Ο Κώστας Λακαφώσης αναφέρεται στα όσα συνέβησαν πριν τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη
Η Ε.Δ.Α.Π.Ο. (Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών) με ένα δεκάλεπτο βίντεο βάζει σε μια σειρά τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος ώστε να έχει μια βάση για την κατανόηση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.
Στο βίντεο εμφανίζεται ο τεχνικός σύμβουλος Κώστας Λακαφώσης ο οποίος αναφέρεται στα όσα προηγήθηκαν του σιδηροδρομικού δυστυχήματος της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη.
Σύμφωνα με τον Κώστα Λακαφώση από τους 57 νεκρούς τουλάχιστον οι 5 έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς που ξέσπασε ακριβώς μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως τα περιπολικά, τα σωστικά συνεργεία αλλά και οι πυροσβεστικές δυνάμεις άρχισαν να καταφθάνουν στο σημείο της τραγωδίας 18 λεπτά μετά τη μοιραία σύγκρουση, όταν, δηλαδή, όσοι ήταν ζωντανοί, είχαν ήδη διασωθεί.
Παράλληλα, ο Κώστας Λακαφώσης εξήγησε το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη καθώς επίσης είπε και γιατί δεν λειτούργησε μια σειρά από μηχανισμούς ελέγχου και αποτροπής πιθανής σύγκρουσης, από τη φωτοσήμανση μέχρι τους ασυρμάτους και το σύστημα tetra που ήταν εκτός λειτουργίας.
Το αποτέλεσμα ήταν ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, όταν μπήκε ανάποδα στη γραμμή προς Θεσσαλονίκη, επειδή ο σταθμάρχης στη Λάρισα δεν είχε γυρίσει το κλειδί, να μην ακούσει ή να μην μπορούσε να ακούσει μέσω ασυρμάτου ότι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχε ξεκινήσει ώρα πριν από τον σταθμό στους Νέους Πόρους με κατεύθυνση προς τη Λάρισα.
Δείτε το σχετικό βίντεο