Αρκάς: Η σημερινή «καλημέρα» του από τα καζάνια της κόλασης


Με έναν μοναδικό χιουμοριστικό τρόπο, ο Αρκάς εισέρχεται στον κόσμο της κόλασης Στα καζάνια εκεί όπου οι ψυχές υποφέρουν για τις αμαρτίες τους, ο διάσημος και αγαπημένος σκιτσογράφος της καρδιάς βάζει τον καλλιτεχνικό του αποτύπωμα για ακόμη μια φορά.

Στο σκίτσο του, βλέπουμε τις ψυχές να βράζουν σε καζάνια πάνω από μεγάλες φλόγες, μια εικόνα που συνήθως συνδέεται με την κολασμένη τιμωρία. Ωστόσο, ένα καζάνι ξεχωρίζει: εκείνο της ψυχής που βρίσκεται πάνω σε ένα μικρό γκαζάκι.

Το σκίτσο αυτό δημιουργεί έναν διαχωρισμό ανάμεσα στην τυπική κόλαση και σε ένα είδος “προνομιούχου” τιμωρίας. Ο Αρκάς μας κάνει να αναρωτηθούμε: είναι αυτό δίκαιο ή αποτελεί διάκριση;

Μέσα από το χιούμορ του, ο Αρκάς προβάλλει την έννοια της δικαιοσύνης ακόμα και στον πιο απίθανο τόπο. Με τον διάλογο των ψυχών να αντικατοπτρίζει τον κωμικό προβληματισμό, είναι σαφές ότι ακόμη και στην κόλαση, οι έννοιες της δικαιοσύνης και των διακρίσεων δεν μένουν ανεπηρέαστες.

Ο Αρκάς, με τον μοναδικό του τρόπο, μας κάνει να γελάμε ενώ παράλληλα μας προκαλεί να σκεφτούμε βαθύτερα για τις κοινωνικές και ηθικές αντιλήψεις μας.

Έτσι, ο Αρκάς συνεχίζει να μας εκπλήσσει και να μας ενθαρρύνει να αναρωτηθούμε για τον κόσμο γύρω μας, ακόμα και όταν αυτός είναι ο κόσμος της κόλασης.

Μια από τις ψυχές εκφράζει την απορία της λέγοντας:

– Εσύ, τέλος πάντων, σε τι αμάρτημα έπεσες και βρίσκεσαι στην κόλαση;

Για να λάβει την απάντηση:

– Σε κάτι πολύ ελαφρύ

Και εύλογα αναρωτιέται κανείς: Δίκαιο ή διακρίσεις;

Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς

Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.

Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).

Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.

Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις

Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.

Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ