Ο μοναδικός Έλληνας που οδηγεί νταλίκα πάνω στις παγωμένες λίμνες του Αρκτικού Κύκλου στους -40°!

10/01/2019 23:16

Ο Τάσος Λάππας δουλεύει ως νταλικέρης στον Βόρειο Καναδά από το 2012. Πηρε αυτή την απόφαση, καθώς οι αμοιβές εκεί ήταν και είναι πολύ ικανοποιητικές. Ωστόσο έχει να διαχειριστεί, τόσο τις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επικρατούν εκεί, δεδομένου ότι η μέση θερμοκρασία να είναι γύρω στους -40°, όσο και μια σειρά άλλων προβλημάτων που ενέχει αυτή η δουλειά.

Σε προηγούμενο άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην περίπτωση του ανθρώπου… Iceman, του Wim Hof. Αυτή την φορά θα γνωρίσουμε τον Iceman της… Ελλάδας – όπως τον αποκαλούν, τον Τάσο Λάππα…

Ο Τάσος είναι 45 ετών σήμερα και εργάζεται ως νταλικέρης στον Βόρειο Πόλο. Το δύσκολο με το επάγγελμά του είναι κυρίως το γεγονός ότι η μέση θερμοκρασία στις περιοχές εκείνες είναι στους –40°, ωστόσο αμείβεται παραπάνω από ικανοποιητικά γι’ αυτό…

Πως όμως πήρε την απόφαση να δουλέψει εκεί;

Περισσότερες πληροφορίες για την ζωή του

Ο Τάσος γεννήθηκε στον Καναδά από Έλληνες γονείς, αλλά μεγάλωσε στην Καρδίτσα από τα 3 του έτη.

Έπειτα εργάστηκε στην εν λόγω πόλη της Ελλάδας αρχικά:

ως οδηγός στον ελληνικό στρατό
στη συνέχεια ως οδηγός ταξί στην Καρδίτσα
και έπειτα ως οδηγός στα ΚΤΕΛ Καρδίτσας
Το 2012 όμως ήταν η χρονιά που πήρε την απόφαση να πάει να δουλέψει ως οδηγός νταλίκας στον Βόρειο Καναδά…

Πως αποφάσισε να δουλέψει στον Καναδά

«Με την κρίση στην Ελλάδα μετά το 2009, οικονομικά ήμασταν πολύ δύσκολα. Αποφάσισα λοιπόν να μην κλαίω τη μοίρα μου και να μην περιμένω πότε θα… φέξει, αλλά να «τραβήξω μπροστά». Έτσι δεν φοβήθηκα να μεταναστεύσω στον Καναδά, μιας και είχα ήδη δικαιώματα Καναδού υπηκόου …», ανέφερε ο ίδιος..

Ο Τάσος ως οδηγός νταλίκας στον Αρκτικό Κύκλο από το 2012 έως τα 2015

Το 2012 λοιπόν πήρε την απόφαση να εργαστεί στον Βόρειο Καναδά. Για 3 χρόνια μετέφερε αργό πετρέλαιο με το φορτηγό του, εν μέσω εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών…

Η δουλειά του Τάσου από το 2015 μέχρι και σήμερα

Από το 2015 μέχρι σήμερα όμως, δουλεύει στο Yellowknife, όπου για δυο μήνες το χρόνο χρειάζεται να περνά από τον λεγόμενο «Ice Road»…

Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, είναι ο μοναδικός Έλληνας που νταλικέρης που περνά από αυτόν τον δρόμο..

Συγκεκριμένα, το δίμηνο αυτό είναι επιφορτισμένος με τον εφοδιασμό των απομονωμένων ορυχείων διαμαντιού και χρυσού που αποτελούν ολόκληρες κοινότητες.

Τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου μεταφέρει καύσιμα σε διάφορες περιοχές του Καναδά κάνοντας ασφαλέστερες διαδρομές.

Ποιος είναι ο φημισμένος δρόμος «Ice Road»του Βόρειου Καναδά

O «Ice Road» θεωρείται ο πιο επικίνδυνος δρόμος του κόσμου. Βρίσκεται στον Βόρειο Καναδά και από κάτω του έχει… παγωμένες λίμνες, με τη θερμοκρασία εκεί να κυμαίνεται κάποιες φορές στους -60°!

Δυστυχώς, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί νταλίκας που έχουν χάσει την ζωή τους πάνω σε αυτόν, περνώντας για να πάνε προς τα ορυχεία ή να γυρίσουν απ’ αυτά…

Όταν είχε αποκλειστεί ο ίδιος ο Τάσος στον «Ice Road»…

Ο ίδιος αφηγήθηκε ένα ιδιαίτερο περιστατικό που αντιμετώπισε την πρώτη χρονιά που δούλεψε, περνώντας από τον Ice Road:

«Είχα αποκλειστεί τρεις ημέρες από χιονοθύελλα επιπέδου 5, που είναι το υψηλότερο. Δεν κουνιόταν τίποτα, ήμουν τρεις μέρες μέσα στο φορτηγό και η μόνη μου επικοινωνία ήταν με τον ασύρματο. Εγώ προσωπικά είχα φούρνο μικροκυμάτων, καφετιέρα, φαγητό στο ψυγείο, είχα τα πάντα. Ευτυχώς. Πάντως, όπως καταλαβαίνετε, ο κυριότερος αντίπαλος είναι οι καιρικές συνθήκες, οι χαμηλές θερμοκρασίες» , ανέφερε χαρακτηριστικά…

Ποιο είναι το πιο ακραίο σκηνικό που γνωρίζει ότι έγινε με κάποιον άλλο οδηγό στον Ice Road;

«Δυο σκηνικά θα σας πω. Το ένα ήταν με έναν συνάδελφο τον οποίον είχαν βρει παγωμένο και νεκρό στο κάθισμα του φορτηγού του. Και ένα άλλο που είχε ευτυχώς αίσιο τέλος, καθώς ένας άλλος συνάδελφος είχε βρεθεί στα παγωμένα νερά του Αρκτικού κύκλου, όταν ο πάγος είχε σπάσει, βυθίζοντας το φορτηγό του».

Πόσα χιλιόμετρα έχει να διανύσει ανά εβδομάδα;

Οι διαδρομές που κάνει όλον αυτόν τον καιρό ο Έλληνας νταλικέρης είναι απαιτητικές, καθώς πρέπει να διανύει περίπου 6.000 χιλιόμετρα ανά εβδομάδα…

Αυτό σημαίνει, πως αναγκάζεται:

να κοιμάται λίγο
να κάνει μικρότερα διαλείμματα για να ξεπιαστεί ή να φάει κάτι
Είναι δύσκολη η μοναξιά…

Παράλληλα η δουλειά αυτή είναι συνυφασμένη με το ζήτημα της απομόνωσης του οδηγού…

«Υπάρχει απόλυτη απομόνωση, είσαι μόνος σου όταν οδηγείς πάνω στον πάγο και πας στα ορυχεία και δεν έχεις καμία επικοινωνία με τον έξω κόσμο, δεν έχεις σήμα στο τηλέφωνό σου. Απαγορεύεται να έχεις συνοδηγό, ούτε καν τον σκύλο σου. Η μόνη σου συντροφιά είναι τα τραγούδια που θα έχεις σε στικάκι, γιατί δεν πιάνει ούτε ραδιόφωνο», τόνισε σε συνέντευξή του..

Τι του λείπει περισσότερο όταν εργάζεται εκεί;

Κατά το διάστημα της παραμονής του στον Αρκτικό Κύκλο, του λείπει πολύ η οικογένειά του, αλλά και το ελληνικό φαγητό, ενώ θα ήθελε πολύ να υπάρχει και ένας Έλληνας συνάδελφος εκεί, για να κάνουν παρέα και να λένε δυο κουβέντες..

«Είναι μια όμορφη περιπέτεια»

Παρά τις δυσκολίες και την μοναξιά όμως, ο Τάσος βλέπει την δουλειά του σαν μία όμορφη περιπέτεια. Του αρέσει πολύ η οδήγηση νταλίκας, αλλά και τα υπέροχα τοπία στα οποία κινείται με αυτή…

Ο μισθός του

«Τα καθαρά μου κέρδη είναι στα 5.000 ευρώ τον μήνα. Σκοπεύω να συνεχίσω να το κάνω αυτό για ακόμα 5 χρόνια, μέχρι να μαζέψω ένα γερό κομπόδεμα. Δεν πρόκειται να την αφήσω άμεσα αυτή τη δουλειά δηλαδή. Μου αρέσει η μοναδικότητα που έχει, τα ρίσκα που παίρνω και που οικονομικά με αποκαθιστά. Το μεγάλο θετικό της δουλειάς είναι τα χρήματα. Ρισκάρεις, αμείβεσαι. Αμοιβές που φαντάζουν αυτή την στιγμή εξωπραγματικές στην Ελλάδα …», ανέφερε ο Τάσος.

Επιμέλεια: Χάρης Μαυροκέφαλος, Φιλόλογος

ΠΗΓΗ

Εγγραφή στις αναθεωρήσεις και τα σχόλια του άρθρου
( 0 Εγγεγραμμένοι )
X

Εγγραφή στις αναθεωρήσεις και τα σχόλια του άρθρου

E-mail : *


ΣΧΟΛΙΑ

Ο παρών ιστότοπος δεν είναι υπεύθυνος για τα σχόλια των αναγνωστών

Μπορείτε να εγγραφείτε στην παρακολούθηση των σχολίων και των ανανεώσεων του άρθρου από το σύνδεσμο στο τέλος της ανάρτησης