5 Δεκεμβρίου 2025

Air India: Βίντεο δείχνει το αεροσκάφος να πέφτει φλεγόμενο δευτερόλεπτα μετά την απογείωση


Η πτήση 171 της Air India έπεσε με μεγάλη ταχύτητα λίγα λεπτά αφότου έφυγε από τον διάδρομο προσγείωσης 

Συγκλονίζει το βίντεο από κάμερα ασφαλείας που δείχνει τη στιγμή που το αεροσκάφος της Air India, πτήση AI171, απογειώνεται από το αεροδρόμιο του Ahmedabad με προορισμό το Λονδίνο, πριν χάσει ξαφνικά ύψος και συντριβεί, σχηματίζοντας μια τεράστια πύρινη σφαίρα.

Το Boeing 787 Dreamliner φαίνεται να επιταχύνει στον διάδρομο και να απογειώνεται κανονικά, όμως μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα αρχίζει να πέφτει με ανασηκωμένη μύτη και ανοιγμένο σύστημα προσγείωσης. Ακολουθεί έκρηξη με τεράστια φλόγα και σύννεφο μαύρου καπνού που καλύπτει τον ουρανό.

Δείτε το βίντεο:

https://www.instagram.com/reel/DKzjKC4sNKn/

Σύμφωνα με ειδικούς στην αεροπλοΐα, το αεροσκάφος, στο οποίο επέβαιναν 242 άτομα (συμπεριλαμβανομένων 53 Βρετανών), πιθανόν υπέστη ξαφνική απώλεια ισχύος στην πιο κρίσιμη φάση της πτήσης — αμέσως μετά την απογείωση.

«Είδα πτώματα γύρω μου, τρόμαξα και άρχισα να τρέχω», λέει ο επιβάτης που σώθηκε

Ο 40χρονος Βρετανός Vishwash Kumar Ramesh, που καθόταν στη θέση 11A, επέζησε από το φλεγόμενο αεροσκάφος και νοσηλεύεται τραυματισμένος:
«Τριάντα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και το αεροπλάνο έπεσε. Όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Όταν σηκώθηκα, είδα πτώματα γύρω μου. Τρόμαξα και άρχισα να τρέχω. Κάποιος με έβαλε σε ασθενοφόρο και με μετέφερε στο νοσοκομείο».

Οι πρώτες πληροφορίες από τις αρχές ανέφεραν πως δεν υπήρχαν επιζώντες, καθώς το αεροσκάφος συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή, πέφτοντας πάνω σε κτήρια που στεγάζουν φοιτητές ιατρικής και προσωπικό του BJ Medical College και του νοσοκομείου Civil Hospital.

Ιστορικό ατυχημάτων της Air India

Παρότι η Air India διατηρεί ένα αξιοπρεπές ιστορικό ασφάλειας, έχει σημειώσει πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα στο παρελθόν, μεταξύ αυτών:

  • 1966: Συντριβή Boeing 707 στο Μον Μπλαν στο Λευκό Όρος – 117 νεκροί
  • 1978: Boeing 747 στη θάλασσα της Αραβίας – 213 νεκροί
  • 1985: Βόμβα σε Boeing 747 – 329 νεκροί
  • 1982: Συντριβή κατά την προσγείωση – 17 νεκροί

Η Air India ανήκει από το 2021 στον όμιλο Tata και προσπαθεί να αναδιαρθρωθεί επιχειρησιακά.

Αεροσκάφος Ινδία

Μέλη της Εθνικής Δύναμης Αντιμετώπισης Καταστροφών φτάνουν στον τόπο της συντριβής αεροπλάνου στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας, Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025.

AP

Προβλήματα με την Boeing

Η Boeing έχει αντιμετωπίσει σφοδρές επικρίσεις λόγω προβλημάτων στα 737 Max, με δύο πολύνεκρα δυστυχήματα το 2018 και 2019. Παρά τις αναβαθμίσεις, πρόσφατα συνέβη και περιστατικό αποκόλλησης πόρτας σε πτήση της Alaska Airlines το 2024.

Ένας πρώην υπάλληλος της Boeing, ο John Barnett, που είχε καταγγείλει προβλήματα, πέθανε το 2024 κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Η Boeing δήλωσε ότι συνεργάζεται με την Air India και ότι «οι σκέψεις μας είναι με τα θύματα και τις οικογένειες τους».

Αεροσκάφος Ινδία

Αστυνομικοί ασφαλίζουν τον τόπο της συντριβής αεροπλάνου στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας, Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025.

AP

Πώς συνέβη το δυστύχημα

Το αεροπλάνο συνετρίβη στην περιοχή Meghani Nagar, κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ. Το τελευταίο σήμα του ελήφθη λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, στις 1:38 μ.μ. τοπική ώρα. Είχε ανέβει σε ύψος μόλις 190 μέτρα, πριν πέσει σε κατοικημένη περιοχή. Λίγο πριν, είχε σταλεί σήμα κινδύνου (mayday) στον πύργο ελέγχου.

Βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα δείχνουν φλεγόμενα συντρίμμια και πυκνούς μαύρους καπνούς. Το αεροπλάνο φέρεται να συνετρίβη πάνω στον χώρο σίτισης του φοιτητικού ξενώνα του Κρατικού Ιατρικού Κολεγίου B.J., με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και φοιτητές ιατρικής.

Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι έχει εκκενώσει το 70%-80% του χώρου. Δημοσιογράφοι σημείωσαν ότι το σημείο της τραγωδίας βρίσκεται κοντά σε πολιτικό νοσοκομείο και φοιτητικές εστίες, κάτι που επιτείνει το μέγεθος της τραγωδίας.

Ο ανεξάρτητος αεροπορικός αναλυτής Alex Macheras δήλωσε ότι πρόκειται πιθανότατα για ένα από τα χειρότερα δυστυχήματα στην ιστορία της ινδικής πολιτικής αεροπορίας.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους (Boeing 787) είχε μέχρι τώρα μηδενικά θανατηφόρα δυστυχήματα εδώ και 15 χρόνια χρήσης.

Η αποτυχία του αεροσκάφους να ανακτήσει ύψος μετά την απογείωση θα πρέπει να διερευνηθεί ενδελεχώς, σύμφωνα με τους ειδικούς.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ