Power Pass – vouchers.gov.gr: Ανοιξε η πλατφόρμα για όλα τα ΑΦΜ – Αναλυτικά η διαδικασία της αίτησης


Power Pass: Άνοιξε η πλατφόρμα Power pass για όλα τα ΑΦΜ, με τις αιτήσεις να έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία – Βήμα-βήμα η διαδικασία για την υποβολή της αίτησης

Ανοικτή είναι η πλατφόρμα vouchers.gov.gr της κυβέρνησης όπου οι πολίτες μπορούν να κάνουν αίτηση για την επιδότηση ρεύματος και να λάβουν από 18 έως 600 ευρώ.

Πλέον αίτηση στην πλατφόρμα μπορούν να κάνουν όλοι οι πολίτες ανεξαρτήτως λήγοντα αριθμού ΑΦΜ.

Το ποσό της επιδότησης, ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας που ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 1 Δεκεμβρίου 2021 έως και 31 Μαίου 2022.

H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Ανοικτό το ενδεχόμενο παράτασης

Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοικτή για όλα τα ΑΦΜ έως την ερχόμενη Πέμπτη 30 Ιουνίου, ωστόσο ήδη στο ΥΠΟΙΚ υπάρχουν σκέψεις για να παραταθεί η προθεσμία. Επιφυλάξεις διατηρεί ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας: «Θα ήθελα να περιμένουμε λίγο, να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. Πάντα παρακολουθούμε τη δυναμική των εξελίξεων. Γίνεται προσπάθεια να μην δίνονται πολλές παρατάσεις γιατί όσο δίνεται παράταση για να βοηθηθεί ο κόσμος, τόσο υπάρχει δυσκολία στην εκροή πόρων προς όσους έχουν υποβάλει έγκαιρα τα στοιχεία τους. Προσπαθούμε να ισορροπήσουμε».

Ουσιαστικά, εάν δοθεί παράταση για μετά τις 30 Ιουνίου, οπότε και κλείνει η πλατφόρμα, τότε αυτό θα επιφέρει καθυστέρηση της επιστροφής των χρημάτων στους δικαιούχους.

Υπενθυμίζεται, ότι ο σχεδιασμός θέλει να πραγματοποιούνται οι πληρωμές στις αρχές Ιουλίου, μετά το κλείσιμο της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και αφού έχουν ολοκληρώσει όλοι τη διαδικασία.

Βήμα βήμα η υποβολή αίτησης για το Power Pass

1. Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.

2. Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.

3. Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί:

  • είτε να τα επιβεβαιώσει,
  • είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας «Δήλωση Κύριας Κατοικίας για Power Pass» (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia), η οποία έχει υλοποιηθεί από την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.

4. Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε ο πολίτης να συμπληρώσει το e-mail του, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός του λογαριασμός.

5. Πατώντας «Υποβολή», ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.

Για όσες ημέρες παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, θα διενεργείται προέλεγχος και θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις στους πολίτες για τυχόν διορθώσεις (μη υπαρκτή παροχή, λανθασμένη κατηγορία λογαριασμού κ.λπ.). Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Διευκρινίζεται ότι οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση τόσο για την κύρια κατοικία τους, όσο και για τη φοιτητική στέγη προστατευόμενων μελών που φοιτούν στην Ελλάδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.

Επιπλέον, για όσους είναι υπόχρεοι να υποβάλουν πρώτη φορά φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, είναι απαραίτητη η υποβολή της φορολογικής δήλωσης πριν από την αίτηση για το Power Pass. Σε αυτή την περίπτωση, θα λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα, μετά την αφαίρεση των φόρων, του φορολογικού έτους 2021.

Δικαιούχος είναι όποιος έχει δηλώσει τη συγκεκριμένη κατοικία ως κύρια στη φορολογική του δήλωσή και για το διάστημα μέσα στο οποίο αφορά η επιδότηση. Δηλαδή δικαιούχους είναι όποιος εμφανίζεται στην φορολογική δήλωση του 2021 ή το 2020 να έμενε στο συγκεκριμένο ακίνητο για το οποίο εκδόθηκε ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος. Δεν έχει καμία σχέση σε ποιον ανήκει το ρολόι της ΔΕΗ που τροφοδοτεί την κατοικία! Σημασία έχει ποιος την είχε δηλώσει ως κύρια στην φορολογική δήλωσή. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τη φοιτητική κατοικία.

Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δημιούργησε ειδική εφαρμογή που επιτρέπει καταχωρήσεις και διορθώσεις στην δήλωση κύριας κατοικίας, ειδικά για την επιδότηση του Power Pass.

Μέσω της πλατφόρμας, έχετε τη δυνατότητα δήλωσης διεύθυνσης κατοικίας ανά μήνα ή για έναν σύνολο μηνών:

  • για την κύρια κατοικία σας
  • για την κατοικία εξαρτώμενων τέκνων σας που σπουδάζουν στο εσωτερικό (φοιτητών)

Η πλατφόρμα αντλεί τις διαθέσιμες πληροφορίες κύριας κατοικίας από την τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) φορολογικού έτους 2021. Εάν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εισοδήματος του 2021, λαμβάνεται υπόψη η δήλωση φορολογικού έτους 2020, εφόσον έχει υποβληθεί μέχρι και την 1/5/2022. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα επισκόπησης καθώς και τροποποίησης των δηλώσεων που έχουν υποβληθεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μεταβολές κατοικίας που δηλώνονται στην παρούσα πλατφόρμα, προσυμπληρώνονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2022

Aναλυτικά, στην εφαρμογή του Power Pass τα πεδία κύριας κατοικίας έχουν συμπληρωθεί βάσει των στοιχείων του ΠΙΝΑΚΑ 5.1 της τελευταίας εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε1) φορολογικού έτους 2021. Σε περίπτωση που δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εισοδήματος του 2021, λαμβάνεται υπόψη η δήλωση φορολογικού έτους 2020, εφόσον έχει υποβληθεί μέχρι και την 1/5/2022.

  • Αν τα στοιχεία κύριας κατοικίας σας έχουν αντληθεί από τη δήλωση Ε1 φορολογικού έτους 2020 και έκτοτε έχετε μεταβάλει την κυρία κατοικία σας, μπορείτε να δηλώσετε την κύρια κατοικία σας και τη μεταβολή ή μεταβολές που πραγματοποιήσατε, από την 1/12/2021 και μετά.
  • Αν τα στοιχεία κύριας κατοικίας σας έχουν αντληθεί από τη δήλωση Ε1 φορολογικού έτους 2021, μπορείτε να δηλώσετε την κύρια κατοικία σας και τη μεταβολή ή μεταβολές που πραγματοποιήσατε, από την 1/1/2022 και μετά.
  • Αν η νέα κύρια κατοικία σας είναι ιδιόκτητη, πρέπει να δηλώσετε τον αριθμό ΑΤΑΚ, από τη δήλωση Ε9 που έχετε υποβάλει για την απόκτησή του.
  • Αν η νέα κύρια κατοικία σας είναι μισθωμένη ή παραχωρούμενη, πρέπει να δηλώσετε τον αριθμό της δήλωσης μίσθωσης ή παραχώρησης που έχει υποβληθεί από τον εκμισθωτή ή παραχωρούντα το ακίνητο στην εφαρμογή «Δηλώσεις Μίσθωσης Ακινήτων» στην ψηφιακή πύλη myAADE.

Αν δεν δηλώσετε εδώ μεταβολή της κυρίας κατοικίας σας, θεωρείται ότι κυρία κατοικία σας παραμένει αυτή που έχετε δηλώσει στην τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματός σας.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ