Οι αεροπορικές που ξεκινούν πτήσεις από και προς Αθήνα – Τι γίνεται με τα ταξίδια εσωτερικού

Κορονοϊός – Όλες οι Ειδήσεις:  Βήμα-βήμα και σε θολά νερά προχωρά η επιστροφή στην κανονικότητα με τι αεροπορικές εταιρείες να προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα πλαίσιο το οποίο δεν είναι καθορισμένο διεθνώς.

Η ανάγκη για την επανέναρξη των πτήσεων είναι μεγάλη καθώς παγκοσμίως οι πτήσεις θα είναι η μοναδική πηγή τροφοδότησης του -όποιου- τουρισμού.

Οι προσδοκίες βέβαια δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές και όλοι γνωρίζουν ότι ο μεγάλος χαμένος της πανδημίας για την Ελλάδα, θα είναι οι τουρισμός και όλοι εκείνοι οι επαγγελματίες που κινούνται γύρω από τον κλάδο.

Προς το παρόν, οι πτήσεις που συνδέουν το Ελ. Βενιζέλος με το εξωτερικό αυτή την στιγμή είναι λίγες όπως η Aegean για τις Βρυξέλλες, η Swiss Air για τη Ζυρίχη και τη Γενεύη, η Qatar Airways προς Ντόχα, ενώ το δίκτυο του εσωτερικού λειτουργεί με πολύ μειωμένα δρομολόγια.

Δύσκολο εγχείρημα τα ταξίδια από χώρα σε χώρα

Ένα από τα μεγάλα εμπόδια στην παρούσα φάση είναι το μη καθορισμένο πλαίσιο από την Κομισιόν, το οποίο ωστόσο αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα.

Τότε, στις 13 Μαρτίου, θα πραγματοποιηθεί και η συνεδρίαση στην Κομισιόν με τον αρμόδιο Επίτροπο Μπρετόν στις Βρυξέλλες με θέμα τον τουρισμό, για τη διαμονή και τις μεταφορές. Το σενάριο πάντως να ξεκινήσουν πτήσεις άμεσα, συγκεντρώνει μικρές πιθανότητες.

Η Ελλάδα προς το παρόν στο «κενό» αυτό που έχει δημιουργηθεί απαντά με διακρατικές συμφωνίες, όπως και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ανακοινώσει προ ημερών.

Οι πτήσεις στο εσωτερικό

Το βασικό σενάριο του κυβερνητικού σχεδίου φέρεται να προβλέπει την άρση των περιορισμών στις πτήσεις εξωτερικού από 1η Ιουλίου. Κύριος στόχος είναι να προσελκυστούν όσο γίνεται περισσότεροι ξένοι επισκέπτες τον Αύγουστο.

Παράλληλα οι πληροφορίες θέλουν το κυβερνητικό επιτελείο να προσανατολίζεται στην επανέναρξη των πτώσεων εσωτερικού την 1η Ιουνίου. Ωστόσο δεν αποκλείεται και οι πτήσεις να ακολουθήσουν τον δρόμο που ακολουθούν και άλλα μέτρα άρσης περιορισμών. Έτσι, εάν η επιδημιολογική εικόνα είναι σε επιθυμητό επίπεδο και σε συνεχή φθίνουσα πορεία, δεν αποκλείεται να δούμε την κυβέρνηση να λαμβάνει απόφαση για επανέναρξη των πτήσεων εντός Ελλάδος ακόμα και μέσα στον Μάιο με τις πληροφορίες να συγκλίνουν για την τελευταία εβδομάδα του μήνα.

Αιμορραγία για τις εταιρείες δίχως πτήσεις

Η σταδιακή επιστροφή των επιβατών είναι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) και η Fraport Greece να πάψουν να αιμορραγούν, δεδομένου ότι, σε αντίθεση με άλλους επιχειρηματικούς κλάδους, δεν είναι δυνατόν να κατεβάσουν ρολά στα αεροδρόμια, με αποτέλεσμα το ύψος των λειτουργικών δαπανών να παραμένει αμετάβλητο.

Ως εκ τούτου όπως αναφέρει η Καθημερινή, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, o γερμανικός όμιλος Fraport AG εμφάνισε ζημίες 35,7 εκατ. ευρώ, από κέρδη 28 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ για την ελληνική θυγατρική του η εξασφάλιση εξάμηνης παράτασης, βάσει όσων προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, έως το τέλος Οκτωβρίου, για την αποπληρωμή υποχρεώσεων 23,4 εκατ. ευρώ προς το ΤΑΙΠΕΔ, λειτούργησε ως πολύτιμη ανάσα.

Πώς αλλάζουν τα ταξίδια με αεροπλάνο

Πολλές μεγάλες αεροπορικές εταιρείες εισάγουν νέες πολιτικές υγείας και ασφάλειας τόσο για τους επιβάτες όσο και για το πλήρωμα καμπίνας σε όλο τον κόσμο.

Οι πτήσεις θα είναι πιο δύσκολες. Ένας μικρότερος αριθμός αερομεταφορέων θα χρησιμοποιεί μειωμένα δρομολόγια και θα εφαρμόζει μέτρα κοινωνικής απόστασης.

Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης παρουσίασε σε διαδικτυακή εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ, τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν, τα οποία συνέταξε η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων του ΕΟΔΥ.

  • Απαραίτητη προϋπόθεση για να επιβιβαστεί ένας επιβάτης από το εξωτερικό σε πτήση με προορισμό την Ελλάδα, είναι να έχει λάβει το αργότερο εντός των τελευταίων 72 ωρών πιστοποιητικό υγειονομικού χαρακτήρα ότι δεν είναι φορέας του κορωνοϊού. Χωρίς αυτό δεν θα γίνεται επιβίβαση.
  • Η χωρητικότητα των πτήσεων από, προς και εντός της Ελλάδας θα είναι πλήρης, χωρίς να υπάρχουν κενές θέσεις, προκειμένου, όπως είπε, να είναι οικονομικά βιώσιμες οι αερομεταφορές
  • Για πτήσεις έως τεσσάρων ωρών δεν θα σερβίρεται φαγητό στους επιβάτες, αλλά μόνο συσκευασμένα σνακ
  • Οι τουρίστες θα αναχωρούν από τη χώρα χωρίς κανέναν έλεγχο, προκειμένου να μην έχουμε τον κίνδυνο εγκλωβισμού τους και παραμονής σε καραντίνα στην Ελλάδα, κάτι το οποίο θα αποτελούσε αντικίνητρο για την επιλογή της χώρας μας ως τόπου διακοπών.

Οι αλλαγές των αεροπορικών στο εξωτερικό

Όπως μεταδίδει το BBC, ενώ περίπου το 90% των διεθνών πτήσεων έχουν ακυρωθεί, οι αεροπορικές εταιρείες ελπίζουν να συνεχίσουν σταδιακά τα αεροπορικά ταξίδια από αυτόν τον μήνα.

Ο αμερικανικός αερομεταφορέας Delta δήλωσε ότι απαιτεί από τους επιβάτες να φορούν μάσκα ή άλλο κάλυμμα προσώπου στην περιοχή του check-in, στα σαλόνια αναμονής, σε περιοχές της πύλης επιβίβασης και μέσα στα αεροπλάνα για ολόκληρη την πτήση.

Η American Airlines και η United δήλωσαν επίσης ότι απαιτούν μάσκες για τους επιβάτες, μαζί με το πλήρωμα της καμπίνας.

Οι αερομεταφορείς λένε ότι πρόκειται για προσωρινά μέτρα καθώς αρχίζουν ξανά τις πτήσεις. «Αναζητούμε την ευημερία των πελατών μας για να τους δώσουν ηρεμία ενώ ταξιδεύουν μαζί μας», δήλωσε ο Kurt Stache, εκπρόσωπος της American Airlines.

«Προχωράμε γρήγορα σε αυτές τις βελτιώσεις και θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την ταξιδιωτική εμπειρία για τους πελάτες και τα μέλη της ομάδας μας καθώς προχωράμε μαζί αυτές τις ώρες». «Τα καλύμματα προσώπου θα είναι υποχρεωτικά για όλους τους επιβάτες και εμείς θα παρέχουμε μάσκες στους επιβάτες δωρεάν», δήλωσε η Maddie King, εκπρόσωπος της United Airlines.

Αλλά, δεν υποχρεώνουν όλες οι αεροπορικές εταιρείες τους επιβάτες να φορούν μάσκες προσώπου. Η Qantas είπε ότι «δεν απαιτείται στην Αυστραλία να φορούν μάσκες. Δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις από την κυβέρνηση ή τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με τα μέτρα που θα ληφθούν για τα ταξίδια μετά την άρση των περιορισμών».

Ο Αυστραλός εθνικός αερομεταφορέας δήλωσε στον ιστότοπό του: «Ενώ ο κίνδυνος μετάδοσης κορωνοϊού σε αεροσκάφος θεωρείται χαμηλός, έχει εφαρμοστεί κοινωνική απόσταση σε όλες τις πτήσεις». Αυτή τη στιγμή ακολουθεί οδηγίες από τους επικεφαλής της επιτροπής υγείας της Αυστραλίας. Όταν πρόκειται για μια παγκόσμια πολιτική που πρέπει να ακολουθούν οι αεροπορικές εταιρείες, υπάρχουν διάφοροι φορείς που προσφέρουν καθοδήγηση, συμπεριλαμβανομένης της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών. (ΙΑΤΑ).

«Η χρήση μάσκας σε πτήση είναι μεταξύ των μέτρων που προτείνονται σε έναν χάρτη πορείας της βιομηχανίας για την επανεκκίνηση των πτήσεων που συζητάμε με τους ενδιαφερόμενους και τις κυβερνήσεις του κλάδου», δήλωσε εκπρόσωπος της IATA.

Οι αεροπορικές εταιρείες εισάγουν μια σειρά μέτρων ασφαλείας για να αποτρέψουν την εξάπλωση του κορωνοϊού. Δεν είναι σαφές εάν πρόκειται για προσωρινά μέτρα ή περισσότερο μακροπρόθεσμα. Τα κυριότερα μέτρα, όπως η απολύμανση πριν από την πτήση των κοινόχρηστων περιοχών εφαρμόζονται ευρέως μαζί με τη μείωση του αριθμού των ατόμων σε κάθε πτήση. Οι επιβάτες ενθαρρύνονται επίσης να έχουν μαζί τους τα δικά τους τρόφιμα και ποτά για να μειώνεται η επαφή με το πλήρωμα.

Financial Times: Αποκύημα της φαντασίας η ιδέα της κοινωνικής αποστασιοποίησης

Την ίδια ώρα ως «αποκύημα της φαντασίας» χαρακτηρίζει την ιδέα της κοινωνικής αποστασιοποίησης στα αεροπορικά ταξίδια δημοσίευμα των Financial Times, με τον αρθογράφο να επισημαίνει ότι προκειμένου να εναρμονίσουν τους περιορισμούς με την αποδοτικότητα, οι αεροπορικές εταιρείες θα έπρεπε να αυξήσουν στο τριπλάσιο τις τιμές των εισιτηρίων!

Όπως επισημαίνει ο αρθρογράφος: «ας υποθέσουμε ότι η κοινωνική αποστασιοποίηση θα μπορούσε να λειτουργήσει σε έναν περιορισμένο χώρο, ότι τα ανεξέλεγκτα νήπια θα παρέμεναν στη θέση τους και ότι όλοι θα σκούπιζαν τις βαλίτσες τους αφού τις κατέβαζαν από τον χώρο αποσκευών. Οι επιβάτες δεν θα μπορούσαν να βρίσκονται κοντά ούτε σε άτομα μπροστά τους ή πίσω τους. Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις ειδικών του χώρου, αυτό σημαίνει επτά άδεια καθίσματα ανά επιβάτη», σημειώνει το δημοσίευμα.

«Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα Boeing 747 με 345 θέσεις. Ας υποθέσουμε ότι μπορεί να κρατήσει όλα τα καθίσματα στην πρώτη θέση και τα μισά στην business class. Αν αφαιρέσουμε έξι στα εφτά καθίσματα από ό,τι απομένει (14 + 26 + 40 + 80) το αποτέλεσμα είναι ένα αεροπλάνο κατά τρία τέταρτα άδειο. Με τους ίδιους υπολογισμούς, ένα αεροπλάνο της Ryanair με 189 θέσεις θα κατέληγε μόλις με 35 διαθέσιμα καθίσματα, δηλαδή το 1/5 του αεροπλάνου», εξηγεί περαιτέρω ο αρθρογράφος.

Όπως διευκρινίζει, αυτοί είναι αριθμοί είναι κατά πολύ μικρότεροι από τον δείκτη πληρότητας του 70-75% που σύμφωνα με την IATA χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να ισοσκελίσουν τα έσοδα με τις δαπάνες. «Η μείωση μισθών – ακόμα και με τις χιλιάδες περικοπές που ανακοινώνονται σχεδόν καθημερινά – δεν αρκούν για να καλύψουν ένα τόσο μεγάλο έλλειμα. Σε έξι αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Virgin Atlantic και Lufthansa, απομένουν κάτω από πέντε μήνες ρευστότητας, σύμφωνα με αναλυτές του Redburn» συμπληρώνει το άρθρο.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here