Τηλεόραση: Πώς επηρεάζει τις γλωσσικές δεξιότητες των μωρών


Πλέον τα μωρά βλέπουν από μηνών τηλεόραση. Οι γονείς βάζουν τα παιδικά, όσο τα μωρά τους τρώνε ή παίζουν. Έτσι τα απασχολούν και τα κρατούν ήρεμα. Πόσο όμως αυτό επηρεάζει τις γλωσσικές τους δεξιότητες; Και με ποιον τρόπο;

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) συνιστά τα παιδιά κάτω των 2 ετών να μην παρακολουθούν τηλεόραση.

Αλλά στην πράξη αρκετές φορές αυτό δεν ακολουθείται από πολλούς γονείς καθώς η τηλεόραση είναι η εύκολη λύση για να κάνουν ορισμένες δουλειές ή απλά για να ηρεμήσει όταν το μωρό είναι ανήσυχο.

Πόσο «κακή» είναι η τηλεόραση για τα μωρά

Οι ειδικοί δεν εστιάζουν μόνο στις αρνητικές επιπτώσεις που έχει στα μικρά παιδιά η παθητική τηλεθέαση αλλά και η παθητική ακρόαση.

Για να γίνει πιο κατανοητό, εσείς μπορεί να έχετε ανοιχτή την τηλεόραση και το μωρό να μην παρακολουθεί. Ωστόσο οι ήχοι που ακούγονται (από διαφημίσεις, παιδικές σειρές) έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζουν αρνητικά τις γλωσσικές δεξιότητές του.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα βρέφη δυσκολεύονται να διαφοροποιήσουν τους ήχους και ο θόρυβος της τηλεόρασης συχνά προκαλεί σύγχυση.

Ανάπτυξη του εγκεφάλου και τηλεόραση

Στην πρώτη διαχρονική μελέτη αυτού του είδους, οι ερευνητές παρακολούθησαν και μελέτησαν μια ομάδα παιδιών ηλικίας 2, 3, 5 και 6 ετών. Διαπίστωσαν λοιπόν ότι όταν τα παιδιά εκτέθηκαν στον θόρυβο της τηλεόρασης στην ηλικία των 2 ετών κατά τη διάρκεια των γευμάτων, βίωσαν μια στατιστικά σημαντική πτώση στο λεκτικό IQ μέχρι την ηλικία του νηπιαγωγείου.

Η APA δημοσίευσε μια μελέτη που έδειξε ότι τα παιδιά της Αμερικής εκτίθενται κατά μέσο όρο 232,2 λεπτά σε τηλεοπτικό παρασκηνιακό ήχο κάθε μέρα και τα περισσότερα τη μεγαλύτερη έκθεση σε αυτούς τους ήχους ήταν μωρά και νήπια.

Τα μωρά χρειάζονται τη λεκτική επικοινωνία

Η επικοινωνία μεταξύ δύο ανθρώπων δεν είναι μονοδιάστατη καθώς περιλαμβάνει επίσης την γλώσσα του σώματος, τον φωνητικό τόνο, τις εκφράσεις του προσώπου και πολλά άλλα. Όταν λοιπόν τα μωρά και τα μικρά παιδιά συμμετέχουν σε αλληλεπιδράσεις τύπου ερωτήσεων και απαντήσεων ή σχολίων με τους γονείς, ο εγκέφαλός τους εργάζεται σκληρά για να μάθουν περισσότερα. Αντίθετα, η ακρόαση πολυμέσων είναι μια παθητική δραστηριότητα που δεν απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Πηγή: parents.com


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ