Εορτολόγιο 2 Ιουνίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

0

Σήμερα, Τρίτη 2 Ιουνίου, σύμφωνα με το εορτολόγιο του 2026 τιμάται η μνήμη του Οσίου Μαρίνου του Βαάνη και του Αγίου Νικηφόρου του ομολογητού

Σήμερα, σύμφωνα με το εορτολόγιο, έχουν γιορτή οι:

  • Μαρίνος *
  • Νικηφόρος, Νικηφορία, Νικηφόρα *

* Υπάρχουν και άλλες ημερομηνίες που γιορτάζει αυτό το όνομα.

Άγιος Νικηφόρος ο Ομολογητής Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης

Ο Άγιος Νικηφόρος, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 758 μ.Χ. Οι γονείς του Θεόδωρος και Ευδοκία ανήκαν σε αρχοντική και επίσημη κοινωνική τάξη αλλά ήταν ευσεβείς και ενάρετοι άνθρωποι οι οποίοι γαλούχησαν τον γιο τους με τα νάματα των Θείων Γραφών.

Η προσήλωση μάλιστα του πατέρα του στην ορθή πίστη, έγινε αιτία να διωχθεί και να εξορισθεί από τον εικονομάχο και δυσεβή αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Ε’, τον Κοπρώνυμο στη Νίκαια, όπου και πέθανε. Προικισμένος με ιδιαίτερες πνευματικές ικανότητες, απέκτησε μεγάλη θεολογική και θύραθεν εκπαίδευση. Γρήγορα όμως αποσύρθηκε σε ένα κτήμα του στον Βόσπορο, όπου αφοσιώθηκε στην άσκηση και τη μελέτη των Θείων Γραφών. Όμως ο αυτοκράτορας τον υποχρέωσε να αναλάβει τη διεύθυνση του μεγάλου πτωχοκομείου της Κωνσταντινουπόλεως.

Όταν εκοιμήθη ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ταράσιος, ο αυτοκράτορας Νικηφόρος Α’, υπέδειξε ως άξιο διάδοχό του τον Νικηφόρο. και όντως την Κυριακή του Πάσχα του 806 ανήλθε στον Πατριαρχικό Θρόνο. Θρόνος ο οποίος ισοδυναμούσε με Γολγοθά.

Έδωσε σκληρούς αγώνες για την τιμή και την προσκύνηση των ιερών Εικόνων. Όταν όμως το 813 μ.Χ. ανέβηκε στο θρόνο της Βασιλεύουσας, ο ασεβής Λέων Ε’, ο Αρμένιος, ξέσπασε μεγάλος και απηνής διωγμός κατά των εικονολατρών.

Η αγέρωχη στάση και εμμονή του Νικηφόρου στην προστασία της Ορθοδοξίας, προκάλεσε την οργή του αυτοκράτορα, ο οποίος τον απομάκρυνε από τον πατριαρχικό θρόνο. Υπέστη πολλές ταλαιπωρίες και τελικά, αρκετά ταλαιπωρημένος παρέδωσε στο δίκαιο μισθαποδότη Θεό το πνεύμα του στις 2 Ιουνίου 822 μ.Χ.

Απολυτίκιον

Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.

Νίκην ἤνεγκε, τὴ Ἐκκλησία, ἡ σὴ ἔνθεος, ὁμολογία, Νικηφόρε Ἱεράρχα θεόληπτε. τὴν γὰρ Εἰκόνα τοῦ Λόγου σεβόμενος, ὑπερορία ἀδίκως ὠμίλησας. Πάτερ Ὅσιε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἠμὶν τὸ μέγα ἔλεος.


Πηγή

Axios: Οργισμένη τηλεφωνική επικοινωνία Τραμπ με Νετανιάχου για τον Λίβανο – «Τι στο καλό κάνεις;»

0

Σύμφωνα με το Axios, ο Αμερικανός πρόεδρος πίεσε τον Ισραηλινό πρωθυπουργό να μην προχωρήσει σε μεγάλη επιχείρηση στη Βηρυτό, καθώς η κλιμάκωση απειλούσε τις συνομιλίες μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν.

Έντονη τηλεφωνική επικοινωνία είχαν τη Δευτέρα ο Ντόναλντ Τραμπ και ο Μπέντζαμιν Νετανιάχου, με αφορμή την κλιμάκωση των ισραηλινών επιχειρήσεων στον Λίβανο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Axios.

Δύο Αμερικανοί αξιωματούχοι και τρίτη πηγή που ενημερώθηκε για την κλήση ανέφεραν ότι ο Τραμπ εμφανίστηκε ιδιαίτερα οργισμένος με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό, κατηγορώντας τον ότι η στάση του απειλεί να τινάξει στον αέρα τις διαπραγματεύσεις με το Ιράν.

Κατά τις ίδιες πηγές, ο Αμερικανός πρόεδρος πίεσε τον Νετανιάχου να μην προχωρήσει σε μεγάλη επιχείρηση στη Βηρυτό, προειδοποιώντας ότι ένα τέτοιο πλήγμα θα απομόνωνε ακόμη περισσότερο το Ισραήλ διεθνώς.

«Τι στο καλό κάνεις;»

Σύμφωνα με το Axios, η συνομιλία έγινε σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους.

Αμερικανός αξιωματούχος που περιέγραψε την τοποθέτηση Τραμπ προς τον Νετανιάχου ανέφερε ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ του είπε πως «είναι τρελός» και ότι τον κατηγόρησε για αχαριστία.

Άλλη πηγή που ενημερώθηκε για την κλήση ανέφερε ότι ο Τραμπ φώναξε στον Νετανιάχου: «Τι στο καλό κάνεις;».

Κατά το ρεπορτάζ, ο Τραμπ αναγνώρισε ότι η Χεζμπολάχ επιτίθεται στο Ισραήλ και ότι το Ισραήλ έχει δικαίωμα να αμυνθεί, ωστόσο θεωρεί πως τις τελευταίες ημέρες ο Νετανιάχου κλιμακώνει δυσανάλογα την κατάσταση.

Η Ουάσιγκτον φέρεται να ανησυχεί ιδιαίτερα για το ενδεχόμενο ισραηλινών πληγμάτων στη Βηρυτό, καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει κατάρρευση των επαφών με την Τεχεράνη.

Φρένο σε χτύπημα στη Βηρυτό

Ισραηλινός αξιωματούχος δήλωσε στο Axios ότι το Ισραήλ δεν σχεδιάζει πλέον πλήγματα κατά στόχων της Χεζμπολάχ στη Βηρυτό.

Σύμφωνα με Αμερικανό αξιωματούχο, ο Τραμπ ουσιαστικά «επέβαλε» τη θέση του στον Νετανιάχου κατά τη διάρκεια της συνομιλίας.

Μετά την κλήση, ο Τραμπ ανήρτησε στο Truth Social ότι οι συνομιλίες με το Ιράν συνεχίζονται «με ταχύ ρυθμό».

Λίγο αργότερα, σε νέα ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι είχε απευθείας επαφές τόσο με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου όσο και με εκπροσώπους της Χεζμπολάχ, υποστηρίζοντας ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν να περιορίσουν τις εχθροπραξίες.

«Είχα σήμερα συνομιλία με τον Μπίμπι (σ.σ. Μπέντζαμιν) Νετανιάχου και του ζήτησα να μην προχωρήσει σε μεγάλη επιδρομή στη Βηρυτό. Γύρισε πίσω τα στρατεύματά του. Ευχαριστώ, Μπίμπι!», έγραψε χαρακτηριστικά.

trutruth16.jpg

Ο Τραμπ υποστήριξε ακόμη ότι είχε συνομιλία με εκπροσώπους της ηγεσίας της Χεζμπολάχ και ότι το σιιτικό κίνημα συμφώνησε να σταματήσει τις επιθέσεις εναντίον του Ισραήλ και των ισραηλινών στρατευμάτων.

«Αντίστοιχα, το Ισραήλ συμφώνησε να σταματήσει να πυροβολεί εναντίον τους», πρόσθεσε.

Κλείνοντας την ανάρτησή του, ο Αμερικανός πρόεδρος εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη διάρκεια της αποκλιμάκωσης, σημειώνοντας: «Θα δούμε πόσο θα κρατήσει αυτό — ας ελπίσουμε ότι θα είναι για την αιωνιότητα».

Από την πλευρά του, ο Νετανιάχου ανέφερε σε δήλωσή του ότι είπε στον Τραμπ πως το Ισραήλ θα πλήξει στόχους στη Βηρυτό εάν η Χεζμπολάχ δεν σταματήσει τις επιθέσεις, ενώ στο μεταξύ θα συνεχίσει τις επιχειρήσεις στον νότιο Λίβανο.

«Η θέση μας παραμένει η ίδια», ανέφερε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός.


Πηγή

ΟΗΕ: Αναγκαία η συνέχιση της στρατιωτικής παρουσίας στον Λίβανο

0

Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες εκτιμά ότι η παρουσία ένστολων του Οργανισμού στον Λίβανο θα παραμείνει αναγκαία και μετά τη λήξη της εντολής της UNIFIL στα τέλη του 2026, προτείνοντας τη διατήρηση δύναμης 2.000 έως 5.500 κυανόκρανων για την επιτήρηση της Μπλε Γραμμής και τη στήριξη του λιβανικού στρατού.

Η παραμονή στρατιωτικής παρουσίας του ΟΗΕ στον Λίβανο και μετά την αποχώρηση της σημερινής ειρηνευτικής δύναμης, της UNIFIL, στα τέλη του 2026, θεωρείται «απαραίτητη» από τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες.

Αυτό επισημαίνεται σε έκθεση που διαβιβάστηκε τη Δευτέρα στο Συμβούλιο Ασφαλείας και περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου. Τον Αύγουστο του 2025, το Συμβούλιο Ασφαλείας, υπό την πίεση των ΗΠΑ, είχε αποφασίσει ότι η εντολή της προσωρινής δύναμης του ΟΗΕ στον Λίβανο θα λήξει στις 31 Δεκεμβρίου 2026.

Εννέα μήνες αργότερα, και ενώ ο Λίβανος έχει εμπλακεί στον περιφερειακό πόλεμο που ξέσπασε στις 28 Φεβρουαρίου, η έκθεση Γκουτέρες αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα. Ο Γενικός Γραμματέας σημειώνει ότι, ανεξαρτήτως της επιλογής που θα προκριθεί, η παρουσία ένστολων του ΟΗΕ θα παραμείνει αναγκαία για την αποκλιμάκωση, τον διάλογο, τον συντονισμό και την υποστήριξη των λιβανικών ενόπλων δυνάμεων.

Όπως τονίζει, τα Ηνωμένα Έθνη, ως προσωρινός τοποτηρητής της Μπλε Γραμμής —των de facto συνόρων μεταξύ Λιβάνου και Ισραήλ— θα εξακολουθήσουν να διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην επιτήρηση και τη διατήρηση της ασφάλειας στην περιοχή, με αμερόληπτο τρόπο.

Η UNIFIL αριθμεί σήμερα περίπου 7.500 κυανόκρανους. Στην έκθεσή του, ο Αντόνιο Γκουτέρες παρουσιάζει τρεις επιλογές για την επόμενη ημέρα, οι οποίες προβλέπουν τη διατήρηση δύναμης από 2.000 έως 5.500 ένστολους, με αποστολή την επιτήρηση της κατάπαυσης του πυρός και τη στήριξη του λιβανικού στρατού.

Η πιο ενισχυμένη εκδοχή, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, θα επέτρεπε την πιο αξιόπιστη επιτήρηση ολόκληρης της Μπλε Γραμμής, μήκους 120 χιλιομέτρων. Αντιθέτως, η πιο περιορισμένη επιλογή δεν θα επαρκούσε για την πλήρη επιτήρησή της, εφόσον δεν συνοδευόταν από τις απαραίτητες τεχνολογικές δυνατότητες.

Η έκθεση κατατέθηκε σε μια περίοδο κατά την οποία ο ισραηλινός στρατός έχει κλιμακώσει σημαντικά τη χερσαία εισβολή του στον Λίβανο εναντίον της Χεζμπολά, φθάνοντας στο μεγαλύτερο βάθος των τελευταίων 26 ετών. Παρά την κατάπαυση του πυρός που υποτίθεται ότι τέθηκε σε ισχύ στις 17 Απριλίου, οι εχθροπραξίες δεν σταμάτησαν.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ διαβεβαίωσε πάντως ότι οι εμπόλεμες πλευρές έχουν αποδεχθεί να παύσουν πυρ.


Πηγή

Τραμπ: Νετανιάχου και Χεζμπολάχ συμφώνησαν σε αποκλιμάκωση – «Ας κρατήσει για την αιωνιότητα»

0

Ο Αμερικανός πρόεδρος υποστηρίζει ότι εξασφάλισε δεσμεύσεις αποκλιμάκωσης από το Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ.

Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι είχε απευθείας επαφές τόσο με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου όσο και με εκπροσώπους της Χεζμπολάχ, υποστηρίζοντας ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν να περιορίσουν τις εχθροπραξίες.

Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, ο Αμερικανός πρόεδρος ανέφερε ότι ζήτησε από τον Νετανιάχου να μην προχωρήσει σε μεγάλης κλίμακας επιχείρηση στη Βηρυτό.

«Είχα σήμερα συνομιλία με τον Μπίμπι (σ.σ. Μπέντζαμιν) Νετανιάχου και του ζήτησα να μην προχωρήσει σε μεγάλη επιδρομή στη Βηρυτό. Γύρισε πίσω τα στρατεύματά του. Ευχαριστώ, Μπίμπι!», έγραψε χαρακτηριστικά.

trutruth16.jpg

Ο Τραμπ υποστήριξε ακόμη ότι είχε συνομιλία με εκπροσώπους της ηγεσίας της Χεζμπολάχ και ότι το σιιτικό κίνημα συμφώνησε να σταματήσει τις επιθέσεις εναντίον του Ισραήλ και των ισραηλινών στρατευμάτων.

«Αντίστοιχα, το Ισραήλ συμφώνησε να σταματήσει να πυροβολεί εναντίον τους», πρόσθεσε.

Κλείνοντας την ανάρτησή του, ο Αμερικανός πρόεδρος εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη διάρκεια της αποκλιμάκωσης, σημειώνοντας: «Θα δούμε πόσο θα κρατήσει αυτό — ας ελπίσουμε ότι θα είναι για την αιωνιότητα».


Πηγή

Μεγάλος σεισμός 6,2 Ρίχτερ στη Νότια Ιταλία – Σε περιοχή της Καλαβρίας το επίκεντρο

0

Ισχυρή σεισμική δόνηση καταγράφτηκε στην περιοχή της Καλαβρίας στη Νότια Ιταλία.

Ο σεισμός σημειώθηκε στις 00:12 μετά τα μεσάνυχτα τοπική ώρα (0112 ώρα Ελλάδας) και σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του EMSC είχε μέγεθος τους 6,2 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ, ενώ το με εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 10 χλμ. Αρχικά, ο σεισμός μετρήθηκε στα 6,5 Ρίχτερ.

2003967population.jpg

Οι κάτοικοι αρκετών περιοχών έχουν βγεις στους δρόμους, ενώ οι σεισμολόγοι παρακολουθούν την εξέλιξη του φαινομένου.

Δείτε το σεισμό, όπως τον κατέγραψε ο σεισμογράφος του Σεισμολογικού Δικτύου του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, που είναι τοποθετημένος στην Κέρκυρα.

kekactive.gif


Πηγή

ΕΕ: Νέοι κανόνες για επιστροφές μεταναστών – Ανοίγει ο δρόμος για κέντρα σε τρίτες χώρες

0

Συμφωνία για το νέο κανονισμό επιστροφών μεταναστών σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης

Σε πολιτική συμφωνία για τον νέο κανονισμό επιστροφών μεταναστών που δεν έχουν δικαίωμα νόμιμης παραμονής στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξαν το βράδυ της Δευτέρας το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ. Η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο και για τη δημιουργία κόμβων επιστροφής σε τρίτες χώρες, εκτός ευρωπαϊκού εδάφους.

Σύμφωνα με την Κυπριακή Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ, στόχος του νέου πλαισίου είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών επιστροφής και η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του ευρωπαϊκού συστήματος. «Η σημερινή συμφωνία ενισχύει την αξιοπιστία της μεταναστευτικής πολιτικής της ΕΕ και συμπληρώνει το Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα», δήλωσε ο υφυπουργός Μετανάστευσης και Διεθνούς Προστασίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νικόλαος Ιωαννίδης.

Ο νέος κανονισμός προβλέπει αυστηρότερες υποχρεώσεις για όσους έχουν λάβει απόφαση επιστροφής. Μεταξύ άλλων, θα οφείλουν να συνεργάζονται με τις αρμόδιες εθνικές αρχές και να συμμορφώνονται με τις διαδικασίες αποχώρησης από το κράτος μέλος στο οποίο βρίσκονται.

Παράλληλα, θεσπίζεται νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη μέλη να δημιουργούν κόμβους επιστροφής σε τρίτες χώρες. Οι εγκαταστάσεις αυτές θα μπορούν να λειτουργούν είτε ως τελικοί προορισμοί είτε ως ενδιάμεσα κέντρα μεταφοράς, με στόχο τη διευκόλυνση των επιστροφών προς τις χώρες καταγωγής ή προς άλλες τρίτες χώρες. Το κείμενο προβλέπει, σύμφωνα με την ΕΕ, εγγυήσεις για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων.

Η συμφωνία διατηρεί, προς το παρόν, σε προαιρετική βάση την αμοιβαία αναγνώριση αποφάσεων επιστροφής μεταξύ των κρατών μελών, με πρόβλεψη επανεξέτασης μετά την έναρξη εφαρμογής του νέου πλαισίου.

Ευρωπαϊκή Εντολή Επιστροφής

Εισάγεται επίσης η Ευρωπαϊκή Εντολή Επιστροφής, ένα ενιαίο έγγραφο στο οποίο θα καταχωρίζονται τα βασικά στοιχεία κάθε απόφασης επιστροφής. Στόχος είναι να διευκολυνθεί η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών και να επιταχυνθεί η αναγνώριση και εκτέλεση αποφάσεων που έχουν εκδοθεί σε άλλο κράτος της ΕΕ.

Ο κανονισμός περιλαμβάνει ακόμη ειδικές προβλέψεις για περιπτώσεις προσώπων που θεωρείται ότι συνιστούν κίνδυνο για τη δημόσια τάξη ή την ασφάλεια.

Η πολιτική συμφωνία θα πρέπει πλέον να εγκριθεί επισήμως από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, προτού ο κανονισμός τεθεί σε ισχύ. Οι νέοι κανόνες εντάσσονται στο Σύμφωνο της ΕΕ για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, το οποίο αρχίζει να εφαρμόζεται από τις 12 Ιουνίου 2026.


Πηγή

Στο αυτόφωρο μπασκετμπολίστας της ΑΕΚ – Κατηγορείται για απείθεια και απειλή κατά αστυνομικών

0

Γνωστός καλαθοσφαιριστής της ΑΕΚ οδηγήθηκε στο αυτόφωρο μετά από επεισόδιο με αστυνομικούς στην Καλλιθέα.

Γνωστός καλαθοσφαιριστής της ΑΕΚ οδηγήθηκε στο αυτόφωρο, μετά από περιστατικό που σημειώθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας (1/6) στην οδό Δημοσθένους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsbomb.gr, ο αθλητής φέρεται να αρνήθηκε αστυνομικό έλεγχο και να αντέδρασε επιθετικά απέναντι στους αστυνομικούς της Άμεσης Δράσης που έφτασαν στο σημείο.

Μετά την επέμβαση των αστυνομικών, ο καλαθοσφαιριστής οδηγήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Καλλιθέας και σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για απείθεια, εξύβριση και απειλή.


Πηγή

Οργή στην Κωνσταντινούπολη για τον Τράβις Σκοτ: Εμφανίστηκε στη σκηνή μόλις για μόλις 20 λεπτά

0

Τα εισιτήρια ήταν πανάκριβα…

Ο Τράβις Σκοτ βρέθηκε στο επίκεντρο έντονων αντιδράσεων στην Κωνσταντινούπολη, μετά την εμφάνισή του σε συναυλία, που σύμφωνα με Τούρκους θαυμαστές του, κράτησε πολύ λιγότερο από όσο περίμεναν.

Ο Αμερικανός ράπερ, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του χιπ-χοπ διεθνώς, αποδοκιμάστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας από το κοινό, έπειτα από μια εμφάνιση διάρκειας περίπου 20 λεπτών, όπως προκύπτει από βίντεο και μαρτυρίες που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η εκδήλωση είχε παρουσιαστεί ως μια ιδιαίτερη βραδιά, με περιορισμένο αριθμό θεατών, περίπου 2.500 άτομα, ενώ τα εισιτήρια πωλούνταν έναντι αρκετών εκατοντάδων ευρώ. Σε σχετική πλατφόρμα προπώλησης γινόταν λόγος για συναυλία «πέρα από τα κλασικά» του είδους, με τον Τράβις Σκοτ να εμφανίζεται ως το κεντρικό πρόσωπο της βραδιάς.

Ωστόσο, σύμφωνα με όσους βρέθηκαν εκεί, ο ράπερ ανέβηκε στη σκηνή με μεγάλη καθυστέρηση και παρέμεινε για λίγο, γεγονός που προκάλεσε την οργή του κοινού. Η αφίσα της συναυλίας ανέφερε ότι η εμφάνισή του ήταν προγραμματισμένη από τις 23:00 έως τις 00:30, μαζί με άλλους, λιγότερο γνωστούς καλλιτέχνες.

«Ντροπή. Μας είπαν ότι θα ερχόταν στις 23:00 και ήρθε στις 00:35. Περιμέναμε όρθιοι επί ώρες, τραγούδησε ένα τραγούδι και έφυγε. Πετάξαμε τα λεφτά μας», έγραψε στο Instagram ο Αλά Αρτάν.

Ανάλογες αντιδράσεις υπήρξαν και από άλλους θαυμαστές του, με ορισμένους να ζητούν αποζημίωση από τη διοργανώτρια εταιρεία. Ένας από αυτούς υποστήριξε ότι είχε πληρώσει 1.100 ευρώ για VIP εισιτήριο.

Ο Τράβις Σκοτ απάντησε μέσω Instagram, υποστηρίζοντας ότι η παρουσία του στην εκδήλωση είχε ως στόχο να στηρίξει έναν φίλο καλλιτέχνη και όχι να δώσει κανονική συναυλία. Πρόσθεσε μάλιστα ότι ανυπομονεί να επιστρέψει στην Τουρκία για μια «πραγματική συναυλία».

Από την πλευρά του, ο ιδιοκτήτης της διοργανώτριας εταιρείας, Ταϊλάν Εζτσάν, υποστήριξε ότι ο Αμερικανός ράπερ «ήταν η καρδιά της εκδήλωσης όλο το βράδυ», είχε ρόλο οικοδεσπότη για περίπου μία ώρα και πραγματοποίησε «έκτακτη εμφάνιση 20 λεπτών».

Ο Τράβις Σκοτ, ο οποίος δεν είχε εμφανιστεί ξανά στο παρελθόν στην Τουρκία, αναμένεται να δώσει απόψε νέα συναυλία σε νυχτερινό κέντρο της Σμύρνης.


Πηγή

Νεκρή βρέθηκε η πρώτη αγνοούμενη από την ομάδα επιστημόνων στις ΗΠΑ – Αγνοείτο επί 1 χρόνο

0

Τα λείψανα της Μελίσα Κάσιας, εργαζόμενης στο Εθνικό Εργαστήριο του Λος Άλαμος, βρέθηκαν στο Εθνικό Δάσος Κάρσον του Νέου Μεξικού ύστερα από σχεδόν έναν χρόνο εξαφάνισης

Την ώρα που το FBI ερευνά ένα ολοένα και περισσότερο το σκοτεινό μωσαϊκό θανάτων και εξαφανίσεων επιστημόνων που συνδέονται με πυρηνικά εργαστήρια, διαστημικά προγράμματα και ευαίσθητες κρατικές έρευνες στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα ακόμη κομμάτι προστέθηκε στο παζλ.

Η υπόθεση της Μελίσα Κάσιας, εργαζόμενης στο Εθνικό Εργαστήριο του Λος Άλαμος που αγνοείτο εδώ και σχεδόν έναν χρόνο, έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά τουλάχιστον δέκα παρόμοιων περιστατικών που έχουν «πυροδοτήσει» σενάρια, θεωρίες συνωμοσίας αλλά και επίσημες ομοσπονδιακές έρευνες. Παρ’ ότι οι Αρχές επιμένουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει αποδειχθεί κάποια σύνδεση μεταξύ των υποθέσεων, το μυστήριο γύρω από τους νεκρούς και αγνοούμενους επιστήμονες φαίνεται να βαθαίνει.

Βρέθηκε νεκρή η πρώτη αγνοούμενη των επιστημόνων

Τα ανθρώπινα λείψανα που εντοπίστηκαν σε εθνικό δάσος του Νέου Μεξικού, ταυτοποιήθηκαν ως εκείνα της Μελίσα Κάσιας.

Σύμφωνα με την Αστυνομία της Πολιτείας του Νέου Μεξικού, τα λείψανα βρέθηκαν την περασμένη εβδομάδα από πεζοπόρο στην περιοχή ΜακΓκάφεϊ Ριτζ του Εθνικού Δάσους Κάρσον, κοντά στην πόλη Τάος, από όπου καταγόταν η 53χρονη. Κοντά στα λείψανα εντοπίστηκε και ένα πιστόλι.

Το γραφείο του ιατροδικαστή συνεχίζει τις εξετάσεις προκειμένου να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες θανάτου της. Κατά την ανακοίνωση της ταυτότητας, δεν είχαν ακόμη εξαχθεί συμπεράσματα.

Η Μελίσα Κάσιας εργαζόταν ως διοικητική βοηθός στο Εθνικό Εργαστήριο του Λος Άλαμος. Ήταν το δεύτερο άτομο που συνδεόταν με το εργαστήριο και δηλώθηκε ως αγνοούμενη το 2025, μετά την εξαφάνιση του 78χρονου Άντονι Τσάβες τον Μάιο της ίδιας χρονιάς.

Οι δύο υποθέσεις συγκαταλέγονται σε μία ομάδα τουλάχιστον δέκα περιπτώσεων αγνοουμένων ή νεκρών επιστημόνων και εργαζομένων σε εργαστήρια που ασχολούνται με ευαίσθητες τεχνολογίες πυρηνικής ενέργειας ή διαστημικής έρευνας. Όπως έχουν αναφέρει στελέχη των διωκτικών αρχών, το FBI διερευνά πιθανές συνδέσεις μεταξύ των υποθέσεων.

Η Κάσιας δηλώθηκε ως αγνοούμενη στις 26 Ιουνίου 2025, όταν δεν εμφανίστηκε στην εργασία της, ούτε επέστρεψε στο σπίτι της έπειτα από επίσκεψη στην κόρη της. Μέλη της οικογένειάς της βρήκαν αργότερα τα προσωπικά της αντικείμενα, μεταξύ των οποίων η ταυτότητα, η τσάντα και τα κινητά της τηλέφωνα, γεγονός που ενέτεινε τις ανησυχίες για την τύχη της.

Σύμφωνα με την ανιψιά της, η τελευταία καταγεγραμμένη εμφάνισή της ήταν σε αυτοκινητόδρομο, όπου περπατούσε μόνη της φορώντας σακίδιο πλάτης, όπως προέκυψε από υλικό καμερών ασφαλείας.

Οι Αρχές ανέφεραν ότι η έρευνα για την εξαφάνισή της παραμένει σε εξέλιξη, ενώ εξέφρασαν τα θερμά τους συλλυπητήρια προς την οικογένεια.

Σε ανακοίνωση, οι συγγενείς επιβεβαίωσαν ότι τα λείψανα ανήκουν στη Μελίσα, σημειώνοντας πως βρέθηκε σε περιοχή που είχε ήδη ερευνηθεί στο παρελθόν. Παράλληλα, τόνισαν ότι θα συνεχίσουν να αναζητούν απαντήσεις και δικαιοσύνη για την υπόθεση.


Πηγή

Φωτιά σε χώρο εργοστασίου στο Μενίδι – Οριοθετήθηκε άμεσα από την Πυροσβεστική

0

Φωτιά εκδηλώθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας (01/06) σε οικόπεδο με χαμηλή βλάστηση στην οδό Νερατζούλας, στις Αχαρνές, προκαλώντας μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής.

Οι φλόγες επεκτάθηκαν γρήγορα λόγω της ξηρής βλάστησης και πέρασαν σε αυλή εργοστασίου όπου υπήρχαν αποθηκευμένες παλέτες, γεγονός που προκάλεσε αυξημένη ανησυχία για ενδεχόμενη επέκταση της πυρκαγιάς.

Ωστόσο, η εστία οριοθετήθηκε άμεσα από την Πυροσβεστική, σύμφωνα με ενημέρωση του Σώματος.

Πώς οι αναρτήσεις fitspiration στα social media βλάπτουν την υγεία των νεαρών ενηλίκων

0

Τι δείχνει νεά έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Health Communication»

To «fitspiration», η νέα τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που κατακλύζονται από αναρτήσεις που προωθούν την άσκηση, την υγιεινή διατροφή και τα εξιδανικευμένα, γυμνασμένα σώματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των νεαρών ενηλίκων, όπως διαπιστώνει διεθνής έρευνα.

Το fitspiration, συχνά συντομευμένο σε «fitspo», αποτελεί ένα παράδειγμα περιεχομένου που φαίνεται ωφέλιμο, αλλά μπορεί να ενέχει κινδύνους. Με σχεδόν 100 εκατομμύρια αναρτήσεις να χρησιμοποιούν hashtags, όπως #fitspiration και #fitspo, και δισεκατομμύρια προβολές σε πλατφόρμες, όπως το Instagram και το TikTok, πολλοί νεαροί ενήλικες εκτίθενται συχνά σε αυτό το περιεχόμενο, είτε σκόπιμα είτε όχι. Παρά τη δημοτικότητά του, ο αντίκτυπός του στην υγεία και την ευεξία παραμένει σχετικά ανεπαρκώς μελετημένος.

Έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Health Communication», ανέλυσε 26 μελέτες, στις οποίες συμμετείχαν συνολικά 6.111 άτομα ηλικίας 18-33 ετών σε επτά χώρες (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Καναδάς, Ιρλανδία, Ιταλία και Νέα Ζηλανδία). Οι συμμετέχοντες έβλεπαν από 10 έως 100 εικόνες ή βίντεο fitspiration και οι συμπεριφορικές και ψυχολογικές επιπτώσεις συγκρίνονταν με εκείνες ατόμων που δεν εκτέθηκαν σε αντίστοιχο περιεχόμενο.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι ακόμη και η βραχυπρόθεσμη έκθεση σε τέτοιες αναρτήσεις μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες, προκαλώντας στους θεατές μειωμένη αυτοεκτίμηση, δυσαρέσκεια για την εμφάνισή τους και ενδεχομένως μη ρεαλιστικά κίνητρα για δίαιτα και άσκηση. Αυτά τα μοτίβα εμφανίστηκαν στους συμμετέχοντες, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας και δείκτη μάζας σώματος.

Επικεφαλής της έρευνας ήταν η Βάλερι Γκρουέστ, κολυμβήτρια από τη Γουατεμάλα, που συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016 και πλέον εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή στο πανεπιστήμιο Northwestern στο Ιλινόις.

Η ίδια σημειώνει ότι «το περιεχόμενο fitspiration με γοήτευε ήδη από την εποχή που ήμουν αθλήτρια και συχνά παρουσιαζόταν στα περιβάλλοντα υψηλού επιπέδου προπόνησης ως το ιδανικό». Τα ευρήματα της έρευνας, προσθέτει η κ. Γκρουέστ, καταδεικνύουν ότι «ακόμη και η σύντομη έκθεση μπορεί να πυροδοτήσει επιβλαβείς συγκρίσεις και να ενισχύσει μη ρεαλιστικά πρότυπα σώματος, τα οποία ενδέχεται να υπονομεύσουν την αυτοεκτίμηση και να ενθαρρύνουν πιο ακραίες ή μη βιώσιμες προσεγγίσεις στη διατροφή και την άσκηση».

Αν και βασικό πλεονέκτημα αυτής της ανάλυσης είναι ότι περιλαμβάνει μελέτες από πολλές χώρες, οι συγγραφείς επισημαίνουν ορισμένους περιορισμούς. Οι συμμετέχοντες προέρχονταν κυρίως από ανεπτυγμένες χώρες και ήταν κατά κύριο λόγο γυναίκες, ενώ η αναφορά σε παράγοντες όπως η φυλή, η εθνικότητα και η σύσταση σώματος ήταν ασυνεπής, γεγονός που καθιστά δύσκολη την κατανόηση του πώς αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν σε ποικίλους πληθυσμούς.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση

Πηγή: Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων


Βασίλισσα Λετίθια: Λάμψη στα λευκά και κοσμήματα που «έκλεψαν» τις εντυπώσεις – Δείτε εικόνες

0

Η Λετίθια παρέδωσε ξανά μαθήματα κομψότητας με ένα λευκό φόρεμα – δήλωση και εντυπωσιακά κοσμήματα

Για ακόμη μία φορά, η βασίλισσα Λετίθια επιβεβαίωσε τη φήμη ως μία από τις πλέον καλοντυμένες γαλαζοαίματες της Ευρώπης, πραγματοποιώντας μία εμφάνιση που συνδύασε τη διαχρονική κομψότητα με τις σύγχρονες τάσεις της μόδας.

Κατά τη διάρκεια της ιστορικής συνάντησης των βασιλικών οίκων της Ισπανίας και του Μονακό στον Βασιλικό Βοτανικό Κήπο της Μαδρίτης, η Λετίθια επέλεξε ένα λευκό φόρεμα σε μινιμαλιστική γραμμή, αποδεικνύοντας ότι η απλότητα μπορεί να είναι εξίσου εντυπωσιακή με τις πιο περίτεχνες δημιουργίες.

Λετίθια με Σαρλίν.

Η Ισπανίδα βασίλισσα επένδυσε σε μία καθαρή και αέρινη σιλουέτα, ιδανική για τη θερινή περίοδο, αφήνοντας τα αξεσουάρ να αναδείξουν τον χαρακτήρα της εντυπωσιακής της εμφάνισης. Το φόρεμα, δημιουργία του ιταλικού οίκου Mantù, ξεχώρισε για την ανεπιτήδευτη φινέτσα του, ενώ, τα oversized κοσμήματα της Suma Cruz προσέθεσαν μία δόση δυναμισμού και πολυτέλειας στο σύνολο.

Η επιλογή των εντυπωσιακών κοσμημάτων λειτούργησε ως το απόλυτο fashion statement, δημιουργώντας μία ενδιαφέρουσα αντίθεση με τη λιτή αισθητική του φορέματος. Το αποτέλεσμα ήταν ένα άψογα ισορροπημένο look, που απέπνεε αυτοπεποίθηση, θηλυκότητα και βασιλική κομψότητα.

Queen Letizia.

Στο πλευρό της, η πριγκίπισσα Σαρλίν του Μονακό επέλεξε μία εξίσου εκλεπτυσμένη εμφάνιση, φορώντας ένα γαλάζιο δαντελένιο φόρεμα του οίκου Oscar de la Renta. Η απαλή απόχρωση και οι ρομαντικές λεπτομέρειες της δημιουργίας συνέθεσαν μία αριστοκρατική εικόνα που ταίριαζε απόλυτα με το επίσημο αλλά και καλοκαιρινό κλίμα της εκδήλωσης.

The King And Queen Of Monaco And The Prince And Princess Of Monaco Visit The Exhibitions


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Έφυγε από τη ζωή ο δημοσιογράφος Λευτέρης Κογκαλίδης

0

Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός δημοσιογράφος Λευτέρης Κογκαλίδης

Έφυγε από τη ζωή ο δημοσιογράφος, ραδιοτηλεοπτικός παραγωγός και συλλέκτης μουσικών και κινηματογραφικών έργων Λευτέρης Κογκαλίδης.

Ο εκλιπών είχε μακρά πορεία στην ΕΡΤ3, όπου εργάστηκε ως αρχισυντάκτης ειδήσεων, διευθυντής τηλεόρασης και διευθυντής δημοσίων και διεθνών σχέσεων, συνδέοντας την επαγγελματική του διαδρομή με την ιστορία του τρίτου καναλιού της δημόσιας τηλεόρασης.

Συνεργάστηκε επίσης με σημαντικές εφημερίδες και περιοδικά της Θεσσαλονίκης, ενώ υπήρξε και ραδιοφωνικός παραγωγός με πολυετή παρουσία στην ΕΡΑ.


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Πέθανε ο άνδρας που ζούσε τρία χρόνια με το ήπαρ της Έμμας Καρυωτάκη

0

Η μητέρα της αποχαιρέτησε με ανάρτησή της τον άνθρωπο που έζησε τρία χρόνια χάρη στο ήπαρ της κόρης της – Η Έμμα Καρυωτάκη έχασε τη ζωή της σε τροχαίο δυστύχημα το 2022 και μέσω δωρεάς οργάνων έσωσε επτά ανθρώπους

Τρία χρόνια έχουν περάσει από τον τραγικό χαμό της Έμμας Καρυωτάκη, όμως η μνήμη της εξακολουθεί να συγκινεί και να εμπνέει. Η νεαρή φοιτήτρια, που έχασε άδικα τη ζωή της σε τροχαίο δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη, κατάφερε μέσα από τη δωρεά οργάνων να χαρίσει ελπίδα και ζωή σε επτά συνανθρώπους της.

Με αφορμή τον θάνατο του ανθρώπου που έζησε για τρία ακόμη χρόνια χάρη στο ήπαρ της κόρης της, η μητέρα της Έμμας δημοσίευσε ένα ιδιαίτερα συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού. Ο άνδρας αυτός, αν και δεν τον είχε γνωρίσει ποτέ από κοντά, κατείχε ένα πολύτιμο κομμάτι της Έμμας, γεγονός που δημιούργησε έναν ξεχωριστό και βαθιά ανθρώπινο δεσμό.

Η μητέρα της έγραψε λόγια γεμάτα αγάπη και συγκίνηση για τον κύριο Γιάννη, τον λήπτη του ήπατος της κόρης της, τον οποίο χαρακτήρισε μέλος της οικογένειάς της, καθώς η μοίρα τους ενώθηκε μέσα από μια πράξη ύψιστης προσφοράς.

Η Έμμα τραυματίστηκε θανάσιμα τον Νοέμβριο του 2022 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όταν παρασύρθηκε από αυτοκίνητο. Ο οδηγός εγκατέλειψε το σημείο, αφήνοντάς την βαριά τραυματισμένη στον δρόμο. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών, η νεαρή κοπέλα κατέληξε λίγες ημέρες αργότερα.

Μέσα στον αβάσταχτο πόνο της απώλειας, η οικογένειά της πήρε τη γενναία απόφαση να δωρίσει τα όργανά της, προσφέροντας μια δεύτερη ευκαιρία ζωής σε επτά ανθρώπους. Ανάμεσά τους ήταν και ο κύριος Γιάννης, ο οποίος έπασχε από τελικού σταδίου μη αναστρέψιμη ηπατική ανεπάρκεια και υποβλήθηκε σε επιτυχημένη μεταμόσχευση στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο.

Ο λήπτης του ήπατος της Έμμας έφυγε από τη ζωή το περασμένο Σάββατο, έχοντας όμως κερδίσει τρία πολύτιμα χρόνια ζωής χάρη στη δωρεά της. Η μητέρα της νεαρής φοιτήτριας μοιράστηκε εκ νέου και την επιστολή που της είχε στείλει μετά τη μεταμόσχευση, στην οποία εξέφραζε την ευγνωμοσύνη του γράφοντας χαρακτηριστικά: «Αγαπητοί δότες, ξαναγεννήθηκα χάρη σε εσάς. Πρόκειται για ένα θείο δώρο».

Η ιστορία της Έμμας παραμένει ένα από τα πιο φωτεινά παραδείγματα ανιδιοτελούς προσφοράς, καθώς έξι ακόμη άνθρωποι συνεχίζουν μέχρι σήμερα να ζουν χάρη στη δωρεά οργάνων που αποφάσισε η οικογένειά της, μετατρέποντας μια ανείπωτη τραγωδία σε δώρο ζωής για συνανθρώπους τους.


Πηγή

Θεοδωρικάκος: Ενίσχυση της συνεργασίας με τη Βουλγαρία σε επενδύσεις, βιομηχανία, καινοτομία

0

Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος συναντήθηκε με τον αντιπρόεδρο της βουλγαρικής κυβέρνησης για να ενισχύσουν τη συνεργασία σε επενδύσεις, βιομηχανία, έρευνα και καινοτομία

Η ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων, της βιομηχανίας και της καινοτομίας αποτέλεσαν το επίκεντρο συναντήσεων που είχε στην Σόφια της Βουλγαρίας ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ενώ πραγματοποίησε ομιλία και στο 6ο Green Transition Forum που συνδιοργάνωσε το Βουλγαρο-Ελληνικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, ο κ. Θεοδωρικάκος είχε διμερή συνάντηση στο υπουργείο Οικονομίας, με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης της Βουλγαρίας και ομόλογο του υπουργό Βιομηχανίας Αλεξάνταρ Πούλεβ. Στη συζήτησή τους επιβεβαιώθηκε το εξαιρετικό επίπεδο των διμερών σχέσεων στα θέματα αρμοδιότητάς τους, με έμφαση στην ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων, την βιομηχανία, την έρευνα και καινοτομία, καθώς και τη δημιουργία ευνοϊκότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι η υποστήριξη της Ελλάδας προς τη Βουλγαρία αποτελεί απόδειξη του στρατηγικού επιπέδου της διμερούς συνεργασίας, καθώς και της σημασίας που αποδίδει η Ελλάδα στις σχέσεις των δύο χωρών.

Οι δύο υπουργοί επαναβεβαίωσαν την ισχυρή βούλησή τους για περαιτέρω εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας και τη συνέχιση του στενού συντονισμού σε διμερές, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο, προς όφελος της ανάπτυξης, της ευημερίας και της σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή.

Νωριτερα συναντήθηκε με Έλληνες που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία αλλά και με Βούλγαρους επιχειρηματίες που είτε επενδύουν είτε θέλουν να επενδύσουν στην πατρίδα μας, δείχνοντας μεγάλο ενδιαφέρον για τις δυνατότητες του Αναπτυξιακού Νόμου.

Ο κ. Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο 6o Green Transition Forum, αρχικά συνεχάρη τη νέα κυβέρνηση της Βουλγαρίας υπό τον πρωθυπουργό Ρούμεν Ράντεφ, τονίζοντας πως «το εκλογικό αποτέλεσμα ενισχύει την πολιτική σταθερότητα στη Βουλγαρία, προς όφελος της χώρας σας, της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής».

Επισήμανε πως η Ελλάδα και η Βουλγαρία είναι φίλοι και στρατηγικοί εταίροι. «Οι σχέσεις μας στηρίζονται σε στέρεες βάσεις, ως κράτη-μέλη της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, συνδεδεμένα με ισχυρούς πολιτιστικούς δεσμούς και κοινή ορθόδοξη χριστιανική παράδοση. Συγχαίρω επίσης τη Βουλγαρία για την πλήρη ένταξή της στη Ζώνη Σένγκεν και στην Ευρωζώνη», ανέφερε.

Υπογράμμισε πως «η συνεργασία μας αποτελεί ισχυρό πυλώνα σταθερότητας και σημαντικό κόμβο εμπορίου, ενέργειας και επενδύσεων στην περιοχή. Κάτι ακόμη πιο σημαντικό σήμερα, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία και η κρίση στη Μέση Ανατολή δημιουργούν αβεβαιότητα σε ολόκληρη την περιοχή. Η ενεργειακή ασφάλεια, ειδικότερα, βρίσκεται στον πυρήνα αυτής της σταθερότητας».

Ο υπουργός Ανάπτυξης υπογράμμισε πως η Ελλάδα εξελίσσεται σε βασική πύλη εισόδου αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ μέσω του Κάθετου Διαδρόμου και των νέων διασυνδέσεων στα Βαλκάνια η ενέργεια αυτή μπορεί να φτάσει στη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη. «Μαζί με τη Βουλγαρία έχουμε οικοδομήσει μια στρατηγική ενεργειακή συνεργασία, η οποία αποτυπώνεται σε σημαντικά έργα διασυνδεσιμότητας που ενισχύουν την ασφάλεια, τη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας και την ανθεκτικότητα των δικτύων. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην περαιτέρω ενίσχυσή της, συμπεριλαμβανομένων επενδύσεων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στα έξυπνα δίκτυα και στις διασυνοριακές διασυνδέσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όπως τόνισε, η Βουλγαρία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους οικονομικούς εταίρους της Ελλάδας και το 2025 το διμερές εμπόριο ανήλθε στα 6,05 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. «Πίσω από αυτούς τους αριθμούς βρίσκονται επιχειρήσεις που δημιουργούν θέσεις εργασίας και πολίτες που επωφελούνται – ελληνικές εταιρείες που επενδύουν στη Βουλγαρία και βουλγαρικές επιχειρήσεις που ενισχύουν την παρουσία τους στην Ελλάδα», σημείωσε και προσέθεσε πως «υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για ακόμη βαθύτερη συνεργασία. Ενισχύοντας τους οικονομικούς, επενδυτικούς και ενεργειακούς δεσμούς μας, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια πιο ασφαλή και ευημερούσα Νοτιοανατολική Ευρώπη».

Ο κ. Θεοδωρικάκος αναφέρθηκε στους σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, στην ανεργία που έχει μειωθεί στο 7,5% και στη σημαντική αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους «παρότι το εμπορικό έλλειμμα παραμένει υψηλό».

Γι’ αυτό, όπως τόνισε, αποτελεί προτεραιότητά ο παραγωγικός μετασχηματισμός της οικονομίας. «Ενα νέο αναπτυξιακό πρότυπο που θα την καταστήσει πιο παραγωγική, πιο ανταγωνιστική και πιο ανθεκτική, ενισχύοντας τη βιομηχανία, προωθώντας την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση και προσελκύοντας επενδύσεις υψηλής ποιότητας», όπως υπογράμμισε.

«Βασικός πυλώνας είναι ο νέος Αναπτυξιακός νόμος, ο οποίος παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο κινήτρων για επενδύσεις σε καίριους τομείς της οικονομίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη στήριξη των παραμεθόριων και λιγότερο ανεπτυγμένων περιοχών, με στόχο την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων ευκαιριών ανάπτυξης σε ολόκληρη τη χώρα. Τους τελευταίους 18 μήνες έχουν εγκριθεί 928 επενδυτικά σχέδια συνολικού προϋπολογισμού 3,1 δισ. ευρώ», επισήμανε.

Έκανε ειδική αναφορά στις Στρατηγικές Επενδύσεις που αφορούν μεγάλης κλίμακας έργα άνω των 50 εκατ. ευρώ σε τομείς όπως οι κρίσιμες πρώτες ύλες και η ναυπηγική βιομηχανία, παρέχοντας ταχείες διαδικασίες αδειοδότησης και, κυρίως, νομική ασφάλεια για τους επενδυτές. «Τον τελευταίο 1,5 χρόνο, 22 έργα συνολικού προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ έχουν ενταχθεί στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων», τόνισε.

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο κ. Θεοδωρικάκος, ενισχύεται η σύνδεση της έρευνας με τη βιομηχανία και προωθείται η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή. «Είμαστε έτοιμοι να μοιραστούμε με τους Βούλγαρους εταίρους μας την εμπειρία και τους μηχανισμούς που έχουμε αναπτύξει μέσα από αυτές τις πολιτικές. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ελλάδα και η Βουλγαρία διαθέτουν επίσης μια μοναδική ευκαιρία να αξιοποιήσουν σημαντικά χρηματοδοτικά εργαλεία που στηρίζουν τον εκσυγχρονισμό των οικονομιών μας. Και οι δύο χώρες επωφελούνται από πρωτοβουλίες όπως το Social Climate Fund και το Modernisation Fund, τα οποία διαθέτουν σημαντικούς πόρους για επενδύσεις στην ενεργειακή αποδοτικότητα, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στον βιομηχανικό εκσυγχρονισμό και στις ψηφιακές υποδομές», επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Κλείνοντας, υπογράμμισε πως το κοινό μέλλον των δύο χωρών θα καθοριστεί από τις επενδύσεις που υλοποιούν και τις συνεργασίες που οικοδομούν. «Η Ελλάδα και η Βουλγαρία έχουν θέσει ισχυρά θεμέλια. Χτίζοντας πάνω σε αυτά, μπορούμε να καταστήσουμε την περιοχή μας ισχυρότερη, πιο ανταγωνιστική και πιο ευημερούσα προς όφελος όλων των πολιτών μας», σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Στο περιθώριο του φόρουμ, ο υπουργός είχε σύντομη συνομιλία και με την πρόεδρο της Βουλγαρίας Ιλιάνα Λοτόβας.


Πηγή

Λάρισα: Κραυγή απόγνωσης από τους Γόννους μετά τη φωτιά που αφάνισε ελαιώνες και κόπους μίας ζωής

0

Ιστορίες ανθρώπων που είδαν μέσα σε λίγες ώρες να χάνονται περιουσίες, καλλιέργειες και κόποι δεκαετιών

Πίσω από τους αριθμούς των καμένων στρεμμάτων και τις επίσημες καταγραφές των ζημιών κρύβονται ανθρώπινες ιστορίες που αποτυπώνουν το πραγματικό μέγεθος της καταστροφής που προκάλεσε η πρόσφατη μεγάλη φωτιά στους Γόννους του Δήμου Τεμπών.

Ιστορίες ανθρώπων που είδαν μέσα σε λίγες ώρες να χάνονται περιουσίες, καλλιέργειες και κόποι δεκαετιών.

Μία από αυτές είναι η συγκλονιστική ανάρτηση μίας πληγείσας κατοίκου της περιοχής, η οποία περιγράφει με λόγια που ξεχειλίζουν πόνο το σοκ που βίωσε αντικρίζοντας τον καμένο οικογενειακό ελαιώνα.

Οι φωτογραφίες που της έστειλε ο γιος της από το σημείο της καταστροφής, ήταν αρκετές για να ξυπνήσουν μνήμες που παρέμεναν βαθιά χαραγμένες μέσα της επί δεκαετίες.

fotia-larisa-tempi.jpg

«Βλέποντας τις φωτογραφίες από τον καμένο ελαιώνα μας στους Γόννους Λάρισας, αυτές που μου έστειλε ο γιος μου που πήγε να δει την καταστροφή μετά τη μεγάλη πυρκαγιά, και εγώ αρνήθηκα να πάω γιατί δεν άντεχα να δω αυτή τη θλιβερή εικόνα, κοίτα τι θυμήθηκα», γράφει.

Η γυναίκα συνδέει την εικόνα της καμένης γης με μία από τις πλέον τραγικές στιγμές της ζωής της, τον θάνατο του πατέρα της σε εργατικό δυστύχημα όταν εκείνη ήταν μόλις 17 ετών. Όπως αναφέρει, τότε δεν άντεχε ούτε να τον δει νεκρό ούτε να παραστεί στην κηδεία του, φοβούμενη ότι η καρδιά της θα λύγιζε από τον πόνο.

Σήμερα, δεκαετίες αργότερα, η θέα του καμένου ελαιώνα της προκάλεσε την ίδια συντριβή. Όχι μόνο γιατί χάθηκε μια παραγωγική καλλιέργεια, αλλά γιατί χάθηκε ένα κομμάτι της οικογενειακής ιστορίας. Μια γη που, όπως σημειώνει, «χρόνια μας χαρίζει τον πλούτο της και μας θρέφει».

Οι φωτογραφίες αποτυπώνουν το μέγεθος της καταστροφής. Μαυρισμένο έδαφος, καμένα κλαδιά και ελαιόδεντρα που στέκονται όρθια αλλά πληγωμένα από τη φωτιά. Ένα τοπίο που μέχρι πριν από λίγες ημέρες αποτελούσε πηγή εισοδήματος και ζωής για δεκάδες οικογένειες της περιοχής.

Η ανάρτηση κλείνει με μία οργισμένη καταγγελία για το μέλλον της υπαίθρου και την εγκατάλειψη που αισθάνονται πολλοί κάτοικοι των αγροτικών περιοχών. Πίσω από τις λέξεις της αποτυπώνεται ο φόβος ότι η καταστροφή δεν αφορά μόνο τη φετινή παραγωγή, αλλά και τη δυνατότητα των νεότερων γενιών να παραμείνουν στον τόπο τους και να συνεχίσουν να καλλιεργούν τη γη των προγόνων τους.


Πηγή

Συναγερμός στις Ηνωμένες Πολιτείες: Πολλαπλά κρούσματα θανατηφόρου «σαρκοφάγου» βακτηρίου

0

Το «σαρκοφάγο» βακτήριο που προκαλεί ακρωτηριασμούς, επιστρέφει στις παραλίες των Ηνωμένων Πολιτειών

Συναγερμό έχουν σημάνει οι αμερικανικές υγειονομικές αρχές μετά την καταγραφή τουλάχιστον πέντε κρουσμάτων μίας επικίνδυνης βακτηριακής λοίμωξης που μπορεί να αποδειχθεί θανατηφόρα και να οδηγήσει ακόμη και σε ακρωτηριασμό.

Τα περιστατικά εντοπίστηκαν σε πέντε διαφορετικές κομητείες της Φλόριντα και αφορούν το βακτήριο Vibrio vulnificus, το οποίο ευδοκιμεί σε ζεστά θαλάσσια νερά και μπορεί να εισέλθει στον οργανισμό μέσω ανοιχτών πληγών.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της Φλόριντα, τα κρούσματα αποτελούν τα πρώτα που καταγράφονται στις Ηνωμένες Πολιτείες για το 2026, ενώ, σε αρκετές περιπτώσεις οι ασθενείς βρίσκονταν σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως το Μαϊάμι, το Τάμπα, το Παλμ Μπιτς και το Φορτ Μάγιερς. Ωστόσο, δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για την κατάσταση της υγείας τους.

Το Vibrio vulnificus αναπτύσσεται σε θερμοκρασίες άνω των 20℃ και μπορεί επίσης να μεταδοθεί μέσω κατανάλωσης μολυσμένων θαλασσινών, όπως τα στρείδια. Η περίοδος Μαΐου – Οκτωβρίου θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνη λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας των υδάτων.

Παρά το γεγονός ότι οι λοιμώξεις παραμένουν σπάνιες, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι είναι εξαιρετικά σοβαρές, καθώς περίπου 1 στους 5 ασθενείς «χάνει» τη ζωή του. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ταχεία εξάπλωση ερυθρότητας στο δέρμα, πόνο, φουσκάλες, πυρετό και σε βαριές περιπτώσεις σήψη ή νέκρωση ιστών που μπορεί να οδηγήσει σε ακρωτηριασμό.

Οι υγειονομικές αρχές συνδέουν την αυξημένη επικινδυνότητα με τις υψηλές θερμοκρασίες που καταγράφονται εφέτος στη Φλόριντα, οι οποίες επιταχύνουν την ανάπτυξη των βακτηρίων και επεκτείνουν την περίοδο κινδύνου για τους λουόμενους.


Πηγή

Τέλος εποχής για τον σπουδαίο Κλιντ Ίστγουντ; «Ναι, έχει αποσυρθεί από τον κινηματογράφο»

0

Δήλωση – «βόμβα» για το κινηματογραφικό μέλλον του εμβληματικού Κλιντ Ίστγουντ

Από τον «Άνθρωπο χωρίς Όνομα» στην τριλογία των σπαγγέτι γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε μέχρι τον αμείλικτο επιθεωρητή Κάλαχαν της σειράς ταινιών Dirty Harry, ο Κλιντ Ίστγουντ αποτελεί μία από τις πλέον εμβληματικές μορφές στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Με καριέρα που εκτείνεται σε περισσότερες από έξι δεκαετίες, ο βραβευμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα τόσο μπροστά, όσο και πίσω από τις κάμερες, χαρίζοντας στο κοινό κλασικά έργα όπως τα Unforgiven, Million Dollar Baby, Gran Torino και Mystic River.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του γιου του, όλα δείχνουν πως ο «θρύλος» του Χόλιγουντ έχει πλέον ολοκληρώσει την κινηματογραφική του πορεία.

Σε πρόσφατη εμφάνιση στη Γαλλία, ο Κάιλ Ίστγουντ άφησε να εννοηθεί ότι ο πατέρας του έχει αποσυρθεί από τον κινηματογράφο. Ο γνωστός μουσικός της τζαζ μίλησε για τις συνεργασίες που είχε με τον Κλιντ και αναφέρθηκε με ιδιαίτερη συγκίνηση στις ταινίες στις οποίες εργάστηκαν μαζί.

Παρά την προχωρημένη ηλικία του, ο Ίστγουντ παρέμεινε δημιουργικά ενεργός μέχρι πολύ πρόσφατα. Μέσα στην τελευταία δεκαετία σκηνοθέτησε τις ταινίες Sully, The Mule, Richard Jewell, Cry Macho και Juror #2, ενώ εμφανίστηκε και ως ηθοποιός στα The Mule και Cry Macho.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση ούτε από τον ηθοποιό, ούτε τη Warner Bros. Όμως, οι δηλώσεις του γιου του έχουν «πυροδοτήσει» συζητήσεις, με πολλούς να θεωρούν πως το Juror #2 ενδέχεται να αποτελεί το τελευταίο κεφάλαιο της σπουδαίας σκηνοθετικής του διαδρομής.

«Φυσικά, έχω πολλές όμορφες αναμνήσεις από τη συνεργασία μαζί του. Τώρα, έχει αποσυρθεί. Ήμουν πολύ τυχερός που δούλεψα μαζί του σε αρκετές ταινίες. Ήταν μία υπέροχη εμπειρία για εμένα», τόνισε ο Κάιλ Ίστγουντ.


Πηγή

Ζάκυνθος: Αυτοκίνητο έπεσε σε χαντάκι – Απεγκλωβίστηκε ο οδηγός από την Πυροσβεστική

0

Στο σημείο έσπευσε άμεσα η Πυροσβεστική, που απεγκλώβισε τον οδηγό

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι στην επαρχιακή οδό Ζακύνθου – Βολιμών, λίγο πριν από τον Άγιο Δημήτριο, στη Ζάκυνθο.

​Συγκεκριμένα, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, ένα αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του και κατέληξε σε χαντάκι, με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό του οδηγού. Στο σημείο έσπευσε άμεσα η Πυροσβεστική Υπηρεσία με 3 οχήματα και 6 άνδρες, οι οποίοι απεγκλώβισαν τον οδηγό.

Ο άνδρας παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ζακύνθου. Τα αίτια του ατυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ζακύνθου.


Πηγή

Λάβρος ο Μητροπολίτης Κοζάνης: «Έχουν τα παιδιά μάνα σήμερα;» – Τι είπε για Όσκαρ, τεχνητή νοημοσύνη

0

Τι είπε για τηη μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και την Αγία Ελένη 

«Μια στο καρφί και μια στο πέταλο» για ακόμη μια φορά σε κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης, Παύλος.

Σύμφωνα με το kozanimedia.gr μιλώντας στον πανηγυρίζοντα ιερό ναό Αγίας Τριάδας, στο Δρέπανο, το πρωί της Δευτέρας, εορτής του Αγίου Πνεύματος, ο μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης Παύλος, ανέφερε μεταξύ άλλων: “Έχουν τα παιδιά μάνα σήμερα; Όχι. Τα φτιάχνουν οι άλλοι, εκεί στα νηπιαγωγεία…οι μπέιμπι σίτερ και ούτω καθεξής, γιατί εκείνοι, λέει, πρέπει να ανέβουν ψηλά”, ενώ υποστήριξε πως πριν τρεις μήνες “κουκούλωσαν” είδηση πως στην Τρίπολη βρήκαν τάφους με…γίγαντες

“Δεν είμαι ούτε ρατσιστής, ούτε, όπως με κατηγορείτε, μισογύνης, γιατί έχουμε μια μεγάλη μητέρα, την Παναγία”, ανέφερε ο Σερβίων και Κοζάνης Παύλος, αναφερόμενος στην…Ολυμπιάδα, μητέρα του Μεγάλου Αλέξανδρου, την Αγία Ελένη, μητέρα του Αγίου Κωνσταντίνου και σε άλλες…μητέρες της ιστορίας και της θρησκείας.

Επίσης, ο μητροπολίτης τα…έβαλε και με την “τεχνητή νοημοσύνη”, ενώ στη συνέχεια τα έβαλε με τα…βραβεία Όσκαρ, αλλά είπε και πως “Στην Αγγλία πριν 3 χρόνια κάηκε το λογισμικό…ήταν ο Θεός που λέει ξυπνήστε”.

Ο ίδιος εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά του Πέτρου Τατσόπουλου, χωρίς να τον κατονομάσει πλήρως, επικαλούμενος μια ρήση του Βίκτωρος Ουγκό για όσους ασχολούνται με τον Θεό, κάνοντας λόγο για “βλάσφημους” που τους οδηγεί ο “διάβολος”, ενώ και πάλι μίλησε για τους…κύκλωπες, τους γίγαντες και την Παλαιά Διαθήκη.

Δείτε το βίντεο του Top Channel:


Πηγή

Μάριος Οικονόμου: Σε εξέλιξη η έρευνα για το τροχαίο δυστύχημα – Αύριο η νεκροψία – νεκροτομή

0

Η διαδικασία αναμένεται να πραγματοποιηθεί, πιθανότατα αύριο Τρίτη

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα των αρχών στα Ιωάννινα για τη διαλεύκανση των συνθηκών κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το τροχαίο δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 33χρονου Μάριου Οικονόμου.

Σύμφωνα με το epiruspost.gr, μετά τον θανάσιμο τραυματισμό του νεαρού ποδοσφαιριστή στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων, διατάχθηκε η διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής. Η ιατροδικαστική εξέταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί πιθανότατα την Τρίτη, με στόχο να καταγραφούν με επιστημονική ακρίβεια τα αίτια θανάτου, τα οποία σχετίζονται με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που υπέστη κατά τη σύγκρουση κοντά στο νοσοκομείο «Χατζηκώστα».

Την ίδια στιγμή, η Τροχαία Ιωαννίνων συνεχίζει την προανάκριση, συλλέγοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την πλήρη αποσαφήνιση του δυστυχήματος. Στο περιστατικό είχε εμπλακεί επιβατικό όχημα που οδηγούσε 63χρονος ημεδαπός, ο οποίος έχει ήδη καταθέσει στις αρμόδιες αρχές.

Οι αστυνομικές έρευνες επικεντρώνονται και στην αναζήτηση πρόσθετων μαρτύρων που ενδέχεται να συμβάλουν καθοριστικά στην αποτύπωση των ακριβών συνθηκών της σύγκρουσης.

Παράλληλα, τόσο το ΙΧ αυτοκίνητο όσο και η μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο 33χρονος έχουν μεταφερθεί σε ειδικά φυλασσόμενο χώρο της Αστυνομίας, προκειμένου να εξεταστούν από πραγματογνώμονες στο πλαίσιο της έρευνας.


Πηγή

Νεκρός Βρετανός στρατιώτης σε εκπαιδευτικό ατύχημα στο Ιράκ – Πώς συνέβη η τραγωδία

0

Βρετανός στρατιώτης σκοτώθηκε σε εκπαιδευτικό ατύχημα στο Ιράκ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας

Στρατιώτης του Βρετανικού Στρατού σκοτώθηκε σε εκπαιδευτικό ατύχημα στο βόρειο Ιράκ την Κυριακή (31/05), σύμφωνα με ανακοίνωση του βρετανικού Υπουργείου Άμυνας (MoD).

Οι Αρχές ανέφεραν ότι η οικογένειά του έχει ήδη ενημερωθεί και ζήτησε να της δοθεί χρόνος και ιδιωτικότητα πριν δημοσιοποιηθούν περισσότερες λεπτομέρειες για το περιστατικό.

Τον θάνατο του στρατιώτη ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή των Κοινοτήτων ο υπουργός Άμυνας, Τζον Χίλι, εκφράζοντας τα θερμά του συλλυπητήρια. «Οι σκέψεις όλων μας βρίσκονται με την οικογένεια και τη μονάδα του σε αυτήν την εξαιρετικά θλιβερή στιγμή», τόνισε.

Βρετανικές δυνάμεις εξακολουθούν να βρίσκονται στην περιοχή στο πλαίσιο της επιχείρησης Operation Shader, η οποία έχει στόχο να αποτρέψει την ανασυγκρότηση του Ισλαμικού Κράτους.

Η αποστολή περιλαμβάνει την εκπαίδευση τοπικών δυνάμεων σε τομείς όπως η συντήρηση οπλικών συστημάτων, η αντιμετώπιση αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών, καθώς και η παροχή ιατρικής και μηχανικής υποστήριξης. Παράλληλα, οι βρετανικές δυνάμεις συμμετέχουν σε επιχειρήσεις συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης και αεροπορικών πληγμάτων προς υποστήριξη συμμαχικών δυνάμεων.

Το δυστύχημα σημειώθηκε μερικούς μήνες μετά τον θάνατο Βρετανού στρατιώτη του Συντάγματος Αλεξιπτωτιστών κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην Ουκρανία. Ο λοχίας Τζορτζ Χούλεϊ, 28 ετών, σκοτώθηκε τον Δεκέμβριο ενώ παρακολουθούσε δοκιμή νέου οπλικού συστήματος από τον ουκρανικό στρατό, μακριά από τη γραμμή του μετώπου.

Παράλληλα, τον περασμένο μήνα ένας ακόμη Βρετανός πολίτης έχασε τη ζωή του στην Ουκρανία. Πρόκειται για τον 23άχρονο Άιρτον Ρέντφερν από το Ντέβον, ο οποίος σκοτώθηκε σε μάχη στην ανατολική περιφέρεια του Ντονέτσκ.

Σύμφωνα με την οικογένειά του, υπηρετούσε σε ειδική μονάδα από το προηγούμενο έτος και επρόκειτο να τιμηθεί για τη διάσωση ανθρώπινης ζωής λίγες ημέρες πριν από τον θάνατό του. Δεν έχει γνωστοποιηθεί εάν διέθετε προηγούμενη επίσημη στρατιωτική εμπειρία πριν μεταβεί στην Ουκρανία.


Πηγή

Αλλαγή δεδομένων – Τραμπ: Ισραήλ και Χεζμπολάχ συμφώνησαν παύση πυρός

0

Ο Τραμπ δηλώνει ότι η Χεζμπολάχ και το Ισραήλ συμφώνησαν να σταματήσουν τις επιθέσεις

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι είχε συνομιλίες με τον πρωθυπουργό του Ισραήλ Μπέντζαμιν Νετανιάχου και εκπροσώπους της Χεζμπολάχ, και ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν να σταματήσουν τις επιθέσεις.

«Είχα μια πολύ εποικοδομητική τηλεφωνική συνομιλία με τον πρωθυπουργό Μπίμπι Νετανιάχου του Ισραήλ, και δεν θα σταλούν στρατεύματα στη Βηρυτό, ενώ όποια στρατεύματα βρίσκονται καθ’ οδόν έχουν ήδη γυρίσει πίσω», ανέφερε ο Τραμπ σε ανάρτησή του στο Truth Social.

«Ομοίως, μέσω υψηλόβαθμων εκπροσώπων, είχα μια πολύ καλή τηλεφωνική συνομιλία με τη Χεζμπολάχ, και συμφώνησαν ότι θα σταματήσουν όλες οι πυροβολισμοί — ότι το Ισραήλ δεν θα τους επιτεθεί και ότι δεν θα επιτεθούν στο Ισραήλ», πρόσθεσε.


Πηγή

Κατασβέστηκαν οι εστίες φωτιάς σε Εύβοια και Αγίους Θεοδώρους

0

Δεν απειλήθηκαν κατοικίες ούτε αναφέρθηκαν τραυματισμοί στα δύο περιστατικά

Αίσιο τέλος είχαν τα δύο περιστατικά πυρκαγιάς που εκδηλώθηκαν τη Δευτέρα 1 Ιουνίου στους Αγίους Θεοδώρους και στους Ωρεούς της Βόρειας Εύβοιας, καθώς οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής κατάφεραν να θέσουν υπό πλήρη έλεγχο και να κατασβέσουν τις εστίες.

Στους Αγίους Θεοδώρους, η φωτιά που ξέσπασε σε χαμηλή βλάστηση κινητοποίησε ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις, ενώ προσωρινά επηρεάστηκαν τα δρομολόγια του Προαστιακού και εφαρμόστηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εθνική Οδό Αθηνών–Κορίνθου λόγω των πυκνών καπνών.

Την ίδια ώρα, στους Ωρεούς της Βόρειας Εύβοιας, πυρκαγιά σε ξερά χόρτα αντιμετωπίστηκε άμεσα από τις πυροσβεστικές δυνάμεις που επιχείρησαν στην περιοχή, αποτρέποντας την επέκτασή της.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, και τα δύο μέτωπα έχουν πλέον σβήσει, χωρίς να απειληθούν κατοικίες ή να αναφερθούν τραυματισμοί. Οι αρμόδιες Αρχές παραμένουν σε επιφυλακή για τυχόν αναζωπυρώσεις, ενώ διερευνώνται τα αίτια εκδήλωσης των πυρκαγιών.


Πηγή

Νέα πρόκληση Ερντογάν: Απελευθερώσαμε την Κωνσταντινούπολη, κατακτήσαμε τις ψυχές

0

Νέες δηλώσεις του Τούρκου προέδρου μετά την συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου 

Ειδική αναφορά στην άλωση της Κωνσταντινούπολης έκανε σήμερα ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν σε δηλώσεις του στο Προεδρικό Μέγαρο μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Συγκεκριμένα ο Ερντογάν ανέφερε:

Η κατάκτηση μιας πόλης δεν σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην ιστορία. Αυτό που πραγματικά συμβαίνει με την κατάκτηση μιας πόλης είναι η κατάκτηση των ψυχών, η κατάκτηση των καρδιών. Με την απελευθέρωση της Κωνσταντινούπολης από τη βυζαντινή κατοχή, οι καρδιές κατακτήθηκαν πραγματικά.

Κατά τα λοιπά ο Τούρκος πρόεδρος τόνισε μετά τη συνεδρίαση του Προεδρικού Υπουργικού Συμβουλίου:

«Ο κόσμος και η περιοχή μας βιώνουν βαθιές πολιτικές, οικονομικές και διπλωματικές αναταραχές.

Είμαστε μάρτυρες προσπαθειών αναδιαμόρφωσης των συνόρων στην περιοχή μας μέσα από αιματοχυσίες και δάκρυα.

Από τη Γάζα έως τον Λίβανο και από την Υεμένη έως το Σουδάν, όπου κι αν στραφούμε, συναντάμε διαφορετικές εκδοχές του ίδιου παιχνιδιού.

Ως Τουρκία, ενώ προσπαθούμε να ματαιώσουμε αυτά τα σχέδια, εργαζόμαστε επίσης για την ενίσχυση των επιτευγμάτων που έχουμε εξασφαλίσει τα τελευταία 23 χρόνια.

Σήμερα, ευτυχώς, υπάρχει μια Τουρκία που είναι ισχυρή στη διπλωματία.

Υπάρχει μια Τουρκία που έχει γίνει μια ιστορία επιτυχίας στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας.

Υπάρχει μια Τουρκία με ισχυρή φωνή και επιρροή στην οικονομία, την ενέργεια και το εμπόριο.

Υπάρχει μια Τουρκία που λειτουργεί ως «νησί σταθερότητας» εν μέσω των περιφερειακών εντάσεων.»


Πηγή

Explainer: Πού είναι το Μπαμπ αλ Μαντέμπ και τι σημαίνει για το παγκόσμιο εμπόριο αν κλείσει

0

Απειλές του Ιράν λόγω των ισραηλινών επιθέσεων στον Λίβανο

Η ένταση στη Μέση Ανατολή κλιμακώνεται επικίνδυνα, με το Ιράν και τις Ηνωμένες Πολιτείες να βρίσκονται ξανά σε αντιπαράθεση, ενόσω οι συγκρούσεις στην ευρύτερη περιοχή απειλούν να επεκταθούν σε κρίσιμα θαλάσσια περάσματα.

Μέσα σε αυτό το «εκρηκτικό» σκηνικό, το στενό του Μπαμπ αλ Μαντέμπ επανέρχεται στο προσκήνιο ως στρατηγικό «σημείο – κλειδί» για το παγκόσμιο εμπόριο, με το ενδεχόμενο αποκλεισμού του να προκαλεί έντονη ανησυχία στη διεθνή κοινότητα.

Το στενό του Μπαμπ αλ Μαντέμπ είναι ο πορθμός που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και την Αραβική Θάλασσα και είναι επίσης γνωστό ως «Πύλη των Δακρύων» λόγω των επικίνδυνων συνθηκών ναυσιπλοΐας του. Βρίσκεται υπό τον έλεγχο των Χούθι, οργάνωση που χρηματοδοτείται από την Τεχεράνη και εξοπλίζεται με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα είχαν χτυπήσει μεγάλο αριθμό πλοίων που επιχειρούσαν να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα, ως αντίδραση στην επίθεση του Ισραήλ στη Γάζα.

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Ένωση καλεί το Ισραήλ να σταματήσει τη στρατιωτική του κλιμάκωση στον Λίβανο και να σεβαστεί την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της χώρας, τονίζοντας την ανάγκη συνέχισης των διπλωματικών προσπαθειών για μια λύση που θα διασφαλίσει σταθερότητα στην περιοχή.

Η Χεζμπολάχ προειδοποιεί ότι δεν θα σταματήσει τα χτυπήματα στο βόρειο Ισραήλ, με πηγή προσκείμενη στην οργάνωση να απορρίπτει το ενδεχόμενο παύσης των επιθέσεων και να επιμένει στη συνέχιση της αντίδρασης όσο συνεχίζονται οι ισραηλινοί βομβαρδισμοί στον Λίβανο.

Σε ξεχωριστό περιστατικό, νοσοκομείο στην Τύρο του νότιου Λιβάνου υπέστη σοβαρές ζημιές και κατεγράφησαν τραυματισμοί έπειτα από ισραηλινό πλήγμα, σύμφωνα με το εθνικό πρακτορείο ειδήσεων της χώρας και το υπουργείο Υγείας.

Ο ισραηλινός στρατός είχε προηγουμένως εκδώσει εντολές εκκένωσης σε νότιες συνοικίες της Βηρυτού, καθώς η ένταση στην περιοχή συνεχίζει να κλιμακώνεται με απρόβλεπτες συνέπειες για την περιφερειακή σταθερότητα.


Πηγή

Ομαλά η επιστροφή των εκδρομέων του Αγίου Πνεύματος στην Αττική – Πού υπάρχουν μικρές καθυστερήσεις

0

Αυξημένος είναι ο όγκος των οχημάτων και στην περιοχή της Κινέττας, καθώς και στα διόδια της Ελευσίνας, ωστόσο η κυκλοφορία παραμένει σε σταθερή ροή χωρίς σημαντικές δυσχέρειες

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα πραγματοποιείται η επιστροφή των εκδρομέων του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος προς την Αττική, με την κυκλοφορία στις εθνικές οδούς να διεξάγεται σε γενικές γραμμές ομαλά.

Οι μοναδικές καθυστερήσεις καταγράφονται στην εθνική οδό Αθηνών–Κορίνθου, στο ύψος των Αγίων Θεοδώρων, όπου νωρίτερα είχε διακοπεί η κυκλοφορία στη δεξιά λωρίδα εξαιτίας πυρκαγιάς σε χαμηλή βλάστηση. Πλέον το πρόβλημα έχει αποκατασταθεί και η κίνηση διεξάγεται κανονικά.

Αυξημένος είναι ο όγκος των οχημάτων και στην περιοχή της Κινέττας, καθώς και στα διόδια της Ελευσίνας, ωστόσο η κυκλοφορία παραμένει σε σταθερή ροή χωρίς σημαντικές δυσχέρειες.

kinhsh-twtra.jpg

Θετική είναι η εικόνα και στην εθνική οδό Αθηνών–Λαμίας, όπου δεν παρατηρούνται ιδιαίτερα προβλήματα και η επιστροφή των ταξιδιωτών εξελίσσεται ομαλά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, από τις 06:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα επέστρεψαν στην Αττική συνολικά 62.385 οχήματα. Από αυτά, τα 33.937 κινήθηκαν μέσω της Αθηνών–Κορίνθου και τα 28.448 μέσω της Αθηνών–Λαμίας.

Υπενθυμίζεται ότι έως τις 23:00 παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στο ρεύμα εξόδου των εθνικών οδών, στο πλαίσιο των μέτρων διευκόλυνσης της επιστροφής των εκδρομέων.


Πηγή

Δημοσκόπηση Opinion Poll: Σταθερότητα ζητούν οι πολίτες και όχι διαμαρτυρία- Τι λένε για νέα κόμματα

0

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για όσους απάντησαν δεν είναι άλλο από την ακρίβεια με 55% και κατ΄επέκτασιν την οικονομία

Πολιτικά και κοινωνικά μηνύματα περιλαμβάνει το πολιτικό βαρόμετρο της Opinion Poll.

Στη δημοσκόπηση της Opinion Poll για λογαριασμό του ACTION24 παρουσιάζονται οι πολιτικές τάσεις της περιόδου μετά τα νέα δεδομένα στο πολιτικό σκηνικό. Συγκεκριμένα, τα ευρήματα της έρευνας αφορούν στην πορεία της κυβέρνησης, στην εικόνα της αντιπολίτευσης και στην πρώτη επίσημη καταγραφή πρόθεσης ψήφου μετά την ανακοίνωση των δύο νέων κομμάτων.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για όσους απάντησαν δεν είναι άλλο από την ακρίβεια με 55% και κατ΄επέκτασιν την οικονομία.

1.jpg

Σχετικά με την πρόσφατη δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από το συνέδριο της ΝΔ για το ποιος θα σηκώσει το τηλέφωνο σε ένα ενδεχόμενο κρίσης, οι πολίτες απαντούν ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό ή αρκετά σε ποσοστό 78,6%.

2.jpg

Το 56,6% δηλώνει επίσης ότι στις επόμενες εκλογές θα ψηφίσει για σταθερότητα.

3.jpg

Στη συνέχεια ιεραρχούν τι θα μετρήσει περισσότερο για την ψήφο τους.

4.jpg

Αρνητικά κρίνουν την παρουσία του Αλέξη Τσίπρα στην εκδήλωση στο Θησείο σε ποσοστό 61,1%, ενώ το 66,2% δηλώνει πως δεν θα τον ψήφιζε.

5.jpg
6.jpg
7.jpg

Σειρά παίρνει το κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού. Αρνητική και μάλλον αρνητική είναι η πρώτη εντύπωση σε ποσοστό 49,4%. Το 57,9% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ψηφίσει το κόμμα της κυρίας Καρυστιανού.

8.jpg
9.jpg
10.jpg

Ως καταλληλότερος για πρωθυπουργός προβάλει εκ νέου ο Κυριάκος Μητοστάκης με αντίπαλο τον…. κανέναν!

11.jpg
12.jpg
13.jpg

Στην παράσταση νίκης η ΝΔ συγκεντρώνει ποσοστό 54,3%.

15.jpg
16.jpg

Στην πρόθεση ψήφου σε πιθανές εκλογές η ΝΔ παραμένει πρώτη με ποσοστό 25,6%, στη δεύτερη θέση σκαρφαλώνει το κόμμα Τσίπρα με 13% και ακολουθεί το κόμμα Καρυστιανού με 10,5%. Το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει 8,8%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ μένει εκτός Βουλής συγκεντρώνοντας μόνο 1,4%. Σοβαρή είναι η φθορά για την Πλεύση Ελευθερίας.

17.jpg
18.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg


Πηγή

Σύγχυση: Άγνοια δηλώνει ο Τραμπ σχετικά με διακοπή των συνομιλιών με το Ιράν

0

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι δεν έχει λάβει καμία ενημέρωση από το Ιράν σχετικά με τις αναφορές ότι η Τεχεράνη αναστέλλει τις συνομιλίες με την Ουάσιγκτον, σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε σε δημοσιογράφο του NBC News τη Δευτέρα.

«Νομίζω ότι μιλάμε πάρα πολύ… θα ήταν πολύ καλό να σιωπήσουμε», ανέφερε.

Είπε ακόμη ότι η σιωπή «δεν σημαίνει ότι θα αρχίσουμε να ρίχνουμε βόμβες», προσθέτοντας: «Θα διατηρήσουμε τον αποκλεισμό. Ο αποκλεισμός είναι χαλύβδινος.»

Όταν ρωτήθηκε αν μπορεί να περιμένει μέχρι να εξαντληθεί το Ιράν, απάντησε: «Νομίζω ότι μπορώ να περιμένω όσο θέλουν. Χάνουν μια περιουσία.»

Νωρίτερα, όπως είχε αναφερθεί, η διαπραγματευτική ομάδα του Ιράν διακόπτει την ανταλλαγή μηνυμάτων με τις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω μεσολαβητών, λόγω των επιθέσεων του Ισραήλ κατά της Χεζμπολάχ στο Λίβανο. Αυτό τουλάχιστον ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, το οποίο συνδέεται με τους Φρουρούς της Επανάστασης (IRGC).

Δεν θα γίνουν συνομιλίες έως ότου ικανοποιηθούν τα αιτήματα του Ιράν για παύση των ισραηλινών επιχειρήσεων στο Λίβανο και τη Γάζα, ανέφερε το δημοσίευμα, προσθέτοντας ότι η Τεχεράνη θεωρεί τις επιθέσεις κατά της λιβανικής οργάνωσης παραβίαση της εκεχειρίας της 8ης Απριλίου με τις ΗΠΑ.


Πηγή

Μητσοτάκης στα «Ποσειδώνια 2026»: Να μην υπάρξουν διόδια στα Στενά του Ορμούζ

0

Ο πρωθυπουργός ε΄δωσε το παρών στα εγκαίνια της ναυτιλιακής έκθεσης 

Στην τελετή εγκαινίων της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2026» έδωσε το παρών ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί εθνικό και ευρωπαϊκό κεφάλαιο, που πρέπει να διαφυλαχθεί. Ειδικά σε μία συγκυρία που αναδεικνύει έντονα όσο ποτέ τη στρατηγική και γεωπολιτική του σημασία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό πρόκειται για έναν «συντελεστή ισχύος που συνδέεται με την ανθεκτικότητα και τη στρατηγική αυτονομία και της Ελλάδας και της Ευρώπης, καθιστώντας τη χώρα εμπορικό παίκτη με κομβικό ρόλο διεθνώς».

Τι είπε για τα Στενά του Ορμούζ

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη: Η Ελλάδα διεκδικεί την επιστροφή στο προηγούμενο status quo των Στενών του Ορμούζ, να μην υπάρξουν διόδια και τα στενά να παραμείνουν διάδρομος ελεύθερης ναυσιπλοίας. Η Ελλάδα το θέμα θα το θέτει σε κάθε διπλωματική μας επαφή και στο Συμβούλιο Ασφαλείας, έχουμε ξανά την Προεδρία τον Οκτώβριο


Πηγή