Οι αεροπορικές εταιρείες προετοιμάζονται για το τέλος των «ταξιδιών εκδίκησης», μειώνοντας τις τιμές των εισιτηρίων για να γεμίσουν την πλεονάζουσα χωρητικότητα θέσεων. Μετά την άνοδο της ζήτησης λόγω της πανδημίας, η προοπτική για τον κλάδο γίνεται πιο αβέβαιη.
Κέρδη και προκλήσεις
Αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair και η Emirates κατέγραψαν κέρδη ρεκόρ πέρυσι, λόγω της αυξημένης ζήτησης και των υψηλών τιμών εισιτηρίων που κάλυψαν το κόστος καυσίμων, εργατικού δυναμικού και αεροσκαφών. Ωστόσο, η Ryanair προειδοποίησε για σημαντική πτώση των τιμών των εισιτηρίων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, εξαιτίας της μειωμένης καταναλωτικής δαπάνης.
Πτώση τιμών
Η ανάγκη για πλήρωση των αεροσκαφών οδήγησε πολλές αεροπορικές εταιρείες στη μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, δήλωσε ότι οι προσπάθειες για αύξηση των τιμών συνάντησαν αντίσταση από τους επιβάτες. Παράλληλα, η Air India και η Pegasus επισημαίνουν ότι η ζήτηση εξομαλύνεται μετά την έκρηξη των «ταξιδιών εκδίκησης».
Διαφορετική πορεία της EasyJet
Η EasyJet ανακοίνωσε ισχυρά κέρδη και σταθερές τιμές εισιτηρίων για το καλοκαίρι, παρουσιάζοντας αντίθετη πορεία σε σχέση με την Ryanair. Ωστόσο, η κυριαρχία της Ryanair στην ευρωπαϊκή αγορά ενδέχεται να επηρεάσει τις άλλες εταιρείες, αναγκάζοντάς τες να ακολουθήσουν τις εκπτώσεις της.
Προβλήματα στις ΗΠΑ και τον Καναδά
Οι αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής, όπως η Air Canada και η Spirit Airlines, επίσης μειώνουν τις τιμές για να γεμίσουν τις θέσεις. Η υπερπροσφορά θέσεων και η πίεση στις αποδόσεις δημιουργούν προκλήσεις για τον κλάδο.
Απορρόφηση των επιπτώσεων
Παρά τις δυσκολίες, τα διευθυντικά στελέχη των αεροπορικών εταιρειών εμφανίζονται βέβαια ότι θα απορροφήσουν τις επιπτώσεις στους ναύλους. Η Virgin Atlantic αναφέρει ισχυρή ζήτηση στις πτήσεις της, ειδικά στις premium καμπίνες, ενώ η British Airways διατηρεί υψηλότερες αποδόσεις από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Οι αεροπορικές εταιρείες παραμένουν αισιόδοξες ότι η ζήτηση για ταξίδια θα παραμείνει ισχυρή, διατηρώντας τους ναύλους πάνω από τα επίπεδα του 2019. Ωστόσο, η υπερπροσφορά αεροσκαφών και η μείωση των αποδόσεων παραμένουν ανησυχίες για τον κλάδο.

