Οι ορειβάτες που εντόπισαν τον γιο του ιδρυτή της Mango μετά τον θάνατό του δεν κατέθεσαν στην αστυνομία
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το θάνατο του ιδρυτή της Mango, Ισάκ Άντιτς, ο οποίος έχασε τη ζωή του όταν έπεσε από ύψος άνω των 100 μέτρων, από έναν γκρεμό κοντά στην πρωτεύουσα της Καταλονίας.
Την ημέρα του θανάτου του ο μοναδικός άνθρωπος που ήταν μαζί του ήταν ο γιος του Τζόναθαν Άντιτς που πλέον κατηγορείται για τον φόνο του πατέρα του. Σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα La Vanguardia στις 14 Δεκεμβρίου 2024 όταν πατέρας και γιος έκαναν ορειβασία αποδείχθηκε ότι τελικά δεν ήταν μόνοι.
Στάθμευσαν τα αυτοκίνητά τους στο πάρκινγκ στο σημείο εκκίνησης του μονοπατιού Les Feixades. Μόλις δέκα λεπτά μετά την έναρξη της πεζοπορίας τους, ο 71χρονος επιχειρηματίας έπεσε από ύψος και τραυματίστηκε θανάσιμα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο γιος του ιδρυτής της Mango χρειάστηκε τέσσερα λεπτά για να κάνει την πρώτη κλήση. Τηλεφώνησε στην σύντροφο του πατέρα του, Εστεφάνια Κνουθ. Δύο λεπτά αργότερα, ειδοποίησε τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (112) για βοήθεια.
Μισή ώρα αργότερα, δύο ορειβάτες που ασκούνταν στα βουνά εμφανίστηκαν στο μονοπάτι και πλησίασαν τον Τζόναθαν Άντιτς αφού άκουσαν τις κραυγές αγωνίας του, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η εφημερίδα La Vanguardia.
Αρχικά, ο Τζόναθαν Άντιτς νόμιζε ότι επρόκειτο για δύο αστυνομικούς που πλησίαζαν για να τον βοηθήσουν. Στη συνέχεια συνειδητοποίησε ότι ήταν ορειβάτες που ήθελαν να τον βοηθήσουν, αφού τον είδαν να έχει χάσει τον προσανατολισμό του. Ένας από αυτούς πήρε μάλιστα το κινητό τηλέφωνο που χρησιμοποιούσε ο Τζόναθαν Άντιτς για να δώσει οδηγίες στον τηλεφωνητή του 112 σχετικά με τη θέση του και τον βοήθησε να προσδιορίσει το σημείο.
Στη συνέχεια, οι δύο ορειβάτες συνόδευσαν τον Τζόναθαν Άντιτς για να ξαναπεράσουν το μικρό τμήμα του μονοπατιού που είχε διανύσει μαζί με τον πατέρα του και, σχεδόν στα μισά της διαδρομής, συνάντησαν έναν από τους αστυνομικούς που έφτασαν στο σημείο.
Δεν υπάρχουν οι καταθέσεις των ορειβατών
Οι καταθέσεις των δύο ορειβατών δεν περιλαμβάνονται σε καμία αναφορά της ισπανικής αστυνομίας. Σύμφωνα με τους ερευνητές, θεωρήθηκε ότι οι μαρτυρίες τους δεν θα βοηθούσαν αφού δεν ήταν παρόντες στο συμβάν της πτώσης και ήρθαν σε επαφή με τον γιο του θύματος σχεδόν μισή ώρα μετά την πτώση.
Ωστόσο στον φάκελο της υπόθεσης υπάρχει κατάθεση από μία φύλακα η οποία ισχυρίστηκε ότι δεν είδε και δεν άκουσε τίποτα. Η κατάθεση ενός τοπικού ο οποίος βρισκόταν στον τόπο του ατυχήματος μετά το συμβάν, περιλαμβάνεται επίσης στον φάκελο της υπόθεσης.
Σε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη κινητοποίηση των αρχών σε δύσβατη περιοχή στον Τζιτζιφέ Αποκορώνου στα Χανιά, όπου εντοπίστηκε ανθρώπινος σκελετός σε προχωρημένη αποσύνθεση, σύμφωνα με πληροφορίες.
Στο σημείο έχουν σπεύσει αστυνομικές δυνάμεις, ενώ αναμένεται η επέμβαση της Πυροσβεστικής για την ανάσυρση της σορού από το δύσβατο και απόκρημνο έδαφος. Παράλληλα, έχει ενημερωθεί ιατροδικαστής από το Ρέθυμνο, ο οποίος αναμένεται να μεταβεί στην περιοχή για την εξέταση των ευρημάτων.
Σύμφωνα με το Ζarpanews, το βασικό ερώτημα που απασχολεί τις αρχές είναι εάν τα ευρήματα σχετίζονται με την εξαφάνιση του 33χρονου γιατρού Αλέξη Τσικόπουλου, ο οποίος αγνοείται από τις 7 Δεκεμβρίου 2025 στην ευρύτερη περιοχή του Φρέ Αποκορώνου, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον πατέρα του. Οι έρευνες και η ιατροδικαστική εξέταση αναμένεται να δώσουν απαντήσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Πιερακκάκη η Ευρώπη διαθέτει τις απαραίτητες αποταμιεύσεις, την τεχνολογία και τη βιομηχανική κληρονομιά. Αυτό που χρειάζεται είναι η πειθαρχία να τα συνδέσει.
«Η Ευρώπη χρειάζεται μια πραγματική ενιαία αγορά για αμυντικά αγαθά, με το αντίστοιχο ρυθμιστικό και εξαγωγικό πλαίσιο ελέγχου», ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης στο συνέδριο “Athens Defence Summit” του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Ακολουθεί η ομιλία του κ. Πιερρακάκη:
Κυρίες και κύριοι,
Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης αντιμετώπιζε την ασφάλεια ως μια συμπληρωματική πρόβλεψη στον προϋπολογισμό, ό,τι απέμενε αφού είχαν χρηματοδοτηθεί όλα τα υπόλοιπα. Αυτή η εποχή έχει πλέον τελειώσει. Το ερώτημα που έχουμε σήμερα μπροστά μας δεν είναι αν θα πρέπει να δαπανήσουμε περισσότερα για την άμυνα. Σε ολόκληρη την Ένωση, ήδη το κάνουμε. Το δυσκολότερο ερώτημα είναι αν θα μπορέσουμε να μετατρέψουμε αυτές τις δαπάνες σε επιχειρησιακή ικανότητα με την ταχύτητα που απαιτούν οι περιστάσεις.
Η αποτρεπτική ισχύς, το 2026, δεν αποτελεί πλέον μόνο συνάρτηση των κρατικών προϋπολογισμών. Είναι συνάρτηση του πόσο γρήγορα μπορεί το κεφάλαιο -δημόσιο και ιδιωτικό, εγχώριο και διασυνοριακό – να κινητοποιηθεί, να κατανεμηθεί και να μετατραπεί σε πλοία, δορυφόρους, πυρομαχικά και στη βιομηχανική βάση που τα παράγει. Και εδώ, μιλώντας με ειλικρίνεια, η Ευρώπη αντιμετωπίζει μια πρόκληση υλοποίησης.
Ας δούμε τα δεδομένα. Τα κράτη-μέλη έχουν σήμερα δεσμευθεί σε επίπεδα αμυντικών δαπανών που ήταν αδιανόητα πριν από πέντε χρόνια. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανική βάση οικοδομήθηκε για μια διαφορετική εποχή – κατακερματισμένη μεταξύ εθνικών πρωταθλητών, προσαρμοσμένη σε ρυθμούς και συνθήκες ειρηνικής περιόδου, χωρίς επαρκή χρηματοδότηση σε σχέση με τον όγκο παραγγελιών που πλέον δέχεται. Κύκλοι προμηθειών που εξακολουθούν να μετρώνται σε χρόνια. Γραμμές παραγωγής που δεν μπορούν να επεκταθούν χωρίς προβλεψιμότητα στη ζήτηση. Προμηθευτές – πολλοί από αυτούς μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις – που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τραπεζική χρηματοδότηση επειδή η άμυνα εξακολουθεί, για πολλούς θεσμικούς επενδυτές, να θεωρείται αποκλεισμένος τομέας.
Εδώ εντοπίζεται η στενωπός. Όχι στις πιστώσεις. Στην εκτέλεση.
Επιτρέψτε μου τρεις παρατηρήσεις για το πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.
Πρώτον,οι κεφαλαιαγορές πρέπει να κάνουν δουλειά που οι προϋπολογισμοί δεν μπορούν. Ο Mario Draghi είχε δίκιο: οι ευρωπαϊκές αποταμιεύσεις είναι άφθονες, οι δίαυλοι μέσω των οποίων τις κατευθύνουμε στρατηγικά δεν είναι. Η Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων δεν είναι μια αφηρημένη συζήτηση στις Βρυξέλλες. Είναι ο μηχανισμός μέσω του οποίου ένας Έλληνας συνταξιούχος αποταμιευτής, μια γερμανική ασφαλιστική εταιρεία και ένα γαλλικό οικογενειακό γραφείο μπορούν να χρηματοδοτήσουν τα συστήματα ραντάρ, τα ναυπηγεία και τις τεχνολογίες διττής χρήσης που διασφαλίζουν την ήπειρο στην οποία ζουν. Βαθύτερες και πιο ενοποιημένες αγορές αποτελούν από μόνες τους στρατηγικό πλεονέκτημα ασφάλειας.
Δεύτερον, πρέπει να απομακρύνουμε ορισμένα τεχνητά εμπόδια που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ακόμη την άμυνα ως ένα μη αποδεκτό τομέα προς επένδυση. Ρυθμιστικά πλαίσια που αποκλείουν αμυντικές εταιρείες από επενδυτικά χαρτοφυλάκια διαμορφώθηκαν σε έναν κόσμο που δεν υφίσταται πλέον. Η κυριαρχία συνεπάγεται ισολογισμό και δεν θα πρέπει να διστάζουμε να την χρηματοδοτούμε.
Τρίτον – και αυτό είναι το σημαντικότερο για την υλοποίηση – το κεφάλαιο από μόνο του δεν μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα προμηθειών. Όταν η χρηματοδότηση διοχετεύεται σε κατακερματισμένη ζήτηση, το αποτέλεσμα είναι πληθωρισμός, όχι επιχειρησιακή ικανότητα.
Εδώ ακριβώς αποκτούν καθοριστική σημασία οι κοινές ευρωπαϊκές προμήθειες. Σήμερα, τα είκοσι επτά κράτη-μέλη αγοράζουν σε μεγάλο βαθμό βάσει των δικών τους χρονοδιαγραμμάτων, των δικών τους προδιαγραφών και από τους δικούς τους προτιμώμενους προμηθευτές. Το αποτέλεσμα είναι προβλέψιμο: επικαλυπτόμενη έρευνα και ανάπτυξη, μικρής κλίμακας παραγωγή, κενά διαλειτουργικότητας στο πεδίο των επιχειρήσεων και μια βιομηχανική βάση που αδυνατεί να δικαιολογήσει τις επενδύσεις που απαιτούνται για να επεκταθεί. Στην πράξη, έχουμε οργανώσει την αμυντική μας αγορά ώστε να είναι μικρότερη από το άθροισμα των επιμέρους μελών της.
Η λύση δεν είναι περίπλοκη επί της αρχής, παρόλο που είναι απαιτητική στην εφαρμογή της. Συγκεντρωτικές προμήθειες σε ευρωπαϊκή κλίμακα. Πολυετείς συμβάσεις και πλαίσια που παρέχουν στη βιομηχανία τη βεβαιότητα ζήτησης που χρειάζεται ώστε να επενδύσει σε παραγωγική δυναμικότητα. Ενιαίες προδιαγραφές ώστε ένας προμηθευτής στη Θεσσαλονίκη, στο Ταλίν ή στην Τουλούζη να μπορεί να εξυπηρετεί διαφορετικούς εθνικούς αγοραστές χωρίς να χρειάζεται ανασχεδιασμό για κάθε περίπτωση. Μια πραγματική ενιαία αγορά για αμυντικά αγαθά, με το αντίστοιχο ρυθμιστικό και εξαγωγικό πλαίσιο ελέγχου.
Τα εργαλεία αρχίζουν να διαμορφώνονται – SAFE, EDIP, το έργο του Επιτρόπου Άμυνας. Αυτό που απαιτείται τώρα είναι η πολιτική βούληση να χρησιμοποιηθούν στην κλίμακα που απαιτούν οι περιστάσεις, καθώς και η απαραίτητη δημοσιονομική πειθαρχία ώστε οι κοινές προμήθειες να προσελκύουν ιδιωτικά κεφάλαια αντί να τα υποκαθιστούν. Η δυνατότητα κρατικού δανεισμού είναι πεπερασμένη, ενώ η δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω των αγορών, όταν κινητοποιείται σωστά, πολύ λιγότερο.
Επιτρέψτε μου να κλείσω με αυτό. Οι χώρες που επικράτησαν σε προηγούμενες μεγάλες στρατηγικές αναμετρήσεις δεν το πέτυχαν επειδή διέθεταν μεγαλύτερους προϋπολογισμούς, αλλά επειδή οικοδόμησαν τους θεσμούς που μπορούσαν να μετατρέψουν τους εθνικούς πόρους σε εθνική ισχύ. Αυτό είναι σήμερα το δικό μας καθήκον. Αγορές, ικανότητα, υλοποίηση – τρεις λέξεις, μία ατζέντα.
Η Ευρώπη διαθέτει τις απαραίτητες αποταμιεύσεις. Η Ευρώπη διαθέτει την τεχνολογία. Η Ευρώπη διαθέτει τη βιομηχανική κληρονομιά. Αυτό που χρειάζεται είναι η πειθαρχία να τα συνδέσει.
Τι απάντησε η Φωτεινή Αραμπατζή για την εμπλοκή του ονόματός της στις δικογραφίες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Σε συναισθηματικά φορτισμένο τόνο ήταν η ομιλία της Φωτεινής Αραμπατζή, στη συζήτηση επί της πρότασης για προανακριτική επιτροπή για ΟΠΕΚΕΠΕ, στη Βουλή.
Η κ. Αραμπατζή, σημείωσε πως «ήμουν σίγουρη από την πρώτη στιγμή για την αθωότητά μου για αυτό και έθεσα τον εαυτό μου στην διάθεση της Βουλής και της εξεταστικής, καθώς δεν έχω τίποτα να φοβηθώ. Η απόφαση της πλειοψηφίας για την απόρριψη της πρότασης, καθώς δε συντρέχει ένδειξη έστω και αποχρώσα με αποκαθιστά πλήρως και δεν αφήνει καμία σκιά πάνω από το όνομα μου. Συντάσσομαι με την θέση αυτή θεωρώντας ότι οι συνταγματικοί θεσμοί ούτε εργαλειοποιούνται ούτε ευτελίζονται για χάρη των κομματικών σκοπιμοτήτων».
«Σήμερα η Βουλή μου δίνει για πρώτη φορά το λόγο να μιλήσω για εμένα. Η φωτογραφία και το όνομά μου ενεπλάκησαν σε πολλά ΜΜΕ από τις 2 Νοεμβρίου του 2025. Τι θα μπορούσα να κάνω χωρίς κατηγορητήριο και χωρίς κατηγορία; Επί πέντε μήνες διασυρόμουν, όχι για τη δικογραφία, αλλά για ό,τι βάλει ο νους του καθενός. Διασύρθηκα χωρίς κανένα σεβασμό στα ατομικά μου δικαιώματα και τη δημοκρατία», συνέχισε.
Η κ. Αραμπατζή σημείωσε πως «δε στήνουμε προκαταρκτικές για να ψάξουμε, αλλά όταν υπάρχουν έστω και αποχρώσες ενδείξεις. Κινδυνεύουμε να ξεχάσουμε τον ίδιο τον κοινοβουλευτισμό. Τι σημαίνει να είσαι βουλευτής και ιδίως της περιφέρειας. Μιλάμε με τον αγρότη, με τη γιαγιά στον δρόμο. Αυτό κάνουμε καθημερινά. Μεταφέρουμε προσωπικά αιτήματα στη δημόσια σφαίρα».
«Αν ήθελα να εμποδιστεί ο έλεγχος δε θα είχα πρωτοστατήσει στον μεγαλύτερο ελεγκτικό μηχανισμό για τις ελληνοποιήσεις, με υπουργό τον Μάκη Βορίδη. Δε θα ήμουν εγώ που θα έστελνα κλιμάκια για έλεγχο στον Προμαχώνα, στη δική μου περιφέρεια, στις δικές μου Σέρρες», τόνισε και συνέχισε:
«Επί των ημερών μου η αρμόδια επιτροπή συνεδρίασε ύστερα από 9 χρόνια και επέβαλε πρόστιμα. Αναγνωρίζω ότι η αντιπολίτευση έχει υποχρέωση να ελέγχει την κυβέρνηση. Η αντιπολίτευση αναζητά αίμα στην αρένα, στόχος είναι η πολιτική εξόντωση του αντιπάλου».
«Κρίνεται σήμερα αν η πολιτική θα λειτουργεί με κανόνες δικαίου. Σας ζητώ να διαβάσετε τη δικογραφία που αποδεικνύει την αθωότητά μου. Θα καταλήξετε στην απόρριψη της πρότασης. Κανένας διασυρμός δε θα με σταματήσει από το να επιτελέσω το έργο μου», υπογράμμισε.
Σε συναγερμό τέθηκαν Πυροσβεστική, Αστυνομία και ΕΟΑ Λάρνακας έπειτα από την κατάρρευση οροφής εγκαταλειμμένου σπιτιού, το απόγευμα της Πέμπτης στην οδό Σταυροδρομίου στην ενορία Σωτήρος στη Λάρνακα.
Όπως αναφέρει το philnews ο δρόμος έχει κλείσει και έχουν ληφθεί έκτακτα μέτρα αφού κινδυνεύει με κατάρρευση και το διπλανό σπίτι, το οποίο είναι, επίσης, εγκαταλελειμμένο.
Λόγω του ότι στο εν λόγω σπίτι διαμένουν κατά καιρούς άστεγοι επιστρατεύτηκαν από την Πυροσβεστική ανιχνευτικά σκυλιά.
Μετά την κατάρρευση, οι αρμόδιες Αρχές αποφάσισαν να γίνει ελεγχόμενη κατεδάφιση μέρους της οικοδομής. Στη συνέχεια η πυροσβεστική θα αφαιρέσει μπάζα προκειμένου να διαφανεί εάν διέμενε κάποιος στον χώρο. Πάντως, από τις πρώτες έρευνες που έγιναν με τα ανιχνευτικά σκυλιά δεν διαφάνηκε κάτι τέτοιο.
«Νομίζω ότι έχουμε σημειώσει κάποια πρόοδο, αλλά προφανώς έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα που είναι λίγο διαλυμένο, το ιρανικό σύστημα», δήλωσε
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο δήλωσε ότι έχει σημειωθεί «ορισμένη πρόοδος» στις προσπάθειες επίτευξης συμφωνίας με το Ιράν, αναφερόμενος στην αναμενόμενη διπλωματική αποστολή του Πακιστάν στην Τεχεράνη, προειδοποίησε όμως να μην υπάρχουν «υπερβολικά αισιόδοξες» προσδοκίες και τόνισε ότι ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εξακολουθεί να έχει «άλλες επιλογές» σε περίπτωση αποτυχίας της διπλωματίας.
«Νομίζω ότι έχουμε σημειώσει κάποια πρόοδο, αλλά προφανώς έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα που είναι λίγο διαλυμένο, το ιρανικό σύστημα», δήλωσε στους δημοσιογράφους στο Μαϊάμι.
«Η προτίμηση του Προέδρου είναι να επιτύχει μια καλή συμφωνία. Αυτή είναι η προτίμησή του. Πάντα ήταν η προτίμησή του. Δεν είμαι εδώ για να σας πω ότι αυτό θα συμβεί σίγουρα, αλλά είμαι εδώ για να σας πω ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να δούμε αν μπορούμε να επιτύχουμε μια τέτοια συμφωνία».
Προειδοποίησε ότι «αν δεν καταφέρουμε να κλείσουμε μια καλή συμφωνία, ο Πρόεδρος έχει ξεκαθαρίσει ότι έχει άλλες επιλογές. Δεν θα αναφερθώ λεπτομερώς σε ποιες είναι αυτές, αλλά όλοι γνωρίζουν ποιες είναι». «Υπάρχουν κάποια θετικά σημάδια, αλλά… δεν θέλω να είμαι υπερβολικά αισιόδοξος».
Τα μέλη της ηγεσίας του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος παραμένουν στα κεντρικά γραφεία του κόμματος και δηλώνουν ότι δεν θα φύγουν
Σημαντικές είναι οι πολιτικές εξελίξεις στην Τουρκία, καθώς δικαστήριο καθαίρεσε τον αρχηγό του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Οζγκιούρ Οζέλ.
Συγκεκριμένα τουρκικό δικαστήριο στην ‘Αγκυρα ακύρωσε την απόφαση του συνεδρίου του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος το 2023, που ανέδειξε τον Οζγκούρ Οζέλ στην προεδρία του κόμματος.
Το 36ο Πολιτικό Τμήμα του Εφετείου της ‘Αγκυρας εξέδωσε απόφαση απόλυτης ακυρότητας του συνεδρίου και προβλέπει την αναδιάταξη των ηγετικών οργάνων του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Η απόφαση ορίζει την επιστροφή Κιλιτσντάρογλου
Παράλληλα, επανέρχονται στις θέσεις τους ο τέως πρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος, Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου και τα διοικητικά όργανα που είχαν εκλεγεί πριν από το 38ο συνέδριο. Η διαστική απόφαση προκαλεί έντονες αναταράξεις αφού ο Οζγκιούρ Οζέλ ήταν μέχρι χθες ο βασικός αντίπαλος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στις επόμενες εκλογές.
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής οι δύο πολιτικοί που «απείλησαν» δημοσκοπικά τον Ερντογάν βρίσκονται στην φυλακή: πρόκειται για τον πρώην συν-αρχηγός του αριστερού φιλοκουρδικού κόμματος Δημοκρατικό Κόμμα των Λαών, Σελαχατίν Ντεμιρτάς και τον πρώην δήμαρχο Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Cumhuriyet, η οποία πρόσκεινται στην αξιωματική αντιπολίτευση, μετέδωσε ότι τα μέλη της ηγεσίας καταφθάνουν στα κεντρικά γραφεία του κόμματος στην Άγκυρα και απαιτούν να δουν από κοντά τον Οζγκιούρ Οζέλ, ο οποίος έχει ακυρώσει το πρόγραμμα του για την Παρασκευή.
Τα στελέχη του κόμματος, όπως μετέδωσε η εφημερίδα, πηγαίνουν στα γραφεία με βαλίτσες και σχεδιάζουν να διανυκτερεύσουν εκεί. Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί και έκτακτη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος.
Παρουσία ΥΕΘΑ Νίκου Δένδια στις εκδηλώσεις για την 162η επέτειο της Ένωσης των Επτανήσων με την Ελλάδα στην Κέρκυρα
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρέστη σήμερα, Πέμπτη 21 Μαΐου 2026, ως εκπρόσωπος του Προέδρου της Ελληνικής Κυβέρνησης, στις εκδηλώσεις στην Κέρκυρα για την 162η Επέτειο της Ένωσης των Επτανήσων με την Ελλάδα, ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Τασούλα.
Ο κ. Δένδιας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη και τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Γεώργιο Κωστίδη, υποδέχθηκε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και παρακολούθησε τη Δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος, στην οποία χοροστάτησε ο Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ.κ. Νεκτάριος.
Εν συνεχεία, συμμετείχε στην εκδήλωση για την Επέτειο της Ένωσης των Επτανήσων στο εσωτερικό Περιστύλιο του Ανακτόρου του Αρχαγγέλου Μιχαήλ και Αγίου Γεωργίου, όπου εκφωνήθηκε ο Πανηγυρικός της ημέρας από τον πρώην Δήμαρχο Κερκυραίων Χρύσανθο Σαρλή.
Ακολούθως, τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο της Ένωσης των Επτανήσων με την Ελλάδα, κατάθεση στεφάνων και τήρηση ενός λεπτού σιγής στη Μνήμη των Πρωτεργατών και Αγωνιστών της Ένωσης της Επτανήσου με την Ελλάδα.
Επίσης, ο κ. Δένδιας παρακολούθησε την παρέλαση πολιτικών και στρατιωτικών τμημάτων ενώ πραγματοποιήθηκε διέλευση στρατιωτικών ελικοπτέρων.
Μετά την παρέλαση, ακολούθησε πτήση επίδειξης αεροσκάφους F-16 της Ομάδας ΖΕΥΣ.
Με μεγάλη χαρά και μεγάλη τιμή παρευρέθηκα σήμερα στην πατρίδα μου #Κέρκυρα, στον εορτασμό της 162ης επετείου της Ένωσης των Επτανήσων με τη μητέρα Ελλάδα. pic.twitter.com/LuAQHn3xzH
Στις εκδηλώσεις παρέστησαν επίσης, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, οι Βουλευτές Δημήτριος Μπιάγκης, Αλέξανδρος-Χρήστος Αυλωνίτης, ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Γιάννης Τρεπεκλής, ο Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων Στέφανος Πενηντάρχου-Πουλημένος, ο Δήμαρχος Βόρειας Κέρκυρας Γιώργος Μαχειμάρης, ο Δήμαρχος Νότιας Κέρκυρας Ιωάννης Καββαδίας, ο πατήρ Μάριος Ρήγος, ως εκπρόσωπος του Καθολικού Αρχιεπισκόπου Κερκύρας, Ζακύνθου και Κεφαλληνίας, Ανώτατοι και Ανώτεροι Αξιωματικοί, εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι τοπικών φορέων καθώς και πλήθος κόσμου.
Ο κ. Δένδιας σε δήλωσή του μετά το πέρας των εκδηλώσεων, ανέφερε:
«Είναι για μένα μεγάλη χαρά και μεγάλη τιμή που είμαι εδώ σήμερα, στην πατρίδα μου στην Κέρκυρα, για να γιορτάσουμε όλοι μαζί την 162η επέτειο της ενσωμάτωσης των Επτανήσων στη μητέρα Ελλάδα.
Είναι η μέρα στην οποία γιορτάζουμε την απόφαση του Επτανησιακού λαού, διότι υπήρξε και δημοψήφισμα, έστω και αν αυτό δεν είναι γνωστό, να διαζευχθεί από τη Μεγάλη Βρετανία και να συζευχθεί με το μικρό βασίλειο, το φτωχό βασίλειο τότε, της Ελλάδας, τη μητέρα πατρίδα.
Οι Επτανήσιοι από ΄κει και πέρα μετείχαν στους εθνικούς αγώνες, έχυσαν ποταμούς αίματος. Να θυμίσω τον Λορέντζο Μαβίλη, σκοτώθηκε πολεμώντας στα βουνά της Ηπείρου, εδώ ακριβώς απέναντί μας. Τους λαμπρούς αξιωματικούς των Βαλκανικών Πολέμων, τους αδελφούς Δούσμανη. Ο Δούσμανης ήταν ο καπετάνιος του Αβέρωφ. Γνωστός είναι ο Κουντουριώτης, τον Δούσμανη λίγοι τον θυμούνται. Αλλά και ο Ξενοφών Στρατηγός. Εξαιρετικοί αξιωματικοί και επίσης οι χιλιάδες νεκροί του 10ου Συντάγματος Πεζικού στους αγώνες του Έθνους για την εθνική ολοκλήρωση.
Σήμερα λοιπόν θυμόμαστε και τιμάμε τους αγώνες για την Ένωση και γενικά τους αγώνες των Επτανησίων για την πατρίδα μας. Και νομίζω ότι αυτό που μας διδάσκει πάντα η μνήμη, είναι τι οφείλουμε εμείς οι σημερινοί Έλληνες. Την προσπάθεια δηλαδή να διατηρήσουμε την πατρίδα αλώβητη και την κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα, όπως το Σύνταγμα μας ορίζει, ανεξάρτητα από τις οποιεσδήποτε επιβουλές. Επίσης, θέλω να ευχηθώ σε όλους τους Κωνσταντίνους και τις Ελένες, γιατί είναι και μια μεγάλη θρησκευτική γιορτή σήμερα.
Χρόνια πολλά και καλά! Χρόνια πολλά στην Επτάνησο, χρόνια πολλά στην Ελλάδα».
Σήμερα θυμόμαστε και τιμάμε τους αγώνες των Επτανησίων για την Ένωση. Αυτό που μας διδάσκει πάντα η μνήμη είναι τι οφείλουμε εμείς, οι σημερινοί Έλληνες. Την προσπάθεια δηλαδή να διατηρήσουμε αλώβητη την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Πατρίδας μας, όπως το Σύνταγμα… pic.twitter.com/A7ZOJNuC8p
O 49χρονος νοσηλεύτηκε σε κατάσταση εγκεφαλικού θανάτου για 20 ημέρες πριν καταλήξει στις 23 Μαρτίου
Οι ενδείξεις που ενισχύουν το ενδεχόμενο ανθρωποκτονίας στην υπόθεση θανάτου του 49χρονου Αλέξανδρου Δασκαλάκη, πρώην κοινοτάρχη και προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου Απεσωκαρίου Κρήτης, πληθαίνουν. Οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ. κινούνται πλέον προς αυτή την κατεύθυνση, μετά και το πόρισμα της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας, το οποίο –σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες– αποδίδει τον θάνατό του σε «πιθανή ανθρωποκτονία».
Ο Αλέξανδρος Δασκαλάκης υπέστη σοβαρά τραύματα στο κεφάλι, χωρίς ποτέ να μπορέσει να εξηγήσει πώς προκλήθηκαν. Νοσηλεύτηκε επί 20 ημέρες στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο σε κατάσταση εγκεφαλικού θανάτου και κατέληξε στις 23 Μαρτίου.
Αστυνομικές πηγές αναφέρουν ότι τα χτυπήματα στο κεφάλι καθιστούν αναγκαία τη διερεύνηση της υπόθεσης ως ενδεχόμενης ανθρωποκτονίας.
Σύμφωνα με το patris.gr, κατά το διάστημα που μεσολάβησε, και εν αναμονή των ιατροδικαστικών και εργαστηριακών αποτελεσμάτων, στελέχη της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ηρακλείου προχώρησαν σε συλλογή στοιχείων και ειδικές προανακριτικές ενέργειες, με στόχο τη διαλεύκανση της υπόθεσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιατροδικαστική έκθεση επισημαίνει ότι ο θάνατος του 49χρονου πρέπει να εξεταστεί ως πιθανή εγκληματική ενέργεια, λόγω της σφοδρότητας των χτυπημάτων στο κεφάλι. Παράλληλα, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι συγκεκριμένα πρόσωπα έχουν τεθεί στο μικροσκόπιο των ερευνών.
Ο θάνατος του Αλέκου Δασκαλάκη έχει εξελιχθεί σε υπόθεση που προκαλεί έντονη αναστάτωση στη Μεσαρά και το Απεσωκάρι. Συγγενείς, φίλοι και κάτοικοι της περιοχής ζητούν απαντήσεις για τις ακριβείς συνθήκες που οδήγησαν στον θανάσιμο τραυματισμό του, ενώ φήμες, μαρτυρίες και υποψίες συνεχίζουν να κυριαρχούν στις τοπικές συζητήσεις.
Αρχικά, ο θάνατός του αποδόθηκε σε ατύχημα. Ωστόσο, τα νέα δεδομένα και τα σοβαρά τραύματα που έφερε στο πίσω μέρος του κεφαλιού οδήγησαν στην επανεξέταση της υπόθεσης και στη μεταφορά της έρευνας από το Αστυνομικό Τμήμα Φαιστού στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ηρακλείου.
Την Κυριακή 1 Μαρτίου, ο 49χρονος έφυγε από το σπίτι του λέγοντας πως θα πήγαινε στο χωράφι του και θα φρόντιζε τον λέβητα. Στη συνέχεια επισκέφθηκε το καφενείο του χωριού, όπου συναντήθηκε με φίλο του αστυνομικό. Λίγη ώρα αργότερα, κάμερες της περιοχής τον κατέγραψαν να αποχωρεί με μηχανάκι, έχοντας μαζί του έναν καφέ και ένα τοστ για εργάτη που βρισκόταν στο χωράφι.
Ο Αλέκος Δασκαλάκης, ωστόσο, δεν έφτασε ποτέ εκεί. Ο καφές και το τοστ βρέθηκαν πεσμένα στην άκρη αγροτικού δρόμου, ενώ ο ίδιος επέστρεψε τραυματισμένος στο σπίτι του, με βαριά χτυπήματα στο κεφάλι. Μέσα σε λίγα λεπτά κατέρρευσε, αιμορραγώντας από το στόμα και τη μύτη, ενώ φέρεται να ζήτησε να δει συγκεκριμένο φίλο του πριν χάσει σταδιακά την επαφή με το περιβάλλον.
Οι Αρχές εξετάζουν λεπτό προς λεπτό τα γεγονότα εκείνου του δεκαλέπτου που φαίνεται να ήταν καθοριστικό. Ο 49χρονος μεταφέρθηκε αρχικά στο Κέντρο Υγείας Μοιρών και στη συνέχεια στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο, όπου νοσηλεύτηκε στη ΜΕΘ μέχρι τον θάνατό του.
Πληροφορίες από το οικογενειακό περιβάλλον αναφέρουν ότι τα τραύματα στο πίσω μέρος του κεφαλιού ήταν ιδιαίτερα σοβαρά, ενώ υπήρχαν ακόμη ένα χτύπημα στην πλάτη και ένα ανάμεσα στα μάτια, το μοναδικό που παρουσίαζε εξωτερική αιμορραγία. Τα δεδομένα αυτά ενίσχυσαν τα ερωτήματα γύρω από τις συνθήκες του τραυματισμού του.
Στο επίκεντρο της έρευνας βρίσκονται επίσης ένα αγροτικό όχημα που φέρεται να κινήθηκε στην περιοχή την κρίσιμη ώρα, καθώς και τηλεφωνικές επικοινωνίες από το κινητό τηλέφωνο του 49χρονου. Μάρτυρες που είχαν ήδη καταθέσει κλήθηκαν εκ νέου για συμπληρωματικές εξηγήσεις.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται και στη μαρτυρία αλλοδαπού εργάτη, για τον οποίο προορίζονταν ο καφές και το τοστ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος κατέθεσε ότι άκουσε φωνές από μακριά την ώρα του περιστατικού, ενώ αργότερα υπέδειξε το σημείο όπου εντοπίστηκαν οι πεσμένες συσκευασίες.
Η οικογένεια του Αλέκου Δασκαλάκη επιμένει πως ο 49χρονος δεν είχε διαφορές με κανέναν, ζητώντας παράλληλα σαφείς απαντήσεις για το πώς προκλήθηκαν οι βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που τελικά οδήγησαν στον θάνατό του.
Το ζευγάρι είχε ταξιδέψει από τη Γαλλία στη Πορτογαλία και άφησε τα παιδιά στο δάσος
Σοκ προκαλεί στην Πορτογαλία η υπόθεση των δύο αγοριών, ηλικίας 3 και 5 ετών, που εγκαταλείφθηκαν από τη μητέρα και τον πατριό τους σε δασική περιοχή. Μάλιστα το ζευγάρι τους είχε δέσει τα μάτια και προσποιήθηκε ότι θα έπαιζαν ένα παιχνίδι προκειμένου τα παιδιά μην καταλάβουν ότι τα εγκατέλειπαν.
Τα δύο μικρά αγόρια εντοπίστηκαν σε έναν επαρχιακό δρόμο να περιφέρονται το απόγευμα της Τρίτης. Η Ευγενία και ο Άρτουρ Κουίντας, ένα ζευγάρι της περιοχής, βρήκαν τα αγόρια να έχουν πάνω τους μόνο μια αλλαξιά ρούχα, δύο φρούτα και δύο μπουκάλια νερό, όταν τα εντόπισαν στον δρόμο.
Ο Άρτουρ είπε: «Έκλαιγαν, ήταν τρομοκρατημένα. Έκλαιγαν και φώναζαν τον πατέρα τους». Πρόσθεσε ότι και τα δύο ήταν καλυμμένα με χώμα και είχαν μώλωπες, ενώ το ένα είχε χτυπήσει το γόνατό του. Κανένα από τα δύο αγόρια δεν είχε πάνω του έγγραφα ταυτοποίησης.
Το ζευγάρι πήρε τα παιδιά στο σπίτι του και κάλεσε την αστυνομία, η οποία έφτασε γρήγορα και τα μετέφερε στο Νοσοκομείο του Σετούμπαλ για πλήρη ιατρική εξέταση. Εκεί, διαπιστώθηκε ότι ήταν απολύτως υγιή.
Μια τοξικολογική έκθεση αποκάλυψε ότι τα αγόρια δεν είχαν ναρκωθεί από τους γονείς τους. Οι αστυνομικοί μίλησαν μαζί τους και κατάφεραν να καταλάβουν ότι τα αγόρια προέρχονταν στην πραγματικότητα από τη Γαλλία.
Τα αγόρια είπαν στις αρχές ότι οι γονείς τους, είπαν ότι θα έπαιζαν ένα παιχνίδι για να «διώξουν τον διάβολο». Η μητέρα τους, η 41χρονη Μαρίν και ο πατριός τους Μαρκ τους έδεσαν τα μάτια και τα πήγαν σε μια δασώδη περιοχή. Τους είπαν ότι θα μπορούσαν να βγάλουν τα μαντίλια από τα μάτια τους μόνο όταν έβρισκαν ένα μαχαίρι που το ζευγάρι είχε θάψει στο έδαφος και το χρησιμοποιούσαν για να κόψουν τα μαντίλια.
Τα δύο μικρά αγόρια μαζί με αστυνομικό της Πορτογαλίας
«Κατάλαβα από τα σακίδια ότι είχαν εγκαταλειφθεί»
Τα αγόρια έσκαβαν στο χώμα για αρκετά λεπτά, προτού ο 5χρονος βγάλει το δικό του μαντίλι και του αδελφού του. Τότε τα δύο αγόρια συνειδητοποίησαν ότι ήταν εντελώς μόνα.
Πίστευαν ακόμα ότι έπαιζαν ένα παιχνίδι και περιπλανήθηκαν στην περιοχή για αρκετές ώρες, σε ένα τμήμα της Πορτογαλίας όπου η θερμοκρασία μπορεί να φτάσει τους 30 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια της ημέρας αυτή την εποχή του χρόνου.
Ο Άρτουρ δήλωσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης: «Ο μεγαλύτερος μου είπε ότι αυτός και ο αδελφός του είχαν χαθεί στο δάσος και ότι ο πατέρας και η μητέρα τους είχαν φύγει χωρίς να τους πάρουν μαζί τους».
Πρόσθεσε: «Κατάλαβα αμέσως ότι είχαν εγκαταλειφθεί από τα σακίδια. Όταν είδα τον τρόπο με τον οποίο ήταν γεμάτα τα σακίδια, κατάλαβα ότι είχαν εγκαταλειφθεί».
Τα αγόρια τοποθετήθηκαν σε ανάδοχη οικογένεια καθώς η γαλλική πρεσβεία στην Πορτογαλία ανέφερε δεν είχαν συγγενείς εξ αίματος στη χώρα. Προβλέπεται να μεταφερθούν στη γαλλική πρεσβεία.
Οι έρευνες τόσο της πορτογαλικής όσο και της γαλλικής αστυνομίας έχουν αποκαλύψει μέχρι στιγμής ότι η Μαρίν, η οποία πιστεύεται ότι κατάγεται από το Κολμάρ της ανατολικής Γαλλίας, εξαφανίστηκε μαζί με τα δύο παιδιά πριν από περίπου δύο εβδομάδες και ενδεχομένως τότε ξεκίνησε το οδικό ταξίδι προς την Πορτογαλία.
Η μητέρα της Μαρίν κατήγγειλε την εξαφάνιση των παιδιών στην αστυνομία, αναφέροντας ότι είχαν απαχθεί από τη μητέρα τους. Ο πατέρας των αγοριών, ο οποίος είναι χωρισμένος από τη Μαρίν, υπέβαλε επίσης καταγγελία για απαγωγή παιδιών στην αστυνομία.
Η οικογένεια εισήλθε στην Πορτογαλία στις 11 Μαΐου μέσω της Μπραγκάνσα στα ισπανικά σύνορα. Στη συνέχεια, η οικογένεια ταξίδεψε πάνω από 310 μίλια, κατευθυνόμενη πρώτα προς την περιοχή Μιράντα ντο Κόρβο και μετά πιο νότια, προς το Αλκάσερ ντο Σαλ.
Το ζευγάρι και τα παιδιά του έμειναν σε ένα ξενοδοχείο στην πόλη, που βρίσκεται περίπου 12 μίλια από το σημείο όπου εντοπίστηκαν. Η γαλλική αστυνομία γνωρίζει ήδη τον Μαρκ, ο οποίος πιστεύεται ότι πάσχει από ψυχιατρική διαταραχή.
Η πορτογαλική αστυνομία συνεχίζει την έρευνα και την αναζήτηση του ζευγαριού και υποστήριξε ότι εξετάζονται όλες οι πιθανότητες. Οι γαλλικές εισαγγελικές αρχές άνοιξαν φάκελο για παραμέληση ανηλίκων.
Πώς η ασφάλεια Ηρακλείου έβγαλε “λαβράκι” – Γιατί δεν ολοκληρώθηκε ο κρίσιμος έλεγχος
Επιχείρηση τελευταίας στιγμής για να “φουσκώσει” κοπάδι πριν από έλεγχο επιχείρησε ένας από τους συλληφθέντες για τη νέα εγκληματική οργάνωση που εξαρθρώθηκε στην Κρήτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κτηνοτρόφος, κατηγορούμενος για την εγκληματική οργάνωση με τα όπλα και τα ναρκωτικά, φέρεται να δήλωνε επί χρόνια πολύ μεγαλύτερο αριθμό ζώων από αυτόν που πραγματικά διέθετε, με στόχο τη λήψη κρατικών ενισχύσεων.
Όταν ενημερώθηκε για επικείμενο έλεγχο από συνεργείο αρμόδιου Οργανισμού, στήθηκε μια συντονισμένη επιχείρηση μεταφοράς ζώων από άλλες μονάδες, ώστε να παρουσιαστεί μια εντελώς διαφορετική εικόνα στους ελεγκτές.
Σύμφωνα με την έρευνα της αστυνομίας επιστρατεύτηκαν συγγενικά και φιλικά πρόσωπα, τα οποία φέρονται να παραχώρησαν προσωρινά ζώα για να αυξηθεί τεχνητά ο αριθμός του κοπαδιού που θα εμφανιζόταν στον έλεγχο.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι, σύμφωνα με τις καταγγελίες, χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και ειδικά ενώτια με διαφορετικούς κωδικούς εκτροφής, ώστε τα μεταφερόμενα ζώα να φαίνονται ως δηλωμένα στην επίμαχη μονάδα.
Ο κρίσιμος έλεγχος δεν ολοκληρώθηκε
Παρά την κινητοποίηση και τις… προετοιμασίες, ο κρίσιμος έλεγχος τελικά δεν ολοκληρώθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε καθυστέρηση στην προσέλευση του υπευθύνου στο προκαθορισμένο σημείο συνάντησης με τους ελεγκτές, με αποτέλεσμα το συνεργείο να αποχωρήσει και η διαδικασία να ακυρωθεί.
Το γεγονός αυτό θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό από τις Αρχές, καθώς εξετάζεται αν η ματαίωση του ελέγχου συνδέεται με την προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών δεδομένων της εκτροφής.
Η υπόθεση έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά ερευνών για παράνομες επιδοτήσεις στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες εξετάζουν πλέον όχι μόνο τις δηλώσεις ζωικού κεφαλαίου αλλά και τις διασταυρώσεις στοιχείων, τις μετακινήσεις ζώων και τη γνησιότητα των δηλωμένων εκτροφών.
Στην τελετή απόδοσης των έργων προστασίας και ανάδειξης του Μυστρά και των Μουσειακών Εκθέσεων στο Παλάτι των Δεσποτών βρίσκεται ο πρωθυπυοργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Οι Bodysnatcher σχηματίστηκαν το 2014 στη Florida και μέσα σε λίγα χρόνια εξελίχθηκαν σε ένα από τα πιο υπολογίσιμα ονόματα του ακραίου ήχου
Το Release Athens 2026 υποδέχεται τους Bodysnatcher, την Πέμπτη 9 Ιουλίου, στην Πλατεία Νερού. Οι Αμερικανοί, μια από τις κορυφαίες μπάντες του σύγχρονου deathcore, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα πλαισιώσουν τους Pantera και τους Trivium, σε μια από τις πιο ατόφιες metal βραδιές του φετινού καλοκαιριού.
Οι Bodysnatcher σχηματίστηκαν το 2014 στη Florida και μέσα σε λίγα χρόνια εξελίχθηκαν σε ένα από τα πιο υπολογίσιμα ονόματα του ακραίου ήχου. Πήραν το όνομά τους από τον Ed Gein, τον διαβόητο εγκληματία που ενέπνευσε κλασικές ταινίες τρόμου όπως το Psycho του Alfred Hitchcock, και έχτισαν τη φήμη τους πάνω σε έναν ακραία βίαιο ήχο που κινείται ανάμεσα στο deathcore και το hardcore, αλλά και στα εκρηκτικά live shows τους.
Αποτελούμενοι από τους Kyle Medina (φωνητικά), Kyle Carter (κιθάρα), Kyle Shope (μπάσο) και Chris Whited (drums), οι Bodysnatcher έκαναν το ξεκίνημά τους με το EP Abandonment το 2015 και το ντεμπούτο άλμπουμ Death of Me το 2017. Τα τελευταία χρόνια, μέσα από το Bleed-Abide (2022), το EP Vile Conduct και το φετινό Hell Is Here, Hell Is Home, το οποίο το Kerrang! χαρακτήρισε ως «το πιο αδυσώπητο άλμπουμ της χρονιάς», βρίσκονται στην κορυφαία στιγμή της καριέρας τους.
Την Πέμπτη 9 Ιουλίου, οι Bodysnatcher έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα την κατάλληλη στιγμή, έτοιμοι να παραδώσουν ένα από τα πιο έντονα live shows του φετινού Release Athens.
Η διάθεση των εισιτηρίων συνεχίζεται, προς 80€. Οι επόμενες φάσεις θα ανακοινωθούν στην πορεία.
Επίσης, διατίθεται περιορισμένος αριθμός VIP εισιτηρίων, προς 250€.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία περιλαμβάνονται οι εξής προνομιακές παροχές:
Ξεχωριστή υπερυψωμένη περιοχή διαμορφωμένη με stands & stools για όλους
Open-bar
Ξεχωριστή πύλη εισόδου
Ιδιωτικό parking
Ξεχωριστές τουαλέτες
Αναμνηστικό δώρο
Παράλληλα, είναι διαθέσιμες δύο ειδικές προσφορές για όσες και όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν δύο ή τρεις ημέρες του φεστιβάλ, επωφελούμενοι από μία σημαντική έκπτωση:
Pantera, Trivium, Bodysnatcher (9/7, Πλατεία Νερού) + Limp Bizkit, Viagra Boys, Ecca Vandal (15/6, Πλατεία Νερού) προς 140€ (όφελος 25€)
Pantera, Trivium, Bodysnatcher (9/7, Πλατεία Νερού) + Limp Bizkit, Viagra Boys, Ecca Vandal (15/6, Πλατεία Νερού) + Three Days Grace, Black Veil Brides & more TBA (28/6, Πλατεία Νερού) προς 185€ (όφελος 40€)
Όλες οι πληροφορίες (τιμές, πρόγραμμα, πρόσβαση) στο releaseathens.gr
Διάθεση εισιτηρίων ΑμεΑ:
Το Φεστιβάλ φροντίζει για την πρόσβαση Ατόμων με Αναπηρία, προσφέροντας ειδικό χώρο με ανεμπόδιστη θέα προς τη σκηνή. Ο ειδικός χώρος είναι προσβάσιμος με αμαξίδιο, διαθέτει καθίσματα, ξεχωριστές τουαλέτες & δωρεάν parking.
Για την αγορά εισιτηρίων ΑμεΑ, παρακαλούμε να προωθήσετε το αίτημά σας ηλεκτρονικά στο [email protected], επισυνάπτοντας την κάρτα αναπηρίας σας. Για την είσοδό σας στους χώρους ΑμεΑ, η κάρτα αυτή θα χρειαστεί να επιδειχθεί κατά την άφιξή σας στο Φεστιβάλ.
Συγκλονιστικά βίντεο έδειχναν όσους επιχειρούσαν να μετακινηθούν να παρασύρονται
Σε… ποτάμια μετατράπηκαν οι δρόμοι στη Νέα Υόρκη από τις έντονες βροχοπτώσεις με αποτέλεσμα οι εγκλωβισμένοι οδηγοί να αναγκαστούν να αναζητήσουν καταφύγιο πάνω στα αυτοκίνητά τους.
Συγκλονιστικά βίντεο έδειχναν όσους επιχειρούσαν να μετακινηθούν να παρασύρονται, καθώς η καταρρακτώδης βροχή και οι άνεμοι με ταχύτητα 96 χλμ./ώρα έπληξαν την πόλη αργά το βράδυ της Τετάρτης.
Είχαν εκδοθεί προειδοποιήσεις για καταιγίδα σε όλη τη Νέα Υόρκη, αλλά στο Κουίνς καταγράφηκαν τα μεγαλύτερα προβλήματα.
? New York Is Drowning: Streets Turned Into Rivers Within Hours
More than 15 cm (6 inches) of rain fell in just a few hours. Cars are floating away, subway stations are flooding, and people are wading through waist-deep water.
Με προσοχή και υπομονή πρέπει να κινούνται οι οδηγοί, καθώς η κίνηση στην Αθήνα είναι αυτήν την ώρα ιδιαίτερα αυξημένη.
Σημαντικά προβλήματα καταγράφονται στην είσοδο της Αθηνών–Λαμίας, στο τμήμα από τη Νέα Ερυθραία προς τη Νέα Φιλαδέλφεια, καθώς και στην άνοδο της λεωφόρου Κηφισού από το ύψος του Ρέντη μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια.
Σε ό,τι αφορά την Αττική Οδό, στο ρεύμα προς Ελευσίνα παρατηρούνται καθυστερήσεις 15’–20′ μεταξύ του κόμβου Πεντέλης και του κόμβου Κηφισίας, ενώ αντίστοιχες καθυστερήσεις 5–10 λεπτών σημειώνονται στην έξοδο προς Λαμία. Στο ρεύμα προς το Αεροδρόμιο υπάρχουν καθυστερήσεις 10–15 λεπτών από τον κόμβο Μεταμόρφωσης έως τον κόμβο Πεντέλης.
Τροχαίο ατύχημα μετά τον κόμβο Ηρακλείου στο ρεύμα προς Ελευσίνα. Καθυστερήσεις 15΄-20΄από κόμβο Πεντέλης έως κόμβο Μεταμόρφωσης. https://t.co/o6jyIZUDDu
— Attiki Odos Traffic (@aodostraffic) May 21, 2026
Ιδιαίτερα αυξημένη είναι επίσης η κυκλοφορία στον άξονα Συγγρού–Καλλιρόης–Αρδηττού–Βασιλίσσης Σοφίας. Εξίσου έντονη κίνηση καταγράφεται στο ρεύμα της Περιφερειακής προς Καρέα, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, στο κέντρο της πόλης και στο λιμάνι του Πειραιά.
Το μυστήριο με τους τραγικούς θανάτους των 5 Ιταλών δυτών φαίνεται ότι έλυσε η ομάδα των Φινλανδών ειδικών στις καταδύσεις που βούτηξε στο σπήλαιο στις Μαλδίβες προκειμένου να ανασύρει τις σορούς και τα αντικείμενα των Ιταλών.
Η ομάδα των 5 δυτών από την Ιταλία την περασμένη Πέμπτη ξεκίνησε για να εξερευνήσει την ατόλη Βααβού και δεν επέστρεψε ποτέ. Από τότε οι αρχές εξερευνούν διάφορα σενάρια για τα αίτια της τραγωδίας.
Τώρα η ομάδα των Φινλαδών δυτών δίνει μία αρκετά πειστική εξήγηση στο τι συνέβη. Οι Ιταλοί ενδέχεται να πήραν λάθος τούνελ κατά την έξοδό της από την σπηλιά βάθους 60 μέτρων.
Οι επαγγελματίες δύτες, που εργάζονται για την Dan Europe – έναν ιατρικό και ερευνητικό οργανισμό αφιερωμένο στην υγεία και την ασφάλεια των καταδύσεων – βρήκαν τους Ιταλούς σε ένα αδιέξοδο του σπηλαίου στο δεύτερο θάλασμο, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
«Δεν υπήρχε τρόπος να βγουν από εκεί», ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Λάουρα Μαρόνι.
Η πενταμελής ομάδα των Ιταλών περιελάμβανε τη Μόνικα Μοντεφάλκονε, καθηγήτρια θαλάσσιας βιολογίας με πολυετή εμπειρία, την κόρη της, Τζιόρτζια Σομακάλ, δύο νεαρούς ερευνητές, τον Φεντερίκο Γκουαλτιέρι και τη Μυριέλ Οντενίνο, καθώς και τον οδηγό τους, Τζιανλούκα Μπενεντέτι.
Οι Φινλανδοί δύτες ανακάλυψαν ότι το σπήλαιο ξεκινά με τον πρώτο θάλαμο που είναι πολύ φωτεινός και με αμμώδη πυθμένα. Στο τέλος αυτού του θαλάμου ακολουθεί ο δεύτερος θάλαμος μέσω ενός διαδρόμου και εκεί το φως είναι ελάχιστο. «Η ορατότητα, όμως, με τη χρήση τεχνητού φωτισμού, ήταν εξαιρετική», πρόσθεσε η Λάουρα Μαρόνι.
Η είσοδος του υποβρύχιου σπηλαίου Μιγιαρού Καντού στις Μαλδίβες
Ο κρυμμένος διάδρομος
Ο διάδρομος έχει μήκος σχεδόν 30 μέτρα και πλάτος 3 μέτρα και οδηγεί στο δεύτερο θάλαμο όπου δεν υπάρχει καθόλου φυσικό φως. Στην είσοδο του δεύτερου θαλάμου υπάρχει ένας αμμώδης λόφος.
Είναι εύκολο να περάσει κάποιος την άμμο και να μπει στον δεύτερο θάλαμο. Όταν όμως επιστρέψει κανείς για να βγει από τον θάλαμο η άμμος μοιάζει με τοίχο και κρύβει τον διάδρομο ανέφερε η La Repubblica. Στα αριστερά της εισόδου υπάρχει ένας δεύτερος διάδρομος μόλις μερικών δεκάδων μέτρων, ο οποίος οδηγεί σε αδιέξοδο. Σε αυτό το αδιέξοδο εντοπίστηκαν τα πτώματα των 4 δυτών.
Στον πρώτο θάλαμο βρέθηκε η σορός του εκπαιδευτή δύτη Τζιανλούκα Μπενεντέτι, ο οποίος με βάση αυτό το σενάριο είναι πιθανό να μην πρόλαβε να αναδυθεί στην επιφάνεια πριν τελειώσει το οξυγόνο.
Γραφικό δείχνει πώς είναι πιθανόν να παγιδεύτηκαν οι δύτες μέσα στο υποβρύχιο σπήλαιο.
Daily Mail
«Τα πτώματα των δυτών βρέθηκαν όλα μέσα, σαν να τον είχαν μπερδέψει με τον σωστό διάδρομο», εξήγησε η Μαρόνι. Αν είχαν πάρει αυτόν τον διάδρομο κατά λάθος, «τότε θα ήταν πολύ δύσκολο να επιστρέψουν, ειδικά με την περιορισμένη παροχή αέρα», σημείωσε.
Οι δύτες χρησιμοποιούσαν κανονικές φιάλες, πράγμα που σημαίνει ότι, σε αυτό το βάθος, είχαν πολύ λίγο χρόνο για να επισκεφθούν τον δεύτερο θάλαμο. «Μιλάμε για 10 λεπτά, ίσως και λιγότερο. Το να συνειδητοποιείς ότι η διαδρομή είναι λάθος και να έχεις λίγο αέρα, ίσως αφού έχεις κάνει πάνω-κάτω, είναι τρομακτικό. Τότε αναπνέεις γρήγορα και η ποσότητα αέρα μειώνεται», είπε η Μαρόνι.
Οι αρχές στις Μαλδίβες ερευνούν πώς επιτράπηκε στους Ιταλούς να καταδυθούν σε βάθος σχεδόν 60 μέτρων αν και η χώρα επιτρέπει την κατάδυση έως τα 30 μέτρα χωρίς άδεια.
Οι Φινλανδοί δύτες ανέσυραν τον τεχνικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων των καμερών GoPro που φορούσαν ορισμένα μέλη της ομάδας των Ιταλών, οι οποίες, όπως ελπίζουν οι αρχές, θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν καλύτερα πώς εξελίχθηκε η τραγωδία.
Το πρωί της Παρασκευής θα βρεθούν στο κτίριο της Λουκάρεως οι 11 βουλευτές της ΝΔ που ήρθη η ασυλία τους
Προθεσμία να δώσουν εξηγήσεις στις 5 Ιουνίου έλαβαν τα μη πολιτικά πρόσωπα που κλήθηκαν ενώπιον των εντεταλμένων Ευρωπαίων Εισαγγελέων Πόπης Παπανδρέου και Διονύση Μουζάκη, οι οποίοι χειρίζονται την έρευνα για την υπόθεση των παράνομων επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Την ίδια ώρα, το πρωί της Παρασκευής αναμένεται να βρεθούν στο κτίριο της οδού Λουκάρεως οι 11 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μετά την άρση της ασυλίας τους από τη Βουλή.
Σύμφωνα με τη δικογραφία, οι Κώστας Τσιάρας, Νότης Μηταράκης, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, Μάξιμος Σενετάκης, Θεόφιλος Λεονταρίδης, Κώστας Σκρέκας, Βασίλης Βασιλειάδης, Χρήστος Μπουκώρος και Γιάννης Κεφαλογιάννης ελέγχονται για αδικήματα πλημμεληματικού χαρακτήρα, ενώ η Αικατερίνη Παπακώστα και ο Κώστας Καραμανλής για πράξεις κακουργηματικής φύσης.
Το χρονικό του συγκλονιστικού αεροπορικού δυστυχήματος
Η Air France και η Airbus κρίθηκαν ένοχες από Εφετείο του Παρισιού για ανθρωποκτονία εξ αμελείας σε σχέση με το αεροπορικό δυστύχημα του 2009 που σημειώθηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό και στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 228 άτομα.
Το επιβατικό αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση AF447 από το Ρίο ντε Τζανέιρο προς το Παρίσι υπέστη απώλεια στήριξης κατά τη διάρκεια καταιγίδας και έπεσε με ταχύτητα στον ωκεανό, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους όλοι οι επιβαίνοντες.
Ένα δικαστήριο είχε προηγουμένως αθωώσει τις εταιρείες τον Απρίλιο του 2023, αλλά κρίθηκαν ένοχες μετά από αυτή την έφεση.
Το χρονικό του συγκλονιστικού αεροπορικού δυστυχήματος
Το AirbusA330 εξαφανίστηκε από τα ραντάρ κατά τη διάρκεια καταιγίδας την 1η Ιουνίου 2009, ενώ τα συντρίμμια του εντοπίστηκαν μετά από μακρά έρευνα σε έκταση 10.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων (3.860 τετραγωνικών μιλίων) του θαλάσσιου βυθού.
Το μαύρο κουτί εντοπίστηκε το 2011, μετά από μήνες ερευνών στα βάθη της θάλασσας.
Και τα 12 μέλη του πληρώματος και οι 216 επιβάτες της πτήσης έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος συνετρίβη στη θάλασσα από ύψος 38.000 ποδιών (11.580 μέτρων), καθιστώντας το συμβάν το πιο θανατηφόρο στην ιστορία της γαλλικής αεροπορίας.
Στιγμιότυπο από την ανάσυρση τμήματος του Airbus A330 της Air France που συνετρίβη στον Ατλαντικό
AP
Συγγενείς ορισμένων από τους επιβάτες, μεταξύ των οποίων κυρίως Γάλλοι, Βραζιλιάνοι και Γερμανοί υπήκοοι, συγκεντρώθηκαν την Πέμπτη για να ακούσουν την ετυμηγορία.
Ζητήθηκε από τις εταιρείες να καταβάλουν το μέγιστο πρόστιμο, 225.000 ευρώ η καθεμία – ωστόσο, ορισμένες οικογένειες των θυμάτων χαρακτήρισαν το ποσό αυτό ως συμβολική ποινή. Ωστόσο, η απόφαση μπορεί να θεωρηθεί ότι βλάπτει τη φήμη των εταιρειών, παρατηρεί το BBC.
Κατά τη διάρκεια των τελικών αγορεύσεών τους τον Νοέμβριο, οι αναπληρωτές εισαγγελείς χαρακτήρισαν τη συμπεριφορά των εταιρειών «απαράδεκτη», κατηγορώντας τις ότι «έλεγαν ανοησίες και επινόησαν επιχειρήματα από το πουθενά».
Τόσο η Airbus όσο και η Air France είχαν επανειλημμένα αρνηθεί τις κατηγορίες, και Γάλλοι δικηγόροι εκτιμούν ότι είναι πιθανό να ασκήσουν περαιτέρω έφεση. Το BBC επικοινώνησε με την Airbus και την Air France για να λάβει σχόλια.
Η συντριβή οδήγησε σε μια πολύπλοκη επιχείρηση ανάσυρσης σε μια απομακρυσμένη περιοχή του Ατλαντικού Ωκεανού, σε απόσταση άνω των 1127 χιλιομέτρων από τις ακτές της Νότιας Αμερικής.
Κατά τη διάρκεια των αρχικών ερευνών, η γαλλική κυβέρνηση ήταν υπεύθυνη για τη διερεύνηση της συντριβής, ενώ οι βραζιλιάνικες αρχές ανέλαβαν την ανάσυρση των πτωμάτων.
Ο Φλωρίδης επέπληξε τον Ανδρουλάκη για τις διαρροές – Θέμα σχέσης Φλωρίδη με τον πρόεδρο του χωριού του επί Χούντας έθεσε η Ζωή Κωνσταντοπούλου
Εν μέσω φωνών της Ζωής Κωνσταντοπούλου, ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης έλαβε τον λόγο μετά την ομιλία του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη, επικρίνοντας τις διαρροές από τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.
Ο κ. Φλωρίδης είπε ότι η διαρροή δημιουργεί τεράστιο πολιτικό πρόβλημα για τον Νίκο Ανδρουλάκη.
Έκανε μάλιστα λόγο για ένα ακόμη ατόπημα του Νίκου Ανδρουλάκη, αναφερόμενος στην κλήση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνου Τζαβέλλα.
Μάλιστα ενδιαμέσως, απαντώντας στη Ζωή Κωνσταντοπούλου που τον εγκαλούσε, τής είπε ότι «για λόγους πολιτικής αισθητικής δε θέλω να ασχολούμαι μαζί σας».
Ο Νίκος Ανδρουλάκης έλαβε αμέσως τον λόγο τονίζοντας ότι «πώς απειλείται η εθνική ασφάλεια με τη δημοσιοποίηση μιας ερώτησης και μιας απάντησης;», αναφερόμενος στο ότι ο κ. Δεμίρης είπε ότι δεν υπάρχει έγγραφη εντολή για την παρακολούθησή του. «Πώς απειλείται η εθνική ασφάλεια; Η ασφάλεια του κ. Μητσοτάκη απειλείται».
«Κοιτάχτε με στα μάτια, μη ντρέπεστε, με ξέρετε 3 δεκαετίες, αν εσάς αφήνουν υπονοούμενα για πρακτοριλίκια, και από τον διοικητή της ΕΥΠ επιβεβαιωνόταν ότι ούτε εκείνος ξέρει, θα σιωπούσατε; Όχι, δε θα σιωπήσω, θα πληρώσουν και θα είναι μέρα μεσημέρι», είπε σε πολύ έντονο ύφος ο κ. Ανδρουλάκης.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατέληξε ότι οι πολίτες καταλαβαίνουν ότι όσο μένετε θα υπάρχει φθορά των θεσμών, καταρράκωση του κράτους δικαίου. «Έχετε πολλά λεφτά να δώσετε ακόμα στην προπαγάνδα σας».
Νέα επίθεση από Ζωή Κωνσταντοπούλου
Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου, η οποία απευθυνόμενη στον Γιώργο Φλωρίδη, είπε ότι «δεν ξέρω τι σόι δικηγόρος είστε». «Εμένα ως δικηγόρο με βοηθάτε πάρα πολύ γιατί αποδεικνύετε ότι όχι απλώς αναλάβατε τη συγκάλυψη του εγκλήματος του ΟΠΕΚΕΠΕ, όχι απλά συνομωτήσατε με τον Μάκη Βορίδη για να βγάλετε από τη μέση την εισαγγελέα Παπανδρέου. Ο αρχικακοποιός ο Ξυλούρης σας αναφέρει. Με βοηθάτε στη στοιχειοθέτηση των ευθυνών σας για πραγματικά κακουργήματα. Απειλείτε τον κ. Ανδρουλάκη ότι θα κάνετε έρευνα για κακούργημα; Ο διοικητής της ΕΥΠ ουδέν απόρρητο επικαλέστηκε. Στο χωριό σας το Σταυροχώρι, ποιος ήταν πρόεδρος επί Χούντας; Έχετε καμία σχέση; Μήπως από εκεί μάθατε πώς δουλεύουν οι παρακολουθήσεις και το παρακράτος;»
Η απάντηση του υπουργού Δικαιοσύνης
Η «τριπλή κόντρα» ολοκληρώθηκε με παρέμβαση του κ. Φλωρίδη, ο οποίος σχολίασε ότι «σεβασμός στο κράτος δικαίου είναι ο σεβασμός στους νόμους. Όταν παραβιάζεται ο νόμος, το κράτος δικαίου υφίσταται πλήγμα». Μάλιστα είπε ότι εφόσον ο ίδιος ο κ. Ανδρουλάκης προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και «χειροκρότησε» την απόφαση του ΣτΕ και του μονομελούς πρωτοδικείου, κατά τον ίδιο αποδεικνύει ότι η δικαιοσύνη λειτουργεί.
Στις αντιδράσεις της κ. Κωνσταντοπούλου ο Γιώργος Φλωρίδης τόνισε ότι «υπάρχει μια κωμωδία με πρωταγωνιστή τον Γ. Κωνσταντίνου που ανεβαίνει σε ένα παγκάκι. Αρχίζετε να του μοιάζετε».
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του, η κ. Κωνσταντοπούλου επέμενε να δοθεί απάντηση στο ποιος ήταν ο πρόεδρος στο Σταυροχώρι επί Χούντας, κάτι που τελικά δε σχολιάστηκε.
Ο Ρώσος πρόεδρος προχωράει σε ενέργειες με στόχο να υπονομεύσει έναν από τους μεγαλύτερους αντιπάλους του
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν εκμεταλλεύεται την ευκαιρία για να χτυπήσει τον Γερμανό καγκελάριο, Φρίντριχ Μερτς τη στιγμή που βρίσκεται στο πιο δύσκολο σημείο. Η δημοτικότητα του καγκελάριου καταρρέει στη Γερμανία και το Κρεμλίνο φαίνεται να έχει εντείνει τις προσπάθειές του για να επιταχύνει την πτώση του και να ενισχύσει τις ανερχόμενες φιλορωσικές δυνάμεις στην ακροδεξιά της Γερμανίας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του περιοδικού Politico.
Ο Πούτιν επιδιώκει εδώ και καιρό να υπονομεύσει τον Μερτς — έναν από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της Ουκρανίας και, ως εκ τούτου, έναν από τους σημαντικότερους στρατηγικούς αντιπάλους του Ρώσου προέδρου — μέσω εκστρατειών επιρροής και υβριδικών επιθέσεων. Ωστόσο, σπάνια έχουν ευνοήσει τόσο πολύ τη Μόσχα οι συνθήκες.
Η γερμανική οικονομία παραπαίει, η κεντρώα κυβέρνηση συνασπισμού έχει αποδυναμωθεί και το ακροδεξιό κόμμα «Εναλλακτική για τη Γερμανία» (AfD) προηγείται στις δημοσκοπήσεις εν όψει των δύο περιφερειακών εκλογών στην ανατολική Γερμανία, όπου αναμένεται να σημειώσει ιστορικές νίκες και ενδέχεται να αναλάβει την εξουσία για πρώτη φορά από την ίδρυσή του.
«Η Ρωσία αναζητά εταίρους εντός της Ευρώπης τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιήσει για τους δικούς της σκοπούς, και ο στόχος είναι, φυσικά, να φέρει την AfD στην εξουσία στο εγγύς μέλλον — είτε σε περιφερειακές εκλογές είτε, τελικά, στις επόμενες ομοσπονδιακές εκλογές», δήλωσε ο Κρις Σούλενμπουργκ, βουλευτής της Χριστιανοδημοκρατικής Ένωσης (CDU) του Μερτς στη Σαξονία-Άνχαλτ, ένα από τα ανατολικά ομόσπονδα κρατίδια που πρόκειται να διεξαγάγουν εκλογές τον Σεπτέμβριο. Και συνέχισε: «Αυτό θα έδινε στη Ρωσία έναν στρατηγικό εταίρο στη Γερμανία και, κατά συνέπεια, ένα στήριγμα στην Ευρώπη».
Τις τελευταίες εβδομάδες, ο Πούτιν σφίγγει τη μέγγενη στον Μερτς, ασκώντας πίεση τόσο ανοιχτά — διακόπτοντας τις παραδόσεις πετρελαίου από το Καζακστάν στην ανατολική Γερμανία μέσω ενός ρωσικού αγωγού — όσο και πιο διακριτικά, επιδιώκοντας να διχάσει τη γερμανική κοινή γνώμη προτείνοντας τον φιλικό προς το Κρεμλίνο πρώην καγκελάριο Γκέρχαρντ Σρέντερ ως πιθανό διαπραγματευτή στις ειρηνευτικές συνομιλίες για την Ουκρανία. Ένας από τους συμβούλους του Πούτιν προσκάλεσε επίσης πολιτικούς της AfD να παρακολουθήσουν το ετήσιο οικονομικό φόρουμ του Ρώσου προέδρου στην Αγία Πετρούπολη.
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν.
Vyacheslav Prokofyev/Sputnik, Kremlin Pool Photo μέσω AP
Η στρατηγική του Πούτιν συνίσταται στο να εκμεταλλευτεί τις πραγματικές και αυξανόμενες πολιτικές αδυναμίες του Μερτς —ιδίως όσον αφορά τη δυσαρέσκεια των Γερμανών για την οικονομία— και να οξύνει τις διαιρέσεις σχετικά με τη στρατιωτική υποστήριξη του Βερολίνου προς την Ουκρανία. Προς τον σκοπό αυτό, η προπαγανδιστική μηχανή του Κρεμλίνου έχει παρουσιάσει τον Μερτς ως αναποτελεσματικό και αποστασιοποιημένο, ενώ έχει χαρακτηρίσει την άρνηση της καγκελαρίου να αποκαταστήσει τις ενεργειακές σχέσεις με τη Ρωσία ως οικονομική «αυτοκτονία». Η Μόσχα παρουσιάζει επίσης τους συντηρητικούς του καγκελάριου ως απερίσκεπτους πολεμοκάπηλους επειδή υποστηρίζουν την Ουκρανία και αρνούνται να διαπραγματευτούν με τον Πούτιν για τον τερματισμό του πολέμου.
Πολλά από αυτά τα αφηγήματα έχουν ιδιαίτερα ισχυρή απήχηση στην πρώην ανατολική Γερμανία, όπου η κοινή γνώμη τείνει να έχει πιο φιλικά αισθήματα προς τη Μόσχα. Με τις περιφερειακές εκλογές να πλησιάζουν τον Σεπτέμβριο, οι αναλυτές αναμένουν ότι τα δίκτυα που υποστηρίζονται από το Κρεμλίνο θα εντείνουν τις εκστρατείες επιρροής στο διαδίκτυο για να ενισχύσουν και να διαδώσουν αυτά τα μηνύματα.
Ήδη, ο αριθμός των άρθρων που ασκούν κριτική στον Μερτς και δημοσιεύονται στο γερμανόφωνο τμήμα του δικτύου «Πράβδα», το οποίο ευθυγραμμίζεται με το Κρεμλίνο, έχει αυξηθεί σημαντικά — κατά περίπου 25% — αυτό το μήνα σε σύγκριση με τις αρχές του έτους, σύμφωνα με ανάλυση της δεξαμενής σκέψης Polisphere με έδρα το Βερολίνο. Ο αντίκτυπος αυτών των μέσων ενημέρωσης «δεν πρέπει να υποτιμηθεί» λόγω της επίδρασής τους σε μεγάλα γλωσσικά μοντέλα ή σε περιλήψεις που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της.
Το Κρεμλίνο βλέπει τις εκλογές στην Ανατολική Γερμανία ως μια ευκαιρία να «αποδυναμώσει σημαντικά τη Γερμανία και ειδικά την παρούσα κυβέρνηση», δήλωσε ο Στέφαν Μάιστερ, εμπειρογνώμονας για τη Ρωσία στο Γερμανικό Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων.
«Αν υπάρχει κάτι στο οποίο οι Ρώσοι είναι καλοί, αυτό είναι να εντοπίζουν τις αδυναμίες των αντιπάλων τους και να τις εκμεταλλεύονται», πρόσθεσε. «Και η Ανατολική Γερμανία αποτελεί, για να το πούμε έτσι, ένα από τα κύρια ευάλωτα σημεία για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και για την ικανότητα της Γερμανίας να δράσει, διότι αυτή είναι ουσιαστικά η πύλη εισόδου για την AfD προκειμένου να καταλάβει την εξουσία», ανέφερε.
Ο Μερτς «θέλει αυτόν τον πόλεμο»
Σύμφωνα με το Κρεμλίνο, ο Μερτς και η συμμαχία του αποτελούν εμπόδιο για την ειρήνη στην Ευρώπη και την ευημερία στη Γερμανία, ενώ μια πιθανή κυβέρνηση της AfD είναι η λύση.
Αυτό εξηγεί γιατί ο Πούτιν επιδιώκει να παρουσιάσει τον εαυτό του ως ηγέτη πρόθυμο να συνεργαστεί με τη Γερμανία, αν υπήρχε μια κυβέρνηση στο Βερολίνο πρόθυμη να συνεργαστεί μαζί του.
Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς.
ΑΡ
Η στρατηγική αυτή έγινε εμφανής νωρίτερα αυτό το μήνα, όταν ο Πούτιν χρησιμοποίησε τη συνέντευξη Τύπου για την Ημέρα της Νίκης, που σηματοδοτεί τη σοβιετική νίκη επί της ναζιστικής Γερμανίας, για να υπογραμμίσει την φαινομενική του προθυμία να διαπραγματευτεί με την ΕΕ για την Ουκρανία.
«Προσωπικά, θα προτιμούσα τον πρώην Γερμανό καγκελάριο Γκέρχαρντ Σρέντερ», δήλωσε ο Πούτιν όταν ρωτήθηκε ποιος θα ήταν κατάλληλος Ευρωπαίος απεσταλμένος στις διαπραγματεύσεις. «Διαφορετικά, οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να επιλέξουν έναν ηγέτη που εμπιστεύονται, κάποιον που δεν έχει μιλήσει αρνητικά για τη Ρωσία. Ποτέ δεν κλείσαμε την πόρτα στις διαπραγματεύσεις. Δεν ήταν η Ρωσία που αρνήθηκε τον διάλογο. Ήταν οι ομόλογοί μας», σημείωσε ο Ρώσος πρόεδρος.
Η ανάδειξη του Σρέντερ, του πρώην ηγέτη του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD), ήταν μια υπολογισμένη προσπάθεια να διχαστούν οι Γερμανοί, ενώ ο Πούτιν παρουσιάζεται ως εταίρος που θέλει να διαπραγματευθεί καλή τη πίστει.
Ο Σρέντερ, άλλωστε, θεωρείται παρίας μεταξύ των κυρίαρχων Γερμανών πολιτικών λόγω των σχέσεών του με ρωσικές κρατικές εταιρείες ενέργειας. Υποστηρίζοντας τους αγωγούς Nord Stream που μετέφεραν ρωσικό φυσικό αέριο στη Γερμανία πριν από την πλήρη εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία το 2022, ο Σρέντερ προσωποποιεί κατά πολλούς τρόπους την δεκαετή εξάρτηση της χώρας του από τη ρωσική ενέργεια — μια σχέση που ο Πούτιν θέλει να αποκαταστήσει.
«Κατά τη γνώμη μου, είναι μια τακτικά έξυπνη κίνηση να επαναφέρουν τον Γκέρχαρντ Σρέντερ — ο οποίος, τελικά, εξακολουθεί να απολαμβάνει σημαντική δημοτικότητα στη Γερμανία — στο προσκήνιο, σαν να λένε: “Αν θέλετε, μπορούμε να διαπραγματευτούμε”», δήλωσε ο Γκέοργκ Μάιερ, υπουργός Εσωτερικών στο ανατολικό ομόσπονδο κρατίδιο της Θουριγγίας. «Είναι βασικά ένα ψέμα, γιατί αν πραγματικά ήθελες να διαπραγματευτείς, δεν θα χρειαζόσουν τον Γκέρχαρντ Σρέντερ για αυτό. Αλλά φυσικά, η εντύπωση που θέλουν να δημιουργήσουν είναι ότι η [γερμανική] κυβέρνηση θέλει αυτόν τον πόλεμο και θέλει να πουλήσει όπλα, θέλει να επεκτείνει την επιρροή του ΝΑΤΟ — και αυτή η παραπληροφόρηση λειτουργεί».
Και η AfD δηλώνει ότι είναι έτοιμη να συνομιλήσει με τη Ρωσία, δεδομένης της, όπως την παρουσιάζει, άρνησης του Μερτς να το πράξει. Αυτή την εβδομάδα, η ηγέτιδα της AfD, Άλις Βάιντελ, υπαινίχθηκε ότι η Ουκρανία, και όχι η Ρωσία, αποτελεί απειλή για τη Γερμανία, και δήλωσε ότι το κόμμα της είναι πρόθυμο να συζητήσει για ειρήνη με τον Πούτιν.
«Θεωρούμε ότι η διεξαγωγή του πολέμου από την Ουκρανία είναι απολύτως καταστροφική και αποτελεί τεράστιο κίνδυνο για την ασφάλεια της Γερμανίας», δήλωσε στο Βερολίνο. «Μια γερμανική κυβέρνηση με ηγέτη την AfD θα υποστηρίξει την ειρήνη με τη Ρωσία», πρόσθεσε, «τη συμφιλίωση και τον διάλογο».
«Ανεπανόρθωτη οικονομική κατάρρευση»
Ο Κιρίλ Ντμιτριέφ — στενός σύμμαχος του Πούτιν και απεσταλμένος του Κρεμλίνου που συμμετείχε στις συνομιλίες με την κυβέρνηση Τραμπ σχετικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία — χαρακτήρισε επίσης μια κυβέρνηση υπό την ηγεσία της AfD στη Γερμανία ως το «φάρμακο» για την οικονομική δυσχέρεια της χώρας, για τον απλό λόγο ότι το κόμμα θα επαναφέρει τις εισαγωγές ενέργειας από τη Ρωσία
«Αναμένετε πολύ χειρότερα πράγματα έως ότου οι Γερμανοί γραφειοκράτες αλλάξουν πορεία και εξιλεωθούν για τις λανθασμένες αποφάσεις τους. Ή έως ότου η AfD σώσει την κατάσταση», έγραψε ο Ντμιτριέφ νωρίτερα αυτό το μήνα στο X, απαντώντας σε ένα άρθρο σχετικά με τη μείωση της γερμανικής βιομηχανικής παραγωγής. «Χωρίς το ρωσικό φυσικό αέριο, την ώρα της χειρότερης ενεργειακής κρίσης στην ιστορία, η Γερμανία δεν οδεύει απλώς προς μακροπρόθεσμη στασιμότητα, αλλά προς μια άμεση και ανεπανόρθωτη οικονομική κατάρρευση», έγραψε επίσης ο Ντμιτριέφ τον Απρίλιο.
Αυτό είναι ένα μήνυμα που επαναλαμβάνεται συχνά και από πολιτικούς της AfD, οι οποίοι ζητούν την επανενεργοποίηση των αγωγών Nord Stream που παρείχαν ρωσικό φυσικό αέριο στη Γερμανία πριν από το 2022.
«Η Γερμανία έχασε τον φθηνότερο και πιο αξιόπιστο αγωγό φυσικού αερίου της — τον Nord Stream», δήλωσε αυτή την εβδομάδα σε βίντεο που δημοσίευσε στο διαδίκτυο ο βουλευτής της AfD Μάρκους Φρόνμαϊερ, ένας από τους ακροδεξιούς πολιτικούς που προσκλήθηκαν στο οικονομικό φόρουμ του Πούτιν στην Αγία Πετρούπολη. «Και από τότε εισάγουμε ακριβό υγροποιημένο φυσικό αέριο από το εξωτερικό. Αυτό ακριβώς είναι που μας καθιστά ευάλωτους σήμερα».
Ο Σούλενμπουργκ, ο πολιτικός της CDU από τη Σαξονία-Άνχαλτ, είπε ότι πολλοί ψηφοφόροι στην πολιτεία του προσελκύονται από την απλότητα του αφηγήματος ότι η αποκατάσταση των εισαγωγών ενέργειας από τη Μόσχα θα αναζωογονήσει την οικονομία της Γερμανίας που αντιμετωπίζει δυσκολίες. Οι ηλικιωμένοι ψηφοφόροι, πρόσθεσε, συχνά θέλουν να πλησιάσουν τη Ρωσία από ένα αίσθημα οικειότητας που έχει τις ρίζες του στην ανατροφή τους πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα.
«Είναι τόσο εύκολο να πεις: “Εντάξει, τώρα είμαστε και πάλι οι καλύτεροι φίλοι με τη Ρωσία, οπότε θα υπάρχουν χαμηλές τιμές ενέργειας και η οικονομία θα πάει και πάλι καλύτερα”», είπε. «Και υπάρχουν απλά πολλοί άνθρωποι που είναι δεκτικοί σε αυτή την απλή λύση επειδή δεν αμφισβητούν τα πράγματα και δεν καταλαβαίνουν — ή δεν θέλουν να καταλάβουν — τη συνολική κατάσταση στον κόσμο».
Σφοδρή επίθεση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση
Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση τόσο για την υπόθεση των υποκλοπών, όσο και για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης.
Απαντώντας στα πυρά που δέχθηκε το ΠΑΣΟΚ για τη διαρροή του διαλόγου που είχε ο ίδιος, χτες, με τον διοικητή της ΕΥΠ κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ο κ. Ανδρουλάκης διερωτήθηκε ανάμεσα σε άλλα: «Είναι απειλή για την εθνική ασφάλεια η αλήθεια από τα χείλη του διοικητή της ΕΥΠ, αλλά δεν είναι απειλή η υποκλοπή υλικού των αρχηγών των Ενόπλων Δυνάμεων;»
Απευθυνόμενος δε προς τον πρόεδρο της Βουλής Νικήτα Κακλαμάνη μετά την οργισμένη αντίδρασή του για τη διαρροή του διαλόγου, σημείωσε: «Όταν υπήρχαν διαρροές καταθέσεων το 2022 στην εξεταστική επιτροπή για τις υποκλοπές, δεν ενοχληθήκατε;»
«Όταν ο κ. Μητσοτάκης εργαλειοποίησε την επιστολική ψήφο για να ελέγξει την Κοινοβουλευτική του Ομάδα του και έστειλε τους βουλευτές του νωρίς για ύπνο για να προστατευθούνοι Βορίδης και Αυγενάκης δεν ενοχληθήκατε;», συνέχισε.
Κλιμακώνοντας την επίθεσή του, ο κ. Ανδρουλάκης σημείωσε «Αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία. Είναι επικίνδυνοι και πρέπει να φύγουν!»
«Αντί να επιτίθεστε στο ΠΑΣΟΚ, θα έπρεπε να κάνετε την αυτοκριτική σας», συνέχισε ο κ. Ανδρουλάκης.
Για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Τόνισε πως η συζήτηση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπήςγια τον ΟΠΕΚΕΠΕ, δεν αφορά στα ρουσφέτια δύο υπουργών «αλλά μια ολόκληρη νοοτροπία: Παράνομες πληρωμές και κακοδιαχείριση».
«Διαφθορά υπήρχε στη χώρα, αλλά τα σκάνδαλα της τελευταίας εποχής δεν γεννήθηκαν στην περιφέρεια αλλά στον πυρήνα της εξουσίας. Ο ελληνικός λαός θέλει όλα αυτά να τα στείλει στο παρελθόν και είναι ανάγκη η πολιτική αλλαγή. Πώς απαντάει ο πρωθυπουργός; Λέει ότι είναι θυμωμένος με την ακρίβεια που έρχεται από τις δικές τους επιλογές», είπε ο κ. Ανδρουλάκης.
Τα σενάρια για τις επόμενες εκλογές δίνουν και παίρνουν: Πώς θα μπορούσε να σχηματιστεί κυβέρνηση;
Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν μια εικόνα διόλου συνηθισμένη για το πολιτικό σκηνικό έπειτα από επτά χρόνια διακυβέρνησης από ένα κόμμα με το ίδιο πρόσωπο στη θέση του πρωθυπουργού.
Η κυριαρχία της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη, σύμφωνα με όλες τις μετρήσεις, δεν αμιφισβητείται από κανένα εκ των επτά κοινοβουλευτικών κομμάτων που αντιπολιτεύονται την κυβερνώσα παράταξη. Ο κατακερματισμός στο πολιτικό σκηνικό περιγράφεται απλούστερα από την δύναμη των κομμάτων στη Βουλή: ΝΔ με 156 βουλευτές, ΠΑΣΟΚ με 32, ΣΥΡΙΖΑ 24, ΚΚΕ 21, Ελληνική Λύση 11, Νέα Αριστερά 11, Νίκη 8, Πλεύση Ελευθερίας 5 και -κρατηθείτε- 29 βουλευτές ανεξάρτητοι!
Ωστόσο, με δεδομένο το γεγονός ότι καμία δημοσκόπηση -με τα σημερινά δεδομένα- στο ερώτημα της πρόθεσης ψήφου (χωρίς αναγωγή δηλαδή) δεν δίνει στη ΝΔ ποσοστό που θα μπορούσε να της εξασφαλίσει αυτοδυναμία, τα σενάρια για τις επόμενες εκλογές δίνουν και παίρνουν. Πώς θα μπορούσε να σχηματιστεί κυβέρνηση; Ποιο ή ποια κόμματα θα συνεργάζονταν με τη ΝΔ στο ενδεχόμενο που ακόμη και μετά τις πιθανές δεύτερες, επαναληπτικές, βουλευτικές εκλογές ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν πετύχει να συγκεντρώσει ποσοστό που συνεπάγεται τουλάχιστον 151 βουλευτές και μονοκομματική κυβέρνηση;
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του υπουργείου Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες
Eurokinissi
Μετά τα πρόσφατα δημοσιεύματα για πιθανότητα πρόωρων εκλογών στις 27 Σεπτεμβρίου ή στις 4 Οκτωβρίου, τα αντακλαστικά του Αλέξη Τσίπρα και της Μαρίας Καρυστιανού ενεργοποιήθηκαν αστραπιαία: Η κυρία Καρυστιανού ανακοινώνει σήμερα την ίδρυση του κόμματός της και στις 26 Μαϊου ακολουθεί ο Αλέξης Τσίπρας. Η πληροφορία ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποφασίσει να στηθούν κάλπες τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο δεν είναι απίθανο να αποτελούσε μια μπλόφα του πρωθυπουργού με σκοπό να προκαλέσει πολιτικές εξελίξεις. Η σκοπιμότητα είναι προφανής: Άλλο είναι ένα κόμμα να ιδρυθεί λίγες εβδομάδες πριν τις κάλπες και να αιφνιδιάσει και άλλο να έχει ανακοινωθεί μήνες πριν τις εκλογές. Διότι στο διάστημα μέχρι τη διεξαγωγή των εκλογών τόσο ο Αλέξης Τσίπρας όσο και η Μαρία Καρυστιανού θα πρέπει να εξηγήσουν το προγραμμά τους, να δεσμευτούν, να σχολιάζουν την επικαιρότητα και να παίρνουν θέση. Και αυτό σε κάποιες περιπτώσεις συνεπάγεται φθορά, όπως φάνηκε από την πρόσφατη δήλωση της Μαρίας Καρυστιανού για τις αμβλώσεις ή από το ντοκιμαντέρ στον Σκάι για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης Τσίπρα από την ανάληψη της εξουσίας μέχρι το δημοψήφισμα του 2015.
Καθόλου απίθανο δεν μπορεί να θεωρηθεί κάποια κορυφαία κυβερνητικά στελέχη να τροφοδότησαν τα ρεπορτάζ περί επικείμενης απόφασης για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες μετά το καλοκαίρι, ώστε ο Αλέξης Τσίπρας και η Μαρία Καρυστιανού να επιταχύνουν τις αποφάσεις τους και έτσι να υποχρεωθούν να λάβουν μέρος κανονικά στην προεκλογική κούρσα, οπότε -φυσιολογικά- κινδυνεύουν να υποστούν φθορά από πιθανά ολισθήματα ή μη αρεστές τοποθετήσεις από τα εκλογικά κοινά που φιλοδοξούν να προσελκύσουν.
Επίσκεψη Κυριάκου Μητοτάκη στο υπό κατασκευή Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ
«Το βράδυ των βουλευτικών εκλογών του 2027 η Ελλάδα πρέπει να έχει κυβέρνηση»
Συνεργάτες του πρωθυπουργού σημειώνουν ότι το βράδυ των βουλευτικών εκλογών του 2027 ο τόπος πρέπει να έχει κυβέρνηση. «Δεν υπάρχουν δεύτερες εκλογές. Πιστεύουμε και είμαστε και συγκρατημένα αισιόδοξοι, με βάση και τη δυναμική των γεγονότων, καθώς έχουμε απόσταση να διανύσουμε, ότι η χώρα θα έχει αυτοδύναμη κυβέρνηση ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη» αναφέρουν οι ίδιοι παράγοντες και συμπληρώνουν ότι «ακόμη κι αν ο κόσμος πει κάτι διαφορετικό θεωρούμε ότι πρέπει να εξαντλήσουμε τις πιθανότητες να έχουμε κυβέρνηση από την πρώτη Κυριακή».
Επιμένοντας στο αίτημα για αυτοδυναμία, συνεργάτες του πρωθυπουργού που απηχούν αυθεντικά τις απόψεις του Κυριάκου Μητσοτάκη σημειώνουν ότι «πρωθυπουργό εκλέγουν οι πολίτες και όχι οι παράγοντες σε κλειστές πόρτες».
SOOC
Ο υπαινιγμός αυτός συνδέεται ευθέως με φήμες για στήριξη του Αλέξη Τσίπρα και της Μαρίας Καρυστιανού από παράγοντες με ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα. Αυτό που λένε σε ιδιωτικές τους συνομιλίες στελέχη της ΝΔ αλλά και του ΠΑΣΟΚ είναι ότι ένα κόμμα για να ιδρυθεί, να αποκτήσει και να πληρώνει ενοίκιο σε γραφεία, να μισθοδοτεί στελέχη, να συντηρεί ομάδες για δημιουργία βίντεο και παρεμβάσεις στα social media, για να οργανώνει συγκεντρώσεις, να ενοικιάζει τηλεοπτικές κάμερες για αναμετάδοση ομιλιών και συγκεντρώσεων χρειάζεται χρήμα. Κι αν δεν υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι να κάνουν μικρές δωρεές, δεν είναι καθόλου απίθανο να υπάρχουν κάποιοι λίγοι και ισχυροί χορηγοί που κάνουν μεγάλες δωρεές, τέτοιες που να επιτρέπουν την δημιουργία νέων κομματικών σχηματισμών, σύμφωνα με την κοινή λογική.
Η Καρυστιανού και η… προνομιακή σχέση με την Ρωσία
Ο Νίκος Καραχάλιος, πρώην συνεργάτης της Μαρίας Καρυστιανού όταν αρχικώς γινόταν διερεύνηση του ενδεχομένου ίδρυσης κόμματος, σε πρόσφατες συνεντεύξεις του υποστήριξε ότι το νέο εγχείρημα έχει ρωσική επιρροή προσθέτοντας ότι αν εκπρόσωπος Τύπου τοποθετηθεί ο δημοσιογράφος Θανάσης Αυγερινός, ανταποκριτής ελληνικών μέσων ενημέρωσης στην Μόσχα, το κόμμα Καρυστιανού θα θεωρηθεί το κόμμα… Πούτιν στην Ελλάδα. Τόσο η Μαρία Καρυστιανού όσο και ο Θανάσης Αυγερινός ανακοίνωσαν ότι καταθέτουν μήνυση στον Νίκο Καραχάλιο για τις αναφορές του αυτές.
Συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη αναφέρουν σιβυλλικά «δεδομένο είναι ότι ακούγονται πρόσωπα κοντά στην κυρία Καρυστιανού, που φαίνεται ότι έχουν μια προνομιακή σχέση με την Ρωσία. Δεν είναι θέμα ενδείξεων, είναι θέμα δεδομένων»… Ειδικά για την κυρία Καρυστιανού, κυβερνητικοί παράγοντες τονίζουν ότι ως μάνα μιας τραγωδίας, έχει, όπως και κάθε συγγενής, τον απόλυτο σεβασμό τους, αλλά ως εν δυνάμει πολιτικός αρχηγός, τα πρόσωπα που ακούγεται ότι την πλαισιώνουν κάθε άλλο παρά σε κάτι καινούριο παραπέμπουν. Εις ό,τι αφορά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών επισημαίνουν ότι στην επέτειο του 2025, δύο χρόνια από την τραγωδία με τους 57 νεκρούς, έγινε προσπάθεια πρωτοφανούς παραπληροφόρησης «με fake news, ξυλόλια, χαμένα βαγόνια και όλα τα σχετικά» για την οποία απλώς σημειώνουν «δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιοι ήταν πίσω από όλο αυτό, αν ήταν συντονισμένο»…
Η Μαρία Καρυστιανού / INTIME NEWS
Η αυτοδιάλυση του ΣΥΡΙΖΑ
Ο Αλέξης Τσίπρας με την απόφασή του να ιδρύσει καινούριο πολιτικό οργανισμό, πυροδότησε την πολιτική εξίσωση αυτοδιάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ. Όσο κι αν ο σημερινός πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος διαμηνύει ότι στις επόμενες εκλογές το κόμμα του θα είναι μέσα σε ένα μεγάλο ενωτικό σχήμα, οι κινήσεις βουλευτών και στελεχών του κόμματος σκιαγραφούν τη διαφαινόμενη διάλυση ή αναστολή λειτουργίας. Ακόμη κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ, με όποια στελέχη του απομείνουν, φτάσει μέχρι τις επόμενες εκλογές εν λειτουργία, δεν είναι καθόλου βέβαιον ότι θα υπερβεί το όριο του 3% ώστε να μπει στην επόμενη Βουλή. Και καθόλου απίθανο δεν πρέπει να θεωρείται στελέχη όπως ο ΠαύλοςΠολάκης, που δηλώνει ότι δεν επιθυμεί να αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ, τελικώς να συνεργαστεί με κόμματα της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς και να διεκδικήσει αυτόνομη είσοδο στη Βουλή.
Το αν θα μπορούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να επανενωθεί με τη Νέα Αριστερά είναι ένα πιθανό ενδεχόμενο, που περισσότερο θα πρέπει να ειδωθεί σαν συγχώνευση οργανισμών με δύο σφραγίδες, αφού τα στελέχη, είτε του ΣΥΡΙΖΑ είτε της ΝΕΑΡ, μοιάζουν σαν να περιμένουν την κλήση του Αλέξη Τσίπρα για να ενταχθούν στον νέο πολιτικό οργανισμό. Επί του παρόντος κανείς δεν θα μπορούσε να πει με βεβαιότητα αν ο Αλέξης Τσίπρας θα επιλέξει την κλασική μορφή του κόμματος ή ένα άλλο πρότυπο ενός ξεκάθαρα προσωποπαγούς οργανισμού με βουλευτές και συνεργαζόμενα στελέχη, ώστε να είναι ευκολότεροι οι χειρισμοί μετά τις εκλογές αν η δύναμη της ομάδας Τσίπρα συνδυαστικά με τα αποτελέσματα και τους συσχετισμούς διευκολύνουν μια μετεκλογική συνεργασία με άλλα κόμματα για τη δημιουργία μιας κυβέρνησης συνασπισμού.
Ο Αλέξης Τσίπρας / INTIME NEWS
Σκληρό ροκ και γκρίνιες στο ΠΑΣΟΚ
Το ΠΑΣΟΚ του Νίκου Ανδρουλάκη, κατά την πρόσφατη διατύπωση του παραιτηθέντος Χάρη Καστανίδη, φαίνεται ότι επιλέγει ρυθμούς σκληρού ροκ. Τόσο από τη διαρροή του διαλόγου που είχαν σε κεκλεισμένων των θυρών κοινοβουλευτική συνεδρίαση για τις υποκλοπές ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ με τον διοικητή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, όσο και από τις συνεχείς δηλώσεις και αναφορές του Νίκου Ανδρουλάκη και του εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τα πεπραγμένα της κυβέρνησης, φαίνεται ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν έχει την παραμικρή διάθεση για την οποιαδήποτε συνεννόηση ακόμη και στα μεγάλα εθνικά θέματα.
Στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης παραδέχονται ότι τόσο η υπόθεση με το ξεχασμένο εκατομμύριο του Νίκου Ανδρουλάκη σε λογαριασμό καταθέσεων τράπεζας του Βελγίου, όσο και η υπόθεση με το σπίτι του στην Κρήτη που εκμισθώνεται στο Δημόσιο, μάλλον δεν πρόσθεσαν κάτι θετικό στο αρχηγικό προφίλ του προέδρου του ΠΑΣΟΚ. Ο εκνευρισμός πολλών στελεχών γίνεται μεγαλύτερος από τους ψιθύρους ότι ο Νίκος Ανδρουλάκης αφιερώνει προσωπικά πολύ χρόνο στην κατάρτιση των εκλογικών συνδυασμών αφού επιδιώκει να εντάξει στα ψηφοδέλτια πρόσωπα της απόλυτης επιρροής του, σαν να θέλει να ελέγξει πλήρως την επόμενη Κοινοβουλευτική Ομάδα. Για παράδειγμα, ακούγεται ότι στην Αιτωλοακαρνανία συζητείται πιθανή μετεγγραφή του Μάριου Σαλμά, πρώην υφυπουργού και βουλευτή της ΝΔ, που μπορεί να θέσει εκτός Βουλής τη σημερινή βουλευτή Χριστίνα Σταρακά, όσο και στην διεδρική Πρέβεζα που η δεύτερη έδρα πηγαίνει στο δεύτερο κόμμα και η πρόθεση του πρώην γραμματέα του κόμματος Ανδρέα Σπυρόπουλου να κατέλθει στον συγκεκριμένο νομό έχει δημιουργήσει τριβές και πολλές γκρίνιες.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης / INTIME NEWS
Ζωή, Νίκη και Βελόπουλος
Τα κόμματα Τσίπρα και Μαρίας Καρυστιανού έχουν προκαλέσει πονοκεφάλους και σε άλλα κόμματα. Στην Πλεύση Ελευθερίας ακούγεται ότι είναι μεγάλος ο εκνευρισμός, αφού τόσο ο Αλέξης Τσίπρας όσο και η Μαρία Καρυστιανού θεωρείται πολύ πιθανό ότι θα αντλήσουν πιθανούς ψηφοφόρους από την Ζωή Κωνσταντοπούλου. Κι έτσι, η κυρία Κωνσταντοπούλου που θεωρούσε ότι πηγαίνει για διψήφιο ποσοστό, δεν είναι απίθανο να υποχωρήσει στην περιοχή πέριξ του 3%. Κι αυτό σε μεγάλο βαθμό μπορεί να οδηγεί την πολιτική της συμπεριφορά σε ρυθμούς στα όρια της υπερβολής και της τοξικότητας, με αξιοποίηση όλου του κοινοβουλευτικού οπλοστασίου για υποβολή ενστάσεων αντισυνταγματικότητας κλπ ώστε να αποκομίσει όσο μεγαλύτερα οφέλη μπορεί. Στο ίδιο μήκος με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου κινείται το τελευταίο διάστημα και το κόμμα Νίκη, που σχεδόν ευθυγραμμίζεται με την Πλεύση Ελευθερίας σε πράξεις που θα μπορούσαν να θεωρηθούν σαν κοινοβουλευτικός… ακτιβισμός.
Τελικά, πότε θα γίνουν οι εκλογές;
Η προνομία της προκήρυξης των εκλογών ανήκει στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος το τελευταίο διάστημα επαναλμβάνει μονότονα ότι θα γίνουν το 2027, στο τέλος της συνταγματικά προβλεπόμενης θητείας της κυβέρνησης. Συνεργάτες του πρωθυπουργού εξηγούν ότι η ΝΔ πιστεύει στην αυτοδυναμία, «γιατί το ΠΑΣΟΚ που θα ήταν η μόνη πολιτική δύναμη που θα μπορούσαμε να μπούμε σε αυτή τη συζήτηση αν δεν έχουμε αυτοδυναμία, πήγε και έκανε ένα ολόκληρο συνέδριο χωρίς να βγάλει πρόγραμμα, χωρίς να πει πως και με ποιον θα κυβερνήσει, μόνο και μόνο για να πει με ποιόν δεν θα κυβερνήσει, δηλαδή τη ΝΔ»
Ωστόσο, την ίδια στιγμή που οι συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη αναφέρουν ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2027, η εντολή που έχει δοθεί σε όλους τους συναρμόδιους υπουργούς είναι πως είναι απολύτως κρίσιμο να έχουν ολοκληρώσει μέχρι τα τέλη Αυγούστου όλες τις εκκρεμότητες σχετικά με το Ταμείο Ανάκαμψης. Άρα; Το ενδεχόμενο εκλογών Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο δεν μπορεί να αποκλειστεί ακόμη.
Ένα όμως θα πρέπει να θεωρείται βέβαιον. Σε μια περίοδο, διεθνώς, τόσο ταραγμένη και απρόβλεπτη, η ένταση μεταξύ των κομμάτων και η τοξικότητα στη Βουλή και στα τηλεοπτικά στούντιο δεν επιτρέπει αισιοδοξία ούτε για τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή συνεννόησης στα μεγάλα θέματα, όπως η οικονομία και τα ελληνοτουρκικά.
Μια φτωχή αγρότισσα προχώρησε σε μια συγκινητική δωρεά στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Συγκεκριμένα, δώρισε ένα ασθενοφόρο στο Γενικό Νοσοκομείο Βέροιας με τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, να την τηλεφωνεί για να την ευχαριστήσει.
Το μήνυμα του υπουργού Υγείας στον λογαριασμό του στο Χ: «Μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές της ημέρας σήμερα ήταν όταν παρέλαβα το ασθενοφόρο που μας δώρησε μία φτωχή αγρότισσα από το υστέρημα της για τις δευτερογενείς μας μεταγωγές. Ήθελε να διατηρήσει την ανωνυμία της, οπότε εκπροσωπήθηκε από τον δικηγόρο της, αλλά ζήτησα και της μίλησα στο τηλέφωνο για να της πω ένα μεγάλο ευχαριστώ».
Το παιδί πέθανε από αφυδάτωση και θερμοκρασία λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν
Τραγικό θάνατο βρήκε ένα κοριτσάκι μόλις δύο ετών, επειδή το ξέχασε ο πατέρας του μέσα στο αυτοκίνητο για ώρες, ενώ το πήγαινε στον παιδικό σταθμό.
Πληροφορίες που μεταδίδουν τα ισπανικά δίκτυα, αναφέρουν ότι ο πατέρας πήγε το μεγαλύτερο παιδί του στο σχολείο το πρωί της Τετάρτης, αλλά αφού έλαβε μια κλήση ενώ κατευθυνόταν προς τη δουλειά του, στάθμευσε το αυτοκίνητο και ξέχασε να αφήσει τη μικρή στον παιδικό σταθμό.
Όταν η μητέρα πήγε να την παραλάβει, ανακάλυψαν ότι δεν είχε φτάσει ποτέ.
En España, las autoridades investigan la muerte de una menor de dos años quien fue olvidada por su padre dentro de un vehículo en la provincia de La Coruña, Galicia.
Según informes de la Guardia Civil, la víctima falleció luego de permanecer varias horas dentro del automóvil,… pic.twitter.com/egy8fvh8Ua
— Noticiero El Salvador ?? (@NoticieroSLV) May 21, 2026
Το κοριτσάκι εντοπίστηκε μέσα στο αυτοκίνητο και μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο κέντρο πρώτων βοηθειών του Μπερταμιράνς, όπου επιβεβαιώθηκε ο θάνατός της.
Σύμφωνα με αναφορές της Πολιτικής Προστασίας, το παιδί πέθανε αφού παρέμεινε αρκετές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, όπου υπέστη αφυδάτωση και θερμοπληξία, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που καταγράφηκαν. Η εξωτερική θερμοκρασία ήταν περίπου 25 βαθμοί Κελσίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την Τεχεράνη, ο νέος Ανώτατος Ηγέτης απαγόρευσε τη μεταφορά του εμπλουτισμένου ουρανίου στο εξωτερικό, ανατρέποντας τον βασικό όρο που θέτουν Τραμπ και Νετανιάχου.
Ο Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν, Αγιατολάχ Μοτζταμπά Χαμενεΐ, εξέδωσε οδηγία σύμφωνα με την οποία το εμπλουτισμένο ουράνιο της χώρας, το οποίο βρίσκεται κοντά στο επίπεδο που απαιτείται για την κατασκευή όπλων, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μεταφερθεί στο εξωτερικό. Η κίνηση αυτή, όπως αποκαλύπτει αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters που βασίζεται σε δύο ανώτερες ιρανικές πηγές, σκληραίνει τη στάση της Τεχεράνης σε μια από τις βασικές απαιτήσεις των ΗΠΑ στις ειρηνευτικές συνομιλίες.
Η εντολή αυτή αναμένεται να περιπλέξει τις διαπραγματεύσεις για τον τερματισμό του αμερικανοϊσραηλινού πολέμου με το Ιράν, προκαλώντας περαιτέρω εκνευρισμό στον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.
According to Reuters, citing senior Iranian officials, Supreme Leader Ayatollah Mojtaba Khamenei on Thursday ordered that Iran’s stockpile of highly-enriched near-weapons-grade uranium should not leave the country as it may make Iran more vulnerable to further attacks by Israel… pic.twitter.com/QeeSgw9R8A
Το αμερικανικό τελεσίγραφο και η κόκκινη γραμμή της Τεχεράνης
Η απαίτηση για την απομάκρυνση του πυρηνικού υλικού αποτελεί θεμελιώδη όρο για τη Δύση. Ισραηλινοί αξιωματούχοι μετέφεραν στο Reuters ότι ο Τραμπ έχει διαβεβαιώσει το Ισραήλ πως το απόθεμα υψηλά εμπλουτισμένου ουρανίου του Ιράν θα απομακρυνθεί από το ιρανικό έδαφος και ότι οποιαδήποτε ειρηνευτική συμφωνία πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει σχετική ρήτρα. Από πλευράς του, ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να θεωρήσει τον πόλεμο λήξαντα εάν δεν απομακρυνθεί το ουράνιο, δεν σταματήσει η στήριξη του Ιράν σε ένοπλες οργανώσεις και δεν εξαλειφθούν οι βαλλιστικές του δυνατότητες.
Η οδηγία του Ανώτατου Ηγέτη φαίνεται να αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη συναίνεση στο εσωτερικό του ιρανικού καθεστώτος. Σύμφωνα με τις πηγές, οι κορυφαίοι αξιωματούχοι της χώρας πιστεύουν ότι αν το υλικό σταλεί στο εξωτερικό, το Ιράν θα καταστεί πολύ πιο ευάλωτο σε μελλοντικές επιθέσεις από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ. Πριν από την έναρξη των εχθροπραξιών, η Τεχεράνη είχε αφήσει να εννοηθεί ότι ήταν πρόθυμη να αποστείλει εκτός συνόρων το μισό απόθεμα του ουρανίου που έχει εμπλουτιστεί σε ποσοστό 60%.
Αυτή η θέση όμως ανατράπηκε ριζικά μετά τις επανειλημμένες απειλές του Τραμπ για νέα πλήγματα.
Iran supreme leader Mojtaba Khamenei ORDERS near-weapons grade uranium to be kept inside Iran — Reuters.
— D. Scott @eclipsethis2003 (@eclipsethis2003) May 21, 2026
Μια εύθραυστη εκεχειρία σε κλίμα βαθιάς καχυποψίας
Η παρούσα φάση του πολέμου χαρακτηρίζεται από μια ασταθή κατάπαυση του πυρός, η οποία διαδέχθηκε τις αμερικανοϊσραηλινές επιθέσεις της 28ης Φεβρουαρίου και τα αντίποινα του Ιράν εναντίον κρατών του Κόλπου που φιλοξενούν αμερικανικές βάσεις. Παρά την παύση των εχθροπραξιών, δεν έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στις ειρηνευτικές προσπάθειες.
Η κατάσταση περιπλέκεται από τον αμερικανικό αποκλεισμό των ιρανικών λιμανιών και τον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ από την Τεχεράνη, με το Πακιστάν να εκτελεί χρέη διαμεσολαβητή. Στην Τεχεράνη κυριαρχεί η υποψία ότι η παύση των επιχειρήσεων αποτελεί απλώς έναν τακτικό ελιγμό της Ουάσιγκτον για να δημιουργήσει μια ψευδαίσθηση ασφάλειας πριν από την εξαπόλυση νέων αεροπορικών επιδρομών.
Όπως ανακοινώθηκε από τον επικεφαλής των Ιρανών διαπραγματευτών, Μοχαμάντ Μπακέρ Καλιμπάφ, οι φανερές και κρυφές κινήσεις του εχθρού δείχνουν ότι οι Αμερικανοί προετοιμάζουν νέα πλήγματα. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Τραμπ δήλωσε ότι οι ΗΠΑ είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε νέες επιθέσεις εάν το Ιράν δεν δεχθεί τη συμφωνία, αφήνοντας περιθώριο λίγων ημερών για να λάβει τις «σωστές απαντήσεις».
Οι εναλλακτικές φόρμουλες και τα δεδομένα του ΙΑΕΑ
Παρά το χάσμα, οι δύο πλευρές έχουν αρχίσει να προσεγγίζουν ορισμένα δευτερεύοντα ζητήματα, όμως οι βαθιές διαφωνίες παραμένουν γύρω από το πυρηνικό πρόγραμμα και την απαίτηση της Τεχεράνης να αναγνωριστεί το δικαίωμά της στον εμπλουτισμό.
Σύμφωνα με την Τεχεράνη, προτεραιότητα του Ιράν είναι ο μόνιμος τερματισμός του πολέμου και η παροχή αξιόπιστων εγγυήσεων ότι δεν θα δεχθεί νέες επιθέσεις, πριν εισέλθει σε λεπτομερείς συζητήσεις. Σύμφωνα με τις πηγές, υπάρχουν «εφαρμόσιμες φόρμουλες» που θα μπορούσαν να ξεμπλοκάρουν την κατάσταση, όπως η αραίωση του αποθέματος υπό την επίβλεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (IAEA), ώστε να μην χρειαστεί η απομάκρυνσή του από τη χώρα.
Με βάση τα στοιχεία του ΙΑΕΑ, το Ιράν διέθετε 440,9 κιλά ουρανίου εμπλουτισμένου σε ποσοστό 60% όταν ξεκίνησαν οι επιθέσεις στις πυρηνικές του εγκαταστάσεις τον Ιούνιο του 2025. Ο επικεφαλής του Οργανισμού, Ραφαέλ Γκρόσι, ανέφερε ότι το υλικό που έχει διασωθεί βρίσκεται κυρίως αποθηκευμένο σε ένα συγκρότημα σηράγγων στην πυρηνική εγκατάσταση του Ισπαχάν, καθώς και στο Νατάνζ. Η Τεχεράνη επιμένει ότι μέρος του υλικού αυτού είναι απαραίτητο για ιατρικούς σκοπούς και για τη λειτουργία ερευνητικού αντιδραστήρα.
Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών, οι οποίες προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2027
Tο εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ επισκέφτηκε το μεσημέρι της Πέμπτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Πρόκειται για ένα από τα τρία νέα δημόσια νοσοκομεία που κατασκευάζονται και θα εξοπλιστούν με πόρους της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών, οι οποίες προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2027.
Το νέο νοσοκομείο θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την παροχή φροντίδας υγείας στη Λακωνία και την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Πελοποννήσου, αντικαθιστώντας το υφιστάμενο Γενικό Νοσοκομείο, το οποίο λειτουργεί από το 1953, ενώ τα έργα ανέγερσής του χρονολογούνται από το 1939.
Επίσκεψη Κυριάκου Μητοτάκη στο υπό κατασκευή Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ
«Θέλω με την παρουσία μου εδώ να ευχαριστήσω ακόμα μία φορά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, για την εξαιρετικά γενναιόδωρη πρωτοβουλία τους να στηρίξουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και την ελληνική δημόσια υγεία», σημείωσε ο Πρωθυπουργός στο τέλος της επίσκεψής του.
«Όπως βλέπετε, και αυτό το νοσοκομείο είναι πραγματικά ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα, ένα υπερσύγχρονο νοσοκομείο, το οποίο θα αποτελέσει, πιστεύω, σημείο αναφοράς όχι μόνο για τη Σπάρτη και τη Λακωνία, αλλά και για ολόκληρη την Πελοπόννησο», συνέχισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Ταυτόχρονα, προφανώς, με τις δράσεις τις οποίες αναπτύσσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ολοκληρώνονται και πολύ σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Παραπάνω από 90 καινούργια τμήματα επειγόντων περιστατικών στα νοσοκομεία της χώρας, παραπάνω από 150 κέντρα υγείας, θα έχουν παραδοθεί μέχρι τον Αύγουστο, οπότε και τυπικά κλείνει το Ταμείο Ανάκαμψης», προσέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Επίσκεψη Κυριάκου Μητοτάκη στο υπό κατασκευή Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ
Το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ θα καλύπτει 22.000 τετραγωνικά μέτρα, σε οικόπεδο σαφώς μεγαλύτερης έκτασης, ενώ ιδιαίτερη μέριμνα έχει ληφθεί για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, καθώς το νέο συγκρότημα θα πλαισιώνεται από περίπου 600 δέντρα.
Το νοσοκομείο θα διαθέτει περισσότερες από 140 κλίνες, περιλαμβανομένων οκτώ στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, και οι θάλαμοι ασθενών θα είναι είτε μονόκλινοι είτε δίκλινοι.
Η νέα δομή θα προσφέρει πλήρες φάσμα ιατρικών και χειρουργικών ειδικοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, θα διαθέτει αυτοτελή μονάδα ψυχικής υγείας ενηλίκων, γυναικολογικές και παιδιατρικές μονάδες, καθώς και μονάδες ημερήσιας και βραχείας νοσηλείας.
Το νέο νοσοκομείο, όπως και τα δύο που κατασκευάζονται μέσω της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία στη Θεσσαλονίκη και την Κομοτηνή, θα λειτουργεί σε πλήρως ψηφιακό περιβάλλον, με ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα σε όλες τις υπηρεσίες, και με ιδιαίτερα υψηλά πρότυπα από πλευράς ενεργειακής αποδοτικότητας.
Ολόκληρη η δήλωση του Πρωθυπουργού
«Θέλω με την παρουσία μου εδώ να ευχαριστήσω ακόμα μία φορά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, για την εξαιρετικά γενναιόδωρη πρωτοβουλία τους να στηρίξουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και την ελληνική δημόσια υγεία.
Το νοσοκομείο Σπάρτης, το οποίο κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου υπερσύγχρονο, είναι ένα από τα τρία ολοκαίνουργια νοσοκομεία του ΕΣΥ, τα οποία χρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου το Ίδρυμα, τα υπόλοιπα δύο είναι το Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής και το υπερσύγχρονο Παιδιατρικό Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.
Αλλά, όπως βλέπετε, και αυτό το νοσοκομείο είναι πραγματικά ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα, ένα υπερσύγχρονο νοσοκομείο, το οποίο θα αποτελέσει, πιστεύω, σημείο αναφοράς όχι μόνο για τη Σπάρτη και τη Λακωνία, αλλά και για ολόκληρη την Πελοπόννησο.
Το έργο είναι τεχνικά δύσκολο, διότι συνυπάρχει, όπως βλέπετε, με το παλιό νοσοκομείο, το οποίο, αφότου ολοκληρωθεί το καινούργιο, θα κλείσει, θα μετεγκατασταθούν οι υπηρεσίες του και στη συνέχεια θα κατεδαφιστεί, για να αξιοποιηθεί ο χώρος ως περιβάλλων χώρος του καινούριου νοσοκομείου.
Η κυβέρνησή μας στηρίζει το Εθνικό Σύστημα Υγείας με έργα και όχι με λόγια. Και νομίζω ότι η σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, όποτε αυτή κρίνεται απαραίτητη, μας δίνει συμπληρωματικούς πόρους για να μπορούμε να παρέχουμε στους Έλληνες πολίτες το Εθνικό Σύστημα Υγείας που τους αξίζει.
Ταυτόχρονα, προφανώς, με τις δράσεις τις οποίες αναπτύσσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ολοκληρώνονται και πολύ σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Παραπάνω από 90 καινούργια τμήματα επειγόντων περιστατικών στα νοσοκομεία της χώρας, παραπάνω από 150 κέντρα υγείας, θα έχουν παραδοθεί μέχρι τον Αύγουστο, οπότε και τυπικά κλείνει το Ταμείο Ανάκαμψης.
Είναι μία ακόμα απόδειξη ότι οι πολύ σημαντικοί ευρωπαϊκοί πόροι, οι οποίοι κατάφεραν και εξασφαλίστηκαν από πλευράς της πατρίδας μας, αξιοποιούνται τελικά επ’ ωφελεία των Ελλήνων πολιτών και στηρίζοντας το Εθνικό Σύστημα Υγείας».
Ο Θεόδωρος Μαραβέλιας, Διευθυντής Τεχνικών Δωρεών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, επισήμανε: «Το έργο έχει προχωρήσει αρκετά σημαντικά, όπως βλέπετε. Βρισκόμαστε σε μία φάση που πλέον πάμε προς την ολοκλήρωση του περιβλήματος του κτηρίου και συνεχίζουμε τις εργασίες στο εσωτερικό του, που είναι και οι πιο απαιτητικές βέβαια, για τα χειρουργεία, όπως αντιλαμβάνεστε από κάθε πλευρά.
Στη συνέχεια, θα ολοκληρώσουμε το κτήριο, θα μετεγκατασταθεί το παλιό νοσοκομείο στο καινούργιο και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην κατεδάφιση του παλιού και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, πέραν του πάρκινγκ και τα λοιπά, και το ελικοδρόμιο που θα εξυπηρετήσει το νοσοκομείο.
Αναμένουμε την πρώτη φάση, για την ολοκλήρωση του έργου, προκειμένου να ξεκινήσει η μετεγκατάσταση του προσωπικού, εντός του 2027».
Τις προόδους που έχουν γίνει στη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών από το 2023 και έπειτα, υπογραμμίζει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε βίντεο που ανήρτησε στον λογαριασμό του στο Instagram.
Σε συνέχεια της χθεσινής παρουσίας στην εκδήλωση του υπουργείου Μεταφορών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων, ο πρωθυπουργός αναφέρει στη συνοδευτική λεζάντα του βίντεο:
«Το 2023, όταν καταθέσαμε στους Έλληνες πολίτες το πρόγραμμά μας είχαμε προτάξει τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών ως μια κεντρική πολιτική προτεραιότητα. Το είπαμε, το κάνουμε».
Η πλατφόρμα δεν δέχεται νέες αιτήσεις μέχρι να ολοκληρωθεί η πληρωμή της δεύτερης διμηνιαίας δόσης
Κλειστή είναι προσωρινά η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21 για το επίδομα παιδιού. Η πλατφόρμα δεν θα δέχεται νέες αιτήσεις μέχρι να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση της πληρωμής της δεύτερης διμηνιαίας δόσης για το 2026.
Η πληρωμή της δεύτερης δόσης στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29 Μαΐου, τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα, μαζί με τα άλλα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ.
Όταν ολοκληρωθεί η πληρωμή του επιδόματος, η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί ξανά για νέες αιτήσεις ή τροποποίηση υφισταμένων στις 29/05/2026 και ώρα 08:00.
Υπενθυμίζεται στους δικαιούχους ότι για να χορηγηθεί το επίδομα παιδιού θα πρέπει η αίτηση να υποβληθεί οριστικά και να έχει εγκριθεί. Η αίτηση που έχει αποθηκευτεί προσωρινά θεωρείται ως μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη.
Το δικαιούμενο ποσό θα υπολογιστεί βάσει των εξαρτώμενων τέκνων που θα δηλωθούν στην αίτηση Α21 έτους 2026 και του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος που οι δικαιούχοι είχαν το φορολογικό έτος 2024.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του αμερικανικού δικτύου, η Τεχεράνη επανεκκινεί την παραγωγή drones κατά τη διάρκεια της εκεχειρίας, ανατρέποντας τα χρονοδιαγράμματα των μυστικών υπηρεσιών.
Το Ιράν έχει ήδη ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή ορισμένων τύπων μη επανδρωμένων αεροσκαφών κατά τη διάρκεια της έξι εβδομάδων κατάπαυσης του πυρός που ξεκίνησε στις αρχές Απριλίου. Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN που βασίζεται σε δύο πηγές με γνώση των αξιολογήσεων των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών, αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η χώρα ανακατασκευάζει με ταχείς ρυθμούς συγκεκριμένες στρατιωτικές δυνατότητες που είχαν υποστεί πλήγματα από τις αμερικανοϊσραηλινές επιθέσεις.
Ταυτόχρονα, τέσσερις διαφορετικές πηγές μετέφεραν στο αμερικανικό δίκτυο ότι οι εκτιμήσεις των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ δείχνουν πως ο στρατός του Ιράν ανασυντάσσεται πολύ πιο γρήγορα από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί, ξεπερνώντας κάθε προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.
Η απειλή της ανασύστασης και η πραγματική κατάσταση του οπλοστασίου
Η ανοικοδόμηση των στρατιωτικών υποδομών περιλαμβάνει την αντικατάσταση θέσεων εκτόξευσης πυραύλων, εκτοξευτών και της παραγωγικής ικανότητας για βασικά οπλικά συστήματα που καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σύγκρουσης.
Όπως αποκαλύπτει το CNN, η κατάσταση αυτή σημαίνει ότι το Ιράν παραμένει μια σημαντική απειλή για τους συμμάχους στην περιοχή, σε περίπτωση που ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αποφασίσει να ξεκινήσει εκ νέου την εκστρατεία βομβαρδισμών, μια πιθανότητα που ο ίδιος άφησε ορθάνοιχτη δηλώνοντας δημόσια ότι βρέθηκε μόλις μία ώρα πριν από την επανέναρξη των πληγμάτων.
Παράλληλα, τα νέα δεδομένα θέτουν σε άμεση αμφισβήτηση τους ισχυρισμούς της Ουάσιγκτον και του Τελ Αβίβ σχετικά με τον βαθμό στον οποίο οι επιχειρήσεις τους κατάφεραν να αποδυναμώσουν μακροπρόθεσμα το ιρανικό στράτευμα.
Αν και ο χρόνος που απαιτείται για την επανεκκίνηση της παραγωγής διαφόρων εξαρτημάτων όπλων ποικίλλει, ορισμένες αναφορές της κοινότητας των πληροφοριών δείχνουν ότι η χώρα θα μπορούσε να αποκαταστήσει πλήρως την ικανότητα επίθεσης με drones, όπως το γνωστό Shahed-136, σε μόλις έξι μήνες. Οι επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία στους συμμάχους της περιοχής. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αν επαναληφθούν οι εχθροπραξίες, η Τεχεράνη σκοπεύει να ενισχύσει την πληγείσα πυραυλική της ισχύ με μαζικές εκτοξεύσεις drones εναντίον του Ισραήλ και των χωρών του Κόλπου, οι οποίες βρίσκονται εντός της εμβέλειας και των δύο συστημάτων.
To drone Shahed136 του Ιράν μετατράπηκε σε εμβληματικό όπλο της χώρας
Wikipedia Commons
Η ταχύτητα αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η χώρα δεν ξεκινά από το μηδέν, καθώς διατηρεί ανέπαφο ένα σημαντικό μέρος από τους βαλλιστικούς πυραύλους, τα drones και την αντιαεροπορική της άμυνα, παρά τη σοβαρή ζημιά που υπέστη. Το CNN είχε αποκαλύψει από τον Απρίλιο ότι περίπου οι μισοί εκτοξευτές πυραύλων ήταν άθικτοι, όμως νεότερες εκθέσεις ανεβάζουν αυτό το ποσοστό στα δύο τρίτα.
Η αύξηση αυτή οφείλεται εν μέρει στο ότι η εκεχειρία έδωσε χρόνο στις ιρανικές δυνάμεις να ξεθάψουν υποδομές και εκτοξευτές που είχαν καλυφθεί από τα συντρίμμια προηγούμενων επιθέσεων χωρίς να καταστραφούν ολοσχερώς. Επιπλέον, πηγές αναφέρουν ότι χιλιάδες ιρανικά drones, που αντιστοιχούν στο 50% των συνολικών δυνατοτήτων της χώρας, παραμένουν άθικτα, όπως και το μεγαλύτερο ποσοστό των πυραύλων κρουζ παράκτιας άμυνας, καθώς η αμερικανική αεροπορική εκστρατεία δεν επικεντρώθηκε σε παράκτιες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, επιτρέποντας στο Ιράν να συνεχίσει να απειλεί τη ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ.
Οι σύμμαχοι της Τεχεράνης και η διάσταση απόψεων στην Ουάσιγκτον
Σύμφωνα με τις αναλύσεις που παρουσιάζει το αμερικανικό δίκτυο, η ταχύτητα της ιρανικής ανάκαμψης ενισχύεται από την υποστήριξη που λαμβάνει από τη Ρωσία και την Κίνα, αλλά και από το γεγονός ότι οι ΗΠΑ και το Ισραήλ δεν προκάλεσαν τελικά όση ζημιά ήλπιζαν. Δύο πηγές ανέφεραν ότι το Πεκίνο συνέχισε να προμηθεύει το Ιράν με εξαρτήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή πυραύλων κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, αν και η ροή αυτή περιορίστηκε λόγω του αμερικανικού ναυτικού αποκλεισμού.
Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου επιβεβαίωσε στο CBS ότι η Κίνα παρέχει στην Τεχεράνη εξαρτήματα κατασκευής πυραύλων, αποφεύγοντας να επεκταθεί σε λεπτομέρειες, με τον εκπρόσωπο του κινεζικού Υπουργείου Εξωτερικών, Γκουό Τζιακούν, να αρνείται την κατηγορία.
NOW – Netanyahu confirms that, “China gave certain amount of support and particular components of missile manufacturing” to Iran, but he “wont say more than that.” pic.twitter.com/IiysBTlNYb
Η εικόνα που προκύπτει από τις μυστικές υπηρεσίες έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις δημόσιες δηλώσεις της στρατιωτικής ηγεσίας των ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια κατάθεσης στη Βουλή των Αντιπροσώπων, ο διοικητής της CENTCOM, ναύαρχος Μπραντ Κούπερ, υποστήριξε ότι η επιχείρηση Epic Fury κατέστρεψε το 90% της αμυντικής βιομηχανικής βάσης του Ιράν, διασφαλίζοντας ότι η χώρα δεν θα μπορέσει να ανασυνταχθεί για χρόνια.
Ωστόσο, δύο διαφορετικές πηγές του CNN αντικρούουν ανοιχτά αυτή την τοποθέτηση, επισημαίνοντας ότι οι εκθέσεις των υπηρεσιών πληροφοριών δεν συμβαδίζουν με τους ισχυρισμούς του διοικητή της CENTCOM. Η ζημιά στην αμυντική βιομηχανία έχει πάει πίσω την ικανότητα ανασύνταξης κατά μερικούς μήνες και όχι για χρόνια, καθώς μεγάλα τμήματα της παραγωγικής υποδομής παραμένουν λειτουργικά, επιτρέποντας την επιτάχυνση των διαδικασιών.
Ενώ η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ απέφυγε να σχολιάσει τις πληροφορίες, ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου, Σον Παρνέλ, περιορίστηκε σε μια γραπτή δήλωση, τονίζοντας ότι ο αμερικανικός στρατός διαθέτει ένα εκτεταμένο οπλοστάσιο για να ενεργήσει στον χρόνο και τον τόπο που θα επιλέξει ο πρόεδρος, προστατεύοντας τα αμερικανικά συμφέροντα.