Αυτοκινητόδρομος Ε65: Παραδίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα


Τα νέα τμήματα του Ε65 θα παραδοθούν στην κυκλοφορία υπό την παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

 

Τα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 θα πραγματοποιηθούν σήμερα (23/04), αφού παραδίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα. Τα νέα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα (18,5 χιλιόμετρα) και Τρίκαλα – Καλαμπάκα (25 χιλιόμετρα), θα παραδοθούν στην κυκλοφορία υπό την παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Με την παράδοση των δύο νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία τίθενται από απόψε συνολικά 136 χιλιόμετρα σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από τον κόμβο Καρπενησίου έξω από τη Λαμία έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής από την πρωτεύουσα μέχρι και τα Μετέωρα.

Σημαντικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ, μία νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας αποτελεί ένα έργο, το οποίο κατασκευάζει η εταιρεία ΤΕΡΝΑ. Έχει συνολικό μήκος 182,1 χιλιόμετρα και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,3 δισ ευρώ.

Διαθέτει, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, συνδέοντας ουσιαστικά την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, ότι υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό, Δυτικά των Γρεβενών.

Μειώνεται η διάρκεια των αποστάσεων

Με την ολοκλήρωση του έργου, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας –που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη– με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μία εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

Παράλληλα, θα μειωθεί κατά περίπου δύο ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Ακόμη, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση σε μία βιώσιμη ανάπτυξη.

Με τον Ε65, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα – Γρεβενά και Αθήνα – Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου Ε65

182,1 χιλιόμετρα.

14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 2 Ημικόμβοι.

4 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου.

Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χιλιομέτρων. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά).

Σήραγγα Τ3Α μήκους 113 μέτρων (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας).

Σήραγγα Τ3 μήκους 387 μέτρων (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας).

Σήραγγα μονού κλάδου μήκους 65μ (Καστράκι Καλαμπάκας).

Σήραγγα μήκους 400μ στη χ.θ. 175 + 660 (Λειβάδια – Αιμιλιανός).

48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μέτρων.

33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις.

291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας.

5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.).

4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ).

4 αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.).

4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.).

2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων.

2 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής.

Τα συστήματα ελέγχου στις δίδυμες σήραγγες.

Επιπλέον, έχουν εγκατασταθεί και τα κατωτέρω συστήματα ελέγχου και διαχείρισης της κάθε σήραγγας:

  1. Σύστημα πυρόσβεσης: Και οι δύο κλάδοι είναι εξοπλισμένοι με δίκτυο πυρόσβεσης που τροφοδοτείται από δεξαμενή που βρίσκεται στην έξοδο της σήραγγας. Ανά 36 μέτρα υπάρχει πυροσβεστική φωλιά πυροσβεστήρες καθώς και με κρουνό συνδεδεμένο στο ως άνω δίκτυο.
  2. Σύστημα αερισμού εκ–καπνισμού: Έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της σήραγγας και στους δύο κλάδους αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την ποιότητα του αέρα και την ύπαρξη καπνού. Σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις ενεργοποιούνται ανάλογα οι ανεμιστήρες οροφής που απαιτούνται προκειμένου για την απομάκρυνση ρύπων ή/και καπνού.
  3. Σύστημα καμερών εφοδιασμένο με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης Συμβάντων : Κατά μήκος της σήραγγας έχουν τοποθετηθεί κάμερες οι οποίες εκτός από την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, είναι εξοπλισμένες με κατάλληλο λογισμικό που ανιχνεύει οποιοδήποτε ασυνήθιστο συμβάν και ενεργοποιούν αυτόματα σενάρια αντιμετώπισης.
  4. Σύστημα φωτισμού αυτόματα ρυθμιζόμενο για ημερήσια και νυκτερινή λειτουργία.
  5. Σύστημα RDS : Σε όλο το μήκος της σήραγγας έχει εξασφαλισθεί η αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών, ώστε σε περίπτωση κίνδυνου να υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης μηνυμάτων προς τους χρήστες.
  6. Μεγαφωνικό σύστημα ανακοινώσεων για την ενημέρωση / προειδοποίηση των χρηστών.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ