Παιχνίδι: Πόσο σημαντικός είναι ο χρόνος παιχνιδιού στη παιδική ηλικία;


Σκεφτείτε τις πιο ευτυχισμένες στιγμές της παιδικής σας ηλικίας. Το πιθανότερο είναι ότι δεν καθόσαστε σε ένα γραφείο ή δεν τελειώνατε μια αγγαρεία. Πιθανότατα, τρέχατε στο πάρκο, πηδούσατε σε έναν κολπίσκο ή χτίζατε μια δική σας πόλη στην αυλή. Για παιδιά όλων των ηλικιών, ο χρόνος παιχνιδιού είναι το αποκορύφωμα της κάθε μέρας.

Παιχνίδι και δημιουργικότητα

Ο χρόνος παιχνιδιού μπορεί να είναι διασκέδαση και παιχνίδια, αλλά δεν είναι μόνο αυτό: Οι ειδικοί στην ανάπτυξη παιδιών παντού συμφωνούν ότι τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι. Το μη δομημένο παιχνίδι είναι απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής. Αυτά τα πάρτι τσαγιού και οι γύροι παγώματος είναι μια εποχή ανακάλυψης, δημιουργικότητας και ολοκλήρωσης. Το παιχνίδι είναι τόσο θεμελιώδες που το Γραφείο της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα το θεωρεί βασικό δικαίωμα κάθε παιδιού. Δυστυχώς, δεν απολαμβάνουν όλα τα παιδιά αυτό το δικαίωμα στο έπακρο. Ακόμη και σε αυτήν τη χώρα, ο ποιοτικός χρόνος παιχνιδιού γίνεται όλο και πιο σπάνιος.

Μια έκθεση από το Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, τα παιδιά έχουν χάσει 12 ώρες την εβδομάδα ελεύθερο χρόνο, συμπεριλαμβανομένης μιας πτώσης 50 τοις εκατό στο ελεύθερο παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους. Εν τω μεταξύ, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ότι «πολλαπλές δυνάμεις» κάνουν όλο και πιο δύσκολο για τα σημερινά παιδιά να έχουν τον ποιοτικό χρόνο παιχνιδιού που πραγματικά χρειάζονται. Περισσότερο από ποτέ, οι γονείς και άλλοι ενήλικες πρέπει να κάνουν τον ρόλο τους για να κάνουν το παιχνίδι προτεραιότητα.

Τα οφέλη του παιχνιδιού

Στην καλύτερη περίπτωση, το παιχνίδι είναι μια εμπειρία ολόκληρου του σώματος που ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία καθώς και τη φυσική κατάσταση, λέει η Romina Barros, MD, παιδίατρος και βοηθός κλινική καθηγήτρια επιστήμης συμπεριφοράς στο Albert Einstein College of Medicine στη Νέα Υόρκη. Από τη βρεφική ηλικία μέχρι την εφηβεία, οι πιο γόνιμοι χρόνοι παιχνιδιού τείνουν να είναι αδόμητοι, λέει. Στο διάλειμμα ή στο σπίτι, ο ελεύθερος χρόνος παιχνιδιού δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να γίνουν οι κύριοι του κόσμου τους. «Μαθαίνουν πώς να αναλαμβάνουν την ευθύνη», λέει. «Το αδόμητο παιχνίδι τους δίνει την ευκαιρία να είναι δημιουργικοί». Μερικά παιδιά μπορεί να θέλουν να σκάψουν στην άμμο ενώ άλλα να θέλουν να τρέξουν. Όταν τα άλλα παιδιά διασκεδάζουν, τα οφέλη μπορεί να πολλαπλασιαστούν. «Ο χρόνος παιχνιδιού είναι αυτό που χρειάζονται πραγματικά τα παιδιά για να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες», λέει. «Μοιράζονται, οδηγούν και ακολουθούν». Φυσικά, οι γονείς και άλλοι ενήλικες μπορούν να συμμετάσχουν.

Όπως αναφέρεται από την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, το παιχνίδι με τα παιδιά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κατανοήσετε την προσωπικότητά τους, ενώ παράλληλα χτίζετε αναμνήσεις και για τους δύο σας. Η μετάβαση στον κόσμο τους ανοίγει επίσης γραμμές επικοινωνίας και σας δίνει την ευκαιρία να προσφέρετε προτάσεις και καθοδήγηση. Αλλά οι ενήλικες μπορούν και κάνουν συχνά την υπέρβαση. Όταν οι ενήλικες αρχίζουν να κάνουν τους κανόνες και να δίνουν τον τόνο, η δημιουργικότητα μπορεί να εξατμιστεί μαζί με ένα μεγάλο μέρος της διασκέδασης. Γίνεται ένα επαναλαμβανόμενο θέμα στην κοινωνία μας: Τα παιδιά θέλουν να διασκεδάσουν, αλλά οι ενήλικες έχουν τη συνήθεια να εμποδίζουν.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ