Ενισχυμένες κατά 5,6% στο εννεάμηνο οι πωλήσεις ηλεκτρικών – ηλεκτρονικών συσκευών


Το φράγμα του 1,5 δισ. ευρώ ξεπέρασαν στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2018 οι πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα με σημαντική ανάπτυξη να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες του κλάδου. Κινητήριος δύναμη φαίνεται ότι είναι τα λανσαρίσματα πολλών μοντέλων καινούριων κινητών, οι τηλεοράσεις ελέω και Μουντιάλ, οι ανακαινίσεις σπιτιών που οδηγούν σε αντικατάσταση των κουζινών με εντοιχιζόμενες συσκευές, αλλά και πολλές νέες τάσεις στις καταναλωτικές συνήθειες, από τη χρήση μηχανών καφέ και λοιπών ροφημάτων μέχρι τη χρήση ηλεκτρικής σκούπας χωρίς σακούλα.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της GfK TEMAX στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2018 οι πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 5,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2017, φτάνοντας το 1,5 δισ. ευρώ. Ειδικά στο τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ενισχύθηκαν κατά 5,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, φτάνοντας τα 536 εκατ. ευρώ.

Η κατηγορία που εμφανίζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη σε επίπεδο τριμήνου, αλλά και εννεαμήνου είναι αυτή που αποτελεί και τη μεγαλύτερη του κλάδου, οι τηλεπικοινωνίες. Οι πωλήσεις στο εννεάμηνο έφτασαν τα 459 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 11,3%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο η αύξηση ήταν της τάξης του 9%. Η αυξητική τάση παρατηρείται σε όλες τις βασικές υποκατηγορίες, όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα, τα ακουστικά, αλλά και τα λεγόμενα wearables (τεχνολογικά αξεσουάρ που φοριούνται, όπως τα smartwaches).

Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων στο εννεάμηνο 4,9% και διαμορφώθηκε στα 350 εκατ. ευρώ. Η αύξηση στο τρίτο τρίμηνο ήταν 7% με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 135 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την ανάλυση της GfK TEMAX οι εντοιχιζόμενες κουζίνες άνω του πάγκου αποτελούν σημαντικό παράγοντα της αύξησης της κατηγορίας, ενώ αύξηση παρουσιάζουν ακόμη οι πωλήσεις απορροφητήρων, στεγνωτηρίων και ψυγειοκαταψυκτών. Αντιθέτως, πτώση παρουσιάζουν οι πωλήσεις φούρνων μικροκυμάτων.

Με τζίρο 317 εκατ. ευρώ έκλεισε το εννεάμηνο για την κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής, αυξημένος κατά 1,4% σε σύγκριση με πέρυσι. Στο τρίτο τρίμηνο του 2018 η κατηγορία κατέγραψε οριακή υποχώρηση, 0,1%, με τον τζίρο να διαμορφώνεται σε 113 εκατ. ευρώ. Οι οθόνες συνεχίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν ανοδική πορεία εκμεταλλευόμενες την αύξηση του gaming και του 4Κ. Οι συσκευές Gaming και Leisure συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο να καταγράφουν ραγδαία άνοδο με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης, ενώ αύξηση σημειώθηκε και στις πωλήσεις περιφεριακών συσκευών για υπολογιστές.

Η αύξηση των πωλήσεων τηλεοράσεων από τις αρχές του έτους συνεχίστηκε με τη μετατόπιση μάλιστα των καταναλωτών σε ακριβότερα μοντέλα, ενώ ταυτόχρονα συμπαρέσυρε προς τα πάνω και τις πωλήσεις των ηχείων. Αποτέλεσμα ήταν η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών να καταγράψει αύξηση 7,4% στο εννεάμηνο και οι πωλήσεις να διαμορφωθούν σε 226 εκατ. ευρώ. Στο τρίμηνο η ανάπτυξη της κατηγορίας ήταν 5,3% με τον τζίρο να ανέρχεται στα 75 εκατ. ευρώ. Πτώση καταγράφηκε στις ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων: φορητά Media Player, DVD, πλοηγοί αυτοκινήτων (GPS) και ακουστικά, AHS , βιντεοκάμερες και κάρτες μνήμης.

Στις μικρές οικιακές συσκευές καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων 6,5% στο τρίμηνο και 3,4% στο εννεάμηνο και τον τζίρο να διαμορφώνεται σε 38 εκατ. ευρώ και 109 εκατ. ευρώ αντιστοίχως. Η ενίσχυση της κατηγορίας προέχεται από τη νέα τάση στις σκούπες χωρίς σακούλες αλλά και στις επαναφορτιζόμενες σκούπες χειρός, από τις μηχανές καφέ και ροφημάτων, αλλά και από τις σαντουιτσιέρες, κυρίως όσες διαθέτουν και λειτουργία γκριλ.

Οι δύο κατηγορίες που παρουσιάζουν σημαντική πτώση είναι αυτή των φωτογραφικών ειδών και των ειδών εξοπλισμού γραφείου. Οι πωλήσεις φωτογραφικών ειδών στο τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε 7 εκατ. ευρώ (μείωση 14,4%) και στο εννεάμηνο σε 19 εκατ. ευρώ (μείωση 16,7%). Οι πωλήσεις ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμων διαμορφώθηκαν στο τρίτο τρίμηνο 2018 σε 7 εκατ. ευρώ (μειωμένες κατά 11,2% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2017) και στο εννεάμηνο σε 22 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση 10,3%.

Της Δήμητρας Μανιφάβα

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ