5 Δεκεμβρίου 2025

Σούπερ μάρκετ: Πώς τα προϊόντα αλλάζουν τιμή ενώ ψωνίζεις – Το μέγα κόλπο


Μια πρωτοποριακή πρακτική εφαρμόζεται ήδη στη Νορβηγία από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ REMA 1000, η οποία μετατρέπει τα καθημερινά ψώνια σε… παιχνίδι ταχύτητας. Η τιμή ενός προϊόντος στο ράφι μπορεί πλέον να αλλάξει έως και 100 φορές μέσα στην ίδια μέρα!

Η νέα αυτή στρατηγική βασίζεται σε ηλεκτρονικές ετικέτες τοποθετημένες στα ράφια, οι οποίες επιτρέπουν την άμεση τροποποίηση της τιμής ενός προϊόντος σε πραγματικό χρόνο. Με το που δοθεί εντολή από το σύστημα, η οθόνη της ετικέτας ανανεώνεται μέσα σε δευτερόλεπτα και εμφανίζει τη νέα τιμή – συχνά με μείωση της τάξης των 10 λεπτών.

Τεχνολογία και Ανταγωνισμός πάνε πακέτο

Η συγκεκριμένη μέθοδος εφαρμόζεται πιο έντονα κατά τις περιόδους αυξημένης καταναλωτικής κίνησης, όπως οι γιορτές, όταν ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αλυσίδες κορυφώνεται. Όπως εξηγεί ο υπεύθυνος τιμολόγησης της REMA 1000, Παρτάπ Σαντού, «το σύστημα μας επιτρέπει να ρίχνουμε τις τιμές άμεσα, ώστε να είμαστε ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές. Αν μειώσουμε εμείς την τιμή, ακολουθούν και οι άλλοι, κι έτσι ξεκινά ένας ‘αγώνας δρόμου’ προς τη φθηνότερη επιλογή».

Οι καταναλωτές δείχνουν θετικοί

Παρά τη φαινομενική πολυπλοκότητα του συστήματος, οι καταναλωτές φαίνεται να υποδέχθηκαν θετικά την αλλαγή. Για πολλούς, η ιδέα ότι μπορούν να πετύχουν καλύτερη τιμή αν επιλέξουν τη σωστή στιγμή, προσθέτει έναν απρόσμενο «ενθουσιασμό» στην εμπειρία αγορών.

Το μέλλον των τιμών;

Η καινοτομία αυτή ενδέχεται να διαμορφώσει ένα νέο μοντέλο λιανικής, στο οποίο η ευελιξία στην τιμολόγηση θα γίνει ο κανόνας. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, μέσα στο 2025 αναμένονται τόσο μειώσεις όσο και αυξήσεις τιμών, ενώ η υιοθέτηση τεχνολογιών σαν κι αυτή, ίσως γίνει σύντομα πιο συνηθισμένη και σε άλλες χώρες – ίσως και στην Ελλάδα.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ