Αυτό είναι το Λύκειο – Γαβρόγλου: Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθητών


Δημοσιεύθηκε η υπουργική απόφαση με την οποία ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου καθορίζει όλες τις λεπτομέρειες του νέου Λυκείου μετά και την ψήφιση του σχετικού νόμου.

Με την ΥΑ καλύπτονται όλα τα κενά και όπως για παράδειγμα οι ομάδες και κλάδοι μαθημάτων, ο τρόπος διατύπωσης των θεμάτων και η αναβαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων του Γενικού Λυκείου.

Συγκεκριμμένα στο ΦΕΚ αναφέρεται:

Άρθρο 1: Χαρακτηρισμός των διδασκομένων μαθημάτων

Τα μαθήματα της Α’ τάξης του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Α’ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε δύο (2) ομάδες:

α) Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμ­ματεία και τρίωρη συνεξέταση των κλάδων Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία),

Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία),

Ιστορία,

Φυσικές Επιστήμες (μόνο οι κλάδοι Φυσική και Χη­μεία),

Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία).

β) Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Τα μαθήματα της Β’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυ­κείου και της Β’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε δύο (2) ομάδες:

α) Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξε­τάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

Γενικής Παιδείας:

Ελληνική Γλώσσα (μόνο οι κλάδοι Νέα Ελληνική Γλώσ­σα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση),

Ιστορία,

Φυσικές Επιστήμες (μόνο ο κλάδος Βιολογία),

Μαθηματικά (μόνο ο κλάδος Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού.

β) Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Τα μαθήματα της Γ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε δύο (2) ομάδες:

α) Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

Γενικής Παιδείας:

Ελληνική Γλώσσα (μόνο οι κλάδοι Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση), Φυσικές Επιστήμες (μόνο ο κλάδος Βιολογία), Μαθηματικά (μόνο ο κλάδος Άλγεβρα για τους μαθη­τές της Ομάδας Προσανατολισμού,

Ανθρωπιστικών Σπουδών),

Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών),

και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού.

β) Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Τα μαθήματα της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε δύο (2) ομάδες:

α) Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής:

Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση), Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία και Βιολογία.

β) Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού και τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

Τα μαθήματα της Δ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται σε δύο (2) ομάδες:

α) Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής:

Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση), Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία και Βιολογία.

β) Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατο­λισμού, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

Άρθρο 2: Κλάδοι μαθημάτων

Στις Α’ και Β’ τάξεις Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στις Α’, Β’ και Γ’ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου:

Το μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας χωρίζεται στους εξής κλάδους:

α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

β) Νέα Ελληνική Γλώσσα γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία

Το μάθημα των Μαθηματικών χωρίζεται στους εξής κλάδους:

α) Άλγεβρα

β) Γεωμετρία

Το μάθημα των Φυσικών Επιστημών χωρίζεται στους εξής κλάδους:

α) Φυσική

β) Χημεία

γ) Βιολογία

Κάθε κλάδος βαθμολογείται χωριστά. Ο τελικός βαθμός για κάθε μάθημα με κλάδους είναι ο μέσος όρος των τελικών βαθμών των κλάδων του με προσέγγιση δεκάτου.

Στη Γ’ τάξη Ημερήσιου και στη Δ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου το μάθημα «Νέα Ελληνικά» χωρίζεται στους εξής κλάδους:

α) Νεοελληνική Γλώσσα β) Νεοελληνική Λογοτεχνία. Κάθε κλάδος βαθμολογείται χωριστά. Ο τελικός βαθ­μός του μαθήματος είναι ο μέσος όρος των τελικών βαθ­μών των κλάδων του με προσέγγιση δεκάτου.

Άρθρο 3: Κοινοποίηση της προφορικής βαθμολογίας – Ενημέρωση των κηδεμόνων

Στο τέλος κάθε τετραμήνου και μετά την κατάθεση και καταχώριση της προφορικής βαθμολογίας, καλού­νται οι κηδεμόνες των μαθητών για ενημέρωση αναφο­ρικά με την επίδοση, την επιμέλεια, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους και τους επιδίδεται ο ατομικός έλεγχος προόδου του μαθητή.

Με ευθύνη του Διευθυντή και με απόφαση του Συλλόγου των διδασκόντων στα μέσα κάθε τετραμήνου οργανώνεται μία (1) τουλάχιστον συνάντηση κηδεμόνων, με σκοπό την ενημέρωσή τους στα θέματα της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Κατόπιν συνεννόησης Διευθυντή και διδασκόντων, ορίζεται πρόγραμμα ενημέρωσης των κηδεμόνων, σύμφωνα με το οποίο κάθε διδάσκων έχει την υποχρέωση μία (1) τουλάχιστον ημέρα την εβδομάδα να δέχεται τους κηδεμόνες των μαθητών. Το πρόγραμμα ανακοινώνεται στην αρχή του διδακτικού έτους και κοι­νοποιείται γραπτώς στους κηδεμόνες μέσω των μαθητών.

Οι κηδεμόνες των μαθητών δικαιούνται να ενημερώνονται από τους διδάσκοντες, κατά τις ημέρες που έχουν ορισθεί στο πρόγραμμα ενημέρωσης κηδεμόνων, για όλα τα στοιχεία της παρ. 1 του παρόντος άρθρου. Οι διδάσκοντες επιδεικνύουν τα γραπτά των μαθητών, εφόσον ζητηθεί από τους κηδεμόνες τους και μόνο. Παράλληλα οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς για θέματα που πιθανώς επηρεάζουν την επίδοση των παιδιών τους.

Στους ελέγχους προόδου που δίνονται στους μαθητές και στους κηδεμόνες, αναγράφεται υποχρεωτικά και ο αντίστοιχος μέσος όρος της προφορικής βαθμολογίας όλων των μαθητών του τμήματος για κάθε μάθημα.

Άρθρο 4: Θέματα των εξετάσεων

Τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξε­τάσεων περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης), οι οποίες είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, αφορούν ευρεία έκταση της εξεταστέας ύλης, είναι εφικτό να απαντηθούν με πληρότητα στον προβλεπόμενο χρόνο και ακολουθούν τη φιλοσοφία των θεσμοθετημένων προγραμμά των σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων.

Τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων διατυπώνονται την ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων με τη συνεργασία των καθηγητών που διδάσκουν το ίδιο μάθημα στην ίδια τάξη κάθε Λυκείου, είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης του Λυκείου και συνυπογράφονται από τον Διευθυντή του Λυκείου.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ