18 Δεκεμβρίου 2025

Φοροδιαφυγή: Τι επανεξετάζει το κυβερνητικό επιτελείο για τους ελεύθερους επαγγελματίες

Φοροδιαφυγή: Μέσα στην εβδομάδας εκτιμάται πως θα ανατραπούν κάποια δεδομένα για τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς άπαντες περιμένουν τη δημόσια διαβούλευση του φορολογικού νομοσχεδίου και την ανακοίνωση του προϋπολογισμού.

Συγκεκριμένα, ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να γίνουν μικρές αλλαγές οριακού χαρακτήρα, οι οποίες θα διευρύνουν τη δυνατότητα των ελεύθερων επαγγελματιών να αμφισβητήσουν το αποτέλεσμα του τεκμαρτού υπολογισμού του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματός τους.


Πάντως, όπως υπογραμμίζουν κυβερνητικά στελέχη, δεν πρόκειται να υπάρξουν μεταβολές στα κριτήρια προσδιορισμού του τεκμαρτού εισοδήματος, αλλά μόνο σε επιμέρους παραμέτρους που αφορούν εξαιρέσεις και εκπτώσεις από το νέο φορολογικό πλαίσιο.

Μετά τη διαβούλευση που θα ξεκινήσει αυτή την εβδομάδα και πριν κατατεθούν οι τελικές διατάξεις του φορολογικού νομοσχεδίου στη Βουλή ενδέχεται να γίνουν αλλαγές στη διεύρυνση των παραμέτρων που θα καθορίζουν τη λεγόμενη ελάχιστη αμοιβή και στην εξαίρεση ορισμένων κατηγοριών από τον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος.

Να σημειωθεί πως ανοιχτό παράθυρο για αλλαγές στο νέο σχέδιο φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών άφησε τη Δευτέρα και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Φοροδιαφυγή: Ποιοι επαγγελματίες έχουν υποχρέωση για ψηφιακό πελατολόγιο

Εφεξής, το πελατολόγιο θα τηρείται ψηφιακά, η παρακολούθηση θα γίνεται on line και πάνω απ’ όλα θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις, έτσι ώστε να σημαίνει συναγερμός όπου παρατηρούνται αποκλίσεις.

Κι ενώ η αγορά ανέμενε τις πρώτες κινήσεις από την ΑΑΔΕ, το πρώτο βήμα έγινε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την υπογραφή Απόφασης για τη δημιουργία, ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση Ψηφιακού Μητρώου λειτουργούντων συνεργείων και υπευθύνων τεχνιτών αυτών, σταθμών οχημάτων, λιπαντηρίων, πλυντηρίων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης.

Φοροδιαφυγή: Ποια είναι η στόχευση της Απόφασης;

Να καταγραφούν επισήμως σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων όλες οι σχετικές επιχειρήσεις μέσα σε έξι μήνες. Κι αν για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το ενδιαφέρον εστιάζεται στην εποπτεία των εν λόγων επαγγελματιών, η ΑΑΔΕ τρίβει από τώρα τα χέρια της για τα πολύτιμα στοιχεία, στα οποία θα έχει πρόσβαση, έτσι ώστε να μπορέσει να επιβάλει με τη σειρά της την υποχρέωση Ψηφιακού Πελατολογίου.

Τι δεδομένα μπορούν να αντλήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες;

Το Ψηφιακό Μητρώο έχει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα εξαγωγής στατιστικών στοιχείων. Ενδεικτικά, όσον αφορά στα λειτουργούντα συνεργεία: 

  • Συνολικός αριθμός συνεργείων στη χώρα ή/και ανά Περιφέρεια ή/και ανά Περιφερειακή Ενότητα ή/και ανά έτος.
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων ανάλογα με την χρήση τους (δημόσια ή ιδιωτικά).
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων ανά κατηγορία (συνήθων οχημάτων, βαρέων οχημάτων και μικτά συνεργεία δηλαδή συνήθων και βαρέων οχημάτων).
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων ανάλογα με την ειδικότητα ή τις ειδικότητές τους (μηχανικών μερών, ηλεκτρικών μερών κ.λπ.).
  • Συνολικός αριθμός συνεργείων ανάλογα με τα στοιχεία των κτιριακών τους εγκαταστάσεων (ωφέλιμες επιφάνειες χώρου κύριας χρήσης και βοηθητικών χώρων).
  • Συνολικός αριθμός των υπευθύνων τεχνιτών των συνεργείων.
  • Συνολικός αριθμός των υπευθύνων τεχνιτών ανάλογα με την ειδικότητά/ες τους.
  • Συνολικός αριθμός των υπευθύνων τεχνιτών ανά κατηγορία συνεργείων.
  • Διοργανώσεις δεξιώσεων

Ψηλά στη λίστα της ΑΑΔΕ με τους υπόχρεους τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου βρίσκονται, πάντως, οι διοργανωτές εκδηλώσεων, δηλαδή κτήματα, αίθουσες δεξιώσεων και όλες οι συναφείς δραστηριότητες, όπου κινείται “μαύρο” χρήμα. Μόλις το περασμένο καλοκαίρι, Ράμπο της ΑΑΔΕ εντόπισαν… λαβράκι ψάχνοντας στα social media, όπου πέρα από τις φωτό των καλεσμένων, υπήρχαν πολλές αναρτήσεις φωτογράφων από τη δεξίωση. Η αντιπαραβολή του πλήθους των καλεσμένων- όπως αποτυπωνόταν στα… πειστήρια- με τον αριθμό που είχε δηλώσει στην εφορία ο διοργανωτής, έφερε τις… “καμπάνες”.

Τι θα αλλάξει με το Ψηφιακό Πελατολόγιο;

Οι εν λόγω επιχειρήσεις πριν προχωρήσουν στη διοργάνωση εκδηλώσεων, θα πρέπει να δηλώνουν τον τόπο που θα λάβουν χώρα οι εκδηλώσεις, αλλά και τον αριθμό των ατόμων που θα συμμετέχουν, έτσι ώστε οι ελεγκτικές υπηρεσίες να έχουν εικόνα για τα έσοδα που θα πρέπει να αναμένονται.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι “ανοικτό” κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται και θα περνάνε στο MyData.

Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ