Ζάχαρη: Ποιο είναι το πιο υγιεινό φυσικό υποκατάστατο

Έχουμε αρκετούς λόγους για να μείνουμε μακριά από τη ζάχαρη. Η κατανάλωση της έχει συνδεθεί με πολλούς και σοβαρούς κινδύνους για την υγεία. Κάτι τέτοιο όμως είναι δύσκολο, για πολλούς ακατόρθωτο. Έτσι, γίνεται παραίτητο να βρούμε φυσικά υποκατάστατα.

Γνωρίζετε όμως πραγματικά, πόσο υγιεινά είναι τα εναλλακτικά υποκατάστατα που έχετε επιλέξει;

5 φυσικά υποκατάστατα για την ζάχαρη

  • Νέκταρ αγαύης: Αν και είναι πλούσια σε φρουκτάνες και σαπωνίνες, που της προσδίδουν αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις και ανοσοποιητικές ιδιότητες, η εμπορικά παραγόμενη αγαύη χάνει όλες αυτές τις ιδιότητες πριν φτάσει στα ράφια των καταστημάτων.
  • Ζάχαρη καρύδας: Είναι πλούσια σε βιταμίνες Β1, Β2, Β3 και Β6, οι οποίες βοηθούν στην καταπολέμηση του στρες και την τόνωση της ενέργειας, καθώς και λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, όπως το γλουταμινικό οξύ, που βοηθάει τις μεταβολικές λειτουργίες του σώματος.
  • Σιρόπι σφενδάμου: Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και άλλες αντιφλεγμονώδεις ουσίες, αποτελεί καλή πηγή μαγγανίου, μαγνησίου και ψευδαργύρου, ενώ έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.
  • Μέλι: Πρόκειται για την πιο δημοφιλή εναλλακτική της ζάχαρης. Παρότι το μέλι του εμπορίου έχει γενικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, το μέλι manuka, το οποίο παράγουν μέλισσες που τρυγούν τεϊόδεντρα, πιστεύεται ότι είναι το καλύτερο λόγω των αντιβακτηριακών ενώσεων που περιέχει.
  • Μελάσα: Παράγεται από το ζαχαροκάλαμο κατά την επεξεργασία για την εξαγωγή της λευκής ζάχαρης. Δεν έχει τόσο γλυκιά γεύση, αλλά έχει μεγαλύτερη θρεπτική αξία από τη ζάχαρη. Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, σελήνιο και χαλκό.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here