Τα αναψυκτικά διαίτης βοηθούν στο αδυνάτισμα; Αλήθεια ή μύθος;

Το να ξεκινήσεις μια καλή διατροφή είναι μεγάλο βήμα. Είτε από υπέρβαρους, είτε από παχύσαρκους, ακόμα και από αυτούς που θέλουν να χάσουν και λίγο στ’ αυτιά αφού είναι πετσί και κόκκαλο. Το πρώτο βήμα είναι η αλλαγή της κατανάλωσης αναψυκτικών. Από βαριά σε θερμίδες ανθρακούχα μεταφερόμαστε στα light που «δεν» έχουν ίχνος ζάχαρης και έτσι υποσυνείδητα δεν παίρνουμε βάρος από αυτά… Μεγάλη απάτη!

Έρευνες που έγιναν, έβγαλαν ως συμπέρασμα πως η κατανάλωση διαιτητικών ανθρακούχων ποτών όχι μόνο δεν βοηθάνε στο αδυνάτισμα, αντιθέτως προσθέτουν με ύπουλο τρόπο βάρος στους καταναλωτές τους. Όπως φαίνεται άλλωστε από τις έρευνες η πλειονότητα των καταναλωτών είναι παιδιά και νέοι.

Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η Παιδιατρική Κλινική Παχυσαρκίας, έφηβοι και νέα παιδιά φαίνεται να καταναλώνουν, σε καθημερινή βάση, αναψυκτικά που τους αποφέρουν στον οργανισμό τουλάχιστον 200(!) θερμίδες. Ο αριθμός αυτός μόνο χαμηλός δεν είναι, διότι μέσα εκεί συμπεριλαμβάνεται μια μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, γεγονός που δεν γίνεται αντιληπτό από μικρούς και μεγάλους.

Από παλιές έρευνες, για το συγκεκριμένο θέμα, παρατηρείται μια προτίμηση σ’ αυτά τα ποτά από τις νεαρές ηλικίες. Παρόλα αυτά το ποσοστό, κατά την περίοδο 1999 με 2012, ως προς την κατανάλωση διαιτητικών ανθρακούχων ποτών έχει αυξηθεί περίπου 200% το έτος 2017.

Αναμφίβολα οι περισσότεροι μένουμε στα λεγόμενα της ετικέτα. Το «0,1 cal.» που αναγράφεται πάνω στα κουτάκια κάνει την κατανάλωση διαιτητικών ανθρακούχων ποτών πιο αθώα και ξέγνοιαστη. Ο αριθμός αυτός ξεγελά και παράλληλα παίρνει πάνω του όλες τις τύψεις μας, που παρεκκλίνουμε για λίγο από τη διατροφή μας. Η αλήθεια, όμως, πίσω από αυτό το νούμερο είναι αδυσώπητη και μόνο λίγοι την ξέρουν.

Η γιατρός, Allison Sylvetsky, αρχηγός της έρευνας που έγινε στο George Washington University αναφέρει ότι «τα αποτελέσματα της έρευνα δείχνουν το πόσο άχρηστα είναι τα διαιτητικά αναψυκτικά που έχουν λίγες θερμίδες» και τέλος τονίζει πως «η μόνη λύση για την σωστή και αποτελεσματική διατροφή είναι η κατανάλωση νερού».

Στις δηλώσεις της η γιατρός υπογραμμίζει πως στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει καταγραφεί πως ένα στα τρία παιδιά είναι παχύσαρκο και έχει προσβληθεί από διαβήτη τύπου 2, με κίνδυνο να αποκτήσει καρδιακά προβλήματα.

Για το λόγο αυτό, είναι πρέπον να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή σ’ αυτό το ζήτημα! Και εάν είναι να ξεκινάμε μια διατροφή καλό είναι να την κάνουμε σωστά δίχως να αναζητάμε υποκατάστατα των παλιών συνηθειών όπως τα αναψυκτικά.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here