Crowdfunding στην υγεία: Οι έρανοι για ιατρικά έξοδα σχεδόν πάντα αποτυγχάνουν


Σχεδόν σίγουρα έχετε δει τις εκκλήσεις ενώ σκρολάρετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Ονομάζεται crowdfunding. Οι άνθρωποι προσπαθούν να μαζέψουν χρήματα για να πληρώσουν για τους αυξανόμενους ιατρικούς λογαριασμούς του άρρωστου αγαπημένου τους προσώπου. Ωστόσο, νέα έρευνα δείχνει ότι αυτές οι εκστρατείες βάσης σπάνια συγκεντρώνουν αρκετά χρήματα για να κάνουν τη διαφορά. Σύμφωνα με την GoFundMe, η οποία κατέχει πάνω από το 90% της αγοράς crowdfunding των ΗΠΑ, περισσότερο από το ένα τρίτο των εράνων της είναι για ιατρικές ανάγκες. Αλλά το crowdfunding θα πρέπει να θεωρείται ως σύμπτωμα των αποτυχιών του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης των ΗΠΑ και όχι μια λύση. Αυτό δήλωσε η Sara Collins, η οποία είναι αντιπρόεδρος κάλυψης και πρόσβασης υγειονομικής περίθαλψης στο μη κερδοσκοπικό Commonwealth Fund.

Αντίθετα, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τους λόγους για τους οποίους οι Αμερικανοί πρέπει να καταφεύγουν σε διαδικτυακές καμπάνιες, σημείωσε. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την επέκταση του Medicaid – του κυβερνητικού προγράμματος ασφάλισης υγείας για Αμερικανούς με χαμηλό εισόδημα – καθώς και μέτρα για τη μείωση των δαπανών από την τσέπη για άτομα με ιδιωτική ασφάλιση. Στο πλαίσιο του “Obamacare”, οι περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ επέκτειναν τα προγράμματά τους Medicaid για να καλύψουν περισσότερους κατοίκους. Ωστόσο, 12 πολιτείες κυρίως στο Νότο έχουν αντισταθεί. Το crowdfunding για ιατρικούς λογαριασμούς έχει συχνά αναφερθεί ως ένα “ad-hoc” δίχτυ ασφαλείας – ένα μέρος όπου μπορούν να στραφούν οι ανασφάλιστοι ή οι υποασφαλισμένοι σε στιγμές ανάγκης. Όμως τα νέα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν στις 3 Φεβρουαρίου στο American Journal of Public Health, αποκαλύπτουν μια διαφορετική πραγματικότητα.

Crowdfunding στην υγεία

Οι άνθρωποι που ασχολούνται με ιατρικό χρέος αντιμετωπίζουν συχνά αστρονομικό κόστος, εξήγησε η επικεφαλής ερευνήτρια Nora Kenworthy, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, Bothell. Έτσι, ακόμη και μια εκστρατεία crowdfunding που πηγαίνει σχετικά καλά, μπορεί να απέχει πολύ από το να βγάλει τους ανθρώπους από τους ιατρικούς λογαριασμούς. Ούτε οι ιστότοποι crowdfunding κάνουν αυτό που θα έκανε ένα πραγματικό δίχτυ ασφαλείας, είπε ο Kenworthy. Για τη μελέτη, αυτή και ο συνάδελφός της Mark Igra συνέλεξαν δεδομένα από τον ιστότοπο του GoFundMe, χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησής του για να βρουν καμπάνιες σε κάθε ταχυδρομικό κώδικα των ΗΠΑ. Οι ερευνητές βρήκαν πάνω από 437.000 εράνους που καταγράφηκαν για ιατρικές ανάγκες μεταξύ 2016 και 2020. Συνολικά, αυτές οι εκστρατείες συγκέντρωσαν εντυπωσιακά 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αλλά οι καμπάνιες διέφεραν πολύ ως προς την επιτυχία τους: Ο κορυφαίος ερμηνευτής συγκέντρωσε 2,4 εκατομμύρια δολάρια, από περισσότερους από 70.000 δωρητές, ενώ το 16% όλων των καμπανιών δεν συγκέντρωσε τίποτα. Όταν οι καμπάνιες έβγαζαν χρήματα, είχαν συνήθως μέτρια επιτυχία, με μέσο όρο 1.100$ το 2020. (“Μέσος όρος” σημαίνει ότι οι μισές καμπάνιες έκαναν περισσότερα και οι μισές λιγότερα.) Και σε όλα τα έτη μελέτης, σχεδόν το 90% των καμπανιών απέτυχαν να επιτύχουν τους στόχους τους. το ήμισυ έφτασε στο 25%, ενώ το ένα τρίτο αύξησε το μισό από αυτό που ήλπιζαν. Ποιος ήταν πιο επιτυχημένος στη συγκέντρωση χρημάτων; Οι άνθρωποι που είχαν ήδη κάποια πλεονεκτήματα. Η μελέτη διαπίστωσε ότι περισσότερες εκστρατείες ξεκίνησαν στις πολιτείες των ΗΠΑ με τα υψηλότερα ποσοστά ιατρικού χρέους και τα χαμηλότερα ποσοστά ασφαλισμένων κατοίκων. Ωστόσο, αυτές οι ίδιες καμπάνιες κέρδισαν τα λιγότερα.

Μια ματιά στα δεδομένα ανά εισόδημα βρήκε παρόμοιο μοτίβο: Οι καμπάνιες στο ένα πέμπτο των ταχυδρομικών κωδικών των ΗΠΑ με τα υψηλότερα εισοδήματα συγκέντρωσαν συνολικά 152 εκατομμύρια δολάρια το 2020. Αυτό σε σύγκριση με 70 εκατομμύρια δολάρια στο ένα πέμπτο των ταχυδρομικών κωδίκων με τα χαμηλότερα εισοδήματα. Αυτή η διαφορά δεν προκαλεί έκπληξη. “Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν πολύ να κάνουν με αυτό”, είπε ο Igra, μεταπτυχιακός φοιτητής στην κοινωνιολογία. “Οι περισσότερες καμπάνιες δεν προσεγγίζουν πολύ κόσμο. Δεν γίνονται viral.” Αντίθετα, είπε ο Igra, οι άνθρωποι που επιχειρούν crowdfunding συνήθως προσεγγίζουν άτομα που γνωρίζουν. Και για τους Αμερικανούς με χαμηλό εισόδημα, αυτό σημαίνει γενικά ότι άλλοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν παρόμοιες οικονομικές δυσκολίες.

Κανείς δεν συμβουλεύει τους ανθρώπους να αποφεύγουν το crowdfunding. Ακόμη και 1.000 δολάρια μπορεί να βοηθήσουν σε ιατρικές ανάγκες, είπε ο Kenworthy. Αλλά οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν, είπαν οι ερευνητές, ότι οι μεγάλες εκστρατείες που εξαπλώνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι τυπικές. Μπορεί επίσης να υπάρχουν μειονεκτήματα στο crowdfunding, σημείωσε ο Kenworthy, όπως ανησυχίες για το απόρρητο και τα κέρδη που θεωρούνται εισόδημα. Όλοι συμφώνησαν ότι η τάση του crowdfunding δείχνει υποκείμενα συστημικά ζητήματα: Πολλοί Αμερικανοί χρειάζονται καλύτερη κάλυψη υγειονομικής περίθαλψης και προγράμματα κοινωνικής βοήθειας. Και τελικά, είπε ο Collins, είναι το υψηλό κόστος της υγειονομικής περίθαλψης στις Ηνωμένες Πολιτείες που πρέπει να αντιμετωπιστεί. “Δεν είναι η χρήση που είναι το πρόβλημα”, είπε, “είναι οι τιμές”.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ