Πρώην γιατρός του Πολεμικού Ναυτικού αποκαλύπτει τι μπορεί να συνέβη στους πέντε επιβαίνοντες τις τελευταίες τραγικές στιγμές του υποβρυχίου «Τitan».
Ένας παρασημοφορημένος πρώην γιατρός του Πολεμικού Ναυτικού αποκάλυψε τι μπορεί να συνέβη κατά τη διάρκεια των τραγικών τελευταίων στιγμών του «Τιτάνα» πριν το σκάφος τους υποστεί «καταστροφική έκρηξη».
Ο δρ Ντέιβιντ Μολέ, πρώην διευθυντής της υποθαλάσσιας ιατρικής και ακτινοβολίας για την υγεία του Αμερικανικού Ναυτικού, είπε στην DailyMail.com ότι οι θάνατοι θα ήταν γρήγοροι και ανώδυνοι και οτι οι «5» πέθαναν σχεδόν αμέσως από τις εξαιρετικές δυνάμεις που ασκούσε ο ωκεανός στο βάθος.
Ο Μολέ είπε: «Θα ήταν τόσο ξαφνικό, που δεν θα ήξεραν καν ότι υπήρχε πρόβλημα ή τι τους συνέβη. Είναι σαν να βρίσκεσαι εδώ το ένα λεπτό και μετά να απενεργοποιείται ο διακόπτης. Είσαι ζωντανός ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου και το επόμενο χιλιοστό του δευτερολέπτου είσαι νεκρός».

Ο αντιναύαρχος της ακτοφυλακής των ΗΠΑ Τζον Μάογκερ επιβεβαίωσε σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη ότι η έρευνα για τον Τιτάνα απέδωσε συντρίμμια που «συνάδει με μια καταστροφική απώλεια του θαλάμου πίεσης». Το πλήρωμα βρισκόταν πάνω από 3 χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού, κάτι που θα είχε δημιουργήσει πάνω από 5.500 λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα (PSI) πίεσης.
Στο πλοίο ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της OceanGate, Στόκτον Ρας 61 ετών, ο βετεράνος του γαλλικού ναυτικού Πολ-Ανρί Ναρζολέ, ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ, ο Πακιστανός επιχειρηματίας Σαχζάνα Νταούντ με τον γιο του Σουλεμάν, που ήταν μόλις 19 ετών.
Το μικροσκοπικό σκάφος που μετέφερε το πλήρωμα προστατεύτηκε από έναν θάλαμο πίεσης, ένα σφραγισμένο λοβό που διατηρεί την εσωτερική πίεση σημαντικά υψηλότερη από την πίεση του περιβάλλοντος, ένα σύστημα αερίου υπό πίεση για τον έλεγχο της εσωτερικής πίεσης και μια παροχή αερίου αναπνοής για τους επιβάτες.
Ο Μολέ είπε: «Το κύτος πίεσης είναι ο θάλαμος όπου διαμένουν οι επιβάτες. Ακούγεται σαν να είχαν φτάσει στον πάτο όταν έσκασε το δοχείο πίεσης και συνήθως, όταν υποχωρεί, υποχωρεί αμέσως. Ακούγεται σαν να υποχώρησε ο κύλινδρος από ανθρακονήματα και είχε ως αποτέλεσμα την έκρηξη».
Το πώς παραβιάστηκε ο θάλαμος πίεσης παραμένει ασαφές. Αλλά μια τέτοια έκρηξη μπορεί να οφείλεται σε διαρροή, διακοπή ρεύματος ή μικρή πυρκαγιά από ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα.
Αυτό που θα προέκυπτε θα ήταν μια βίαιη και στιγμιαία έκρηξη καθώς το νερό υψηλής πίεσης στο εξωτερικό πλημμύρισε, σπάζοντας το πίσω κάλυμμα, το πλαίσιο προσγείωσης και διαλύοντας το κέλυφος του υποβρυχίου, συνθλίβοντας το εσωτερικό. Ο Μολέ είπε: «Θα είχαν γίνει κομμάτια.
«Η εσωτερική κατάρρευση γίνεται όταν το κύμα πίεσης είναι προς τα μέσα, ενώ μια έκρηξη είναι όταν το κύμα πίεσης ή το ωστικό κύμα σβήνει από όποια πηγή κι αν είναι». Είναι σαν να ανατινάζεις ένα μπαλόνι πάρα πολύ – το μπαλόνι τελικά θα σκάσει όταν υπάρχει υπερβολική πίεση. Σε μια εσωτερική κατάρρευση, συμβαίνει το αντίθετο, όταν υπάρχει περισσότερη πίεση προς τα έξω από ό,τι μπορεί να καταλάβει το δοχείο, τότε τα εσωτερικά καταρρέουν.
Ο Μολέ είπε: «Όταν κάποιος στέκεται πάνω σε ένα άδειο κουτάκι αναψυκτικού, θα υποστήριζε το βάρος σου, αλλά στη συνέχεια, αν πιέσεις στα πλάγια, το κουτί θα κατέρρεε αμέσως». Και πρόσθεσε: «Τα συντρίμμια και τα θραύσματα και οτιδήποτε άλλο πάνε προς τα μέσα εξαιτίας μιας ισχυρής εξωτερικής δύναμης. Σε αυτή την περίπτωση, ήταν ο ωκεανός» είπε.
«Τουλάχιστον στο βάθος του Τιτανικού, που είναι 12.500 πόδια, η εξωτερική πίεση θα ήταν 6.000 λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα. Είναι αυτή η πίεση που, αν υπήρχε αδυναμία στο κέλυφος θα προκαλούσε την κατάρρευση και ξαφνικά θα δημιουργούσε ένα ωστικό κύμα.». Σύμφωνα με το Scientific American, αν το υποβρύχιο βρισκόταν κοντά στον Τιτανικό, θα είχε δεχθεί μεγαλύτερη πίεση από ένα δάγκωμα μεγάλου λευκού καρχαρία.
Ο Νικολάι Ρότερμαν, οικολόγος βαθέων υδάτων στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμφώνησε ότι αν συμβεί μια τέτοια έκρηξη, η πίεση θα είχε σκοτώσει τους επιβαίνοντες σχεδόν αμέσως. «Εάν υπήρχε οποιοδήποτε είδος παραβίασης του κύτους, οι επιβαίνοντες θα υπέκυπταν στον ωκεανό σε μια σχεδόν στιγμή».
Το υποβρύχιο της OceanGate ξεκίνησε την κάθοδό του γύρω στις 8 το πρωί της Κυριακής (18/6) προς τη θέση του ναυαγίου του Τιτανικού στο βάθος του Ατλαντικού Ωκεανού. Περίπου μία ώρα και 45 λεπτά αργότερα, το σκάφος έχασε την επαφή με την επιφάνεια. Μια νέα έκθεση σημείωσε ότι το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ μπορεί να άκουσε τον ήχο της έκρηξης το πρωί της Κυριακής, αλλά η μαζική προσπάθεια διάσωσης συνεχίστηκε.

