Αρκάς: Η στρεβλή εικόνα του εαυτού μας μέσα από το σημερινό του σκίτσο


Στο σημερινό του σκίτσο ο Αρκάς κάνει μνεία στην στρεβλή εικόνα του εαυτού μας. Πρωταγωνιστεί ένας άνδρας που φέρει πολλαπλούς ρόλους: γιος, πατέρας, σύζυγος και εργαζόμενος. Ο καθένας από αυτούς τους ρόλους φέρνει μαζί του και μια διαφορετική εικόνα που οι γύρω του έχουν για τον άνδρα αυτόν.

Η μάνα: Τον βλέπει πάντα ως ένα ξεχωριστό και μοναδικό πλάσμα.
Ο γιος: Τον θαυμάζει ως παντοδύναμο και αλάνθαστο, ικανό να λύσει κάθε πρόβλημα.
Η γυναίκα: Πιστεύει πως τσιλημπουρδίζει και έχει πάμπολες εξωσυζυγικές σχέσεις.
Ο εργοδότης: Τον αντιλαμβάνεται ως ένα αναξιόπιστο και αντιπαραγωγικό άνθρωπο που πληρώνεται χωρίς να εργάζεται.

Κανένα όμως από αυτά τα πρόσωπα δεν φαίνεται να αγγίζει την ουσία του άνδρα, την εικόνα που ο ίδιος έχει για τον εαυτό του. Βλέπουμε μια αλληλεπικάλυψη επιθυμιών και προσδοκιών, με τον άνδρα να ονειρεύεται να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των γύρω του, έστω και αν αυτές είναι στρεβλές.

Η λεζάντα “Αχ και νάμουν αυτός που νομίζουν” αποτυπώνει με μελαγχολικό χιούμορ αυτό το αδιέξοδο. Ο άνδρας λαχταρά την αποδοχή και την επιβεβαίωση, έστω και με ψευδή προσχήματα.

Στο σκίτσο του Αρκά, κρύβεται μια βαθιά αλήθεια για την ανθρώπινη φύση. Η ανάγκη για κοινωνική αποδοχή συχνά μας ωθεί να υιοθετούμε μάσκες και να προβάλλουμε μια εικόνα του εαυτού μας που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως η ουσία μας βρίσκεται πέρα από τις απόψεις και τις προσδοκίες των άλλων. Η αυθεντικότητα και η αυτογνωσία αποτελούν κλειδιά για μια υγιή και ισορροπημένη ζωή.

Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς

Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.

Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).

Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.

Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις

Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.

Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ