Για σήμερα, Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023 είναι προγραμματισμένη η απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ, Δημήτρη Νικολάου για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου που στοίχησε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Θυμίζουμε ότι ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς, ενώ οι άλλοι δύο σταθμάρχες, ο συμβασιούχος και ο πιο έμπειρος, αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους μετά τις απολογίες τους την περασμένη Τρίτη και Τετάρτη, αντίστοιχα.
Ο επιθεωρητής Νικολάου αναμένεται να καταθέσει έγγραφο υπόμνημα στον ανακριτή, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι σχολαστικά αναλυτικό και θα καταλαμβάνει 80 σελίδες. Με τη συγκεκριμένη απολογία ολοκληρώνεται ένας πρώτος κύκλος κλήσεων που απηύθυνε ο αρμόδιος ανακριτής σε πιθανούς συνυπεύθυνους του μοιραίου Βασίλη Σαμαρά. Οι δύο προηγούμενοι σταθμάρχες, ο 33χρονος συμβασιούχος Π.Χ. και ο πολύπειρος Κ.Π. μετά από την υποβολή των απολογητικών υπομνημάτων τους, αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.
Σε ό,τι αφορά στον επιθεωρητή του ΟΣΕ, έχει ήδη διαρρεύσει η αρχική κατάθεσή του, η οποία δόθηκε μερικές ημέρες μετά από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Ακολουθώντας το ίδιο πνεύμα, θεωρείται σχεδόν ως δεδομένο ότι ο επιθεωρητής θα δηλώσει αθώος, με βάση το επιχείρημα ότι ο ίδιος ορίζει μεν τις βάρδιες των σταθμαρχών, αλλά η τελική έγκρισή τους δίνεται από ανώτερους. Επίσης, ότι δεν εκπαίδευσε εκείνος τον Σαμαρά -ούτε καν τον πιστοποίησε. Παρόλ’ αυτά, ο επιθεωρητής Νικολάου προβλέπεται ότι θα επισημάνει στον ανακριτή ότι, ως πιστοποιημένος, ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς θα μπορούσε να κάνει βάρδιες σε οποιονδήποτε σταθμό του δικτύου.
Τι θα ισχυριστεί ο επιθεωρητής
Ο επιθεωρητής αναμένεται να παρουσιαστεί για την απολογία του με 80σέλιδο υπόμνημα. Κεντρική θέση στην απολογία του επιθεωρητή αναμένεται να έχει το επιχείρημα ότι ο ίδιος πρότεινε βάρδιες, αλλά αυτές εγκρίνονταν από τον προϊστάμενό του και Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, Κωνσταντίνο Χρυσάγη.
Ωστόσο, σε μια τραγική σύμπτωση, ο Διευθυντής Κυκλοφορίας του ΟΣΕ είναι πλέον νεκρός, καθώς σκοτώθηκε σε τροχαίο δυστύχημα στο Λαγονήσι.
Ο επιθεωρητής αναμένεται να πει πως «εγώ δεν έκανα τίποτα άλλο απλά τοποθετούσα τους νέους σταθμάρχες σε νυχτερινές βάρδιες. Είχα βάλει τον συγκεκριμένο σταθμάρχη στην τέταρτη εβδομάδα. Δεν είχα καμία ενημέρωση πως υπήρξε πρόβλημα στη βάρδια, σύμφωνα με τις κυκλικές βάρδιες».
Επίσης, ο επιθεωρητής φαίνεται ότι θα υποστηρίξει πως έβαλε τον σταθμάρχη σε αυτή τη βάρδια καθώς είχε όλες τις πιστοποιήσεις για αυτή τη θέση.
Τι θα πει για το Intercity
Στο ίδιο υπόμνημα, ο επιθεωρητής αναμένεται να τονίσει ότι δεν ενημερώθηκε από κανέναν για την καθυστέρηση που είχε το Intercity, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παρέμβει.
Τις προηγούμενες ημέρες, ο δικηγόρος του επιθεωρητή, Γιάννης Γλύκας έκανε μια σειρά από τοποθετήσεις, δίνοντας το περίγραμμα των όσων θα υποστηρίξει σήμερα ο εντολέας του.
Ο κ. Γλύκας είχε δηλώσει στην ΕΡΤ ότι ο επιθεωρητής «αρνείται προφανώς τις κατηγορίες. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα , εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα πει αυτά που πρέπει να πει».
Ο Γιάννης Γλύκας υποστήριξε ότι ενδεχόμενος δόλος δεν υπάρχει, ενώ πρόσθεσε ότι είναι ερευνητέο αν υπάρχει αμέλεια. «Η άποψη μας και επ’ αυτής της κατηγορίας είναι ότι προφανώς δεν υπάρχει ούτε αμέλεια τουλάχιστον για τον άνθρωπο αυτό», σημείωσε ο ίδιος.
Για την αναρρωτική άδεια μετά το δυστύχημα
Ο δικηγόρος μίλησε και σχετικά με το θέμα της αναρρωτικής άδειας που πήρε μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής.
Για αυτό το ζήτημα, τόνισε: «Το μόνο το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι κανείς δεν μπορεί να δικαστεί εκ των προτέρων. Δεν έχουμε καν απόδοση κατηγορίας επ’ αυτού, δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο. Μόνο αυτό μπορώ να σας πω δημόσια, ό,τι έγινε είναι δύο μέρες μετά και προφανώς δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, είναι μεταγενέστερο και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών».

