Ηράκλειο: Σε απόγνωση οι παραγωγοί μετά τις ζημιές σε αμπελοκαλλιέργειες από την έντονη χαλαζόπτωση

0

Υπολογίζεται ότι έπεσαν εξήντα με εβδομήντα χιλιοστά βροχής

Σημαντικές ζημιές σε αμπελοκαλλιέργειες και άλλες καλλιέργειες, από τη χθεσινή έντονη χαλαζόπτωση που έπληξε περιοχές της ενδοχώρας του Ηρακλείου, με επίκεντρο τον Προφήτη Ηλία, αλλά και περιοχές όπως οι Δαφνές, το Κυπαρίσσι, αναφέρουν οι παραγωγοί.

Όπως δήλωσε ο εντεταλμένος σύμβουλος της Περιφέρειας Κρήτης για θέματα ποιότητας ζωής στην ύπαιθρο, Πρίαμος Ιερωνυμάκης, η χαλαζόπτωση μπορεί να μην διήρκησε ούτε μια ώρα, αλλά υπήρξε καταστροφική. «Ήταν μια έντονη χαλαζόπτωση, με το χαλάζι που έπεφτε να είναι πολύ χοντρό. Υπολογίζεται ότι έπεσαν εξήντα με εβδομήντα χιλιοστά βροχής» ανέφερε ο κ. Ιερωνυμάκης, ο οποίος εξήγησε ότι βρήκε τις αμπελοκαλλιέργειες σε τέτοιο στάδιο, που κατέστρεψε ένα σημαντικό μέρος των αμπελιών της περιοχής, προκαλώντας όμως ζημιές που θα επηρεάσουν και την επόμενη χρονιά. «Δεν χάνεται μόνο το εισόδημα, αλλά και το κεφάλαιο του αμπελιού» είπε χαρακτηριστικά, ενώ επισήμανε ότι οι παραγωγοί βρίσκονται σε αναστάτωση και απόγνωση, αφού σε περίπου 60 μέρες θα τρυγούσαν. Τέλος, ο εντεταλμένος σύμβουλος της Περιφέρειας Κρήτης για θέματα ποιότητας ζωής στην ύπαιθρο, έκανε γνωστό ότι από αύριο κλιμάκιο του ΕΛΓΑ θα ξεκινήσει ελέγχους.

*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Πηγή

Ηλεία: Θρήνος για τον 29χρονο ΕΠΟΠ Δημήτρη Μελά – Επέστρεφε στην υπηρεσία του στην Ανδραβίδα

0

Θλίψη και σοκ έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία ο τραγικός θάνατος του 29χρονου Δημήτρη Μελά, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα στη Ζαχάρω Ηλείας.

Ο Δημήτρης Μελάς υπηρετούσε ως ΕΠ.ΟΠ. στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα και ήταν ιδιαίτερα αγαπητός σε συναδέλφους, φίλους και γνωστούς. Η είδηση του αιφνίδιου χαμού του σκόρπισε βαθιά θλίψη σε όσους τον γνώριζαν.

Η διαδρομή που ακολούθησε

Σύμφωνα με πληροφορίες του patrisnews.gr ο 29χρονος είχε αναχωρήσει το βράδυ από τη Διασπορά Κυλλήνης με προορισμό την Καλαμάτα, όπου επρόκειτο να συναντήσει φίλους του, ενώ έκανε στάση στο Αρτίκι Τριφυλίας για να δει συγγενικά του πρόσωπα.

Τα ξημερώματα ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής προς τη Διασπορά Κυλλήνης. Ωστόσο, λίγο αργότερα σημειώθηκε το μοιραίο τροχαίο στη Ζαχάρω, περίπου στις 06:30 το πρωί, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

Η ανησυχία των οικείων του ξεκίνησε όταν δεν απαντούσε στις τηλεφωνικές κλήσεις φίλων και συγγενών, για να ακολουθήσει στη συνέχεια η τραγική επιβεβαίωση του δυστυχήματος.

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τροχαίο διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές.

Συνάδελφοι και φίλοι αποχαιρετούν έναν νέο άνθρωπο που, όπως λένε, ξεχώριζε για τον χαρακτήρα, τη συνέπεια και την καλοσύνη του, ενώ η τοπική κοινωνία παραμένει συγκλονισμένη από τον άδικο χαμό του.


Πηγή

Ανδρουλάκης: «Μαζί βάζουμε τέλος στον κατήφορο – Όχι πια στο όνομά μας η παρακμή των θεσμών»

0

Σκληρό μέτωπο από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ με φόντο όσα συνέβησαν στη Βουλή για υποκλοπές και ΟΠΕΚΕΠΕ

Το ιδεολογικό και πολιτικό στίγμα της πολιτικής Αλλαγής που έχει θέσει ως εκλογική επιδίωξη το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, διατυπώνει ο Νίκος Ανδρουλάκης, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.

Ο κ. Ανδρουλάκης μιλάει για κατήφορο της κυβέρνησης και της ΝΔ, επικαλούμενος όσα συνέβησαν το προηγούμενο διήμερο στη Βουλή, ενώ υπογραμμίζει ότι η πολιτική αλλαγή που διακηρύσσει το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, μπορεί να επιτευχθεί μαζί με την κοινωνία και τους προοδευτικούς πολίτες.

Σύμφωνα με την Χαριλάου Τρικούπη, κεντρικές λέξεις είναι το «μαζί» και το «όχι στο όνομα μας», και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δίνει το σύνθημα της πολιτικής αλλαγής και του μετώπου μαζί με την κοινωνία, που στο όνομά της δεν δέχεται πια τη διεύρυνση των ανισοτήτων, μια καθημερινή ζωή χωρίς ασφάλεια, αξιοπρέπεια και προοπτική, την υπονόμευση των θεσμών, ένα κράτος-λάφυρο, τη φυγή των νέων στο εξωτερικό και τις χαμένες ευκαιρίες για τη χώρα, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, κάνοντας μια επισκόπηση των αδιεξόδων που βλέπει στην κοινωνία και την οικονομία που αφήνει πίσω της η διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

«Στη Βουλή αποκαλύφθηκε με τον πιο ωμό τρόπο η αντίληψη της Νέας Δημοκρατίας για την εξουσία: η λογοδοσία αντιμετωπίζεται ως πολιτικός κίνδυνος και όχι ως δημοκρατική υποχρέωση», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και επικαλείται το ότι «η κοινοβουλευτική πλειοψηφία μπλόκαρε τόσο τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ όσο και τη συγκρότηση εξεταστικής επιτροπής για τις υποκλοπές».

Αναφέρεται εκτενώς στη σφοδρή κριτική που έχει δεχτεί για τις ενέργειές του να αποκαλυφθεί το σκάνδαλο των υποκλοπών και να γίνουν γνωστοί οι λόγοι για τους οποίους παρακολουθείτο, επιρρίπτοντας ευθέως την ευθύνη στον Κυριάκο Μητσοτάκη και το Μαξίμου.

«Ως εδώ αυτός ο κατήφορος! Δεν πρέπει να επιτρέψουμε τα αδιέξοδα του συστήματος Μητσοτάκη να μετατραπούν σε αδιέξοδα για τον λαό και τη χώρα. Βρισκόμαστε πλέον σε σημείο καμπής.

Τον τελικό λόγο οφείλει να τον έχει η ίδια η κοινωνία», υπογραμμίζει και συμπληρώνει πως η υποβάθμιση της ποιότητας της Δημοκρατίας δεν είναι μια αφηρημένη θεσμική συζήτηση.

«Σημαίνει κράτος χωρίς κανόνες, άρα κράτος που ευνοεί πάντα τους ισχυρούς. Κράτος χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη», υπογραμμίζει.

«Είναι κάτι απτό που μπαίνει καθημερινά στο σπίτι κάθε πολίτη…

Το βλέπει, όταν πληρώνει βασικά αγαθά ακριβότερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Το βλέπει, όταν μια οικογένεια αναγκάζεται να κόψει ακόμη και βασικές ανάγκες για να πληρώσει το ρεύμα.

Το βλέπει, όταν δύο γονείς δουλεύουν ολόκληρο μήνα και στο τέλος δεν περισσεύει τίποτα.

Το βλέπει, όταν η βενζίνη ανεβαίνει μέσα σε λίγες ώρες αλλά πέφτει με καθυστέρηση εβδομάδων.

Το βλέπει, όταν πληρώνει από τις ακριβότερες τηλεπικοινωνίες στην Ευρώπη», παρατηρεί ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, πως διαπιστώνεται όταν η Δικαιοσύνη λειτουργεί με πιέσεις από την εκάστοτε εκτελεστική εξουσία και το μήνυμα που περνά στην κοινωνία είναι καταστροφικό, όταν οι μεγάλες υποθέσεις διαφθοράς σέρνονται επί χρόνια μέχρι να ξεχαστούν, καθώς κι όταν οι απευθείας αναθέσεις γίνονται κανόνας, το δημόσιο χρήμα δεν κατευθύνεται εκεί όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη. Και τότε η κοινωνία πληρώνει το κόστος με πολλούς τρόπους.

« Όλα αυτά δεν είναι απλώς ζητήματα «ηθικής τάξης».

Έχουν βαθύ αναπτυξιακό και εθνικό αποτύπωμα. Γιατί η ατιμωρησία γιγαντώνει και κάνει ανεξέλεγκτη τη διαφθορά.

Μια χώρα χωρίς ισχυρούς θεσμούς δεν μπορεί να προσελκύσει σοβαρές επενδύσεις όταν κυριαρχεί η αίσθηση ότι οι κανόνες αλλάζουν ανάλογα με τις πολιτικές σχέσεις», τονίζει ο κ. Ανδρουλάκης και συμπληρώνει ότι η υπεράσπιση του κράτους δικαίου δεν είναι υπόθεση μόνο των δικαστών ή των πολιτικών. Είναι υπόθεση κάθε δημοκρατικού πολίτη.

«Όποιος αναζητά μια καλύτερη ζωή, δεν μπορεί να συμβιβάζεται με την αυθαιρεσία, τη διαφθορά και την ατιμωρησία.

Πραγματικός πατριωτισμός είναι να απαιτούμε θεσμούς που λειτουργούν, με διαφάνεια, λογοδοσία και ισονομία. Να μη συμβιβαζόμαστε με μια Ελλάδα χαμηλών προσδοκιών», επισημαίνει και απευθύνεται στους προοδευτικούς πολίτες και την ευρύτερη κοινωνία και την καλεί σε συλλογική βούληση και δράση. «Γιατί δεν πρέπει να δεχτούμε ποτέ όλα αυτά να παρουσιάζονται ως “κανονικότητα” στο όνομα του ελληνικού λαού.

Γιατί ο αγώνας για το κράτος δικαίου είναι μάχη για τον μισθό, για το κόστος ζωής, για τη νέα γενιά και για την εθνική ισχύ της πατρίδας μας.

Είναι μια μάχη για τη ζωή μας. Και αυτή τη μάχη θα τη δώσουμε μαζί», καταλήγει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.


Πηγή

Μάριος Οικονόμου: Κρίσιμες οι επόμενες ώρες, τι έδειξε η μαγνητική – Έκκληση της ΕΛ.ΑΣ. για μάρτυρες

0

Οι θεράποντες ιατροί δίνουν μάχη για να σταθεροποιήσουν την κατάστασή του κι όπως τονίζουν οι επόμενες ώρες είναι ιδιαίτερα κρίσιμες

Από μια κλωστή κρέμεται η ζωή του Μάριου Οικονόμου, ο οποίος τραυματίστηκε χθες σε σοβαρό τροχαίο ατύχημα στα Ιωάννινα, όταν η μηχανή στην οποία επέβαινε «καρφώθηκε» σε Ι.Χ. που φέρεται να έκανε αναστροφή.

Ο πρώην ποδοσφαιριστής, νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο Ιωαννίνων και δυστυχώς η μαγνητική τομογραφία στην οποία υποβλήθηκε το πρωί της Κυριακής έδειξε ότι δεν έχει απορροφηθεί το αιμάτωμα στον εγκέφαλο.

Οι θεράποντες ιατροί δίνουν μάχη για να σταθεροποιήσουν την κατάστασή του κι όπως τονίζουν οι επόμενες ώρες είναι ιδιαίτερα κρίσιμες.

Έκκληση από την Τροχαία για μάρτυρες

Το μεσημέρι της Κυριακής η Διεύθυνση Τροχαίας Ιωαννίνων, εξέδωσε ανακοίνωση και ζητά βοήθεια από τους πολίτες, καθώς δεν υπήρχαν μάρτυρες κι ο μοναδικός μάρτυρας είναι ο 63χρονος εμπλεκόμενος οδηγός του ΙΧ.

«Το Σάββατο 23-5-2026 και περί ώρα 12.50′, στην οδό Λεωφόρου Στρατηγού Μακρυγιάννη στα Ιωάννινα, έλαβε χώρα τροχαίο ατύχημα με εμπλεκόμενα Ι.Χ.Ε. όχημα και δίκυκλη μοτοσυκλέτα.

Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν ο βαρύς τραυματισμός του οδηγού της μοτοσυκλέτας.

Στο πλαίσιο διενεργούμενης προανάκρισης και για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας για τις συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα το εν λόγω τροχαίο ατύχημα, παρακαλούνται τυχόν αυτόπτες μάρτυρες να επικοινωνήσουν με το Τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων στα τηλέφωνα: 2651440589-40582-40583».

Ο σύντροφος του μοντέλου του OnlyFans που κοιμήθηκε με 1.113 άνδρες σε 12 ώρες λέει ότι δεν ζηλεύει

0

«Πάντα επιστρέφει σε εμένα»: Ο σύντροφος του μοντέλου του OnlyFans που κοιμήθηκε με 1.113 άνδρες σε 12 ώρες λέει ότι δεν ζηλεύει

Ο σύντροφος της Λίλι Φίλιπς, η οποία έχει γίνει παγκοσμίως γνωστή όταν ανακοίνωσε ότι κοιμήθηκε με 1.113 άνδρες μέσα σε μόλις 12 ώρες, δήλωσε ότι δεν ζηλεύει καθόλου, καθώς ξέρει ότι στο τέλος της ημέρας «πάντα θα γυρνάει» σε αυτόν.

Η Φίλιπς, μια δημοφιλής δημιουργός περιεχομένου ενηλίκων στην πλατφόρμα OnlyFans, είχε προκαλέσει σάλο πέρυσι, όταν είχε ανακοινώσει ότι κοιμήθηκε με περισσότερους από 1.000 άνδρες μέσα σε 12 ώρες, καθώς ήθελε να σπάσει παγκόσμιο ρεκόρ.

Ένα χρόνο αργότερα, η ίδια και ο σύντροφός της μίλησαν δημόσια για την εμπειρία αυτή.

«Δεν αισθάνομαι ζήλια γιατί την αγαπάω», δήλωσε ο σύντροφος της Φίλιπς, εξηγώντας ότι κατανοεί τις απαιτήσεις που υπάρχουν στο επάγγελμα της. «Στο τέλος της ημέρας, πάντα επιστρέφει σε μένα», δήλωσε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Δείτε βίντεο:

1.113 άνδρες σε 12 ώρες

Η 24χρονη Λίλι Φίλιπς είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο του 2025 ότι συνευρέθηκε ερωτικά με 1.113 άνδρες μέσα σε 12 ώρες, τονίζοντας ότι έσπασε ένα παγκόσμιο ρεκόρ, το οποίο είχε καταρρίψει -την ίδια περίπου περίοδο- το μοντέλο του OnlyFans Μπόνι Μπλου, η οποία είχε δηλώσει ότι κοιμήθηκε με 1.057 άνδρες μέσα σε μία ημέρα.

Η 24χρονη είχε περιγράψει το επίτευγμα της ως «οργανωμένο», ενώ δήλωσε ότι όσοι την γνωρίζουν από παλιά ξέρουν ότι ήταν ένας στόχος που ήθελε να καταφέρει.

«Είμαι πολύ χαρούμενη με το αποτέλεσμα», είχε δηλώσει τότε.

Το ντοκιμαντέρ

Η Φίλιπς είχε έρθει στο επίκεντρο της δημοσιότητας και τον Οκτώβριο του 2024 όταν είχε ανακοινώσει ότι συνευρέθηκε ερωτικά με 101 άντρες μέσα σε μια μέρα, ένα ρεκόρ που από τότε έχει σπάσει.

Η τότε 23χρονη Φίλιπς είχε διηγηθεί τον 24ωρο μαραθώνιο στο ντοκιμαντέρ του YouTuber, Josh Pieters με τίτλο «Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα», λέγοντας ότι ήταν κάτι ιδιαίτερα δύσκολο για εκείνη.

«Μερικές φορές αισθάνομαι σαν ρομπότ», είχε παραδεχτεί η ίδια, ενώ προσπαθούσε να μην κλάψει να συγκρατήσει τα δάκρυα της καθώς θυμόταν εκείνη τη μέρα

Αν και ήταν ένα κατόρθωμα για εκείνη, δεν ήταν και τόσο αξιομνημόνευτο, λέγοντας ότι δεν θυμάται και πολλά.

«Στο μυαλό μου αυτή τη στιγμή, μπορώ να σκεφτώ περίπου πέντε, έξι, δέκα άνδρες που θυμάμαι και αυτό είναι όλο», είχε αποκαλύψει. «Αν δεν είχα τα βίντεο, δεν θα ήξερα ότι ήταν 100».

Η Φίλιπς είχε μοιραστεί ότι δεν ήταν μόνο η σωματική οικειότητα με τόσους πολλούς άνδρες που την έκανε να αισθάνεται «τόσο άσχημα», αλλά και η απογοήτευση που ένιωθαν εκείνοι επειδή δεν προλάβαιναν να μιλήσουν μαζί της.

Χανιά: Στον εισαγγελέα για απόπειρα ανθρωποκτονίας η μητέρα της τρίχρονης κι ο Πακιστανός σύντροφος

0

Η Αστυνομία από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της μετέτρεψε την κατηγορία της έκθεσης ανηλίκου σε κίνδυνο σε απόπειρα ανθρωποκτονίας και για τους δύο

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση της κακοποίησης του τρίχρονου κοριτσιού στα Χανιά, καθώς οι γονείς του άτυχου παιδιού που νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στη ΜΕΘ του ΠΑΓΝΗ, διώκονται για απόπειρα ανθρωποκτονίας.

Η νεαρή μητέρα, η οποία είναι Ρομά κι ο Πακιστανός πατέρας του 3χρονου κοριτσιού, ο οποίος αναζητούνταν μέχρι πρότινος κι εν τέλει συνελήφθη, θα οδηγηθούν ενώπιον του εισαγγελέα Χανίων με την κατηγορία της απόπειρας ανθρωποκτονίας.

Αναβαθμίστηκε το κατηγορητήριο

Η Αστυνομία από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της μετέτρεψε την κατηγορία της έκθεσης ανηλίκου σε κίνδυνο σε απόπειρα ανθρωποκτονίας και για τους δύο, την ώρα που εκτός από την τρίχρονη, τρία ακόμα παιδιά της έχουν μεταφερθεί και βρίσκονται υπό την φροντίδα των υπηρεσιών στο νοσοκομείο Χανίων.

Εξάλλου, οι Αρχές εξετάζουν αν αληθεύει η πληροφορία που έδωσε η μητέρα στους αστυνομικούς, ότι δύο ακόμα βρέφη που γέννησε πέθαναν κατά τη διάρκεια του θηλασμού.


Πηγή

Χανιά: Λαμπρός εορτασμός για την 85η επέτειο της Μάχης της Κρήτης παρουσία της πριγκίπισσας Άννας

0

Με την παρουσία της βρετανικής βασιλικής οικογένειας, δοξολογία στη Μητρόπολη και εντυπωσιακή επίδειξη από τα «Red Arrows» τιμήθηκε η μνήμη των συμπαχών δυνάμεων του 1941

Ο επίσημος επετειακός εορτασμός της 85ης επετείου της Μάχης της Κρήτης πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, παρουσία της πριγκίπισσας Άννας, την οποία συνόδευαν ο σύζυγός της, σερ Τιμ Λώρενς, ο πρέσβης Μάθιου Λόντζ και στελέχη της βρετανικής πρεσβείας.

Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αθ. Δαβάκης, πλαισιωμένος από τους εκπροσώπους των ενόπλων δυνάμεων της Βρετανίας και των χωρών της Κοινοπολιτείας, ως συμμαχικών δυνάμεων που πολέμησαν δίπλα σε Έλληνες και Κρήτες τον Μάιο του 1941.

Η πριγκίπισσα Άννα, νωρίς το πρωί, επισκέφθηκε το Φρούριο του Φιρκά και το Ναυτικό Μουσείο Κρήτης όπου ξεναγήθηκε από τον πρόεδρό του, αρχιπλοίαρχο ε.α ΠΝ Εμμανουήλ Πετράκη. Η πριγκίπισσα, με τη συνοδεία της, θαύμασαν τα εκθέματα από την περίοδο της Μάχης της Κρήτης και εξέφρασε τη χαρά της για την διατήρηση της μνήμης και της ιστορίας, ενώ απόλαυσε το Ενετικό Λιμάνι των Χανίων από τον προμαχώνα του φρουρίου.

Στην Μητρόπολη των Εισοδίων, για την δοξολογία, την πριγκίπισσα Άννα υποδέχτηκε ο υφυπουργός Αθανάσιος Δαβάκης, η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Σέβη Βολουδάκη, ο βουλευτής Χανίων Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης και ο αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Δημοσθένης Γρηγοριάδης.

Ακολούθησε παρέλαση κρητικών πολιτιστικών συλλόγων τους εκπροσώπους των οποίων συνεχάρη η πριγκίπισσα Άννα, ενώ μπροστά από το Γυαλί Τζαμισί, οι επίσημοι και πλήθος κόσμου παρακολούθησαν επίδειξη του αεροπορικού σμήνους Red Arrows της Βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας.

ΔΕΞΙΩΣΗ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΟΥ ΠΡΕΣΒΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 85η ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ *ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΟΝΟ EDITORIAL USE * (ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ/EUROKINISSI)

Ο πρέσβης του Ηνωμένου Βασιλείου Μάθιου Λόντζ ευχαρίστησε την ελληνική κυβέρνηση και τους επικεφαλής της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης για τη φιλοξενία των 36 ωρών όπως είπε, αναφερόμενος παράλληλα στις σχέσεις των δύο χωρών και την αξία της συμμαχίας, τόσο κατά το παρελθόν όσο και σήμερα. Αναφέρθηκε επίσης στην Κρήτη ως τουριστικό προορισμό των Βρετανών και διατύπωσε τον θαυμασμό του για την ποιότητα και τον τρόπο που οι κρητικοί αγκαλιάζουν και φιλοξενούν τους συμπατριώτες του.

Χθες το βράδυ, η πριγκίπισσα Άννα και ο σερ Τιμ Λώρενς παρευρέθηκαν, ως επίτιμοι προσκεκλημένοι, σε δεξίωση που παρέθεσε ο Βρετανός πρέσβης Μάθιου Λοτζ στο Μεγάλο Αρσενάλι, στο παλιό λιμάνι των Χανίων, με αφορμή την 85η επέτειο της Μάχης της Κρήτης. Τη δεξίωση τίμησαν με την παρουσία τους η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, η υφυπουργός Μετανάστευσης Σέβη Βολουδάκη, ο βουλευτής Χανίων Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νικόλαος Καλογερής, ο δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης, καθώς και εκπρόσωποι της πολιτικής, της τοπικής αυτοδιοίκησης, του πολιτισμού, της εκπαίδευσης, των επιχειρήσεων και των ενόπλων δυνάμεων. Παρέστησαν επίσης μέλη της Βρετανικής Σχολής Αθηνών και της Επιτροπής Κοινοπολιτείας για τα Στρατιωτικά Κοιμητήρια.

ΔΕΞΙΩΣΗ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΟΥ ΠΡΕΣΒΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 85η ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ *ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΟΝΟ EDITORIAL USE * (ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ/EUROKINISSI)

Αυτή την ώρα η πριγκίπισσα Άννα, ο σερ Λόρενς και πρέσβεις των χωρών συμμάχων, ξεναγούνται στο παραλιακό μέτωπο του Ενετικού Λιμανιού των Χανίων.


Πηγή

Μάχη της Κρήτης: Όταν οι ναζί σκότωσαν τους γονείς μπροστά στο 6 ετών κοριτσάκι τους

0

Η 91χρονη σήμερα Κρητικιά συγκλονίζει με τη διήγησή της – Σήμερα εορτάζεται η Μάχη της Κρήτης

Εικονολήπτης: Χάρης Γκίκας

Η Μάχη της Κρήτης δεν ήταν μόνο μία από τις πιο σφοδρές συγκρούσεις του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ήταν μια τομή στη μνήμη του τόπου, μια στιγμή όπου ο πόλεμος πέρασε από τα πεδία των μαχών μέσα στα σπίτια, στις αυλές, στις ζωές των απλών ανθρώπων. Πίσω από τα ένδοξα ιστορικά γεγονότα και τις στρατιωτικές αφηγήσεις, κρύβονται ιστορίες που δεν γράφτηκαν σε χάρτες — ιστορίες παιδιών που μεγάλωσαν μέσα στη φωτιά. Και τελικά έζησαν μια πραγματική κόλαση. Επιβίωσαν όμως.

Στην καρδιά της Κρήτης, στον Μυλοπόταμο Ρεθύμνου και στο χωριό Πατσός του Αμαρίου, ένα μικρό κορίτσι έμαθε από πολύ νωρίς τι σημαίνει να χάνεις τα πάντα και να συνεχίζεις. Είναι η Ζαχαρένια Παττακού Καζάνη, 91 ετών σήμερα, ακμαιότατη.

562a9961.jpg

Ήταν έξι χρονών όταν ο ουρανός γέμισε με τον βόμβο των αεροπλάνων και η καθημερινότητα μετατράπηκε σε φόβο. Μέσα στο σπίτι, ο πατέρας της δεν μπορούσε να μείνει άπραγος. Ο πόλεμος δεν ήταν μια μακρινή ιστορία· ήταν μια πρόκληση που τον καλούσε – όπως και τον δικό του πατέρα, και τον πατέρα του πατέρα του και όλη αυτή τη γενιά που λίγα χρόνια νωρίτερα, με ανυπέρβλητες θυσίες, απελευθέρωσαν το νησί.

Κατέβασε τα παλιά του όπλα, απομεινάρια των άλλων πολέμων, σαν να ξυπνούσε μια υπόσχεση που είχε δώσει χρόνια πριν. Πριν φύγει, τη σήκωσε στην αγκαλιά του, της έδωσε ένα φιλί και της ζήτησε μια ευχή που έμελλε να γίνει αποχαιρετισμός. Δεν τον ξαναείδε ποτέ. Ο θάνατός του δεν είχε τάφο, μόνο μια φήμη και ένα κενό. Σαν να τον κατάπιε η ίδια η γη που προσπάθησε να υπερασπιστεί.

img3366.jpg

Αριστερά, ο πατέρας της Ζαχαρένιας, λίγο πριν τον θάνατό του στο καθήκον

Λίγο αργότερα, η βία μπήκε στο ίδιο της το σπίτι με ακόμη πιο ωμό τρόπο. Στην έφοδο των Ναζί, γιατί τα αντίποινα για την αντίσταση έπρεπε να περιλαμβάνουν και τα γυναικόπαιδα, η μητέρα της στάθηκε μπροστά της, όχι ως σύμβολο, αλλά ως άνθρωπος που προσπαθούσε να προστατεύσει τα παιδιά της. Όμως ο πόλεμος δεν αναγνωρίζει τέτοιες γραμμές.

Την ξυλοκόπησαν με ρόπαλα μέχρι θανάτου. Μπροστά στα μάτια της 6χρονης Ζαχαρένιας, την οποία χτύπησαν με βία αφήνοντας της ένα μόνιμο σημάδι από σπασμένο κόκκαλο στο χεράκι της.

Έτσι, μέσα σε λίγες στιγμές, το παιδί έμεινε μόνο. Χωρίς όνομα σχεδόν, χωρίς στήριγμα, ένα «ορφανό» που το αναγνώριζε το χωριό περισσότερο ως μοίρα παρά ως πρόσωπο.

Κι όμως, επέζησε. Μεγάλωσε ανάμεσα σε σπηλιές και βουνά, σε προειδοποιήσεις και φυγές. Η πείνα έγινε καθημερινότητα, η επινόηση τρόπος ζωής. Έμαθε να βρίσκει τροφή εκεί που δεν φαινόταν να υπάρχει, να επιμένει εκεί που όλα έδειχναν να τελειώνουν. Το σώμα της κουβαλούσε σημάδια — πληγές στα πόδια, ένα χέρι που δεν γιατρεύτηκε ποτέ σωστά — αλλά τίποτα από αυτά δεν στάθηκε αρκετό για να τη λυγίσει. Είχε την Παναγιά μαζί της, μας λέει, «αυτή με έσωσε, μόνο που δεν μου μαγείρευε να φάω».

img3357.jpg

Η Ζαχαρένια σε εκδήλωση για τη Μάχη της Κρήτης, το 1977

Τα χρόνια πέρασαν, και το «ορφανό» έγινε γυναίκα, μητέρα, γιαγιά. Η ζωή, με έναν τρόπο σχεδόν πεισματικό, ξαναχτίστηκε πάνω στα ερείπια της παιδικής της ηλικίας. Και η Κρήτη παρέμεινε μέσα της όχι μόνο ως τόπος, αλλά ως ταυτότητα. Μια βαθιά, άρρηκτη σχέση, σαν ρίζα που όσο κι αν δοκιμάζεται, δεν κόβεται. Για αυτό και τη λατρεύει, όπως και την Ελλάδα.

562a9967.jpg

Σήμερα, η φωνή της δεν στέκεται μόνο στο παρελθόν. Μεταφέρει κάτι πιο ουσιαστικό: ότι ο άνθρωπος μπορεί να αντέξει περισσότερα απ’ όσα πιστεύει· ότι δεν πρέπει να εγκαταλείπει τον εαυτό του, ακόμη κι όταν όλα γύρω του καταρρέουν. Και πάνω απ’ όλα, ότι η αγάπη για την πατρίδα δεν είναι σύνθημα, αλλά βίωμα — κάτι που δοκιμάζεται στις πιο δύσκολες στιγμές και, αν αντέξει, γίνεται δύναμη για τις επόμενες γενιές.

Η ιστορία της δεν ζητά λύπηση. Το αντίθετο. Ζητά να μας περάσει το θάρρος της. Και να μην ξεχάσουμε ποτέ.

Δείτε τη συνέντευξη:


Πηγή

Τασούλας: Θυμόμαστε τη βίαιη εξάλειψη της μακραίωνης παρουσίας του Ποντιακού Ελληνισμού

0

«Διεκδικούμε τη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου», ήταν το μήνυμα του Προέδρου της Δημοκρατίας

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας παρέστη σήμερα το πρωί στην επιμνημόσυνη δέηση για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, στον καθεδρικό ναό Αθηνών και στη συνέχεια μετέβη στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, όπου κατέθεσε στεφάνι και προέβη σε δήλωση, υπογραμμίζοντας:

«Κάθε χρόνο τον Μάιο, τιμούμε επισήμως τη μνήμη των τραγικών θυμάτων της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού από το καθεστώς των Νεοτούρκων.

Θυμόμαστε, σεβόμαστε και κρατάμε ζωντανή τη μνήμη της βίαιης και οργανωμένης εξάλειψης της μακραίωνης παρουσίας του Ποντιακού Ελληνισμού στη Μικρά Ασία.

[387237] ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΙΟΥ ΣΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠτΔ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΤΑΣΟΥΛΑ (ΔΑΝΑΗ ΔΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI)

Κατάθεση στεφανιού στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τασούλα για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Eurokinissi

Παράλληλα, διεκδικούμε τη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, ως ελάχιστο φόρο τιμής προς τις ζωές εκείνων των ανθρώπων που κυριολεκτικά μαρτύρησαν, αλλά και ως συμβολή στις προσπάθειες αποτροπής της επανάληψης παρόμοιων ειδεχθών και στυγερών εγκλημάτων στο μέλλον».

τασούλας

Κατάθεση στεφανιού στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τασούλα για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Eurokinissi


Πηγή

Πόλεμος στη Μέση Ανατολή: Πόσο επιβαρύνθηκε το ελληνικό νοικοκυριό από την ενεργειακή κρίση

0

Με βάση διαθέσιμα στοιχεία, το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα δαπανούσε περίπου 1.725 ευρώ μηνιαίως το 2024. Το 2025, λόγω του ετήσιου πληθωρισμού που διαμορφώθηκε στο 2,8%, το αντίστοιχο κόστος ανέβηκε στα 1.772,3 ευρώ τον μήνα

Δυσβάσταχτο είναι πλέον το κόστος για τα νοικοκυριά που πασχίζουν για να βγάλουν τον μήνα, καθώς ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή έχει εκτοξεύσει τις τιμές στα περισσότερα προϊόντα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μέσο ελληνικό νοικοκυριό ενδέχεται να έχει δαπανήσει έως και 269,3 ευρώ περισσότερα μέσα στο πρώτο τρίμηνο της κρίσης, μόνο και μόνο για να διατηρήσει το ίδιο επίπεδο κατανάλωσης.

Με βάση διαθέσιμα στοιχεία, το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα δαπανούσε περίπου 1.725 ευρώ μηνιαίως το 2024. Το 2025, λόγω του ετήσιου πληθωρισμού που διαμορφώθηκε στο 2,8%, το αντίστοιχο κόστος ανέβηκε στα 1.772,3 ευρώ τον μήνα.

Μηνιαίο κόστος στα 2.040 ευρώ

Ωστόσο, μετά την έναρξη της κρίσης στις αρχές Μαρτίου, οι πληθωριστικές πιέσεις εντάθηκαν αισθητά. Ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,9% τον Μάρτιο, στο 5,4% τον Απρίλιο, ενώ για τον Μάιο εκτιμάται ότι θα πλησιάσει το 6%. Η σωρευτική αύξηση τιμών για το τρίμηνο υπολογίζεται στο 15,3%, γεγονός που ανεβάζει το μηνιαίο κόστος διαβίωσης περίπου στα 2.041,7 ευρώ.

Πού κατευθύνονται οι περισσότερες δαπάνες

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2024, οι βασικές κατηγορίες δαπανών του μέσου ελληνικού νοικοκυριού είναι:

  • Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά: 20,7%
  • Στέγαση: 14,4%
  • Μεταφορές: 13,3%
  • Εστίαση και ξενοδοχεία: 11,4%
  • Υγεία: 7,8%
  • Ένδυση και υπόδηση: 5%

Η άνοδος των τιμών στην ενέργεια επηρεάζει άμεσα όλες τις παραπάνω κατηγορίες, καθώς η τιμή του πετρελαίου έχει ξεπεράσει τα 100 δολάρια ανά βαρέλι, ενώ το φυσικό αέριο κινείται πάνω από τα 45 ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα.

Η Ελλάδα πιο ευάλωτη στις πληθωριστικές πιέσεις

Όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος» σε σχετικό ρεπορτάζ, η ελληνική οικονομία εμφανίζεται πιο εκτεθειμένη στον πληθωρισμό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα έφτασε τον Απρίλιο στο 4,6%, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινήθηκε στο 3%.

Παράλληλα, οι συνέπειες της προηγούμενης κρίσης του 2022 εξακολουθούν να επιβαρύνουν τα νοικοκυριά. Παρότι οι τιμές των καυσίμων αποκλιμακώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, τα τρόφιμα, τα ενοίκια, οι υπηρεσίες κατοικίας και τα ασφάλιστρα υγείας παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, συνεχίζοντας να αυξάνονται έστω και με πιο ήπιους ρυθμούς.

Η νέα ενεργειακή αναταραχή έρχεται να προστεθεί σε αυτή τη σωρευμένη ακρίβεια, προκαλώντας νέες αυξήσεις στο κόστος ζωής.

Απαισιόδοξες οι προβλέψεις των νοικοκυριών

Τα ελληνικά νοικοκυριά εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξα για την πορεία των τιμών τους επόμενους μήνες. Σε σχετική έρευνα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, οι πολίτες στην Ελλάδα εκτιμούν ότι ο πληθωρισμός το επόμενο 12μηνο θα κινηθεί κοντά στο 10%, έναντι 5,2% πριν από την κρίση.

Για την επόμενη τριετία, οι προσδοκίες παραμένουν επίσης αυξημένες, με τους Έλληνες να προβλέπουν μέσο πληθωρισμό 7,4%.

Πιθανές αυξήσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ

Η άνοδος του πληθωρισμού αυξάνει και την πιθανότητα νέων παρεμβάσεων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Οι αγορές εκτιμούν ότι η ΕΚΤ μπορεί να προχωρήσει σε έως και τρεις αυξήσεις επιτοκίων, κατά 0,25% κάθε φορά, αρχής γενομένης πιθανότατα από τον Ιούνιο.

Μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει άμεσα τα νοικοκυριά με στεγαστικά και άλλα δάνεια κυμαινόμενου επιτοκίου, καθώς οι μηνιαίες δόσεις θα αυξηθούν. Παράλληλα, αναμένεται να δυσκολέψει η πρόσβαση σε νέο δανεισμό τόσο για ιδιώτες όσο και για μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Οι οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης, όπως εκτιμούν αναλυτές, δεν περιορίζονται μόνο στο αυξημένο κόστος ζωής αλλά ενδέχεται να οδηγήσουν και σε επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας τους επόμενους μήνες.


Πηγή

Πακιστάν: Βομβιστής αυτοκτονίας ανατινάχτηκε κοντά σε διερχόμενο τρένο – 24 νεκροί και 70 τραυματίες

0

Ο Απελευθερωτικός Στρατός του Μπαλουχιστάν (BLA), ο οποίος απαιτεί ανεξαρτησία από την κεντρική κυβέρνηση του Πακιστάν, ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση, τονίζοντας ότι στόχευσε ένα τρένο που μετέφερε προσωπικό ασφαλείας

Τραγωδία σημειώθηκε στην επαρχία Μπαλουχιστάν στο νοτιοδυτικό Πακιστάν, όταν ένας βομβιστής αυτοκτονίας ανατινάχτηκε κοντά σε σιδηροδρομικές γραμμές την στιγμή που ένα επιβατικό τρένο το οποίο μετέφερε στρατιωτικούς, διέρχονταν από το σημείο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 24 άτομα και να τραυματιστούν περισσότερα από 70, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.

Η δύναμη της έκρηξης προκάλεσε τον εκτροχιασμό δύο βαγονιών του τρένου, το οποίο εκτελούσε ένα δρομολόγιο από την πόλη Κουέτα προς την πόλη Πεσαβάρ, μεταφέροντας στρατιωτικούς και μέλη των οικογενειών τους.

Η έκρηξη σημειώθηκε σε μια περιοχή όπου συνήθως σταθμεύουν δυνάμεις ασφαλείας του Πακιστάν, προκαλώντας σοβαρές ζημιές σε πολλά κοντινά κτίρια και καταστρέφοντας περισσότερα από δώδεκα οχήματα που ήταν σταθμευμένα κατά μήκος του δρόμου, σύμφωνα με μάρτυρες και εικόνες που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με το Associated Press, 20 από τους τραυματίες που μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Ο Απελευθερωτικός Στρατός του Μπαλουχιστάν ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση

Ο Απελευθερωτικός Στρατός του Μπαλουχιστάν (BLA), ο οποίος απαιτεί ανεξαρτησία από την κεντρική κυβέρνηση του Πακιστάν, ανέλαβε την ευθύνη για την επίθεση, τονίζοντας ότι στόχευσε ένα τρένο που μετέφερε προσωπικό ασφαλείας.

Η Κουέτα είναι η πρωτεύουσα της Μπαλουχιστάν, η οποία είναι η φτωχότερη και μεγαλύτερη επαρχία του Πακιστάν. Οι βελούχοι αυτονομιστές κατηγορούν την κυβέρνηση του Πακιστάν ότι εκμεταλλεύεται τους φυσικούς πόρους της περιοχής χωρίς να ωφελείται από αυτό ο τοπικός πληθυσμός.

«Καταδικάζουμε έντονα τη στοχοποίηση αθώων πολιτών και είμαστε βαθιά θλιμμένοι για την απώλεια πολύτιμων ανθρώπινων ζωών. Καμία ανοχή στην τρομοκρατία», δήλωσε ο Σαχίντ Ριντ, εκπρόσωπος της επαρχιακής κυβέρνησης του Μπαλοχιστάν, ενώ τόνισε ότι έχει ξεκινήσει έρευνα για το περιστατικό.

Ο πρωθυπουργός του Πακιστάν, Σαμπάζ Σαρίφ, καταδίκασε έντονα την επίθεση, χαρακτηρίζοντάς την «δειλή τρομοκρατική ενέργεια», ενώ εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων.

Ο πρωθυπουργός της επαρχίας, Σαρφράζ Μπουγκτί, καταδίκασε επίσης την επίθεση, τονίζοντας ότι οι μαχητές που έβαλαν στο στόχαστρο «αθώους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων γυναικών και παιδιών θα κυνηγηθούν».


Πηγή

Ενδοοικογενειακή βία στην Πάτρα: Πασίγνωστος επιχειρηματίας ξυλοφόρτωσε τη σύζυγό του

0

Δεν ήταν η πρώτη φορά που η γυναίκα βίωσε τον εφιάλτη στα χέρα του συζύγου της

Νέο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας στην Πάτρα. Το βράδυ του Σαββάτου στον εμφανίστηκαν δύο περιπολικά καθώς γυναίκα, σύζυγος πασίγνωστου επιχειρηματία της Πάτρας είχε ενεργοποιήσει το «panic button». Η γυναίκα είχε πέσει θύμα ξυλοδαρμού από τον σύζυγό της.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του flamis, δεν είναι η πρώτη φορά που δέχεται χτυπήματα από τον σύζυγό της, καθώς και πριν μήνες τον είχε κατηγορήσει πως τη χτυπούσε και την έσερνε.

Οι αστυνομικοί σχημάτισαν δικογραφία σε βάρος του, για μία ακόμη φορά, με τη γυναίκα να βρίσκεται σε άθλια κατάσταση από τα χτυπήματα που δέχθηκε.


Πηγή

Skroutz: Τo πλάνο ανάπτυξης μετά την εξαγορά της από τη Blackstone

0

Η Skroutz που είδε το 2025 τον τζίρο της να αυξάνεται στα 150 εκατ. ευρώ και τις πωλήσεις που έγιναν μέσα από την πλατφόρμα της να αγγίζουν το 1 δις. ευρώ, θέλει να επεκταθεί στα Βαλκάνια και πιο συγκεκριμένα στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία

Στην περαιτέρω ανάπτυξη μέσω επέκτασης στο εξωτερικό, αύξησης των lockers, και εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων του νέου υπερσύγχρονου logistics Hub στην Ελευσίνα, επικεντρώνει τις προσπάθειες της η διοίκηση της Skroutz για τα επόμενα χρόνια, μετά και την πρόσφατη εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της εταιρείας από τη Blackstone.

Σύμφωνα με ανώτατα στελέχη της εταιρείας, η αλλαγή ιδιοκτησίας θα αποτελέσει το έναυσμα για να πετύχει η Skroutz τους επόμενους αναπτυξιακούς της στόχους σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Η Skroutz που είδε το 2025 τον τζίρο της να αυξάνεται στα 150 εκατ. ευρώ και τις πωλήσεις που έγιναν μέσα από την πλατφόρμα της να αγγίζουν το 1 δις. ευρώ (οι παραγγελίες φτάνουν τις 65.000 ημερησίως που αντιστοιχούν σε 85.000 – 90.000 αποστολές) θέλει να επεκταθεί στα Βαλκάνια και πιο συγκεκριμένα στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, εκτός από την Κύπρο που έχει ήδη ισχυρή παρουσία.

Κυρίαρχο ρόλο στα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας αναμένεται να παίξουν και τα ιδιόκτητα lockers της που αυξάνονται με πολύ γρήγορους ρυθμούς καθώς δείχνουν να έχουν μεγάλη αποδοχή από το ελληνικό καταναλωτικό κοινό.

Αυτή τη στιγμή η Skroutz, που στην αρχή του 2026 αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς, διαθέτει 90.000 lockers στα οποία πραγματοποιούνται σήμερα πάνω από το 40% των παραδόσεων και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν από τη διοίκηση, στόχος είναι να φτάσουν τα 110.000 έως το τέλος του έτους και να διπλασιαστούν (δηλαδή να φτάσουν τις 180.000) μέσα στην επόμενη διετία.

Συγκριτικό πλεονέκτημα το Skroutz Hub

Όλα τα παραπάνω ειπώθηκαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Skroutz Hub, το οποίο αποτελεί για την Ελλάδα το μεγαλύτερο direct to consumer 3PL (Third-Party Logistics) hub με χαρακτηριστικά που πλέον συγκρίνονται με αντίστοιχες μονάδες logistics του εξωτερικού, τόσο σε επίπεδο όγκου παραγγελιών, όσο και σε επιχειρησιακή δυναμικότητα.

Είναι ενδεικτικό ότι το Skroutz Hub μπορεί να διαχειριστεί καθημερινά έως και 1,2 εκατ. τεμάχια ενώ σήμερα διαχειρίζεται περί τα 500.000 που αφορούν σε 45.000 κωδικούς.

Το σύστημα δοκιμάστηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία σε περιόδους αιχμής όπως η Black Friday και τα Χριστούγεννα, ενώ και το Πάσχα που μας πέρασε, οι ημερήσιες παραγγελίες έφτασαν τις 18.000 με τις δυνατότητες της αποθήκης να φτάνουν μέχρι και τις 25.000 παραγγελίες.

Η επίδραση στην ανάπτυξη των συνεργατών

Πάνω από 300 εταιρείες – συνεργάτες αξιοποιούν σήμερα την υπηρεσία αποθήκευσης και διεκπεραίωσης παραγγελιών «Fulfilled by Skroutz» (FBS), ενώ, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι επιχειρήσεις που έχουν συμπληρώσει έναν χρόνο αξιοποίησης της υπηρεσίας έχουν δει:

  • αύξηση 54% στον μηνιαίο τζίρο τους
  • αύξηση 58% στον τζίρο του κορυφαίου μήνα τους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πριν από την ένταξή τους στο FBS

Παράλληλα, το μερίδιο των πωλήσεών τους που διεκπεραιώνεται μέσω του Skroutz Hub αυξήθηκε κατά 20% τον τελευταίο χρόνο, φτάνοντας πλέον το 65%.

Η σταθερή αυτή ανοδική πορεία αποτυπώνεται και στη συνεχή διεύρυνση του δικτύου συνεργατών που εμπιστεύονται την υπηρεσία: από τον Μάρτιο του 2025 έως τον Μάρτιο του 2026, 138 νέες επιχειρήσεις «έβαλαν» το πρώτο τους προϊόν στο Skroutz Hub.

Αύξηση 75% στις αποστολές μέσω FBS

Οι καταναλωτές δείχνουν την προτίμησή τους στην ταχύτητα και την αξιοπιστία της υπηρεσίας, με τις αποστολές μέσω FBS να καταγράφουν αύξηση 75% το τελευταίο έτος (Μάρτιος 2025 – Μάρτιος 2026).

Η υπηρεσία FBS αναλαμβάνει για τους εμπόρους όλη τη διαδικασία διεκπεραίωσης παραγγελιών, από την αποθήκευση και συσκευασία μέχρι την αποστολή και διαχείριση επιστροφών, ενώ την ίδια στιγμή εξυπηρετεί άμεσα τους καταναλωτές. Μάλιστα, ακόμη και έμποροι που εδρεύουν σε απομακρυσμένες περιοχές ή νησιά έχουν τη δυνατότητα να βρίσκονται «δίπλα» στον καταναλωτή, εξασφαλίζοντας άμεση παράδοση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η θετική εμπειρία αποτυπώνεται και στο Average SEF (Shopping Experience Feedback) score, το οποίο για τις παραγγελίες FBS αγγίζει το 4,8, έναντι 4,6 για τις παραγγελίες που διεκπεραιώνονται εκτός υπηρεσίας. Σε κλίμακα σχεδόν 2 εκατομμυρίων παραγγελιών, η διαφορά αυτή επιβεβαιώνει ότι η αξιοπιστία της αποθήκης συμβάλλει ουσιαστικά στη συνολική εμπειρία του πελάτη και στην ενίσχυση των επαναλαμβανόμενων αγορών.

AutoStore: Επένδυση 4 εκατ. ευρώ πίσω από το Skroutz Hub

Το AutoStore είναι σήμερα το πιο προηγμένο σύστημα αυτοματοποιημένης αποθήκευσης και ανάκτησης (AS/RS) παγκοσμίως, βασισμένο στη φιλοσοφία του «Cube Storage Automation».

Το σύστημα AutoStore του FBS εγκαταστάθηκε σε χρόνο-ρεκόρ μόλις 4 μηνών (Δεκέμβριος 2025 – Μάρτιος 2026).

Η νέα υποδομή εκτείνεται σε 1.000 τ.μ., φτάνει τα 8 μέτρα ύψος και αποτελείται από 36.000 bins, 30 robots, 2 σταθμούς εισόδου και 5 σταθμούς εξόδου/εισόδου με δυνατότητα αποθήκευσης έως και 1,2 εκατομμυρίων τεμαχίων.

Η επένδυση αυτή, ύψους 4 εκατ. ευρώ αλλάζει ριζικά τα δεδομένα παραγωγικότητας της αποθήκης: ένας χειριστής μπορεί πλέον να διεκπεραιώσει έως και 220 παραγγελίες ανά ώρα, σημειώνοντας μία εντυπωσιακή αύξηση 70% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο λειτουργίας, όπου η αντίστοιχη δυνατότητα ήταν 130 παραγγελίες ανά ώρα.

Η νέα υποδομή ενισχύει καταλυτικά την επιχειρησιακή δυναμική του Skroutz Hub και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ακόμη ταχύτερη εξυπηρέτηση καταναλωτών και συνεργατών σε πανελλαδικό επίπεδο.

Τα πλεονεκτήματα του AutoStore

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αποθήκες που απαιτούν μεγάλους διαδρόμους για τη μετακίνηση ανθρώπων ή κλαρκ, το AutoStore αξιοποιεί στο μέγιστο κάθε διαθέσιμο σημείο αποθήκευσης. Τα προϊόντα αποθηκεύονται το ένα πάνω στο άλλο μέσα σε ειδικούς κάδους (Bins) σε ένα μεγάλο αλουμινένιο πλέγμα (Grid). Χαρακτηριστικό της μέγιστης αξιοποίησης του χώρου είναι ότι, χωρίς την τεχνολογία του AutoStore, το Skroutz θα χρειαζόταν δύο επιπλέον αποθήκες για να διαχειριστεί τον ίδιο όγκο τεμαχίων.

Το AutoStore «μαθαίνει» και αυτο-βελτιστοποιείται συνεχώς μέσω της ίδιας της χρήσης του. Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση μεταφέρονται σταδιακά στα ανώτερα επίπεδα του Grid, ώστε να ανακτώνται ταχύτερα, ενώ τα λιγότερο δημοφιλή παραμένουν χαμηλότερα. Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερο λειτουργεί το σύστημα, τόσο πιο γρήγορο και αποδοτικό γίνεται.


Πηγή

Μενδώνη: Ο Μυστράς, διαχρονικός πυρήνας πολιτισμού και εθνικής ταυτότητας, αποδίδεται στην κοινωνία

0

Το μοναδικό σωζόμενο βυζαντινό ανακτορικό συγκρότημα στον ελλαδικό χώρο ανοίγει ξανά τις πύλες του αποκατεστημένο, αναγνώσιμο και εκθεσιακά λειτουργικό

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εγκαινίασε τα έργα προστασίας και ανάδειξης της Καστροπολιτείας του Μυστρά και των Μουσειακών Εκθέσεων στο Παλάτι των Δεσποτών, παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη. Τα έργα αφορούν στην αναβάθμιση των διαδρομών επίσκεψης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προσβασιμότητα των εμποδιζόμενων ατόμων, στη θωράκιση του μνημείου από τον κίνδυνο των πυρκαγιών με την εγκατάσταση ενός σύγχρονου συστήματος υδροδότησης και πυρόσβεσης, στην ολοκληρωμένη προστασία σημαντικών εκκλησιών με τις συστηματικές εργασίες συντήρησης των δομικών στοιχείων και του ζωγραφικού τους διακόσμου, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση μιας κομβικής και πολυετούς επένδυσης στην πολιτιστική κληρονομιά της Λακωνίας.

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην ομιλία της επισήμανε: «Η σημερινή ημέρα έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Λακωνία και την Πελοπόννησο, καθώς δεν εγκαινιάζεται απλώς ένα ακόμα έργο αποκατάστασης. Αποδίδεται ξανά στην κοινωνία ένας τόπος εθνικής ιστορικής μνήμης και ταυτότητας, ένα πολιτιστικό αγαθό οικουμενικής αξίας και ένας διαχρονικός πυρήνας πολιτισμού» και πρόσθεσε πως «το έργο που αποδίδουμε, σήμερα, αφορά στην επανένταξη ενός κορυφαίου τόπου της βυζαντινής κληρονομιάς στον σύγχρονο πολιτιστικό και τουριστικό χάρτη της χώρας και της Ευρώπης. Αφορά στην πλήρως αναβαθμισμένη δυνατότητα Ελλήνων και ξένων επισκεπτών να προσεγγίσουν βιωματικά την ιστορία και να αναγνωρίσουν τη διαχρονική σημασία του ελληνικού πολιτισμού και της ιστορικής συνέχειας του Ελληνισμού».

sthn-ai8oysa-toy-8ronoy.jpg
Στην αίθουσα του θρόνουΥπουργείο Πολιτισμού

Αμέσως μετά, η Λίνα Μενδώνη εξήγησε πως «από το 2019, το Υπουργείο Πολιτισμού υλοποίησε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα παρεμβάσεων στον αρχαιολογικό χώρο, με στόχο την προστασία, την αποκατάσταση και τη δημιουργία υποδομών εξυπηρέτησης. Είμαστε χαρούμενοι και περήφανοι γιατί οι παρεμβάσεις αυτές εξασφαλίζουν: Τη μέγιστη δυνατή προσβασιμότητα για τους εμποδιζόμενους συνανθρώπους μας με τον ανελκυστήρα στο Παλάτι. Τη θωράκιση του μνημείου από τον κίνδυνο των πυρκαγιών με την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος πυρόσβεσης. Την ολοκληρωμένη προστασία σημαντικών εκκλησιών με εργασίες συντήρησης του ζωγραφικού τους διακόσμου. Τη βιώσιμη ανάπτυξη με την εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης της Καστροπολιτείας, διασφαλίζοντας το ανεκτίμητο πολιτιστικό κεφάλαιο και τον φυσικό πλούτο της».

h-monimh-ek8esh-byzantinwn-arxaiothtwn-sto-isogeio-toy-palatioy-twn-despotwn.jpg
Η μόνιμη έκθεση βυζαντινών αρχαιοτήτων στο ισόγειο του Παλατιού των ΔεσποτώνΥπουργείο Πολιτισμού

Η Υπουργός Πολιτισμού τόνισε πως το Παλάτι των Δεσποτών αποτελεί αισίως τον 30ό νέο ή ριζικά αναμορφωμένο μουσειακό χώρο, που το Υπουργείο Πολιτισμού αποδίδει στα επτά χρόνια της διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και συμπλήρωσε πως «αποδεικνύεται έμπρακτα ότι η Κυβέρνησή μας παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην αντίληψη ότι ο Πολιτισμός δεν αποτελεί μια στατική έννοια, περιορισμένη στη διατήρηση του παρελθόντος, αλλά κρίσιμο στρατηγικό πόρο και δυναμικό πολλαπλασιαστή αξίας για την κοινωνία και την ανάπτυξη. Με αυτή τη στρατηγική αντίληψη υλοποιούμε τη μεγαλύτερη και πιο ολοκληρωμένη πολιτική επενδύσεων στον Πολιτισμό που έχει γνωρίσει η χώρα, οι οποίες δημιουργούν θέσεις εργασίας και ενισχύουν την τοπική επιχειρηματικότητα».

Στη συνέχεια, η Υπουργός Πολιτισμού εστίασε στην κορωνίδα των έργων, στην αποκατάσταση του Παλατιού των Δεσποτών. «Σήμερα, το μοναδικό σωζόμενο βυζαντινό ανακτορικό συγκρότημα στον ελλαδικό χώρο ανοίγει ξανά τις πύλες του αποκατεστημένο, αναγνώσιμο και εκθεσιακά λειτουργικό. Το Παλάτι αποτελεί το σημαντικότερο κοσμικό μνημείο της Καστροπολιτείας. Η σύνθετη οικοδομική του ιστορία αποτυπώνει με ενάργεια τη μετάβαση από τη φραγκική στη βυζαντινή κυριαρχία και την εξέλιξη του Δεσποτάτου του Μορέως. Οι πτέρυγες των Καντακουζηνών και των Παλαιολόγων, οι χώροι διοίκησης και η επιβλητική αίθουσα του Θρόνου συγκροτούν ένα εξαιρετικό αρχιτεκτονικό σύνολο, που αποτυπώνει τη λειτουργική ιεράρχηση της εξουσίας της ύστερης βυζαντινής αριστοκρατίας».

to-palati-twn-despotwn.jpg
Το Παλάτι των ΔεσποτώνΥπουργείο Πολιτισμού

Τέλος, η Λίνα Μενδώνη ανέφερε: «Σήμερα, το Παλάτι αποδίδεται στο κοινό ως ένας ζωντανός χώρος ιστορίας, γνώσης και εμπειρίας. Σε αυτή τη νέα προσέγγιση εντάσσονται η μόνιμη έκθεση με τίτλο “Ηγεμονικά αφηγήματα”, καθώς και δύο ακόμη σημαντικές εκθέσεις. Η πρώτη, “Στα σαράγια της βασιλοπούλας”, φωτίζει τη διαχρονική πρόσληψη του Μυστρά από την ευρωπαϊκή διανόηση. Η δεύτερη, “Στο φως της Αυλής. Απείκασμα ενδόξου περιβολής” στην αίθουσα του Θρόνου, επικεντρώνεται στην ένδυση ως φορέα συμβολισμών εξουσίας. Μέσα από μια βιωματική προσέγγιση επαυξημένη με τεχνολογικά μέσα, αναδεικνύεται ο ενδυματολογικός πλούτος του ύστερου Βυζαντίου και η ατμόσφαιρα της βυζαντινής αυλής».

Το Παλάτι των Δεσποτών, το μοναδικό σωζόμενο βυζαντινό ανακτορικό συγκρότημα στον ελλαδικό χώρο, ανοίγει τις πύλες του -μετά από 42 χρόνια εργασιών αναστήλωσης και ανάδειξης- στο ελληνικό και διεθνές κοινό, πλήρως αποκατεστημένο. Το Παλάτι αποτελεί τον 30ό μουσειακό και εκθεσιακό χώρο που αποδίδεται από το Υπουργείο Πολιτισμού 2019, ενισχύοντας τη σύνδεση των κορυφαίων μνημείων μας με την κοινωνία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Από το 2019, το Υπουργείο Πολιτισμού σχεδίασε και έθεσε σε εφαρμογή ένα ολιστικό στρατηγικό σχέδιο για την εσαεί προστασία και διατήρηση του Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, κινούμενο σε τρεις σύγχρονους άξονες: την προστασία από την κλιματική κρίση, την καθολική προσβασιμότητα και την ενσωμάτωση έξυπνων ψηφιακών τεχνολογιών.

Στο πλαίσιο της θωράκισης του χώρου έναντι της κλιματικής αλλαγής, ολοκληρώθηκε ένα σύγχρονο δίκτυο πυρόσβεσης, στην Άνω και Κάτω Χώρα, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Παράλληλα, για την εξασφάλιση της καθολικής προσβασιμότητας, αποκαταστάθηκε ο Κεντρικός Λιθόστρωτος Οδικός Άξονας που συνδέει την Κάτω με την Άνω Πόλη, ο οποίος διευκολύνει την κίνηση των επισκεπτών και επιτρέπει την πρόσβαση σε οχήματα έκτακτης ανάγκης. Για την ισότιμη πρόσβαση στο Παλάτι των Δεσποτών, εγκαταστάθηκε σύγχρονο εξωτερικό αναβατόριο ΑμεΑ, στη νοτιοδυτική πτέρυγα των Παλαιολόγων. Ο Μυστράς έχει ενταχθεί, από το 2022, στο καινοτόμο πρόγραμμα «Βιοποικιλότητα και Αρχαιολογικοί Χώροι», αναδεικνύοντας το φυσικό περιβάλλον ως αναπόσπαστο μέρος του ιστορικού τοπίου. Η νέα ολιστική προσέγγιση μετατρέπει το Παλάτι από ένα στατικό αρχιτεκτονικό κατάλοιπο σε έναν ζωντανό χώρο βιωματικής μάθησης και εμπειρίας.

h-empneysmenh-apo-th-zwgrafikh-toy-fwth-kontogloy-peribolh-toy-kwnstantinoy-palaiologoy.jpg
Η εμπνευσμένη από τη ζωγραφική του Φώτη Κόντογλου περιβολή του Κωνσταντίνου ΠαλαιολόγουΥπουργείο Πολιτισμού

Η μόνιμη φυσική και ψηφιακή έκθεση «Ηγεμονικά αφηγήματα» συγκροτεί ένα συνεκτικό ερμηνευτικό πλαίσιο, αναδεικνύοντας, στη διαχρονία, τον ρόλο των αυτοκρατορικών οικογενειών στη διοίκηση και την πνευματική ακμή του Μυστρά.

Την περιήγηση πλαισιώνουν δύο περιοδικές εκθέσεις. Η πρώτη, με τίτλο «Στα σαράγια της βασιλοπούλας», φωτίζει τη διαχρονική πρόσληψη και τη γοητεία που ασκούσε ο Μυστράς στην ευρωπαϊκή διανόηση, από τον 15ο έως τις αρχές του 20ού αιώνα. Η δεύτερη, με τίτλο «Απείκασμα ενδόξου περιβολής», φιλοξενείται στην επιβλητική Αίθουσα του Θρόνου και εστιάζει στην ένδυση ως σύμβολο ισχύος και κοινωνικής ταυτότητας. Η έκθεση αυτή περιλαμβάνει χειροποίητες ενδυμασίες της παλαιολόγειας αυλής, εμπνευσμένες από τη βυζαντινή εικονογραφία, οι οποίες δημιουργήθηκαν από τη μοναστική αδελφότητα της Παντάνασσας, με την πολύτιμη συνδρομή του ενδυματολογικού τομέα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Στην τελετή παρευρέθησαν ο Μητροπολίτης Μονεμβασιάς και Σπάρτης κκ. Ευστάθιος, ο Μητροπολίτης Μάνης κκ. Χρυσόστομος, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αθανάσιος Δαβάκης, οι βουλευτές Νεοκλής Κρητικός και Παναγιώτα Γρηγοράκου, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός, ο δήμαρχος Σπάρτης Βακαλόπουλος Μιχαήλ, υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού και πλήθος κόσμου.


Πηγή

Χανιά: Μάχη δίνει το 3χρονο κοριτσάκι – Ερευνώνται άλλοι δύο θάνατοι παιδιών στην οικογένεια

0

Όπως διαπιστώθηκε, κατά το πρόσφατο παρελθόν, δύο παιδιά της ίδιας οικογένειας, είχαν πεθάνει υπό συνθήκες που ερευνώνται

Την ώρα που η 3χρονη από τα Χανιά δίνει μάχη στη ΜΕΘ Παίδων του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου, οι Αρχές ερευνούν την υπόθεση σε βάθος. Όπως διαπιστώθηκε, κατά το πρόσφατο παρελθόν, δύο παιδιά της ίδιας οικογένειας, είχαν πεθάνει υπό συνθήκες που ερευνώνται.

Οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Χανίων προσπαθούν να φτάσουν στην άκρη του νήματος αναφορικά με το άκρως κακοποιητικό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωνε μαζί με τα τρία αδέλφια του το 3χρονο κοριτσάκι, ενώ οι έρευνες για τον εντοπισμό του Πακιστανού πατέρα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η νεαρή μητέρα, Ρομά στην καταγωγή, συνελήφθη από την πρώτη στιγμή για το αδίκημα της έκθεσης, ενώ τα τρία αδέλφια του κοριτσιού, μεταφέρθηκαν με εισαγγελική εντολή στο νοσοκομείο Χανίων προκειμένου να υποβληθούν στις απαραίτητες εξετάσεις αλλά και για προσωρινή φιλοξενία μέχρι να αποφασιστεί η τύχη τους.

Μέχρι στιγμής η εικόνα που σχηματίζεται είναι ότι και τα τέσσερα παιδάκια ζούσαν και μεγάλωναν σε ένα νοσηρό περιβάλλον όπου κυριαρχούσε η παραμέληση και η κακοποιητική συμπεριφορά.

Είχαν πεθάνει άλλα δύο παιδιά της οικογένειας

Όπως αναφέρει το Cretalive.gr, στο πλαίσιο της προανάκρισης που διεξάγεται με μεγάλη προσοχή, στο μικροσκόπιο της Ασφάλειας Χανίων έχουν τεθεί και οι θάνατοι δύο ακόμα παιδιών της οικογένειας, με τις συνθήκες των θανάτων τους να βρίσκονται υπό έρευνα.


Πηγή

Σε τεντωμένο σχοινί η συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν – Πρόοδο βλέπει ο Ρούμπιο – «Όχι» για Ορμούζ λέει η Τεχεράνη

0

Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι το πλαίσιο μιας πιθανής συμφωνίας ειρήνης με το Ιράν έχει «σε μεγάλο βαθμό διαπραγματευθεί»,

Οι ΗΠΑ και το Ιράν βρίσκονται κοντά στην υπογραφή μιας συμφωνίας η οποία θα περιλαμβάνει παράταση της εκεχειρίας μεταξύ των δύο χωρών για 60 ημέρες, κατά την διάρκεια των οποίων θα ξανανοίξουν τα Στενά του Ορμούζ, το Ιράν θα είναι σε θέση να πουλάει ελεύθερα πετρέλαιο και θα διεξαχθούν διαπραγματεύσεις αναφορικά με τον περιορισμό του πυρηνικού προγράμματος της Τεχεράνης, όπως μετέδωσε το Axios, επικαλούμενο υψηλόβαθμο Αμερικανό αξιωματούχο.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Axios, κατά την διάρκεια των 60 αυτών ημερών, τα Στενά του Ορμούζ θα παραμείνουν ανοιχτά χωρίς τέλη διέλευσης και το Ιράν θα συμφωνήσει να απομακρύνει τις νάρκες που έχει τοποθετήσει στην περιοχή για να επιτρέψει στα πλοία να πλέουν ελεύθερα.

Σε αντάλλαγμα, στο πλαίσιο της προτεινόμενης συμφωνίας, οι ΗΠΑ θα άρουν τον ναυτικό τους αποκλεισμό που έχουν επιβάλει στα ιρανικά λιμάνια και θα εκδώσουν κάποιες εξαιρέσεις σε κυρώσεις προκειμένου να επιτρέψουν στο Ιράν να πουλάει ελεύθερα πετρέλαιο.

Το προσχέδιο της συμφωνίας περιλαμβάνει επίσης δεσμεύσεις από το Ιράν να μην επιδιώξει ποτέ την απόκτηση πυρηνικών όπλων και να διαπραγματευτεί την αναστολή του προγράμματός του για τον εμπλουτισμό του ουρανίου καθώς και τη μεταφορά του αποθέματός του, σύμφωνα με το Axios.

Το Ιράν φέρεται να έδωσε στις ΗΠΑ μέσω των μεσολαβητών προφορικές δεσμεύσεις για το εύρος των παραχωρήσεων που είναι διατεθειμένο να κάνει αναφορικά με την αναστολή του εμπλουτισμού και την παράδοση του εμπλουτισμένου σε υψηλό βαθμό ουράνιο, δήλωσαν δύο πηγές στο Axios.

Το Ιράν δεν έχει συμφωνήσει να παραδώσει το απόθεμά της σε υψηλού εμπλουτισμού ουράνιο

Ωστόσο, μια υψηλόβαθμη ιρανική πηγή δήλωσε σήμερα στο Reuters ότι η Τεχεράνη δεν έχει συμφωνήσει να παραδώσει το απόθεμά της σε υψηλού εμπλουτισμού ουράνιο.

Η πηγή δήλωσε ότι το θέμα του πυρηνικού προγράμματος του Ιράν δεν εντάσσεται στην προκαταρκτική συμφωνία με τις ΗΠΑ.

«Το πυρηνικό ζήτημα θα συζητηθεί στις διαπραγματεύσεις για μια τελική συμφωνία και ως εκ τούτου δεν αποτελεί τμήμα της τρέχουσας συμφωνίας. Δεν έχει υπάρξει συμφωνία για να μεταφερθεί εκτός χώρας το απόθεμα του Ιράν σε υψηλού εμπλουτισμού ουράνιο», δήλωσε η πηγή.

Τα Στενά του Ορμούζ θα παραμείνουν υπό τον έλεγχό μας, λέει ο ιρανικός στρατός

Παράλληλα, ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι το πλαίσιο μιας πιθανής συμφωνίας ειρήνης με το Ιράν έχει «σε μεγάλο βαθμό διαπραγματευθεί», την ώρα που ΗΠΑ, Ιράν και διαμεσολαβητές στο Πακιστάν κάνουν λόγο για πρόοδο στις συνομιλίες.

Σε ανάρτησή του στο Truth Social, ο Αμερικανός πρόεδρος ανέφερε ότι η υπό διαμόρφωση συμφωνία θα προβλέπει το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ, της κρίσιμης θαλάσσιας οδού για τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου, η οποία παραμένει στο επίκεντρο της κρίσης από την έναρξη του πολέμου τον Φεβρουάριο.

Ο Τραμπ δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο της συμφωνίας, σημειώνοντας μόνο ότι οι «τελικές πτυχές και λεπτομέρειες» βρίσκονται ακόμη υπό συζήτηση και θα ανακοινωθούν σύντομα.

Η ανάρτησή του Αμερικανού προέδρου έρχεται έπειτα από συνδιάλεξή του με ηγέτες κρατών του Κόλπου, αλλά και της Τουρκίας, της Αιγύπτου, της Ιορδανίας και του Πακιστάν.

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανέφερε ακόμη ότι συζήτησε τηλεφωνικά με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου, «χωριστά» από τους άλλους ηγέτες κρατών του Κόλπου, και «πήγε πολύ καλά».

trutruth-235.jpg

Ωστόσο, ο στρατός του Ιράν αμφισβητεί τον Τραμπ λέγοντας ότι θα διατηρήσει εκείνος τον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ.

«Τα Στενά, καίριας σημασίας για τις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου και αερίου, θα συνεχίσουν να υπόκειται στην ιρανική εθνική κυριαρχία και διαχείριση ακόμη κι αν συναφθεί συμφωνία ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και την Τεχεράνη», τόνισε εκπρόσωπος του ιρανικού στρατού μέσω «X».

Ρούμπιο: «Σημειώθηκε σημαντική πρόοδος»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο δήλωσε ότι «έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος όσον αφορά την κατάσταση στο Ιράν», ενώ τόνισε ότι είναι πιθανή μια ανακοίνωση αργότερα σήμερα αναφορικά με μια συμφωνία με την Τεχεράνη, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Νέο Δελχί.

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών πρόσθεσε ότι υπάρχει πιθανότητα να υπάρξουν «καλά νέα» μέσα στις επόμενες ώρες σχετικά με τα Στενά του Ορμούζ.

Ωστόσο, Ρούμπιο επανέλαβε για άλλη μια φορά ότι «τελικός στόχος (σ.σ. των ΗΠΑ) είναι το Ιράν να μην αποκτήσει ποτέ πυρηνικό όπλο».

«Ο πρόεδρος ήταν σαφής σχετικά με αυτό το ζήτημα, δεν θα αποκτήσουν ποτέ πυρηνικό όπλο -σίγουρα όχι όσο ο Ντόναλντ Τραμπ είναι πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών», τόνισε.

Ο Ρούμπιο δήλωσε επίσης ότι το Ιράν δεν είναι ιδιοκτήτης των Στενών του Ορμούζ και επέκρινε τις απειλές που έχει εκτοξεύσει η χώρα σχετικά με τη θαλάσσια οδό.

Τέλος, τόνισε ότι ο Τραμπ επικεντρώνεται στην εξεύρεση μιας διπλωματικής λύσης για τα προβλήματα στα Στενά του Ορμούζ, τα οποία θα επιλυθούν «με τον έναν ή τον άλλο τρόπο».

Τι λένε αμερικανικά ΜΜΕ για την συμφωνία

Αμερικανικά ΜΜΕ στέκονται στο ότι η συμφωνία θα επιτρέψει να ξαναρχίσουν να περνούν τα εμπορικά πλοία από τα Στενά του Ορμούζ, μιας σημαντικής για τη διεθνή οικονομία θαλάσσιας οδού, και θα χαλαρώσουν οι κυρώσεις που προκαλούν ασφυξία στην ιρανική οικονομία. Ωστόσο το ακανθώδες ζήτημα του προγράμματος πυρηνικής ενέργειας της Ισλαμικής Δημοκρατίας μένει να επιλυθεί σε μεταγενέστερες διαπραγματεύσεις.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CBS News, το οποίο επικαλέστηκε πηγές του ενήμερες για το περιεχόμενο των συνομιλιών, η πιο πρόσφατη αμερικανική πρόταση συμπεριλαμβάνει την αποδέσμευση κάποιων ιρανικών πόρων που έχουν παγώσει σε τράπεζες του εξωτερικού και τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων για ακόμη 30 ημέρες. Στην ίδια προθεσμία αναφέρθηκε επίσης η Wall Street Journal.

Η υπό εξέταση συμφωνία δεν επιλύει τον τρόπο που το Ιράν θα απαλλαγεί από το απόθεμα ουρανίου εμπλουτισμένου κατά υψηλό βαθμό που διαθέτει. Μένει να εξεταστεί σε επόμενο κύκλο διαπραγματεύσεων, «τις επόμενες εβδομάδες ή τους επόμενους μήνες», ανέφερε η New York Times, επικαλούμενη πηγή της στην κυβέρνηση Τραμπ.

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών του Ιράν, Εσμαΐλ Μπαγαεΐ, δήλωσε χθες ότι η Τεχεράνη βρίσκεται στη «φάση της οριστικοποίησης» πρωτοκόλλου συμφωνίας με τις ΗΠΑ.

Όμως «αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι εμείς κι οι ΗΠΑ θα καταλήξουμε σε συμφωνία για τα σημαντικά ζητήματα», συμπλήρωσε ο Μπαγαεΐ, διευκρινίζοντας πως το ζήτημα του ιρανικού προγράμματος πυρηνικής ενέργειας δεν έχει συμπεριληφθεί «ως αυτό το στάδιο» στο προσχέδιο συμφωνίας υπό συζήτηση.


Πηγή

Ηλεία: Σοκαριστικό τροχαίο με έναν 29χρονο να χάνει τη ζωή του – Το Ι.Χ. του «καρφώθηκε» σε νταλίκα

0

Ένας 29χρονος «καρφώθηκε» με το Ι.Χ. του σε μια νταλίκα, με αποτέλεσμα να χάσει ακαριαία τη ζωή του

Ένας ακόμη συμπολίτης μας έχασε τη ζωή του σε ένα σφοδρό τροχαίο δυστύχημα που έλαβε χώρα το πρωί της Κυριακής στη Ζαχάρω Ηλείας.

Ένας 29χρονος «καρφώθηκε» με το Ι.Χ. του σε μια νταλίκα, με αποτέλεσμα να χάσει ακαριαία τη ζωή του.

Το δυστύχημα σημειώθηκε λίγα λεπτά μετά τις 6:30 το πρωί και ο 29χρονος ερχόταν από την πλευρά της Κυπαρισσίας προς Ζαχάρω όταν έπεσε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες πάνω σε σταθμευμένη νταλίκα.

trohaio-zaharw3.jpg

Στο σημείο έσπευσε ισχυρή δύναμη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, με τους πυροσβέστες να καταβάλλουν προσπάθειες για τον απεγκλωβισμό του οχήματος που είχε σφηνώσει πίσω από τη νταλίκα.

trohaio-zaharw.jpg
trohaio-zaharw4.jpg


Πηγή

Ο Στρατός αποκατέστησε την πεζογέφυρα που είχαν «ξηλώσει» οι πλημμύρες στη Νέα Φιλαδέλφεια

0

Η άμεση ανταπόκριση των Ενόπλων Δυνάμεων στο αίτημα του Δήμου και ο νέος ρόλος του Στρατού στην Πολιτική Προστασία

Μια σημαντική επιχείρηση των Ενόπλων Δυνάμεων ολοκληρώθηκε με επιτυχία κατά τη διάρκεια της νύχτας (μεταξύ 23 και 24 Μαΐου 2026), με την τοποθέτηση μιας νέας μεταλλικής πεζογέφυρας τύπου Bailey στον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας. Η νέα γέφυρα εξασφαλίζει και πάλι τη ζεύξη του Κηφισού ποταμού, αντικαθιστώντας την παλαιότερη κατασκευή που είχε καταστραφεί ολοσχερώς από έντονα πλημμυρικά φαινόμενα.

Η κινητοποίηση του Στρατού Ξηράς ξεκίνησε έπειτα από σχετικό αίτημα που υπέβαλε η δημοτική αρχή μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας κοινωνικών δραστηριοτήτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

002img1538.jpg

Ο κομβικός ρόλος της νεοσύστατης ΔΙΚΑΦΚΑ

Η υλοποίηση του έργου ανατέθηκε στη Διοίκηση Κατασκευών και Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών (ΔΙΚΑΦΚΑ) του ΓΕΕΘΑ. Πρόκειται για μια δομή που ιδρύθηκε το 2024 στο πλαίσιο της «Ατζέντας 2030» με διττό ρόλο. Όπως έχει επισημάνει επανειλημμένα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, αποστολή της ΔΙΚΑΦΚΑ είναι —πέρα από τα καθαρά επιχειρησιακά της καθήκοντα— η άμεση και αποτελεσματική συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας, η αποκατάσταση ζημιών από ακραία φυσικά φαινόμενα και η εκτέλεση έργων κοινής ωφελείας.

008img1556.jpg

Το χρονικό της τοποθέτησης

Πριν από την τελική φάση, κλιμάκιο του ΓΕΕΘΑ/ΔΙΚΑΦΚΑ πραγματοποίησε αυτοψία και αναγνώριση στο σημείο, εκπονώντας την απαραίτητη Τεχνική Έκθεση. Η μελέτη προέβλεπε την καθέλκυση στρατιωτικής γέφυρας Bailey 5 στοιχείων και συνολικού μήκους 15,25 μέτρων. Βασική προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της επιχείρησης ήταν να εκτελέσει ο Δήμος τις απαραίτητες προπαρασκευαστικές εργασίες τσιμεντόστρωσης εκατέρωθεν της κοίτης για την ασφαλή έδραση της γέφυρας, καθώς και να διαθέσει τα απαιτούμενα γερανοφόρα οχήματα.

009img1560.jpg

Μόλις ολοκληρώθηκαν οι υποδειχθείσες υποδομές, εκδόθηκε η σχετική Επιχειρησιακή Διαταγή. Έμπειρα στελέχη του 725 Τάγματος Μηχανικού (725 ΤΜΧ) ανέλαβαν δράση και κατά τη διάρκεια των νυχτερινών ωρών τοποθέτησαν με ακρίβεια τη νέα πεζογέφυρα, αποδίδοντάς την με ασφάλεια στους κατοίκους της περιοχής.

010img1577.jpg

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των δράσεων κοινωνικής προσφοράς με τις οποίες οι Ένοπλες Δυνάμεις στηρίζουν έμπρακτα την καθημερινότητα και την ασφάλεια των τοπικών κοινωνιών.


Πηγή

Ντόλκα σε Καρυστιανού: «Φάτους τα σωθικά, μαζί σου με κάθε κόστος»

0

Με μια μακροσκελή ανάρτηση, η κυρία Ντόλκα υπενθυμίζει όλα όσα έχουν γίνει από την αποφράδα 28η Φεβρουαρίου του 2023 μέχρι και σήμερα, που έχουμε φτάσει πλέον στην εκδίκαση της υπόθεσης

Η Μαρία Ντόλκα, μητέρα της Αναστασίας Παπαγγελή, η οποία πέθανε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τάσσεται στο πλευρό της Μαρίας Καρυστιανού και της ζητά να συνεχίσει να δίνει μάχη για να δικαιωθούν τα νεκρά παιδιά τους, αυτή τη φορά από τον πολιτικό στίβο.

Με μια μακροσκελή ανάρτηση, η κυρία Ντόλκα υπενθυμίζει όλα όσα έχουν γίνει από την αποφράδα 28η Φεβρουαρίου του 2023 μέχρι και σήμερα, που έχουμε φτάσει πλέον στην εκδίκαση της υπόθεσης.

Η ανάρτηση της Μαρίας Ντόλκα

«Ένα χρόνο πριν ,βρίσκομαι μαζί σου κ Καρυστιανου στη Σύρο .

Σε μια πρόσκληση από το σύλλογο γυναικών με αφορμή τη γιορτή της μητέρας, σε μια εκδήλωση ,για να τιμήσουν μητέρες που έχασαν τα παιδιά τους στα Τέμπη.

Στην εκδήλωση μια μητέρα που έχασε το παιδί της κ για χρόνια ολόκληρα αρνείται να βγει από το σπίτι της στη Σύρο.

Οι ψυχικές μου δυνάμεις μου είπε με έχουν εγκαταλείψει ,σήμερα όμως ήρθα για την Μαρία την Καρυστιανου…

Ένα χρόνο μετά στη Θεσσαλονίκη κάνεις ένα βήμα ακόμα μπροστά. Αναφέρετο δικαίωμα σου σαν Ελληνίδα πολίτης να θέσεις υποψηφιότητα μέσα από ένα νέο φορέα που έχει τη σφραγίδα σου.

Στο Σύνταγμα της Ελλάδας όλοι οι Έλληνες κ οι Ελληνίδες έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

Μάθημα στην Αγωγή του Πολίτη, πέμπτη δημοτικού.

Θεωρώ πως χρόνια πριν δεν είχες σκεφτεί, μέσα από την καθημερινότητα σου πως θα έφτανες σε αυτή την επιλογή σου ,γιατί πολύ απλά σου δολοφόνησαν το παιδί σου .
Μια γιαγιά από τη Θεσσαλονίκη μου έστειλε μήνυμα πριν από καιρό ,αν ζει το εγγόνι μου ζει από τη Μαρία την Καρυστιανου.

Είχες ιατρείο ,είχες κ είχα μια καθημερινότητα που καμμία από τις δύο μας δεν φανταζόταν ποτέ τον όλεθρο .Την απόλυτη καταστροφή, τη συντριβή που φέρνει ο χαμός του παιδιού σου ,όταν απλά παίρνει ένα τρένο που δεν διανοήθηκε καμμία από τις δύο μας ότι ήταν κινούμενο φέρετρο.

Η μόρφωση σου, η ψυχική σου δύναμη.

Η οργή σου να ανοίξεις τον σκουπιδοτενεκέ που περιέχει όλη τη σαπιλα κ να τους ξεσκεπάσει ,σε έφερε στη σκέψη ,στη θέση ,στην ανάγκη; να προκηρύξεις τη δημιουργία ενός κόμματος, ίσως πια η τελευταία επιλογή μετά από τόσες προσπάθειες να αφυπνίσεις τη συνείδηση του κόσμου, ότι στο τρένο εκείνο έφυγαν νιάτα.

Η Μαρθη κ η Αναστασία, μόνες αβοήθητες περίμεναν να πεθάνουν.

Ήξεραν ,ήταν νέες ,είχαν αντανακλαστικά ,έζησαν τις τελευταίες τους στιγμές υποφέροντας γιατί οι σάπιοι που μας κυβερνούν, δεν ήξεραν ,δεν φαντάστηκαν ,δεν σταμάτησαν τα κινούμενα φέρετρα ,γιατί η Hellenic train ,δεν θα έκοβε εισητηρια

Κ τι;

Θα χάναμε τόσα εισιτήρια;

Προτιμότερο να χάσουμε παιδιά, μητέρες, πατεράδες στο τρένο από το να αδειάσουν οι τσέπες.

Εδώ κ μέρες η λάσπη τους ,ξεχείλισε, το στόμα τους το χέρι τους δεν σταματά .

Ακόμα κ τα ρούχα σου τους ενοχλούν

Εμένα βέβαια με ενοχλούν, οι Καραμανλήδες που κουνούν τα βρωμοδαχτυλα τους, οι ΟΠΕΚΕΠΕΔΕΣ, που αφαίρεσαν από τα νέα παιδιά τη δυνατότητα να γυρίσουν στον τόπο τους ,να αναπτύξουν εκεί στην επαρχία που ερημώνει την γεωργία κ την κτηνοτροφία ,με ενοχλεί που αυτοκτόνησαν βοσκοί απελπισμένοι ,γιατί ξέρω πόσο σκληρά δούλεψαν σε χωριό μεγάλωσα.

Με ενοχλεί που βρέθηκαν τόσοι βουλευτές με τόσα σπίτια στα 7 αυτά τελευταία χρόνια, ενώ άνθρωποι χάνουν το ένα κ μοναδικό τους σπίτι.

Με ενοχλεί που ένας σάπιος δήθεν πολιτικός ,ρωτά που βρήκες τα χρήματα για την εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο ίδιος κρατούσε ένα μπακαλοχαρτο για πτυχίο, που η Ντόρα του υπενθύμισε φύγε έφαγες πολλά μας χαλάει τη μόστρα

Με ενοχλεί που ενώ ζω όπως μου υπενθυμίζουν ,σε ένα ήσυχο διαμέρισμα ,κ που δεν έχω ιδέα για την αλήθεια στα Τέμπη, ότι πάω στη Λάρισα από το προηγούμενο καλοκαίρι κ η πρόεδρος του δικαστηρίου για τα βίντεο δεν τολμά να δώσει το κλειδί που φυλάσσονται τα πειστήρια που μεταφέρθηκαν στην Νομαρχία από τον κ Μπατζοπουλο, γιατί δεν χωρούσαν …στον υπολογιστή του σπιτιού του κ δεν χρειαζόταν να τα δει ο κ Μπακαιμης.

Με ενοχλεί που στη Λάρισα,οι θέσεις των κατηγορουμένων είναι άδειες, κ την Αναστασία, αυτό το υπέροχο μου πλάσμα το τρώνε τα σκουλήκια, γιατί σκουλήκια αποφάσιζαν για τη ζωή της.

Με ανακουφίζει η κ Κωνσταντοπουλου η δικηγόρος μας που τους ξεβρακωνει, κ ας την χτυπούν ανελέητα κ ας νιώθουν οίκτο κάποιες ,που από μικρή θυμάμαι το ίδιο μπλα, μπλα, μπλα στην τηλεόραση με δέκα κιλά τζελ στο μαλλί που παρουσίαζαν εκπομπές ,κάνοντας τον Μπαμπινιώτη για την ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας ,όταν η μοίρα τις έφερε να είναι σε ένα χώρο που πατάνε όταν Κ εφόσον έχουν διάθεση κ ο Έλληνας πληρώνει.

Με ενοχλεί ,πάντα από το ήσυχο διαμέρισμα μου ,που δεν έχω τα αληθινά στοιχεία για τα Τέμπη, να βλέπω στο Κολωνάκι την κυρια που αντί η θέση της να είναι στις θέσεις τις άδειες στη Λάρισα στην τεράστια …. αίθουσα που δεύτερη δεν υπάρχει στον κόσμο, να μπαινει μπροστά μου στο μαγαζί με τις πανάκριβες τσάντες, ενώ θα έπρεπε να είναι μέσα.

Με ενοχλεί ότι ο δολοφόνος του παιδιού μου ,που ποτέ δεν άνοιξε τον υπολογιστή του, ποτέ δεν διάβασε τις επιστολές, τα εξώδικα ,να είναι έξω κ να ζει ελεύθερος γιατί ένα μόνον άρθρο του Συντάγματος τον προστατεύει.

Με ενοχλεί που στη ζαχαρένια χώρα μου … κινδυνεύεις να κυκλοφορήσεις με ασφάλεια κ εσύ κ τα παιδιά σου.
Κ όλοι αυτοί που ευθύνονται άκουσον άκουσον ,έχουν το δικαίωμα να μην παρίστανται στις θέσεις τους στη δική.

Ε λοιπόν ,ναι Κ Καρυστιανου φάτους τα συκωτια ,όπως λέει κ ένας φίλος μου γιατρός .

Φάτους πριν φάνε κ άλλους νέους ,τόσο όμορφους, τόσο δροσερούς ,τόσο ορεξατους για ζωή ,που τους την αφαίρεσαν σε λίγα λεπτά, εκείνο το βράδυ.

Στη Θεσσαλονίκη πια , επειδή εκεί έζησα τις τελευταίες 15μερες με την Αναστασία μου ,τις τελευταίες που την άφησαν οι σαπιλες να ζήσει ,δεν αντέχω να έρχομαι.

Στην Αθήνα, λοιπόν ,θα έρθω εκεί στη θέση που πάντα έρχομαι κ Καρυστιανου, σαν φόρο τιμής στην Αναστασία, στη Μαρθη που μια μητέρα ,τολμά να τα βάλει με τη σαπιλα, έχει τσαγανο .

Στην Αθήνα λοιπόν ,.

Πήγα παντού ,άκουσα όλους τους συγγενείς που μίλησαν για τα παιδιά τους, για τους γονείς τους ,για τα αδέρφια τους .

Για τα Τέμπη, ο αγώνας με κάθε τρόπο συνεχίζεται ,όπως μπορεί καθείς από το δικό του μετερίζι .

Δεν ξέραμε ότι θα ζήσουμε την απόλυτη καταστροφή .

Δεν γεννήθηκαμε πολιτικοί .

Δεν είχαμε καμμία διάθεση να διαβάζουμε ατελείωτες ώρες ή να μιλάμε στα κανάλια για την σαπιλα που δολοφόνησε τα παιδιά μας.

Δεν είχα καμία διάθεση να βλέπω την απάθεια ενός άχρηστου κ ανίκανου βούτυρο μπεμπέ γόνου ,να ζει κ να κινείται με προστασία, ενώ η Αναστασία δεν αναπνέει .

Δεν ήθελα να τα ζήσω .

Είχα μια υγιή καθημερινότητα ,κ μια ήρεμη ζωή.

Αυτήν την ήρεμη ζωή, ξέσκισαν οι άχρηστοι , ανίκανοι γόνοι ,για να γεμίσουν τις τσέπες τους .

Κ να μας αδειάσουν τις ψυχές κ τα σπίτια.

Μαρία ,από το ήρεμο διαμέρισμα μου ,από την οδυνηρή καθημερινότητα μου ,από την οργή που έχω μέσα μου να μην δουν τον ήλιο ξανά ,όπως δεν τον βλέπει κ η Αναστασία μου κ η Μαρθη σου ,

ΜΗΝ ΣΤΑΜΑΤΑΣ .

ΦΑΤΟΥΣ ΤΑ ΣΩΘΙΚΑ .

ΜΕ ΟΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ .

ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ .

ΟΣΟ ΑΝΤΕΧΕΙΣ .

Κ Η ΜΑΝΑ ΑΝΤΕΧΕΙ .

ΑΥΤΗ ΔΙΝΕΙ ΠΝΟΗ,ΖΩΗ, ΣΤΟ ΠΑΙΔΊ ΤΗΣ

Κ ΟΤΑΝ ΤΗΣ ΤΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΝ ,

ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΥΚΑΙΝΑ .

ΣΥΝΕΧΙΣΕ .

Από την μητέρα της Αναστασίας της Παπαγγελη.

Ήταν μόνον 18 χρονών .

Ένα δροσερό λουλούδι .

Μαζί σου .

Με κάθε κόστος .

Άλλωστε έχω μάθει πια .

Συνήθισα κ γω .

Συνηθίσες κ εσύ».


Πηγή

Παπασταύρου: Τέλος στην αυθαιρεσία – Η Ελλάδα αποκτά για πρώτη φορά ολιστικό χωροταξικό σχέδιο

0

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναλύει τη στρατηγική της κυβέρνησης για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Οι αυστηροί κανόνες για τον τουρισμό, οι «κόκκινες γραμμές» για τις ΑΠΕ και η ελληνογαλλική συμμαχία για τις θάλασσες

Το όραμα και τη στρατηγική της κυβέρνησης για τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, με κεντρικούς πυλώνες τον αυστηρό χωροταξικό σχεδιασμό, την προστασία του οικοσυστήματος και την ενεργειακή θωράκιση της χώρας, παρουσίασε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου.

Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός, η Ελλάδα αποκτά για πρώτη φορά ένα συνεκτικό και ολιστικό πλαίσιο χωροταξίας, το οποίο θέτει σαφείς κανόνες και βάζει οριστικό τέλος στην αποσπασματικότητα και την αυθαιρεσία του παρελθόντος. «Το να βάλουμε τάξη στον χώρο αποτελεί μια βαθιά πολιτική επιλογή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Με τους κανόνες αποτρέπουμε την αυθαιρεσία, βοηθούμε τους πολλούς και προάγουμε τη διαφάνεια και την ισονομία», δήλωσε ο Σταύρος Παπασταύρου χαρακτηριστικά.

Τρία νέα χωροταξικά σχέδια: Οι κανόνες για Τουρισμό, ΑΠΕ και Βιομηχανία

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προωθεί ταυτόχρονα τρία κομβικά Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια (ΕΧΠ). Μετά την πρόσφατη παρουσίαση του σχεδίου για τον Τουρισμό, σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το ΕΧΠ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ενώ αναμένεται σύντομα και εκείνο για τη Βιομηχανία. Τα σχέδια αυτά λειτουργούν συμπληρωματικά, διασφαλίζοντας ότι η οικονομική πρόοδος θα συμβαδίζει με την περιβαλλοντική προστασία.

  • Στον Τουρισμό: Θεσπίζεται καθεστώς πλήρους προστασίας για τα πρώτα 25 μέτρα από την ακτογραμμή. Στη ζώνη αυτή απαγορεύεται οποιαδήποτε κατασκευή ή διαμόρφωση, με εξαίρεση αποκλειστικά τα έργα κοινής ωφέλειας, όπως οι υποδομές πρόσβασης για ΑμεΑ και ασθενοφόρα.

  • Στις ΑΠΕ: Το νέο πλαίσιο θέτει αυστηρά γεωγραφικά όρια. Προβλέπεται ρητή απαγόρευση εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σε δάση, δασικές εκτάσεις και προστατευόμενες περιοχές Natura. Παράλληλα, απαγορεύονται τα αιολικά πάρκα σε υψόμετρο άνω των 1.200 μέτρων, σε εθνικούς δρυμούς και σε τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

Ενεργειακή ανεξαρτησία και άλματα στην αποθήκευση

Ο κ. Παπασταύρου έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα επιτεύγματα της χώρας στον τομέα της πράσινης ενέργειας, σημειώνοντας ότι πλέον περισσότερο από το 50% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται προέρχεται από ΑΠΕ, μετατρέποντας την Ελλάδα σε καθαρό εξαγωγέα ενέργειας. «Η ενεργειακή ασφάλεια αποτελεί πλέον προϋπόθεση εθνικής ανεξαρτησίας και γεωπολιτικής σταθερότητας», τόνισε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη ραγδαία ανάπτυξη των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Μετά την ένταξη των πρώτων 32 MW στο σύστημα μέσω μπαταριών, η χωρητικότητα έχει ήδη ανέλθει στα 210 MW, με τον στόχο για το τέλος του έτους να τοποθετείται μεταξύ 700 και 800 MW.

Πρωτοπόρος η Ελλάδα στην προστασία των περιοχών Natura και των θαλασσών

Στο πεδίο της προστασίας της φύσης, ο Υπουργός ανακοίνωσε την έγκριση δύο επιπλέον Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών (ΕΠΜ) για περιοχές Natura σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πρέβεζα και Άρτα. Από το 2019, οι εγκεκριμένες μελέτες καλύπτουν πλέον 322 από τις 446 περιοχές του δικτύου (πάνω από το 75% της συνολικής έκτασης), ενώ το υπόλοιπο 25% προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026.

Μαζί με τη θεσμοθέτηση δύο μεγάλων Εθνικών Θαλάσσιων Πάρκων, η Ελλάδα καθίσταται πρωτοπόρος στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Παπασταύρου γνωστοποίησε ότι κατά την πρόσφατη συνάντησή του στο Παρίσι με τη Γαλλίδα ομόλογό του, Monique Barbut, συμφωνήθηκε η σύσταση μιας κοινής ελληνογαλλικής ομάδας για την προστασία των θαλασσών εντός των Συμβουλίων Υπουργών της ΕΕ.

Τέλος, ο Υπουργός εξήρε την επιτυχία του «Antinero», του πιο εκτεταμένου προγράμματος πρόληψης για τα δασικά οικοσυστήματα, το οποίο συμπεριλήφθηκε στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την «Κατάσταση της Ένωσης» ως εμβληματικό παράδειγμα θωράκισης απέναντι στην κλιματική αλλαγή.

«Η Ελλάδα χρειάζεται ανάπτυξη, αλλά ανάπτυξη με σχέδιο, κανόνες και προοπτική. Αυτή είναι η μεγάλη μεταρρύθμιση που υλοποιούμε: να περάσουμε από την αποσπασματικότητα στην οργάνωση, τη βιωσιμότητα και την εμπιστοσύνη», κατέληξε ο κ. Παπασταύρου.

*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Πηγή

Πυροβολισμοί στο Λευκό Οίκο: «Ο δράστης είχε ιστορικό βίας και εμμονή με την προεδρία», λέει ο Τραμπ

0

Ένας ένοπλος άνοιξε πυρ το βράδυ του Σαββάτου σε σημείο ελέγχου της Μυστικής Υπηρεσίας έξω από τον Λευκό Οίκο, προκαλώντας συναγερμό στην περιοχή

Ιστορικό βίας και πιθανόν εμμονή με το ιστορικό κτίριο της αμερικανικής προεδρίας, είχε ο νεαρός άνδρας που άνοιξε πυρ κοντά στον Λευκό Οίκο, με αποτέλεσμα να εξουδετερωθεί από πράκτορες των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, όπως υποστήριξε ο Ντόναλντ Τραμπ.

«Ευχαριστώ τους σπουδαίους πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών και των (άλλων) δυνάμεων επιβολής της τάξης για την ταχεία και επαγγελματική δράση που ανέλαβαν απόψε εναντίον οπλοφόρου κοντά στον Λευκό Οίκο, ο οποίος είχε ιστορικό βίας και πιθανόν εμμονή με το πιο λατρεμένο κτίριο της χώρας μας», έγραψε ο Αμερικανός πρόεδρος σε ανάρτησή του στο Truth Social.

capture.jpg

Υπενθυμίζεται ότι ένας ένοπλος άνοιξε πυρ το βράδυ του Σαββάτου σε σημείο ελέγχου της Μυστικής Υπηρεσίας έξω από τον Λευκό Οίκο, προκαλώντας συναγερμό στην περιοχή.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο των Μυστικών Υπηρεσιών, ο ύποπτος πλησίασε το φυλάκιο ασφαλείας, έβγαλε όπλο από την τσάντα του και άρχισε να πυροβολεί εναντίον των αστυνομικών. Οι άνδρες της Μυστικής Υπηρεσίας ανταπέδωσαν τα πυρά, τραυματίζοντάς τον θανάσιμα. Ο άνδρας μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Από τους πυροβολισμούς τραυματίστηκε και ένας περαστικός, χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν χτυπήθηκε από τα πυρά του δράστη ή από τα πυρά των αστυνομικών. Η κατάσταση της υγείας του δεν έγινε άμεσα γνωστή.

Η στιγμή των πυροβολισμών

Ο ρεπόρτερ του CBS News, Άαρον Ναβάρο, μετέδιδε ζωντανά ρεπορτάζ από το προαύλιο του Λευκού Οίκου, την στιγμή που άρχισαν οι πυροβολισμοί.

Ο Ναβάρο, πέταξε το ακουστικό του, έλυσε τη γραβάτα του, και ξάπλωσε για να προστατευτεί. Η κάμερα ήταν στημένη και κατέγραψε όλο το συμβάν, με το βίντεο να γίνεται viral και να κάνει το γύρο του διαδικτύου.

Δείτε το βίντεο:

https://www.instagram.com/reel/DYtAwrICtLv/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε δύο οδηγούς που είχαν καταναλώσει αλκοόλ

0

Μπαράζ ελέγχων της Τροχαίας στη Θεσσαλονίκη

Στη σύλληψη δύο οδηγών που βρίσκονταν υπό την επήρεια αλκοόλ προχώρησαν το τελευταίο 24ωρο οι αστυνομικές αρχές στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των εντατικών στοχευμένων ελέγχων που πραγματοποιούνται για την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., η πρώτη σύλληψη αφορά έναν 46χρονο αλλοδαπό, ο οποίος εντοπίστηκε το απόγευμα του Σαββάτου από αστυνομικούς της Διεύθυνσης Άμεσης Δράσης. Λίγες ώρες αργότερα, τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής, αστυνομικοί της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης πέρασαν χειροπέδες και σε έναν 34χρονο ημεδαπό.

Όπως προέκυψε από τα αλκοτέστ που διενεργήθηκαν, και οι δύο άνδρες οδηγούσαν τα επιβατικά τους αυτοκίνητα έχοντας καταναλώσει ποσότητα οινοπνεύματος κατά πολύ υψηλότερη από το νόμιμο όριο.


Πηγή

Η Αλμπέρτα θα ψηφίσει για το αν θα παραμείνει μέρος του Καναδά ή αν θα ανεξαρτοποιηθεί

0

Το δημοψήφισμα έχει προγραμματιστεί για τις 19 Οκτωβρίου

Τον Οκτώβριο, η επαρχία Αλμπέρτα του Καναδά θα πραγματοποιήσει τοπικό δημοψήφισμα για να ρωτήσει τους πολίτες της, εάν επιθυμούν να παραμείνουν μέρος της χώρας ή να ανεξαρτοποιηθούν, γεγονός που αποτελεί μια σημαντική δοκιμασία για την ενότητα της χώρας, την πρώτη εδώ και δεκαετίες.

Η ηγέτιδα της Αλμπέρτα, η πρωθυπουργός Ντανιέλ Σμιθ, ανακοίνωσε την επικείμενη ψηφοφορία σε τηλεοπτική ομιλία της, τονίζοντας ότι η ίδια θέλει έναν ενωμένο Καναδά.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα όλο και πιο αυξανόμενο αυτονομιστικό κλίμα στην συγκεκριμένη επαρχία του Καναδά, και το τοπικό δημοψήφισμα έρχεται έπειτα από λαϊκή πρωτοβουλία που ζητούσε την απόσχιση της επαρχίας και συγκέντρωσε περισσότερες από 300.000 υπογραφές.

Το δημοψήφισμα έχει προγραμματιστεί για τις 19 Οκτωβρίου, δήλωσε η Σμιθ.

Ντανιέλ Σμιθ

Η πρωθυπουργός της Αλμπέρτα, Ντανιέλ Σμιθ

AP

Αυτά είναι όσα πρέπει να ξέρετε για το επικείμενο τοπικό δημοψήφισμα της Αλμπέρτα:

Ποιο θα είναι το ερώτημα του δημοψηφίσματος;

Το ερώτημα που θα τεθεί στους πολίτες δεν θα είναι τόσο απλό όσο ακούγεται.

Σύμφωνα με τοπικά μέσα το ερώτημα που θα τεθεί στους κατοίκους της Αλμπέρτα, έχει ως εξής: «Πρέπει η Αλμπέρτα να παραμείνει επαρχία του Καναδά ή πρέπει η κυβέρνηση της Αλμπέρτα να ξεκινήσει νομική διαδικασία βάσει του Καναδικού Συντάγματος για να διεξαχθεί ένα δεσμευτικό τοπικό δημοψήφισμα σχετικά με το αν η Αλμπέρτα πρέπει να αποσχιστεί από τον Καναδά;»

Το γραφείο της πρωθυπουργού Σμιθ διευκρίνισε στο BBC ότι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο επιλογές — η πρώτη επιλογή είναι η παραμονή στον Καναδά και η δεύτερη είναι η έναρξη της νομικής διαδικασίας για τη διεξαγωγή δεσμευτικού δημοψηφίσματος για απόσχιση.

Alberta Treaty Chiefs Unite Against Bill 54 And Separatism

Διαδηλωτές έξω από το Κοινοβούλιο της Αλμπέρτα για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στην προτεινόμενη απόσχιση της Αλμπέρτα από τον Καναδά.

Getty Images

Γιατί συμβαίνει το δημοψήφισμα;

Το δημοψήφισμα γίνεται λόγω της πίεσης που ασκεί μια ομάδα κατοίκων της Αλμπέρτα, η οποία υποστηρίζει την ανεξαρτησία της επαρχίας τους από τον Καναδά.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, οι κάτοικοι αυτοί διοργάνωναν ανοιχτές εκδηλώσεις σε όλη την επαρχία για να δουν εάν υπάρχουν και άλλοι που να συμμερίζονται το ενδιαφέρον τους. Όταν είδαν ότι πράγματι υπήρχε ενδιαφέρον ξεκίνησαν μια λαϊκή πρωτοβουλία που ζητούσε την απόσχιση της Αλμπέρτα από τον Καναδά, η οποία συγκέντρωσε περισσότερες από 300.000 υπογραφές.

Ωστόσο, η πρωτοβουλία απορρίφθηκε από ένα δικαστήριο της Αλμπέρτα νωρίτερα αυτόν το μήνα, καθώς κρίθηκε ότι οι κάτοικοι παρέλειψαν να συμβουλευτούν τις Πρώτες Εθνότητες -αυτόχθονες πληθυσμούς του Καναδά, των οποίων η γη θα επηρεαστεί εάν η επαρχία γινόταν ανεξάρτητο κράτος.

Η Σμιθ δήλωσε ότι είναι «βαθιά προβληματισμένη» από την απόφαση του δικαστηρίου και δεν θα αφήσει «έναν μόνο δικαστή να σιγήσει τις φωνές εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων της Αλμπέρτα». Η κυβέρνησή της έχει ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.

Την ίδια στιγμή, μια ομάδα με επικεφαλής τον πρώην αναπληρωτή πρωθυπουργό της Αλμπέρτα, Τόμας Λουκάζουκ, συγκέντρωσε υπογραφές για μια άλλη πρωτοβουλία, η οποία είναι κατά της απόσχισης με τίτλο «ForeverCanadian» (Για πάντα Καναδός), η οποία συγκέντρωσε περισσότερες από 400.000 υπογραφές.

Να σημειωθεί ότι ο πληθυσμός της επαρχίας ξεπερνάει τα πέντε εκατομμύρια.

Resistance Rally Held In Edmonton

Διαδηλωτές έξω από το Κοινοβούλιο της Αλμπέρτα για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στην προτεινόμενη απόσχιση της Αλμπέρτα από τον Καναδά.

Getty Images

Ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να ανεξαρτοποιηθεί η Αλμπέρτα και τι ζητούν;

Το αυτονομιστικό κίνημα ηγείται ο Μιτς Σιλβέστρε, ιδιοκτήτης καταστήματος όπλων από την πόλη Μπόνιβιλ, και ο Τζέφρι Ραθ, δικηγόρος με έδρα το Κάλγκαρι.

Τόσο ο Σιλβέστρε όσο και ο Ραθ είναι μέλη μιας ομάδας που ονομάζεται Alberta Prosperity Project, η οποία υποστηρίζει ότι η οικονομική ανάπτυξη της επαρχίας παρεμποδίζεται από τα χρόνια διακυβέρνησης του Φιλελεύθερου Κόμματος του Καναδά.

Συγκεκριμένα, πολλοί στο κίνημα είναι απογοητευμένοι με τις περιβαλλοντικές πολιτικές καθώς πιστεύουν ότι αυτές εμπόδισαν την κατασκευή αγωγών και την αξιοποίηση των πόρων της πλούσιας σε πετρέλαιο επαρχίας.

Πιστεύουν επίσης ότι η Αλμπέρτα συνεισφέρει πολύ περισσότερο στη χώρα από ό,τι λαμβάνει, και ότι η πρωτεύουσα του Καναδά, η Οτάβα, έχει δυσανάλογη επιρροή στα εσωτερικά της ζητήματα.

Το κίνημα αυτό έχει τις ρίζες του στην «αποξένωση της Δύσης» — ένας όρος που χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες για να περιγράψει την αίσθηση που νιώθουν ορισμένοι στις δυτικές επαρχίες του Καναδά ότι συχνά αγνοούνται και δεν εκπροσωπούνται δίκαια από τους ομοσπονδιακούς πολιτικούς στην πρωτεύουσα του Καναδά.

Ωστόσο, το κίνημα δεν είναι ομοιόμορφο στις απαιτήσεις του.

Σε μια εκδήλωση του κινήματος που διοργανώθηκε το 2025, ορισμένοι κάτοικοι δήλωσαν στο BBC ότι ήθελαν να χρησιμοποιήσουν την απειλή της ανεξαρτησίας ως διαπραγματευτικό ατού έναντι της Οτάβα, ενώ άλλοι δήλωσαν ότι θα ήθελαν να αποσπαστεί η επαρχία τελείως.

Άλλοι δήλωσαν ότι θα ήταν ανοιχτοί στο ενδεχόμενο η Αλμπέρτα να ενταχθεί στις ΗΠΑ. Ο Ραθ δήλωσε στο BBC ότι πιστεύει ότι η Αλμπέρτα έχει περισσότερα κοινά πολιτισμικά στοιχεία με περιοχές των ΗΠΑ παρά με τον υπόλοιπο Καναδά.

Ο ίδιος επίσης ταξιδέψει αρκετές φορές στην Ουάσιγκτον, όπου αυτός και άλλοι αυτονομιστές συναντήθηκαν με αξιωματούχους της κυβέρνησης Τραμπ για να δουν αν η αμερικανική κυβέρνηση θα υποστήριζε μια ανεξάρτητη Αλμπέρτα.

Ωστόσο, δεν έχει κατονομάσει δημοσίως τους αξιωματούχους της κυβέρνησης Τραμπ με τους οποίους συναντήθηκε.

Alberta Sovereignty Sparks Protests And Tensions In Edmonton

Διαδηλωτές υπέρ της απόσχισης της Αλμπέρτα από τον Καναδά σε συγκέντρωση

Getty Images

Τι θα συμβεί στη συνέχεια;

Η προκήρυξη του δημοψηφίσματος σηματοδοτεί την έναρξη μιας πεντάμηνης προεκλογικής περιόδου για τα ενδιαφερόμενα μέρη και από τις δύο πλευρές του ζητήματος.

Η Σμιθ δήλωσε ότι θα ψηφίσει υπέρ της παραμονής της Αλμπέρτα στον Καναδά. Υποστηρίζει ότι, αν και ορισμένα παράπονα που διατυπώνουν οι αυτονομιστές είναι βάσιμα, η επαρχία κατάφερε πρόσφατα να σημειώσει σημαντική πρόοδο στις σχέσεις της με την Οτάβα.

Ο πρωθυπουργός του Καναδά, Μαρκ Κάρνι, ο οποίος έχει φιλοδοξίες να μετατρέψει τον Καναδά σε «ενεργειακή υπερδύναμη», έχει ασκήσει πιέσεις ώστε η επαρχία να παραμείνει.

«Ανακαινίζουμε τη χώρα καθώς προχωράμε, και είναι απαραίτητο η Αλμπέρτα να βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της διαδικασίας», είχε δηλώσει τον Μάιο ο Κάρνι, ο οποίος μεγάλωσε στην Αλμπέρτα.

Από την πλευρά του, ο ηγέτης της αντιπολίτευσης του Καναδά, Πιερ Πουαλιέβρ, δήλωσε επίσης ότι το κόμμα του θα υποστηρίξει την ενότητα της Αλμπέρτα με την χώρα.


Πηγή

Ημέρα Εξαφανισμένων Παιδιών: Από τον Μπεν και τη Μαντλίν στον Άλεξ και τους γονείς που περιμένουν

0

Η εξαφάνιση ενός παιδιού δεν είναι απλώς μια είδηση που θα παίξει για λίγες ημέρες στα δελτία ειδήσεων. Είναι εφιάλτης δίχως τέλος.

Όταν κάποιος γίνεται γονιός, ο μεγαλύτερός του φόβος είναι να μην πάθει κάτι το παιδί του. Η προστασία του γίνεται αυτοσκοπός και μέχρι να κλείσει τα μάτια του, έχει ως μοναδική αποστολή την ασφάλεια, την ευτυχία και να είναι συνεχώς δίπλα του σε ό,τι του ζητηθεί. Γιατί για έναν γονιό, τίποτα δεν είναι πιο τρομακτικό από την απουσία. Από το να μην ξέρει πού βρίσκεται το παιδί του, αν είναι καλά ή αν θα το ξαναδεί ποτέ.

Η εξαφάνιση ενός παιδιού δεν είναι απλώς μια είδηση που θα παίξει για λίγες ημέρες στα δελτία ειδήσεων. Είναι εφιάλτης δίχως τέλος. Είναι η στιγμή που ο χρόνος σταματά για μια οικογένεια. Είναι άδεια δωμάτια, παιχνίδια που μένουν ανέγγιχτα κι άνθρωποι που ζουν καθημερινά ανάμεσα στην ελπίδα και την απόγνωση παύοντας να έχουν πλέον μια «κανονική» ζωή.

Η Παγκόσμια Ημέρα Εξαφανισμένων Παιδιών δεν υπάρχει μόνο για να θυμίζει αριθμούς και στατιστικές. Υπάρχει για να θυμίζει πρόσωπα. Παιδιά που χάθηκαν ξαφνικά, ιστορίες που συγκλόνισαν ολόκληρο τον κόσμο και υποθέσεις που, ακόμη και χρόνια μετά, παραμένουν ανοιχτές πληγές. Ο μικρός Μπεν Νίνταμ, η Μαντλίν ΜακΚαν και ο δικός μας Άλεξ Μεσχισβίλι είναι τρία μόνο ονόματα μέσα σε μια τεράστια λίστα παιδιών που εξαφανίστηκαν, αφήνοντας πίσω τους αναπάντητα «γιατί» και οικογένειες που δεν σταμάτησαν ποτέ να περιμένουν.

alex1.jpg

Ο Άλεξ Μεσχισβίλι – Η υπόθεση που σημάδεψε τη Βέροια

Ήταν 3 Φεβρουαρίου 2006 όταν ο 11χρονος Άλεξ Μεσχισβίλι εξαφανίστηκε στη Βέροια, επιστρέφοντας από το γηπεδάκι που είχε πάει για να παίξει μπάσκετ. Ο μικρός, παιδί οικογένειας μεταναστών από τη Γεωργία, έφυγε από το γήπεδο για να πάει σπίτι του, όμως δεν έφτασε ποτέ. Οι πρώτες ώρες κύλησαν με την οικογένειά του να τον αναζητά απεγνωσμένα, χωρίς να μπορεί να φανταστεί τι είχε συμβεί.

Η υπόθεση γρήγορα πήρε τεράστιες διαστάσεις. Οι έρευνες της Αστυνομίας αποκάλυψαν πως ο Άλεξ είχε πέσει θύμα βίας από συνομηλίκους του. Ανήλικα παιδιά της περιοχής κατέθεσαν ότι είχαν εμπλακεί σε καβγά μαζί του, ενώ με το πέρασμα των ημερών οι μαρτυρίες άλλαζαν συνεχώς, προκαλώντας σύγχυση και οργή στην κοινή γνώμη. Παρά τις πολύμηνες έρευνες, το σώμα του μικρού Άλεξ δεν βρέθηκε ποτέ.

Πέρασαν τέσσερις μήνες, όπου η οικογένεια του Άλεξ βρισκόταν στο σκοτάδι και δεν γνώριζε τι είχε συμβεί στο παιδί τους. Η Αστυνομία συνέχισε να ερευνά την υπόθεση και είχε εστιάσει στο σχολικό περιβάλλον του μικρού. Οι Αρχές κάλεσαν τα παιδιά για κατάθεση-ανάκριση, ένα τη φορά, και συνέκρινε τα άλλοθί τους. Ο καθένας είχε μια ξεχωριστή εκδοχή να μοιραστεί. Εν τέλει τα παιδιά, επιβεβαίωσαν ότι ο Άλεξ είχε δολοφονηθεί. Είπαν ότι τον πέταξαν στο ποτάμι, όμως η μάνα του, η Νατέλα, η οποία έμεινε στη χώρα για να δικαιώσει τη μνήμη του παιδιού της, υποστήριξε ότι τον είχαν «χτίσει» σε οικοδομή.

alex.jpg

Η παρέα των κακοποιητών του, αποτελούνταν από δύο αδέλφια Ελλήνων, έναν Αλβανό, έναν Βορειοηπειρώτη κι έναν Ρουμάνο, ηλικίας από 11 έως 13 ετών. Η υπόθεση οδήγησε σε δικαστικές εξελίξεις και καταδίκες ανηλίκων για σωματική βλάβη με αποτέλεσμα τον θάνατο, χωρίς όμως να δοθούν ποτέ ξεκάθαρες απαντήσεις για το πώς ακριβώς χάθηκε το παιδί και πού κατέληξε η σορός του.

Αφού περιέγραψε πώς τον σκότωσαν, ένας από τους εμπλεκόμενους, είπε εν συνεχεία, ότι τον άφησαν σε ένα ακατοίκητο σπίτι και την επομένη τον πήραν με ένα καρότσι για να πετάξουν τη σορό του στο ποτάμι.

«Μπήκαμε στη γέφυρα της Μπαρούτας και μπροστά από τα σκαλιά σταματήσαμε. Βγάλαμε την κουβέρτα, σηκώσαμε το παιδί και το κατέβασαν από τα σκαλιά. Εγώ ήμουνα πάνω στη γέφυρα και μπορούσα να τους βλέπω μέχρι που κατέβηκαν κάτω εντελώς. Μετά συναντηθήκαμε την επόμενη μέρα και τους ρώτησα τι έγινε και μου είπε ο Ε.Χ. τον πετάξαμε στο ποτάμι», κατέθεσε.

Στα μέσα Ιουνίου 2006, ο αντιεισαγγελέας Στέφανος Ζαρκαζιάς επέστρεψε στην ασφάλεια Βέροιας τη δικογραφία που έχει σχηματιστεί για την υπόθεση. Το 2011 ο Βασίλης Τρούπκος παππούς των δύο παιδιών που εμπλεκόταν στην υπόθεση καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 4,5 ετών. Κρίθηκε ένοχος για τις πράξεις της υπόθαλψης εγκληματία κατά συρροή και της ψευδορκίας μάρτυρα κατ’ εξακολούθηση. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, γνώριζε για την εμπλοκή των εγγονών του στην εξαφάνιση, αλλά την απέκρυψε από τις διωκτικές Αρχές.

alex2.jpg

Σήμερα, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, η εξαφάνιση και ο θάνατος του Άλεξ παραμένουν μία από τις πιο σκοτεινές και οδυνηρές υποθέσεις στην Ελλάδα. Η μητέρα του δεν σταμάτησε ποτέ να ζητά την αλήθεια, ενώ το όνομα του Άλεξ εξακολουθεί να συμβολίζει τον σχολικό εκφοβισμό, τη βία ανηλίκων και την ανάγκη προστασίας κάθε παιδιού.

natela-alex.jpg

Ο μικρός Μπεν – Όταν ο χρόνος σταμάτησε στην Κω

Ήταν καλοκαίρι του 1991 όταν η οικογένεια του Μπεν Νίνταμ αποφάσισε να απολαύσει τον ελληνικό ήλιο και τις θάλασσες της Κω. Το βράδυ της 24ης Ιουλίου, ο 21 μηνών Μπεν έπαιζε έξω από το σπίτι συγγενών στο χωριό Ηρακλής, όσο οι γονείς του βρίσκονταν σε μικρή απόσταση απολαμβάνοντας τη… θερινή ραστώνη και γνωρίζοντας ότι ο Μπεν είναι σε ασφαλές περιβάλλον και παίζει… Ωστόσο, το παιδί, εξαφανίστηκε ως… δια μαγείας.

Οι πρώτες ώρες θεωρούνται κρίσιμες και η οικογένεια έχει επανειλημμένα υποστηρίξει ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Οι αστυνομικοί αρχικά αντιμετώπισαν τους γονείς με καχυποψία, θεωρώντας πιθανό να εμπλέκονται οι ίδιοι στην εξαφάνιση. Ως εκ τούτου, ούτε λιμάνια, ούτε αεροδρόμια «έκλεισαν» έγκαιρα, γεγονός που καυτηριάστηκε έντονα.

Για χρόνια η κυρίαρχη θεωρία ήταν ότι ο Μπεν είχε απαχθεί. Σε όλο αυτό το διάστημα υπήρξαν εκατοντάδες αναφορές θεάσεων σε διάφορες περιοχές ανά την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πολλοί πίστευαν ότι ίσως είχε δοθεί παράνομα για υιοθεσία ή είχε απαχθεί από κύκλωμα εμπορίας παιδιών.

Ben Needham's mother flies to Kos

Ιδιαίτερη δημοσιότητα είχε λάβει μια υπόθεση στα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν ιδιωτικός ερευνητής εντόπισε ξανθό παιδί σε καταυλισμό Ρομά στη Θεσσαλονίκη. Για μικρό χρονικό διάστημα θεωρήθηκε πιθανό να ήταν ο Μπεν, όμως οι εξετάσεις δεν επιβεβαίωσαν καμία σχέση.

Κι ενώ περνούσαν τα χρόνια, η υπόθεση είχε αναχθεί σε εθνική υπόθεση στο Ηνωμένο Βασίλειο με τη μητέρα του Μπεν να εμφανίζεται συνεχώς σε τηλεοπτικές εκπομπές και να διοργανώνει καμπάνιες για την εύρεσή του. Η μητροπολιτική αστυνομία είχε δημιουργήσει μέχρι και ψηφιακή απεικόνιση της ηλικιακής εξέλιξης για το πώς θα ήταν ο Μπεν σήμερα. Οι φωτογραφίες αναζωπύρωσαν το ενδιαφέρον του κοινού και οδήγησαν σε νέο κύμα καταγγελιών και πιθανών θεάσεων.

ben.jpg

Η θεωρία του θανάτου από εκσκαφέα

Το 2016 η έρευνα πήρε δραματική τροπή. Η South Yorkshire Police άρχισε να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο ο Μπεν να πέθανε την ίδια ημέρα της εξαφάνισής του σε δυστύχημα. Σύμφωνα με τη θεωρία των Βρετανών ερευνητών, ένας χειριστής εκσκαφέα, ο Κωνσταντίνος Μπάρκας, ενδέχεται να παρέσυρε κατά λάθος το παιδί κατά τη διάρκεια χωματουργικών εργασιών κοντά στο αγρόκτημα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το πτώμα του Μπεν εξαφανίστηκε για να μην καταλογιστούν ποτέ ευθύνες.

Οι ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν στην Κω ήταν τεράστιες σε έκταση κι ερευνήθηκαν εκατοντάδες τόνοι χώματος. Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι βρέθηκαν αντικείμενα που πιθανόν ανήκαν στον Μπεν, ανάμεσά τους τμήμα από σανδάλι και παιδικό αυτοκινητάκι. Το 2017 αναφέρθηκε ότι εντοπίστηκαν ίχνη αίματος σε αντικείμενα που θεωρήθηκαν σχετικά με την υπόθεση, ενισχύοντας προσωρινά τη θεωρία του δυστυχήματος. Ωστόσο, οι εξετάσεις DNA δεν κατάφεραν να αποδείξουν ότι ανήκαν στον Μπεν.

ΚΩΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΜΠΕΝ (EUROKINISSI)

Από το 2017 μέχρι και σήμερα η βρετανική αστυνομία έχει προτάξει ως βασικό σενάριο ο Μπεν να πέθανε την ημέρα που εξαφανίστηκε και να βρίσκεται θαμμένος κάπου στην Κω. Η μητέρα του Μπεν εξακολουθεί να ζητά απαντήσεις, υποστηρίζοντας ότι υπάρχουν άνθρωποι στο νησί που γνωρίζουν τι συνέβη αλλά δεν έχουν μιλήσει ποτέ ανοιχτά.

Η Μαντλίν ΜακΚαν – Η εξαφάνιση που συγκλόνισε τον κόσμο

Η εξαφάνιση της Μαντλίν ΜακΚαν είναι ίσως η πιο γνωστή και πιο προβεβλημένη παγκοσμίως. Ήταν το βράδυ της 3ης Μαΐου 2007, όταν η τρίχρονη Μαντλίν εξαφανίστηκε από το διαμέρισμα όπου κοιμόταν με τα μικρότερα αδέλφια της, στο τουριστικό θέρετρο Πράια ντα Λουζ της Πορτογαλίας. Οι γονείς της βρίσκονταν λίγα μέτρα πιο μακριά, σε εστιατόριο μαζί με φίλους, ελέγχοντας ανά διαστήματα τα παιδιά. Όταν η μητέρα της επέστρεψε στο δωμάτιο, η Μαντλίν είχε εξαφανιστεί.

Η υπόθεση πήρε γρήγορα τεράστιες διαστάσεις, με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης να ασχολούνται καθημερινά με το θέμα. Οι πρώτες έρευνες της πορτογαλικής αστυνομίας στράφηκαν σε διάφορα πιθανά σενάρια: Απαγωγή, διάρρηξη που πήγε στραβά ή ακόμη κι εμπλοκή προσώπων από το στενό περιβάλλον της οικογένειας. Λίγες εβδομάδες αργότερα, κι έπειτα από λανθασμένη «ανάγνωση» στοιχείων DNA, οι Αρχές κατέληξαν προσωρινά στο συμπέρασμα ότι το παιδί ίσως είχε πεθάνει κατά λάθος μέσα στο διαμέρισμα κι ότι οι γονείς της επιχείρησαν να συγκαλύψουν το γεγονός. Οι Κέιτ και Τζέρι ΜακΚαν χαρακτηρίστηκαν επίσημα ύποπτοι τον Σεπτέμβριο του 2007, γεγονός που προκάλεσε σοκ και τεράστια πίεση στην οικογένεια.

Ελλείψει αποδείξεων η κατηγορία εξέπεσε. Η υπόθεση μπήκε στο συρτάρι από τους Πορτογάλους και το 2008 έκλεισε οριστικά. Η δημόσια εικόνα των γονέων της Μαντλίν ωστόσο, επλήγη σοβαρά, καθώς ο βρετανικός κίτρινος Τύπος είχε δημοσιεύσει αβάσιμους ισχυρισμούς περί εμπλοκής τους στον θάνατο της κόρης τους. Αργότερα, οι ΜακΚαν δικαιώθηκαν δικαστικά κι έλαβαν αποζημιώσεις και επίσημες «συγγνώμες» από τα βρετανικά ταμπλόιντ.

Αφού μάζεψαν τα κομμάτια τους, συνέχισαν να ερευνούν την υπόθεση. Προσέλαβαν ντετέκτιβ, ενώ το 2011 η Σκότλαντ Γιαρντ ξεκίνησε νέα έρευνα με την ονομασία «Operation Grange». Οι Βρετανοί υποστήριξαν πως πιθανότερο σενάριο ήταν μια προσχεδιασμένη απαγωγή ή μία εγκληματική ενέργεια που συνδεόταν με τις αυξημένες διαρρήξεις στην περιοχή εκείνη την περίοδο. Σημαντικό ρόλο στην έρευνα έπαιξαν οι μαρτυρίες ανθρώπων που φέρονται να κατέθεσαν ότι είδαν ύποπτες κινήσεις γύρω από το διαμέρισμα τις προηγούμενες ημέρες, αλλά και η περίφημη «θέαση της Τάνερ», σύμφωνα με την οποία ένας άνδρας εθεάθη να μεταφέρει ένα παιδί μακριά από το θέρετρο το βράδυ της εξαφάνισης.

mantlin-makan.jpg

Το 2020 οι γερμανικές Αρχές ανακοίνωσαν ότι βασικός ύποπτος θεωρείται ο Κρίστιαν Μπρίκνερ, Γερμανός με βαρύ ποινικό μητρώο και καταδίκες για σεξουαλικά εγκλήματα εις βάρος ανηλίκων. Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, υπήρχαν ενδείξεις ότι βρισκόταν στην περιοχή την κρίσιμη νύχτα. Παρά τις νέες έρευνες, η Μαντλίν δεν βρέθηκε ποτέ και η υπόθεση παραμένει ανοιχτή μέχρι σήμερα, σχεδόν 20 χρόνια μετά.


Πηγή

Καρδίτσα: 46χρονος δρομέας έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια του 9ου Πλαστήριου αγώνα

0

Ένας 46χρονος δρομέας, ο οποίος συμμετείχε στη διαδρομή των 10 χλμ, κατέρρευσε κατά τη διάρκεια του αγώνα δρόμου, χάνοντας τις αισθήσεις του

Από ένα θλιβερό περιστατικό επισκιάστηκε ο 9ος Πλαστήριος Δρόμος στην Καρδίτσα, καθώς ένας συμμετέχων έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Ένας 46χρονος δρομέας, ο οποίος συμμετείχε στη διαδρομή των 10 χλμ, κατέρρευσε κατά τη διάρκεια του αγώνα δρόμου, χάνοντας τις αισθήσεις του. Οι διασώστες έσπευσαν να του παράσχουν τις πρώτες βοήθειες, ενώ κάλεσαν κι ασθενοφόρο, το οποίο τον διακόμισε στο νοσοκομείο Καρδίτσας.

Παρά τις προσπάθειες των γιατρών και της άμεσης διακομιδής στο νοσοκομείο, ο άτυχος άνδρας κατέληξε βυθίζοντας στο πένθος τους οικείους τους. Οι αγώνες ματαιώθηκαν, καθώς και οι απονομές των μεταλλίων στους νικητές.


Πηγή

Θόδωρος Αγγελόπουλος: Ο σκηνοθέτης που έδωσε παγκόσμια φωνή στο ελληνικό σινεμά

0

Η διεθνής πορεία και το κινηματογραφικό αποτύπωμα του μεγάλου δημιουργού

Στις 24 Μαΐου 1998, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος έγραψε ιστορία για τον ελληνικό κινηματογράφο, όταν η ταινία του «Μια αιωνιότητα και μια μέρα» απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, τη σημαντικότερη διάκριση του ευρωπαϊκού σινεμά.

Η βράβευση αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την πορεία του Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος είχε ήδη κατακτήσει διεθνή αναγνώριση μέσα από το ιδιαίτερο κινηματογραφικό του ύφος, τα αργά μονοπλάνα, τις πολιτικές αναφορές και τις βαθιά ανθρώπινες ιστορίες των ταινιών του.

Ο Αγγελόπουλος θεωρείται μέχρι σήμερα ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του παγκόσμιου κινηματογράφου, με έργα που ξεπέρασαν τα ελληνικά σύνορα και άφησαν ισχυρό αποτύπωμα στη διεθνή κινηματογραφική σκηνή.

Cannes 98: Photo Call Of The Winners In Cannes, France On May 24, 1998-

Γαλλία, 24 Μαΐου 1998: Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος φωτογραφίζεται στις Κάννες μετά την απονομή του Χρυσού Φοίνικα για την ταινία «Μια αιωνιότητα και μια μέρα»

Gamma-Rapho

«Μια αιωνιότητα και μια μέρα»

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο βρίσκεται ο σπουδαίος Γερμανός ηθοποιός Μπρούν Γκαντς, ο οποίος δίνει μία από τις πιο εσωτερικές και συγκινητικές ερμηνείες της καριέρας του.

Καθοριστικό ρόλο στην ατμόσφαιρα της ταινίας παίζει και η μουσική της Ελένης Καραΐνδρου, της στενότερης μουσικής συνεργάτιδας του Αγγελόπουλου, με τις μελωδίες της να συνοδεύουν τη σιωπή, τη νοσταλγία και τη βαθιά ποιητικότητα των εικόνων.

Όπως σε πολλές ταινίες του Αγγελόπουλου, έτσι και εδώ κυριαρχούν θέματα όπως ο χρόνος, η μνήμη, η μοναξιά, η απώλεια και τα σύνορα – τόσο τα γεωγραφικά όσο και τα εσωτερικά.

Ο Έλληνας σκηνοθέτης που λάτρεψε η Ευρώπη

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος υπήρξε μία από τις σημαντικότερες μορφές του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου κινηματογράφου, ένας δημιουργός που κατάφερε να μετατρέψει την ελληνική ιστορία, τη μνήμη και την ανθρώπινη μοναξιά σε παγκόσμια κινηματογραφική γλώσσα.

Greek film direktor Theodoros Angelopoulos was seriously injured in a traffic accident

Φωτογραφία αρχείου από τις 9 Φεβρουαρίου 2009: Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα

ANA-MPA FILE

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και μεγάλωσε σε μια Ελλάδα βαθιά σημαδεμένη από τον πόλεμο, την Κατοχή και τον Εμφύλιο – γεγονότα που επηρέασαν καθοριστικά το έργο και τη θεματολογία του. Ο ίδιος συχνά επέστρεφε μέσα από τις ταινίες του στην έννοια της απώλειας, της εξορίας, των συνόρων και της αναζήτησης ταυτότητας.

Οι σπουδές και τα πρώτα βήματα

Αρχικά σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, χωρίς όμως να τον κερδίσει ποτέ πραγματικά ο χώρος της δικηγορίας. Το ενδιαφέρον του στράφηκε γρήγορα προς τον κινηματογράφο και τη δημοσιογραφία, ενώ λίγο αργότερα ταξίδεψε στο Παρίσι για να σπουδάσει κινηματογράφο στη φημισμένη σχολή IDHEC.

Εκεί ήρθε σε επαφή με το ευρωπαϊκό arthouse σινεμά και τα μεγάλα κινηματογραφικά ρεύματα της εποχής, διαμορφώνοντας σταδιακά τη δική του κινηματογραφική ματιά. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα εργάστηκε ως κριτικός κινηματογράφου, πριν περάσει πίσω από την κάμερα στα τέλη της δεκαετίας του ’60.

aggelopoulos infographic

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, η «Αναπαράσταση» το 1970, θεωρήθηκε σημείο καμπής για τον ελληνικό κινηματογράφο και αποκάλυψε από νωρίς ένα εντελώς διαφορετικό σκηνοθετικό ύφος.

Το προσωπικό κινηματογραφικό ύφος

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος δημιούργησε ένα κινηματογραφικό σύμπαν απόλυτα αναγνωρίσιμο και μοναδικό. Οι ταινίες του ξεχώρισαν για τα αργά μονοπλάνα, τις μεγάλες σιωπές, τη χρήση της ομίχλης και των βροχερών τοπίων, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο η Ιστορία γινόταν κομμάτι της ζωής των ηρώων του.

aggelopoulos infographic

Οι χαρακτήρες του ήταν συχνά άνθρωποι μόνοι, περιπλανώμενοι, παγιδευμένοι ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, σε σύνορα πραγματικά και συμβολικά. Ο χρόνος, η μνήμη, η πολιτική, η μετανάστευση και η ανθρώπινη φθορά αποτέλεσαν σταθερούς άξονες του έργου του.

Το σινεμά του δεν βασίστηκε ποτέ στην ένταση ή στην ταχύτητα, αλλά στη δύναμη της εικόνας, της σιωπής και του συναισθήματος. Για πολλούς θεωρείται ο σκηνοθέτης που έδωσε στον ελληνικό κινηματογράφο διεθνή καλλιτεχνική ταυτότητα, επηρεάζοντας δημιουργούς σε ολόκληρο τον κόσμο.

Οι ταινίες-σταθμοί

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος υπέγραψε μερικές από τις σημαντικότερες ελληνικές ταινίες όλων των εποχών, έργα που απέσπασαν διεθνή βραβεία και καθιέρωσαν τον ίδιο ως έναν από τους σημαντικότερους δημιουργούς του ευρωπαϊκού κινηματογράφου.

  • «Ο Θίασος» (1975)
  • «Τοπίο στην Ομίχλη» (1988)
  • «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» (1995)
  • «Ταξίδι στα Κύθηρα» (1984)
  • «Οι Κυνηγοί» (1977)

Η διεθνής αποδοχή

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος υπήρξε ο Έλληνας σκηνοθέτης που κατάφερε να συνδέσει το όνομά του με τα μεγαλύτερα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ και να αποκτήσει παγκόσμια αναγνώριση μέσα από ένα βαθιά προσωπικό και καλλιτεχνικό σινεμά.

Από τη δεκαετία του 1970, οι ταινίες του ταξίδευαν στα σημαντικότερα φεστιβάλ της Ευρώπης, με την κριτική κοινότητα να αναγνωρίζει στο έργο του έναν δημιουργό που αντιμετώπιζε τον κινηματογράφο ως μορφή τέχνης και πολιτικού στοχασμού.

Ιδιαίτερη σχέση είχε και με το Φεστιβάλ Βενετίας, όπου τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα για το σύνολο της προσφοράς του, επιβεβαιώνοντας τη θέση του ανάμεσα στους σημαντικότερους Ευρωπαίους δημιουργούς του 20ού αιώνα.

Glauber Rocha

Ο Γάλλος σκηνοθέτης Λουί Μαλ και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος στην τελετή απονομής του Φεστιβάλ Βενετίας το 1980. Ο Μαλ τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα για το «Atlantic City», ενώ ο Αγγελόπουλος απέσπασε το ίδιο βραβείο για τον «Μεγαλέξανδρο»

Hulton Archive

Το έργο του ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα και αγαπήθηκε ιδιαίτερα στη Γαλλία, την Ιταλία και γενικότερα στην ευρωπαϊκή κινηματογραφική κοινότητα, που έβλεπε στις ταινίες του μια σπάνια ποιητικότητα και μια βαθιά πολιτική ματιά πάνω στον άνθρωπο και την Ιστορία.

Σημαντικό ρόλο στη διεθνή του πορεία έπαιξαν και οι συνεργασίες του με σπουδαίους ηθοποιούς παγκόσμιας εμβέλειας. Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι πρωταγωνίστησε στο «Μελισσοκόμο», ο Χάρβεϊ Καϊτέλ στο «Βλέμμα του Οδυσσέα», ενώ ο Μπρούνο Γκαντς έδωσε μία από τις πιο εμβληματικές ερμηνείες της καριέρας του στο «Μια αιωνιότητα και μια μέρα».

Μέσα από αυτές τις συνεργασίες αλλά και τη σταθερή παρουσία του στα κορυφαία φεστιβάλ του κόσμου, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος καθιερώθηκε ως ο σκηνοθέτης που έδωσε διεθνή φωνή στον ελληνικό κινηματογράφο.

Οι μελωδίες που έγιναν κομμάτι των εικόνων του

Αν οι εικόνες του Θόδωρου Αγγελόπουλου δημιούργησαν ένα ξεχωριστό κινηματογραφικό σύμπαν, η μουσική της Ελένης Καραΐνδρου ήταν η φωνή και η ψυχή αυτού του κόσμου.

Η συνεργασία τους ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 και εξελίχθηκε σε μία από τις σημαντικότερες καλλιτεχνικές συμπράξεις στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Οι μελωδίες της Καραΐνδρου έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι των ταινιών του Αγγελόπουλου, συνοδεύοντας τις μεγάλες σιωπές, τα αργά μονοπλάνα και τις βαθιά ανθρώπινες ιστορίες των ηρώων του.

Με ήχους λιτούς, μελαγχολικούς και βαθιά συναισθηματικούς, η μουσική της δεν λειτουργούσε απλώς ως «υπόκρουση», αλλά ως αφηγηματικό στοιχείο που συμπλήρωνε την εικόνα και ενίσχυε τη συναισθηματική δύναμη κάθε σκηνής.

Από το «Ταξίδι στα Κύθηρα» και το «Τοπίο στην Ομίχλη» μέχρι το «Μια αιωνιότητα και μια μέρα», οι συνθέσεις της Καραΐνδρου ταυτίστηκαν όσο λίγες με το σινεμά του Αγγελόπουλου και αγαπήθηκαν διεθνώς, ακόμη και έξω από τα όρια των ταινιών.

Η ίδια έχει δηλώσει πολλές φορές πως η σχέση τους βασιζόταν στην απόλυτη καλλιτεχνική εμπιστοσύνη, με τον Αγγελόπουλο να αντιμετωπίζει τη μουσική ως βασικό κομμάτι της κινηματογραφικής αφήγησης και όχι ως συμπληρωματικό στοιχείο.

Το τραγικό τέλος

Η πορεία του Θόδωρου Αγγελόπουλου έμελλε να ολοκληρωθεί με τραγικό τρόπο, αφήνοντας ένα μεγάλο κενό στον ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Στις 24 Ιανουαρίου 2012, ο σπουδαίος σκηνοθέτης παρασύρθηκε από διερχόμενη μηχανή στη Δραπετσώνα, κατά τη διάρκεια γυρισμάτων για τη νέα του ταινία με τίτλο «Η άλλη θάλασσα». Ο Αγγελόπουλος μεταφέρθηκε σοβαρά τραυματισμένος στο νοσοκομείο, όπου λίγες ώρες αργότερα υπέκυψε στα τραύματά του, σε ηλικία 76 ετών.

Theo Angelopoulos

Φωτογραφία αρχείου από το Φεστιβάλ Βερολίνου το 2009: Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την ταινία «Η Σκόνη του Χρόνου»

AP

Η είδηση του θανάτου του προκάλεσε σοκ στον καλλιτεχνικό κόσμο της Ελλάδας και του εξωτερικού. Δημιουργοί, ηθοποιοί και μεγάλα διεθνή φεστιβάλ αποχαιρέτησαν έναν σκηνοθέτη που είχε συνδέσει το όνομά του με το ευρωπαϊκό auteur cinema και είχε δώσει διεθνή υπόσταση στον ελληνικό κινηματογράφο.

Η τελευταία του ταινία έμεινε ανολοκλήρωτη, ωστόσο το έργο και η επιρροή του συνεχίζουν μέχρι σήμερα να αποτελούν σημείο αναφοράς για το παγκόσμιο σινεμά.


Πηγή

Πατησίων και Στουρνάρη: Το διαμέρισμα όπου η Σοφία Βέμπο και ο Μίμης Τραϊφόρος έγραψαν ιστορία

0

Η καθημερινότητα της Βέμπο, ο υπέρμετρος αλτρουισμός του ζευγαριού που δεν απέκτησε ποτέ περιουσία και η μαρτυρία του σημερινού ενοίκου της οικίας.

Στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Πατησίων, στην καρδιά της Αθήνας, βρίσκεται ένα διαμέρισμα που αποτελεί ζωντανό κύτταρο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού. Σε αυτή την ιστορική πολυκατοικία, ακριβώς απέναντι από το Πολυτεχνείο, έζησαν για 28 ολόκληρα χρόνια η Σοφία Βέμπο και ο Μίμης Τραϊφόρος, αφήνοντας πίσω τους όχι μόνο ένα ανεκτίμητο καλλιτεχνικό έργο, αλλά και ένα βαθύ αποτύπωμα ανθρωπιάς.

Το διαμέρισμα αυτό εξακολουθεί να προκαλεί ρίγη συγκίνησης σε όσους γνωρίζουν το παρελθόν του. Ο σημερινός ένοικος και θεματοφύλακας της ιστορίας του σπιτιού, Τάκης Δόξας – Λαμπρινόπουλος, αναφέρει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Η οικογένειά μας αισθάνεται ιδιαίτερα υπερήφανη που ζει και αναπνέει σε αυτόν τον χώρο. Μας επισκέπτονται συχνά μαθητές δημοτικών και γυμνασίων, οι οποίοι εξερευνούν και γνωρίζουν το σπίτι απ’ άκρη σ’ άκρη».

«Όλοι οι τοίχοι ήταν γεμάτοι ιστορία»

Ο ανιψιός και βιογράφος του θρυλικού ζευγαριού, Βασίλης Τραϊφόρος, ο οποίος επισκεπτόταν συχνά τους θείους του κατά την παιδική του ηλικία, ανασύρει μοναδικές εικόνες από την ατμόσφαιρα εκείνης της εποχής. «Με την είσοδο έμπαινες σε ένα ευρύχωρο χολ. Αριστερά απλωνόταν το μεγάλο σαλόνι με το μπαλκόνι που έβλεπε στην Πατησίων, ενώ δεξιά βρισκόταν η πόρτα για το γραφείο του θείου», περιγράφει. «Αυτό που με καθήλωνε πάντα ήταν ότι οι τοίχοι ήταν ασφυκτικά γεμάτοι με φωτογραφίες, κορνίζες, τιμητικά διπλώματα, βραβεία, μετάλλια και θεατρικά αναμνηστικά. Κάθε αντικείμενο έκρυβε πίσω του και μια μεγάλη σελίδα της Ελλάδας».

Μέσα από τις αναμνήσεις του, ο χώρος αποκτά ξανά ζωή, γεμίζοντας με τις αισθήσεις του παρελθόντος: «Θυμάμαι έντονα τις μυρωδιές του σπιτιού. Ο θείος ήταν πάντα φρεσκοξυρισμένος και μύριζε κολόνια λεμόνι. Η θεία φορούσε μόνιμα το τσεμπέρι της και ανέδιδε τη μυρωδιά της πούδρας της. Τις ώρες εκείνες, από την κουζίνα έφτανε πάντα μια υπέροχη μυρωδιά φαγητού, καθώς της άρεσε πολύ να μαγειρεύει και ήταν εξαίρετη νοικοκυρά».

bempw-2.jpg

Η Σοφία Βέμπο στην κουζίνα

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το καταφύγιο των καταδιωκόμενων τη νύχτα του Πολυτεχνείου

Η οικία της Βέμπο έμελλε να συνδεθεί άρρηκτα με μία από τις πιο δραματικές και ένδοξες στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας: τη νύχτα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973. Όπως εξηγεί ο κ. Δόξας – Λαμπρινόπουλος, αμέσως μετά την κεντρική είσοδο υπάρχει ένα δωμάτιο 15 τετραγωνικών μέτρων. Σε αυτόν ακριβώς τον χώρο, η Σοφία Βέμπο προσέφερε άσυλο και προστάτευσε δέκα καταδιωκόμενους φοιτητές. Παρά τον εξονυχιστικό έλεγχο που πραγματοποίησε η Ασφάλεια στο διαμέρισμα, η ενιαία ταπετσαρία του τοίχου είχε καλύψει απόλυτα την πόρτα, μετατρέποντας το δωμάτιο σε μια απροσπέλαστη κρυψώνα.

Ο Βασίλης Τραϊφόρος, μεταφέροντας τις συγκλονιστικές αφηγήσεις του θείου του, σημειώνει: «Κάθε φορά που επισκεπτόμουν το διαμέρισμα, κοντοστεκόμουν στην πόρτα και έφερνα στο νου μου εκείνη τη νύχτα. Προσπαθούσα να αναπλάσω την εικόνα της ατρόμητης Βέμπο, που όρθωσε το ανάστημά της, έδιωξε τους πραιτοριανούς της δικτατορίας και έσωσε τους τραυματισμένους νέους».

bempw-3.jpg

Η Σοφία Βέμπο και ο Μίμης Τραϊφόρος

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μια ζωή δοσμένη στον αλτρουισμό

Παρά τη μυθική τους καριέρα, το ζευγάρι δεν απέκτησε ποτέ δική του περιουσία. Όπως αποκαλύπτει ο ανιψιός τους, το διαμέρισμα της Στουρνάρη δεν τους ανήκε, αλλά διέμεναν σε αυτό με ενοίκιο. Λόγω του υπέρμετρου αλτρουισμού τους, πρόσφεραν οικονομική βοήθεια οπουδήποτε υπήρχε ανάγκη. Το μοναδικό περιουσιακό τους στοιχείο ήταν το θέατρο «ΒΕΜΠΟ», το οποίο κατάφεραν να οικοδομήσουν με τους κόπους από τις μεγάλες περιοδείες τους σε Αμερική και Αφρική.

Η προϊστορία του ίδιου του ακινήτου κρύβει επίσης το δικό της ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τον κ. Δόξας – Λαμπρινόπουλο, η οικία αποτελούσε αρχικά έπαθλο του θρυλικού Λαχείου Συντακτών, το οποίο είχε κερδίσει ένας Αθηναίος που αγόρασε τον τυχερό λαχνό στην Ομόνοια. Το 1991 το διαμέρισμα αγοράστηκε από τον Πέτρο Μαγφιάκο, πατέρα της συζύγου του, με την οικογένεια να εγκαθίσταται τελικά εκεί το 2009.

Σήμερα, μια μαρμάρινη αναμνηστική πλακέτα στην είσοδο της πολυκατοικίας επί της οδού Στουρνάρη θυμίζει στους περαστικούς και στις νεότερες γενιές ότι «Εδώ έζησε και πέθανε η Σ. ΒΕΜΠΟ». Το συγκεκριμένο κτίριο αποτέλεσε, μάλιστα, την έμπνευση για το περίφημο θεατρικό έργο του Μίμη Τραϊφόρου «Στουρνάρα 288». Μετά την απώλεια της «Τραγουδίστριας της Νίκης», ο σύντροφος της ζωής της αποχώρησε από το σπίτι, μετακομίζοντας σε ένα διαμέρισμα στα Άνω Πατήσια, σφραγίζοντας έτσι το τέλος μιας ολόκληρης εποχής.

*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Πηγή

Τσίπρας: «Φτιάχνουμε ομάδα για πρωτάθλημα» – Το μήνυμα Τσίπρα με τα χρώματα της Μπαρτσελόνα

0

«Φτιάχνουμε ομάδα για πρωτάθλημα. Τα χρώματα τα βρήκαμε. Τα υπόλοιπα την Τρίτη 26 Μαΐου στο Θησείο στις 8 το βράδυ. Σας περιμένω όλους εκεί» λέει στο βίντεο ο Τσίπρας

Ο Αλέξης Τσίπρας συνεχίζει να «βομβαρδίζει» τα social media ενόψει της 26ης Μαΐου, ημέρα κατά την οποία θα ανακοινώσει το νέο του κόμμα. Ο πρώην πρωθυπουργός ανάρτησε βίντεο στο οποίο αναφέρει ότι «φτιάχνουμε ομάδα για πρωτάθλημα».

Ο κ. Τσίπρας κρατά μια μπάλα της Μπαρτσελόνα, τα χρώματα της οποίας κυριαρχούν και στο κόμμα του, ενώ έχει μπροστά του κι ένα κασκόλ των μπλαουγκράνα επιχειρώντας να συνδέσει τα χρώματα με το πολιτικό του μήνυμα.

Όπως αναφέρει, «το μπλε συμβολίζει την πατρίδα» και «το κόκκινο τους αγώνες», ενώ παράλληλα, απευθύνει κάλεσμα για την εκδήλωση της Τρίτης, δίνοντας το στίγμα της νέας προσπάθειας: «Φτιάχνουμε ομάδα για πρωτάθλημα. Τα χρώματα τα βρήκαμε. Τα υπόλοιπα την Τρίτη 26 Μαΐου στο Θησείο στις 8 το βράδυ. Σας περιμένω όλους εκεί».


Πηγή

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις: Κλειστό για 8 ώρες τμήμα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Εδέσσης

0

Όλες οι εναλλακτικές διαδρομές και οι εκτροπές για ΙΧ και φορτηγά

Σε ισχύ τίθενται από σήμερα το πρωί, Κυριακή 24/5 έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κεντρικό τμήμα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Εδέσσης, το οποίο θα παραμείνει εντελώς κλειστό για οκτώ ώρες, έως και τις 16:00 το μεσημέρι.

Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, η απαγόρευση διέλευσης εφαρμόζεται σταδιακά και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, στο κομμάτι που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Γέφυρας μέχρι και τη συμβολή με την οδό Καπετάν Άγρα στη Χαλκηδόνα. Λόγω της πλήρους διακοπής της κυκλοφορίας, οι αρχές έχουν θέσει σε εφαρμογή ένα εκτεταμένο σχέδιο εκτροπών, διαχωρίζοντας τα οχήματα ανάλογα με το βάρος τους.

Πώς διεξάγεται η κυκλοφορία για τα φορτηγά

  • Προς Χαλκηδόνα: Η κίνηση των βαρέων οχημάτων εκτρέπεται μέσω της ΠΑΘΕ, περνώντας από Χαλάστρα, Μάλγαρα και Κλειδί. Στη συνέχεια, μέσω της Εγνατίας Οδού, κατευθύνονται προς την Αλεξάνδρεια και από εκεί οδηγούνται προς τα Γιαννιτσά ή τη Χαλκηδόνα, ανάλογα με τον τελικό τους προορισμό.

  • Από Γιαννιτσά και Χαλκηδόνα προς Θεσσαλονίκη: Η κίνηση διεξάγεται αναγκαστικά μέσω της επαρχιακής οδού Γιαννιτσών – Αλεξάνδρειας. Ανάλογες ειδικές προβλέψεις και παρακάμψεις ισχύουν και για όσα βαρέα οχήματα κινούνται από τη Βέροια με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη.

Οι εναλλακτικές διαδρομές για τα ΙΧ

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά οχήματα, οι εκτροπές πραγματοποιούνται μέσω των εξής περιοχών: Γέφυρα, Βαθύλακκος, Πρόχωμα και Κουφάλια, τόσο για όσους κινούνται προς Χαλκηδόνα όσο και για εκείνους που κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη.

Από την απαγόρευση εξαιρούνται ορισμένες πολύ τοπικές μετακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Κάτω Γέφυρας, οι οποίες θα επιτρέπονται κανονικά, αποκλειστικά όμως για τα ελαφρά οχήματα.

Με στόχο την ασφάλεια των πολιτών, την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων και την αποφυγή έντονων κυκλοφοριακών προβλημάτων, η Τροχαία απευθύνει θερμή έκκληση στους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μειώνουν ταχύτητα και να συμμορφώνονται πιστά τόσο με την προσωρινή σήμανση όσο και με τις υποδείξεις των τροχονόμων που βρίσκονται στα σημεία των εκτροπών.


Πηγή

Κυριάκος Μητσοτάκης: Παράταση για το «Σπίτι μου 2», ενίσχυση Ενόπλων Δυνάμεων και Άμεσης Δράσης

0

Η εβδομαδιαία ανασκόπηση του πρωθυπουργού

Σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που αγγίζουν την καθημερινότητα, την οικονομία και την ασφάλεια εστιάζει η καθιερωμένη εβδομαδιαία ανασκόπηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Στο επίκεντρο της κυβερνητικής ατζέντας βρίσκεται η στεγαστική πολιτική, με καθοριστικές διευκολύνσεις για τους δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου ΙΙ» και την αξιοποίηση των πρώτων ακινήτων της ΔΥΠΑ. Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναδεικνύει τις εμβληματικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση του ΕΣΥ και των γιατρών, τις αυξήσεις έως 20% μέσω των νέων Συλλογικών Συμβάσεων στον Επισιτισμό, καθώς και την ιστορική, πλήρη αξιοποίηση των 17,7 δισ. ευρώ από το δανειακό σκέλος του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ο πρωθυπουργός κάνει ιδιαίτερη μνεία και στον πολιτισμό, ξεχωρίζοντας την ολοκλήρωση των εργασιών ανάδειξης στο Παλάτι των Δεσποτών στην Καστροπολιτεία του Μυστρά, το οποίο παραδίδεται πλήρως προσβάσιμο στο κοινό ως ένα κορυφαίο Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Η ανασκόπηση κλείνει με αναφορές στην ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες του κράτους και τις αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού.

Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη

Καλημέρα! Μία Κυριακή χωρίς ανασκόπηση ήταν αρκετή για να μαζευτούν πολλές εξελίξεις και αρκετά σημαντικά θέματα. Οπότε σήμερα θα προσπαθήσω να πω όσα περισσότερα μπορώ και όσο γίνεται πιο σύντομα.
Ξεκινώ με το Πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ». Όπως σας είχα πει πριν από δύο ανασκοπήσεις, η 2α Ιουνίου 2026 έχει οριστεί ως καταληκτική ημερομηνία για τη συμβασιοποίηση των δανείων, ώστε να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Ακούσαμε όμως τις ανησυχίες πολιτών που έχουν ήδη εγκριθεί για το πρόγραμμα, αλλά αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις σε συμβόλαια, ελέγχους ή μεταβιβάσεις ακινήτων. Γι’ αυτό δίνουμε πλέον τη δυνατότητα να ολοκληρωθούν έως το τέλος Αυγούστου οι ήδη εγκεκριμένες αιτήσεις, με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας. Με απλά λόγια, όσοι έχουν ήδη μπει στο πρόγραμμα δεν θα χάσουν την ευκαιρία να αποκτήσουν το σπίτι τους λόγω διαδικαστικών καθυστερήσεων. Επιπρόσθετα στο στεγαστικό ζήτημα, να πω ότι «κλείδωσαν» και τα πρώτα 8 ακίνητα της ΔΥΠΑ σε Παιανία, Λάρισα, Πύργο και Καλαμάτα, τα οποία θα αξιοποιηθούν μέσω κοινωνικής αντιπαροχής. Από αυτά εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 400 νέα διαμερίσματα, εκ των οποίων περίπου 130 θα διατεθούν σε ευάλωτους συμπολίτες μας.
Ένα άλλο πρόγραμμα κοινωνικής υποστήριξης, ο «Προσωπικός Βοηθός», ενισχύεται ενόψει της επέκτασής του από τον Ιούνιο, με συνολικούς πόρους 55 εκ. ευρώ -50 εκ. ευρώ ετησίως και επιπλέον 5 εκ. ευρώ για τα υποστηρικτικά έργα. Η πιλοτική φάση του προγράμματος έδειξε στην πράξη πόσο σημαντική είναι αυτή η υπηρεσία για άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους, τόσο μέσα στο σπίτι όσο και στην καθημερινή κοινωνική και επαγγελματική ζωή. Για πολλούς συμπολίτες μας, ο «Προσωπικός Βοηθός» σημαίνει μεγαλύτερη αυτονομία, περισσότερη ελευθερία κινήσεων και ουσιαστικότερη συμμετοχή στην κοινωνία. Και αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο.

Να έρθω στον χώρο της δημόσιας υγείας, όπου έχουμε παραλάβει ήδη 28 ανακαινισμένα ΤΕΠ και 55 Κέντρα Υγείας μέχρι σήμερα, με τελευταία αυτήν την εβδομάδα τα δύο αναβαθμισμένα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών σε νοσοκομεία εκτός λεκανοπεδίου, στο «Γ. Γεννηματάς» της Θεσσαλονίκης και στο Γενικό Νοσοκομείο Νάουσας. Βέβαια, η ενίσχυση του ΕΣΥ δεν περιορίζεται μόνο στις κτηριακές υποδομές και τον εξοπλισμό, αλλά και στο προσωπικό. Μερικά από όσα έχουμε κάνει: προ ημερών βγήκε η μεγαλύτερη προκήρυξη θέσεων για μόνιμο ιατρικό προσωπικό στην ιστορία του ΕΣΥ, 1.131 θέσεις σε μία ημέρα. Επιπλέον, οι γιατροί του ΕΣΥ είδαν στα εκκαθαριστικά τους σημειώματα τη διαφορά από την αυτοτελή φορολόγηση των εφημεριών που ψήφισε η κυβέρνησή μας, με τον μέσο όρο της ετήσιας φορολογικής ελάφρυνσης να φτάνει περίπου τα 7.000 ευρώ. Πρόκειται για μια ουσιαστική αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματός τους, ίσως τη μεγαλύτερη των τελευταίων ετών. Και πολύ σύντομα καταθέτουμε και τη διάταξη για την ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά του νοσηλευτικού προσωπικού του ΕΣΥ και του ΕΚΑΒ, ικανοποιώντας ένα δίκαιο και διαχρονικό αίτημά τους.

Πολύ σημαντική όμως είναι και η απόφασή μας να επεκτείνουμε για έναν ακόμη χρόνο το πρόγραμμα της ΔΥΠΑ μέσω του οποίου προσλήφθηκαν πέρυσι 500 τραυματιοφορείς στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Η συμβολή τους ήταν ουσιαστική στη μείωση των καθυστερήσεων στις διακομιδές ασθενών και στην καλύτερη λειτουργία των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, ιδιαίτερα σε νοσοκομεία με αυξημένη πίεση. Ταυτόχρονα, αυτό σημαίνει ότι έχουν εργασία 500 άνεργοι συμπολίτες μας, νέοι αλλά και αρκετοί ηλικίας άνω των 50 ετών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες επανένταξης στην αγορά εργασίας.

Το ένα θέμα με πάει στο άλλο και κάπως έτσι έρχομαι στην αγορά εργασίας και στην επέκταση των Συλλογικών Συμβάσεων στους κλάδους του Επισιτισμού και των Ζαχαρωδών Προϊόντων που επηρεάζει 400.000 και πλέον εργαζόμενους. Οι δύο νέες Συμβάσεις καλύπτουν την τριετία 2026-2028 και, για τους απασχολούμενους στα τουριστικά και επισιτιστικά καταστήματα της χώρας -που είναι οι περισσότεροι- οι αποδοχές αυξάνονται έως και σχεδόν 20% από τον νόμιμο κατώτατο μισθό με προσαυξήσεις και στα επιδόματα, ενώ περίπου 23.000 είναι οι ωφελούμενοι στον κλάδο των Ζαχαρωδών Προϊόντων που επίσης θα έχουν αυξήσεις στο ημερομίσθιο 9% την τριετία και αναπροσαρμοσμένα προς τα πάνω όλα τα επιδόματα.
Σημαντική για την αγορά εργασίας, όμως, είναι και η σύνδεσή της με την εκπαίδευση. Ένας τρόπος να χτίζουμε αυτή τη σύνδεση είναι και το «Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας», όπου για το 2026-2027 ξεκίνησε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά η υποβολή θέσεων από επιχειρήσεις και φορείς του ιδιωτικού τομέα. Στόχος μας είναι όλο και περισσότεροι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ να αποκτούν πραγματική εργασιακή εμπειρία και ουσιαστικές επαγγελματικές προοπτικές σε ειδικότητες που έχει ανάγκη η οικονομία και η παραγωγή.

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι το επόμενο θέμα για σήμερα. Και εδώ μπορώ να πω ότι κάτι αρχίζει επιτέλους να αλλάζει στην εικόνα των συγκοινωνιών της Αθήνας. Το 2023 είχαμε δεσμευτεί ότι στους δρόμους της πρωτεύουσας θα κυκλοφορούν πάνω από 1.000 νέα λεωφορεία μέχρι το τέλος της τετραετίας. Σήμερα έχουν ήδη φτάσει τα 1.076. Ταυτόχρονα, ξεκινά και η ουσιαστική αναβάθμιση του παλιού «Ηλεκτρικού» και από τον επόμενο μήνα μπαίνει σε λειτουργία ο πρώτος πλήρως ανακατασκευασμένος συρμός, ενώ μέσα στον επόμενο χρόνο θα προστεθούν άλλοι 13. Δεν ισχυρίζομαι προφανώς ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα από τη μία μέρα στην άλλη. Είναι όμως η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που γίνεται μια τόσο μεγάλη και οργανωμένη προσπάθεια ανανέωσης του στόλου και συνολικά των δημόσιων συγκοινωνιών της Αθήνας.

Θα αλλάξω θέμα και θα έρθω στη λύση που δώσαμε σε ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε χιλιάδες ενεργούς αγρότες, κυρίως στη Θεσσαλία και τη Μακεδονία, αλλά και άλλων περιοχών. Με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, δίνεται πλέον η δυνατότητα να λαμβάνουν κανονικά τις ενισχύσεις παραγωγοί που καλλιεργούν εκτάσεις οι οποίες εμφανίζονται στο Κτηματολόγιο ως αρχική ιδιοκτησία του Δημοσίου και μέχρι σήμερα εξαιρούνταν από τις επιδοτήσεις. Πρόκειται για μια χρόνια στρέβλωση που διορθώνουμε με αντικειμενικά κριτήρια, ώστε άνθρωποι που καλλιεργούν πραγματικά τη γη να μην χάνουν τις ενισχύσεις που δικαιούνται λόγω γραφειοκρατικών εκκρεμοτήτων δεκαετιών. Μάλιστα, η ρύθμιση έχει και αναδρομική ισχύ για τις αιτήσεις του 2025, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις. Ξεκαθαρίζω, πάντως, ότι η ρύθμιση αφορά αποκλειστικά την καταβολή των ενισχύσεων και δεν αλλάζει τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα του Δημοσίου ή τρίτων.

Συνεχίζω με μια σημαντική μεταρρύθμιση που αφορά το πώς οργανώνουμε χωρικά συνολικά την ανάπτυξη της χώρας μας: τον ταυτόχρονο σχεδιασμό των νέων Ειδικών Χωροταξικών Πλαισίων για τον Τουρισμό, τις ΑΠΕ και τη Βιομηχανία, κάτι που γίνεται πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ξεκινώ από το νέο Χωροταξικό για τον Τουρισμό, που βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση. Στόχος είναι να μπει τάξη και σαφείς κανόνες στην τουριστική ανάπτυξη, ώστε να προστατεύονται το περιβάλλον, οι τοπικές κοινωνίες και ο χαρακτήρας κάθε περιοχής, χωρίς να σταματήσει η ανάπτυξη ενός κλάδου που αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας μας. Το δεύτερο εκ των Χωροταξικών, αυτό για τις ΑΠΕ, μπήκε και αυτό σε διαβούλευση, με νέους κανόνες και περιορισμούς για περιοχές Natura, δάση, μικρά νησιά και τουριστικές ζώνες, ώστε η ενεργειακή μετάβαση να προχωρά με μεγαλύτερη ισορροπία και κοινωνική συναίνεση, ενώ σύντομα θα παρουσιάσουμε και το Χωροταξικό για τη Βιομηχανία, στόχος του οποίου είναι οι μεγάλες αναπτυξιακές πολιτικές να λειτουργούν συντονισμένα και όχι αποσπασματικά, αποφεύγοντας αντιθέσεις του παρελθόντος: τις συγκρούσεις χρήσεων γης, την απουσία σχεδίου και την αβεβαιότητα.

Και μιας και μιλάμε για βιομηχανία και στρατηγικές επενδύσεις, εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα μια ιδιαίτερα σημαντική επένδυση της Metlen, ύψους 340 εκ. ευρώ, που δίνει στη χώρα μας τη δυνατότητα να παράγει γάλλιο, μια κρίσιμη πρώτη ύλη για τεχνολογίες όπως οι ημιαγωγοί, τα αμυντικά συστήματα, η τεχνητή νοημοσύνη και τα σύγχρονα φωτοβολταϊκά. Και για να καταλάβουμε τη σημασία της: η Ελλάδα θα μπορεί πλέον να καλύπτει το σύνολο των αναγκών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε γάλλιο.
Η φιλοσοφία μας γύρω από τις επενδύσεις είναι να στηρίζουμε παρεμβάσεις που δεν αφορούν μόνο το σήμερα, αλλά ενισχύουν τη θέση της χώρα μας για τα επόμενα χρόνια. Σε αυτήν, λοιπόν, την κατεύθυνση, πετύχαμε αυτήν την εβδομάδα να κατακτήσουμε έναν ιδιαίτερα σημαντικό στόχο: να αξιοποιηθεί στο 100% το δανειακό σκέλος του Ταμείου Ανάκαμψης. Με απλά λόγια, τα 17,7 δισ. ευρώ που εξασφαλίσαμε περνούν όλα πια στην πραγματική οικονομία και γίνονται επενδύσεις που δημιουργούν ανάπτυξη και νέες δουλειές. Με την ολοκλήρωση των συμβασιοποιήσεων από τα πιστωτικά ιδρύματα, οι συνολικές επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα 30 δισ. ευρώ, με το 60% των επιχειρήσεων που συμμετέχουν να είναι μικρομεσαίες, και να απορροφούν 5,6 δισ. ευρώ. Παράλληλα, μέσω του InvestEU, περισσότερες από 15.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις έλαβαν δάνεια ύψους 3 δισ. ευρώ. Συνολικά, επομένως, οι ΜμΕ έχουν στηριχθεί με σχεδόν 10 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, αν προστεθούν και οι απευθείας ενισχύσεις που έχουν λάβει. Και δεν σταματάμε εδώ: η πρόσβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε φθηνό δανεισμό θα συνεχιστεί και μετά την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης, με επιπλέον 2 δισ. ευρώ μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, ενώ για startups και εταιρείες με γρήγορη ανάπτυξη υπάρχουν πλέον 10 επενδυτικά σχήματα που έχουν ήδη επενδύσει 220 εκ. ευρώ και συνεχίζουν. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που αξιοποίησε πλήρως τα δάνεια του ΤΑΑ, κατευθύνοντάς τα σε επενδύσεις της ιδιωτικής οικονομίας, για να δημιουργήσει αυτό που μας έλειπε χρόνια: επενδύσεις.

Άλλη μία ανασκόπηση με κάτι από τον ψηφιακό κόσμο και αυτήν τη φορά η είδηση είναι ότι ψηφιοποιείται ακόμη μία συναλλαγή με το κράτος, η έκδοση του ποινικού μητρώου που, μέχρι πρότινος, απαιτούσε ημέρες και γινόταν ασύγχρονα. Στο εξής όμως, για το 50% των πολιτών ολοκληρώνεται μέσα σε μόλις πέντε λεπτά. Γιατί όχι ακόμη για όλους; Επειδή σε αρκετές περιπτώσεις απαιτείται πρόσθετη διασταύρωση στοιχείων ή χειροκίνητος έλεγχος, όταν υπάρχουν αποκλίσεις ή διαφορετικές εγγραφές στα μητρώα του Δημοσίου. Όπου όμως η ταυτοποίηση γίνεται με πλήρη βεβαιότητα, το πιστοποιητικό εκδίδεται αυτόματα και άμεσα. Είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς ένα κράτος πιο γρήγορο.

Μην ξεχνάμε όμως ότι το κράτος δεν είναι μόνο υπηρεσίες και καθημερινές συναλλαγές. Είναι και η προστασία της ιστορίας, της ταυτότητας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Με χαρά, λοιπόν, παραδώσαμε στους επισκέπτες το Παλάτι των Δεσποτών στην Καστροπολιτεία του Μυστρά, το μοναδικό σε ευρωπαϊκό έδαφος βυζαντινό ανακτορικό συγκρότημα και ένα Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς με ξεχωριστή σημασία για τη Λακωνία και συνολικά την Πελοπόννησο. Είδα από κοντά την εντυπωσιακή δουλειά που έχει γίνει. Οι χώροι αναδείχθηκαν και έγιναν καθολικά προσβάσιμοι, ενσωματώθηκαν νέες τεχνολογίες και ψηφιακά εργαλεία που αναβαθμίζουν την εμπειρία του επισκέπτη, ενώ το νέο σύστημα πυρόσβεσης θωρακίζει καλύτερα τον μνημειακό χώρο. Είναι ο 30ός μουσειακός και πολιτιστικός χώρος που αποδίδεται στο κοινό από το καλοκαίρι του 2019 μέχρι σήμερα. Εξαιρετική είναι και η έκθεση «Στο φως της Αυλής: Απείκασμα ενδόξου περιβολής», που φιλοξενείται στην αίθουσα του θρόνου στο Παλάτι των Δεσποτών και υλοποιήθηκε χάρη στη γενναιόδωρη χορηγία του ζεύγους Μαρτίνου. Προτείνω να τα επισκεφθείτε αμφότερα!

Ακόμα δύο ειδήσεις θα αναφέρω. Η πρώτη αφορά την ενίσχυση της Άμεσης Δράσης με 45 νέα περιπολικά και 45 νέες μοτοσικλέτες μέσω δωρεάς του Ομίλου ΔΕΗ, τα οποία θα αξιοποιηθούν στις περιπολίες εμφανούς αστυνόμευσης στις γειτονιές της Αττικής όπου υπάρχουν μεγαλύτερες ανάγκες.
Η δεύτερη αφορά την περαιτέρω ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεών μας. Το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ και την απόκτηση δύο ιταλικών φρεγατών Bergamini (FREMM), που θα ενισχύσουν σημαντικά τις δυνατότητες του Πολεμικού Ναυτικού τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, προχωράμε στην αγορά νέων κρυπτοσυσκευών για την ενίσχυση του απορρήτου των επικοινωνιών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η εβδομάδα, πάντως, επιβάλλει να κλείσω με αθλητισμό. Για πρώτη φορά έπειτα από δύο δεκαετίες, η οικονομική στήριξη προς τις αθλητικές ομοσπονδίες φτάνει τα 31,3 εκ. ευρώ. Μόνο φέτος διατέθηκαν 4,2 εκ. ευρώ περισσότερα από πέρυσι, ενώ συνολικά η χρηματοδότηση είναι σχεδόν διπλάσια από εκείνη που παραλάβαμε το 2019. Ο ερασιτεχνικός αθλητισμός χρειάζεται σταθερή ενίσχυση, σχέδιο και προοπτική και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε πράξη.

Ένα από τα δύο πράγματα που μάλλον θα κάνετε σήμερα, το κάνατε ήδη: διαβάσατε την ανασκόπηση. Τώρα μένει ο τελικός της Ευρωλίγκας, που φέρνει φέτος το βλέμμα όλης της μπασκετικής Ευρώπης στη χώρα μας. Είναι μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα που, μετά από τόσα χρόνια, φιλοξενεί ξανά αυτήν τη μεγάλη διοργάνωση, με τον Ολυμπιακό να δίνει το «παρών» στον μεγάλο τελικό. Καλή επιτυχία, λοιπόν, στους ερυθρόλευκους. Καλή Κυριακή!


Πηγή