«Ανοιχτά τα Στενά του Ορμούζ», αναφέρει ο Τραμπ – Βανς: «Χωρίς διόδια» η διέλευση μακροπρόθεσμα

0

Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε ότι πλοία φορτωμένα με πετρέλαιο εξέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ μέσω ασφαλούς εναλλακτικής οδού

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εκπέμπουν μήνυμα σταθεροποίησης γύρω από τις θαλάσσιες ροές πετρελαίου στα Στενά του Ορμούζ, με τον Λευκό Οίκο και την ανώτατη πολιτική ηγεσία να αναφέρονται σε εξελίξεις τόσο στο πεδίο, όσο και τη διπλωματική διαπραγμάτευση.

Ο Ντόναλντ Τραμπ τόνισε ότι «πολλά πλοία φορτωμένα με πετρέλαιο αρχίζουν να βγαίνουν από τα Στενά του Ορμούζ», σημειώνοντας πως κινούνται μέσω μιας εναλλακτικής «Νότιας Οδού», την οποία χαρακτήρισε ως «απολύτως ασφαλή, προστατευμένη και άθικτη». Η αναφορά του Αμερικανού προέδρου ερμηνεύεται ως ένδειξη ότι παρατηρείται ήδη κινητικότητα στις ενεργειακές ροές από την κρίσιμη θαλάσσια δίοδο.

trump-hormuz.jpg

Παράλληλα, ο αντιπρόεδρος της αμερικανικής κυβέρνησης, Τζέι Ντι Βανς, εκτίμησε πως το Στενό του Ορμούζ θα παραμείνει «ανοιχτό χωρίς διόδια» σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, μιλώντας στο CNBC.

Παράλληλα, ανέφερε ότι η Ουάσινγκτον προσδοκά να δημοσιοποιήσει μέσα στην εβδομάδα το κείμενο μνημονίου κατανόησης με το Ιράν, το οποίο θα περιλαμβάνει μηχανισμό «διπλής επαλήθευσης», ενώ, τόνισε πως ορισμένες λεπτομέρειες παραμένουν ακόμη υπό συζήτηση. Όπως υπογράμμισε, σε πιθανή υπογραφή της συμφωνίας αναμένεται να συμμετάσχει «ευρύ φάσμα Ιρανών εκπροσώπων», συμπεριλαμβανομένων υψηλόβαθμων πολιτικών αξιωματούχων.


Πηγή

Πάτρα: Άνδρας έσπασε την πόρτα και επιτέθηκε στη μητέρα του – Την περιέλουσε με οινόπνευμα

0

Ο 56χρονος κρατείται στο Β’ Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής

Ένα σοβαρό περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας σημειώθηκε το απόγευμα της Κυριακής (14/06) στην Πάτρα, όταν ένας 56χρονος άνδρας εισέβαλε στο σπίτι της 81χρονης μητέρας του και την περιέλουσε με οινόπνευμα.

Σύμφωνα με το tempo24.news, το συμβάν έγινε στην οδό Καλαμογδάρτη, κοντά στα Υψηλά Αλώνια. Ο άνδρας έσπασε την πόρτα, μπήκε στο σπίτι και μέσα στο σαλόνι άρχισε να ρίχνει οινόπνευμα τόσο στον χώρο όσο και πάνω στη μητέρα του.

Η ηλικιωμένη, σοκαρισμένη, κάλεσε άμεσα την Αστυνομία. Λίγο αργότερα έφτασαν στο σημείο αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ, οι οποίοι τον συνέλαβαν.

Ο 56χρονος κρατείται στο Β’ Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής.


Πηγή

Συντριβή ρωσικού στρατηγικού βομβαρδιστικού στη Σιβηρία

0

Σώο το πλήρωμα, κατάφερε να εκτιναχθεί

Ένα ρωσικό στρατηγικό βομβαρδιστικό αεροσκάφος τύπου Tu-22M3 συνετρίβη τη Δευτέρα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης στην περιοχή του Ιρκούτσκ στη Σιβηρία, σύμφωνα με το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Interfax.

Σύμφωνα με το υπουργείο, το πλήρωμα κατάφερε να εκτιναχθεί και επέζησε του συμβάντος.

Ανεπιβεβαίωτο βίντεο της συντριβής που κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειχνε ένα αεροπλάνο να πέφτει κατακόρυφα σε μια πυκνή δασώδη περιοχή, όχι μακριά από τις όχθες του ποταμού Άνγκαρα, δημιουργώντας έναν τεράστιο στήλη καπνού.

Κόρινθος: Κλειστή από αύριο η οδική γέφυρα στη διώρυγα για τα φορτηγά

0

Το μέτρο αφορά το ρεύμα προς Αθήνα

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις τίθενται σε ισχύ από αύριο Τρίτη, 16 Ιουνίου, στην οδική γέφυρα της διώρυγας της Κορίνθου, λόγω εκτέλεσης εργασιών.

Συγκεκριμένα, θα απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών, για τις ανάγκες εργασιών βαριάς συντήρησης της δίδυμης οδικής γέφυρας της διώρυγας Κορίνθου στην κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα.

Αναλυτικά, δεν θα επιτρέπεται η διέλευση φορτηγών μικτού βάρους άνω των 26 τόνων από αύριο έως και το Σάββατο 20 Ιουνίου 2026.

Στο διάστημα αυτό τα συγκεκριμένα οχήματα θα εξυπηρετούνται μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού μεταξύ των κόμβων Επιδαύρου (Χ.Θ. 76,4) και Λουτρακίου (Χ.Θ. 75,6), όπως φαίνεται στο ακόλουθο σχηματικό διάγραμμα:

olimpia-odos.jpg

«Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.


Πηγή

Μπλόκα της Τροχαίας σε όλη την Αττική: 20 οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ στο στόχαστρο

0

Συνολικά έγιναν πάνω από 27.000 έλεγχοι για αλκοόλ, με αποτέλεσμα να βεβαιωθούν 212 παραβάσεις και να συλληφθούν 20 οδηγοί, εκ των οποίων οι 8 είχαν καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το επιτρεπτό όριο

Σαρωτικούς ελέγχους πραγματοποίησε η Τροχαία Αττικής σε κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου από τις 11 έως τις 15 Ιουνίου 2026.

Συνολικά έγιναν πάνω από 27.000 έλεγχοι για αλκοόλ, με αποτέλεσμα να βεβαιωθούν 212 παραβάσεις και να συλληφθούν 20 οδηγοί, εκ των οποίων οι 8 είχαν καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το επιτρεπτό όριο.

Παράλληλα, καταγράφηκαν χιλιάδες άλλες τροχαίες παραβάσεις, όπως υπερβολική ταχύτητα, χρήση κινητού τηλεφώνου και μη χρήση κράνους. Ακινητοποιήθηκαν εκατοντάδες οχήματα, ενώ αφαιρέθηκαν άδειες οδήγησης και κυκλοφορίας.

Η Τροχαία τονίζει ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.


Πηγή

Αλέξανδρος Γιωτόπουλος: Επιστρέφει στη φυλακή – Ο Άρειος Πάγος ανέτρεψε την απόφαση για αποφυλάκιση

0

Η υπόθεση θα επανεξεταστεί από διαφορετική σύνθεση του Συμβουλίου Εφετών Πειραιά

Μόλις λίγες ημέρες μετά την αποφυλάκισή του, ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος βρίσκεται αντιμέτωπος με μια νέα δικαστική εξέλιξη που αλλάζει άρδην τα δεδομένα. Η απόφαση του Αρείου Πάγου να κάνει δεκτή την αναίρεση κατά του βουλεύματος που είχε επιτρέψει την υφ’ όρον απόλυσή του οδηγεί στην ακύρωση της αποφυλάκισης και στην επιστροφή του στο σωφρονιστικό κατάστημα.

Αίγιο: Καταρρέει το σενάριο του Ιταλού – Βρέθηκαν «κατασκευασμένα» αποτυπώματα

0

Στοιχεία που βρέθηκαν στη μονοκατοικία «μαρτυρούν» την ερασιτεχνική προσπάθεια του δράστη να σκηνοθετήσει τη σκηνή του εγκλήματος

Καταρρέουν σιγά-σιγά οι ισχυρισμοί του 65χρονου Ιταλού, του βασικού υπόπτου για τη διπλή δολοφονία μητέρας και γιου στο Αίγιο.

Τα αποτελέσματα από τις έρευνες στον τόπου του εγκλήματος και από τα δείγματα που ελήφθησαν από τις σορούς έχουν αρχίσει και βγαίνουν και μαζί με αυτά, τα όσα έχει υποστηρίξει ο Ιταλός, σχετικά με τη μηδαμινή εμπλοκή του στο έγκλημα, ξεκινούν να απορρίπτονται.

Σύμφωνα με το Patrapress.gr, το οποίο επικαλείται αστυνομικές πηγές, στοιχεία που βρέθηκαν στη μονοκατοικία, όπου εντοπίστηκαν νεκροί η 54χρονη σύντροφος του Ιταλού και ο 26χρονος γιος της, «μαρτυρούν» την ερασιτεχνική προσπάθεια του δράστη να σκηνοθετήσει τη σκηνή του εγκλήματος.

Κατά την εργαστηριακή ανάλυση, εντοπίστηκαν αποτυπώματα της 54χρονης τόσο στο όπλο τύπου φλόμπερ όσο και σε ένα λάπτοπ. Πρόκειται, ωστόσο, για αιματηρά αποτυπώματα, γεγονός που σημαίνει πρακτικά πως η γυναίκα θα έπρεπε να έχει πιάσει τα συγκεκριμένα αντικείμενα αφού είχε ήδη τραυματιστεί.

Δεν έφερε ίχνη πυρίτιδας η 54χρονη

Επιπλέον, η 54χρονη δεν φέρει το παραμικρό ίχνος πυρίτιδας στα χέρια της, γεγονός που απορρίπτει τον ισχυρισμό του Ιταλού περί «αλληλοεξόντωσης» μάνας και γιου. Την ίδια ώρα, ίχνη στο πάτωμα του σπιτιού, δείχνουν προσπάθεια καθαρισμού του χώρου από το αίμα της 54χρονης, χωρίς ωστόσο να έχουν βρεθεί τα αντικείμενα που χρησιμοποιήθηκαν.

Όπως αναφέρουν οι αστυνομικές πηγές, όσα ισχυρίστηκε ο Ιταλός, ο οποίος προσπάθησε να «στήσει» το επιχείρημα ότι η 54χρονη μαχαίρωσε τον γιο της και στη συνέχεια αυτοτραυματίστηκε, αρχίζουν και καταρρέουν πλήρως, βάσει των επιστημονικών ευρημάτων.

Μέσα στην ημέρα αναμένονται και τα αποτελέσματα των εγκληματολογικών εργαστηρίων της Αστυνομίας για το εσώρουχο του 65χρονου, το οποίο, αν και είχε πλυθεί, φέρει λεκέ που παραπέμπει σε κηλίδα αίματος, αλλά και για το ξένο γενετικό υλικό (DNA) που εντοπίστηκε στα νύχιας της συζύγου του.

Τι βρέθηκε στο μαχαίρι του εγκλήματος

Οι αστυνομικές πηγές εξέφρασαν στο τοπικό μέσο της βεβαιότητα ότι το μαχαίρι «σκουπίστηκε». Το κουζινομάχαιρο των 20 εκατοστών, το οποίο βρέθηκε κάτω από τη σορό της άτυχης 54χρονης, δεν έφερε κανένα απολύτως αποτύπωμα.

«Το μαχαίρι μεταφέρθηκε από την κουζίνα στο υπνοδωμάτιο. Η κοινή λογική λέει πως θα έφερε τουλάχιστον το αποτύπωμα του ατόμου που το έπιασε για τελευταία φορά. Το γεγονός πως δεν βρέθηκε κανένα απολύτως εύρημα “λέει” πολλά για το πώς χειρίστηκε το μέσο τέλεσης του εγκλήματος ο δράστης», ανέφεραν χαρακτηριστικά καλά πληροφορημένες πηγές στο Patrapress.gr.


Πηγή

Μουντιάλ: Οι Ιάπωνες δίδαξαν ξανά πολιτισμό – Καθάρισαν τις κερκίδες μετά το ματς με την Ολλανδία

0

Οι Ιάπωνες φίλαθλοι κέρδισαν και πάλι το χειροκρότημα όλου του κόσμου

Για ακόμη μία φορά, οι Ιάπωνες φίλαθλοι παρέδωσαν μαθήματα πολιτισμού και παιδείας, αποδεικνύοντας ότι ο σεβασμός στον δημόσιο χώρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της αθλητικής τους κουλτούρας.

Μετά την αναμέτρηση της εθνικής τους ομάδας με την Ολλανδία για το Μουντιάλ, παρέμειναν στις κερκίδες για να καθαρίσουν τα απορρίμματα, συνεχίζοντας μία παράδοση που έχει κερδίσει τον θαυμασμό της διεθνούς κοινότητας.

Ο δημοσιογράφος του FOX 4, Στίβεν Ντάιλ, δημοσίευσε βίντεο στο οποίο ο Τζέιμις Γουίνστον, quarterback των New York Giants, ο οποίος συνεργάζεται με το FOX για την κάλυψη του Μουντιάλ, φαίνεται να βοηθά Ιάπωνες φιλάθλους να μαζέψουν σκουπίδια στις κερκίδες.

Οι φίλαθλοι της εθνικής Ιαπωνίας, γνωστοί ως «μπλε Σαμουράι», είχαν γίνει viral και στο Μουντιάλ του 2022 στο Κατάρ λόγω της ίδιας κίνησης μετά τους αγώνες. Αυτό συνέβη και τώρα, με φιλάθλους να μαζεύουν μπουκάλια και συσκευασίες φαγητού που είχαν μείνει στις κερκίδες.

«Οι Ιάπωνες φίλαθλοι σε διεθνείς διοργανώσεις που καθαρίζουν τα γήπεδα συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο που έμαθαν να αντιμετωπίζουν τον αθλητισμό ήδη από τα σχολικά τους χρόνια», τόνισε ο Κοΐτσι Νακάνο, καθηγητής πολιτικής και ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Σοφία, μιλώντας στο AP.

Υπάρχει μία ιαπωνική φράση που αποτυπώνει αυτήν τη στάση: Tatsu tori ato wo nigosazu, που σημαίνει «άφησέ το όπως το βρήκες». Πρόκειται για αρχή που διδάσκεται ευρέως στην Ιαπωνία από το δημοτικό σχολείο, όταν οι μαθητές μαθαίνουν να καθαρίζουν μόνοι τους τους χώρους τους.

Ο αγώνας μεταξύ Ολλανδίας και Ιαπωνίας έληξε ισόπαλος (2–2) στην πρεμιέρα του Α’ ομίλου στο Ντάλας.

Τα γκολ των Βίρτζιλ Φαν Ντάικ και Κρισένσιο Σάμερβιλ έδωσαν δύο φορές προβάδισμα στους Ολλανδούς, όμως, η μαχητική Ιαπωνία βρήκε απάντηση, παίρνοντας τον βαθμό της ισοπαλίας με κεφαλιά του Νταΐτσι Καμάντα στο 88ο λεπτό.

Αλέξανδρος Γιωτόπουλος: Από ώρα σε ώρα η απόφαση του Αρείου Πάγου για την αποφυλάκισή του

0

Η εξέταση της υπόθεσης προέκυψε μετά την αναίρεση που άσκησε η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου κατά του βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών Πειραιά

Από ώρα σε ώρα αναμένεται η απόφαση του Αρείου Πάγου σχετικά με την αποφυλάκιση του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου. Η κρίση των ανώτατων δικαστών θα καθορίσει εάν ο καταδικασμένος για την υπόθεση της «17 Νοέμβρη» θα παραμείνει ελεύθερος ή θα οδηγηθεί εκ νέου στη φυλακή.

Η εξέταση της υπόθεσης προέκυψε μετά την αναίρεση που άσκησε η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου κατά του βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών Πειραιά, το οποίο είχε εγκρίνει την υφ’ όρον απόλυσή του. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διάσκεψη των δικαστών έχει ήδη ολοκληρωθεί και η ανακοίνωση της απόφασης θεωρείται θέμα χρόνου.


Πηγή

Τουρκία: Καφέ αρκούδα εισβάλλει σε χώρο πικνίκ και τρώει το φαγητό επισκεπτών

0

Η αρκούδα έφαγε ανενόχλητη και στη συνέχεια απομακρύνθηκε από το σημείο

Στο Εθνικό Πάρκο της Κοιλάδας Μουνζούρ στο Τούντζελι της Τουρκίας, μια καφέ αρκούδα πλησίασε χώρο πικνίκ και κατανάλωσε το φαγητό που είχε αφεθεί πάνω στο τραπέζι.

Το περιστατικό καταγράφηκε σε βίντεο από κινητό τηλέφωνο, όπου φαίνονται οι στιγμές που η αρκούδα τρώει ανενόχλητη το φαγητό και στη συνέχεια απομακρύνεται από το σημείο.

Το συμβάν αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τη συχνή επαφή άγριας ζωής με περιοχές ανθρώπινης δραστηριότητας μέσα στο πάρκο, ειδικά σε χώρους όπου πραγματοποιούνται πικνίκ και κατασκήνωση.


Πηγή

Φωτιά στην Αχαΐα – Επιχειρούν τέσσερα εναέρια μέσα

0

Για την κατάσβεση επιχειρούν 48 πυροσβέστες

Φωτιά ξέσπασε το μεσημέρι της Δευτέρας σε δασική έκταση στην περιοχή Ζησιμέικα Αχαΐας.

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, για την κατάσβεση επιχειρούν 48 πυροσβέστες με τρεις ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 11 οχήματα, ένα ελικόπτερο και τρία αεροσκάφη.


Πηγή

Συμφωνία της Ε.Ε. για τις πτήσεις: Τι θα ισχύει για καθυστερήσεις, χειραποσκευές και αποζημιώσεις

0

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία της Ε.Ε. για τις πτήσεις

Σε συμφωνία για τις χειραποσκευές και τις αποζημιώσεις σε περίπτωση καθυστέρησης μιας πτήσης κατέληξαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έπειτα από περισσότερα από 10 χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ το 2027.

Η συμφωνία προβλέπει ότι εάν υπάρξει καθυστέρηση, οι επιβάτες θα δικαιούνται οικονομική αποζημίωση, ένα βασικό αίτημα που είχε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο οποίο αρχικά αντιτάχθηκαν αρκετές χώρες της ΕΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσό θα ποικίλει από τα 300 έως τα 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης και την διάρκεια της καθυστέρησης. Το κατώτατο όριο καθυστέρησης έχει οριστεί στις τρεις ώρες, παρά το γεγονός ότι κάποια κράτη διαφωνούσαν.

Έτσι με βάση τη συμφωνία, οι αεροπορικές εταιρείες θα κληθούν να πληρώσουν 300 ευρώ για πτήσεις άνω των 3.500 χιλιομέτρων και 600 ευρώ εάν η καθυστέρηση υπερβεί τις τέσσερις ώρες ή τελικά ακυρωθεί.

Τι προβλέπει η συμφωνία για τις χειραποσκευές

Όσον αφορά τις χειραποσκευές, η συμφωνία βάζει «τέλος» στην επιβολή τελών, όπως έκαναν κάποιες εταιρείες χαμηλού κόστους.

Πλέον, οι επιβάτες θα δικαιούνται να έχουν ένα δωρεάν προσωπικό αντικείμενο διαστάσεων 40 εκατοστά x 30 εκατοστά x 15 εκατοστά και μια μικρή βαλίτσα, η οποία θα έχει μέγιστη συνολική διάσταση τα 100 εκατοστά και μέγιστο βάρος τα επτά κιλά.

Έτσι, όταν τεθεί σε ισχύ ο νέος κανονισμός το 2027, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να συμπεριλάβουν στην υπάρχουσα τιμή ενός εισιτηρίου ένα προσωπικό αντικείμενο και μια μικρή βαλίτσα.


Πηγή

Τροχαία: Πάνω από 2.370 παραβάσεις για μη χρήση κράνους

0

Οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν στην Αττική, το Νότιο Αιγαίο, την Κρήτη και τη Θεσσαλονίκη

Η Ελληνική Αστυνομία συνεχίζει πανελλαδικά ελέγχους και ενημερωτικές δράσεις για τη χρήση κράνους σε οδηγούς και επιβάτες δικύκλων, αλλά και σε χρήστες Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους».

Από 8 έως 14 Ιουνίου 2026 έγιναν 19.171 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 2.370 παραβάσεις. Από αυτές, 1.501 αφορούσαν οδηγούς δικύκλων (46 σε διανομείς), 170 επιβάτες, 680 οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. και 16 οδηγούς ATV.

Οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν:

  • στην Αττική (762),
  • στο Νότιο Αιγαίο (428),
  • στην Κρήτη (208),
  • στη Θεσσαλονίκη (176),
    και σε όλες τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας με μικρότερους αριθμούς.

Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), οι ποινές είναι αυστηρές:

  • 350€ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες για οδηγούς που δεν φορούν κράνος ή δεν φροντίζουν για τον επιβάτη,
  • 350€ πρόστιμο για επιβάτες,
  • 30€ για οδηγούς Ε.Π.Η.Ο.

Σε περίπτωση υποτροπής οι ποινές αυξάνονται.

Η εκστρατεία δεν στοχεύει μόνο στα πρόστιμα, αλλά κυρίως στην αλλαγή νοοτροπίας, ώστε να χρησιμοποιείται πάντα το κράνος ως βασικό μέσο προστασίας της ζωής.


Πηγή

Μεσολόγγι: Τροχαίο με εγκατάλειψη έξω από την Πύλη – Στο νοσοκομείο ποδηλάτισσα

0

Η γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και τη μέση

Τροχαίο ατύχημα με εγκατάλειψη σημειώθηκε το πρωί της Δευτέρας (15/6) κοντά στην Πύλη Μεσολογγίου.

Όπως αναφέρει το messolonghivoice.gr, μία 50χρονη γυναίκα, η οποία κινούνταν με ποδήλατο, βρέθηκε τραυματισμένη στο οδόστρωμα από διερχόμενους πολίτες. Η ίδια ανέφερε ότι παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα, ο οδηγός του οποίου εγκατέλειψε το σημείο.

Η γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και τη μέση και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο Μεσολογγίου.

Η Τροχαία Μεσολογγίου διερευνά την υπόθεση και αναζητά τον οδηγό, αξιοποιώντας τα στοιχεία που φέρεται να έδωσε η τραυματίας για τα χαρακτηριστικά του οχήματος.


Πηγή

Πυροσβεστική: Πέντε συλλήψεις και πρόστιμα έως και 2.000 ευρώ για φωτιές από αμέλεια

0

Το πυροσβεστικό σώμα συνέλαβε πέντε άνδρες για την πρόκληση πυρκαγιών μέσα στο Σαββατοκύριακο

Πέντε συλλήψεις πραγματοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο 13 και 14 Ιουνίου από τις ανακριτικές υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος, εξαιτίας πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν σε τέσσερις περιφερειακές ενότητες.

Συγκεκριμένα, πρόκειτε για τις ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Τρικάλων, όπου εκδηλώθηκαν πυρκαγιές από αμέλεια λόγω εργασιών που δεν έλαβαν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Οι ανακριτικές υπηρεσίες της Πυροσβεστικής συνέλαβαν πέντε άνδρες στα πλαίσια του αυτοφώρου και επέβαλλαν πρόστιμα άνω των 3.000 ευρώ.

purkagia-aspropurgos

Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση

Eurokinissi/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Πρόστιμο έως 2.000 ευρώ

Αναλυτικά:

1. Σε χορτολιβαδική έκταση του Δήμου Θέρμου Αιτωλοακαρνανίας εκδηλώθηκε φωτιά στη θέση Μέγα Δένδρου, το Σάββατο 13 Ιουνίου. Η φωτιά επεκτάθηκε σε παρακείμενη γεωργική και δασική έκταση και προκλήθηκε από χρήση γεωργικού ελκυστήρα. Ένας άνδρας ελληνικής υπηκοότητας συνελήφθη για το περιστατικό και του επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 976,56 ευρώ.

2. Στο Τριάδι Θεσσαλονίκης, ξέσπασε φωτιά σε αγροτική έκταση, το Σάββατο, η οποία επεκτάθηκε σε οικόπεδο με ακαθάριστα σιτηρά. Για την κατάσβεση της φωτιάς κινητοποιήθηκαν έξι πυροσβεστικά οχήματα με δώδεκα πυροσβέστες, ενώ προκλήθηκε από θερμές εργασίες κοπής μετάλλων με τροχό. Συνελήφθη ένας αλλοδαπός στον οποίο επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.927,50 ευρώ.

3. Επίσης, το Σάββατο εκδηλώθηκε φωτιά και στον Δήμο Κιλκίς εξαιτίας εργασιών θερισμού σε αγροτική περιοχή του αγροκτήματος Σουλτογιαννέικων. Ένας άνδρας, ελληνικής υπηκοότητας συνελήφθη στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας.

4. Στα Τρίκαλα εκδηλώθηκε φωτιά στο Ξυλοπάροικο του Δήμου Τρικκαίων, εξαιτίας της χρήσης γεωργικού ελκυστήρα για την κοπή χόρτων. Από τους σπινθήρες έπιασαν φωτιά ξηρά χόρτα, η οποία εξαπλώθηκε, με αποτέλεσμα να καεί έκταση 1.188 τ.μ.. Ένας άνδρας συνελήφθη στα πλαίσια του αυτοφώρου.

5. Την Κυριακή 14 Ιουνίου, εκδηλώθηκε φωτιά στην Κάτω Ελάτη του Δήμου Τρικκαίων, εξαιτίας καύσης χόρτων χωρίς τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων πυρασφάλειας. Ένας άνδρας ελληνικής υπηκοότητας συνελήφθη και του επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

purosvestiko-aeroplano

Πυροσβεστικό αεροπλάνο

Eurokinissi/ΔΑΝΑΗ ΔΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

Περισσότερες από 80 συλλήψεις φέτος

Σημειώνεται ότι από την 1η Ιανουαρίου έως και την 14η Ιουνίου 2026 έχουν επιβληθεί συνολικά 423 διοικητικά πρόστιμα, συνολικού ύψους 424.281,45 ευρώ, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί 88 συλλήψεις για πρόκληση πυρκαγιών και παραβάσεις της πυροσβεστικής νομοθεσίας.

Όπως τονίζεται από την Πυροσβεστική, η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.) και οι ανακριτικές υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος παραμένουν σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα, διενεργώντας εντατικούς ελέγχους και προχωρώντας άμεσα στην απόδοση ευθυνών όπου διαπιστώνονται παραβάσεις.

Τέλος, το Πυροσβεστικό Σώμα υπενθυμίζει ότι η συντριπτική πλειονότητα των πυρκαγιών εξακολουθεί να οφείλεται σε ανθρώπινη αμέλεια. Όπως υπογραμμίζεται από την Πυροσβεστική, η τήρηση των μέτρων πυρασφάλειας και η αποφυγή εργασιών που ενδέχεται να προκαλέσουν σπινθήρες ή ανάφλεξη αποτελούν βασική προϋπόθεση για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, του φυσικού περιβάλλοντος και των περιουσιών των πολιτών.


Πηγή

Βρετανία: Σύλληψη 44χρονου οκτώ χρόνια αφού έσπρωξε γυναίκα μπροστά σε λεωφορείο

0

Συνελήφθη ένας άνδρας που κατηγορείται ότι πριν οκτώ χρόνια παρά λίγο να τραυματίσει σοβαρά μία γυναίκα την οποία έσπρωξε μέσα στον δρόμο

Ένας 44χρονος συνελήφθη στη Βρετανία για την υπόθεση με τον τραυματισμό γυναίκας, την οποία έσπρωξε μπροστά σε λεωφορείο που ήταν εν κινήσει πριν από 8 χρόνια.

Το 2017 η βρετανική αστυνομία είχε απευθύνει έκκληση αφού μία γυναίκα έπεσε στην λωρίδα λεωφορείων στη λωρίδα των λεωφορείων στη γέφυρα του Putney. Η Μητροπολιτική Αστυνομία δημοσίευσε βίντεο από κάμερες κλειστού κυκλώματος λίγο μετά το περιστατικό, αλλά μέχρι χθες δεν είχε συλληφθεί κανείς.

Η Scotland Yard επιβεβαίωσε ότι ένας 44χρονος άνδρας συνελήφθη ως ύποπτος για απόπειρα πρόκλησης βαριάς σωματικής βλάβης σε σχέση με την υποτιθέμενη επίθεση τον Μάιο του 2017.

Ένας εκπρόσωπος της Μητροπολιτικής Αστυνομίας δήλωσε: «Τη Δευτέρα, 15 Ιουνίου, ένας 44χρονος άνδρας συνελήφθη ως ύποπτος για απόπειρα πρόκλησης βαριάς σωματικής βλάβης. Παραμένει υπό αστυνομική κράτηση.

«Η σύλληψη σχετίζεται με ένα περιστατικό που συνέβη στις 5 Μαΐου 2017, όπου μια γυναίκα ωθήθηκε μπροστά σε λεωφορείο στη γέφυρα Putney. Οι έρευνες συνεχίζονται», τόνισε η αστυνομία.

Η 33χρονη γυναίκα υπέστη ελαφρά τραύματα, αφού έπεσε στη λωρίδα των λεωφορείων ενώ περπατούσε πάνω στη γέφυρα με κατεύθυνση προς το νότιο Λονδίνο.

Ο οδηγός ενός λεωφορείου που πλησίαζε κατάφερε να στρίψει απότομα και να την αποφύγει για λίγα εκατοστά. Η άμεση αντίδραση του θεωρήθηκε ότι έσωσε τη ζωή της γυναίκας.

Το βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας του συμβάντος έχει προβληθεί εκατομμύρια φορές στο διαδίκτυο. Δείχνει τον άνδρα που έκανε τζόκινγκ να προσπερνά έναν άλλο άνδρα πάνω στη γέφυρα και στη συνέχεια να ρίχνει τη γυναίκα μπροστά στο λεωφορείο που ήταν εν κινήσει.

Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά το περιστατικό, η Μητροπολιτική Αστυνομία δημοσίευσε εικόνες από κάμερες ασφαλείας που τραβήχτηκαν από το εσωτερικό του λεωφορείου, σε μια προσπάθεια να ταυτοποιήσει τον ύποπτο.

Η αστυνομία έκλεισε την έρευνα τον Ιούνιο του 2018, αφού παραδέχτηκε ότι οι αστυνομικοί είχαν εξαντλήσει όλες τις ερευνητικές οδούς. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, οι αστυνομικοί συνέλαβαν και άφησαν ελεύθερους τρεις άνδρες χωρίς να απαγγελθούν κατηγορίες.


Πηγή

Ο Ζελένσκι προσφέρθηκε να συναντήσει τον Πούτιν στη σύνοδο της G7

0

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, σε ανοιχτή επιστολή προς τον Πούτιν αυτόν τον μήνα, ο Ζελένσκι είχε προσφερθεί να συναντηθούν για συνομιλίες διά ζώσης και άφησε να εννοηθεί ότι ο πόλεμος αυξάνει τις πιέσεις στη ρωσική οικονομία

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, προσφέρθηκε να συναντήσει τον Βλαντίμιρ Πούτιν στη σύνοδο της G7 στη Γαλλία αυτή την εβδομάδα, για συνομιλίες για τον τερματισμό του πολέμου, αλλά ο Ρώσος πρόεδρος δεν είναι έτοιμος να μιλήσει, όπως μεταδίδει το Reuters.

Μιλώντας από το ιστορικό μοναστήρι της Λαύρας των Σπηλαίων στο Κίεβο, το οποίο υπέστη ζημιές από νυχτερινή επίθεση της Ρωσίας, ο Ουκρανός πρόεδρος δήλωσε ότι οι ΗΠΑ συμφώνησαν να προσκαλέσουν τον Πούτιν στη σύνοδο που ξεκινά αργότερα σήμερα στην πόλη Εβιάν.

«Δώσαμε το μήνυμα ότι είμαστε έτοιμοι να συναντηθούμε με τον Πούτιν στη διάρκεια της G7, διότι ο Τραμπ είναι εκεί και ο Μακρόν είναι εκεί, άρα θα είναι και οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί. Νομίζω ότι είναι μια καλή, μια πολύ καλή ευκαιρία να συναντηθούμε όλοι μαζί», δήλωσε ο Ζελένσκι σε δημοσιογράφους.

«Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ ήταν σύμφωνες και η Ρωσία έδειξε και πάλι… ότι δεν είναι έτοιμη να μιλήσει», δήλωσε ο ίδιος.

Ουκρανός αξιωματούχος δήλωσε ότι ο Ζελένσκι είχε μιλήσει στους Αμερικάνους και στον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν για την πρόταση περί συνομιλιών στη G7. Η Ουκρανία έστειλε, επίσης, την πρόσκληση απευθείας στους Ρώσους ομολόγους αλλά δεν έλαβε σαφή απάντηση, δήλωσε ο αξιωματούχος.

Η ανοιχτή επιστολή του Ζελένσκι στον Πούτιν για συνάντηση

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, σε ανοιχτή επιστολή προς τον Πούτιν αυτόν τον μήνα, ο Ζελένσκι είχε προσφερθεί να συναντηθούν για συνομιλίες διά ζώσης και άφησε να εννοηθεί ότι ο πόλεμος αυξάνει τις πιέσεις στη ρωσική οικονομία. Σε απάντηση, ο Πούτιν δήλωσε δημοσίως ότι δεν βλέπει κανένα λόγο για μια συνάντηση και ότι οι ουκρανικές επιθέσεις με drones μεγάλου βεληνεκούς δεν αποτελούν απειλή για την οικονομία.

Ο Ζελένσκι δήλωσε ότι η προτεραιότητά του στη σύνοδο της G7 θα είναι να εξασφαλίσει περισσότερα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας για να αμυνθεί απέναντι στα ρωσικά πλήγματα.

«Θα έχουμε συνάντηση με τους Ευρωπαίους και επίσης με τον πρόεδρο Τραμπ, θα μιλήσουμε μαζί του για το πώς να πιέσουμε τον Πούτιν να σταματήσει αυτόν τον πόλεμο», δήλωσε.


Πηγή

Παγκόσμια Ημέρα Γονιμότητας: Οι κίνδυνοι που απειλούν την τεκνοποίηση

0

Στην ελλάδα η υπογεννητικότητα αποτελεί σοβαρό πρόβλημα με 60.000 περισσότερους θανάτους να καταγράφονται ετησίως

Η 15η Ιουνίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Γονιμότητας και αποτελεί μία αφορμή για την ενημέρωση των ζευγαριών σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν στην προσπάθεια της τεκνοποίησης.

Σύμφωνα με τα στατιστικά, στην Ελλάδα το ποσοστό γεννήσεων παραμένει ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη με 1,3 περίπου γεννήσεις ανά γυναίκα, ενώ οι περισσότερες μητέρες επιλέγουν να τεκνοποιήσουν έως και δύο παιδιά.

Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στα πλαίσια του «Greece at Demographic Crossroads», που πραματοποιήθηκε από τις 6 έως τις 8 Μαΐου στην Ιθάκη, κάθε χρόνο σημειώνονται περίπου 60.000 περισσότεροι θάνατοι από τις γεννήσεις, με τον πληθυσμό να εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 1,7 εκατ. ανθρώπους έως το 2060.

gonimothta-eurostat.jpg

Τι συμβαίνει με την υπογεννητικότητα;

Οι παράγοντες που οδηγούν στα παραπάνω ποσοστά είναι πολλοί. Ξεκινούν από τον τρόπο ζωής, την οικονομία και την καθημερινότητα, αλλά επεκτείνονται και στα θέματα υγείας, τόσο σωματικής όσο και ψυχικής. Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη πρόοδος έχει σημειωθεί στην ενημέρωση των νέων σχετικά με τους κινδύνους που επηρεάζουν τη γονιμότητα, ενώ οι μελέτες για την υπογεννητικότητα επεκτείνονται και στα δύο φύλα αντιστοίχως.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) η υπογονιμότητα χαρακτηρίζεται πλέον ως πάθηση, με ένα στα έξι ζευγάρια να αντιμετωπίζει προβλήματα κατά την προσπάθεια σύλληψης. Έτσι, η έρευνα και η μελέτη των κινδύνων της σύλληψης αλλά και τη διατήρηση της εγκυμοσύνης απασχολούν περισσότερο την επιστημονική κοινότητα και πρέπει να γίνονται ευρέως γνωστά.

Παράλληλα, είναι σημαντικό το κοινό να έχει εύκολη πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες αλλά και σε ιατρικές υπηρεσίες προκειμένου να αναζητήσει ειδικευμένη βοήθεια, ειδικά στις λιγότερο κατοικημένες περιοχές. Η πληροφόρηση μέσω του διαδικτύου μπορεί να έχει τη δυνατότητα να φτάσει παντού, όμως η εξειδικευμένη βοήθεια των ζευγαριών πρέπει να είναι εφικτή καθώς κάθε περίπτωση είναι διαφορετική.

egkumosunh-eksetash

Υπερηχογράφημα

Pexels

Ορμονικά προβλήματα σε άνδρες και γυναίκες

Η υπογονιμότητα είναι μία πολυσύνθετη και ρευστή κατάσταση. Το ίδιο το άτομο μπορεί να αδυνατεί να συλλάβει για μεγάλα χρονικά διαστήματα, αλλά με την κατάλληλη θεραπεία και επίβλεψη, το πρόβλημα αυτό να ξεπεραστεί. Ένας βασικός παράγοντας είναι τα ορμονολογικά προβλήματα, τα οποία ελέγχονται με ειδικές εξετάσεις και στα δύο φύλα.

Σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες, οι ορμονικές διαταραχές είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο, το οποίο επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες της καθημερινότητας, με πρώτο και βασικό το άγχος και το στρες. Η κατάσταση άγχους που βιώνει ένας άνθρωπος αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς με αποτέλεσμα πολλά όργανα να υπερλειτουργούν, ενώ ρίχνει το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς και τη λίμπιντο. Στις γυναίκες επηρεάζει άμεσα τη διαδικασία της ωορηξίας ενώ στους άνδρες μειώνεται η παραγωγή τεστοστερόνης.

Περισσότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τις ομαλές ορμονικές λειτουργίες του οργανισμού είναι η διατροφή και ο ύπνος, με τους επιστήμονες να τονίζουν ότι ένας υγιεινός τρόπος ζωής με ποιοτικό και επαρκή ύπνο, καθώς και διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, είναι απαραίτητα για τη βελτίωση της γονιμότητας. Οι παράγοντες της διατροφής και του ύπνου έχουν μακροχρόνιο αντίκτυπο στη σωματική αλλά και ορμονολογική ισορροπία, επομένως είναι απαραίτητο να υιοθετούνται όχι μόνο κατά τη διάρκεια της σύλληψης και της εγκυμοσύνης, αλλά συνολικά στον τρόπο ζωής του ατόμου.

eksetaseis-aimatos

Εξετάσεις αίματος

Pexels

Ο παράγοντας περιβάλλον

Σημαντικό σημείο στο οποίο επικεντρώνονται οι έρευνες πλέον είναι η κλιματική αλλαγή και το κατά πόσο επηρεάζεται η γονιμότητα των ανθρώπων. Παράγοντες όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ακτινοβολία και η αύξηση της θερμοκρασίας δείχνουν ότι έχουν άμεσο αντίκτυπο στις ορμονολογικές λειτουργίες του σώματος και την ικανότητα του ανθρώπου να τεκνοποιήσει.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας που βασίστηκε σε 177 επιστημονικές μελέτες, η ταυτόχρονη έκθεση σε ενδοκρινικούς διαταράκτες —ουσίες που επηρεάζουν τη λειτουργία των ορμονών— και σε περιβαλλοντικούς παράγοντες όπως η θερμική καταπόνηση και η αύξηση της θερμοκρασίας, μπορεί να έχει αθροιστικό ή συνεργιστικό αποτέλεσμα, επιβαρύνοντας περαιτέρω τη γονιμότητα.

Οι επιστήμονες επικεντρώθηκαν σε ουσίες που υπάρχουν ευρέως σε πλαστικά και καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα μικροπλαστικά, οι δισφαινόλες, οι φθαλικές ενώσεις και τα PFAS, γνωστά και ως «παντοτινά χημικά». Οι συγκεκριμένες ουσίες έχουν ήδη συνδεθεί με σοβαρές ορμονικές διαταραχές, δυσλειτουργίες του αναπαραγωγικού συστήματος και μειωμένη γονιμότητα.

Παράλληλα, ξεχωριστή έρευνα για την αύξηση της θερμοκρασίας ανέδειξε τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού ακόμα και αποβολών. Η αύξηση των καρδιακών παλμών που συνδέονται με τις υψηλές θερμοκρασίες, η αφυδάτωση και η μείωση ηλεκτρολυτών, καθώς και το οξειδωτικό στρες που προκαλεί η ζέστη μπορούν να οδηγήσουν σε συσπάσεις της μήτρας, τη μείωση της ροής του αίματος στον πλακούντα και την ωρίμανση του τραχήλου της μήτρας, επομένως απειλούν άμεσα την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου.

egkumosunh

Γυναίκα έγκυος

Pexels

Εξωσωματική γονιμοποίηση

Όλο και περισσότερα ζευγάρια επιλέγουν τη μέθοδοο της εξωσωματικής τα τελευταία χρόνια, καθώς αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη δυνατότητά τους να τεκνοποιήσουν. Η μέθοδος αυτή όχι μόνο είναι εξαιρετικά ακριβή, αλλά επίσης είναι και ιδιαίτερα δύσκολη για τη γυναίκα, καθώς περνά από μία σειρά αγωγών και ορμονοθεραπειών που καταπονούν το σώμα.

Παρόλα αυτά η αυξημένη ζήτηση έχει οδηγήσει στην τεράστια πρόοδο της τεχνολογίας στην εξωσωματική μέθοδο γονιμοποίησης και στην αύξηση των ποσοστών επιτυχίας. Είναι σημαντικό ένα ζευγάρι να γνωρίζει πολύ καλά τη διαδικασία που πρόκειται να περάσει κατά τη διάρκεια των θεραπειών, και να έχει υποστήριξη. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, οι θεραπείες αυτές πρέπει να ενταχθούν στις εθνικές στρατηγικές υγείας, με στόχο να γίνουν πιο ασφαλείς, πιο δίκαιες και περισσότερο οικονομικά προσιτές.

Συνιστά να αυξηθούν οι επενδύσεις στην πρόληψη και παράλληλα η αντιμετώπιση των κύριων παραγόντων κινδύνου για την υπογονιμότητα, κυρίως οι σεξουαλικώς μεταδιδόμενες ασθένειες για τις οποίες δεν έχει γίνει θεραπεία καθώς και το κάπνισμα που αποτελεί άμεσο κίνδυνο για την υγεία του ανθρώπου.

Συμπερασματικά, η Παγκόσμια Ημέρα Γονιμότητας αποτελεί μία ευκαιρία να αναδειχθούν τα προβλήματα αυτά με σκοπό τόσο την ενημέρωση των πολιτών όσο και την κινητοποίηση της πολιτείας για τη βελτίωση του προβλήματος που απειλεί όλο και περισσότερες χώρες.


Πηγή

Αγρότες: Βγαίνουν ξανά στους δρόμους στις 23,24,25 Ιουνίου – Τα αιτήματά τους

0

«Τα προβλήματα που μας έβγαλαν στα μπλόκα παραμένουν και γιγαντώνονται»

Σε νέες κινητοποιήσεις στις 23, 24 και 25 Ιουνίου καλεί η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων, σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε σήμερα.

Ύστερα από τη συνεδρίαση της Γραμματείας, εξαγγέλθηκε νέα κινητοποίηση η οποία καλεί όλους τους αγρότες, τους κτηνοτρόφους, τους αλιείς και τους μελισσοκόμους, πρτοκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα που τους οδήγησαν στα μπλόκα για 55 μέρες το χειμώνα.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΠΕΜ: «Το χειμώνα βγήκαμε στους δρόμους γιατί δεν μπορούσαμε πλέον να επιβιώσουμε. Σήμερα, η κατάσταση όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί, αλλά οξύνεται επικίνδυνα. Τα προβλήματα που μας έβγαλαν στα μπλόκα παραμένουν και γιγαντώνονται».

Ανάμεσα στα προβλήματα που αναδεικνύονται είναι το κόστος παραγωγής που παραμένει υψηλό εξαιτίας των πολέμων στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή, οι καθυστερημένες πληρωμές των επιδομάτων, καθώς το νέο σύστημα ελέγχου των καλλιεργειών μέσω του συστήματος «monitoring» που οδηγεί σε «αδικαιολόγητες καρατομήσεις».

Όπως αναφέρεται: «Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για αποζημιώσεις παραμένουν κενό γράμμα», την ώρα που οι εργασίες καλλιέργιας βρίσκονται στην κορύφωσή τους, ενώ καταγγέλουν την άρνηση εμβολιασμών κατά της ευλογιάς.

Ποια είναι τα αιτήματα των αγροτών

Οι αγρότες διεκδικούν:

– την απόδοση 1 δισ. σε μορφή αναπλήρωσης εισοδήματος, ποσό που με βάση τους υπολογισμούς της κυβέρνησης και της ΕΕ έχει υπεξαιρεθεί από τους αγρότες λόγω του σκανδάλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ, τα τελευταία 7 χρόνια.

– αφορολόγητο πετρέλαιο στο 1 ευρώ,

– πλαφόν στο ρεύμα για την παραγωγή

– εγγυημένες τιμές που καλύπτουν το κόστος παραγωγής και αφήνουν εισόδημα επιβίωσης

– άμεση καταβολή ενισχύσεων και αποζημιώσεων

Οι κινητοποιήσεις που ανακοίνωσαν

Οι αγρότες, μετά τη Συνεδρίαση αποφάσισαν και ανακοίνωσαν κινητοποιήσεις στις 23, 24 και 25 Ιουνίου καλώντας όλους τους φορείς να συμμετέχουν.

Επιπλέον, ζητούν τη διαγραφή των προηγούμενων διώξεων και ανακοινώνουν παρεμβάσεις.

Τέλος, δηλώνουν πως θα συμμετέχουν στην κινητοποίηση της ΔΕΘ μαζί με τα εργατικά σωματεία, τους φοιτητικούς συλλόγους και τις υπόλοιπες οργανώσεις.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΠΕΜ

Συνάδελφοι αγρότες, κτηνοτρόφοι, αλιείς και μελισσοκόμοι,

Το χειμώνα βγήκαμε στους δρόμους γιατί δεν μπορούσαμε πλέον να επιβιώσουμε. Σήμερα, η κατάσταση όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί, αλλά οξύνεται επικίνδυνα. Τα προβλήματα που μας έβγαλαν στα μπλόκα παραμένουν και γιγαντώνονται.

Το κόστος παραγωγής, εξαιτίας του πολέμου και της ακρίβειας, παραμένει στα ύψη. Οι πληρωμές καθυστερούν με αδικαιολόγητες «καρατομήσεις». Η επέκταση του συστήματος monitoring, που αποφασίστηκε στην ΕΕ και ενσωματώθηκε στην ΚΑΠ, μας φέρνει σε ακόμα χειρότερη θέση, καθώς οδηγεί σε άδικες περικοπές, στραγγαλίζοντας περαιτέρω το εισόδημά μας.

Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για αποζημιώσεις (80 εκ. ευρώ σε Βαμβάκι-Σιτάρι και 80 εκ. στην Κτηνοτροφία, το πρόγραμμα ad hoc για τον παγετό στο προανθικό του 2025, ενίσχυση στο Ρύζι που έμεινε απούλητο λόγω αθρόων εισαγωγών κ.λπ.) παραμένουν κενό γράμμα.

Ακόμα και εκεί που εξαγγέλλονται μέτρα, όπως στην περίπτωση της μηδικής, αποκλείονται ολόκληρες περιοχές με αυθαίρετα κριτήρια. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι η Κυβέρνηση προσπαθεί να στρέψει την μια περιοχή απέναντι στην άλλη, τον αγρότη απέναντι στον αγρότη. Μην τσιμπάτε! Η ευθύνη είναι καθαρά της Κυβέρνησης για τους αποκλεισμούς των περιοχών και τα κριτήρια.

Βρισκόμαστε στο φουλ των καλλιεργητικών εργασιών και η ρευστότητα είναι μηδενική. Δεν πάει άλλο!

Διεκδικούμε να δοθεί τώρα, υπό τη μορφή αναπλήρωσης εισοδήματος, το 1 δισεκατομμύριο ευρώ που, με βάση τους υπολογισμούς της ίδιας της κυβέρνησης και της ΕΕ, έχει υπεξαιρεθεί και χαθεί από τις τσέπες μας τα τελευταία 7 χρόνια λόγω του σκανδάλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Παράλληλα, απαιτούμε άμεσα:

Μείωση κόστους παραγωγής: Αφορολόγητο πετρέλαιο και πλαφόν στο ρεύμα. Απαιτούμε το πετρέλαιο στον αγρότη στο 1 ευρώ, όπως υποσχέθηκε η κυβέρνηση την περίοδο των μπλόκων.

Εγγυημένες τιμές: Τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής, να αφήνουν εισόδημα επιβίωσης και να μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε να παράγουμε.

Άμεση καταβολή ενισχύσεων και αποζημιώσεων: Όχι άλλες δικαιολογίες και αποκλεισμοί.

Οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται στο έλεος της ευλογιάς και του αφθώδη πυρετού. Η κυβέρνηση, ιεραρχώντας την κερδοφορία των μεγαλοεξαγωγέων φέτας, αρνείται να προχωρήσει σε εμβολιασμούς, αφήνοντας τους κτηνοτρόφους απροστάτευτους.

Aπαιτούμε άμεσα μέτρα προστασίας και αποζημιώσεις για τις απώλειες.

Η Γραμματεία της ΠΕΜ στη συνεδρίασή της αποφάσισε:

-Συντονισμένες κινητοποιήσεις κατά τόπους το τριήμερο 23, 24 και 25 Ιουνίου. Καλούμε κάθε σύλλογο, ομοσπονδία και δομή του κινήματος να οργανώσει την παρέμβασή του.

-Παρεμβάσεις για διεκδίκηση νομοθετικής ρύθμισης για τη διαγραφή των διώξεων.

Eίναι απαράδεκτο η κυβέρνηση να παρέχει ασυλία στα στελέχη της που οργάνωσαν τη «συμμορία» στον ΟΠΕΚΕΠΕ και ταυτόχρονα να σέρνει στα δικαστήρια τους αγρότες που αγωνίστηκαν για το δίκιο τους και την επιβίωσή τους.

Απαιτούμε να μπουν στο αρχείο όλες οι διώξεις για τις δίκαιες κινητοποιήσεις του χειμώνα. Αποφασίσαμε να ζητήσουμε άμεσα συναντήσεις με όλα τα κόμματα της Βουλής, ώστε να αναδειχθεί η ανάγκη αυτή και να ασκηθεί πίεση για να σταματήσει ο εκφοβισμός του αγροτικού κόσμου.

-Κοινό μέτωπο στη ΔΕΘ: Αποφασίσαμε τη μαζική συμμετοχή μας στη μεγάλη κινητοποίηση στη ΔΕΘ, στις 5 Σεπτεμβρίου. Θα είμαστε εκεί μαζί με τα εργατικά σωματεία, τους συλλόγους των βιοπαλαιστών των πόλεων, τους φοιτητές και τις γυναικείες οργανώσεις. Όλους αυτούς που στάθηκαν στο πλευρό μας στον μεγάλο αγώνα του χειμώνα.

Συνάδελφοι,

Δεν ζητάμε ελεημοσύνη, απαιτούμε το δικαίωμα να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μόχθο μας. Τώρα οργανώνουμε τη διεκδίκησή μας. Καλούμε κάθε σύλλογο και ομοσπονδία να συντονιστούμε και να οργανώσουμε τη δράση μας. Η δύναμή μας βρίσκεται στον ενωμένο, μαζικό και ανυποχώρητο αγώνα.

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!

Η Γραμματεία της Πανελλαδικής Επιτροπής των Μπλόκων


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερος με όρους ο 35χρονος Βούλγαρος που κατηγορείται για κατασκοπεία

0

Σε βάρος του ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος

Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε μετά την απολογία του στην ανακρίτρια, ο 35χρονος Βούλγαρος που συνελήφθη στη Θεσσαλονίκη, κατηγορούμενος ότι φωτογράφισε με τηλεχειριζόμενο μη επανδρωμένο αεροσκάφος (drone) τις εγκαταστάσεις του πρώην στρατοπέδου Φαρμάκη, στην Καλαμαριά.

Εις βάρος του ασκήθηκε ποινική δίωξη για κατασκοπεία, σε βαθμό κακουργήματος, πράξη την οποία αρνήθηκε, υποστηρίζοντας ότι πραγματοποιούσε δοκιμαστική πτήση με drone που απέκτησε πρόσφατα και ότι δεν γνώριζε ότι βρισκόταν κοντά σε πρώην στρατιωτικές εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, απολογήθηκε ότι η θερμική φωτογραφία που βρέθηκε αποθηκευμένη στη μνήμη τού drone ήταν θολή και τραβήχτηκε κατά λάθος, ενώ παραδέχθηκε ότι δεν διέθετε άδεια χειριστή. Δήλωσε, δε, ότι ζει χρόνια στη Θεσσαλονίκη, όπου εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας.

Με απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέα, τού επιβλήθηκαν οι όροι της εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα και της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.

Πηγή: Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων


Φθιώτιδα: Συνελήφθη ανήλικος με κροτίδες, σουγιά, γκλοπ και σδηρογροθιά

0

Ο ανήλικος συνελήφθη άμεσα με τις κατηγορίες της παράβασης της νομοθεσίας περί όπλων, καθώς και περί φωτοβολίδων και πυροτεχνημάτων

Στα χέρια των αρχών έπεσε ένας ανήλικος ημεδαπός τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής 14 Ιουνίου 2026, σε περιοχή της Φθιώτιδας, μετά από συντονισμένο έλεγχο της Αστυνομίας.

Ο νεαρός εντοπίστηκε από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος (ΟΠΚΕ) του Αστυνομικού Τμήματος Λοκρών.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, οι αστυνομικοί βρήκαν στην κατοχή του ένα μικρό «οπλοστάσιο» και παράνομα βεγγαλικά. Ο ανήλικος συνελήφθη άμεσα με τις κατηγορίες της παράβασης της νομοθεσίας περί όπλων, καθώς και περί φωτοβολίδων και πυροτεχνημάτων.

Τα ευρήματα της ΕΛ.ΑΣ.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, οι αστυνομικοί κατάσχεσαν τα εξής αντικείμενα που είχε μαζί του ο ανήλικος:

  • 40 κροτίδες μέσα σε νάιλον συσκευασία,
  • έναν αναδιπλούμενο σουγιά,
  • μία πτυσσόμενη μεταλλική ράβδο (γκλοπ),
  • μία μεταλλική σιδερογροθιά.
anilikos-kamena-vourla.jpg

Την προανάκριση για το περιστατικό και τον σχηματισμό της δικογραφίας ανέλαβε το Αστυνομικό Τμήμα Καμένων Βούρλων.


Πηγή

«Ποτέ μην ανοίγεις την πόρτα» – To απόκοσμο μυστήριο των παιδιών με τα κατάμαυρα μάτια

0

Μία υπερφυσική ιστορία που πήρε διαστάσεις αστικού θρύλου μέσα σε τρεις δεακετίες

Οι ιστορίες για τα παιδιά με τα κατάμαυρα μάτια, σαν δαιμονικά, πρωτοεμφανίστηκαν από μία μαρτυρία ενός δημοσιογράφου, πριν από 30 χρόνια και έκτοτε απέκτησαν διαστάσεις υπερφυσικού θρίλερ.

Ο Μπράιαν Μπέθελ από το Τέξας ισχυρίστηκε ότι συναντήθηκε με μία ομάδα παιδιών με εντελώς μαύρα μάτια ενώ καθόταν στο αυτοκίνητό του έξω από ένα εμπορικό κέντρο στην Αμπιλίν, το 1996.

Ωστόσο, ούτε η δική του ιστορία επαληθεύτηκε ποτέ, ούτε και κάποια από τις δεκάδες άλλες που κυκλοφόρησαν έκτοτε.

Πρόσφατα ο Μπέθελ, ο οποίος τώρα εργάζεται στον τομέα των επικοινωνιών για τον Δήμο του Άμπιλιν, ξαναθυμήθηκε την εμπειρία κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης που μοιράστηκε στο επίσημο κανάλι του δήμου στο YouTube.

Θυμάται, ότι καθόταν στο αυτοκίνητό του έξω από ένα πρώην θέατρο ώστε να χρησιμοποιήσει το φως της μαρκίζας για να γράψει μία επιταγή καθώς ήταν σούρουπο και τον δυσκόλευε να δει καθαρά, όταν δύο αγόρια πλησίασαν το όχημά του.
Τα παιδιά φαινόταν να είναι μεταξύ 9 και 12 ετών και φορούσαν φούτερ με κουκούλα, θυμήθηκε.

Αυτό που τον εντυπωσίασε πρώτα δεν ήταν η εμφάνισή τους, αλλά μια συντριπτική αίσθηση τρόμου.

«Αμέσως φοβήθηκα. Δεν υπάρχει λόγος να φοβάμαι. Δεν συμβαίνει τίποτα εξωτερικά που θα έπρεπε να με κάνει να νιώθω έτσι, αλλά αμέσως άρχισα να φοβάμαι», είπε ο Μπέθελ.

Ένα από τα αγόρια ζήτησε να το πάει με το αυτοκίνητο, ισχυριζόμενο ότι έπρεπε να πάνε να πάρουν χρήματα από τη μητέρα τους για να δουν μια ταινία.

Ο Μπέθελ είπε ότι το παιδί ήταν «πολύ φυσιολογικό – υπερβολικά για παιδί» και θυμήθηκε ότι φοβόταν όλο και περισσότερο όσο περισσότερο άκουγε.
«Όσο περισσότερο μου μιλούσε αυτό το παιδί, τόσο περισσότερο φοβόμουν. Δεν είχε κανένα νόημα», είπε. Ο νεαρός φέρεται να προσπάθησε να τον καθησυχάσει λέγοντας: «Δεν έχουμε όπλο ή κάτι τέτοιο».

«Αυτή ήταν η στιγμή που πραγματικά άρχισα να πανικοβάλλομαι», είπε ο Μπέθελ.
«Κάτι μέσα μου μου λέει ότι αυτά τα παιδιά δεν χρειάζονται όπλο».

Τα παιδιά είπαν ότι ήθελαν να δουν το Mortal Kombat, αλλά ο Μπέθελ παρατήρησε ότι η ταινία είχε ήδη αρχίσει και συνειδητοποίησε ότι θα έχαναν το μεγαλύτερο μέρος της αν τα πήγαινε στο σπίτι της μητέρας τους και ξαναγύριζε.

Όταν κοίταξε πίσω τα αγόρια, ισχυρίστηκε ότι τα μάτια τους ήταν εντελώς μαύρα.

Καθώς προσπαθούσε να ανεβάσει το παράθυρό του και να φύγει, ο Μπέθελ είπε ότι το παιδί θύμωσε και άρχισε να χτυπάει το τζάμι, φωνάζοντας: «Κύριε, δεν μπορούμε να μπούμε στο αυτοκίνητό σας αν δεν μας πείτε ότι είναι εντάξει. Αφήστε μας να μπούμε».

Ο Μπέθελ είπε ότι έβαλε αμέσως την όπισθεν και έφυγε γρήγορα. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, κοίταξε στον καθρέφτη του. «Δεν υπάρχουν παιδιά στο πεζοδρόμιο και δεν προλαβαίνουν να έχουν πάει πουθενά», είπε.

Αφού έφτασε στο σπίτι, ο Μπέθελ είπε ότι «κυριολεκτικά» έτρεξε από το αυτοκίνητό του μέχρι την πόρτα του διαμερίσματός του και πέρασε αρκετή ώρα προσπαθώντας να καταλάβει τι είχε συμβεί.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, ενώ συμμετείχε σε ένα συνέδριο δημοσιογραφίας στο Όστιν, έγραψε για τη συνάντηση αυτή και τη δημοσίευσε στο διαδίκτυο.

Η ιστορία διαδόθηκε γρήγορα και στη συνέχεια εμφανίστηκαν περισσότεροι μάρτυρες που επικοινώνησαν με τον Μπέθελ για να μοιραστούν τις τρομακτικά παρόμοιες εμπειρίες τους.

Σχεδόν 30 χρόνια μετά την πρώτη αναφορά θεάματος, οι ειδικοί στη λαογραφία και οι ερευνητές του παραφυσικού παραμένουν διχασμένοι ως προς το αν τα «Παιδιά με τα Μαύρα Μάτια» αποτελούν έναν διαδικτυακό μύθο ή κάτι πιο απειλητικό.

Ο Τζέισον Όφουτ, καθηγητής δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο Northwest Missouri State, ο οποίος έχει αφιερώσει πάνω από μια δεκαετία στην έρευνα του φαινομένου, δήλωσε ότι μία από τις πιο εντυπωσιακές πτυχές των αναφορών είναι το πόσο παρόμοιες παραμένουν ανεξάρτητα από το πού προέρχονται.

Σύμφωνα με τον Όφουτ, οι μάρτυρες περιγράφουν συχνά δύο παιδιά που εμφανίζονται μαζί, με το ένα να φαίνεται ελαφρώς μεγαλύτερο και πιο σίγουρο από το άλλο.
Πολλές μαρτυρίες περιγράφουν χλωμά παιδιά με μαύρα μάτια, ξεπερασμένα ρούχα, λιπαρά μαλλιά, κακή αναπνοή και ασυνήθιστα ώριμους τρόπους ομιλίας.
«Μιλούν με αυτοπεποίθηση. Μιλούν σαν να είναι πολύ μεγαλύτερα από ό,τι φαίνονται», είπε ο Όφουτ.

Πολλοί μάρτυρες αναφέρουν επίσης ότι νιώθουν την ανάγκη να βοηθήσουν τα παιδιά πριν αρχίσει να τους κατακλύζει ο φόβος. Άλλο ένα επαναλαμβανόμενο χαρακτηριστικό των συναντήσεων είναι μια προφανής προσπάθεια να απομονώσουν τον μάρτυρα. Είτε ζητώντας μεταφορά, είτε ζητώντας να μπουν σε ένα σπίτι, είτε πείθοντας κάποιον να τους συνοδεύσει αλλού, τα παιδιά συχνά προσπαθούν να μετακινήσουν τους ανθρώπους σε κάποιο απομονωμένο μέρος, μακριά από τους άλλους.

Για τον Όφουτ από τις αναφορές μία ήταν η πιο ανησυχητική και αφορούσε σε μία μητέρα από το Μιζούρι. Η Μπεθ Στρινγκφιλντ ήταν μόνη στο σπίτι με τα παιδιά της το καλοκαίρι, ενώ ο σύζυγός της ήταν στη δουλειά. Το μωρό της κοιμόταν στον επάνω όροφο και το μικρό της παιδί έπαιζε στο πάτωμα όταν άκουσε ένα χτύπημα στην πόρτα.
Έξω στεκόταν ένα κορίτσι που φαινόταν να είναι περίπου επτά ετών. Το κορίτσι ισχυρίστηκε ότι ένας άνδρας την κυνηγούσε και ικέτευσε να την αφήσουν να μπει μέσα.

Η Στρινγκφιλντ είπε ότι αρχικά ένιωσε συμπόνια για το παιδί, πριν παρατηρήσει κάτι ασυνήθιστο στα μάτια της.
«Σαν να είχε χύσει κάποιος μελάνι στα μάτια της», περιέγραψε στον Οφουτ, όπως αναφέρθηκε στο Patriot Ledger. «Ήταν κατάμαυρα, μαύρα από άκρη σε άκρη.»
Η γυναίκα έκλεισε με δύναμη την πόρτα αφού παρατήρησε τα μάτια και έτρεξε πίσω στο σπίτι. Λίγα λεπτά αργότερα, φέρεται να άκουσε χτυπήματα σε ένα κοντινό παράθυρο.

Φοβούμενη ότι το παιδί είχε κατά κάποιον τρόπο μετακινηθεί μέσα στο σπίτι, έτρεξε να ασφαλίσει μια άλλη είσοδο πριν πάει να δει το μωρό της στον επάνω όροφο.
Η Στρινγκφιλντ είπε ότι έκλεισε και κλείδωσε την πόρτα και αργότερα πείστηκε ότι είχε αποφύγει τον κίνδυνο για μια τρίχα.

Ειδικοί στη λαογραφία ανέφεραν ότι οι ιστορίες μοιράζονται θέματα που εμφανίζονται σε μύθους και θρύλους εδώ και αιώνες. Πολλές υπερφυσικές παραδόσεις όπως επισημαίνουν περιλαμβάνουν πλάσματα που πρέπει να προσκληθούν να μπουν μέσα πριν μπορέσουν να ασκήσουν επιρροή πάνω σε ένα θύμα. «Δεν μπορούν να εισβάλουν σε ένα σπίτι. Πρέπει να τους αφήσεις» λέει ο Όφουτ.


Πηγή

Ιρανικά ΜΜΕ: Θα επιβληθούν τέλη στα Στενά του Ορμούζ – Χωρίς διόδια η διέλευση, είπε ο Τραμπ

0

Δύο διαφορετικές και αντικρουόμενες απόψεις για τη συμφωνία που επιτεύχθηκε για το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ παρουσιάζουν Ουάσινγκτον και Τεχεράνη

Με εντελώς διαφορετικό τρόπο παρουσιάζουν σημεία του μνημονίου κατανόησης, στο οποίο κατέληξε αργά χθες, ΗΠΑ και Ιράν.

Το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Fars αναφέρει, επικαλούμενο μια, καλά ενημερωμένη πηγή, ότι η Τεχεράνη πρόσθεσε μια ρήτρα σχετικά με την επιβολή τελών θαλάσσιων υπηρεσιών για τα Στενά του Ορμούζ στη συμφωνία με τις ΗΠΑ λίγο πριν ανακοινωθεί.

«Στις τελευταίες στιγμές των διαπραγματεύσεων, το κείμενο του μνημονίου κατανόησης τροποποιήθηκε ώστε να τονίζει σαφώς και ρητά το ζήτημα της ιρανο-ομανικής κυριαρχίας επί των Στενών του Ορμούζ», αναφέρει το Fars, επικαλούμενο την ανώνυμη πηγή.

«Η χρήση του όρου “ναυτιλιακές υπηρεσίες” σημαίνει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αποδεχτεί ότι θα καταβάλλονται τέλη στο Ιράν», προσθέτει το ιρανικό πρακτορείο.

Νωρίτερα ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ με ανάρτηση στο Truth Social είπε ότι εγκρίνει το πλήρες άνοιγμα των Στενών «χωρίς διόδια» και την άμεση άρση του αμερικανικού ναυτικού αποκλεισμού. «Πλοία του κόσμου, βάλτε μπρος τις μηχανές. Ας αρχίσει ξανά η ροή του πετρελαίου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

1781523673623-94898105-trump.jpg

Ποια θέματα αποτελούν εμπόδια και μένουν εκτός της συμφωνίας ΗΠΑ – Ιράν

Το μνημόνιο κατανόησης μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης είναι μόνο η αρχή για μία τελική συμφωνία, η οποία απαιτεί να οριστικοποιηθούν αρκετά ακανθώδη ζητήματα όπως το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα. Αυτή είναι η κοινή άποψη που παρουσιάζεται στα διεθνή ΜΜΕ για το μνημόνιο που πρόκειται να υπογράψουν ΗΠΑ και Ιράν την Παρασκευή στην Ελβετία.

Σε ανάλυση του βρετανικού δικτύου BBC σημειώνεται ότι η συμφωνία αυτή αποτελεί μια σημαντική στιγμή για τον Ντόναλντ Τραμπ αλλά και μια σημαντική διπλωματική επιτυχία. Μετά από τόσες πολλές ψευδείς ελπίδες, φαίνεται ότι η Ουάσιγκτον και η Τεχεράνη συμφωνούν πλέον σε ένα πράγμα: ότι έχει οριστικοποιηθεί ένα μνημόνιο κατανόησης, ακόμη και αν τα στοιχεία που τονίζονται από κάθε χώρα πρωτεύουσα επικεντρώνονται στα σημεία που η κάθε πλευρά θεωρεί πιο εύκολα αποδεκτά, τονίζει το βρετανικό δίκτυο.

Ένα άλλο βασικό στοιχείο της συμφωνίας είναι ότι ο Λίβανος περιλαμβάνεται στην περιγραφή της συμφωνίας και από τις δύο πλευρές. Ωστόσο με δεδομένο ότι το Ισραήλ και η Χεζμπολάχ δεν είναι υπογράφουν το μνημόνιο υπάρχουν σημαντικές αμφιβολίες ως προς την προθυμία τους να δεχθούν τη συμφωνία. «Στην πραγματικότητα, η συμφωνία – αν και κρίσιμη – είναι μόνο η αρχή», σχολιάζει το BBC.

Θα ξεκινήσει μια περίοδος 60 ημερών, κατά τη διάρκεια της οποίας οι ΗΠΑ και το Ιράν θα πρέπει να συμφωνήσουν για τον τρόπο καταστροφής και απομάκρυνσης του πυρηνικού υλικού του Ιράν. Αυτό από μόνο του θα μπορούσε εύκολα να αποτύχει, εκτιμά το βρετανικό δίκτυο.

Η ακριβής κατάσταση των Στενών του Ορμούζ είναι επίσης ένα θέμα για το οποίο εξακολουθούν να υπάρχουν εμφανείς αποκλίσεις απόψεων, ενώ οι λεπτομέρειες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της άρσης των κυρώσεων και της αποδέσμευσης των ιρανικών περιουσιακών στοιχείων δεν είναι ακόμη συνεπείς μεταξύ των δύο πλευρών.
Πολλά από αυτά τα ερωτήματα θα παραμείνουν αναπάντητα έως ότου δημοσιοποιηθεί το πλήρες τελικό κείμενο.

Ένα πράγμα είναι όμως σαφές: η διαβεβαίωση του Τραμπ προς τον ιρανικό λαό ότι «η βοήθεια ήταν καθ’ οδόν» και ότι, όταν οι ΗΠΑ θα είχαν τελειώσει, η κυβέρνηση θα ήταν δική τους, δεν φαίνεται πιθανό να συμβεί σύντομα, καταλήγει το BBC.

Από την πλευρά του ο ανταποκριτής του δικτύου Sky News στην Ουάσινγκτον, Μαρκ Στόουν δηλώνει ότι «η συμφωνία με το Ιράν δεν είναι η αρχή του τέλους. Είναι το τέλος της αρχής»

Η ειρηνευτική συμφωνία με το Ιράν «σίγουρα δεν είναι η αρχή του τέλους», ανέφερε ο Βρετανός ανταποκριτής. Δεν είναι σαφές τι περιλαμβάνει η συμφωνία αυτή τη στιγμή και δεν υπογράφηκε το Σαββατοκύριακο όπως αναμενόταν, πρόσθεσε.

Το χρονικό διάστημα από τώρα μέχρι την αναμενόμενη υπογραφή την Παρασκευή είναι μεγάλο σε γεωπολιτικό επίπεδο και ειδικά σε αυτή την περίπτωση, είπε ο Μαρκ Στόουν. Διευκρίνισε ότι «οτιδήποτε μπορεί να συμβεί και να την ανατρέψει».

Αν και έχει επιτευχθεί συμφωνία ως προς το κείμενο, πολλά θέματα εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο διαφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, σημείωσε ο Μαρκ Στόουν.

Τζέι Ντι Βανς

Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος με τον Πακιστανό πρωθυπουργό. 11 Απριλίου 2026

ΑΡ


Πηγή

Φωτιά τώρα σε δασική έκταση στην Σκόπελο

0

Επί τόπου η Πυροσβεστική 

Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία το μεσημέρι της Δευτέρας 15 Ιουνίου για φωτιά που ξέσπασε σε δασική έκταση στην περιοχή Κλήμα στην Σκόπελο.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Πυροσβεστικής στο σημείο έχουν σπεύσει και επιχειρούν επίγειες δυνάμεις, ενώ σε ετοιμότητα βρίσκονται και εναέρια μέσα.


Πηγή

Ηγουμενίτσα: 61χρονη από το Μοσχάτο συνελήφθη με 96 κιλά κάνναβης σε νοικιασμένο ΙΧ

0

Πριν από λίγες ημέρες η ίδια υπηρεσία είχε κατασχέσει 109 κιλά κάνναβης

Τα κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών φαίνεται πως αλλάζουν συνεχώς στρατηγική, επιστρατεύοντας πρόσωπα υπεράνω πάσης υποψίας για να περάσουν τα «φορτία» του θανάτου, όμως η Δίωξη Ναρκωτικών Ηγουμενίτσας τους έκλεισε για ακόμα μία φορά τον δρόμο.

Σε μια εντυπωσιακή επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 15 Ιουνίου το πρωί, οι αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηγουμενίτσας μπλόκαραν ένα νοικιασμένο Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο.

Προς έκπληξή τους, στο τιμόνι βρισκόταν μια 61χρονη ημεδαπή με καταγωγή από το Μοσχάτο Αττικής.

Γεμάτο μέχρι την οροφή με δέματα κάνναβης

Κατά τον εξονυχιστικό έλεγχο που ακολούθησε στο εσωτερικό του οχήματος, οι αστυνομικοί διαπίστωσαν ότι η 61χρονη είχε μετατρέψει το μισθωμένο αυτοκίνητο σε μια κινητή αποθήκη ναρκωτικών.

Συγκεκριμένα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 90 δέματα με ακατέργαστη κάνναβη, συνολικού βάρους 96 κιλών και 74 γραμμαρίων.
  • Ποσότητα κοκαΐνης βάρους 5,21 γραμμαρίων.
  • Μικροποσότητα κατεργασμένης κάνναβης («σοκολάτα»).
  • Το ποσό των 100 ευρώ και δύο κινητά τηλέφωνα.

Σε βάρος της 61χρονης σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών και αναμένεται να οδηγηθεί άμεσα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσπρωτίας.

Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη κατάσχεση μέσα σε ελάχιστα 24ωρα στην ίδια περιοχή. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 7 Ιουνίου 2026, η ίδια υπηρεσία είχε κατασχέσει άλλα 109 κιλά ακατέργαστης κάνναβης.


Πηγή

Μητσοτάκης: Όταν η πολιτεία συνεργάζεται με την κοινωνία των πολιτών κάτι καλό μπορεί να προκύψει

0

Ο πρωθυπουργός παρέστη στα εγκαίνια του πρώτου κέντρου για πληγέντα ζώα από φυσικές καταστροφές στο Γαλάτσι

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη στην εκδήλωση για την παρουσίαση του εθνικού μηχανισμού προστασίας ζώων σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, στον σταθμό υποδοχής πληγέντων ζώων, στο Γαλάτσι.

Ο πρωθυπουργός, τον οποίο υποδέχθηκαν ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος και ο υφυπουργός Βασίλης Σπανάκης, ξεναγήθηκε από την ιδρύτρια της φιλοζωικής οργάνωσης Dogs’ Voice, Ελένη Δέδε, στις εγκαταστάσεις του σταθμού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε, μεταξύ άλλων, τους χώρους διαλογής και επανένωσης, το κτηνιατρείο και το κέντρο συντονισμού, όπου ενημερώθηκε για τη διαχείριση επιχειρήσεων διάσωσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Είχε επίσης την ευκαιρία να συνομιλήσει με εθελοντές και να ενημερωθεί για τις διαδικασίες υιοθεσίας διασωθέντων ζώων.

«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρισκόμαστε εδώ, στο Γαλάτσι, όπου πια υπάρχει ένα μόνιμο κέντρο υποδοχής, ταυτοποίησης, φροντίδας, επανένωσης των ζώων συντροφιάς, σε περίπτωση μιας φυσικής καταστροφής. Νομίζω ότι η σημερινή εκδήλωση αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι όταν η Πολιτεία ακούει και συνεργάζεται με την κοινωνία των πολιτών, αυτές και αυτούς οι οποίοι βρίσκονται πάντα στο πεδίο, στην πρώτη γραμμή, στην προκειμένη περίπτωση ταγμένοι στην αποστολή της προστασίας των ζώων, τότε πράγματι κάτι καλό μπορεί να προκύψει» είπε ο πρωθυπουργός.

«Νομίζω ότι αποτελεί μια πολύ σημαντική καινοτομία για την ελληνική διοίκηση το γεγονός ότι συστήσαμε αυτή την ειδική γραμματεία, η οποία μπορεί πια να είναι ο επίσημος θεσμικός συνομιλητής με την υπόλοιπη δημόσια διοίκηση, διότι απαιτείται συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αλλά, κυρίως, νομίζω μια δύσκολη αποστολή του, είναι να καθίσουν φιλοζωικές οργανώσεις στο ίδιο τραπέζι» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να γίνει εάν δεν υπήρχε η αμέριστη στήριξη των εθελοντών. «Θέλω να επιφυλάξετε το πιο θερμό σας χειροκρότημα για τους εθελοντές, εν προκειμένω της Dogs’ Voice, τους ανθρώπους οι οποίοι θα βρεθούν, εφόσον χρειαστεί, στο πεδίο, θα εγκαταλείψουν την εργασία τους ή τις διακοπές τους για να μπορέσουν να προσφέρουν αυτή την πολύ σημαντική υπηρεσία» ανέφερε.

Ακολουθεί η ομιλία του πρωθυπουργού:

Αγαπητοί συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στο Κοινοβούλιο, αγαπητή Έλενα, αγαπητές και αγαπητοί εκπρόσωποι των φιλοζωικών οργανώσεων, αισθάνομαι πραγματικά ότι η σημερινή εκδήλωση θα ήταν πιο πρέπον αν τελείωνε με την παρουσίαση την οποία έκανε η αγαπητή Έλενα και με τα λόγια τα οποία είχε διατυπώσει στη συνέντευξη που είχε δώσει τον Οκτώβριο του 2023 σε σχέση με την προσδοκία της για το τι θα περίμενε από την ελληνική Πολιτεία στα ζητήματα της προστασίας των ζώων σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

Και πράγματι, κάτι το οποίο ξεκίνησε αποσπασματικά, ως αποτέλεσμα της δύσκολης εμπειρίας, είχαμε να διαχειριστούμε μεγάλες κρίσεις και ιδίως μεγάλες πυρκαγιές, κάτι το οποίο ξεπήδησε μέσα από την ίδια την κοινωνία των πολιτών και τις φιλοζωικές οργανώσεις, αγκαλιάστηκε τελικά από την ελληνική Πολιτεία, θεσμοθετήθηκε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να παρουσιάσουμε αυτόν τον πολύ σημαντικό εθνικό μηχανισμό, ουσιαστικά διαχείρισης των ζώων συντροφιάς σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρισκόμαστε εδώ, στο Γαλάτσι, όπου πια υπάρχει ένα μόνιμο κέντρο υποδοχής, ταυτοποίησης, φροντίδας, επανένωσης των ζώων συντροφιάς, σε περίπτωση μιας φυσικής καταστροφής.

Νομίζω ότι η σημερινή εκδήλωση αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι όταν η Πολιτεία ακούει και συνεργάζεται με την κοινωνία των πολιτών, αυτές και αυτούς οι οποίοι βρίσκονται πάντα στο πεδίο, στην πρώτη γραμμή, στην προκειμένη περίπτωση ταγμένοι στην αποστολή της προστασίας των ζώων, τότε πράγματι κάτι καλό μπορεί να προκύψει.

Θέλω να κάνω μία ξεχωριστή μνεία στον Νίκο Χρυσάκη -νομίζω του αξίζει ένα θερμό χειροκρότημα- για τη συνολική αφοσίωση στα ζητήματα της προστασίας των ζώων συντροφιάς. Νομίζω ότι αποτελεί μια πολύ σημαντική καινοτομία για την ελληνική διοίκηση, το γεγονός ότι συστήσαμε αυτή την Ειδική Γραμματεία, η οποία μπορεί πια να είναι ο επίσημος θεσμικός συνομιλητής με την υπόλοιπη δημόσια διοίκηση, διότι απαιτείται συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αλλά κυρίως νομίζω μια δύσκολη αποστολή του, είναι να καθίσουν φιλοζωικές οργανώσεις στο ίδιο τραπέζι.

Ξέρω πολύ καλά και από τη δική μου εμπειρία ότι δεν συμφωνείτε πάντα όλοι σε όλα, αλλά είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένας θεσμοθετημένος διάλογος, ο οποίος τελικά να μπορεί να καταλήγει σε αποτελέσματα τα οποία πραγματικά είναι αξιέπαινα και τα οποία ουσιαστικά συγκροτούν και βέλτιστες πρακτικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Να κλείσω όμως λέγοντας, ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να γίνει εάν δεν είχαμε την αμέριστη στήριξη των εθελοντών. Θέλω να επιφυλάξετε το πιο θερμό σας χειροκρότημα για τους εθελοντές, εν προκειμένω της Dogs’ Voice, τους ανθρώπους οι οποίοι θα βρεθούν, εφόσον χρειαστεί, στο πεδίο, θα εγκαταλείψουν την εργασία τους ή τις διακοπές τους για να μπορέσουν να προσφέρουν αυτή την πολύ σημαντική υπηρεσία.

Τώρα θα μπορείτε να το κάνετε πολύ πιο οργανωμένα, με παρουσία ενός εκπροσώπου της Ειδικής Γραμματείας στο ΕΣΚΕΔΙΚ, με καλύτερο συντονισμό, με έναν μηχανισμό ο οποίος θα διαφυλάξει και τη δική σας ατομική προστασία, αλλά ταυτόχρονα θα κάνει τη δουλειά σας πιο εύκολη και πιο ουσιαστική.

Οπότε, να κλείσω δίνοντας και πάλι θερμά συγχαρητήρια σε όσες και σε όσους εργάστηκαν για να μπορέσουμε να φτάσουμε σήμερα σε αυτή την πολύ σημαντική μέρα.

Εύχομαι ο μηχανισμός να είναι αχρείαστος, αλλά ξέρουμε πολύ καλά ότι η κλιματική κρίση είναι μαζί μας. Θα αντιμετωπίζουμε κάθε καλοκαίρι περιπτώσεις δασικών πυρκαγιών.

Ξεκινάμε από την Αττική, με σκοπό να μπορέσουμε, όπως είπες, Έλενα, να επεκταθούμε σε ολόκληρη τη χώρα έως το 2029.

Και πάλι ένα πολύ θερμό ευχαριστώ σε όσες και σε όσους μας επέτρεψαν να μπορέσουμε να φτάσουμε σήμερα σε αυτή τη μέρα. Αναφέρομαι φυσικά σε όλες τις μη κυβερνητικές οργανώσεις, στην κοινωνία των πολιτών, σε όλους όσοι συνεργάστηκαν για να μπορέσουμε κάτι το οποίο αποτελούσε όραμα και όνειρο να γίνει επιτέλους πραγματικότητα.

Σας ευχαριστώ πολύ».


Πηγή

Παγώνη: Ο Μητσοτάκης είναι πάρα πολύ τυχερός που έχει τον Άδωνι

0

«Εμείς σκοτωνόμαστε συνέχεια, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία» δήλωσε για τον υπουργό Υγείας, η πρώην πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ

Τα εύσημα για τις μεταρρυθμίσεις στο ΕΣΥ, έλαβε ο Άδωνις Γεωργιάδης από δύο ανθρώπους της υγείας, τη «γαλάζια» συνδικαλίστρια και πρώην πρόεδρο της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη και τον Αντιπεριφερειάρχη Υγείας Αττικής, Θάνο Ασκητή.

Παρόλο που ο χρόνος διενέργειας των εκλογών είναι άγνωστος μέχρι στιγμής, η προεκλογική δραστηριότητα βρίσκεται στο «κόκκινο». Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Άδωνις Γεωργιάδης, το τελευταίο διάστημα περνάει τα περισσότερα βράδια του επισκεπτόμενος συγκεντρώσεις φίλων της Νέας Δημοκρατίας. Έτσι, λοιπόν, και χθες το απόγευμα, βρέθηκε στην Κηφισιά.

«Για να καταλάβετε το μέγεθος της αποδοχής των μεταρρυθμίσεών μας στην Υγεία, χθες το απόγευμα με κάλεσαν μερικοί φίλοι στην Κηφισιά, σε έναν κήπο, να μιλήσουμε για αυτές και γενικά για όσα έχουμε επιτύχει στο Υπουργείο αυτά τα 2,5 χρόνια. Από στόμα σε στόμα τελικά έγινε η συγκέντρωση που βλέπετε στο βίντεο… τα λόγια είναι περιττά. Ευχαριστώ θερμά και την κ. Ματίνα Παγώνη και τον Αντιπεριφερειάρχη Υγείας @DrAskitis για τα υπέροχα λόγια που είπαν για μένα. Προχωρούμε δυνατά για το καλύτερο ΕΣΥ όλων των εποχών» έγραψε ο Άδωνις Γεωργιάδης στα social media.

Τι είπε, όμως, η Ματίνα Παγώνη για τον Άδωνι Γεωργιάδη; «Έχω ζήσει με πάρα πολλούς υπουργούς. Αυτό που έχω να πω, είναι ότι ο Μητσοτάκης είναι πάρα πολύ τυχερός που τον έχει στο Υπουργείο Υγείας. Γιατί αυτά που γίνονται στο υπουργείο Υγείας, δεν πρόκειται να γινόντουσαν με κανέναν άλλο υπουργό. Αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτή είναι η αλήθεια.

»Γιατί πρέπει όταν παίρνεις ένα υπουργείο να ξέρεις και να διαχειρίζεσαι την κατάσταση, παρόλο που δεν είναι γιατρός -πέρασαν και γιατροί από το υπουργείο Υγείας και είδαμε τα αποτελέσματα. Δουλεύει από το πρωί μέχρι το βράδυ, είναι αποτελεσματικός. Εμείς σκοτωνόμαστε συνέχεια, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία.
Όμως ακούει, μερικές φορές είναι πολύ γρήγορος στα αποτελέσματα και αυτό είναι προς τιμήν του, γιατί είναι λίγοι υπουργοί στην κυβέρνηση που είναι τόσο αποτελεσματικοί.

»Αλλά πάνω από όλα, αν μπορούσε ένας Άδωνις Γεωργιάδης να ήταν σε όλα τα υπουργεία, θα ήταν καλά, με τα συν και τα πλην».

Στη συνέχεια, έλαβε το λόγο ο αντιπεριφερειάρχης υγείας Αττικής, Θάνος Ασκητής, ο οποίος μίλησε για «έναν άνθρωπο με ψυχή, έναν φίλο που με έχει βοηθήσει και εμένα στις περιφερειακές εκλογές».

«Τον εκτιμώ ιδιαίτερα, όχι επειδή είναι υπουργός υγείας, αλλά επειδή είναι ένας άνθρωπος που έχει λόγο, κρίση και σκέψη, και συνδέεται άμεσα με την ανθρώπινη επικοινωνία. Είναι ένας καλός υπουργός Υγείας, που αγαπάει τον άνθρωπο και προσπαθεί» ανέφερε μεταξύ άλλων, ο κ. Ασκητής.


Πηγή

Μαρινάκης: Ο Τσίπρας μπήκε σε χρονοκάψουλα και γύρισε στο 2012, όταν έταζε στους πάντες τα πάντα

0

Σφοδρή επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα με αφορμή τις προτάσεις του πρώην πρωθυπουργού για τους νέους

Την ικανοποίηση της κυβέρνησης για την ενδιάμεση συμφωνία ΗΠΑ – Ιράν εξέφρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των συντακτών. Την ίδια στιγμή, ο κ. Μαρινάκης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα, κατηγορώντας τον πως «τάζει τα πάντα στους πάντες».

Ειδικότερα, ο κ. Μαρινάκης, αναφορικά με τη συμφωνία ΗΠΑ – Ιράν σημείωσε πως υπάρχει αποκλιμάκωση των τιμών πετρελαίου και πως αυτή πρέπει να περάσει στους καταναλωτές. Σε ερώτηση αν συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν ανοίγει το δρόμο για συμμετοχή ελληνικής ναυτικής δύναμης στα Στενά του Ορμούζ, είπε ότι θα ρωτήσει σχετικά.

«Ο Τσίπρας γύρισε στο 2012»

Κληθείς να σχολιάσει τις προτάσεις του Αλέξη Τσίπρα δήλωσε ότι δεν έκανε rebranding αλλά μπήκε σε χρονοκάψουλα και γύρισε πίσω στο 2012 όταν έταζε στους πάντες τα πάντα. Ο κ. Μαρινάκης είπε ότι για άλλη μια φορά ακούμε δέσμη ακοστολόγητων προτάσεων που αν ποτέ εφαρμοστούν θα οδηγήσουν τη χώρα στο ένα μνημόνιο μετά το άλλο. Έφερε ως παράδειγμα το «τζάμπα στα μέσα μαζικής μεταφοράς» και υπενθύμισε ότι το εισιτήριο επί ΣΥΡΙΖΑ είχε πάει από το 1,20 στο 1,40 και επανήλθε επί ΝΔ. Επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει μηδενίσει το φόρο για τους νέους μέχρι 25 ετών.

Σε επόμενη σχετική ερώτηση ο κ. Μαρινάκης είπε πως δεν βγαίνει ο λογαριασμός και «ούτε και οι ίδιοι δεν καταλαβαίνουν τι προτείνουν». Προσέθεσε πως «τα αυτιά μας θα ακούσουν απίστευτα πράγματα» και πως «τα 1.500 ΑΦΜ τα θυμήθηκε τώρα αλλά οι 30 νέοι φόροι που επέβαλλε ο κ. Τσίπρας αφορούσε όλη την υπόλοιπη κοινωνία». Συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση θέλει να συνεχίσει να μειώνει τους φόρους για όλους, πρωτίστως για τη μεσαία τάξη αλλά και για τις επιχειρήσεις καθώς – τόνισε – δίνουν δουλειές σε ανθρώπους και δεν είναι τυχαίο ότι επί Μητσοτάκη βρήκαν δουλειά περίπου 560.000 πολίτες.

Τι απάντησε στον Προκόπη Παυλόπουλο

Για την κριτική του Προκόπη Παυλόπουλου στην πρόταση της κυβέρνησης για τη συνταγματική αναθεώρηση, ο κ. Μαρινάκης δήλωσε πως υπάρχει σεβασμός για τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας και έναν άνθρωπο με μακρά ακαδημαϊκή διαδρομή. «Αν δει κανείς τις προτάσεις της κυβέρνησης είναι προτάσεις που άργησαν πολλά χρόνια. Μπαίνουν πολλά ισχυρά θεμέλια για τη δημοκρατία και για τη χώρα. Ξεχωρίζω δύο. Το ένα έχει να κάνει με την αξιολόγηση και το δεύτερο όλα αυτά περί ελλειμματικών προϋπολογισμών. Η Ελλάδα δεν σκέφτηκε ποτέ να διασφαλίσει τις επόμενες γενιές από κυβέρνηση που δημιουργούσε ελλείμματα, του δώστα όλα και του λεφτά υπάρχουν. Είναι κορυφαίες θεσμικές παρεμβάσεις για να περάσει η χώρα σε άλλη εποχή», προσέθεσε.

Ερωτηθείς αν θα απαγορεύεται σε κάποιο κόμμα να εξαγγέλλει κάτι που δεν είναι κοστολογημένο, απάντησε «σε καμία περίπτωση» αλλά διευκρίνισε ότι τα κόμματα θα πρέπει να κοστολογούν τα προγράμματά τους καθώς θα υπάρχουν αντικειμενικά αποδεκτοί αριθμοί κοστολόγησης.

«Υπάρχει υπολογισμένη κοστολογημένη πολιτική που αποδίδει, υπάρχουν και τα πυροτεχνήματα», ανέφερε σχετικά με την πρόταση του Νίκου Ανδρουλάκη για τα εισιτήρια για τους νέους στα μέσα μεταφοράς σε σύγκριση με την πολιτική της κυβέρνησης να μειώσει τη φορολογία για όσους είναι μέχρι 25 και 30 ετών, σε συνδυασμό με άλλα μέτρα όπως οι αυξήσεις του κατώτατου μισθού, τις τριετίες κλπ. «Για να γίνει ευχάριστος ο κ. Ανδρουλάκης λέει δωρεάν τα εισιτήρια. Αγνοεί ότι έχουμε το φτηνότερο εισιτήριο με την υπόλοιπη Ευρώπη και πως άλλες είναι οι ανάγκες των μέσων μεταφοράς που προσπαθούμε να τις επιλύσουμε – και είμαστε μέσα στον στόχο και αυτά χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό», σημείωσε.

Για το σκάνδαλο των πολεοδομιών και πώς σχολιάζει η κυβέρνηση την στάση των δημάρχων, ο κ. Μαρινάκης είπε ότι έχουν γίνει μία σειρά από μεταρρυθμίσεις και παρεμβάσεις ώστε να ψηφιοποιηθεί η διαδικασία και ότι θα επισυνάψει σχετική απάντηση του υπουργείου.

Σχετικά με δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι εμπλέκονται «γαλάζια» στελέχη, ανέφερε πως γίνεται προσπάθεια η υπόθεση αυτή να χρεωθεί στην κυβέρνηση, και όχι να την πιστωθεί η κυβέρνηση.

«Δεν μπορώ να καταλάβω με ποιο σκεπτικό γίνεται αυτό. Θα αποφασίσει η Δικαιοσύνη. Όλες αυτές οι υποθέσεις, συντονίστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία, δηλαδή το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Όλο αυτό είναι αποτέλεσμα πολιτικής βούλησης, επιχειρησιακής επάρκειας. Πάνω στα δεδομένα που θα αξιολογήσει η Δικαιοσύνη, γίνεται προσπάθεια στοχοποίησης προσώπων χωρίς στοιχεία. Αυτό θα το βρούμε μπροστά μας. Ήμουν σαφής και για τις δύο παραιτήσεις όταν ρωτήθηκα. Το γεγονός ότι επί ημερών κυβέρνησης Μητσοτάκη εξαρθρώνονται εγκληματικές οργανώσεις να της πιστωθεί και όχι να το χρεωθεί», ανέφερε.

«Εξ όσων δεδομένων έχουμε, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει τα πρόσωπα αυτά με την ποινική διερεύνηση της υπόθεσης. Και η παραίτησή τους έγινε για προσωπικούς λόγους. Ούτε οικογενειακή ευθύνη υπάρχει», προσέθεσε.

«Αν πιστεύει κάποιος ότι μπορεί να εκλεγεί μια κυβέρνηση, να πατήσει ένα κουμπί και αυτοί που τελούν ποινικά αδικήματα να σταματήσουν να τα τελούν, τότε ζει σε άλλο σύμπαν. Δεν υπάρχει καμία τέτοια κυβέρνηση στον κόσμο. Οι κυβερνήσεις αξιολογούνται από τα αποτελέσματα», υπογράμμισε.

Για τις συναντήσεις με τον με τον υπαρχηγό Γενικής Διοίκησης Λιβυκού Εθνικού Στρατού, Χαφτάρ Χαφτάρ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε πως η Ελλάδα πάνω από όλα σέβεται το διεθνές δίκαιο και η πολιτική που ακολουθεί κινείται σε αυτόν τον άξονα. «Κάθε διμερής συνάντηση αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση των εθνικών μας συμφερόντων», υπογράμμισε.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο μείωσης της προκαταβολής φόρου για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ο κ. Μαρινάκης απάντησε πως δεν έχει ενημέρωση για τα μέτρα τα οποία σκοπεύει να εξαγγείλει στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός, πως «είμαστε σε φάση επεξεργασίας». Στόχος είπε, είναι να βαδίσουμε στη πεπατημένη μείωσης των φόρων, υπενθύμισε τους φόρους που έχουν μειωθεί για τις επιχειρήσεις και πρόσθεσε πως «μένει να δούμε ποιες θα είναι οι αποφάσεις που θα ανακοινωθούν».

Για την παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά για την απόφαση του Αρείου Πάγου για τους δανειολήπτες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε πως θα τοποθετηθεί το Υπουργείο Οικονομικών. Σε άλλη ερώτηση αν θεωρεί «δεύτερη προδοσία» το ενδεχόμενο να κάνει κόμμα ο πρώην πρωθυπουργός απάντησε πως μένει σε όσα είπε ο πρωθυπουργός.

Για τις αντιδράσεις δημάρχων για το νέο εκλογικό σύστημα των δημοτικών εκλογών, δήλωσε πως είναι μη συγκρίσιμα μεγέθη οι βουλευτικές και οι αυτοδιοικητικές εκλογές. «Είναι σωστή νομοθετική πρωτοβουλία. Ο β’ γύρος έρχεται να γίνει μαζί με τον πρώτο γιατί παρατηρείται χαμηλή συμμετοχή στο β’ γύρο. Άρα εκλέγονται δήμαρχοι με πολύ μικρότερη συμμετοχή από αυτή που υπήρχε στον α’ γύρο. Δεύτερον υπάρχει εξοικονόμηση πόρων και ο τρίτος λόγος είναι ότι μια φορά πάνε οι πολίτες στην κάλπη. Πρωτοβουλία σωστή και δεν θεωρώ ότι υπάρχει λόγος να φοβόμαστε άτι που διασφαλίζει τη νομιμοποίηση όποιου εκλεγεί», προσέθεσε.

Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις για τις αυξήσεις των μισθών των μητροπολιτών, ο κ. Μαρινάκης δήλωσε: «Αντιλαμβάνομαι την πρώτη αντίδραση πολλών συμπολιτών μας γιατί σκοπίμως η αντιπολίτευση εμφανίζει μεικτά και όχι τα καθαρά. Δεν είναι υπερβολικό ένας μητροπολίτης να παίρνει από 1.500, να παίρνει τον μισθό του ειδικού γραμματέα της κυβέρνησης. Αν κάποιος πιστεύει ότι ένας μητροπολίτης πρέπει να παίρνει λιγότερα από τον μουφτή να έρθει να το πει. Το να δημιουργούνται συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού και να βάζουμε απέναντι από τους μητροπολίτες οποιονδήποτε είναι μια πρακτική επικίνδυνη. Έχει εξηγηθεί επαρκώς ο λόγος αυτής της πρωτοβουλίας. Δεκτές οι όποιες επισημάνσεις. Υπάρχουν και αντίθετα άρθρα».


Πηγή

Πακιστάν: Αστυνομικός πυροβόλησε και σκότωσε «κατά λάθος» 9χρονο κορίτσι από την Αυστραλία

0

«Πρέπει να εξεταστούν όλες οι εκδοχές της ιστορίας με διαφάνεια, ώστε να μάθουν όλοι- κυρίως η οικογένεια- την αλήθεια», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Άντονι Αλμπανέζε

Ένα 9χρονο κορίτσι από την Αυστραλία σκοτώθηκε «κατά λάθος» από πυρά αστυνομικού στο Πακιστάν, προκαλώντας την οργή του Αυστραλού πρωθυπουργού, Άντονι Αλμπανέζε, ο οποίος διέταξε να διεξαχθεί έρευνα.

Όλα έγιναν στις 10 Ιουνίου στην πόλη Τσακβάλ της επαρχίας Πουντζάμπ, όταν η 9χρονη Χάνια Αχμέτ και η οικογένειά της, που είχαν βρεθεί στη χώρα για διακοπές, έπεσαν θύμα ομηρίας από ένοπλους ληστές, οι οποίοι εισήλθαν στο όχημα τους, όπως αναφέρει το BBC.

Σύμφωνα με ενημέρωση των αρχών, «αστυνομικοί που κλήθηκαν στο σημείο αντάλλαξαν πυρά με τους δράστες που κρατούσαν όμηρους υπό την απειλή όπλου τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου».

Στη συνέχεια, «ένας αστυνομικός που ενεπλάκη στην υπόθεση, εκτίμησε λανθασμένα ότι οι ύποπτοι προσπαθούσαν να διαφύγουν με το αυτοκίνητο της οικογένειας και πυροβόλησε» με αποτέλεσμα να σκοτωθεί η 9χρονη.

«Αυτή η απόφαση είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο της 9χρονη Χάνια, ενώ τραυματίστηκε ο πατέρας και ο αδελφός της», σύμφωνα με ανακοίνωση του τμήματος ελέγχου εγκλήματος της αστυνομίας του Παντζάμπ.

Σύμφωνα με τοπικές αρχές, οι ύποπτοι πυροβόλησαν πρώτοι εναντίον του αστυνομικού, ο οποίος έχει τεθεί υπό κράτηση. Ωστόσο, ο πατέρας του κοριτσιού δήλωσε στο τοπικό μέσο SBS Urdu ότι ο αστυνομικός πυροβόλησε πρώτος.

«Από όσο καταλαβαίνω, όχι μόνο ένα νεαρό κορίτσι έχασε τη ζωή του, αλλά και άλλα μέλη της οικογένειας τραυματίστηκαν υπό τραγικές συνθήκες. Πρέπει να εξεταστούν όλες οι εκδοχές της ιστορίας με διαφάνεια, ώστε να μάθουν όλοι- κυρίως η οικογένεια- την αλήθεια», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Άντονι Αλμπανέζε, μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Καμπέρα τη Δευτέρα.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Αυστραλίας δήλωσε ότι παρέχει βοήθεια στα μέλη της οικογένειας του θύματος που τραυματίστηκαν, ενώ η αστυνομία του Πουντζάμπ δήλωσε ότι διεξάγει «εξονυχιστική και αμερόληπτη έρευνα».


Πηγή

Ρέθυμνο: Βρετανός τουρίστας βρέθηκε νεκρός σε ενοικιαζόμενα δωμάτια – Είχε ταξιδέψει μόνος του

0

Τον άτυχο άνδρα εντόπισε ο υπεύθυνος ενοικίασης και ειδοποίησε τις Αρχές

Νεκρός βρέθηκε μέσα στο δωμάτιο που νοίκιαζε ένας 60χρονος Βρετανός τουρίστας.

Σύμφωνα με το cretalive, τον άτυχο άνδρα εντόπισε ο υπεύθυνος ενοικίασης του χώρου, σε περιοχή του Ρεθύμνου, λίγο μετά τις 6.30 το απόγευμα του Σαββάτου και κάλεσε τις Αρχές.

Δυστυχώς, για τον άτυχο 60χρονο ήταν αργά, καθώς είχε αφήσει την τελευταία του πνοή.

Ο θάνατός του αποδίδεται σε παθολογικά αίτια και αναμένεται η νεκροψία- νεκροτομή.


Πηγή