Το απαραίτητο εγχειρίδιο του ανερχόμενου entrepreneur


Εntrepreneur, μία έννοια ταλαιπωρημένη στην ελληνική γλώσσα, μία λέξη που στην πραγματικότητα δείχνει τον πρωτοπόρο, τον στοχαστή του κόσμο της επιχειρηματικότητας. Ή σε πιο απλά ελληνικά: βαρέθηκες να δουλεύεις για μισθό σκλάβου, είσαι έτοιμος να παρατήσεις τη μισθωτή εργασία για να κυνηγήσεις το όνειρο σου που βασίζεται σε μία πρωτοπόρα -ή για κάποιους άλλους τρελή- ιδέα; Τότε μάλλον ανήκεις στην κατηγορία.

Σε έναν κόσμο που γίνεται όλο και πιο ανοιχτός στην ιδέα των entrepreneurs, υπάρχουν μερικά κρίσιμα ερωτήματα, που αν απαντηθούν θετικά, τότε θα μπορείς να είσαι σίγουρος πως ανήκεις σε αυτό το κλειστό club. Αν όχι, τότε καλύτερα να μη δηλώσει παραίτηση σύντομα.

Συνεργάζεσαι με τους καλύτερους
Έχουν ικανότητες, έχουν όραμα, συνηθίζουν να πετυχαίνουν αυτό που θέλουν. Η συνεργασία μαζί τους όμως μπορεί να είναι μία κόλαση. Σε ποιος αναφερόμαστε; Σε εκείνους που είναι top στον τομέα τους. Τους ανθρώπους δηλαδή που θα πρέπει πάση θυσία να συνεργαστείς μαζί τους -γιατί μόνο δουλεύοντας με τους καλύτερους, μπορείς κι εσύ μία μέρα να βρεθείς στην κορυφή.

Τα κατά συνθήκη ψεύδη
Υπάρχουν τα ψέματα και, όπως τα ονόμασε ο Max Nordau, τα κατά συνθήκη ψεύδη: εκείνες οι μικρές παραφθορές της αλήθειας, οι οποίες δεν ενοχλούν πραγματικά κανέναν, είναι όμως ένα πολύ καλό μέσο για να γίνει η δουλειά. Είσαι διατεθειμένος να τα χρησιμοποιήσεις;

Το όραμα
Το απαραίτητο εγχειρίδιο του ανερχόμενου entrepreneur
Γυρνάμε πίσω στο 2007. Στην παρουσίαση του πρώτου iPhone οι προσκεκλημένοι δημοσιογράφοι δεν εντυπωσιάστηκαν καθόλου. Τους φάνηκε γεμάτο ατέλειες και δύσχρηστο. Κάποιος μάλιστα είπε ότι το πληκτρολόγιο είναι απελπιστικά μικρό. “Οι αντίχειρές σας θα μάθουν” ήταν η πληρωμένη απάντηση του Steve Jobs. Μιλώντας για ανθρώπους που έχουν όραμα κι επιμένουν σε αυτό, κόντρα σε οποιαδήποτε κρίση ή κριτική.

Η αντοχή
Στην Αμερική συνηθίζουν να λένε “δεν έχει σημασία πόσες φορές θα πέσεις κάτω άλλα πόσες φορές θα καταφέρεις να ξανασηκωθείς”. Ίσως εκεί κρύβεται η διαφορά εκείνου που έχει μία ωραία ιδέα κι ενός πραγματικού entrepreneur. Για να έρθουμε και στα λόγια του Thomas Edison (1847-1931): “Δεν απέτυχα ποτέ, απλά βρήκα 10 χιλιάδες τρόπους που δεν λειτουργούν”.

Ο τελικός στόχος
“Η ιδέα που μόλις ειπώθηκε εξυπηρετεί τον τελικό μας σκοπό” συνήθιζε να λέει ο Mark Zuckerberg κατά τη διάρκεια των meetings, στα πρώτα χρόνια του Facebook, . Όπως αποκαλύπτει ο Noah Kagan, ένας από τους πρώτους συνεργάτες του μεγάλου αφεντικού των social media, όσο καλή, όσο ενδιαφέρουσα, όσο σίγουρη επιτυχία κι αν ήταν μία ιδέα, αν δεν έβαζε ένα λιθαράκι για τον τελικό στόχο, τότε απλά απορριπτόταν. Χωρίς δεύτερη κουβέντα.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ