Πιο ακριβό το ντίζελ από τη βενζίνη – Οι επιπτώσεις στην αγορά


Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν χτυπήσει και πάλι «κόκκινο», και οι ιδιοκτήτες των ντίζελ μοντέλων, μετά τη λήξη της επιδότησης, διαπιστώνουν ότι για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ τους πλέον πληρώνουν αδρά το φουλάρισμά τους

Είναι χαρακτηριστικό ότι το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός ντίζελ αυτοκινήτου, μετά τη λήξη της επιδότησης από το κράτος που συγκρατούσε την τιμή του ντίζελ κίνησης σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές σε σχέση με τη βενζίνη, χθες, για πρώτη φορά προσπέρασε την τιμή της βενζίνης!

Συγκεκριμένα και με γνώμονα ότι μέχρι χθες η μέση τιμή του ντίζελ πανελλαδικώς ήταν στα 2,02 ευρώ/λίτρο, το κόστος για το γέμισμα ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος – με ρεζερβουάρ 60 λίτρων – έχει σκαρφαλώσει στα 121,2 ευρώ! Οταν πριν από έναν μήνα οι ιδιοκτήτες είχαν τη δυνατότητα να βρουν βενζινάδικο με το λίτρο του ντίζελ να κοστίζει 1,75 ευρώ και το φουλάρισμα να μην ξεπερνά τα 105 ευρώ.

Οσον αφορά τον οδηγό ενός αντίστοιχου μοντέλου βενζίνης, το κόστος φουλαρίσματος αγγίζει πλέον τα 120,6 ευρώ – με ρεζερβουάρ 60 λίτρων και με 2,01 ευρώ/λίτρο. Σύμφωνα με τη Μαρία Ζάγκα, πρόεδρο των βενζινοπωλών Αττικής, η τιμή στο ντίζελ για πρώτη φορά στα χρονικά έχει την ίδια τιμή με την αμόλυβδη. «Η κυβέρνηση έκανε μεγάλο λάθος που δεν κράτησε έως τα τέλη του έτους την απευθείας επιδότηση των 0,15 ευρώ στο ντίζελ. Οι οδηγοί πλέον είναι σε απόγνωση. Σήμερα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η τιμή στην αμόλυβδη έχει σκαρφαλώσει στα 2,04 ευρώ, ενώ στην περιφέρεια ξεπερνά τα 2,10 ευρώ. Οι ιδιοκτήτες των ντίζελ μοντέλων, είτε των ΙΧ είτε των επαγγελματικών, νιώθουν απογοητευμένοι. Διότι το μεγαλύτερο κριτήριο με βάση το οποία τα αγόρασαν ήταν επειδή συνέφερε η αγορά τους λόγω του χαμηλότερου κόστους του καυσίμου και της κατανάλωσης».

Οπότε, οι χαμηλές τιμές του ντίζελ πριν από έναν χρόνο αποτελούν μια καλή ανάμνηση για τους χιλιάδες ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων ΙΧ. Πλέον, μοναδικό πλεονέκτημα σε ένα ντίζελ μοντέλο παραμένει αυτό της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου σε σχέση με ένα βενζίνης. Συγκεκριμένα, ένας ντίζελ κινητήρας 1,5 λίτρου καίει 5,5 λίτρα/100 χλμ., τη στιγμή που ένας αντίστοιχου κυβισμού κινητήρας βενζίνης καταναλώνει 7 – 8 λίτρα/100 χλμ. Η διαφορά των 2-2,5 λίτρων είναι πλέον και το μοναδικό όφελος για τους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων ΙΧ.

Οι τελευταίες αυξήσεις στις τιμές του ντίζελ αποτελούν και κόκκινο πανί για τους υποψήφιους αγοραστές, που όπως διαπιστώνεται και από το βιβλίο προπαραγγελιών μεγάλων αντιπροσωπειών της Ελλάδας, μόνο ένας στους δέκα οδηγούς στην Ελλάδα επιλέγει να αγοράσει πετρελαιοκίνητο ΙΧ. Ανασταλτικός παράγοντας στην αγορά ενός ντίζελ δεν αποτελεί μόνο η τιμή του καυσίμου, αλλά και άλλοι παράγοντες, όπως η επερχόμενη απαγόρευση στις πρωτεύουσες των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών της κίνησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που σύντομα θα επιβληθεί και στην Ελλάδα, η επιπλέον φορολογία, αλλά και η σημαντικά μειωμένη γκάμα επιλογών από τις εταιρείες που βγάζουν πλέον από τους στόλους τους και τα νέα τους μοντέλα τούς ντίζελ κινητήρες.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιάζεται όμως στους ιδιοκτήτες φορτηγών, όπου οι νέες τιμές στο ντίζελ «εκτοξεύουν» το μεταφορικό κόστος. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι ένα φορτηγό βαρέος τύπου που φουλάριζε με 800 ευρώ, σήμερα φουλάρει με 1.200 ευρώ.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ