Τέμπη: Η ώρα της απολογίας για τους σταθμάρχες της Λάρισας


Στον ειδικό εφέτη ανακριτή πρόκειται να απολογηθεί σήμερα (27/3) το πρωί, λίγο μετά τις 10, ο 33χρονος σταθμάρχης, που αντιμετωπίζει κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους στην πλειονότητά τους νέους.

Αύριο Τρίτη (28/3) θα ακολουθήσει η απολογία του πιο έμπειρου σταθμάρχη. Ο δεύτερος και παλαιότερος σταθμάρχης, ο οποίος όπως έγινε γνωστό το βράδυ του μοιραίου δυστυχήματος εγκατέλειψε το πόστο του νωρίτερα, θα υποστηρίξει πως και να μην είχε εγκαταλείψει τη θέση του, δεν θα ήταν παρών την ώρα του δυστυχήματος, καθώς η βάρδιά του τελείωνε στις 23.00.

Γιατί δόθηκε δεύτερη προθεσμία στον σταθμάρχη προκειμένου να απολογηθεί

Η πρόταση για να δοθεί η δεύτερη προθεσμία στον πρώτο σταθμάρχη δεν ήταν μόνο της δικηγόρου του αλλά και του ίδιου του ανακριτή αφού μετά από τα νέα στοιχεία που προέκυψαν από τις καταθέσεις των εργαζομένων αλλά και από την Ολομέλεια των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων, ανοίγει τη βεντάλια των ερευνών του. Χτίζει δηλαδή κατηγορητήριο και για άλλα υψηλόβαθμα στελέχη που γνώριζαν και δεν έκαναν τίποτα για τα προβλήματα που υπήρχαν. Έτσι από ότι φαίνεται μέσα στα επόμενα 24ωρα θα ασκηθούν νέες διώξεις.

Τέμπη: Οι συγγενείς των θυμάτων σύστησαν επιτροπή συμβούλων

Επίσης, οι συγγενείς των θυμάτων έχουν συστήσει μια 5μελή επιτροπή συμβούλων οι οποίοι έχουν ήδη αρχίσει να εργάζονται, προκειμένου και αυτοί να ρίξουν φως στα αίτια του δυστυχήματος. Επιπλέον, και οι μηχανοδηγοί από την πλευρά τους θα προτείνουν τη σύσταση μιας επιτροπής αλήθειας ώστε να διερευνήσουν την υπόθεση.

Θεσσαλονίκη: Επιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών

Επιμνημόσυνη δέηση τελέστηκε το πρωί της Κυριακής (26/3) στο νέο σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης στη μνήμη των 57 νεκρών του δυστυχήματος.

Το μνημόσυνο τέλεσε στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Φιλίππου του Διακόνου εντός του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας. Το παρών έδωσε πλήθος κόσμου μεταξύ των οποίων και συγγενείς των θυμάτων. Στη συνέχεια πέταξαν λουλούδια στις γραμμές των τρένων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ονόματά των νεκρών θα διαβάζονται κάθε Κυριακή στο Παρεκκλήσιο.

Ανατρέπεται πλήρως το πρόγραμμα επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου

Σε πλήρη ανατροπή οδηγείται το πρόγραμμα της σταδιακής επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, το οποίο έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση δια στόματος του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τις μεταφορές, Γιώργου Γεραπετρίτη.

Συγκεκριμένα, από σήμερα Δευτέρα (27/3) δεν πρόκειται να προστεθεί κανένα νέο δρομολόγιο της Hellenic Train στα λιγοστά που ήδη εκτελούνται, παρά το γεγονός πως είχε ανακοινωθεί η επανεκκίνηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Κιάτο και Αίγιο. Στον «αέρα» βρίσκεται και η επανεκκίνηση των αρτηριακών τρένων στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα δρομολόγια των Ιντερσίτι έχει ανακοινωθεί ότι θα ξεκινήσουν την 1η Απριλίου, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καμία κίνηση προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ, δεν έχει δώσει τις έγγραφες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητήσει οι εργαζόμενοι και η Hellenic Train.

Διακόπτονται και τα εμπορευματικά δρομολόγια

Να σημειωθεί ότι στην αφετηρία έχουν κολλήσει και τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train με την εταιρία να έχει εκτελέσει μόνο ένα την πρώτη ημέρα της επανεκκίνησης. Έκτοτε αποφασίστηκε η διακοπή τους καθώς οι παρατηρήσεις που συγκεντρώθηκαν από τους μηχανοδηγούς, οι οποίοι εκτέλεσαν το δρομολόγιο, ήταν αρκετές και αφορούσαν ζητήματα ασφαλείας που δεν είχαν επιλυθεί. Αντίστοιχα ποτέ δεν ξεκίνησαν – αν και είχε ανακοινωθεί – και τα τοπικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα.

Κατά συνέπεια και την Τρίτη (28/3) τα δρομολόγια που θα γίνουν θα αφορούν μόνο τις γραμμές του Προαστιακού του Αεροδρομίου και της Χαλκίδας, τα δρομολόγια του Προαστιακού της Πάτρας και τα τουριστικά τρένα και δεν πρόκειται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια προς Κιάτο και Αίγιο.

Εν αναμονή της λειτουργίας του συστήματος GSMR

Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μεγαλύτερο εμπόδιο παραμένει η έλλειψη πιστοποίησης του συστήματος GSMR στα τρένα για την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών. Όπως έχει γίνει γνωστό, ο ΟΣΕ έχει παραδώσει στην Hellenic Train 30 φορητές συσκευές επικοινωνίας. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι μηχανοδηγοί έχουν εκπαιδευτεί, δεν έχει καταστεί δυνατή η χρήση τους. Οι μηχανοδηγοί υπέβαλαν την περασμένη εβδομάδα ερώτημα για το αν οι συσκευές αυτές έχουν πιστοποιηθεί χωρίς ακόμα να έχουν λάβει απάντηση από τον ΟΣΕ.

Τα στελέχη του ΟΣΕ δεν θέλουν να υπογράψουν διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια

Την ίδια στιγμή σιδηροδρομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι υπό τη βαριά σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, υπάρχουν στελέχη του ΟΣΕ που διστάζουν να υπογράψουν διαβεβαιώσεις για την αρτιότητα και την ασφάλεια της υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις οποίες έχουν ζητήσει οι μηχανοδηγοί και προτιμούν ακόμα και να παραιτηθούν από τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν εφόσον τους ζητηθεί κάτι τέτοιο.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ