Ο Σεργκέι Λόζνιτσα ετοιμάζει το ιστορικό, αντιρατσιστικό έπος που θ’ αφήσει ιστορία


Σε μια λίστα με τους πιο συνειδητά, συστηματικά, αφοπλιστικά πολιτικούς κινηματογραφικούς σκηνοθέτες, ο Σεργκέι Λόζνιτσα θα κρατούσε μια από τις πρώτες-πρώτες θέσεις. Με τα τακτικά ντοκιμαντέρ του, με το αριστουργηματικό «Το Πρόσωπο της Ομίχλης», ο Ουκρανός δημιουργός καταγγέλλει βροντόφωνα τη βία, τον πόλεμο, το ρατσισμό, την κοινωνική αδικία, την απολυταρχία.

Η τελευταία του ταινία, το «Donbass», που τιμήθηκε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας του τμήματος Ενα Κάποιο Βλέμμα στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών ήταν, αν κάτι, υπερβολικά… σοκαριστική στη διατύπωσή του. Και τώρα, ο Λόζνιτσα βάζει μπροστά ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο που προετοιμάζει για χρόνια.

Με παραγωγό τη γαλλική Slot Machine, συνεργάτη δημιουργών σαν τον Λαρς φον Τρίερ και τη Λουκρέσια Μαρτέλ, ο Λόζνιτσα θα υπογράψει την πιο φιλόδοξη, ως τώρα, ταινία του, με θέμα τη σφαγή του Μπάμπι Γιαρ. Το Μπάμπι Γιαρ είναι ένα φαράγγι στο Κίεβο που πέρασε στην Ιστορία όχι για την ομορφιά του, αλλά ως τόπος θανάτου, σημείο επαναλαμβανόμενων εκτελέσεων. Η φρικτότερη από αυτές έγινε τον Σεπτέμβριο του 1941, όταν σε διάστημα τριών ημερών τα ναζιστικά στρατεύματα εκτέλεσαν εκεί 30.000 Εβραίους, σε συνεχόμενα γκρουπ των 100 ατόμων. Στη συνέχεια, δυο χρόνια αργότερα, δυνάμεις των Ες Ες οργάνωσαν την εκταφή των πτωμάτων και την καύση τους, για να εξαλείψουν κάθε ίχνος του εγκλήματος: η διαδικασία αυτή διήρκεσε έξι μέρες. Ωστόσο, το φαράγγι Μπάμπι Γιαρ συνέχισε να αποτελεί τόπο εκτέλεσης, τόσο για Ρομά, όσο και για σοβιετικούς αιχμαλώτους πολέμου, φτάνοντας σύμφωνα με τις μελέτες τα 100.000 άτομα.

Οπως δηλώνει η παραγωγός Μαριάν Σλοτ, «η ταινία θα είναι μια κινηματογραφική μαρτυρία, χωρίς πρωταγωνιστή και με μια πολιτική φωνή που μιλά για σύγχρονα ζητήματα, όπως την ομοφοβία και τον αντισημιτισμό.» Γνωρίζοντας το πάθος και την ισχύ των εικόνων του Σεργκέι Λόζνιτσα, νιώθουμε ήδη τον τρόμο.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ