Κατεψυγμένα ή φρέσκα τρόφιμα;

Τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά καθώς και τα άπαχα κρέατα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι εξαιρετικά θρεπτικά, αλλά αν δεν έχετε το χρόνο να παρασκευάζετε φρέσκα τρόφιμα σε καθημερινή βάση, είναι καλή ιδέα να αγοράσετε ένα προϊόν βαθειάς κατάψυξης. Μπορείτε να σκεφτείτε ότι τα κατεψυγμένα τρόφιμα είναι ανθυγιεινά, αλλά θυμηθείτε, ότι πολλές φορές η μεγάλη επεξεργασία των τροφίμων καταστρέφουν τα θρεπτικά τους συστατικά.

Τα κατεψυγμένα τρόφιμα μπορεί να είναι φρούτα, λαχανικά αλλά και έτοιμα κατεψυγμένα φαγητά τα οποία έχουν κακή φήμη και κατά περιόδους η γεύση μπορεί να είναι απαίσια, αλλά παράγονται νέες τεχνολογίες διατηρώντας την υψηλή διατροφική τους αξία και βελτιώνοντας κατά πολύ τη γεύση τους. Ωστόσο πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί και σχολαστικοί στη ν ανάγνωση της ετικέτας του προϊόντος, καθώς μας δίνει αναλυτικά στοιχεία, τόσο για την περιεκτικότητα κορεσμένων λιπαρών, όσο και για την περιεκτικότητα καλίου και νατρίου τα οποία αποτελούν βασικά συστατικά συντήρησης των κατεψυγμένων προϊόντων. Η υψηλή περιεκτικότητα των δυο παραπάνω έχουν ανεπιθύμητα αποτελέσματα για τον ανθρώπινο οργανισμό όπως η αύξηση του σωματικού βάρους και τον κίνδυνο καρδιοαγγειακών παθήσεων.

Τι συμβαίνει όμως με τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά τα οποία μας δίνουν την δυνατότητα κατανάλωσης όλο το χρόνο. Είναι καταψυγμένα τα περισσότερα αμέσως μετά την συγκομιδή τους από τα χωράφια ή σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από αυτήν, διατηρώντας τη φρεσκάδα και όλα τα διατροφικά οφέλη. Ξεπαγώστε τα σύμφωνα με τις οδηγίες του παρασκευαστεί και αποφύγετε να βράζετε τα λαχανικά μέχρι θανάτου, καθώς αφαιρείται όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Τα κατεψυγμένα τρόφιμα έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας και ειδικά για όλους εμάς, που οι συνθήκες της καθημερινότητάς μας δεν μας παρέχουν τον απαραίτητο χρόνο, ώστε να μαγειρέψουμε έτσι καταναλώνουμε ολοένα και περισσότερα κατεψυγμένα φαγητά με αποτέλεσμα να γινόμαστε παχύσαρκοι. Μην αγνοήσετε όμως τα κατεψυγμένα λαχανικά και φρούτα που μπορούμε να απολαμβάνουμε τη γεύση τους και τα οφέλη τους όλο το χρόνο.

Στεφάνου Αικατερίνη, Κλινική Χημικός

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here