Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) προχωρά σε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με στόχο την ακύρωση της πρόσφατης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών, που – όπως καταγγέλλει – ανοίγει τον δρόμο για την αστική μεταφορά και με ΙΧ με οδηγό.
Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, υποστηρίζοντας ότι η κατάργηση ενός νόμου με ΚΥΑ είναι αντισυνταγματική. Οι ταξιτζήδες θα πραγματοποιήσουν απεργία 18 ωρών από τις 12 τα ξημερώματα Κυριακής προς Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου έως τις 18.00, ώστε να μπορέσουν να συμμετάσχουν στην έκτακτη γενική συνέλευση του κλάδου, που θα γίνει στις 10 το πρωί της Δευτέρας.
Τα βασικά αιτήματα περιλαμβάνουν την απόσυρση της ΚΥΑ, αλλά και τη μετάθεση της υποχρεωτικής αντικατάστασης των οχημάτων με ηλεκτρικά ταξί από την 1η Ιανουαρίου 2026 στο 2035, κατά το πρότυπο της Γερμανίας.
Στη λίστα των αιτημάτων εντάσσονται επίσης η είσοδος των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες, η λήψη μέτρων για την καταπολέμηση της πειρατείας και της υποκλοπής μεταφορικού έργου, καθώς και ζητήματα που αφορούν τη φορολόγηση των επαγγελματιών.
Ο κ. Λυμπερόπουλος έκανε λόγο για κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι προωθεί ένα «σχέδιο αφανισμού του επαγγέλματος», εξυπηρετώντας πολυεθνικές, ιδιωτικά συμφέροντα και εταιρείες ενοικιαζόμενων οχημάτων.
Μίλησε για «ένα οργανωμένο σχέδιο διαπλοκής» με στόχο την παράδοση του ταξί σε μεγάλες εταιρείες: «Ο Μητσοτάκης διαπράττει έγκλημα κατά του κλάδου. Εμείς θα το σταματήσουμε – με αγώνα, με ενότητα και με τις νόμιμες προσφυγές στο ΣτΕ».
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ τόνισε ότι οι ταξιτζήδες είναι μια κοινωνική ομάδα που δυσκολεύεται να ακουστεί, παρότι οι συνθήκες για τον κλάδο έχουν γίνει όλο και πιο δύσκολες από το 2019. Σημείωσε ότι μόνο ο τότε υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου είχε δείξει διάθεση διαλόγου, επιτρέποντας και λύσεις όπως η κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Με την ανάληψη του υπουργείου από τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη, το κλίμα άλλαξε δραματικά.
«Στα ΜΜΕ παρουσιάζεται ένας ταξιτζής που “κλέβει” για να στοχοποιηθεί ένας ολόκληρος κλάδος. Πρόκειται για ελάχιστα περιστατικά σε 172 εκατομμύρια διαδρομές κάθε χρόνο», δήλωσε.
Αναφέρθηκε επίσης στην πρωτοβουλία για την ένταξη της άδειας ταξί στο wallet, λέγοντας ότι θα είχε θετικό χαρακτήρα μόνο αν πρώτα είχε γίνει εκκαθάριση του μητρώου από τις πλαστές άδειες που εκδόθηκαν σε περιφέρειες και μεταφέρθηκαν στην Αθήνα.
Ο κ. Λυμπερόπουλος προειδοποίησε για νέες κινητοποιήσεις. Όπως είπε, παρότι ο τζίρος έχει μειωθεί δραματικά λόγω της πτώσης του εισοδήματος των πολιτών, «ο ταξιτζής έχει συνειδητοποιήσει ότι τώρα τελειώνει. Είναι αποφασισμένος για τα πάντα. Μια συμμορία δολοφονεί έναν ολόκληρο κλάδο. Αφού μας σκοτώνουν, θα βγούμε στον δρόμο και θα αντέξουμε περισσότερο από το 2011».
Κατηγόρησε τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών ότι αρνείται να συναντήσει το ΣΑΤΑ και τους εκλεγμένους εκπροσώπους, παρότι στην Αθήνα κυκλοφορεί η συντριπτική πλειονότητα των 13.700 ταξί. Από αυτά, μόνο περίπου 150 είναι ήδη ηλεκτρικά, ενώ η υποχρεωτική αντικατάσταση του 2026 αφορά περίπου 1.500 οχήματα.
Πολλοί ιδιοκτήτες έχουν στραφεί σε νεότερα μεταχειρισμένα αντί για ηλεκτρικά, τα οποία χαρακτηρίζουν ακατάλληλα και ακριβά για το επάγγελμα. «Έναν έχω συναντήσει που μου είπε ότι είναι ευχαριστημένος, αλλά βγαίνει για λίγες ώρες, έχει γκαράζ και δεν κάνει δεύτερη βάρδια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ.

