13 Δεκεμβρίου 2025

Τέμπη: Στα «τυφλά» τα τρένα της Αχαΐας – Τι θα γίνει με τον προαστιακό της Πάτρας

Με σοβαρές ελλείψεις η σιδηροδρομική γραμμή πριν την Πάτρα από τις 17 Ιανουαρίου του 2020, οπότε και δόθηκε, επίσημα, στη κυκλοφορία. Ερωτηματικά για τα σιδηροδρομικά έργα της χώρας μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη ανέδειξε προβλήματα ετών καθώς και την κομβική σημασία των μηχανισμών σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, οι οποίοι θα μπορούσαν να διορθώσουν τυχόν ανθρώπινα λάθη.

Στην Ελλάδα, η ευρωπαϊκή ηλεκτρονική σηματοδότηση είναι απαρχαιωμένη ενώ σε πολλά σημεία δεν λειτουγεί καν. Από το 2014 που ξεκίνησε τον έργο αποκατάστασης και αναβάθμισής των σιδηροδρόμων, ακόμα περιμένουμε να φτιαχτούν κάποια καίριας σημασίας θέματα.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού και πρώην στέλεχος του ΟΣΕ, στην Αχαΐα, Γιάννης Καραπαναγιώτης, αποκάλυψε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», πως το μόνο σύστημα το οποίο λειτουργεί κατά μήκος της Σιδηροδρομικής Γραμμής ΠΑΘΕ είναι αυτό του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας, η Κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» έχει αναλάβει εδώ και 2 μήνες το τμήμα «Ροδοδάφνη – Ρίο» και την πλήρη αποπεράτωση των σιδηροδρομικών έργων, μέσω εργολαβίας, που περιλαμβάνει την κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών σε Ψαθόπυργο, Αραχωβίτικα, Ρίο, 4 Στάσεων, επιδομή, ηλεκτροκίνηση, όπως επίσης και την εγκατάσταση τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και παρατρόχιο σύστημα προστασίας συρμών ETCS, παρεμβάσεις που θα εγκριθούν από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηρόδρομων (ERA), με προϋπολογισμό 175 εκατ. ευρώ.

«ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ» Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

Μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη στον «αέρα» βρίσκονται τα έργα σε άλλες σιδηροδρομικές γραμμές όπως εκείνη του Προαστιακού της Πάτρας.

Χθες (2/3), ήταν προγραμματισμένη η συνεδρίαση της διοίκησης του ΟΣΕ, όπου θα δινόταν το «πράσινο φως» για να προχωρήσει η προκήρυξη του Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού, μετά από έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ωστόσο το έργο φαίνεται ότι θα καθυστερήσει κι άλλο, γιατί η συνεδρίαση αναβλήθηκε.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Πελοπόννησος», ο Διαγωνισμός αποσύρθηκε, αρχικά, τον Ιανουάριο, καθώς ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός 1.360.000 ευρώ, δεν έφτανε για τις ζητούμενες εργασίες λόγω των ανατιμήσεων στα υλικά κατασκευής. Ετσι, έγινε αναμόρφωση του τεχνικού αντικειμένου και ο διαγωνισμός θα επέστρεφε -χθες- στο ΔΣ του ΟΣΕ για να πάρει έγκριση δημοσίευσης και εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Οι παραιτήσεις των προέδρων σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ λόγω του δυστυχήματος στα Τέμπη, είχαν ως φυσικό επακόλουθο την αναβολή και το πάγωμα των σχετικών αποφάσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πελοποννήσου», η αναθεώρηση του Διαγωνισμού έφερνε κάποιες τροποποιήσεις στο σκέλος της συντήρησης, στο τμήμα από την Κανελλοπούλου μέχρι Τριών Συμμάχων, δηλ. στον κλάδο που εξυπηρετεί την αρκτική περιοχή της Πάτρας, ωστόσο η προκήρυξη μετατίθεται πλέον για το προσεχές μέλλον και ίσως, ακόμα και μετά τις εκλογές.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ