17 Οκτωβρίου 2021

«Χρυσάφι» χρεώνουν τις υπηρεσίες στα καταστήματα οι τράπεζες

Δεν κρύβουν τις προθέσεις τους η τιμολογιακή πολιτική να «εναρμονιστεί» με την υπόλοιπη Ευρώπη, υποστηρίζοντας ότι «στην Ελλλάδα χρεώνουμε υπηρεσίες που δεν πρέπει, ενώ δεν χρεώνουμε αυτές που πρέπει».

Άγριες διαθέσεις δείχνουν οι ελληνικές τράπεζες σε όσους επιμένουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες στο κατάστημα, χρεώνοντας αστρονομικές προμήθειες ακόμη για και απλές… εκτυπώσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εκτύπωση των κινήσεων ενός τραπεζικού λογαριασμού, η οποία μπορεί να φτάσει πολλές δεκάδες ευρώ εάν το διάστημα των κινήσεων εκτείνεται σε περισσότερα έτη.  Συγκεκριμένα, οι τέσσερις συστημικές τράπεζες χρεώνουν τα εξής έξοδα για την εν λόγω υπηρεσία:

χρεωσειςΑλλαγή του μοντέλου τιμολόγησης προωθούν οι τράπεζες

Σε δηλώσεις τους  στελέχη του κλάδου δεν κρύβουν τις προθέσεις τους η τιμολογιακή πολιτική των ελληνικών τραπεζών να «εναρμονιστεί» με αυτή των υπόλοιπων ευρωπαϊκών τραπεζών, εκτιμώντας μάλιστα ότι «οι ελληνικές τράπεζες χρεώνουμε υπηρεσίες που δεν πρέπει, ενώ δεν χρεώνουμε αυτές που πρέπει».

Στην παρουσίαση του Σχεδίου Μετασχηματισμού της Εθνικής Τράπεζας την προηγούμενη εβδομάδα στο Λονδίνο, η νέα επικεφαλής Λιανικής Τραπεζικής Χριστίνα Θεοφιλίδουπαρουσίασε φιλόδοξους στόχους αύξησης των εσόδων από προμήθειες στη Λιανική έως και 60% έως το 2022. Σε διευκρινίσεις που παρείχε, μάλιστα, στους διεθνείς αναλυτές, εξήγησε ότι η αύξηση των προμηθειών έχει ήδη ξεκινήσει και θα κορυφωθεί τα δύο επόμενα τρίμηνα του έτους. Ανέφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα τη χρήση χρεωστικών καρτών και το τέλος που έχει επιβληθεί τον τελευταίο χρόνο στην επανέκδοσή τους -μια υπηρεσία που μέχρι πρότινος προσφερόταν δωρεάν από τις ελληνικές τράπεζες.

Κοινή επιδίωξη όλων είναι σαφώς να ωθήσουν τους πελάτες τους στα εναλλακτικά κανάλια τραπεζικής, όπως είναι το e-banking και το mobile banking -στα οποία και οι τέσσερις τράπεζες έχουν επενδύσει σημαντικά κονδύλια τα τελευταία χρόνια προκειμένου να καταστήσουν τις εφαρμογές τους λειτουργικές και εύχρηστες. Πράγματι, η χρήση των εν λόγω υπηρεσιών είναι απολύτως ανέξοδη για τους πελάτες που ολοένα περισσότερο τις χρησιμοποιούν.

Ένα μοντέλο που εφαρμόζεται ευρέως στο εξωτερικό, αλλά όχι ακόμη στη χώρα μας, είναι η χρέωση των συνήθων συναλλαγών ενός πελάτη εν είδει συνδρομής  από την τράπεζα.  Ένα παράδειγμα είναι να χρεώνεται η τήρηση αποταμιευτικού λογαριασμού 10 ευρώ ετησίως και στο τέλος αυτό να περιλαμβάνεται συγκεκριμένος αριθμός αναλήψεων, εμβασμάτων, συναλλαγματικών μετατροπών κ.α. Το έδαφος, βέβαια, στη χώρα μας δεν είναι πρόσφορο για μια τέτοια τιμολογιακή προσέγγιση, πρωτίστως λόγω capital controls αλλά και της τεράστιας ρευστότητας που εξακολουθεί να τηρείται εκτός του τραπεζικού συστήματος.

Το αποτέλεσμα, όμως, είναι οι τράπεζες να στρέφονται σε παράλογες πολλές φορές χρεώσεις, όπως είναι η εκτύπωση των κινήσεων λογαριασμού που προαναφέρθηκε, αλλά και η επανέκδοση χρωστικής κάρτας -ιδίως μάλιστα εάν ο λόγος είναι η λήξη ισχύος της.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here