Πώς η πανδημία θρέφει το ηλεκτρονικό εμπόριο

Στο διάστημα 2020-2021 οι ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκαν από το 47,8% στο 58,7% ενώ οι τραπεζικές συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 15,4%, με περισσότερους πλέον από έναν στους δυο Έλληνες να πραγματοποιούν πληρωμές αλλά και άλλες εργασίες μέσω του υπολογιστή ή του κινητού τους όταν το 2011 το ποσοστό ήταν μόλις στο 16,6%.

Σύμφωνα με έρευνα της Plushost σε συνεργασία με τη Focus Bari έξι στους δέκα καταναλωτές (58,3%) ηλικίας 16 – 74 ετών που έχουν χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου για προσωπική χρήση, ενώ σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2020 το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 22%.

Περισσότεροι από 7 στους 10 αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ ενώ στο 33% είναι εκείνοι που αγοράζουν φαγητό που διανέμεται με delivery. Όσο για το ύψος των συναλλαγών το 2021, ένας στους δύο καταναλωτές (48,5%) πραγματοποίησε αγορές αξίας από 100 ως και 500 ευρώ.

Η ποσοτική έρευνα έδειξε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται στην πιο ώριμη αλλά και κρίσιμη φάση του.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι κατηγορίες που εκτοξεύτηκαν σε πωλήσεις την περίοδο της καραντίνας είναι τα καλλυντικά – αρώματα (+17%), τα ρούχα και υποδήματα (+12%), τα εσώρουχα / πιτζάμες (+12%), τα παιχνίδια (+10%), τα φάρμακα και συμπληρώματα (+8%), τα είδη δώρων (+8%), ο αθλητικός εξοπλισμός (+8%), τα βιβλία (+7%) και η αθλητική ένδυση / υπόδηση (+6%).

Ως κριτήρια επιλογής του e-shoping, η τελική τιμή του προϊόντος συνιστά τον καθοριστικό παράγοντα, βάσει του οποίου οι καταναλωτές επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι κάποιου άλλου. Η διαφορά είναι συντριπτική έναντι όλων των υπόλοιπων κριτηρίων με έναν στους τρεις καταναλωτές να τον επικαλούνται ως τον κύριό τους λόγο για e-αγορά.


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here