5 Δεκεμβρίου 2025

Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κοστίζουν έως και 15% λιγότερο


Η δυναμική που απέκτησαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας λόγω της ανόδου του πληθωρισμού τα προηγούμενα χρόνια συνεχίζει να επηρεάζει τις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ.

Σήμερα, σχεδόν ένα στα τρία προϊόντα που αγοράζουν τα νοικοκυριά παράγεται από τις ίδιες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, παρά το γεγονός ότι και αυτά υπέστησαν σημαντικές αυξήσεις τιμών. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα του «Ε.Τ.», τον τελευταίο χρόνο οι τιμές τους παρουσιάζουν πτώση. Για παράδειγμα, ένα καλάθι με 14 προϊόντα PL μεγάλης αλυσίδας κόστιζε τον Αύγουστο του 2024 41,44 ευρώ, ενώ σήμερα 35,09 ευρώ – μείωση 15%. Συγκεκριμένα, σε έξι προϊόντα οι τιμές έμειναν σταθερές, σε πέντε υποχώρησαν και σε τρία αυξήθηκαν.

Ελαιόλαδο

Η μείωση του κόστους αποδίδεται κυρίως στο ελαιόλαδο, το οποίο, εκτός από την πτώση της αρχικής τιμής, πωλείται ακόμα φθηνότερα λόγω των προωθητικών ενεργειών.

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας από 13,65 ευρώ πέρυσι, φέτος κοστίζει 6,80 ευρώ (–50,2%), σε τιμή προσφοράς. Η αρχική τιμή του έχει διαμορφωθεί στα 7,90 ευρώ, δηλαδή κατά –42% χαμηλότερα.

Ακολουθούν το αλεύρι για όλες τις χρήσεις με πτώση 10% (από 0,70 σε 0,63 ευρώ/κιλό) και το γάλα υψηλής παστερίωσης με –8,3% (από 1,20 σε 1,10 ευρώ/λίτρο). Στα σπαγγέτι η μείωση φτάνει το –6,5% (από 0,62 σε 0,58 ευρώ), ενώ στα ρολά υγείας (12 τεμάχια) η τιμή έπεσε από 5,43 σε 5,28 ευρώ. Τα χαρτικά μάλιστα έχουν μερίδιο αγοράς σχεδόν 80% έναντι των επωνύμων.

Σταθερές τιμές

Αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές σε αρκετά απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, αλλά και σε ορισμένα τρόφιμα. Συγκεκριμένα: το απορρυπαντικό ρούχων σε σκόνη στα 5,45 ευρώ, το αφρόλουτρο (1 λίτρο) στα 2,10 ευρώ και η χλωρίνη (2 λίτρα) στα 1,46 ευρώ. Ο ανταγωνισμός με τις μεγάλες βιομηχανίες είναι έντονος, με τις προωθητικές ενέργειες να κρατούν τις τιμές των επώνυμων ελαφρώς υψηλότερες.

Στα όσπρια και το ρύζι δεν σημειώθηκαν αλλαγές: οι φακές (500γρ.) επανήλθαν στα 0,94 ευρώ, τα φασόλια σταθερά στο 1 ευρώ, ενώ το ρύζι για πιλάφι παραμένει στα 0,95 ευρώ.

Ανατιμήσεις

Αντίθετα, σε ορισμένες κατηγορίες καταγράφονται αυξήσεις. Το ηλιέλαιο ανέβηκε από 3,3 σε 3,9 ευρώ (+18,2%) λόγω της χαμηλής παραγωγής και της αυξημένης ζήτησης, ακολουθώντας τη διεθνή τάση που κατέγραψε και ο FAO (+7,1% στα φυτικά έλαια).

Αυξημένος είναι και ο καφές, με τον ελληνικό ιδιωτικής ετικέτας να ανεβαίνει από 2,10 σε 2,28 ευρώ (+8,6%), λόγω της ανόδου της χρηματιστηριακής τιμής. Το ίδιο ισχύει και για το αγελαδινό γιαούρτι, που από τα 2,4 ευρώ τον Μάρτιο διαμορφώθηκε τον Αύγουστο στα 2,58 ευρώ.

Μερίδιο αγοράς 27,2%

Το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την ανοδική του πορεία, φτάνοντας στο 27,2% το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με την Circana. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά +7,1%, έναντι +5,2% των επώνυμων. Στα τρόφιμα το μερίδιο είναι 27,7%, στα είδη οικιακής φροντίδας 27,2% και στην προσωπική υγιεινή & ομορφιά 20,7%.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ