Το Σύνταγμα «πρέπει να υπηρετεί την κοινωνία, και αυτό θα επιτευχθεί μόνο όταν μία προοδευτική κυβέρνηση αντιστοιχεί σε ένα ριζοσπαστικό, καινοτόμο, ελπιδοφόρο πρόγραμμα, αλλά και στην κοινωνική βούληση», τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος
Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε ο Σωκράτης Φάμελλος κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για τη συνταγματική αναθεώρηση, υποστηρίζοντας ότι η διαδικασία εργαλειοποιείται πολιτικά και δεν μπορεί να προχωρήσει με όρους ουσιαστικής συναίνεσης όσο, όπως είπε, η κυβέρνηση παραβιάζει θεμελιώδεις συνταγματικές αρχές.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία αναγνώρισε τη σημασία της διαδικασίας, τονίζοντας ότι «η συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος είναι μια κορυφαία διαδικασία με πολύ μεγάλη, δημοκρατική και ουσιαστική σημασία. Θα έπρεπε να αξιοποιεί την εμπειρία εφαρμογής του Συντάγματος για να δυναμώσει την Ελληνική Δημοκρατία, να ενισχύσει δηλαδή τα δικαιώματα των πολιτών». Ωστόσο, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιλέγει διαδικασίες εξπρές και επιδιώκει να μετατρέψει τη συνταγματική αναθεώρηση σε πολιτικό εργαλείο.
Όπως ανέφερε, «θέλετε να μετατρέψετε τη διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης σε ένα προεκλογικό εργαλείο, ένα μέσο για να στρέψετε τη συζήτηση μακριά από τον ορυμαγδό των σκανδάλων της κυβέρνησής σας. Γιατί βρισκόμαστε σε μια κρίση αξιοπιστίας της κυβέρνησης, μια οξεία κυβερνητική κρίση».
Μεγάλο μέρος της ομιλίας του αφιερώθηκε σε καταγγελίες για παραβιάσεις του Συντάγματος και του κράτους δικαίου. Ο κ. Φάμελλος αναφέρθηκε στις υποκλοπές, στη λειτουργία των Ανεξάρτητων Αρχών, στις προανακριτικές επιτροπές και στη Δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας ότι «είναι τεράστιο πλήγμα να αισθάνεται ο πολίτης ότι δεν υπάρχει Δικαιοσύνη στη χώρα μας ή ότι η ηγεσία της Δικαιοσύνης υπηρετεί την εκάστοτε κυβέρνηση».
Στο ίδιο πλαίσιο επέμεινε στην ανάγκη ενίσχυσης της προστασίας του απορρήτου των επικοινωνιών, σημειώνοντας ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επιμένει να διασφαλιστεί επί της ουσίας το συνταγματικά κατοχυρωμένο απαραβίαστο των επικοινωνιών και κάθε πολίτης να έχει το δικαίωμα να ενημερώνεται από την ΕΥΠ γιατί παρακολουθείται».
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του δεν πρόκειται να συμβάλει στη διαμόρφωση πλειοψηφίας 180 βουλευτών για την αναθεώρηση άρθρων του Συντάγματος στην παρούσα Βουλή. «Μην αναμένετε, λοιπόν, συναινέσεις σε αυτή τη διαδικασία. Τις έχετε ήδη ναρκοθετήσει. Δεν θα συμβάλουμε στη διαμόρφωση πλειοψηφίας των 180 ψήφων σε κανένα άρθρο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, άσκησε κριτική στις προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας, τις οποίες χαρακτήρισε «άτολμες», «συντηρητικές» και «αντιλαϊκές», εστιάζοντας ιδιαίτερα στις αλλαγές που προτείνονται για το άρθρο 16 και το άρθρο 86. Για το τελευταίο υποστήριξε ότι «μιλάτε για Αναθεώρηση του άρθρου 86, ενώ το εκμεταλλεύεστε επανειλημμένα για να καλύψετε υπουργούς σας και να μη γίνει έρευνα για τυχόν αδικήματα».
Αναπτύσσοντας τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη συνταγματική αναθεώρηση, έθεσε ως βασικές προτεραιότητες την ενίσχυση του κράτους δικαίου, την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, τη συνταγματική θωράκιση των Ανεξάρτητων Αρχών, την προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, τη στήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας, την κατοχύρωση πολιτικών στέγασης και την ενίσχυση της άμεσης δημοκρατίας.
Όπως σημείωσε, «στο άρθρο 86 πρέπει να απεξαρτηθεί η διαδικασία ελέγχου και δίωξης υπουργών από την κυβερνητική πλειοψηφία. Έτσι μόνο μπορούμε να έχουμε και αξιοπιστία αλλά και απόδοση ευθυνών και δικαιοσύνης», ενώ πρόσθεσε ότι απαιτείται «ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και αλλαγή του τρόπου επιλογής της ηγεσίας της, αλλά και εκδημοκρατισμός στη λειτουργία της».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Φάμελλος τόνισε ότι «δεν πρέπει το Σύνταγμα να υπηρετεί τις κυβερνητικές επιδιώξεις και τις μεθοδεύσεις των ελίτ. Πρέπει να υπηρετεί την κοινωνία, και αυτό θα επιτευχθεί μόνο όταν μία προοδευτική κυβέρνηση αντιστοιχεί σε ένα ριζοσπαστικό, καινοτόμο, ελπιδοφόρο πρόγραμμα, αλλά και στην κοινωνική βούληση».
Βήμα-βήμα η διαδικασία υποβολής της φορολογικής δήλωσης
Για να υποβάλετε τη φορολογική δήλωση (Ε1, Ε2, Ε3) μέσω της πλατφόρμας myAADE, συνδεθείτε με τους κωδικούς σας (taxisnet) στο aade.gr/dilosi-forologias-eisodimatos-fp-e1-e2-e3, επιλέξτε «Εισαγωγή», συμπληρώστε τα στοιχεία, ελέγξτε τις προσυμπληρωμένες πληροφορίες και πατήστε «Οριστική Υποβολή».
Βήμα-βήμα η υποβολή
Είσοδος: Μεταβείτε στην αρχική σελίδα του myAADE, επιλέξτε “Εφαρμογές” > “Φορολογικές Υπηρεσίες” > “Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος ΦΠ”.
Επιλογή Έτους: Επιλέξτε το τρέχον φορολογικό έτος.
Συμπλήρωση: Συμπληρώστε το έντυπο Ε1 και, αν απαιτείται, το Ε2 (μίσθωση ακινήτων) ή Ε3 (επιχειρηματική δραστηριότητα).
Έλεγχος & Υποβολή: Ελέγξτε τα στοιχεία (εισοδήματα, παρακρατηθέντες φόροι, IBAN) και επιλέξτε “Οριστική Υποβολή”.
Εκκαθάριση: Μετά την οριστική υποβολή, εκδίδεται άμεσα η «Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου» (εκκαθαριστικό).
Σημαντικές Σημειώσεις:
Οι σύζυγοι υποβάλλουν κοινή δήλωση, αλλά με ξεχωριστά εκκαθαριστικά.
Σε περίπτωση θανάτου, η δήλωση υποβάλλεται ψηφιακά από τους κληρονόμους.
Η εφαρμογή επιτρέπει την τροποποίηση της δήλωσης (τροποποιητική) εντός της προθεσμίας.
Πώς θα πάρετε έκπτωση 3%
Φορολογούμενοι που υπέβαλαν τη φορολογική τους δήλωση έως τις 15 Μαΐου δικαιούνται έκπτωση 4% στην εφάπαξ πληρωμή του φόρου εισοδήματος έως τις 31 Ιουλίου. Η έκπτωση μειώνεται σε 3% για δηλώσεις που υποβάλλονται μέχρι τις 15 Ιουνίου και σε 2% για όσες υποβληθούν μέχρι την τελική προθεσμία της 15ης Ιουλίου.
Αυτοματοποιημένοι συμψηφισμοί και διαδικασίες επιστροφής
Οι επιστροφές φόρου πραγματοποιούνται πλέον με γρήγορες διαδικασίες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις γίνονται αυτόματοι συμψηφισμοί με οφειλές, χωρίς να απαιτείται αίτηση από τον φορολογούμενο, αρκεί να έχει δηλωθεί σωστά ο λογαριασμός IBAN στην πλατφόρμα myAADE.
Οι συμψηφισμοί διεκπεραιώνονται κεντρικά κάθε εβδομάδα. Όσοι δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν κεντρικά, αναλαμβάνονται από τις αρμόδιες ΔΟΥ ή το Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ), χωρίς να απαιτείται επιπλέον αίτηση από τον φορολογούμενο.
Οφειλές και δικαιώματα έκπτωσης
Οι οφειλές από φόρο εισοδήματος συμψηφίζονται κατά προτεραιότητα με τυχόν δικαιώματα επιστροφής φόρου που έχουν προκύψει ή θα προκύψουν μέχρι τις 31 Ιουλίου 2026. Εάν ο φόρος εξοφληθεί μέσω αυτού του συμψηφισμού, ο φορολογούμενος διατηρεί το δικαίωμα έκπτωσης από 2% έως 4%, ανάλογα με το χρόνο υποβολής της δήλωσης.
Τροποποιητικές δηλώσεις και προθεσμίες
Η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης γίνεται χωρίς κυρώσεις και θεωρείται ως αρχική, εφόσον πραγματοποιηθεί μέχρι τις 15 Ιουλίου 2026.
Σε περίπτωση που από την τροποποιητική προκύπτει επιπλέον φόρος και ο φορολογούμενος επιθυμεί να πληρώσει το συνολικό ποσό εφάπαξ έως το τέλος Ιουλίου, η έκπτωση για το αρχικό ποσό διατηρείται σύμφωνα με τον χρόνο υποβολής της αρχικής δήλωσης, ενώ για το επιπλέον ποσό εφαρμόζεται το ποσοστό έκπτωσης που αντιστοιχεί στον χρόνο υποβολής της τροποποιητικής δήλωσης.
Η έγκαιρη υποβολή της φορολογικής δήλωσης και η σωστή δήλωση του IBAN στην ψηφιακή πύλη myAADE αποτελούν κρίσιμες προϋποθέσεις για τη βέλτιστη διαχείριση των οφειλών και επιστροφών φόρου, ενισχύοντας την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών.
οι καταγγελίες κάνουν λόγο για κιβώτια «πολύ ακάθαρτα με συσσωρευμένα υπολείμματα τροφίμων», ενώ σε αρκετές περιπτώσεις είναι «τρύπια ή δεν κλείνουν ικανοποιητικά και γενικά είναι φθαρμένα και σε κακή κατάσταση συντήρησης»
Ακάθαρτα κιβώτια με συσσωρευμένα υπολείμματα τροφίμων, δοχεία τρύπια ή φθαρμένα που δεν κλείνουν ικανοποιητικά, ακόμη και ρούχα και παπούτσια αποθηκευμένα δίπλα στο φαγητό της παραγγελίας. Η εικόνα που περιγράφουν οι καταγγελίες καταναλωτών στην Κύπρο έχει βάλει στο μικροσκόπιο τις συνθήκες μεταφοράς τροφίμων μέσω των διαδικτυακών πλατφορμών παραγγελιών.
Οι Υγειονομικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, σημειώνοντας πως ο αριθμός των παραπόνων έχει αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες. Στο επίκεντρο βρίσκονται τα κουτιά μεταφοράς που είναι στερεωμένα στο πίσω μέρος των μοτοσικλετών, με οδηγούς που, όπως καταγγέλλεται, αποθηκεύουν σε αυτά προσωπικά αντικείμενα ή αφήνουν τα οχήματά τους εκτεθειμένα σε τρωκτικά και έντομα τις ώρες αργίας.
Την ίδια ώρα, οι αρχές υπογραμμίζουν πως η καταλληλότητα της μεταφοράς αποτελεί συλλογική ευθύνη επιχειρήσεων, πλατφορμών και διανομέων, και όχι μόνο των αρχών ελέγχου.
Η ασφάλεια και η υγιεινή των τροφίμων δεν επιδέχονται καμία έκπτωση, τόνισε η Βοηθός Γενική Διευθύντρια της Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ), Λένη Παναγιώτου, σχολιάζοντας τις ανησυχίες που έχουν εκφράσει οι Υγειονομικές Υπηρεσίες για τις συνθήκες μεταφοράς τροφίμων από διανομείς που συνεργάζονται με διαδικτυακές πλατφόρμες παραγγελιών.
Όπως αναφέρει το Sigmalive, Μιλώντας στην εκπομπή «Μεσημέρι και Κάτι», η κ. Παναγιώτου χαρακτήρισε το θέμα «πολύ σοβαρό», υπογραμμίζοντας ότι η προστασία της δημόσιας υγείας αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι οι καταγγελίες που έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες δεν σημαίνουν πως το σύνολο των διανομέων ή των υπηρεσιών διανομής λειτουργεί με προβληματικό τρόπο.
Η Βοηθός Γενική Διευθύντρια της ΟΕΒ τόνισε ότι οι επιχειρήσεις εστίασης και λιανικού εμπορίου που αξιοποιούν υπηρεσίες διανομής φέρουν πλήρη ευθύνη για τη διασφάλιση της υγιεινής και της ασφάλειας των προϊόντων τους σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Η ευθύνη αυτή, όπως είπε, δεν περιορίζεται μόνο στην παρασκευή και συσκευασία των τροφίμων, αλλά επεκτείνεται και στον τρόπο μεταφοράς τους μέχρι την παράδοση στον τελικό καταναλωτή.
Αναφερόμενη στα μέτρα που εφαρμόζονται σήμερα, η κ. Παναγιώτου εξήγησε ότι οι εταιρείες προχωρούν σε συστηματική εκπαίδευση των διανομέων, ενώ εφαρμόζονται διαδικασίες τακτικής επιθεώρησης και αντικατάστασης του εξοπλισμού μεταφοράς. Σύμφωνα με την ίδια, σε πολλές περιπτώσεις ο εξοπλισμός ανανεώνεται ανά εξάμηνο ή και νωρίτερα, όταν διαπιστώνονται φθορές, ενώ πραγματοποιούνται και αιφνιδιαστικοί έλεγχοι για να διαπιστώνεται η συμμόρφωση με τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Παράλληλα, μετά την εγκύκλιο των Υγειονομικών Υπηρεσιών, οι επιχειρήσεις εξετάζουν πρόσθετους μηχανισμούς ελέγχου και άμεσης ανταπόκρισης σε καταγγελίες καταναλωτών. Στόχος, όπως είπε, είναι να μπορεί να εντοπίζεται και να διερευνάται σε πραγματικό χρόνο οποιοδήποτε περιστατικό, ώστε, εφόσον επιβεβαιωθεί, να λαμβάνονται άμεσα διορθωτικά μέτρα.
Η κ. Παναγιώτου επισήμανε ακόμη ότι το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για την ασφάλεια των τροφίμων είναι ιδιαίτερα αυστηρό και καλύπτει ολόκληρη την αλυσίδα διαχείρισης, από την παρασκευή μέχρι τη μεταφορά. Ωστόσο, υπογράμμισε πως το ζητούμενο δεν είναι μόνο η επιβολή κυρώσεων, αλλά κυρίως ο εντοπισμός και η διόρθωση των προβληματικών σημείων πριν προκληθούν περιστατικά που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.
Σχολιάζοντας φωτογραφίες και αναφορές πολιτών που καταγράφουν ακατάλληλες συνθήκες μεταφοράς τροφίμων, η ίδια ξεκαθάρισε ότι οι καταγγελίες δεν αμφισβητούνται και πρέπει να διερευνώνται. Όπως ανέφερε, βρίσκεται σε εξέλιξη αξιολόγηση της κατάστασης με στόχο την ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ καταναλωτών, επιχειρήσεων και αρμόδιων αρχών, ώστε τα προβλήματα να εντοπίζονται και να επιλύονται ταχύτερα.
Συστάσεις Υγειονομικών Υπηρεσιών
Ανησυχία για τις συνθήκες υγιεινής κατά τη μεταφορά τροφίμων από οδηγούς μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων που συνεργάζονται με διαδικτυακές πλατφόρμες παραγγελιών εκφράζουν οι Υγειονομικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, που λαμβάνουν αυξημένα παράπονα, καλώντας τις επιχειρήσεις εστίασης και τις ίδιες τις πλατφόρμες να εντείνουν τους ελέγχους και να διασφαλίζουν την τήρηση των προβλεπόμενων προδιαγραφών, σημειώνοντας ότι η καταλληλότητα της μεταφοράς τροφίμων αποτελεί συλλογική ευθύνη όλων και όχι μόνο των αρχών ελέγχου.
Όπως σημειώνει «τους τελευταίους μήνες έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός παραπόνων που λαμβάνουμε ως Υπηρεσία από τους καταναλωτές για τις συνθήκες υγιεινής που αφορούν τη μεταφορά των τροφίμων με τον εν λόγω τρόπο».
Σε σχετική επιστολή προς την ΟΕΒ και το ΚΕΒΕ, οι Υγειονομικές Υπηρεσίες επισημαίνουν ότι η χρήση διαδικτυακών πλατφορμών παραγγελίας τροφίμων, όπως οι «foody», «wolt» και άλλες, «έχει αναπτυχθεί ραγδαία στην Κύπρο τα τελευταία 6-7 χρόνια», με αποτέλεσμα η πλειονότητα των επιχειρήσεων εστίασης και λιανικής πώλησης τροφίμων να βασίζεται πλέον στις υπηρεσίες αυτές για την εξυπηρέτηση των πελατών της.
Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι οδηγοί που πραγματοποιούν τις παραδόσεις δεν είναι υπάλληλοι των πλατφορμών αλλά λειτουργούν ως αυτοεργοδοτούμενοι συνεργάτες, γεγονός που, σε συνδυασμό με το ότι στην πλειονότητά τους είναι αλλοδαποί χωρίς μόνιμο καθεστώς παραμονής στην Κύπρο, δημιουργεί «νομικές δυσκολίες στην καταχώριση αυτών ως επιχειρήσεων τροφίμων ή και ως υπάλληλοι επιχειρήσεων τροφίμων, με αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολος ο έλεγχος αυτών».Όπως αναφέρεται, τα περισσότερα παράπονα αφορούν την κατάσταση των κιβωτίων μεταφοράς που είναι στερεωμένα στο πίσω μέρος των μοτοσικλετών και των μοτοποδηλάτων. Σύμφωνα με την επιστολή, οι καταγγελίες κάνουν λόγο για κιβώτια «πολύ ακάθαρτα με συσσωρευμένα υπολείμματα τροφίμων», ενώ σε αρκετές περιπτώσεις είναι «τρύπια ή δεν κλείνουν ικανοποιητικά και γενικά είναι φθαρμένα και σε κακή κατάσταση συντήρησης».
Παράπονα για ακαθαρσίες στο κιβώτιο παράδοσης τροφίμων
Επιπλέον, οι Υγειονομικές Υπηρεσίες αναφέρουν ότι καταγράφονται παράπονα σύμφωνα με τα οποία οδηγοί αποθηκεύουν στα κιβώτια προσωπικά τους αντικείμενα ή αφήνουν τα οχήματά τους εκτεθειμένα κατά τις ώρες αργίας, χωρίς επαρκή προστασία από τρωκτικά και έντομα. Ενδεικτικά, στην επιστολή παρατίθενται αναφορές καταναλωτών για ακαθαρσίες εντός του κιβωτίου από προηγούμενες παραδόσεις τροφίμων, μεταφορά ρούχων και παπουτσιών στο κιβώτιο μαζί με το φαγητό της παραγγελίας και αναφέρεται ότι ο αριθμός των παραπόνων που λαμβάνει η Υπηρεσία από τους καταναλωτές έχει αυξηθεί σημαντικά. Οι Υγειονομικές Υπηρεσίες υπογραμμίζουν ότι «η καταλληλότητα της εν λόγω μεταφοράς τροφίμων αποτελεί συλλογική ευθύνη όλων και όχι μόνο των αρχών ελέγχου», επισημαίνοντας ότι τόσο οι επιχειρήσεις διαχείρισης των διαδικτυακών πλατφορμών όσο και οι επιχειρήσεις παραγωγής τροφίμων έχουν ευθύνη να διασφαλίζουν ότι τηρούνται οι σωστές διαδικασίες ασφάλειας τροφίμων.
Στην επιστολή τονίζεται ότι οι επιχειρήσεις παραγωγής τροφίμων καλούνται να προστατεύσουν και το καλό όνομα της εταιρείας τους, καθώς «υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο για οποιαδήποτε παρατυπία παρατηρηθεί από καταναλωτή, ο καταναλωτής να συνδέσει την παρατυπία με την επιχείρηση παραγωγής και όχι απαραίτητα μόνο με τον οδηγό μεταφοράς».
Συστάσεις προς τις επιχειρήσεις
Στο πλαίσιο αυτό, οι Υγειονομικές Υπηρεσίες εισηγούνται οι υπεύθυνοι των εστιατορίων και των λοιπών επιχειρήσεων τροφίμων να διενεργούν τακτικούς ελέγχους στα δοχεία μεταφοράς και να επιβλέπουν τη βασική ατομική υγιεινή των οδηγών κατά την παραλαβή των παραγγελιών. Παράλληλα, καλούνται να αναφέρουν άμεσα στις συνεργαζόμενες πλατφόρμες οποιαδήποτε παρατυπία ή παράλειψη διαπιστώνουν.
Αναφέρεται επίσης ότι οι επιχειρήσεις διαχείρισης διαδικτυακών πλατφόρμων παραγγελίας τροφίμων «παρόλο που είναι οι μεσάζοντες, έχουν την ευθύνη να διασφαλίζουν ότι οι συμβεβλημένοι πωλητές τροφίμων και οι οδηγοί μεταφοράς ακολουθούν τις σωστές διαδικασίες ασφάλειας τροφίμων». Σε περιπτώσεις ιδιαίτερα σοβαρών παραβάσεων, οι Υγειονομικές Υπηρεσίες συστήνουν στις επιχειρήσεις «να αρνηθούν την παράδοση της παραγγελίας και να απαιτήσουν να έρθει άλλος οδηγός για την παράδοση», ενώ όταν παρατηρούνται επαναλαμβανόμενες λιγότερο σοβαρές παραλείψεις, να απαιτούν από την πλατφόρμα την άμεση βελτίωση της κατάστασης.
Καλούνται επίσης οι υπεύθυνοι των εστιατορίων και των επιχειρήσεων να ενημερώνουν την πλατφόρμα σε περίπτωση παρατυπίας ή κάποιας παράλειψης που παρατηρήσουν.
Επιπρόσθετα αναφέρεται ως καλή πρακτική ο γρήγορος καθαρισμός του εσωτερικού του κιβωτίου προτού τοποθετηθεί σε αυτό η παραγγελία των καταναλωτών, καθώς και το να επιτρέπουν στους οδηγούς παράδοσης να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις τους για να πλένουν τα χέρια τους και να τηρούν γενικά τους βασικούς κανόνες ατομικής υγιεινής.
Την πολιτική επιστροφή του πρώην πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα σχολίασε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών.
«Φοβερό rebranding, είναι το rebranding του αιώνα! Εγώ τον Τσίπρα τον παραδέχομαι. Ο Τσίπρας εμφανίζεται με το κόμμα ΕΛΑΣ, παίρνει 15,5% στις δημοσκοπήσεις, λένε διάφοροι κάθε μέρα “πολύ μεγάλη επιτυχία Τσίπρα, παίρνει 15,5%” όταν το ’23 πήρε 17,5% και ήταν αποτυχία» ανέφερε με σκωπτικό ύφος ο κ. Γεωργιάδης αναφερθείς στη δημιουργία του νέου κόμματος από τον πρώην πρωθυπουργό.
Και συνέχισε στο ίδιο μήκος κύματος: «Ο Τσίπρας είπε δεν θα συγκρίνομαι πια με το 17% ούτε με το 33% του ΣΥΡΙΖΑ, θα συγκρίνομαι με το 0. Αυτό πραγματικά είναι rebranding. Τον συγχαίρω. Το είχε σχεδιάσει προφανώς από την αρχή. Τους καθάρισε όλους σαν αυγά».
Μάλιστα, ο υπουργός Υγείας σχολίασε για τον Αλέξη Τσίπρα: «Ο άνθρωπος είναι Μακιαβέλι. Περιμένω πολύ να δω ποιους θα πάρει τελικά από τον ΣΥΡΙΖΑ πίσω, γιατί πιστεύω ότι τους περισσότερους θα τους κόψει».
Η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ υπογράμμισε τη θεαματική πρόοδο της Ελλάδας και το ρόλο που διαδραματίζει στην περιοχή
Τη θεαματική πρόοδο της ελληνικής οικονομίας και τον νέο ρόλο που διαδραματίζει πλέον η χώρα ως δύναμη σταθερότητας και μεταρρυθμίσεων υπογράμμισε η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα, στη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και πρόεδρο του Eurogroup Κυριάκο Πιερρακάκη, στις Βρυξέλλες.
Η κ. Γκεοργκίεβα έδωσε συγχαρητήρια στην Ελλάδα για όσα έχει πετύχει» προσθέτοντας ότι «η χώρα σήμερα συγκαταλέγεται στις κορυφαίες οικονομίες της Ευρώπης».
Από την πλευρά του, ο κ. Πιερρακάκης επεσήμανε στις δηλώσεις του ότι «η Ελλάδα επιβεβαιώνει τον ηγετικό της ρόλο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη»
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συμμετοχή της Ελλάδας στο SEETAC (Southeast Europe Regional Technical Assistance Centre), το νέο Περιφερειακό Κέντρο Τεχνικής Βοήθειας του ΔΝΤ για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στο οποίο η Ελλάδα συμμετέχει ως ιδρυτικός εταίρος.
«Σπουδαία η πορεία της Ελλάδας»
Μετά τη συνάντηση, η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ δήλωσε: «Σας ευχαριστώ θερμά. Η αποστολή μου σήμερα είναι να εκφράσω τη βαθιά μου ευγνωμοσύνη προς την Ελλάδα για τη σύμπραξή της με το ΔΝΤ σε μια προσπάθεια ενίσχυσης των δυνατοτήτων και της τεχνογνωσίας των χωρών που φιλοδοξούν να ενταχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα, θέλω να αναγνωρίσω τη σπουδαία πορεία της Ελλάδας, μιας χώρας που βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές δυσκολίες κατά τη διάρκεια της κρίσης της Ευρωζώνης, αλλά αναδείχθηκε σε μια χώρα που σήμερα συγκαταλέγεται στις κορυφαίες οικονομίες της Ευρώπης. Είναι μία από τις μόλις πέντε χώρες που καταγράφουν δημοσιονομικό πλεόνασμα, και αυτό το πλεόνασμα της δίνει τη δυνατότητα να μοιράζεται γενναιόδωρα την εμπειρία της και να στηρίζει οικονομικά χώρες που προχωρούν στην ενταξιακή τους πορεία προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επιτρέψτε μου να κλείσω με δύο μηνύματα:
Πρώτον, συγχαρητήρια στην Ελλάδα για όσα έχει πετύχει, για τη θεαματική της πρόοδο και για την ηγεσία που οδήγησε τη χώρα εκεί όπου βρίσκεται σήμερα. Ο δικός σας ρόλος υπήρξε καθοριστικός.
Και δεύτερον, εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο Κέντρο, το 18ο στην οικογένεια των περιφερειακών κέντρων του ΔΝΤ, και καλωσορίζω την Ελλάδα ως ιδρυτικό εταίρο αυτού του νέου εγχειρήματος. Είναι μια νέα εποχή συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και ΔΝΤ: από αποδέκτης τεχνικής βοήθειας, πάροχος τεχνογνωσίας προς άλλους».
Από την πλευρά του, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε: «Αγαπητή Κρισταλίνα, είναι μεγάλη χαρά να σας έχουμε σήμερα μαζί μας, εσάς, τη γενική διευθύντρια του ΔΝΤ, σε μια ημέρα που σηματοδοτείται από αυτή τη σημαντική ανακοίνωση που μόλις κάναμε: τη συμμετοχή της Ελλάδας στο SEETAC, το Περιφερειακό Κέντρο Τεχνικής Βοήθειας του ΔΝΤ για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η συμμετοχή αυτή θα στηριχθεί σε ετήσια συνεισφορά της Ελλάδας ύψους 1 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα πενταετίας. Θα ήθελα, ωστόσο, να υπογραμμίσω ότι, όπως κι εσείς επισημάνατε, δεν πρόκειται μόνο για μια οικονομική δέσμευση. Πρόκειται πρωτίστως για την τεχνογνωσία και τη γνώση που αποκτήσαμε μέσα από την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων. Διότι είναι ακριβώς αυτές οι μεταρρυθμίσεις που δημιουργούν βιώσιμα δημοσιονομικά πλεονάσματα και διατηρήσιμους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης.
Θα ήθελα να σταθώ σε δύο σημεία. Πρώτον η απόφαση αυτή έχει έντονο συμβολισμό. Αποτελεί ένα ισχυρό μήνυμα από την πλευρά μας. Διότι η Ελλάδα ήταν κάποτε μια χώρα που συμμετείχε σε πρόγραμμα του ΔΝΤ, ενώ σήμερα μετατρέπεται σε χώρα που συνεισφέρει μεταρρυθμιστική εμπειρία, γνώση και τεχνογνωσία σε χώρες των Δυτικών Βαλκανίων και τη Μολδαβία.
Και δεύτερον, αποτελεί μια έμπρακτη έκφραση του ηγετικού ρόλου της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή, ο οποίος για εμάς συνοδεύεται και από μεγαλύτερη ευθύνη: να συμβάλλουμε στην επιτάχυνση της σύγκλισης μεταξύ των χωρών της περιοχής, στην ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους και στην προώθηση μεγαλύτερης ευημερίας για όλους.
Σας ευχαριστώ και πάλι θερμά που βρίσκεστε σήμερα εδώ μαζί μας. Ανυπομονώ να συνεχίσουμε τις συζητήσεις μας τόσο σήμερα όσο και στο αυριανό Eurogroup στο Λουξεμβούργο».
Τι σηματοδοτεί η συμμετοχή της Ελλάδας στο SEETAC
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, η συμμετοχή της Ελλάδας στο SEETAC αποτελεί μια νέα φάση της συνεργασίας της χώρας με το ΔΝΤ και ενισχύει τον ρόλο της ως παράγοντα σταθερότητας, μεταρρυθμίσεων και μεταφοράς τεχνογνωσίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η Ελλάδα θα συνεισφέρει 1 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα πέντε χρόνια (συνολικά 5 εκατ. ευρώ), και θα συμμετέχει στη Συντονιστική Επιτροπή του Κέντρου, αποκτώντας θεσμικό ρόλο στη διαμόρφωση των στρατηγικών του προτεραιοτήτων, στην έγκριση των ετήσιων προγραμμάτων εργασίας και στην παρακολούθηση της υλοποίησής τους.
Το SEETAC αποτελεί το νέο Περιφερειακό Κέντρο Ανάπτυξης Ικανοτήτων του ΔΝΤ για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Θα συνεργάζεται με την Αλβανία, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, το Κόσοβο, το Μαυροβούνιο, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία και τη Μολδαβία, με στόχο την ενίσχυση των οικονομικών θεσμών και της χάραξης πολιτικής στις χώρες της περιοχής.
Η λειτουργία του θα επικεντρωθεί σε κρίσιμους τομείς οικονομικής διακυβέρνησης, όπως η δημοσιονομική πολιτική, η φορολογική διοίκηση, η διαχείριση δημόσιων οικονομικών, η νομισματική και χρηματοπιστωτική πολιτική, τα μακροοικονομικά πλαίσια και οι προβλέψεις, τα στατιστικά συστήματα, καθώς και νομικά και θεσμικά ζητήματα. Η υποστήριξη θα παρέχεται μέσω τεχνικής βοήθειας, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ανταλλαγής τεχνογνωσίας και πρακτικής συμβουλευτικής υποστήριξης.
Η πρωτοβουλία αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε μια περίοδο κατά την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση επαναφέρει τη διεύρυνση στο επίκεντρο της στρατηγικής της ατζέντας. Μέσω της συμμετοχής της στο Κέντρο, η Ελλάδα θα συμβάλει ενεργά στην προετοιμασία των χωρών της περιοχής για την ευρωπαϊκή τους πορεία, αξιοποιώντας την εμπειρία που απέκτησε από τις μεταρρυθμίσεις και τον εκσυγχρονισμό των θεσμών της τα τελευταία χρόνια.
Η πρωτοβουλία αποκτά πρόσθετη σημασία ενόψει και της ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2027, όταν η διεύρυνση και η ευρωπαϊκή προοπτική των Δυτικών Βαλκανίων αναμένεται να αποτελέσουν κορυφαίες ευρωπαϊκές προτεραιότητες.
Το SEETAC εντάσσεται στο παγκόσμιο δίκτυο των Περιφερειακών Κέντρων Ανάπτυξης Ικανοτήτων του ΔΝΤ και αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του έως τον Ιανουάριο του 2027. Θα έχει έδρα τη Ρώμη και θα λειτουργεί ως περιφερειακό γραφείο του ΔΝΤ για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Σύμφωνα πάντα με του υπουργείο, η συμμετοχή της Ελλάδας έχει και έναν επιπρόσθετο ιδιαίτερο συμβολισμό. Μια χώρα που πριν από λίγα χρόνια βρισκόταν σε πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής και δεχόταν τεχνική και χρηματοδοτική στήριξη από διεθνείς οργανισμούς συγκαταλέγεται πλέον στις χώρες που συμβάλλουν ενεργά στη χρηματοδότηση και στη μεταφορά τεχνογνωσίας προς άλλες χώρες. Από χώρα που λάμβανε βοήθεια, η Ελλάδα εξελίσσεται σε χώρα που μοιράζεται εμπειρίες, γνώσεις και καλές πρακτικές με τους γείτονές της και στηρίζει έμπρακτα την ευρωπαϊκή τους πορεία.
Έκτακτο επίδομα ύψους 150 ευρώ για την περίοδο του καλοκαιριού, προσφέρει στους πολίτες του ο δήμος της Νέας Σμύρνης, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης των πιο ευάλωτων ομάδων της περιοχής.
Οι αιτήσεις για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση άνοιξαν την Πέμπτη 4 Ιουνίου και η προθεσμία για την κατάθεση των δικαιολογητικών λήγει τη Δευτέρα 22 Ιουνίου.
Πώς γίνεται η αίτηση
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν αιτήσεις ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος αιτήσεων του Δήμου Νέας Σμύρνης στον παρακάτω σύνδεσμο: https://neasmyrni.otaplus.gr/sadns/ (ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ – Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση Για Έκτακτο Επίδομα Καλοκαίρι 2026)
Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου, αιτήσεις μέσω email δεν θα γίνονται δεκτές.
Οι εγκεκριμένοι ωφελούμενοι που έλαβαν την έκτακτη οικονομική ενίσχυση το Πάσχα του 2026, και επιθυμούν να λάβουν την έκτακτη οικονομική ενίσχυση του Καλοκαιριού 2026 θα χρειαστεί να καταθέσουν μόνο αίτηση χωρίς τα υπόλοιπα δικαιολογητικά.
Οι υπόλοιποι αιτούντες μαζί με τη συμπληρωμένη αίτηση, οφείλουν να επισυνάπτουν τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, ευκρινή και σκαναρισμένα. Για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτησή σας, συνιστάται η επισύναψη όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.
Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται
Για τους νέους αιτούντες απαιτείται η υποβολή σειράς δικαιολογητικών που αφορούν την ταυτοποίηση, την οικογενειακή κατάσταση, τα εισοδήματα και την περιουσιακή εικόνα του νοικοκυριού.
Κύρια δικαιολογητικά για όλους τους δικαιούχους
Φωτοτυπία Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου (συνοδευόμενου από άδεια παραμονής όπου απαιτείται) όλων των διαμενόντων στην οικία.
Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης (αυτεπάγγελτη αναζήτηση από την υπηρεσία).
Φωτοτυπία λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας, νερού ή τηλεφωνίας.
Αποδεικτικό ΙΒΑΝ σε έντυπη μορφή, όπου ο αιτών είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος (βεβαίωση τήρησης καταθετικού λογαριασμού ή φωτοτυπία της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου).
Δικαιολογητικά οικονομικής κατάστασης
Τελευταίο Εκκαθαριστικό Σημείωμα (όχι σύνοψη) όλων των διαμενόντων στην οικία.
Τελευταίο Ε9 ή Περιουσιολόγιο ή Δήλωση ΕΝΦΙΑ όλων των διαμενόντων στην οικία.
Εναλλακτικά:
Εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ (αίτηση και έγκριση).
Δικαιολογητικά κατά περίπτωση
Ηλεκτρονικό μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ (σε περίπτωση ενοικίου).
Δύο πρόσφατες αποδείξεις καταβολής ενοικίου (σε περίπτωση ληγμένου μισθωτηρίου).
Έντυπο Ε1 (σε περίπτωση φιλοξενίας ή παραχώρησης κατοικίας).
Βεβαίωση αστεγίας (εκδίδεται από την Υπηρεσία).
Αντίγραφο διαζυγίου και έγγραφα επιμέλειας παιδιών.
Υπεύθυνη δήλωση όπου δηλώνεται η διάσταση και το χρονικό διάστημα αυτής.
Πιστοποιητικό γέννησης (σε περίπτωση νεογέννητου).
Ληξιαρχική πράξη θανάτου (σε περίπτωση χηρείας).
Γνωμάτευση από το ΚΕΠΑ (σε περίπτωση ΑμεΑ).
Βεβαίωση ανεργίας από τη ΔΥΠΑ.
Σε περίπτωση αδυναμίας ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης και των δικαιολογητικών, θα υπάρχει η δυνατότητα αυτοπρόσωπης κατάθεσης στην Κοινωνική Υπηρεσία (Ελευθερίου Βενιζέλου 18, 2ος όροφος), έως τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, κατά τις ώρες 09:00 – 13:00.
Σύμφωνα με πλάνα από κάμερες ασφαλείας, το όχημα τυλίχθηκε αμέσως στις φλόγες και προσέκρουσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο
Ο 57χρονος συνταγματάρχης Νταμίρ Νταβίντοφ, επικεφαλής της διεύθυνσης εφοδιασμού πυροβολικού και πυρομαχικών πυραύλων των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, έπεσε νεκρός όταν εκρηκτικός μηχανισμός που είχε τοποθετηθεί κάτω από το αυτοκίνητό του, μια BMW X3, πυροδοτήθηκε γύρω στις 5:30 το πρωί της Τρίτης.
🚨 ZB30 BREAKING: MOSCOW CAR BOMB KILLS RUSSIAN AMMUNITION CHIEF 💥
A car bomb in Balashikha, just outside Moscow, has killed a senior Russian ammunition official. Investigators are on scene at the heavily damaged vehicle.
Authorities also discovered and safely detonated a second… pic.twitter.com/UajFxm1xvF
Το περιστατικό σημειώθηκε στην πόλη Μπαλασίκχα, κοντά στην κατοικία του. Σύμφωνα με πλάνα από κάμερες ασφαλείας, το όχημα τυλίχθηκε αμέσως στις φλόγες και προσέκρουσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο. Το Κρεμλίνο επιβεβαίωσε την έκρηξη την Τετάρτη, με τον εκπρόσωπο Ντμίτρι Πεσκόφ να δηλώνει ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν έχει ενημερωθεί, αποφεύγοντας ωστόσο να δώσει λεπτομέρειες για την πορεία των ερευνών των ειδικών υπηρεσιών.
Προσπάθησε να σβήσει την φωτιά πριν ξεψυχήσει
Αυτόπτες μάρτυρες έσπευσαν αμέσως στο σημείο της έκρηξης για να απεγκλωβίσουν τον οδηγό από τις φλόγες. Ένας από τους πολίτες που βοήθησαν τον Νταβίντοφ ανέφερε στο ανεξάρτητο μέσο Astra ότι ο συνταγματάρχης ήταν ακόμα ζωντανός όταν τον έβγαλαν από το αυτοκίνητο. Όπως δήλωσε, όλα του τα ρούχα είχαν παραδοθεί στις φλόγες, με τον ίδιο να προσπαθεί να σβήσει τη φωτιά στην μπλούζα του και να την σκίσει για να μην καεί το δέρμα του, αν και η σοβαρότητα των τραυμάτων του έδειχνε από την πρώτη στιγμή ότι δεν θα τα κατάφερνε. Ο Νταβίντοφ εξέπνευσε λίγα λεπτά αργότερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επίθεση αυτή προκαλεί έντονη αμηχανία στις ρωσικές υπηρεσίες ασφαλείας, καθώς σημειώθηκε λιγότερο από ένα μίλι μακριά από το σημείο όπου, πριν από περίπου έναν χρόνο, ο αντιστράτηγος Γιαροσλάβ Μοσκάλικ είχε δολοφονηθεί με σχεδόν πανομοιότυπο τρόπο.
Το δίκτυο δολιοφθορών των Ουκρανών
Η δολοφονία του Νταβίντοφ έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από στοχευμένες επιθέσεις εναντίον Ρώσων αξιωματικών, με τις ρωσικές αρχές να απαντούν όλο και συχνότερα με τοπικές διακοπές στο δίκτυο του ίντερνετ για να δυσκολέψουν τη δράση των κρυφών δικτύων.
Την ίδια ώρα, τα κρατικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν ότι την ίδια ημέρα αποτράπηκε μια ακόμα απόπειρα δολοφονίας υπαλλήλου επιστημονικής-βιομηχανικής επιχείρησης στη Μόσχα.
Σύμφωνα με τη ρωσική εξεταστική επιτροπή, μια έφηβη πήρε εκρηκτικό μηχανισμό από κρύπτη κατόπιν οδηγιών από Ουκρανούς καθοδηγητές και τον παρέδωσε σε έναν έφηβο, με τις αρχές να προχωρούν στη σύλληψη και των δύο πριν προλάβουν να χρησιμοποιήσουν τον μηχανισμό.
Στο στόχαστρο της SBU
Σύμφωνα με πληροφορίες που επιβεβαίωσε η Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας (SBU) στο μέσο ενημέρωσης The Insider, η επιχείρηση σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε από τις ουκρανικές μυστικές υπηρεσίες.
Ο Νταβίντοφ αποτελούσε εδώ και καιρό στόχο των ουκρανικών αρχών λόγω της φερόμενης συμμετοχής του σε εγκλήματα πολέμου. Σύμφωνα με την ουκρανική βάση δεδομένων «Βιβλίο των Εκτελεστών», ο Νταβίντοφ συμμετείχε άμεσα στον σχεδιασμό και την οργάνωση της ρωσικής στρατιωτικής εισβολής στις 24 Φεβρουαρίου 2022. Στα καθήκοντά του περιλαμβανόταν ο εφοδιασμός του στρατού με πυρομαχικά.
Ένα σοβαρό περιστατικό βίας σημειώθηκε στο Ίλιον, όταν ένας άνδρας οδηγός επιτέθηκε με γροθιές σε γυναίκα μέσα στο ίδιο της το αυτοκίνητο, μπροστά στα μάτια του ανήλικου παιδιού της, ύστερα από έντονη λογομαχία για την προτεραιότητα σε στενό δρόμο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Star, το συμβάν εκτυλίχθηκε το μεσημέρι της Τρίτης σε στενό διπλής κατεύθυνσης στα όρια Ιλίου και Καματερού, όταν δύο οχήματα που κινούνταν σε αντίθετες κατευθύνσεις βρέθηκαν αντικριστά, χωρίς κανείς από τους δύο οδηγούς να κάνει πίσω ώστε να δοθεί λύση στο αδιέξοδο.
Η γυναίκα οδηγός υποστηρίζει ότι δεν μπορούσε να υποχωρήσει, καθώς αν έκανε όπισθεν το όχημά της θα κατέληγε σε κεντρικό δρόμο με αυξημένη κυκλοφορία, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρό τροχαίο. Από την πλευρά του, ο άλλος οδηγός φέρεται να αρνήθηκε επίσης να κάνει πίσω, επικαλούμενος πρόσφατη χειρουργική επέμβαση.
Το επεισόδιο καταγράφηκε σε βίντεο που προβλήθηκε στην εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα». Σε αυτό φαίνεται ο άνδρας να βγαίνει από το όχημά του και να απευθύνεται στη γυναίκα, κάνοντάς της παρατηρήσεις για τον τρόπο που εισήλθε στον στενό δρόμο, δηλώνοντας μάλιστα ότι είναι επαγγελματίας οδηγός και ότι έχει υποβληθεί σε επέμβαση στον τένοντα.
Λίγο αργότερα, όταν η γυναίκα του ζήτησε να κάνει όπισθεν ώστε να αποσυμφορηθεί η κατάσταση, επισημαίνοντάς του ότι λόγω της κατάστασής του δεν θα έπρεπε να οδηγεί, εκείνος φέρεται να αντέδρασε έντονα. Πλησίασε το όχημά της, έσκυψε στο παράθυρο του οδηγού και την χτύπησε δυνατά στο πρόσωπο, τραυματίζοντάς την στο μάτι, ενώ στο πίσω κάθισμα βρισκόταν το παιδί της που έγινε μάρτυρας της επίθεσης.
Παρά τις φωνές των περιοίκων, ο δράστης δεν απομακρύνθηκε άμεσα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επέστρεψε τελικά στο αυτοκίνητό του, έκανε όπισθεν και έφυγε από το σημείο.
Κάτοικοι της περιοχής σημείωσαν τα στοιχεία του οχήματός του και τα παρέδωσαν στην αστυνομία, η οποία έφτασε άμεσα στο σημείο και ξεκίνησε έρευνες στο πλαίσιο του αυτοφώρου για τον εντοπισμό του.
Η γυναίκα υπέστη τραυματισμό στο μάτι και βρίσκεται σε κατάσταση σοκ, όπως και το ανήλικο παιδί της που βρέθηκε μπροστά στο βίαιο περιστατικό. Οι Αρχές συνεχίζουν τις έρευνες για την υπόθεση.
Το περιστατικό εκτυλίχθηκε το 2010 και το μοντέλο κατέθεσε την αγωγή εναντίον του Kanye West το 2024, αλλά η υπόθεση δεν έχει εκδικαστεί ακόμη
Ένα μοντέλο κατέθεσε αγωγή εναντίον του Kanye West, καθώς ισχυρίστηκε ότι ο ράπερ την κακοποίησε σεξουαλικά στα γυρίσματα ενός βίντεο κλιπ το 2010.
Η Jennifer An δήλωσε στο podcast του BBC«Fame Under Fire» ότι, ο Αμερικανός ράπερ είχε βάλει τα δάχτυλά του στο στόμα της κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μιας σκηνής για ένα βίντεο κλιπ, με αποτέλεσμα να νιώσει «ότι πνίγεται και ότι φοβάται».
Οι δικηγόροι του ράπερ δεν έχουν αρνηθεί ότι το περιστατικό συνέβη, αλλά υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για μια συναινετική πράξη, η οποία υπήρξε μέρος μιας «έντονης και προκλητικής θεατρικής παράστασης», καθώς ο Kanye West προσπαθούσε να μιμηθεί μια σκηνή από την ταινία «American Psycho».
Το βίντεοκλιπ «In For The Kill»
Όλα ξεκίνησαν το 2010, όταν η Jennifer -τότε 24 ετών- είχε προσληφθεί για να εμφανιστεί στο βίντεο κλιπ για το τραγούδι «In For The Kill» των La Roux. Στο βίντεοκλιπ, το οποίο γυρίστηκε σε ένα ξενοδοχείο στη Νέα Υόρκη, θα συμμετείχε και ο Kanye West, ένα γεγονός για το οποίο η Jennifer δεν είχε ενημερωθεί. Εκείνη την εποχή, η καριέρα της Jennifer είχε «απογειωθεί» καθώς το 2009 ήταν φιναλίστ στο America’s Next Top Model, γεγονός που την έκανε διάσημη σε όλες τις ΗΠΑ.
Μιλώντας στο podcast, η Jennifer θυμήθηκε ότι εκείνη την ημέρα το γύρισμα κυλούσε κανονικά μέχρι που κάποια στιγμή το συνεργείο άρχισε να πανικοβάλλεται και να φωνάζει: «Έρχεται ο Kanye, έρχεται ο Kanye».
Λίγα λεπτά μετά, όσα μοντέλα συμμετείχαν στα γυρίσματα «έκατσαν σε μια σειρά, σαν στρατιώτες» για να περιμένουν την άφιξη του West. Ξαφνικά, ο ράπερ μπήκε στον χώρο και, χωρίς να πει τίποτα, διάλεξε τρεις κοπέλες για να εμφανιστούν μαζί του στο βίντεο κλιπ, συμπεριλαμβανομένης της Jennifer.
Ο Kanye West
Invision
Συνεχίζοντας τα γυρίσματα, σύμφωνα με τα όσα είπε η Jennifer, ο West την πλησίασε, την κάθισε σε μία καρέκλα μπροστά στην κάμερα και εκείνος κάθισε απέναντί της, εκτός πλάνου.
«Δεν ήξερα τι θα γινόταν», είπε η Jennifer. «Δεν μου δόθηκαν οδηγίες. Μου είπαν απλώς να καθίσω σε αυτή την καρέκλα».
Τότε, ξεκίνησε η μουσική και ο West «άρχισε να με πνίγει με το ένα του χέρι. Στη συνέχεια τύλιξε το άλλο του χέρι γύρω από το λαιμό μου και συνέχισε να με στραγγαλίζει και με τα δύο χέρια», είπε. «Έπειτα, έβαλε πολλά δάχτυλα στο στόμα μου, τα μετακινούσε συνεχώς σαν να προσπαθούσε να με πνίξει». Η Jennifer εξήγησε ότι ο West έκανε αυτές τις κινήσεις «για να μιμηθεί το αναγκαστικό στοματικό σεξ», ενώ φώναζε: «Αυτό είναι τέχνη. Αυτό είναι γ***η τέχνη. Είμαι σαν τον Πικάσο».
Η Jennifer θυμήθηκε ότι άρχισε να πανικοβάλλεται και κοιτούσε γύρω της για να την βοηθήσει κάποιος, αλλά δεν το έκανε. «Νιώθω ότι προσπαθούσε να με αγγίξει όσο το δυνατόν περισσότερο», θυμήθηκε.
«Λίγα λεπτά μετά, έβγαλε τα χέρια του από το στόμα μου και έφυγε σαν να έλεγε “εντάξει πήρα αυτό που ήθελα”».
Η Jennifer An
Η Jennifer εξήγησε ότι δεν αντέδρασε όταν έγινε η πράξη γιατί φοβήθηκε ότι θα χάσει την δουλειά της, ενώ τόνισε ότι ο ράπερ δεν της μίλησε ούτε πριν, ούτε κατά τη διάρκεια, ούτε μετά τα γυρίσματα.
Μετά το περιστατικό, η Jennifer μίλησε με την τραγουδίστρια του συγκροτήματος, την Elly Jackson, η οποία της ζήτησε συγγνώμη για ό,τι είχε συμβεί.
«Την είχα ρωτήσει: «Δεν θα βάλεις αυτήν την σκηνή στο βίντεοκλιπ, έτσι; Μην το μοιραστείς με κανέναν, δεν θέλω να το δει η μαμά μου». Και εκείνη μου απάντησε: «Όχι, φυσικά όχι, δεν θα το έκανα ποτέ αυτό», είπε η Jennifer.
Τελικά, η σκηνή του Kanye West πράγματι «κόπηκε» από το βίντεο κλιπ.
Η Jennifer κατέθεσε αγωγή εναντίον του West το 2024. Η υπόθεση δεν έχει ακόμη εκδικαστεί και οι δικηγόροι του West κατέθεσαν αίτηση για να παραγραφεί η αγωγή νωρίτερα φέτος, υποστηρίζοντας ότι ο ράπερ θα πρέπει να προστατεύεται από την Πρώτη Τροπολογία του Συντάγματος των ΗΠΑ, η οποία διασφαλίζει την ελευθερία του λόγου ενός ατόμου.
Οι δικηγόροι του West ισχυρίστηκαν ότι η Jennifer δεν έφερε αντίρρηση στο περιστατικό, ούτε προσπάθησε να αποχωρήσει από την παράσταση.
Οι γιατροί προχώρησαν σε επείγουσα χειρουργική επέμβαση, καθώς έφερε σοβαρά τραύματα και στα δύο του χέρια
Επίθεση από καρχαρία δέχτηκε ένας λουόμενος σε μαρίνα στη Φλόριντα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά και να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.
Ειδικοτερα, η επίθεση σημειώθηκε το πρωί της Δευτέρας στη μαρίνα της Naval Support Activity (NSA) Panama City, χώρο αναψυχής που εξυπηρετεί στρατιωτικούς και πολίτες. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της βάσης, ο άνδρας βρισκόταν στο νερό κοντά στη μαρίνα κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματός του, όταν δέχθηκε την επίθεση.
Βίντεο που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου από τη στιγμή της επίθεσης, κατέγραψαν τον τραυματία να καλεί σε βοήθεια, ενώ όσοι βρίσκονταν στο σημείο προσπαθούσαν να καταλάβουν τι είχε συμβεί, με στιγμές πανικού να ακολουθούν μετά το συμβάν.
Στο σημείο έσπευσαν διασώστες, οι οποίοι του προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες και μετέφεραν τον άνδρα στο HCA Gulf Coast Hospital. Οι γιατροί προχώρησαν σε επείγουσα χειρουργική επέμβαση, καθώς έφερε σοβαρά τραύματα και στα δύο του χέρια.
Σύμφωνα με τις Αρχές, ο τραυματίας εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση και πρόκειται για πολιτικό εργαζόμενο της βάσης, ηλικίας 25 έως 30 ετών, ο οποίος απασχολείται στις εγκαταστάσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Ο Νίκος Δένδιας ανακοίνωσε τη δημιουργία επιτροπής mentoring για την υποστήριξη εταιρειών και ερευνητών και τόνισε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών καινοτομίας λόγω της ταχύτατης εξέλιξης των απειλών
Τους λόγους που η αμυντική καινοτομία συνιστά βασικό πυλώνα της μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελλάδας στη νέα εποχή με την εφαρμογή της «Ατζέντας 2030» ανέλυσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο οποίος παρευρέθηκε σήμερα στην εκδήλωση εταιρικού απολογισμού του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας «Δύο Χρόνια ΕΛΚΑΚ».
«Η πραγματικότητα είναι ότι το ΕΛΚΑΚ δεν είναι “παιδί” μιας έμπνευσης ή μιας σκέψης ή μιας θεώρησης. Είναι “παιδί” της ανάγκης, της μεγάλης ανάγκης. Και καλείται στην πραγματικότητα να επιλύσει δύο τεράστια προβλήματα για την πατρίδα μας» εξήγησε στην ομιλία του ο κ. Δένδιας.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρευρέθηκε σήμερα, στην εκδήλωση εταιρικού απολογισμού του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας “Δύο Χρόνια ΕΛΚΑΚ”, Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 (Γ.Τ ΥΠ.ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ/EUROKINISSI)Eurokinissi
«Το πρώτο πρόβλημα είναι να συνδέσει τις επιχειρησιακές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων με το σύστημα καινοτομίας της πατρίδας μας» είπε ο κ. Δένδιας και αναφέρθηκε ειδικότερα στο σύστημα «Κένταυρος» τονίζοντας ότι «είναι η απάντηση στο ερώτημα: Πώς αντιμετωπίζουμε σμήνη drones συγκεκριμένου τύπου;
«Η δεύτερη ανάγκη», συνέχισε, «είναι πώς βελτιώνουμε το ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών».
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρευρέθηκε σήμερα, στην εκδήλωση εταιρικού απολογισμού του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας “Δύο Χρόνια ΕΛΚΑΚ”, Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 (Γ.Τ ΥΠ.ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ/EUROKINISSI)Eurokinissi
«Μια φτωχή χώρα είναι πάντα μια αδύναμη χώρα. Μια χρεοκοπημένη χώρα δε -και το ζήσαμε- είναι τελείως αδύναμη χώρα. Όταν εκλιπαρείς -και το έχω ζήσει αυτό- ως υπουργός για να πληρώσεις τη μισθοδοσία του επόμενου μήνα στους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα, κατά τεκμήριο δεν έχεις καμιά ισχύ, καμία. Ουδείς σε υπολογίζει» ανέλυσε ο κ. Δένδιας.
«Το ΕΛΚΑΚ λειτουργεί ως ένας φορέας που διορθώνει την έλλειψη της αγοράς. Αυτά που οι Αγγλοσάξονες λένε “market failures”. Το “market failure” είναι ότι το τραπεζικό σύστημα δεν έχει καμία διάθεση, καμία δυνατότητα να ενισχύσει αυτές τις μικρές καινοτόμες επιχειρήσεις και τις καινοτόμες ιδέες, που όμως προέρχονται από εξαιρετικά και μεγαλοφυή μυαλά» υπογράμμισε.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρευρέθηκε σήμερα, στην εκδήλωση εταιρικού απολογισμού του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας “Δύο Χρόνια ΕΛΚΑΚ”, Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 (Γ.Τ ΥΠ.ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ/EUROKINISSI)Eurokinissi
«Αυτό έρχεται να καλύψει το ΕΛΚΑΚ και να δημιουργήσει προϊόντα που εξυπηρετούν την επιχειρησιακή ανάγκη ενός διαφορετικού συστήματος Ενόπλων Δυνάμεων που έχει μάθει να ρωτάει, και όχι να ζητάει. Και από την άλλη, να δημιουργήσει εξαγώγιμα προϊόντα για την ελληνική οικονομία και να ελαττώσει τα εισαγώγιμα στην ελληνική οικονομία.
Το ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών της χώρας παραμένει παθητικό. Αυτό είναι ένα επίσης πρόβλημα στα θεμέλια της εθνικής μας ασφάλειας» επισήμανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.
«Πρέπει να εξελιχθούμε, πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μας μοντέλο. Αυτή, λοιπόν, την ανάγκη έρχεται να καλύψει το ΕΛΚΑΚ» ανέφερε.
Και προσέθεσε ότι το ΕΛΚΑΚ «αυτό το «παιδί» της ανάγκης» που «περπάτησε και μίλησε» πρέπει να συμφωνήσουμε «ότι ήρθε η ώρα να τρέξει, διότι ο χρόνος που οι διαδικασίες σύμφωνα με το νόμο χρειάζονται είναι ευρύτερες χρονικά από το χρόνο εξέλιξης της καινοτομίας».
«Πρέπει να συντμήσουμε τους χρόνους, να τους συντμήσουμε πάρα πολύ» είπε και συμπλήρωσε: «Η χώρα αντιμετωπίζει απειλή. Δεν λειτουργούμε εν κενώ και πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε την απειλή, η οποία κινείται ταχύτατα».
«Η τεχνολογία είναι το μεγάλο μας αβαντάζ. Είναι μέγας εξομοιωτής των πάντων. Για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε τον μεγάλο εξομοιωτή που έχει σαν καύσιμη ύλη τα εκπληκτικά ελληνικά μυαλά, πρέπει να κόψουμε όλες αυτές τις κόκκινες λωρίδες, τα κόκκινα εμπόδια, που δεν αφήνουν να τρέξουμε» ξεκαθάρισε.
«Η τεχνολογία είναι το εργαλείο για να χτίσουμε και το ΕΛΚΑΚ είναι το εργαλείο για να κινητροδοτήσει την καινοτομία στη χώρα που είναι απαραίτητη» για την ανεξαρτησία της πατρίδας, εξήγησε ο κ. Δένδιας.
Υπογράμμισε ότι πιστεύει «στη συνεργασία με άλλες χώρες», στη συνεργασία με τη Γαλλία και τη συνεργασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη συνεργασία με το Ισραήλ αλλά και στη συνεργασία με τα διάφορα πανεπιστήμια, όπως το ΜΙΤ.
Εξήγγειλε ότι θα δημιουργηθεί μια Επιτροπή, ένα Συμβούλιο «mentoring», το οποίο «θα βοηθάει τις εταιρείες που έχουν την καλοσύνη και τα ερευνητικά κέντρα, και διδακτορικά, και τους ανθρώπους, και τους υπαλλήλους, και τους στρατιωτικούς που δουλεύουν για το ΕΛΚΑΚ, με το να τους ανοίγει “παράθυρα” θεώρησης, θέασης των νέων πραγμάτων».
Αυτό το «mentoring committee» όπως εξήγησε, θα «αποτελείται από Έλληνες καθηγητές και ερευνητές, είτε από το εσωτερικό είτε από το εξωτερικό, πολύ καλά και προσεκτικά επιλεγμένους, ακριβώς για να μας επιτρέψουν μέσα από μια χαραμάδα, να δούμε αυτό το αύριο που υπάρχει και που δεν το βλέπουμε όλοι, παρά μόνον όταν έχει γίνει γενική πραγματικότητα».
«Πρέπει να το δούμε σε πάρα πολύ αρχικά στάδια» είπε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, τόνισε «την ανάγκη της μεταρρύθμισης, αυτού του “παιδιού” (ΕΛΚΑΚ), για να μπορέσει να ανταποκριθεί στην ανάγκη της πατρίδας στους σύγχρονους καιρούς».
Και συμπλήρωσε: «Όμως, αυτό δεν αλλάζει ένα πολύ βασικό πράγμα που δικαιούται να έχει κάθε μάνα και κάθε πατέρας. Είμαι πολύ υπερήφανος, για το ΕΛΚΑΚ, όπως είμαι και πολύ υπερήφανος για την “Ατζέντα 2030” και τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις».
Οι εργασίες της εκδήλωσης ξεκίνησαν με την παρουσίαση του εταιρικού απολογισμού των δύο ετών λειτουργίας του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ) από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό του, Παντελή Τζωρτζάκη.
Στην εκδήλωση παρέστησαν, επίσης, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Δημήτριος Χούπης, ο γενικός γραμματέας Εθνικής Ασφάλειας της Προεδρίας της Κυβέρνησης Θάνος Ντόκος, ο αρχηγός ΓΕΝ, αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, ο αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, ο γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, υποστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, ο διευθυντής ΣΤ΄ Κλάδου του ΓΕΣ, υποστράτηγος Γεώργιος Πανούσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΒ, αντιναύαρχος ε.α. Αλέξανδρος Διακόπουλος, ο αντιναύαρχος ε.α. και πρώην πρόεδρος του ΕΛΚΑΚ Παναγιώτης Λυμπέρης, επίτιμοι αρχηγοί Γενικών Επιτελείων, πρέσβεις και μέλη διπλωματικών αντιπροσωπειών, ακόλουθοι Άμυνας, εκπρόσωποι Σωμάτων Ασφαλείας.
Στην εκδήλωση παρέστησαν ακόμα ο πρόεδρος του NATO Innovation Fund Dr. Ari Kristinn Jónsson, ο αναπληρωτής διευθυντής του Οργανισμού Αμυντικής Καινοτομίας της Γαλλίας (Agence de l’Innovation de Défense – AID) Nicolas Cordier-Lallouet, ο διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, η διευθύνουσα σύμβουλος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΑΤΕ) Άντα Λυμπεροπούλου, ο διευθυντής του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) Γιώργος Καρυδάκης, ο πρόεδρος του Τμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ Βάιος Λάππας, η πρόεδρος του Ιδρύματος Μποδοσάκη Αθηνά Δεσύπρη μέλη του ΔΣ του ΕΛΚΑΚ, εκπρόσωποι εταιρειών Αμυντικής Τεχνολογίας κά. Δ
Μετά από πολύμηνη έρευνα η ασφάλεια Ηρακλείου προχώρησαν στη σύλληψη τριών ατόμων, τα οποία εμπλέκονται σε περιστατικό που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ενός άνδρα στην περιοχή του Δήμου Γόρτυνας.
Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό έγινε την 1η Μαρτίου 2026, όταν το θύμα κινήθηκε με τη μοτοσικλέτα του προς αγροτική περιοχή. Λίγη ώρα αργότερα επέστρεψε στο σπίτι του εμφανίζοντας τραύματα στο πρόσωπο, σημάδια αιμορραγίας και σοβαρή διαταραχή της συνείδησής του, χωρίς να μπορεί να περιγράψει τι είχε συμβεί.
Αρχικά μεταφέρθηκε σε δομή υγείας της περιοχής και στη συνέχεια στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου, όπου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση λόγω σοβαρών κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών, κατέληξε έπειτα από πολυήμερη νοσηλεία στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Μετά από 21 ημέρες.
Η έρευνα της ασφάλειας Ηρακλείου σε συνδυασμό με το πόρισμα της ιατροδικαστικής εξέτασης, καταθέσεις μαρτύρων, ανάλυση βιντεοληπτικού υλικού και άλλα αποδεικτικά στοιχεία, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ο θανάσιμος τραυματισμός δεν οφειλόταν σε ατύχημα αλλά σε βίαιη ενέργεια. Οι αρχές εκτιμούν ότι το θύμα δέχθηκε χτύπημα στο κεφάλι με αμβλύ αντικείμενο και συγκεκριμένα με γκλίτσα.
Το πρωί της Τετάρτης πραγματοποιήθηκε συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση, κατά τη διάρκεια της οποίας προσήχθησαν και συνελήφθησαν οι τρεις εμπλεκόμενοι.
Παράλληλα διενεργήθηκαν έρευνες σε κατοικίες, οχήματα και ποιμνιοστάσια. Κατά τις έρευνες εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν κυνηγετικό όπλο, φυσίγγια, μαχαίρια, ποιμενικές ράβδοι καθώς και κινητά τηλέφωνα.
Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία και οδηγήθηκαν ενώπιον των αρμόδιων δικαστικών αρχών, ενώ η προανάκριση συνεχίζεται για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.
Η επίσημη ένταξη των νέων μέσων θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων διαδικασιών
Στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας αφίχθησαν το μεσημέρι της Τετάρτης τα τρία νέα ελικόπτερα τύπου Leonardo AW139, τα οποία εντάσσονται στον σχεδιασμό ενίσχυσης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και του Πυροσβεστικού Σώματος.
Πώς θα αξιοποιηθούν τα ελικόπτερα
Τα ελικόπτερα προορίζονται για αποστολές μεταφοράς προσωπικού, εναέριου συντονισμού επιχειρήσεων, έρευνας και διάσωσης, καθώς και αεροδιακομιδών, ενισχύοντας σημαντικά την επιχειρησιακή ετοιμότητα και την ανταπόκριση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Το Leonardo AW139 διαθέτει ισχυρούς κινητήρες, προηγμένα συστήματα αεροναυτιλίας με δυνατότητα μεταφοράς έως και 15 επιβατών, προσφέροντας υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Χάρη στην αξιοπιστία, τις επιδόσεις και την επιχειρησιακή ευελιξία του, αποτελεί ένα από τα πλέον διαδεδομένα ελικόπτερα στην κατηγορία του διεθνώς.
Η διαμόρφωση των νεοαποκτηθέντων ελικοπτέρων περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα και εξοπλισμό, όπως βαρούλκο διάσωσης (hoist), πλωτήρες έκτακτης ανάγκης, σύστημα εξωτερικής ανάρτησης φορτίου (cargo sling), ιατρικό εξοπλισμό και ηλεκτροοπτική/υπέρυθρη κάμερα (EO/IR), ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται με αποτελεσματικότητα και ασφάλεια σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρησιακών αποστολών.
Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει η διαδικασία παραλαβής τους από την αρμόδια επιτροπή, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου. Η προμήθεια των ελικοπτέρων υλοποιείται μέσω του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ» και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Με την ένταξη τους ενισχύονται περαιτέρω οι δυνατότητες αεροπορικής υποστήριξης του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας, ιδιαίτερα στους τομείς της έρευνας και διάσωσης, των αεροδιακομιδών και της διαχείρισης κρίσεων.
Η επίσημη ένταξη των νέων μέσων θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων διαδικασιών.
Ο δράστης πλησίασε το θύμα, το οποίο δεν έφερε πάνω του έγγραφα ταυτοποίησης αλλά προσδιορίζεται ως λευκής καταγωγής, και αφού το πυροβόλησε, τράπηκε σε φυγή προς τα βόρεια της πόλης. Οι κάμερες ασφαλείας της περιοχής έχουν καταγράψει τον δολοφόνο να φοράει βερμούδα και να κρατάει ένα κράνος ποδηλάτου.
Το όπλο στη στάση του λεωφορείου
Λίγη ώρα μετά την επίθεση, οι αστυνομικοί της καταλανικής αστυνομίας (Mossos d’Esquadra) κατάφεραν να εντοπίσουν το όπλο του εγκλήματος στην περιοχή Gràcia. Ο δράστης είχε κρύψει το πιστόλι κάτω από το κράνος ποδηλάτου, αφήνοντάς το κάτω από το κάθισμα μιας στάσης λεωφορείου στην πλατεία Gal·la Placídia.
???? Nuevo asesinato en plena calle en Zona Franca, Barcelona. 2 en menos de 1 mes. Asesinado a tiros un serbio de 40 años.
Ha ocurrido este domingo, 7 de junio, alrededor de las nueve de la noche, en unos patios interiores de unos pisos de la calle de la Mineria, en la Zona… pic.twitter.com/RkfTFmb2Zj
Η περιοχή του εγκλήματος αποκλείστηκε άμεσα, ενώ στο σημείο έστησαν ειδική τέντα για την κάλυψη της σορού, η οποία απομακρύνθηκε τελικά στις 12:30 μετά το μεσημέρι, παρουσία του επικεφαλής ερευνών Ραμόν Τσακόν και του δικαστή Λουίς Μαρτίνεθ.
Έκρηξη της ένοπλης βίας
Η δολοφονία συμπίπτει χρονικά με την αποψινή επίσκεψη του Πάπα Λέοντος ΙΔ’ στην Καταλονία. Οι αρχές πάντως ξεκαθαρίζουν ότι το περιστατικό δεν σχετίζεται με την έλευση του Ποντίφικα και δεν έχει επηρεάσει τα δρακόντεια μέτρα ασφαλείας. Την ίδια ώρα, η ανησυχία για την έξαρση της εγκληματικότητας εντείνεται, καθώς πρόκειται για τη δεύτερη δολοφονία στην πόλη σε λιγότερο από μία εβδομάδα, μετά την εκτέλεση ενός άνδρα με πισώπλατους πυροβολισμούς στη Zona Franca την περασμένη Κυριακή.
Brutal asesinato en la calle Balmes de Barcelona, delante de la comisaría del C.N.P.
A plena luz del día. Inseguridad, miedo, dominio de las calles por los criminales.
Οι αναλυτές της ισπανικής αστυνομίας συνδέουν την κατακόρυφη αύξηση των ένοπλων επεισοδίων -τα οποία έφτασαν τα 93 πέρυσι σημειώνοντας άνοδο 45%- με το ξεκαθάρισμα λογαριασμών γύρω από το λαθρεμπόριο ναρκωτικών και τις καλλιέργειες μαριχουάνας. Από την αρχή του έτους, έξι άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους από σφαίρες στην ευρύτερη περιοχή, οι τρεις εκ των οποίων μέσα στην πόλη της Βαρκελώνης.
Πατέρας, γιος και εργάτης στη Δικαιοσύνη – Εξετάζεται χτύπημα με ποιμενική ράβδο
Σε τρεις συλλήψεις μετατράπηκαν οι προσαγωγές που πραγματοποιήθηκαν το πρωί σε χωριά της Μεσαράς, στο πλαίσιο της έρευνας για τον θάνατο του 49χρονου Αλέξανδρου Δασκαλάκη από το Απεσωκάρι. Η επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. έγινε οργανωμένα, βάσει του προανακριτικού υλικού που έχει συλλεχθεί από την Ασφάλεια Ηρακλείου.
Οι συλληφθέντες είναι ένας πατέρας, ο γιος του, ο οποίος στο παρελθόν είχε απασχολήσει την επικαιρότητα λόγω της εμπλοκής του στην πολύκροτη υπόθεση Γιακουμάκηκαθώς και ένας εργάτης τους που ασχολείται με την κτηνοτροφία. Σύμφωνα με το cretalive, στον 32χρονο γιο και τον 59χρονο εργάτη αποδίδεται ρόλος φυσικού αυτουργού, ενώ στον 57χρονο πατέρα αποδίδεται ρόλος ηθικού αυτουργού.
Η υπόθεση διερευνάται ως θανατηφόρα σωματική βλάβη και πλέον περνά στη Δικαιοσύνη, η οποία θα αξιολογήσει όλα τα στοιχεία της προανάκρισης για την περαιτέρω ποινική μεταχείριση των κατηγορουμένων.
Στο πλαίσιο της έρευνας έχουν προκύψει καταθέσεις που, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, θεωρούνται ιδιαίτερα επιβαρυντικές για τους συλληφθέντες.
Από την πρώτη στιγμή μετά τον τραυματισμό του 49χρονου είχαν διατυπωθεί υποψίες από συγγενείς ότι δεν επρόκειτο για ατύχημα, κάτι που ενισχύθηκε και από την ιατροδικαστική έκθεση, η οποία κάνει λόγο για πιθανή ανθρωποκτονία.
Η προανάκριση, που ξεκίνησε από το Α.Τ. Φαιστού και συνεχίστηκε από την Ασφάλεια Ηρακλείου, συγκέντρωσε καταθέσεις, βιντεοληπτικό υλικό και λοιπά στοιχεία. Σύμφωνα με τη δικογραφία, το περιστατικό τοποθετείται χρονικά το πρωί της 1ης Μαρτίου 2026, όταν το θύμα κινούνταν με δίκυκλο σε αγροτική περιοχή.
Καθοριστικό στοιχείο θεωρείται το ιατροδικαστικό πόρισμα, που αποδίδει τον θάνατο σε βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, συμβατές με χτύπημα από θλων όργανο, γεγονός που ενισχύει το ενδεχόμενο εγκληματικής ενέργειας και όχι ατυχήματος.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της αστυνομικής έρευνας, δύο από τους κατηγορούμενους φέρονται να ενήργησαν έπειτα από παρότρυνση τρίτου προσώπου και να χτύπησαν το θύμα στο κεφάλι με αντικείμενο που πιθανόν ήταν ποιμενική ράβδος.
Ο 49χρονος επέστρεψε στο σπίτι του τραυματισμένος,εμφανίζοντας ρινορραγία, απώλεια προσανατολισμού και μειωμένο επίπεδο συνείδησης. Διακομίστηκε αρχικά στο Κέντρο Υγείας Μοιρών και στη συνέχεια στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου, όπου υποβλήθηκε σε σοβαρή χειρουργική επέμβαση και νοσηλεύτηκε στη ΜΕΘ για 21 ημέρες, μέχρι τον θάνατό του στις 22 Μαρτίου 2026.
Κατά την αστυνομική επιχείρηση της 10ης Ιουνίου 2026 έγιναν έρευνες σε σπίτια, ποιμνιοστάσια και οχήματα, όπου κατασχέθηκαν όπλα, φυσίγγια, ποιμενικές ράβδοι, μαχαίρια και κινητά τηλέφωνα, ενώ διαπιστώθηκαν και παραβάσεις σχετικές με τη νομοθεσία περί όπλων και την κτηνοτροφική σήμανση.
Κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για τη φωτιά, καίει σε αγροτοδασική έκταση
Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική για φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026, σε αγροτοδασική έκταση στον Ασπρόκαμπο Φθιώτιδας.
Σύμφωνα με ενημέρωση της Πυροσβεστικής, κινητοποιήθηκαν και επιχειρούν 36 πυροσβέστες με 2 ομάδες πεζοπόρων της 4ης ΕΜΟΔΕ, 10 οχήματα, δύο αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο.
Το ζήτημα του νερού βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι – SOS από επιστήμονες για τη Θεσσαλία
Το νερό, ένας πόρος που για δεκαετίες θεωρείτο αυτονόητος, εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά ζητήματα της Ελλάδας.
Η αυξανόμενη πίεση στους υδροφορείς, οι παρατεταμένες περίοδοι ξηρασίας και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής φέρνουν τη λειψυδρία στο προσκήνιο. Η Θεσσαλία, μία περιοχή που στηρίζει μεγάλο μέρος της αγροτικής παραγωγής της χώρας, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της συζήτησης, με ειδικούς να προειδοποιούν ότι οι αποφάσεις του σήμερα θα καθορίσουν την επάρκεια νερού των επόμενων δεκαετιών.
Σε αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με θέμα «Νερό και Θεσσαλία» στη Λάρισα, με τη συμμετοχή επιστημόνων, εκπροσώπων φορέων και στελεχών της αυτοδιοίκησης, οι οποίοι ανέλυσαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η περιοχή και κατέθεσαν προτάσεις για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων.
Οι ομιλητές ανέδειξαν το σοβαρό οικολογικό πρόβλημα που συνδέεται με το νερό στις δύο λεκάνες απορροής ποταμών της ΠεριφέρειαςΘεσσαλίας. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην κατάσταση που επικρατεί στη λεκάνη του Αχελώου, στην περιοχή του ημιτελούς φράγματος Συκιάς, όπου –όπως επισημάνθηκε– η πολύχρονη διακοπή της φυσικής ροής των ποταμών έχει επιφέρει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Παράλληλα, στο επίκεντρο βρέθηκε και η λεκάνη του Πηνειού, με τους συμμετέχοντες να περιγράφουν μια διαρκώς επιδεινούμενη εικόνα για τα επιφανειακά και υπόγεια υδάτινα οικοσυστήματα. Η αυξημένη ζήτηση νερού για άρδευση, σε συνδυασμό με τη ρύπανση από γεωργικές, αστικές και βιομηχανικές δραστηριότητες, ασκεί έντονες πιέσεις στους διαθέσιμους πόρους.
Ο ομότιμος καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δρ. Γεώργιος Μιγκίρος, αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή Οδηγία 2000/60 και υποστήριξε ότι η Θεσσαλία βρίσκεται σε κατάσταση υδατικού συναγερμού λόγω της διαχρονικής κακοδιαχείρισης των πόρων.
Όπως τόνισε, απαιτείται ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός με έργα αξιοποίησης υδάτων σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές, αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις και δράσεις εμπλουτισμού των υπόγειων υδροφορέων, ώστε να αποκατασταθεί η ισορροπία μεταξύ ζήτησης και διαθέσιμων αποθεμάτων.
Στο πλαίσιο της συζήτησης τέθηκε και το ζήτημα της ενίσχυσης των υδατικών αποθεμάτων της Θεσσαλίας μέσω μεταφοράς νερού από τον Αχελώο. Αρκετοί από τους συμμετέχοντες υποστήριξαν ότι μια τέτοια παρέμβαση θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του υδατικού ελλείμματος της περιοχής, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς ότι ο στόχος είναι η επέκταση των αρδευόμενων εκτάσεων.
Στη σημασία του διαλόγου, της συνεννόησης και της άμεσης λήψης μέτρων αναφέρθηκαν επίσης οι Ζήσης Αργυρόπουλος, Δημήτρης Ντογκούλης και Τάσος Μπαρμπούτης, υπογραμμίζοντας ότι το υδατικό πρόβλημα της Θεσσαλίας απαιτεί συντονισμένες παρεμβάσεις και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.
Ο πρόεδρος του ΟΔΥΘ και καθηγητής, Νίκος Δέρκας, παρουσίασε τον σχεδιασμό και τους στόχους του Οργανισμού, επισημαίνοντας τις δυσκολίες που συνοδεύουν το εγχείρημα, αλλά εκφράζοντας την αισιοδοξία ότι σύντομα θα μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως στον ρόλο του.
Τέλος, ο ομότιμος καθηγητής και πρώην πρύτανης, Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, στάθηκε στην ανάγκη ουσιαστικού και ειλικρινούς διαλόγου γύρω από το σύνθετο υδατικό ζήτημα της Θεσσαλίας, τονίζοντας ότι μόνο μέσα από τη σύνθεση διαφορετικών προσεγγίσεων μπορούν να προκύψουν βιώσιμες λύσεις για το μέλλον.
Τα νεότερα για την κατάσταση της υγείας του Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Συμεών
Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών υποβλήθηκε τη Δευτέρα 9 Ιουνίου 2026 σε προγραμματισμένη χειρουργική επέμβαση στο Ερρίκος Ντυνάν για την αφαίρεση καλοήθους όγκου της υπόφυσης.
Η επέμβαση ολοκληρώθηκε με επιτυχία, χωρίς περαιτέρω επιπλοκές.
Από τη στιγμή που έγινε γνωστό το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει, ο Μητροπολίτης δέχτηκε χιλιάδες μηνύματα συμπαράστασης και ευχές για ταχεία ανάρρωση από πιστούς και πολίτες που εκφράζουν την αγάπη και τον σεβασμό τους προς το πρόσωπό του.
Οι αγορές “σπρώχνουν” την Ελλάδα, 36 δισ. στο 10ετές ομόλογο
Με επιτόκιο ελαφρώς χαμηλότερο από τον αρχικό προγραμματισμό, χάρη στην μεγάλη ζήτηση, το ελληνικό Δημόσιο δανείστηκε σήμερα 3 δισ. ευρώ με την επανέκδοση του 10ετούς ομολόγου καλύπτοντας περίπου το 95% του δανειακού προγράμματος για το 2026.
Η ζήτηση για το δεκαετές ομολόγο έφθασε τα 36 δισ. ευρώ σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, με αποτέλεσμα το επιτόκιο του να διαμορφωθεί μόλις 0,68% υψηλότερα από το επιτόκιο διατραπεζικής (Mid Swap) δηλαδή περίπου στο 3,75%, ενώ, ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε ότι το επιτόκιο θα διαμορφωθεί 0,71% υψηλότερα από το επιτόκιο στην διατραπεζική, ήτοι στο 3,83%.
Το αρχικό κουπόνι (επιτόκιο) του ομολόγου όταν είχε εκδοθεί είχε διαμορφωθεί στο 3,375%.
Την επανέκδοση του ομολόγου είχαν αναλάβει για το ελληνικό Δημόσιο οι τράπεζες Alpha Bank, Barclays, Citi, Commerzbank, Nomura και Societe Generale.
Σε κάθε περίπτωση παρά το γεγονός ότι οι αγορές ομολόγων στην Ευρωζώνη κινούνται υπό την πίεση που δημιουργεί η διαφαινόμενη πρόθεση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να προχωρήσει αύριο (11/06) σε αύξηση των επιτοκίων της κατά 0,25%, η ελληνική αγορά εμφανίζει ανθεκτικότητα.
Η απόδοση του ελληνικού 10ετούς ομολόγου στη δευτερογενή αγορά (ΗΔΑΤ) κυμαίνεται στο 3,77%, και είναι μόλις 0,78% υψηλότερη από αυτήν (3,07%) του αντίστοιχου γερμανικού τίτλου.
Πάντως, το κόστος εξυπηρέτησης του δημοσίου Χρέους στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρωζώνη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat.
Συγκεκριμένα, το κόστος εξυπηρέτησης υποχώρησε οριακά το 2025 στο 2,18% από 2,27% το 2024, εξέλιξη που αντανακλά τη μεγάλη διάρκεια και την ιδιαίτερη δομή του ελληνικού χρέους. Ωστόσο, το κόστος εξυπηρέτησης του Δημόσιου Χρέους (Γενικής Κυβέρνησης) στο τέλος Μαρτίου 2026 ήταν 1,38% σε ταμειακή βάση συμπεριλαμβανομένων των swaps και 1,84% περιλαμβανομένων των swaps, πλέον αναβαλλόμενων τόκων των δανείων του EFSF, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους.
Την προηγούμενη εβδομάδα, ο ESM και ο EFSF άναψαν το «πράσινο φως» στην Κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει σε πρόωρη αποπληρωμή δανείων του Greek Loan Facility (GLF), ύψους 6,94 δισ. ευρώ, τα οποία αρχικά λήγουν την περίοδο 2029-2035, κάνοντας χρήση από τα ταμειακά διαθέσιμα του λεγόμενου “σκληρού μαξιλαριού”. Υπενθυμίζεται πως το Greek Loan Facility (GLF) αποτέλεσε μέρος του πρώτου πακέτου στήριξης προς την Ελλάδα το 2010 και περιλάμβανε διμερή δάνεια από 14 χώρες της ευρωζώνης, συνολικού ύψους 52,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων παραμένουν ανεξόφλητα περίπου 26,3 δισ. ευρώ.
Η συγκεκριμένη αποπληρωμή θεωρείται η δεύτερη μεγαλύτερη πρόωρη αποπληρωμή GLF μέχρι σήμερα, μετά από αντίστοιχη κίνηση το 2025.
«Το Σύνταγμα θα το υπερασπιστούν και θα το αναβιβάσουν με πραγματικές συμμετοχικές διαδικασίες οι άνθρωποι»
Για διαδικασίες «μαθητευόμενων μάγων» κατηγόρησε την κυβέρνηση η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, κατά την παρέμβασή της στη Βουλή στη συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος, προτείνοντας παράλληλα τη συγκρότηση Συντακτικής Συνέλευσης, ώστε ένα νέο Σύνταγμα να προκύψει μέσα από τη συμμετοχή των πολιτών.
Η κ. Κωνσταντοπούλου υποστήριξε ότι το Σύνταγμα αποτελεί κατάκτηση της κοινωνίας και όχι προνόμιο μιας κλειστής ομάδας ειδικών. «Το Σύνταγμα δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των συνταγματολόγων, είναι κατάκτηση του λαού που το απαίτησε και το υπερασπίστηκε», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι η υπεράσπισή του συνιστά «πατριωτικό καθήκον».
Παράλληλα, άφησε αιχμές κατά της κυβέρνησης και προσωπικά κατά του πρωθυπουργού, λέγοντας πως «το Σύνταγμά μας έχει ευθεία αναφορά στον άνθρωπο και δε θα το αναθεωρήσει κανένας πρωθυπουργός που αγωνιά να χρίσει Γραμματέα του κόμματος ένα πρόσωπο διαβλητό που θέλει να το παρουσιάσει ως νέο».
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας υπογράμμισε ότι οι όποιες αλλαγές στο θεμελιώδες κείμενο της χώρας πρέπει να προκύψουν μέσα από ανοιχτές και συμμετοχικές διαδικασίες. Όπως είπε, «το Σύνταγμα θα το υπερασπιστούν και θα το αναβιβάσουν με πραγματικές συμμετοχικές διαδικασίες οι άνθρωποι», ενώ σημείωσε ότι το πολιτικό πρόγραμμα του κόμματός της, με τίτλο «Ο άνθρωπος μπροστά», έχει ως βασική φιλοσοφία «η κοινωνία στο επίκεντρο».
«Ονειρευόμαστε για να φέρουμε τον άνθρωπο μπροστά και με τον ίδιο τρόπο των συμμετοχικών διαδικασιών, απευθυνόμαστε στους πολίτες για το Σύνταγμα», ανέφερε, κατηγορώντας παράλληλα την κυβέρνηση ότι προχωρά στην αναθεωρητική διαδικασία χωρίς ουσιαστική διαβούλευση. «Χωρίς να ρωτήσετε κανέναν ήρθατε με διαδικασίες μαθητευόμενων μάγων για να σπρώξετε μακριά την κοινωνία», δήλωσε από το βήμα της Βουλής.
Η κ. Κωνσταντοπούλου έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ενίσχυσης του κοινωνικού χαρακτήρα του κράτους και της προστασίας των δικαιωμάτων. «Να φτιάξουμε ένα κοινωνικό κράτος για όλους και να φροντίσουμε τα δικαιώματα των πιο ευάλωτων και να θωρακίσουμε τις επόμενες γενιές εξασφαλίζοντάς τους μια ζωή με αξιοπρέπεια, διασφαλίζοντας την ελευθερία», σημείωσε.
Αναφερόμενη στη λαϊκή κυριαρχία, τόνισε ότι «η μόνη απάντηση που θα έπρεπε να δίδεται στο ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο θα έπρεπε να είναι αυτό που αναφέρεται στο Σύνταγμα: Ο λαός!».
Παρουσιάζοντας τις προτάσεις της Πλεύσης Ελευθερίας για τη συνταγματική αναθεώρηση, η πρόεδρός της έκανε λόγο για «αρχή της λογοδοσίας», «αναζωογόνηση της δημοκρατίας» και «ενδυνάμωση των θεσμών». Μεταξύ των βασικών προτάσεων που ανέφερε περιλαμβάνονται η ενίσχυση του Κοινοβουλίου με υποχρεωτική συμμετοχή των βουλευτών και μεγαλύτερο άνοιγμα της Βουλής προς την κοινωνία, η καθιέρωση δημοψηφισμάτων, η εγγύηση πραγματικής δικαιοσύνης μέσω της εφαρμογής μεικτών ορκωτών δικαστηρίων, καθώς και η σύσταση Συντακτικής Συνέλευσης ώστε «το νέο Σύνταγμα να προέλθει από τους πολίτες».
Σύντομη συνάντηση στο περιθώριο της Διαδικασίας Συνεργασίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEECP) που διεξάγεται σήμερα στη Σόφια, είχαν ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης, με τον Τούρκο ομόλογό του Χακάν Φιντάν.
«Μονομερείς ενέργειες, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα»
Σε αυτό το πλαίσιο, και σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε στον Τούρκο ομόλογό του πως «μονομερείς ενέργειες δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα και δεν συμβάλλουν στη διατήρηση ήρεμου κλίματος ». Επανέλαβε δε πως η μία και μόνη διαφορά μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας παραμένει η οριοθέτηση Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης και υφαλοκρηπίδας.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, κατά τη συνάντηση, συζητήθηκε η η πορεία των διατλαντικών σχέσεων ενόψει της Συνόδου Κορυφής του Ιουλίου, στην Άγκυρα, καθώς και οι περιφερειακές εξελίξεις, με έμφαση την κατάσταση στην ευρύτερη Μέση Ανατολή και την Ανατολική Μεσόγειο.
Επιπρόσθετα, οι δύο υπουργοί συζήτησαν για τις εξελίξεις στο Κυπριακό, την επικείμενη συνάντηση με την Προσωπική Απεσταλμένη του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών για την Κύπρο και την πραγματοποίηση της άτυπης διευρυμένης συνάντησης για το Κυπριακό.
Τέλος οι κ.κ. Γεραπετρίτης και Φιντάν, συζήτησαν για τις διμερείς σχέσεις και συμφώνησαν να διατηρήσουν ανοιχτούς τους διαύλους επικοινωνίας.
Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση των δύο υπουργών Εξωτερικών, μετά την ανακοίνωση της Τουρκίας ότι θα κατατεθεί στην Εθνοσυνέλευση νομοσχέδιο για τη «Γαλάζια Πατρίδα», η ψήφιση του οποίου ως γνωστόν μετατέθηκε για το Φθινόπωρο.
Τελευταία φορά, οι κ.κ. Γεραπετρίτης και Φιντάν είχαν συναντηθεί τον Φεβρουάριο.
Η εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων στους Αμερικανούς έχει υποχωρήσει σε ιστορικό χαμηλό, καθώς μόνο ένας στους 10 ανθρώπους σε 15 χώρες βλέπει πλέον τις ΗΠΑ ως σύμμαχο
Η εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων σε μια αμερικανική «εγγύηση ασφάλειας» έχει υποχωρήσει σε ιστορικό χαμηλό, σύμφωνα με έρευνα, καθώς μόνο ένας στους 10 ανθρώπους σε 15 χώρες βλέπει τις ΗΠΑ ως σύμμαχο και η πλειοψηφία αμφιβάλλει ότι θα έσπευδε να τους βοηθήσει σε περίπτωση επίθεσης.
Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη από το think tank του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων (ECFR) πριν από τις κρίσιμες συνόδους κορυφής της G7 και του ΝΑΤΟ στη Γαλλία και την Τουρκία τις επόμενες εβδομάδες, αποκάλυψε «βαθιά ευρωπαϊκή δυσπιστία προς τις ΗΠΑ», ανέφεραν οι συγγραφείς.
Έδειξε επίσης ότι, ενώ πολλοί Ευρωπαίοι θεωρουν ότι οι σχέσεις με την Ουάσινγκτον θα βελτιωθούν μόλις ο Ντόναλντ Τραμπ αποχωρήσει από το αξίωμα, ήταν όλο και πιο έτοιμοι εν τω μεταξύ να προστατευτούν από την αναξιοπιστία των ΗΠΑ ενισχύοντας την άμυνα της Ευρώπης.
Η επιθετικότητα του Αμερικανού προέδρου στη Μέση Ανατολή, οι απειλές κατά της Γροιλανδίας, οι δεσμεύσεις για απόσυρση στρατευμάτων από τις ευρωπαϊκές βάσεις και ο σκεπτικισμός για το μέλλον του ΝΑΤΟ είχαν επίσης προκαλέσει έναν αυξανόμενο ευρωπαϊκό πραγματισμό, αναφέρει η έκθεση.
«Σε ολόκληρη την ήπειρο, υπάρχει σαφής υποστήριξη για τη μείωση της εξάρτησης από την Ουάσινγκτον», δήλωσε η Jana Kobzová, συν-συγγραφέας και ανώτερη ερευνήτρια πολιτικής του ECFR. «Οι Ευρωπαίοι είναι ολοένα και πιο ανοιχτοί σε υψηλότερες αμυντικές δαπάνες και, το πιο σημαντικό, δείχνουν έναν εντυπωσιακό βαθμό εμπιστοσύνης ότι οι γειτονικές χώρες θα τους βοηθήσουν σε μια κρίση».
Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε δημοσκοπήσεις που διεξήχθησαν τον Μάιο στην Αυστρία, τη Βουλγαρία, τη Δανία, την Εσθονία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Σουηδία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε ότι κατά μέσο όρο μόλις το 11% των ερωτηθέντων σε όλες τις χώρες θεωρούν πλέον τις ΗΠΑ ως σύμμαχο «που μοιράζεται τα συμφέροντα και τις αξίες μας».
Αυτό σε σύγκριση με 16% πριν από έξι μήνες και 22% τον Νοέμβριο του 2024. Η επικρατούσα άποψη ήταν ότι οι ΗΠΑ ήταν πλέον «απαραίτητος εταίρος», αν και το 13% του ευρωπαϊκού κοινού δήλωσε ότι θεωρούσε τις ΗΠΑ αντίπαλο και το 12% άμεσο αντίπαλο.
Οι πλειοψηφίες σε κάθε χώρα δεν ήταν πλέον σίγουρες ότι οι ΗΠΑ θα έσπευδαν να τους βοηθήσουν σε μια ενδεχόμενη επίθεση. Με εξαίρεση τη Βουλγαρία, οι περισσότεροι άνθρωποι -συμπεριλαμβανομένων χωρών με μεγάλα ακροδεξιά κόμματα όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Σουηδία- πίστευαν ότι «τουλάχιστον ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες» θα τους βοηθούσαν σε ένα παρόμοιο σενάριο.
Οι Ευρωπαίοι ήταν πλέον κατά μέσο όρο 4% πιο πιθανό να υποστηρίξουν υψηλότερες εθνικές αμυντικές δαπάνες σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την έρευνα, με την Ιταλία να είναι η μόνη χώρα όπου η σαφής πλειοψηφία παρέμεινε αντίθετη.
Κατά μέσο όρο, το 47% των ερωτηθέντων υποστήριξε το ιδανικό του συλλογικού δανεισμού της ΕΕ για τη χρηματοδότηση μεγαλύτερων αμυντικών δαπανών, ενώ το 35% τάχθηκε κατά. Η υποστήριξη ήταν ισχυρότερη στην Πορτογαλία (59%), τη Δανία (56%), την Ολλανδία (55%) και την Ισπανία.
Σε σχεδόν κάθε χώρα που συμμετείχε στην έρευνα, οι περισσότεροι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η χώρα τους θα πρέπει να μειώσει τη στρατηγική της εξάρτηση από το αμερικανικό στρατιωτικό υλικό, με τους υποστηρικτές της «αγοράς ευρωπαϊκών προϊόντων» να είναι οι πιο πολυάριθμοι στη Δανία (75%), την Ολλανδία (72%), τη Σουηδία (70%), την Πορτογαλία (69%), τη Γαλλία (66%), την Ελβετία (64%), το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία (και οι δύο 62%).
Υπήρξε, ωστόσο, σημαντικά λιγότερη υποστήριξη για την ιδέα της μείωσης των εγχώριων δημόσιων δαπανών για την κάλυψη υψηλότερων εθνικών αμυντικών προϋπολογισμών, με την αντίθεση να είναι ισχυρότερη στην Ιταλία (63%), την Αυστρία (59%), τη Γερμανία (56%), την Ισπανία (54%) και τη Δανία (52%).
Παρά την αύξηση του κόστους ενέργειας, το 44% των Ευρωπαίων δήλωσε ότι θα ήταν «μάλλον κακή» ή «πολύ κακή» ιδέα να ξαναρχίσουν οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη Ρωσία. Η φιλοδοξία της Ουκρανίας να ενταχθεί στην ΕΕ, ωστόσο, συνεχίζει να διχάζει την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη, με τους ερωτηθέντες σε χώρες όπως η Ουγγαρία, η Βουλγαρία, η Αυστρία, η Γερμανία, ακόμη και η Εσθονία, ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές του Κιέβου, να είναι πιο πιθανό να αντιταχθούν στην ένταξη της Ουκρανίας «στο τρέχον πλαίσιο» παρά να την υποστηρίξουν.
– Η δικογραφία περιλαμβάνει ανθρωποκτονία με πρόθεση κατά συρροή και παράβαση νομοθεσίας περί όπλων, και ο δράστης θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Αχαΐας
Μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες εξιχνιάστηκε το διπλό φονικό στον Λόγγο Αιγίου, καθώς τα στοιχεία κατά του 65χρονου Ιταλού ήταν αδιάσειστα και τον ενοχοποιούσαν από την πρώτη στιγμή, αναφορικά με τη δολοφονία της 54χρονης συντρόφου του και του 26χρονου γιου της.
Οι Αρχές βρήκαν στο σπίτι τον φερόμενο ως δολοφόνο και τα πτώματα σε διαφορετικά δωμάτια. Όπως προέκυψε από την ιατροδικαστική εξέταση, πρώτα σκότωσε τον γιο με μαχαίρι και πιστόλι, κι ακολούθως την σύντροφό του.
Μέχρι κι αυτή την ώρα αρνείταιότιέχειτελέσειτο έγκλημα και δηλώνει σοκαρισμένος από το θέαμα που αντίκρισε.
Σύμφωνα με τις Αρχές, που εξέδωσαν σχετική ενημέρωση, συνελήφθη σήμερα 10-06-2026, στο Αίγιο, αλλοδαπός άνδρας, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για ανθρωποκτονίαμεπρόθεσηκατάσυρροή και παράβαση της νομοθεσίαςπερίόπλων.
Ειδικότερα, στις 09-06-2026, το μεσημέρι, η Ελληνική Αστυνομία ενημερώθηκε για τον εντοπισμό δύο σορών εντός οικίας, στον Λόγγο Αιγιαλείας και διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για 54χρονη ημεδαπή γυναίκα και για τον 26χρονο υιό της.
Τραύματα από μαχαίρι έπειτα από πάλη
Από την αυτοψία που διενεργήθηκε από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αιγιαλείας, του Τμήματος Εγκληματολογικών Ερευνών Δυτικής Ελλάδας και του Ιατροδικαστή Πατρών, διαπιστώθηκε ότι τα θύματα έφεραν πολλαπλά τραύματα από νύσσον και τέμνον όργανο (μαχαίρι) έπειτα από πάλη, ενώ ο 26χρονος έφερε επιπλέον τραύμααπόόπλο τύπου φλόμπερ στον κρόταφο.
«Μίλησαν» τα πλυμένα ρούχα με τις κηλίδες αίματος και η κάμερα του γείτονα
Από την αστυνομική έρευνα, τη συνεκτίμηση των ευρημάτων στη σκηνή του εγκλήματος, συμπεριλαμβανομένων προσφάτως πλυμένων ρούχων με κηλίδες αίματος και την αξιοποίηση βιντεοληπτικού υλικού από γειτονική οικία, ο κατηγορούμενος φέρεται να επιτέθηκε με μαχαίρι και με όπλο (εξ επαφής) στον 26χρονο και με μαχαίρι στην 54χρονη.
Εντός της οικίας όπου εντοπίστηκαν οι δύο σωροί, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν τα εξής:
Ένα μεγάλο μαχαίρι κουζίνας με λάμα μήκους -20- εκατοστών και
Ένα κυνηγετικό όπλο, τύπου φλόμπερ, άγνωστης μάρκας, το οποίο έφερε εντός της θαλάμης του ένα πυροδοτημένο φυσίγγιο.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αχαΐας / Παράλληλη Έδρα Αιγίου.
Σε νέο κύκλο υψηλών τόνων και σκληρής ρητορικής, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επανήλθε με ευθείες αιχμές για την Κύπρο και την Ανατολική Μεσόγειο, ανεβάζοντας εκ νέου την ένταση.
Ο Τούρκος πρόεδρος υποστήριξε ότι «βλέπουμε προσπάθεια να ανάψει νέα φωτιά διχασμού στη Μεσόγειο, ειδικά στο νησί της Κύπρου», ενώ έκανε λόγο για «ορισμένες μικρές δομές, των οποίων οι φιλοδοξίες ξεπερνούν κατά πολύ το μέγεθός τους», τις οποίες κατηγόρησε ότι «έχουν επιβιβαστεί στη βάρκα της ισραηλινής πρόκλησης και λειτουργούν ως εργολάβοι του σιωνισμού στην Ανατολική Μεσόγειο».
“Doğu Akdeniz’de Türkiye’nin ve Kıbrıs Türkü’nün hak ve hukukuna kast edilirse cevabımız çok sert olur”
Cumhurbaşkanı Erdoğan: İhtirasları cüsselerini aşan bazı yapılar İsrail’in fitne kayığına binmişler, Doğu Akdeniz’de hayal peşine düşmüşler. Kimse macera peşinde koşmasın. pic.twitter.com/h0kiGux2ge
Ο Ερντογάν ισχυρίστηκε ότι «κανείς δεν πρέπει να αναζητά περιπέτειες» και «κανείς δεν πρέπει να προσκολλάται σε αυτό το δίκτυο». «Αν θιγούν τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας και του τουρκοκυπριακού λαού στην Ανατολική Μεσόγειο, η απάντησή μας θα είναι πολύ καθαρή και σκληρή», προσέθεσε.
Παράλληλα, συνέδεσε τις εξελίξεις στην Κύπρο με την κατάσταση στη Συρία και τον Λίβανο, υποστηρίζοντας ότι η ασφάλεια της Τουρκίας εκτείνεται πέρα από τα σύνορα της χώρας.
Ακόμη, «εξαπέλυσε« σφοδρή επίθεση κατά του Ισραήλ και της κυβέρνησης Νετανιάχου, κάνοντας λόγο για «πηγή αστάθειας» και «εργοστάσιο εντάσεων» στην περιοχή, ενώ υποστήριξε ότι η διεθνής κοινότητα δεν αντιδρά επαρκώς.
Αίσθηση προκάλεσε και η ιστορική αναφορά στο 1453, με αιχμές κατά όσων, όπως είπε, «στοχοποιούν την Κωνσταντινούπολη του Φατίχ», εντάσσοντας τη ρητορική του σε ένα πλαίσιο πρωτοφανούς πολιτικής πόλωσης.
Ο Ερντογάν κατέληξε ότι η Άγκυρα «δεν θα επιτρέψει τετελεσμένα» σε καμία περιοχή που θεωρείται κρίσιμη για τα συμφέροντα του τουρκικού λαού, επιμένοντας ότι η ηγεσία θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο.
Για τα «κίτρινα» κτίρια η ενίσχυση ανέρχεται σε 4.000 ευρώ, ενώ για τα «κόκκινα» σε 6.000 ευρώ
Συνολικά 60 αυτοψίες κτιρίων έχουν πραγματοποιηθεί έως και χθες βράδυ από τα κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ.) στις πληγείσες από την πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα, περιοχές της Βόρειας Εύβοιας. Όπως έγινε γνωστό από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, από αυτές 34 κτίρια χαρακτηρίστηκαν «πράσινα» (κατάλληλα για χρήση), 26 «κίτρινα» (προσωρινά ακατάλληλα για χρήση), ενώ δεν καταγράφηκε κανένα «κόκκινο» κτίριο.
Αναλυτικά:
* Προκόπι: 42 αυτοψίες (24 πράσινα, 18 κίτρινα)
* Δαφνούσσα: 11 αυτοψίες (6 πράσινα, 5 κίτρινα)
* Σπαθάρι: 7 αυτοψίες (4 πράσινα, 3 κίτρινα)
Οι αυτοψίες των κλιμακίων της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ.) στις πληγείσες περιοχές της Βόρειας Εύβοιας, συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, υπό τον συντονισμό της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής.
Στη Βόρεια Εύβοια επιχειρούν συνολικά έξι κλιμάκια της Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ., εκ των οποίων τέσσερα διμελή και δύο τριμελή. Τα συνεργεία θα παραμείνουν στην περιοχή μέχρι την ολοκλήρωση των αυτοψιών, σύμφωνα με τις υποδείξεις της δημοτικής αρχής. Η διαδικασία, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, «παρουσιάζει ιδιαίτερες επιχειρησιακές απαιτήσεις, καθώς πρόκειται για οικισμούς που βρίσκονται σε σημαντική απόσταση μεταξύ τους και στους οποίους εντοπίζονται περιορισμένες βλάβες σε ένα ή δύο κτίρια ανά οικισμό. Με την ενίσχυση των συνεργείων, εκτιμάται ότι οι αυτοψίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος της εβδομάδας».
Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει η συγκέντρωση των αιτήσεων των πολιτών για τη χορήγηση της πρώτης οικονομικής ενίσχυσης και των επιδομάτων πρώτων βιοτικών αναγκών. Ο Δήμος προχωρά στον αρχικό έλεγχο και τη σύνταξη των καταλόγων των δικαιούχων, τους οποίους αποστέλλει στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής. Μετά την παραλαβή πλήρων και ορθών στοιχείων, η εκταμίευση των προβλεπόμενων ενισχύσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί εντός μίας εβδομάδας, όπως σημειώνεται.
Υπενθυμίζεται ότι για τα κτίρια που χαρακτηρίζονται «πράσινα» προβλέπεται οικονομική ενίσχυση ύψους 2.000 ευρώ για την κάλυψη αναγκών οικοσκευής και νοικοκυριού. Για τα «κίτρινα» κτίρια η ενίσχυση ανέρχεται σε 4.000 ευρώ, ενώ για τα «κόκκινα» σε 6.000 ευρώ. Επιπλέον, χορηγείται επίδομα πρώτων βιοτικών αναγκών ύψους 600 ευρώ στους κατοίκους πληγέντων κτιρίων. Παράλληλα, οι δικαιούχοι μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα προσωρινής στέγασης, λαμβάνοντας επίδομα ενοικίου για διάστημα έως δύο ετών, το οποίο κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ μηνιαίως, ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι από το 2025 η στεγαστική συνδρομή για την αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων καλύπτεται πλέον κατά 100% από το Δημόσιο. Για κτίρια που χρήζουν επισκευής, η ενίσχυση μπορεί να φθάσει περίπου τις 30.000 ευρώ, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του ακινήτου και την έκταση των ζημιών, ενώ για περιπτώσεις ανακατασκευής μπορεί να ανέλθει έως και τις 150.000 ευρώ.
Ο Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε νέα επίθεση κατά του Ιράν, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πώς ο «νταής της Μέσης Ανατολής έχει πεθάνει».
«Ο στρατός του Ιράν είναι ένα απόλυτο χάος. Μεγάλο μέρος του, όπως το Πολεμικό Ναυτικό και η Πολεμική Αεροπορία, δεν υπάρχει καν πια – έχουν ηττηθεί ολοκληρωτικά. Το Ιράν είναι μόνο λόγια και καθόλου πράξεις. Ο “νταής” της Μέσης Ανατολής είναι ΝΕΚΡΟΣ!!! Αργήσανε πάρα πολύ να διαπραγματευτούν μια συμφωνία που θα ήταν εξαιρετική για αυτούς, και τώρα θα πρέπει να πληρώσουν το τίμημα!!!», έγραψε χαρακτηριστικά ο Αμερικανός πρόεδρος στο Truth Social.
Όσα είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης για τις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται για το κυκλοφοριακό στην Αττική
Τρεις σημαντικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική προανήγγειλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής του συνέντευξης.
Μιλώντας στο ΣΚΑΪ 100,3, ο κ. Χατηζηδάκης ανέφερε πως οι τρεις παρεμβάσεις είναι οι εξής:
Παράκαμψη Κηφισού,
Διαχείριση κυκλοφορίας στον συγκεκριμένο οδικό άξονα
Υπόγεια σύνδεση της λεωφόρου Κατεχάκη με τη Βουλιαγμένης
Ο θεσμός των πρότυπων προτάσεων
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, «η παράκαμψη του Κηφισού, δηλαδή η σύνδεση των αξόνων Αθηνών – Λαμίας και Αθηνών – Κορίνθου χωρίς – όπως γίνεται σήμερα – να περνούν τα οχήματα από το κέντρο της Αθήνας θα είναι ένα από τα πρώτα έργα στα οποία θα εφαρμοστεί ο θεσμός των προτύπων προτάσεων».
Ο ίδιος τόνισε πως οι πρότυπες προτάσεις είναι η δυνατότητα, που παρέχεται σε μία εταιρεία να προτείνει την κατασκευή ενός έργου, την οποία ακολουθεί η διενέργεια διαγωνισμού και η ανάθεση του έργου στο μειοδότη. «Χρειάζεται όμως περαιτέρω προετοιμασία για το εν λόγω θέμα», έσπευσε να συμπληρώσει.
«Το δεύτερο θέμα είναι η διαχείριση της κυκλοφορίας στον Κηφισό. Το τρίτο, η αποσυμφόρηση του νότιου άξονα ιδιαίτερα μετά τα έργα που εξελίσσονται στο Ελληνικό, και η σύνδεση της λεωφόρου Κατεχάκη – Καρέα μέσω τούνελ με την λεωφόρο Βουλιαγμένης», τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.
Ο ίδιος επεσήμανε πως και οι «τρεις πρωτοβουλίες δεν βρίσκονται απλά στο επίπεδο της έκθεσης ιδεών. Ωστόσο έχουν τεχνική περιπλοκότητα και απαιτείται περαιτέρω προεργασία που πιστεύω δεν θα αργήσει».
«Εκτός από την τεχνική συνθετότητα δεν πρέπει να υποτιμάται ότι για όλα τα έργα απαιτούνται χρήματα. Και για τη σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με τον Κηφισό, έχει προχωρήσει ο διαγωνισμός αλλά υπάρχει δημοσιονομική πίεση. Παρά τη μόνιμη αύξηση των σχετικών κονδυλίων κατά 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, τα διαθέσιμα χρήματα είναι λιγότερα σε σχέση με τα αιτήματα. Συνεπώς είναι απαραίτητο να γίνεται μια στάθμιση», τόνισε.
Παράλληλα, όπως ανέφερε, είναι σε εξέλιξη συζητήσεις του ΔΕΔΔΗΕ με τα συναρμόδια υπουργεία για τη διαχείριση των έργων, που σχετίζονται με τα υπόγεια δίκτυα και τη σχετική ενόχληση των κατοίκων.
Εξελίξεις στη διαχείριση των απορριμμάτων
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης προανήγγειλε επίσης εξελίξεις μέσα στον Ιούλιο στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Αττική. Στόχος, όπως είπε, είναι η αύξηση της ανακύκλωσης και ο περιορισμός του όγκου των σκουπιδιών που θάβονται και τις λύσεις στην κατεύθυνση αυτή τις επεξεργάζεται η Περιφέρεια σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. «Δεν μπορεί να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, να μην έχουμε ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων», ανέφερε ο Κωστής Χατζηδάκης.
«Στις περισσότερες περιοχές της χώρας το θέμα έχει επιλυθεί. Στο Λεκανοπέδιο είναι πιο σύνθετο, αλλά μέσα στον Ιούλιο θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις και θα προχωρήσουμε γιατί το θέμα είναι πιεστικό. Η παλιά μονάδα της ΕΜΑΚ στη Φυλή θα εκσυγχρονιστεί, η δεύτερη μονάδα στο Σχιστό θα προχωρήσει με ΣΔΙΤ. Μέρος της εξίσωσης είναι και η ενεργειακή αξιοποίηση των απορριμμάτων. Θα υπάρχουν ιδιωτικές εταιρείες που θα αγοράζουν σκουπίδια για να τα αξιοποιούν στην παραγωγή ενέργειας, όπως γίνεται και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες».
Χιλιάδες πολίτες που είδαν το όνομά τους να μένει εκτός των οριστικών πινάκων του Κοινωνικού Τουρισμού αποκτούν ξανά ελπίδες για καλοκαιρινές αποδράσεις με επιδότηση.
Η ΔΥΠΑ και το υπουργείο Εργασίας εξετάζουν την ενίσχυση του προγράμματος με 30.000 επιπλέονεπιταγές, «ανοίγοντας» τον δρόμο για την ένταξη επιλαχόντων χωρίς νέα διαδικασία αιτήσεων. Η αυξημένη ζήτηση που κατέγραψε εφέτος το πρόγραμμα, οδηγεί σε μία σημαντική «ανάσα» για χιλιάδες νοικοκυριά που αναζητούν οικονομικές διακοπές σε όλη τη χώρα.
Οι επιπλέον 30.000 δικαιούχοι θα προκύψουν αυτόματα από τους ήδη δημοσιευμένους πίνακες κατάταξης, χωρίς να απαιτηθεί νέα αίτηση, επανυποβολή δικαιολογητικών ή κάποια άλλη διαδικασία από την πλευρά των πολιτών.
Η επιλογή θα γίνει με βάση τη μοριοδότηση που έχει ήδη οριστικοποιηθεί.
Η ΔΥΠΑ δέχτηκε μεγάλο αριθμό αιτήσεων, γεγονός που άφησε εκτός χιλιάδες ενδιαφερόμενους παρά το γεγονός ότι πληρούσαν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις συμμετοχής.
Οι νέοι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν την επιταγή τους για διαμονή σε τουριστικάκαταλύματα που συμμετέχουν στο μητρώο παρόχων του προγράμματος, απολαμβάνοντας έως 6 διανυκτερεύσεις με ιδιαίτερα χαμηλή ιδιωτική συμμετοχή. Το ποσό που καταβάλλεται από τους ωφελούμενους κυμαίνεται από 1 έως 12 ευρώ ανά διανυκτέρευση, ανάλογα με την κατηγορία του καταλύματος και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Παράλληλα, για ορισμένες περιοχές της χώρας προβλέπονται ακόμη πιο ευνοϊκές παροχές, με μηδενική οικονομική συμμετοχή και αυξημένο αριθμό διανυκτερεύσεων. Οι δικαιούχοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως 10 δωρεάν διανυκτερεύσεις σε Λέρο, Μυτιλήνη, Χίο, Κω, Σάμο και Ρόδο, ενώ στις περιοχές της Βόρειας Εύβοιας, της Μαγνησίας, της Καρδίτσας, της Λάρισας, των Τρικάλων και του Έβρου οι δωρεάν διανυκτερεύσεις φτάνουν έως και τις 12.
Στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται και η επιδότηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με τους δικαιούχους να καταβάλλουν το 25% της αξίας του εισιτηρίου, ενώ για τα άτομα με αναπηρία άνω του 50% η μετακίνηση παρέχεται χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
Η τελική απόφαση για την επέκταση του προγράμματος αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα κι εφόσον εγκριθεί, θα αυξήσει σημαντικά τον συνολικό αριθμό των ωφελούμενων, δίνοντας δεύτερη ευκαιρία σε χιλιάδες επιλαχόντες να οργανώσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές με την οικονομική στήριξη της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, έγινε σήμερα ο μακροβιότερος εκλεγμένος πρωθυπουργός στην ιστορία της χώρας – Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη
Ο Ναρέντρα Μόντι έγινε σήμερα ο μακροβιότερος εκλεγμένος πρωθυπουργός στην ιστορία της Ινδίας.
Ο Μόντι ορκίστηκε για πρώτη φορά στις 26 Μαΐου 2014 και ξεπέρασε το ιστορικό ρεκόρ του Τζαβαχαρλάλ Νεχρού, ο οποίος είχε αναλάβει καθήκοντα ως εκλεγμένος πρωθυπουργός στις 13 Μαΐου 1952 και παρέμεινε στη θέση έως τις 27 Μαΐου 1964. Η θητεία του Νεχρού διήρκεσε συνολικά 4.398 ημέρες, ενώ η συνεχής παραμονή του Μόντι στην πρωθυπουργία έφτασε σήμερα τις 4.399 ημέρες.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον συνεχάρη, μέσω δημοσίευσης στα κοινωνικά δίκτυα. «Συγχαρητήρια στον Ναρέντρα Μόντι για την ανάδειξη στον μακροβιότερο εκλεγμένο πρωθυπουργό της Ινδίας. Ανυπομονώ να εμβαθύνουμε περαιτέρω τη στρατηγική μας εταιρική σχέση και τη συνεργασία μας. Μαζί, η Ελλάδα και η Ινδία θα συνεχίσουν να χτίζουν γέφυρες μεταξύ Ευρώπης και Ασίας προς όφελος των λαών μας», έγραψε.
Congratulations @narendramodi on becoming India’s longest-serving elected Prime Minister. I look forward to further deepening our strategic partnership and cooperation. Together, Greece & India will continue building bridges between Europe and Asia for the benefit of our peoples.
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) June 10, 2026
Το επίτευγμα του Μόντι θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένου του μεγέθους και της πολυπλοκότητας της διακυβέρνησης της Ινδίας, μίας χώρας με περισσότερους από 1,4 δισ. κατοίκους και έντονη γλωσσική, πολιτισμική, θρησκευτική και γεωγραφική πολυμορφία.
Σε μία περίοδο κατά την οποία πολλές χώρες έχουν βιώσει πολιτική αστάθεια, συχνές αλλαγές κυβερνήσεων και αβεβαιότητα στη χάραξη πολιτικής, η Ινδία έχει διατηρήσει συνέχεια στη διακυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία. Αυτό αντανακλά τη διαρκή εμπιστοσύνη των πολιτών προς τον Μόντι μέσα από τρεις διαδοχικές εθνικές εκλογικές νίκες στη μεγαλύτερη δημοκρατία του κόσμου, σύμφωνα με τα ινδικά Μέσα ενημέρωσης.
Διεθνείς δημοσκοπήσεις έχουν κατά καιρούς κατατάξει τον Ινδό πρωθυπουργό μεταξύ των δημοφιλέστερων δημοκρατικάεκλεγμένωνηγετών παγκοσμίως, ενώ, έχει τιμηθεί με τις ανώτατες πολιτικές διακρίσεις περισσότερων από 30 χωρών.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του, περίπου 250 εκατ. Ινδοί υπολογίζεται ότι ξέφυγαν από συνθήκες πολυδιάστατης φτώχειας, ενώ, σημειώθηκε σημαντική ανάπτυξη των ψηφιακών δημόσιων υποδομών, εκτεταμένα έργα υποδομής, βελτιώσεις στην παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και ευρύτερη κοινωνικοοικονομική πρόοδος.
Παράλληλα, η Ινδία ενίσχυσε τη θέση της ως ηταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη οικονομία του κόσμου, προχώρησε στη σύναψη σημαντικών εμπορικών συμφωνιών με κορυφαίες οικονομίες και ανέδειξε ισχυρότερη παρουσία στις διεθνείς συζητήσεις για την ανάπτυξη, την τεχνολογία, την κλιματική δράση και τις προτεραιότητες του Παγκόσμιου Νότου.
Κατά τη διάρκεια σύσκεψης στην Περιφέρεια, οι εκπρόσωποι των κατοίκων διατύπωσαν τις επιφυλάξεις και τις ανησυχίες τους σχετικά με την καταλληλότητα του χώρου, ζητήματα ασφάλειας, αλλά και τις πιθανές επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει μια τέτοια δομή στην τουριστική δραστηριότητα της περιοχής
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις τοπικών φορέων, κατοίκων και αυτοδιοικητικών παραγόντων απέναντι στο ενδεχόμενο δημιουργίας δομής προσωρινής φιλοξενίας μεταναστών στον χώρο του πρώην ΚΤΕΟ στον Καρτερό Ηρακλείου.
Το πρωί της Τετάρτης, δεκάδες πολίτες και εκπρόσωποι συλλόγων από την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Χερσονήσου συγκεντρώθηκαν αρχικά στον χώρο του πρώην ΚΤΕΟ, επί του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, και στη συνέχεια μετέβησαν στην Περιφέρεια Κρήτης, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή τους στον συγκεκριμένο σχεδιασμό.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών στο Ηράκλειο Κρήτης, για τις αυξημένες ροές μεταναστών και προσφύγων στο νησί, Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 (ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ/EUROKINISSI)EurokinissiΣυγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών στο Ηράκλειο Κρήτης, για τις αυξημένες ροές μεταναστών και προσφύγων στο νησί, Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 (ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ/EUROKINISSI)Eurokinissi
Κατά τη διάρκεια σύσκεψης στην Περιφέρεια, οι εκπρόσωποι των κατοίκων διατύπωσαν τις επιφυλάξεις και τις ανησυχίες τους σχετικά με την καταλληλότητα του χώρου, ζητήματα ασφάλειας, αλλά και τις πιθανές επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει μια τέτοια δομή στην τουριστική δραστηριότητα της περιοχής.
Το κλίμα έντασης αποτυπώθηκε στις τοποθετήσεις φορέων και πολιτών, οι οποίοι υποστήριξαν ότι η συγκεκριμένη τοποθεσία δεν πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη φιλοξενία μεταναστών, ενώ παράλληλα έκαναν λόγο για έλλειψη ουσιαστικής διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες πριν από τη λήψη αποφάσεων.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών στο Ηράκλειο Κρήτης, για τις αυξημένες ροές μεταναστών και προσφύγων στο νησί, Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 (ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ/EUROKINISSI)Eurokinissi
Ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου, Νίκος Συριγωνάκης, παρέπεμψε στο ομόφωνο ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, το οποίο έχει ήδη εκφράσει αρνητική θέση για τη συγκεκριμένη χωροθέτηση. Όπως σημείωσε, ο χώρος του πρώην ΚΤΕΟ εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από υπηρεσίες της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, ενώ βρίσκεται σε μικρή απόσταση από μία από τις πλέον ανεπτυγμένες τουριστικές και παραλιακές ζώνες του νομού. Παράλληλα, έκανε λόγο για ζητήματα προσβασιμότητας και κυκλοφοριακής σύνδεσης που, όπως υποστήριξε, δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα στη λειτουργία μιας τέτοιας δομής.
Ανάλογη ήταν και η θέση του δημάρχου Χερσονήσου, Ζαχαρίας Δοξαστάκης, ο οποίος άσκησε κριτική στην κεντρική διοίκηση για τον τρόπο διαχείρισης του ζητήματος. Όπως ανέφερε, η ευθύνη εξεύρεσης κατάλληλου χώρου ανήκει στην Πολιτεία και όχι στους δήμους, ενώ προειδοποίησε ότι η εγκατάσταση δομής σε περιοχή με έντονη τουριστική δραστηριότητα ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά το τουριστικό προϊόν της Κρήτης. Παράλληλα, ζήτησε να εξεταστούν συνολικά όλες οι διαθέσιμες επιλογές που πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι συλλόγων και κάτοικοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους ακόμη και στο ενδεχόμενο επίταξης του χώρου από το κράτος, χαρακτηρίζοντας τις εγκαταστάσεις ακατάλληλες και θέτοντας ζητήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας. Παράλληλα, υποστηρίζουν ότι μέχρι σήμερα δεν έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα ζήτημα που επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα των κατοίκων.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών στο Ηράκλειο Κρήτης, για τις αυξημένες ροές μεταναστών και προσφύγων στο νησί, Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 (ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ/EUROKINISSI)Eurokinissi
Το θέμα αναμένεται να τεθεί εκ νέου προς συζήτηση στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης την προσεχή Παρασκευή, με τους τοπικούς φορείς να δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και να διεκδικήσουν διαφορετική λύση για τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών στο νησί.