5 Δεκεμβρίου 2025

Πόρισμα για τα Τέμπη – Όλες οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις για το δυστύχημα


Τέμπη: Ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου είπε ότι ο Οργανισμός έκανε ό,τι μπορούσε

Μια σειρά ερωταπαντήσεων κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) σχετικά με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη αποκάλυψαν σημαντικές παραμέτρους της υπόθεσης.

Υπενθυμίζεται ότι παρόντες ήταν οι:

  • Δρ. Χρήστος Παπαδημητρίου Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω, πρόεδρος σιδηροδρομικού τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ,
  • Fabrizio Carpinelli μέλος επιτροπής διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ,
  • Κωνσταντίνος Καπετανίδης, Πολιτικός μηχανικός, Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Bart Accou, μέλος επιτροπής διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ,
  • Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικός μηχανικός, Προϊστάμενος Τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Η ερώτηση του Newsbomb.gr

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του πορίσματος για τα Τέμπη, το Newsbomb.gr και η δημοσιογράφος Διονυσία Προκόπη έθεσε ένα πολύ συγκεκριμένο ερώτημα σχετικά με την σημερινή ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Ερώτηση:

«Μέχρι να υλοποιηθούν οι συστάσεις ασφαλείας στις οποίες καταλήξατε, είναι ασφαλείς οι σιδηροδρομικές μετακινήσεις; Δηλαδή σήμερα μπορεί να επαναληφθεί κάποιο δυστύχημα;»

Απάντηση Μπάρτ Άκου: Δεν είμαστε εμείς που θα δώσουμε αυτήν την απάντηση. Μπορούμε να πούμε ότι οι άνθρωποι που εργάζονται στον σιδηρόδρομο είναι αφοσιωμένοι και γίνονται ενέργειες. Όμως, για να φτάσουμε σε έναν ασφαλή σιδηρόδρoμο, πιστεύουμε ότι οι συστάσεις πρέπει να εφαρμοστούν

Παρέμβαση πατέρα θύματος

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του πορίσματος για τα Τέμπη, παρενέβη και ένας πατέρας θύματος του δυστυχήματος.

Στις διαβεβαιώσεις μελών της Επιτροπής για το ότι συνεχίζουν οι ίδιοι και τα παιδιά τους να χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο, παρενέβη ο κ. Αντώνης Ψαρόπουλος, δικηγόρος, που έχασε την κόρη του, Μάρθα, στο δυστύχημα των Τεμπών.

«Ενδεχομένως να πέφτετε έξω σε αυτή την εκτίμηση. Κι εγώ στην κόρη μου είπα να ταξιδεύει με το τρένο γιατί είναι πιο ασφαλές και να τα αποτελέσματα», τόνισε.

Ερωτήσεις και απαντήσεις

«Η διερεύνηση αφορά τη σιδηροδρομική ασφάλεια, η σύνθεση είναι η σωστή. Ζητήθηκε βοήθεια από εξωτερικούς ειδικούς. Τα πορίσματα της Επιτροπής τα έχουμε λάβει υπόψη», απάντησε στη συνέχεια μετά από σχετική ερώτηση ο Αστέριος Αλεξάνδρου.

Ο δε κ. Καπετανίδης από την πλευρά του πρόσθεσε: «Κάναμε 70 συνεντεύξεις, πήγαμε στο Κουλούρι, μελετήσαμε» και πρόσθεσε: «Εμείς ξέρουμε μηχανικά μέρη τροχαίου υλικού με ό,τι περιέχουν πολύ δύσκολο να δημιουργήσουν την πυρόσφαιρα, δεν ξέρουμε τίποτα άλλο»

«Άγνοια οργανισμών και φορέων οδήγησε σε απώλεια στοιχείων/ Το ότι χάθηκαν στοιχεία δεν σημαίνει ότι είπαμε ότι δεν φταίει κανείς», είπε επίσης ο κ. Αλεξάνδρου.

«Αν ήμασταν εκεί την πρώτη μέρα, θα ζητούσαμε τα στοιχεία που υπάρχουν ( βίντεο κλπ). Στη δική μας περίπτωση η έρευνα είχε γίνει από τη δικαστική αρχή, ζητήσαμε βιντεοληπτικο υλικό και δεν υπήρχε τότε. Έχουμε όλα τα στοιχεία της δικογραφίας αυτά που ήταν τότε», υπογράμμισε ο κ. Αλεξάνδρου.

Σε άλλο σημείο ο κ. Αλεξάνδρου τόνισε: «Διερευνήσαμε το ρόλο του ρυθμιστή κυκλοφορίας, ελέγχθηκε διαδικασία εκπαίδευσης σταθμαρχών, εκδόθηκε σύσταση ασφάλειας. Δεν χρειάζεται παραπάνω βήμα για σταθμάρχες».

Εν κατακλείδι ο κ. Παπαδημητρίου είπε ότι ο Οργανισμός έκανε ό,τι μπορούσε. «Από τα στοιχεία που έχουμε και τα έχουμε επιβεβαιώσει, σίγουρα από τη φωτιά πέθαναν 5 με 7 άνθρωποι. Ακόμη και ένας να ήταν νεκρός από τη φωτιά, το ίδιο είναι για εμάς. Δεν αλλάζει κάτι», τόνισε.

Ο κ. Καπετανιδης είπε επίσης ότι δεν έγινε καλός συντονισμός, δεν έγινε χαρτογράφηση της περιοχής, δεν έμειναν τα στοιχεία και τόνισε ότι την ευθύνη του συντονισμού είχε η δικαστική αρχή που βρέθηκε επί τόπου. «Υπήρχε μπέρδεμα για το ποιος έκανε τι. Θα πρέπει να ξέρει ο καθένας τον ρόλο του, να περιλαμβάνει και τον ΕΔΟΑΣΑΑΜ», είπε.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ