Επικοινωνιακές Δεξιότητες: Ποια είναι η σημασία των επικοινωνιακών δεξιοτήτων;


Η κατοχή ισχυρών επικοινωνιακών δεξιοτήτων βοηθά σε όλες τις πτυχές της ζωής, από την επαγγελματική μέχρι την προσωπική ζωή και ό,τι ενδιάμεσο. Από επιχειρηματική άποψη, όλες οι συναλλαγές προκύπτουν από την επικοινωνία. Οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας είναι απαραίτητες για να επιτρέψετε στους άλλους και στον εαυτό σας να κατανοήσουν τις πληροφορίες με μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα. Αντίθετα, οι κακές επικοινωνιακές δεξιότητες οδηγούν σε συχνές παρεξηγήσεις και απογοήτευση. Σε μια έρευνα του LinkedIn του 2016 που πραγματοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, η επικοινωνία ήταν στην κορυφή της λίστας με τις πιο περιζήτητες ήπιες δεξιότητες μεταξύ των εργοδοτών.

Πώς να βελτιώσετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες

Ακολουθούν ορισμένες υποδείξεις που πρέπει να προσέξετε όταν θέλετε να βελτιώσετε την ικανότητά σας να επικοινωνείτε αποτελεσματικά με άλλους:

1. Ακρόαση: Για να γίνεις καλός επικοινωνιακός, είναι σημαντικό να είσαι καλός ακροατής. Είναι σημαντικό να εξασκηθείτε στην ενεργητική ακρόαση – δώστε μεγάλη προσοχή σε αυτά που λένε οι άλλοι και διευκρινίστε τις ασάφειες επαναδιατυπώνοντας τις ερωτήσεις τους για μεγαλύτερη κατανόηση.

2. Συνοπτικότητα: Μεταφέρετε το μήνυμά σας με όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις. Μην χρησιμοποιείτε λέξεις πλήρωσης και πηγαίνετε κατευθείαν στο θέμα. Η περιπέτεια θα κάνει τον ακροατή να συντονιστεί ή να μην είναι σίγουρος για το τι μιλάτε. Αποφύγετε να μιλάτε υπερβολικά και μην χρησιμοποιείτε λέξεις που μπορεί να μπερδέψουν το κοινό.

3. Γλώσσα του σώματος: Είναι σημαντικό να εξασκείτε την καλή γλώσσα του σώματος, να χρησιμοποιείτε οπτική επαφή, να χρησιμοποιείτε χειρονομίες και να παρακολουθείτε τον τόνο της φωνής όταν επικοινωνείτε με άλλους. Μια χαλαρή στάση σώματος με φιλικό τόνο θα σας βοηθήσει να φαίνεστε προσιτοί στους άλλους. Η οπτική επαφή είναι σημαντική στην επικοινωνία – κοιτάξτε το άτομο στα μάτια για να δείξετε ότι είστε συγκεντρωμένοι στη συζήτηση. Φροντίστε όμως να μην κοιτάτε επίμονα το άτομο γιατί μπορεί να το κάνει να νιώθει άβολα.

4. Αυτοπεποίθηση: Να είστε σίγουροι για αυτά που λέτε και στις επικοινωνιακές σας αλληλεπιδράσεις με τους άλλους. Η αυτοπεποίθηση μπορεί να είναι τόσο εύκολη όσο η διατήρηση της βλεμματικής επαφής, η διατήρηση μιας χαλαρής στάσης σώματος και η ομιλία με σύνεση. Προσπαθήστε να μην κάνετε τις δηλώσεις να ακούγονται σαν ερωτήσεις και αποφύγετε να προσπαθήσετε να φανείτε επιθετικές ή υποτιμητικές.

5. Σεβασμός: Το να σεβόμαστε αυτά που έχουν να πουν οι άλλοι και να τα αναγνωρίζουμε είναι μια σημαντική πτυχή της επικοινωνίας. Το να σέβεσαι μπορεί να είναι τόσο απλό όσο να δίνεις προσοχή σε αυτά που έχουν να πουν, να χρησιμοποιείς το όνομα του ατόμου και να μην αποσπάται η προσοχή σου. Σεβόμενοι τους άλλους, ο άλλος θα νιώσει ότι τον εκτιμούν, κάτι που θα οδηγήσει σε μια πιο ειλικρινή και παραγωγική συζήτηση.

6. Χρήση σωστού μέσου: Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφές επικοινωνίας προς χρήση, είναι σημαντικό να επιλέξετε τη σωστή. Για παράδειγμα, η προσωπική επικοινωνία για σοβαρά θέματα (απολύσεις, αλλαγές μισθών κ.λπ.) είναι πιο κατάλληλη από την αποστολή ενός email σχετικά με το θέμα.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ