Ήρθε λοιπόν στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας η επιβεβαίωση όσων αναφέραμε στο αποκλειστικό ρεπορτάζ του www.healthweb.gr σχετικά με την κατάργηση του ελεγκτικού μηχανισμού του ΕΟΠΥΥ, της ΥΠΕΔΥΦΚΑ.
Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη.
Συγκεκριμένα, στο αρθρ. 22 του νομοσχεδίου, οι οργανικές μονάδες που αποτελούν μια ιστορική ελεγκτική Υπηρεσία, λειτουργούσα επί 19 έτη, η ΥΠ.Ε.Δ.Υ.Φ.Κ.Α. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και η θέση του Γενικού Επιθεωρητή καταργούνται. Οι αρμοδιότητες και οι εκκρεμείς υποθέσεις της ΥΠ.Ε.Δ.Υ.Φ.Κ.Α. μεταφέρονται στην νεοϊδρυθείσα Αυτοτελή Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων, η οποία υπάγεται απευθείας στον Διοικητή.
Η πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου δίνει την εντύπωση της παντελούς υποβάθμισης του ελεγκτικού έργου στον ΕΟΠΥΥ, αλλά και του έργου επιβολής κυρώσεων. Η νέα διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ φαίνεται να ασχολείται μόνο με αξιολογήσεις υποθέσεων και αποστολή τους στην ΕΑΔ. Γεννώνται πλήθος ερωτημάτων σχετικά με τη λειτουργία, τη στελέχωση και το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας της. Διαφαίνεται επίσης ότι αυτή η διεύθυνση έχει ημερομηνία λήξης 31/12/2022. Δεδομένου ότι οι υπηρετούντες επιθεωρητές θα στελεχώσουν τη νέα διεύθυνση θα διέπονται από τις διατάξεις της ΥΠΕΔΥΦΚΑ, όσον αφορά το πλαίσιο διεκπεραίωσης του έργου τους (ανακριτικοί υπάλληλοι, κατασχέσεις, μη δίωξη τους, επιβολή ποινών); Θα μπορέσει να λειτουργήσει άμεσα; Αντέχουν καθυστερήσεων οι δαπάνες υγείας του ΕΟΠΥΥ;

Τίθενται πολλά ερωτήματα σχετικά με την όλη μετάβαση από την μία υπηρεσία στην άλλη. Η λογική τοποθέτηση του υπηρετούντος προσωπικού από την Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ, θα είναι λόγω τεχνογνωσίας, εμπειρίας και προηγούμενων εντολών και χρεώσεων τους, στην νέα Αυτοτελή Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων. Η νέα Διεύθυνση λειτουργεί ως συνέχεια της ΥΠ.ΕΔΥΦΚΑ με τις ίδιες αρμοδιότητες αλλά τίθενται ερωτήματα σχετικά με τις δικαιοδοσίες της, δηλαδή θα ισχύουν για τη νέα διεύθυνση ο χαρακτηρισμός των υπαλλήλων της ανακριτικών και επιθεωρητών; θα καλύπτονται ότι δεν διώκονται για γνώμη που διατυπώνουν στα πορίσματα; θα μπορούν να κατάσχουν τεκμήρια ελέγχου; κ.α.
Καθώς η πλειοψηφία των υποθέσεων που χειρίζεται η ΥΠΕΔΥΦΚΑ έχει σχέση με εν αγνοία συνταγογραφήσεις παροχών, ψευδείς βεβαιώσεις ιατρών, καταχρηστικές χρεώσεις, αχρεωστήτως καταβληθέντα στον ΕΟΠΥΥ κ.α. δηλαδή απάτες και διαφθορά, θα πρέπει να αποστέλλονται στην ΕΑΔ.
- Γιατί δεν ενσωματώθηκε λοιπόν όλη η ΥΠΕΔΥΦΚΑ στην ΕΑΔ ως τομέας όπως οι άλλες υπηρεσίες που την αποτελούν;
- Θα στηριχθεί άμεσα η ΕΑΔ με το προσωπικό της ΥΠΕΔΥΦΚΑ προς διευκόλυνση των ελέγχων ή θα έχουμε πρώτα μεγάλη διαρροή δαπανών του ΕΟΠΥΥ;
- Δεν θα έπρεπε να ορίζεται να εκκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες να μεταφερθεί το προσωπικό που επιθυμεί να αποσπαστεί και ειδικά οι υπάλληλοι που έχουν διοριστεί στην ΥΠΕΔΥΦΚΑ στην ΕΑΔ; , προκειμένου με την πολύχρονη εμπειρία τους στον έλεγχο δαπανών υγείας να συνδράμουν το έργο της;
- Στο νομοσχέδιο δεν γίνεται λόγος για τις κυρώσεις που επιβάλλει τώρα ο Γενικός Επιθεωρητής της ΥΠΕΔΥΦΚΑ. Θα επιβάλλονται κυρώσεις; Με ποια διαδικασία από ποιο όργανο; Με ποιο νομικό πλαίσιο;
- Αναμένουμε να δούμε η αντιπολίτευση τι θέση θα πάρει κατά την συζήτηση στην Βουλή ;

