Η μικροβιακή γρίπη των βρεφών προβλέπει την παχυσαρκία στα παιδιά

Η αξιολόγηση της μικροβιολογίας του εντέρου των βρεφών μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση των παιδιών που κινδυνεύουν να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης μελέτης που δημοσιεύθηκε στο mBio. Η έρευνα αποκάλυψε ότι η σύνθεσή του σε 2 χρόνια ζωής συνδέεται με τον δείκτη σωματικής μάζας (BMI) στην ηλικία των 12 ετών. Επιπλέον, ο δείκτης BMI στην ηλικία 2 δεν ήταν σημαντικά υψηλότερος στα παιδιά που αργότερα έγιναν υπέρβαρα / παχύσαρκα, η σύνθεση μπορεί να είναι το πιό πρόωρο σημάδι προειδοποίησης για την ανίχνευση της παχυσαρκίας.

«Η μελέτη μας παρέχει περισσότερες αποδείξεις ότι το μικροβιακό έντερο μπορεί να παίζει ρόλο στη μετέπειτα παχυσαρκία», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Maggie Stanislawski, Ph.D., που είναι ερευνητικός συνεργάτης στο LEAD Centre, στο Πανεπιστήμιο του Colorado Anschutz Medical Campus, Colorado School της Δημόσιας Υγείας, Aurora, Κολοράντο. Εάν τα ευρήματά μας μπορούν να επιβεβαιωθούν από άλλες μελέτες, η μικροβιακή ιστού μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό μέρος του αλγορίθμου πρόγνωσης της παχυσαρκίας, να εντοπίσει παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο νωρίς στη ζωή τους, προτού αρχίσουν να κερδίζουν υπερβολικό βάρος που θα τους έθετε σε κίνδυνο αργότερα παχυσαρκία ».

Πριν από αυτή τη μελέτη, ένα αυξανόμενο σύνολο στοιχείων έδειξε ότι το μικροβιοτικό του εντέρου παίζει ρόλο στην παχυσαρκία και υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις ότι ο ρόλος μπορεί να είναι αιτιώδης. Για να αποσαφηνιστεί το θέμα, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κολοράντο συνεργάστηκαν με τον Merete Eggesbø, MD, Ph.D., ο οποίος είναι επικεφαλής της μελέτης NoMIC στο Νορβηγικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας στο Όσλο και ανάλυσε δεδομένα από 165 βρέφη που είχαν μετρηθεί σε ΔΜΣ σε 12 χρόνια.

Η μελέτη NoMIC ξεκίνησε το 2002 ως μία από τις πρώτες κοόρτες γεννήσεων στον κόσμο για να διερευνήσει το πρόωρο μικροβιακό έντερο και περιλαμβάνει περίπου 550 παιδιά που είναι τώρα έφηβοι. Η μελέτη προσέλαβε μητέρες και βρέφη στο νοσοκομείο κατά την παράδοση. Σε ηλικία 12 ετών, το 20% των 165 παιδιών της ομάδας μελέτης ήταν υπέρβαρα ή παχύσαρκα.

Οι ερευνητές συνέκριναν τον ΔΜΣ σε ηλικία 12 ετών με δείγματα μικροβίων από έξι χρονικά σημεία καθ ‘όλη τη διάρκεια της παιδικής τους ηλικίας, την ημέρα 4, την ημέρα 10, ένα μήνα, τέσσερις μήνες, ένα έτος και δύο χρόνια. Πραγματοποίησαν αλληλούχιση γονιδίου 16s rRNA στα δείγματα μικροβιακών εντέρων. «Εξετάσαμε αν υπήρχαν συγκεκριμένα ταξινομικά όρια τα οποία ήταν προβλέψιμα για τον μεταγενέστερο ΔΜΣ σε κάθε χρονική στιγμή», δήλωσε ο Δρ Stanislawski.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ποιοτικές διαφορές στη σύνθεση των μικροβίων του εντέρου των παιδιών την δέκατη ημέρα και σε δύο χρόνια που συσχετίστηκαν με τις βαθμολογίες z-BMI στην ηλικία 12. Οι βαθμολογίες ZM του BMI είναι μέτρα σχετικού βάρους προσαρμοσμένου για την ηλικία του παιδιού και το φύλο. Εξέτασαν επίσης πόσο από τη διακύμανση των παιδικών BMI z-scores επεξηγήθηκε από τα πρώιμα σωματίδια microbiota του εντέρου.

«Στα πρώτα χρονικά σημεία υπήρξε κάπως μια σχέση μεταξύ των εντόμων των μικροβίων και του μεταγενέστερου ΔΜΣ, αλλά η σχέση ήταν πολύ ισχυρότερη καθώς τα παιδιά γηράσκονταν», δήλωσε ο Δρ Stanislawski. «Σε ένα χρόνο, ήταν ισχυρότερο από τα προηγούμενα χρονικά σημεία, σε δύο χρόνια, ήταν το ισχυρότερο. Βρήκαμε αυτό πολύ ενδιαφέρον, διότι, σε δύο χρόνια, δεν υπήρχε προφανής φαινότυπος όσον αφορά το αν τα παιδιά ήταν ή όχι τα παιδιά που έγιναν παχύσαρκα στη διάρκεια της ζωής τους δεν είχαν υψηλές βαθμολογίες BMI κατά την ηλικία 2. Τα ευρήματα δείχνουν ότι ο φαινότυπος του μικροβιοτόπου του εντέρου ήταν παρών πριν από οποιοδήποτε εμφανές σημάδι υπερβολικού βάρους ή παχυσαρκίας. με τη διατροφή, αυτή η συσχέτιση θα μπορούσε επίσης να αντικατοπτρίζει διαιτητικές επιλογές που είναι πρόδρομοι της παχυσαρκίας ».

Ο Δρ Stanislawski είπε ότι η μελέτη ήταν περιορισμένη στο ότι ολόκληρη η ομάδα ήταν νορβηγικής καταγωγής. Η έρευνα αυτή, όπως είπε, πρέπει να επαναληφθεί σε άλλες ομάδες, αλλά εάν επαναληφθεί, μπορεί να οδηγήσει σε ένα νέο εργαλείο για τον εντοπισμό των παιδιών που διατρέχουν κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας. «Είναι καλύτερο να εντοπίζουμε νωρίτερα τα παιδιά σε κίνδυνο, είναι ευκολότερο να αποτρέψουμε την παχυσαρκία παρά να την αντιστρέψουμε», δήλωσε ο Δρ Stanislawski. «Είναι πιθανό ότι αν παρακολουθήσουμε κάποια από αυτά τα ευρήματα στο εργαστήριο, θα αποκαλύψουμε περισσότερα για την παθοφυσιολογία της παχυσαρκίας».

Η μελέτη εξέθεσε επίσης μια ενδεχόμενη προσοχή στην υγεία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ορισμένα μικρόβια εντέρου τα οποία γενικώς θεωρούνται υγιή τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες συσχετίστηκαν με υψηλότερο BMI παιδικής ηλικίας. Αυτό υπογραμμίζει ότι δεν κατανοούμε πλήρως τη δυναμική της διαδικασίας αποικισμού του εντέρου.

«Όταν ήμουν έγκυος, ο γιατρός μου πρότεινε να δίνω το μωρό προβιοτικά κάθε μέρα και νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι δίνουν στα βρέφη τους προβιοτικά», δήλωσε ο Δρ Stanislawski. «Εντούτοις, ίσως δεν είναι η καλύτερη ιδέα να προσφέρουμε στα παιδιά τα ίδια είδη βακτηρίων κάθε μέρα, ιδιαίτερα σε πολύ πρώιμη ζωή, όταν η υπερφόρτωση του εντέρου με ένα ή δύο στελέχη μπορεί να αποτρέψει τον αποικισμό με άλλα είδη σημαντικών βακτηριδίων». Τόνισε ότι ένας τρόπος για να βελτιωθεί η μικροβιακή ισορροπία στα παιδιά και τους ενήλικες είναι να τρώμε μια ισορροπημένη διατροφή με πολλούς διαφορετικούς τύπους λαχανικών και φυτικών ινών, οπότε υπάρχουν πολλά πράγματα που τροφοδοτούν το μικροβιακό έντερο. Η μελλοντική έρευνα θα επικεντρωθεί στην περαιτέρω εξέταση της διαδικασίας αποικισμού σε σχέση με άλλους δείκτες μεταβολικών