Απάντηση “σφαλιάρα” της Ένωσης Βενζινοπολών στις εξαγγελίες Άδωνι Γεωργιάδη


Προκειμένου να ενημερώσουμε τους  καταναλωτές, ώστε να γνωρίζουν την αλήθεια  σε ότι αφορά τον τρόπο  που διαμορφώνονται οι τιμές λιανικής των  καυσίμων  από τις επιχειρήσεις μας, σας παραθέτουμε τα παρακάτω.

Τα πρατήρια εφοδιάζονται από τα Ελληνικά διυλιστήρια και διαμορφώνουν τις τιμές τους ανάλογα με την τιμή που τους πωλούν αυτά  και όχι σύμφωνα τις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η τιμή του αργού πετρελαίου στις δύο τελευταίες  συνεδριάσεις είχε απώλεια 30%, ενώ οι τιμές που διαθέτουν τα διυλιστήρια μειώθηκαν κατά 2,75% μόνον. Επί του γεγονότος αυτού όμως δεν μιλάει  κανείς από τους κατά τα άλλα ειδικούς.  Επίσης προς επί πλέον ενημέρωση καταγράφουμε ότι την προηγούμενη  Παρασκευή (6/3/2020) υπήρξε αύξηση των διυλιστηριακών τιμών έναντι της Πέμπτης.

Οι αυξομειώσεις των τιμών  διαμορφώνονται πάντα  με χρονοκαθυστέρηση και μάλιστα όποιος μη εγκάθετος  παρακολουθεί τα δημοσιευμένα στοιχεία των αρμοδίων Υπουργείων και Υπηρεσιών, θα κατανοήσει ότι η  χρονοκαθυστέρηση είναι μεγαλύτερη στην άνοδο από ότι στην πτώση, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα τα οποία όμως λέγονται δυστυχώς για λόγους λαϊκισμού. Χαρακτηριστικά πρόσφατα παραδείγματα μεγάλης ανόδου των τιμών  του αργού πετρελαίου και των  διυλιστηριακών τιμών   χωρίς να ακολουθήσουν αυτές των πρατηρίων είναι :

 Α) Κατά τον βομβαρδισμό της SAUDI ARAMCO στις 14-9-2019 όπου το αργό πετρέλαιο κατέγραψε άνοδο 15% και ενώ τα διυλιστήρια και οι εταιρίες χονδρικής εμπορίας αύξησαν άμεσα αναλογικά τις τιμές τους, στα πρατήρια το τετραήμερο της ανόδου έφτασε στον καταναλωτή μερικώς μετά από 7 ημέρες.  

Β) Από τις 1-1-2020 εξ αιτίας του εμπλουτισμού της αμόλυβδης βενζίνης με βιοαιθανόλη , είχαμε αύξηση 3 λεπτών ανά λίτρο και στις 3-1-2020 είχαμε την αύξηση της τιμής του αργού ένεκα της δολοφονίας Ιρακινού αξιωματούχου  , χωρίς οι αυξήσεις αυτές να μετακυλήσουν  άμεσα στις τιμές λιανικής, παρά το γεγονός ότι είχαν αυξηθεί οι διυλιστηριακές τιμές. Στις δύο αυτές περιπτώσεις ενώ είχαμε αύξηση στα διυλιστήρια, ο προσανατολισμός  όλων και δυστυχώς  με πρώτο τον  Υπουργό Ανάπτυξης ήταν, να μην ανεβάσουν τις τιμές τους  τα πρατήρια με το πρόσχημα ότι είχαν αποθέματα,  αποκαλώντας  μάλιστα κλέφτη όποιον πρατηριούχο  το κάνει και όχι αυτόν που στην πράξη το έκανε, αφού  αποσιωπήθηκε το γεγονός ότι οι προμηθευτές μας ήδη  είχαν ανεβάσει τις τιμές τους.

Δηλαδή τα πρατήρια- κατά τον Υπουργό Ανάπτυξης –  είχαν κεφάλαια για να διατηρούν αποθέματα στην άνοδο, ενώ τα διυλιστήρια δεν είχαν!!! Έλεος δηλαδή!!!  Κάνουμε γνωστό εκ του περισσού βεβαίως, ότι όπως έχουν τα πρατήρια αποθέματα στην άνοδο και καθυστερούν αποδεδειγμένα να ανεβάσουν τις τιμές , έτσι έχουν αποθέματα και στην πτώση. Εκτός αν νομίζει κάποιος ότι οι πρατηριούχοι έχουν  περισσότερη πληροφόρηση έναντι των υπολοίπων.   

Αυτοί που αναπροσαρμόζουν την ίδια μέρα τις τιμές τους είναι τα διυλιστήρια και οι εταιρίες χονδρικής εμπορίας και όχι τα πρατήρια. Οι τελευταίες δε, αρνούνται να δημοσιεύσουν τον τιμοκατάλογό τους, επικαλούμενες επιπλέον ανταγωνισμό μεταξύ τους.

Τα ποσοστά κέρδους των πρατηρίων της χώρας μας είναι τα χαμηλότερα της Ευρώπης. Ενδεικτικά το περιθώριο κέρδους σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κράτους στις 9-3-2020 για τις εταιρίες, τον μεταφορέα, τις τραπεζικές προμήθειες των καρτών και τον πρατηριούχο χωρίς το Φ.Π.Α είναι 8,77%!!! Άρα για ποια κερδοσκοπία των πρατηρίων μιλάνε;   

Τα πρατήρια παγκοσμίως προκειμένου να ενημερώνονται οι καταναλωτές  , έχουν τιμοκατάλογο που φτάνει τα 8 μέτρα με συνέπεια να υπάρχει πλήρης ενημέρωση. 

Στην  Ευρωπαϊκή Ένωση είναι γνωστό σε όλους ότι, η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων όταν δεν είναι μονοπώλιο είναι ελεύθερη και ως εκ τούτου δεν αντιλαμβανόμαστε ποιο είναι το πεδίο ελέγχου τιμών, που διατείνεται για λόγους εντυπωσιασμού  ο Υπουργός Ανάπτυξης, διότι αφήνει  να εννοηθεί ότι μπορεί  να ελεγχθεί το εύρος του περιθωρίου, που μάλιστα όπως αποδεικνύεται είναι πενιχρό. Αυτό όμως που έπρεπε να είχαν κάνει τα εμπλεκόμενα Υπουργεία ήταν να διερευνήσουν την νομιμότητα στην διακίνηση καυσίμων, που περιλαμβάνεται   σαφώς και ο αθέμιτος ανταγωνισμός,  όπως επίσης έπρεπε  να τους είχε κινηθεί η περιέργεια, πώς γίνετε να πωλούνται καύσιμα κάτω του κόστους.

Δεν γίνετε να  στοχοποιούνται  συνέχεια οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι, όταν μάλιστα  στα  χρόνια της κρίσης έκλεισε  το 30% αυτών και  μάλιστα όταν  κάποιοι άλλοι κατέρριπταν το ένα ρεκόρ κερδοφορίας μετά το άλλο. Δηλαδή σε ένα κλάδο κάποιοι χρεοκόπησαν και κάποιοι κατέγραψαν ρεκόρ κερδών. Δεν φταίνε οι χρεοκοπημένοι για την κατάσταση στην αγορά.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ