Χρήστος Κάτσικας


Η σημαντική μείωση των αριστούχων, στα περισσότερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, σε σχέση με πέρυσι, αναμένεται να συμπαρασύρει προς τα κάτω τις βάσεις της πλειονότητας των υψηλόβαθμων σχολών.

Για να έχουμε μια εικόνα, σε ποσοστιαία βάση η μεγαλύτερη μείωση των υποψηφίων των ΓΕΛ που αρίστευσαν φέτος καταγράφηκε στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών καθώς οι βαθμολογηθέντες από 18 και πάνω μειώθηκαν από 860 το 2021 σε 410 το 2022. Επίσης στο μάθημα της Πληροφορικής οι αριστεύσαντες μειώθηκαν από 5.234 πέρυσι σε 3.959 φέτος και στα Μαθηματικά από 3.430 πέρυσι σε 2.058 φέτος. Σημαντικά λιγότεροι είναι οι αριστεύσαντες και στη Φυσική καθώς μειώθηκαν από 4.818 πέρυσι σε 3.816 φέτος. Στην Ιστορία οι αριστεύσαντες σε ποσοστιαία βάση αυξήθηκαν αλλά επειδή φέτος περιορίστηκε σημαντικά ο αριθμός των υποψηφίων του πεδίου από 22.286 σε 18.026 μειώθηκαν τελικά και οι αριστούχοι από 3.042 πέρυσι σε 2.805 φέτος. Αριθμητική αύξηση αριστούχων σημειώθηκε μόνο στη Χημεία όπου φέτος 4.004 υποψήφιοι πήραν βαθμό από 18 έως 20 έναντι 3.323 πέρσι.

Λαμβάνοντας υπ΄ όψιν τα «δομικά υλικά» των βάσεων εισαγωγής, τους υποψηφίους και τις θέσεις εισακτέων σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, τις επιδόσεις των υποψηφίων κατά Κατεύθυνση σε σύγκριση πάντα με τις αντίστοιχες περυσινές, τη ζήτηση των Τμημάτων όπως έχει καταγραφεί από τις τελευταίες Πανελλαδικές Εξετάσεις, παρουσιάζουμε σήμερα τις κατευθύνσεις των βάσεων εισαγωγής στα υψηλόβαθμα Τμήματα όλων των Επιστημονικών Πεδίων που θα οδηγήσουν την κούρσα εισαγωγής.

Αναφορικά με τους λόγους των χαμηλών επιδόσεων των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις οφείλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω: Οι επιδόσεις των υποψηφίων σχετίζονται άμεσα με τον βαθμό ευκολίας / δυσκολίας των θεμάτων. Φέτος όμως οι υποψήφιοι δεν είχαν να αντιμετωπίσουν μόνο τα «σαγόνια» των θεμάτων των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων αλλά και τα «σαγόνια» της ίδιας της εξεταστέας ύλης

Θυμίζουμε παράλληλα ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν εντοπίσει εδώ και μήνες ότι φέτος θα υπάρξει πρόβλημα στην ολοκλήρωση της ύλης για τις πανελλαδικές εξετάσεις και γι’ αυτό ζητούσαν και ζητούν τη μείωση της ύλης. Παράλληλα είχαν εντοπίσει ότι οι μαθητές που ετοιμάζονταν να παρουσιαστούν ως υποψήφιοι στο «μεγάλο γύρο του ανταγωνισμού» των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν είχαν πάρει μέρος σε εξετάσεις σε όλη τους την πορεία στο Λύκειο λόγω της πανδημίας.

Και να το πούμε καθαρά: “Για τα μάτια Πανελλαδικών Εξετάσεων” το ΥΠΑΙΘ όρισε την αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με στόχο “την έγκαιρη και αποτελεσματική ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης”. Προφανώς όλα έγιναν για την “έγκαιρη” και όχι για την “αποτελεσματική” καθώς όλη η εκπαιδευτική κοινότητα είχε διαμηνύσει ότι είναι ακατόρθωτο εγχείρημα η ολοκλήρωση της ύλης.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ