Πώς τα smartphones διαμορφώνουν τις σύγχρονες online υπηρεσίες και αλλάζουν τον τρόπο που οι χρήστες αλληλεπιδρούν με ψηφιακές πλατφόρμες
Τα τελευταία δέκα χρόνια, τα κινητά έγιναν κάτι παραπάνω από απλά τηλέφωνα. Είναι πλέον ένα κέντρο για ό,τι ψηφιακό κάνουμε. Πολλοί πλέον ζουν με ένα κινητό στο χέρι δουλεύοντας, παίζοντας, ψωνίζοντας, μαθαίνοντας νέα και μιλώντας με φίλους. Όλοι πια φτιάχνουν τις εφαρμογές τους πρώτα για κινητά. Δεν είναι απλά μόδα, αλλά μια μεγάλη αλλαγή για όλη την ψηφιακή αγορά.
Κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης, ολοένα περισσότερες υπηρεσίες στοχεύουν να παρέχουν άμεση πρόσβαση, ευκολότερη πλοήγηση και ταχεία εκτέλεση ενεργειών. Έτσι, έννοιες όπως casino χωρις ταυτοποιηση γίνονται συχνότερα μέρος της συζήτησης για την αμεσότητα και την ευκολία στη χρήση, ειδικά όταν οι πλατφόρμες ανταγωνίζονται για την προσοχή ενός κοινού που πλέον δρα σχεδόν αποκλειστικά μέσω κινητών συσκευών.
Η άνοδος της mobile οικονομίας και η μεταβολή της χρήσης διαδικτυακών υπηρεσιών
Η τρελή ανάπτυξη των εφαρμογών για κινητά άλλαξε τα δεδομένα για τις επιχειρήσεις. Οι εταιρείες πλέον φτιάχνουν πρώτα τις εφαρμογές για κινητά και προσπαθούν να κάνουν τα πάντα πιο απλά. Αυτό σημαίνει πιο εύκολες οθόνες, γρήγορα μενού και εγγραφές που γίνονται αμέσως.

Το πλήθος των υπηρεσιών που λειτουργούν mobile-first περιλαμβάνει:
- συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών,
- εφαρμογές streaming,
- πλατφόρμες ψυχαγωγίας,
- εργαλεία συνεργασίας και εργασίας,
- εξατομικευμένος υπηρεσίες αγοράς προϊόντων.
Η βασική μας αρχή είναι να βρίσκουν οι χρήστες αυτό που θέλουν, χωρίς να παιδεύονται. Όλα γίνονται γρήγορα στις μέρες μας, οπότε το site πρέπει να είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να μην κολλάει πουθενά και να είναι εύκολο στην χρήση.
Ο ρόλος των data και της προσωποποίησης
Η εξατομίκευση στα κινητά είναι πλέον δεδομένη. Οι εφαρμογές μαζεύουν δεδομένα για τα γούστα σου και σου σερβίρουν περιεχόμενο στα μέτρα σου. Σου προτείνουν προϊόντα και συμβουλές, σε ενημερώνουν για ό,τι σε ενδιαφέρει και αλλάζουν την εμφάνιση της οθόνης ανάλογα με τις προτιμήσεις σου.
Ο στόχος είναι διπλός:
- Μείωση του χρόνου αναζήτησης.
- Αύξηση της σχετικότητας του περιεχομένου.
Όσο πιο σωστές οι προτάσεις, τόσο περισσότερο εμπιστεύεται ο κόσμος την υπηρεσία και τόσο περισσότερο χρόνο ασχολείται μαζί της.
Τεχνολογικές εξελίξεις και η αύξηση των “έξυπνων” δυνατοτήτων
Τα σημερινά smartphones είναι σαν μικροί υπολογιστές. Έχουν γρήγορους επεξεργαστές, τέλειες κάμερες με έξυπνα βοηθήματα και αισθητήρες που κάνουν θαύματα. Μπορούν να κάνουν πράγματα που παλιά μόνο οι επαγγελματικές συσκευές μπορούσαν.
Τέτοια χαρακτηριστικά επιτρέπουν:
- ταχύτερη φόρτωση εφαρμογών,
- real-time αναλύσεις,
- άμεση ταυτοποίηση μέσω βιομετρικών δεδομένων,
- υψηλής ποιότητας γραφικά,
- δυνατότητες AR και VR.
Αυτή η τεχνολογία ενισχύει τον τομέα των διαδικτυακών υπηρεσιών, διότι καθιστά εφικτή την ανάπτυξη πιο πολύπλοκων λειτουργιών με λιγότερα έξοδα και καλύτερη πρόσβαση.

Σύντομη αναφορά στο έργο μας
Στον χώρο των ψηφιακών υπηρεσιών, το να έχεις καλές πληροφορίες είναι το παν για να ξέρεις τι κάνουν όλες αυτές οι πλατφόρμες. Στο thenationonlineng.net, ας πούμε, μπορείς να βρεις άρθρα για την ασφάλεια στο internet, το πόσο εύκολο είναι να τις χρησιμοποιήσεις και το αν αξίζουν τον κόπο. Έτσι, μπορείς να διαλέξεις πιο εύκολα τι σου κάνει στο ψηφιακό τοπίο.
Η συνεχώς αυξανόμενη διαλειτουργικότητα
Στις μέρες μας, είναι σπάνιο οι εφαρμογές να είναι εντελώς αυτόνομες. Η επικοινωνία ανάμεσα σε διαφορετικές πλατφόρμες επιτρέπει στον χρήστη να ξεκινήσει κάτι σε μια εφαρμογή και να το τελειώσει σε μια άλλη χωρίς προβλήματα.
Για παράδειγμα:
- αγορές που ολοκληρώνονται μέσω ψηφιακού πορτοφολιού,
- επαλήθευση στοιχείων μέσω ενιαίου login,
- μεταφορά περιεχομένου από app σε app,
- αυτοματοποιημένες διαδικασίες μέσω widgets και shortcuts.
Η ευελιξία αυτή προσφέρει καλύτερη συνολική εμπειρία και λιγότερα εμπόδια στη χρήση.
Η σημασία του UX στη mobile εποχή
Καθώς οι υπηρεσίες γίνονται πιο μπερδεμένες, το UX παίζει μεγάλο ρόλο στην επιτυχία. Στα κινητά, μερικά πράγματα είναι must: καθαρή εικόνα για το τι παίζει, λίγα και ξεκάθαρα κουμπιά, άμεση απόκριση, όσο το δυνατόν λιγότερα βήματα και σωστή προσαρμογή σε όλες τις οθόνες. Οι χρήστες θέλουν οι εφαρμογές να δουλεύουν αμέσως, χωρίς σπασίματα ή φασαρία. Γι’ αυτό, οι εταιρείες που επενδύουν στο UX κάνουν καλά, είναι έξυπνη φάση.
Η εξέλιξη των mobile υπηρεσιών και η προσαρμογή των επιχειρήσεων
Καθώς όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν κινητά, οι εταιρείες πρέπει να αλλάξουν, γιατί ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και ο κόσμος δεν έχει πολύ χρόνο. Πρέπει να βάλουν λεφτά σε πιο γρήγορους υπολογιστές, να κάνουν τις εφαρμογές καλύτερες και να βρουν τρόπους να φορτώνουν πιο γρήγορα – είναι το πιο σημαντικό για να επιβιώσει μια υπηρεσία στο διαδίκτυο. Αν μια εφαρμογή αργεί ή κολλάει, ο κόσμος δεν θα τη ξανανοίξει, οπότε πρέπει να είναι τεχνικά σωστή.

Επίσης, πολλές πλατφόρμες χρησιμοποιούν ένα σύστημα όπου μπορούν εύκολα να προσθέσουν πράγματα, χωρίς να χαλάσουν όλη την εφαρμογή. Έτσι, οι εταιρείες μπορούν να αλλάζουν πιο γρήγορα, είτε χρειάζονται περισσότερη ασφάλεια, είτε κάτι πιο εύκολο στη χρήση, είτε κάτι που να κάνει τον κόσμο να συμμετέχει περισσότερο.
Επιπλέον, σήμερα η προσβασιμότητα είναι το παν. Οι εφαρμογές που βοηθούν άτομα με διάφορες ανάγκες – π.χ. μεγαλύτερα γράμματα, φωνητικές εντολές ή ειδικά χρώματα για όσους έχουν προβλήματα όρασης – θεωρούνται καλύτερες. Η προσβασιμότητα δεν είναι απλώς κάτι που πρέπει να κάνεις για να είσαι εντάξει με τους κανονισμούς, αλλά και κάτι που σε κάνει να ξεχωρίζεις, ειδικά όταν είναι δύσκολο να κάνεις κάτι διαφορετικό.
Γενικά, φαίνεται ότι το να σκέφτεσαι πρώτα τα κινητά δεν είναι απλώς θέμα τεχνικής, αλλά ένας τρόπος να σχεδιάζεις τα πάντα, από την αρχή μιας ιδέας μέχρι τις τελευταίες βελτιώσεις σε μια υπηρεσία.
Συμπέρασμα
Σήμερα, το κινητό είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να μπούμε στο internet, και οι αλλαγές στα κινητά επηρεάζουν συνέχεια τον τρόπο που φτιάχνονται και χρησιμοποιούνται οι online υπηρεσίες. Επειδή όλοι κοιτάνε πρώτα το κινητό, οι εταιρείες πρέπει να δίνουν γρήγορες, εύκολες, ασφαλείς και καλές εφαρμογές, γιατί αυτά μετράνε πιο πολύ για τους χρήστες.

