Η «σιωπή» του όλο αυτό το διάστημα ήταν για να διατηρήσει το μυστήριο και να «παίξει» με τις θεωρίες του διαδικτύου, αφόρου έγινε διάσημος από τη μια μέρα στην άλλη
Η εμφάνιση ενός μυστηριώδους άνδρας έξω από το Λούβρο, αμέσως μετά την κινηματογραφική κλοπή, με ρούχα μιας «άλλης εποχής», τράβηξε την παγκόσμια προσοχή.
Η φωτογραφία του, που δεν αμφισβητήθηκε ως προϊόν τεχνητής νοημοσύνης, καθώς ήταν στιγμιότυπο φωτογράφου του διεθνούς πρακτορείου AP, έγινε αμέσως viral με εκατομμύρια προβολές.
Τώρα, εβδομάδες αργότερα, το πρόσωπο, που χαρακτηρίστηκε ως «επιθεωρητής Κλουζό» που έσπευσε να διαλευκάνει τη μεγάλη ληστεία, αποκαλύπτεται.
Είναι ένας 15χρονος, ο οποίος όπως εξηγεί, «έπαιξε» με τη φαντασία και το μυστήριο που προκάλεσε, όλο αυτό το διάστημα για να διατηρήσει το σασπένς.
«Δεν ήθελα να πω αμέσως ότι ήμουν εγώ», είπε. «Με αυτή τη φωτογραφία υπάρχει ένα μυστήριο, οπότε πρέπει να το κάνεις να διαρκέσει», λέει.
Ο Pedro Elias Garzon Delvaux, στη μοναδική του προσωπική συνέντευξη εμφανίστηκε στις κάμερες του AP στο σπίτι του όπως έκανε και εκείνη την Κυριακή: με καπέλο Fedora, γιλέκο Yves Saint Laurent δανεισμένο από τον πατέρα του, σακάκι που επέλεξε η μητέρα του, προσεγμένη γραβάτα, παντελόνι Tommy Hilfiger και ένα αναπαλαιωμένο, κατεστραμμένο από τον πόλεμο ρωσικό ρολόι.
Δηλώνει θαυμαστής του Σέρλοκ Χολμς και του Ηρακλή Πουαρό. Ζει με τους γονείς και τον παππού του στο Ραμπουγιέ, 30 χιλιόμετρα από το Παρίσι.
Το fedora, είναι ο φόρος τιμής του στον ήρωα της Γαλλικής Αντίστασης Jean Moulin.
Από τη φωτογραφία στη φήμη
Η εικόνα που τον έκανε διάσημο είχε σκοπό να τεκμηριώσει μια σκηνή εγκλήματος. Τρεις αστυνομικοί ακουμπούν σε ένα ασημί αυτοκίνητο που εμποδίζει την είσοδο του Λούβρου, λίγες ώρες αφότου κλέφτες πραγματοποίησαν επιδρομή στο φως της ημέρας σε κοσμήματα του γαλλικού στέμματος. Στα δεξιά, μια μοναχική φιγούρα με κοστούμι τριών τεμαχίων περνάει – μια λάμψη φιλμ νουάρ σε ένα σύγχρονο ανθρωποκυνηγητό.
Το διαδίκτυο έκανε τα υπόλοιπα. Ο «Fedora Man», όπως τον ονόμασαν οι χρήστες, επιλέχθηκε ως ντετέκτιβ της παλιάς σχολής, ένας εσωτερικός άνθρωπος, ένα γήπεδο του Netflix — ή καθόλου άνθρωπος. Πολλοί ήταν πεπεισμένοι ότι δημιουργήθηκε από AI.
Ο Πέδρο κατάλαβε γιατί. «Στη φωτογραφία, είμαι ντυμένος περισσότερο στη δεκαετία του 1940 και είμαστε στο 2025», είπε. «Υπάρχει μια αντίθεση».
Ακόμη και κάποιοι συγγενείς και φίλοι δίστασαν μέχρι που εντόπισαν τη μητέρα του στο βάθος. Μόνο τότε ήταν σίγουροι: Ο αγαπημένος ψεύτικος ντετέκτιβ του Διαδικτύου ήταν ένα πραγματικό αγόρι.
Η πραγματική ιστορία ήταν απλή. Ο Πέδρο, η μητέρα και ο παππούς του είχαν έρθει να επισκεφτούν το Λούβρο.
«Θέλαμε να πάμε στο Λούβρο, αλλά ήταν κλειστό», είπε. «Δεν ξέραμε ότι υπήρχε ληστεία».
Ρώτησαν τους αστυνομικούς γιατί ήταν κλειστές οι πύλες. Δευτερόλεπτα αργότερα, ο φωτογράφος του AP Thibault Camus, καταγράφοντας τον κλοιό ασφαλείας, έπιασε τον Pedro στη μέση του διασκελισμού.
«Όταν τραβήχτηκε η φωτογραφία, δεν ήξερα», είπε ο Pedro. «Απλώς περνούσα».
Τέσσερις μέρες αργότερα, ένας γνωστός έστειλε μήνυμα: Εσύ είσαι;
«Μου είπε ότι υπήρχαν 5 εκατομμύρια προβολές», είπε. «Ήμουν λίγο έκπληκτος». Τότε η μητέρα του τηλεφώνησε για να πει ότι ήταν στους New York Times. «Δεν είναι κάθε μέρα», είπε. Ακολούθησαν ξαδέρφια στην Κολομβία, φίλοι στην Αυστρία, οικογενειακοί φίλοι και συμμαθητές με στιγμιότυπα οθόνης και κλήσεις.
«Οι άνθρωποι είπαν, «Έγινες αστέρι», είπε. «Έμεινα έκπληκτος που μόνο με μία φωτογραφία μπορείς να γίνεις viral σε λίγες μέρες».
Ένα εμπνευσμένο στυλ
Η εμφάνιση που συγκλόνισε δεκάδες εκατομμύρια δεν είναι ένα κοστούμι φτιαγμένο για ένα ταξίδι σε μουσείο. Ο Πέδρο άρχισε να ντύνεται με αυτόν τον τρόπο πριν από λιγότερο από ένα χρόνο, εμπνευσμένος από την ιστορία του 20ου αιώνα και τις ασπρόμαυρες εικόνες κουστουμαρισμένων πολιτικών και φανταστικών ντετέκτιβ.
«Μου αρέσει να είμαι κομψός», είπε. «Πηγαίνω στο σχολείο έτσι».
Μέσα σε μια θάλασσα από φούτερ και αθλητικά παπούτσια, εμφανίζεται με ένα κοστούμι τριών τεμαχίων. Και το καπέλο; Όχι, αυτό είναι το δικό του τελετουργικό. Το fedora προορίζεται για Σαββατοκύριακα, αργίες και επισκέψεις σε μουσεία.
Στο σχολείο του χωρίς στολή, το στυλ του έχει ήδη αρχίσει να εξαπλώνεται. «Ένας από τους φίλους μου ήρθε αυτή την εβδομάδα με γραβάτα», είπε.
Καταλαβαίνει γιατί οι άνθρωποι πρόβαλαν έναν ολόκληρο χαρακτήρα ντετέκτιβ πάνω του: απίθανη ληστεία, απίθανος ντετέκτιβ. Λατρεύει τον Πουαρό – «πολύ κομψό» – και του αρέσει η ιδέα ότι ένα ασυνήθιστο έγκλημα απαιτεί κάποιον που φαίνεται ασυνήθιστος. «Όταν συμβαίνει κάτι ασυνήθιστο, δεν φαντάζεσαι έναν κανονικό ντετέκτιβ», είπε. «Φαντάζεσαι κάποιον διαφορετικό».
Αυτό το ένστικτο ταιριάζει στον κόσμο από τον οποίο προέρχεται. Η μητέρα του, Félicité Garzon Delvaux, μεγάλωσε σε ένα μουσείο-παλάτι του 18ου αιώνα, κόρη ενός επιμελητή και ενός καλλιτέχνη – και πηγαίνει τακτικά τον γιο της σε εκθέσεις.
«Η τέχνη και τα μουσεία είναι χώροι διαβίωσης», είπε. «Η ζωή χωρίς τέχνη δεν είναι ζωή».
Για τον Pedro, η τέχνη και οι εικόνες ήταν μέρος της καθημερινής ζωής. Έτσι, όταν εκατομμύρια πρόβαλαν ιστορίες σε ένα μόνο καρέ του σε ένα fedora δίπλα σε ένοπλους αστυνομικούς στο Λούβρο, αναγνώρισε τη δύναμη μιας εικόνας και άφησε τον μύθο να αναπνεύσει πριν προχωρήσει.
Έμεινε σιωπηλός για αρκετές ημέρες και μετά άλλαξε το Instagram του από ιδιωτικό σε δημόσιο.
«Οι άνθρωποι έπρεπε να προσπαθήσουν να βρουν ποιος είμαι», είπε. «Μετά ήρθαν δημοσιογράφοι και τους είπα την ηλικία μου. Ήταν εξαιρετικά έκπληκτοι».
Είναι χαλαρός για ό,τι ακολουθήσει. «Περιμένω τον κόσμο να επικοινωνήσει μαζί μου για ταινίες», είπε χαμογελώντας. «Αυτό θα ήταν πολύ αστείο».
Σε μια ιστορία κλοπής και κενών ασφαλείας, το “Fedora Man” είναι μια πιο ήπια αντίστιξη – ένας έφηβος που πιστεύει ότι η τέχνη, το στυλ και ένα καλό μυστήριο ανήκουν στη συνηθισμένη ζωή. Μια φωτογραφία τον μετέτρεψε σε σύμβολο. Η συνάντησή του επιβεβαιώνει ότι είναι, καθησυχαστικά, αληθινός.
«Είμαι σταρ», λέει — λιγότερο καυχιέται παρά πειραματίζεται, σαν να δοκιμάζει τις λέξεις με τον τρόπο που δοκιμάζει ένα καπέλο. «Θα συνεχίσω να ντύνομαι έτσι. Είναι το στυλ μου».

