5 Δεκεμβρίου 2025

Αεροπορική εταιρεία εξετάζει αύξηση του μπόνους για το «τσάκωμα» υπερβολικά μεγάλων αποσκευών


Το «μπόνους τσάντας πύλης» των 1,50 ευρώ ανά επιβάτη περιορίζεται στα 80 ευρώ μηνιαίως για τους εργαζόμενους, αλλά το ανώτατο όριο μπορεί να αυξηθεί

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει το μπόνους που καταβάλλεται στο προσωπικό για τον εντοπισμό των υπερμεγέθων αποσκευών των επιβατών, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλός της.

Η ιρλανδική οικονομική αεροπορική εταιρεία πληρώνει στο προσωπικό περίπου 1,50 ευρώ για κάθε «τσάκωμα» πελάτη που φέρνει υπερμεγέθεις αποσκευές στο αεροσκάφος.

Το μπόνους περιορίζεται σε περίπου 80 ευρώ για κάθε μέλος του προσωπικού το μήνα, ανέφεραν οι Sunday Times σε ρεπορτάζ τους το Σαββατοκύριακο, επικαλούμενοι μια απόδειξη μισθοδοσίας από έναν πρώην υπάλληλο, στην οποία αναφερόταν ένα «μπόνους τσάντας πύλης».

Οι επιβάτες επιβαρύνονται με «πρόστιμο» έως και 75 ευρώ για την μεταφορά αποσκευών που είναι μεγαλύτερες από αυτές για τις οποίες πλήρωσαν κατά την κράτηση του ταξιδιού τους.

Κίνητρο στο προσωπικό να «αναχαιτίσει» τις υπερμεγέθεις αποσκευές

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, δήλωσε τη Δευτέρα ότι πάνω από το 99,9% των επιβατών συμμορφώνεται με τους κανόνες για τις αποσκευές.

Ο ίδιος δήλωσε: “Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δώσουμε κίνητρα στο προσωπικό μας με ένα μερίδιο από αυτά τα τέλη υπέρβασης αποσκευών, τα οποία πιστεύουμε ότι θα μειωθούν τον επόμενο ένα ή δύο χρόνο.

«Είναι περίπου 1,50 ευρώ ανά αποσκευή – και σκεφτόμαστε να το αυξήσουμε, ώστε να το εξαλείψουμε».

Η Ryanair περιλαμβάνει μια μικρή χειραποσκευή – με ανώτατο όριο μεγέθους 40x20x25cm και βάρους 10kg – με κάθε εισιτήριο.

Οι επιβάτες πρέπει να πληρώσουν τέλος αν θέλουν να φέρουν μεγαλύτερες αποσκευές ή αν θέλουν να φέρουν πολλαπλές αποσκευές.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, προέκυψε ότι το προσωπικό των αεροδρομίων της Swissport, μιας εταιρείας αερομεταφορών που διαχειρίζεται τις πύλες εισόδου των επιβατών στα αεροδρόμια, θα μπορούσε να λάβει 1,4 ευρώ για «κάθε βαλίτσα που παραλαμβάνεται από την πύλη» στο πλαίσιο του προγράμματος «κίνητρα για τα έσοδα από τις βαλίτσες της easyJet».

check-in-baggage-sticker-athens-international-airport.jpg

Πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πιέζει ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να επιτρέπουν στους επιβάτες να μεταφέρουν δωρεάν ένα προσωπικό αντικείμενο επί του σκάφους και μια μικρή χειραποσκευή. Ωστόσο, ο O’Leary προέβλεψε ότι η πρόταση δεν θα τεθεί σε ισχύ λόγω έλλειψης χώρου.

Μιλώντας στην εκπομπή «Morning Ireland» του RTÉ, δήλωσε: “Πετάμε σε μεγάλο βαθμό πλήρεις πτήσεις, περίπου οι μισοί επιβάτες μπορούν να φέρουν δύο αποσκευές και οι άλλοι μισοί μπορούν να φέρουν μόνο μία – επειδή μόνο αυτή χωράει στο αεροπλάνο.

“Ήδη δυσκολευόμαστε με αυτόν τον όγκο αποσκευών. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είμαστε τόσο επιθετικοί για την εξάλειψη της «μάστιγας» των επιβατών με υπερβολικές αποσκευές”.

Ξεχωριστά, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, η οποία αντιμετωπίζει πιθανή σημαντική αναστάτωση, εκτός εάν η ΕΕ και οι ΗΠΑ συμφωνήσουν σε εμπορική συμφωνία πριν από την 1η Αυγούστου, δήλωσε ότι ελπίζει ότι τα εμπορικά αεροσκάφη θα εξαιρεθούν από τους δασμούς των ΗΠΑ στο πλαίσιο μιας συμφωνίας για την πολιτική αεροπορία από το 1979.

Ο οικονομικός διευθυντής της, Neil Sorahan, δήλωσε ότι υπήρχε “μια αύξηση της εμπιστοσύνης ότι η εξαίρεση του 1979 θα παραμείνει μέχρι που αναφέρθηκε η αναφορά των δασμών 30% πριν από μια εβδομάδα περίπου.

«Αλλά νομίζω ότι η Ευρώπη είχε δίκιο που δεν ανταπέδωσε αμέσως», δήλωσε.

Αντίστροφη μέτρηση για τους δασμούς Τραμπ

Το γεγονός αυτό έρχεται την ώρα που η ΕΕ και οι ΗΠΑ εισέρχονται σε άλλη μια εβδομάδα συνομιλιών, με τους διαπραγματευτές να προσπαθούν να καταλήξουν σε συμφωνία πριν από την 1η Αυγούστου, όταν ο Τραμπ έχει απειλήσει να πλήξει τις περισσότερες εξαγωγές της ΕΕ με δασμούς 30%.

Ο Maroš Šefčovič, ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ένας δασμός 30% ή περισσότερο θα είχε τεράστιο αντίκτυπο, καθιστώντας «σχεδόν αδύνατη τη συνέχιση» του σημερινού διατλαντικού εμπορίου, το οποίο αξίζει 4,4 δισ. ευρώ ημερησίως.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν προειδοποιήσει ότι δεν θα ήταν σε θέση να απορροφήσουν το κόστος των δασμών. Τον περασμένο μήνα, ο αμερικανικός αερομεταφορέας Delta Air Lines, ο οποίος παρέλαβε 47 αεροσκάφη Airbus που κατασκευάστηκαν στον Καναδά, τη Γερμανία και τη Γαλλία πέρυσι, προειδοποίησε ότι ίσως χρειαστεί να σταματήσει να αγοράζει αεροσκάφη ξένης κατασκευής.

Η Ryanair είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Boeing στην Ευρώπη και, ως εκ τούτου, θα μπορούσε να εκτεθεί στις εισφορές στα εμπορικά αεροσκάφη.

Υπερδιπλασιάστηκαν τα κέρδη της Ryanair

Ωστόσο, ο Sorahan πρόσθεσε ότι το όποιο κόστος των δασμών θα απορροφηθεί κυρίως από την Boeing, την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών.

«Είναι θέμα της Boeing, όχι της Ryanair», δήλωσε. “Έχουμε μια σταθερή τιμή με την Boeing για τα αεροσκάφη … θα συνεργαστούμε οπωσδήποτε με την Boeing για να προσπαθήσουμε να μετριάσουμε το κόστος, αν αυτό συμβεί. Αλλά ελπίζω να επικρατήσει η λογική”.

Η Ryanair, η οποία έχει την έδρα της στο Σουόρντς του Δουβλίνου, ανέφερε επίσης ότι τα κέρδη της μετά φόρων υπερδιπλασιάστηκαν σε 820 εκατ. ευρώ τους τρεις μήνες που έληξαν τον Ιούνιο, εν μέρει χάρη στην ισχυρή περίοδο διακοπών του Πάσχα.

Ο μέσος ναύλος αυξήθηκε κατά 21% σε σύγκριση με πέρυσι στα 51 ευρώ. Ακολουθεί πτώση 7% πέρυσι, όταν οι πιέσεις του κόστους ζωής σήμαιναν ότι οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους.

Ωστόσο, η αύξηση των επιβατών παρεμποδίζεται από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών, δήλωσε ο Sorahan. Η εταιρεία αναμένει αύξηση «μόλις 3%» στα 206 εκατομμύρια επιβάτες στο σύνολο του έτους.

*Πηγή: The Guardian



Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ