7 Δεκεμβρίου 2025

Σήμερα στη Μάνη η κηδεία του επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα – Συγκίνηση στην τελετή απόδοσης τιμών ΥΠΕΘΑ


Καλαμάτα: Στις 11 σήμερα το πρωί στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης το τελευταίο αντίο στον άτυχο επισμηναγό, που βρήκε τραγικό θάνατο όταν το αεροπλάνο με το οποίο πραγματοποιούσε την τελευταία εκπαιδευτική πτήση συνετρίβη, κοντά στο αεροδρόμιο.

Καλαμάτα: Τραγικό παιχνίδι της μοίρας για τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα

Φως στα αίτια της τραγωδίας προσπαθούν να ρίξουν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο 40χρονος επισμηναγός έχασε τη ζωή του μετά την πτώση εκπαιδευτικού αεροσκάφους στην Καλαμάτα. Μάλιστα τη μοιραία πτήση παρακολουθούσαν η σύζυγος και τα δύο του παιδιά, τους οποίους θέλησε να έχει κοντά του στην τελευταία του πτήση με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών, που θα αποσυρθούν σε λίγους μήνες από την ενεργό δράση.

ΥΠΕΘΑ: Συγκίνηση στην τελετή απόδοσης τιμών στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα που σκοτώθηκε στην Καλαμάτα

Τελετή απόδοσης τιμών στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος, πραγματοποιήθηκε στο στρατόπεδο Παπάγου κατά την έπαρση της σημαίας (ώρα 7:30 π.μ.), παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Ακολούθησε η τέλεση επιμνημόσυνης δέησης στον ιερό ναό Παναγιάς Παντάνασσας.


Υπενθυμίζεται πως, ο επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας τραυματίσθηκε θανάσιμα, κατά την πτώση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ2Ε BUCKEYE, μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το πρωί της 27ης Δεκεμβρίου.

Καλαμάτα: Τι αναφέρουν οι ειδικοί για την αεροπορική τραγωδία – «Έπρεπε να έχει αντικατασταθεί»

Το «μαύρο κουτί» της αεροπορικής τραγωδία με θύμα τον Επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, προσπαθούν να αναλύσουν οι ειδικοί.

Το δυστύχημα σημειώθηκε στην Καλαμάτα, μπροστά στα μάτια της οικογένειάς του άτυχου Κωστέα, από τον αεροδιάδρομο της 120 ΠΕΑ, όταν το Τ-2 συνετρίβη.

Ο 40χρονος επισμηναγός ήταν νυμφευμένος και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών. Υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεις.

«Βαριά χρονιά για την πολεμική αεροπορία, είναι η έκτη απώλεια που έχουμε φέτος», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραιωσηφίδης.

«Κατέληξε, μια πολύ ευχάριστη, όπως θα είχε προγραμματιστεί, τελετή η οποία θα γινόταν… Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, από ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος».

Όπως λέει ο ίδιος:

«Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».

Σύμφωνα με τον κ. Καραιωσηφίδη:

«Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».

Ο ίδιος υπογραμμίζει πως:

«Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία ήδη αντικατάστασης».


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ