21 Δεκεμβρίου 2025

Ταχιάος: Χωρίς διόδια αποδίδεται στους πολίτες ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία»

O Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε πως «η περιπέτεια φθάνει στο τέλος της», αναφορικά με τον οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία».

Την 31η Ιανουαρίου, ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε το «παρών» στην εκδήλωση για την παράδοση του έργου του νέου οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία».

Κάνοντας λόγο για «έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο», υπογράμμισε πως «περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στη Λευκάδα αλλά και την Πρέβεζα και ταυτόχρονα, ανοίγει τελείως καινούργιες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της χώρας, η οποία σε μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη», μεταξύ άλλων.

Νίκος Ταχιάος: «Το έργο είναι απολύτως έτοιμο»

«Αποτελεί ένα έργο, το οποίο για πολλά χρόνια ήταν μία περιπέτεια, περίπου από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Δεν έχει νόημα τώρα να περιγράψουμε τους λόγους, θα έλεγα ότι ήταν μία παράλληλη ιστορία με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ίσως με μικρότερη διάρκεια, περίπου δεκαπέντε ετών.

Όμως, από την προηγούμενη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτό το έργο δρομολογήθηκε πλέον στην τελική του φάση και εχθές, είχαμε τη χαρά να παρουσιάσουμε στον Πρωθυπουργό και να παρουσιάσουμε και στους πολίτες της περιοχής και όχι μόνο, ότι η παράδοση αυτού του έργου, που για τεχνικούς λόγους θα γίνει μέσα στο Σαββατοκύριακο, γιατί πρέπει να απομακρυνθούν τα βαρέα οχήματα τα οποία δούλευαν στα εργοτάξια και να γίνουν κάποιες τελευταίες διευθετήσεις, ένας δρόμος ενός μήκους 50 χιλιομέτρων που έρχεται και αντικαθιστά μία επαρχιακή οδό, η οποία είχε πάρα πολλά προβλήματα και κυρίως δεν παρείχε καμία οδική ασφάλεια. Νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό», τόνισε αρχικά, μιλώντας στο 1ο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

«Το έργο είναι απολύτως έτοιμο, έχει παραδοθεί σε διαφορετικά στάδια, αλλά εχθές παραδόθηκε ίσως αυτό που εμπόδιζε τη σωστή λειτουργία του δρόμου και είναι ένα έργο το οποίο πραγματικά θα επιτρέψει στις περιοχές για τις οποίες μιλάμε, να ανασάνουν», προσέθεσε.

«Πρόκειται για έναν δρόμο με μοναδικά χαρακτηριστικά, δύσκολο τεχνικό έργο, γιατί το γεωλογικό προφίλ το οποίο συνάντησαν οι κατασκευαστές στη φάση της κατασκευής δεν ήταν από τα πιο εύκολα και υπήρξαν πολύ σοβαρές γεωτεχνικές παρεμβάσεις.

Αυτό το έργο δίνει στην κυκλοφορία ουσιαστικά μία οδό πλάτους 17 μέτρων σε αντικατάσταση μίας οδού που είχε δεν είχε 6 μέτρα πλάτος, υπάρχει στη μέση στηθαίο δύο και δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα καθοδήγησης δεξιά και αριστερά.

Πραγματικά είναι ένας εντυπωσιακός δρόμος, εξαιρετικά καλή κατασκευή, έργο που παραδόθηκε νωρίτερα από ό, τι αρχικά προβλεπόταν στις προηγούμενες φάσεις, αλλά και τώρα πάρα πολύ γρήγορα, σε σχέση με το γεγονός ότι υπήρχαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή του Δρυμού από όπου διέρχεται η οδός.

Η συνολική δαπάνη του έργου ήταν περίπου 115 εκατ. ευρώ, ανέφερε ο κ. Ταχιάος, ωστόσο, ουσιαστικά στοίχισε 235 εκατ. ευρώ, γιατί η σύμβαση ξεκίνησε την προηγούμενη δεκαετία, το 2010 και σε διάφορες φάσεις διαχρονικά, ήταν συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό δημόσιο και είναι ένας δρόμος ο οποίος αποδίδεται στους πολίτες χωρίς διόδια», γνωστοποίησε ακόμη.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ