Εφαρμογές υγείας: Σημαντικός παράγοντας της τηλεϊατρικής


Διαχειρίζεστε ένα χρόνιο πρόβλημα υγείας, είτε πρόκειται για παχυσαρκία ή διαβήτη ή καρδιακή νόσο ή άσθμα; Μάλλον υπάρχει μια εφαρμογή για την κατάστασή σας. Οι εφαρμογές υγείας γίνονται όλο και πιο εξελιγμένες, προσφέροντας στους χρήστες βοήθεια στα smartphone στην αντιμετώπιση των χρόνιων παθήσεων, δήλωσε ο Δρ. David Bates, από το Brigham and Women’s Hospital στη Βοστώνη και διεθνούς φήμης ειδικός στην ασφάλεια των ασθενών και τεχνολογία της υγειονομικής περίθαλψης. “Διαφέρει αρκετά ανάλογα με την εφαρμογή, αλλά ορισμένες από τις εφαρμογές έχουν αποδειχθεί ότι έχουν οφέλη“, δήλωσε ο Bates. Για παράδειγμα, “ορισμένες από τις εφαρμογές απώλειας βάρους πραγματικά βοηθούν τους ανθρώπους να χάσουν βάρος. Ομοίως, ορισμένες από τις εφαρμογές για τον διαβήτη μπορούν να σας βοηθήσουν να ελέγξετε το σάκχαρό σας πιο αποτελεσματικά.”

 

Δυστυχώς, μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβουμε ποια εφαρμογή είναι η καλύτερη, δεδομένης της μεγάλης ποικιλίας που είναι διαθέσιμη στον μέσο άνθρωπο, σμειώνει. Μόνο το 2020, περισσότερες από 90.000 νέες εφαρμογές υγείας έγιναν διαθέσιμες στα app stores των Apple και Google. «Υπάρχουν στην πραγματικότητα αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες στην αγορά, κάτι που προκαλεί σύγχυση στον ασθενή», είπε ο Bates. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι με χρόνιες ασθένειες δεν αξιοποιούν αυτά τα νέα εργαλεία, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα/δημοσκόπηση των HealthDay/Harris Poll. Περίπου το 61% των ανθρώπων που ζουν με χρόνια πάθηση δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν κάποιο είδος εφαρμογής υγείας, αλλά μόνο το 14% είπε ότι χρησιμοποιεί μια εφαρμογή ειδικά σχεδιασμένη για τη διαχείριση ή την παρακολούθηση του συγκεκριμένου προβλήματος υγείας τους, διαπίστωσε η έρευνα. Το ένα τρίτο των ατόμων με χρόνια ασθένεια δήλωσε ότι δεν ασχολείται με τις εφαρμογές επειδή δεν αισθάνεται την ανάγκη να παρακολουθεί συνεχώς την υγεία του, έδειξαν τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης. Και το ένα τέταρτο των ατόμων με χρόνιες παθήσεις δήλωσαν ότι ανησυχούν για το απόρρητο και την ασφάλεια των ιατρικών πληροφοριών που μοιράζονται με την εφαρμογή. Περίπου το 17% δήλωσε ότι απλώς δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά τις εφαρμογές υγείας και το 14% είπε ότι τις βρίσκει πολύ περίπλοκες.

Η ίδια η έρευνα του Bates σχετικά με τη χρήση εφαρμογών υγείας αποκάλυψε παρόμοιες τάσεις. «Υπάρχει ευρέως διαδεδομένη χρήση σε διάφορες ηλικιακές ομάδες, αλλά είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς μεταξύ των νέων», σημείσωσε ο Bates. Ο ίδιος επεσήμανε μια πρόσφατη μελέτη μεταξύ ατόμων με γλωσσικά εμπόδια ή χαμηλή εκπαίδευση, που διαπίστωσε ότι «όλοι ήθελαν να μπορούν να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές, αλλά πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονταν να κάνουν ακόμη και απλές εργασίες».

Οι ανησυχίες για το απόρρητο εντοπίζονται επίσης στην αντίσταση των ανθρώπων στις εφαρμογές υγείας. «Τα ζητήματα απορρήτου είναι μια πραγματική ανησυχία και οι εφαρμογές δεν κάνουν τόσο καλή δουλειά όσο θα μπορούσαν όσον αφορά την προστασία του απορρήτου μας», είπε ο Bates. “Αυτό είναι κάτι στο οποίο πρέπει να συνεχίσουμε να εστιάζουμε. Πολλά από αυτού του είδους τα δεδομένα δεν είναι τόσο ιδιωτικά, αλλά μερικά από αυτά είναι.” Ο Bates και οι συνεργάτες του πρότειναν ένα ανεξάρτητο τρίτο μέρος να αρχίσει να αξιολογεί τις εφαρμογές υγείας, έτσι ώστε οι χρήστες τους να μπορούν να βρίσκουν ποιοτικά προϊόντα που ταιριάζουν στις ανάγκες τους. “Πρέπει να κάνουμε κάτι για να περιορίσουμε τον αριθμό των επιλογών, γιατί όταν έχεις τόσες πολλές επιλογές, οι άνθρωποι συχνά απλά δεν μπορούν να επιλέξουν. Είναι πολύ δύσκολο”, δήλωσε ο Bates. Ο κάπως περιορισμός του αριθμού θα ήταν πραγματικά χρήσιμος, πρόσθεσε. “Για παράδειγμα, στην Αγγλία έχουν περίπου 60 εφαρμογές που υποστηρίζονται σε εθνικό επίπεδο και προωθούνται. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός για να μπεις σε αυτήν την ομάδα, αλλά αυτό καθιστά πολύ πιο εύκολο να επιλέξεις ποιες μπορεί να είναι σχετικές στην περίπτωσή σου”, εξήγησε.

Με την έλευση της τηλεϊατρικής, οι εφαρμογές γίνονται ακόμη πιο σημαντικές, πρόσθεσε ο Bates. Οι ασθενείς συχνά πρέπει να εκτιμούν τα δικά τους ζωτικά συμπτώματα και να παρακολουθούν τα δικά τους δεδομένα υγείας, ώστε να μπορούν να αναφέρουν τα ευρήματά τους στον γιατρό τους κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης τηλεϊατρικής. «Τυπικά, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ευθύνη στον ασθενή να διαχειρίζεται τα πράγματα ο ίδιος και μια εφαρμογή μπορεί να σας βοηθήσει πολύ», κατά τον Bates.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ