5 Δεκεμβρίου 2025

e-Commerce: Στα 29,4 δισ. € οι online αγορές στην Ελλάδα – Μόδα, delivery και φαρμακεία στην κορυφή


Η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-Commerce) στη χώρα μας εκτινάχθηκε στα 29,4 δισ. ευρώ για το 2024, με τη μόδα, το delivery και τα φαρμακεία να ηγούνται των online κατηγοριών.

Η Ετήσια Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Nexi Ελλάδας (μέλος του ευρωπαϊκού ομίλου PayTech) καταγράφει ραγδαία άνοδο της ψηφιακής οικονομίας: το 97% των χρηστών Διαδικτύου δήλωσε ότι έκανε online συναλλαγές τον τελευταίο μήνα, ενώ οι ηλικίες 65-79 ψωνίζουν στο 93%!

Ευρήματα έρευνας (τελευταίες 28 ημέρες):

  • Το 50% αγόρασε ρούχα από το Διαδίκτυο.

  • Το 78% ψωνίζει από επιχειρήσεις εντός Ελλάδας.

  • Το 64% νοιάζεται για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των online αγορών.

  • Το 71% επιλέγει μέθοδο πληρωμής βάσει ασφάλειας.

  • Το 57% πλήρωσε με χρεωστική κάρτα στις τελευταίες online αγορές.

Οι χρεωστικές κάρτες σημείωσαν θεαματική αύξηση +48%, φτάνοντας στο 57% το 2024 (έναντι 9% το 2023), και καθιερώνονται ως κυρίαρχος τρόπος πληρωμής. Παράλληλα, το PayPal ενισχύθηκε κατά 11%, ενώ τα ψηφιακά πορτοφόλια Apple/Google Pay ανέβηκαν κατά 12%, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των εναλλακτικών πληρωμών. Ισχυρή είναι και η στροφή στα εγχώρια e-shops: από 49% το 2023 σε 78% το 2024 (+29 μ.β.).

Σε επίπεδο προτίμησης όμως, οι Έλληνες παραμένουν πιο επιφυλακτικοί: το 34% δηλώνει PayPal ως αγαπημένο τρόπο, το 25% τη χρεωστική κάρτα, ενώ τρίτη επιλογή είναι η αντικαταβολή (12%).

Οι βασικοί λόγοι επιλογής πληρωμής είναι η ασφάλεια (71%), η ταχύτητα (56%) και η ευκολία (49%). Ακολουθούν η συνήθεια (15%) και το κόστος/οικονομία (14%). Στην κορυφή των online κατηγοριών βρίσκεται η μόδα (50%), έπειτα το φαγητό σε πακέτο/delivery (45%) και τα είδη φαρμακείου (37%).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περιβαλλοντική στάση: το 64% λαμβάνει υπόψη το αποτύπωμα των online αγορών, το 54% προτιμά λιγότερες συσκευασίες και το 36% φιλικές προς το περιβάλλον επιστροφές.

Παρά τη διευρυμένη πρόσβαση σε διεθνή καταστήματα, η στήριξη της ελληνικής αγοράς ενισχύεται: 78% των χρηστών επιλέγει ελληνικά e-shops, έναντι 49% το 2023—άνοδος 29 ποσοστιαίων μονάδων σε έναν χρόνο


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ