Σχολεία: Πιο κοντά η 14η Σεπτεμβρίου για την έναρξη – Την Τρίτη οι ανακοινώσεις

Πλησιάζει ο χρόνος των ανακοινώσεων για την οριστική ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων στα σχολεία.

Κυβερνητικά στελέχη επισημαίνουν πως η επιδημιολογική εικόνα της χώρας είναι αυτή που θα επιβάλει την έναρξη των μαθημάτων, με την υφυπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη να επισημαίνει πως η βασική ημερομηνία πάνω στην οποία στηρίζεται το υπουργείο είναι η 7η Σεπτεμβρίου, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο να καταλήξουμε τελικά σε νέα ημερομηνία.

Όπως είπε η κυρία Ζαχαράκη, μιλώντας στο KONTRA και τον δημοσιογράφο Γιώργο Μιχαηλίδη «τα στοιχεία αποτιμώνται καθημερινά βγάζοντας διαφορετικά επιδημιολογικά μοντέλα. Υπάρχει μία σημαντική τηλεδιάσκεψη τη Δευτέρα, μαζί με την ολομέλεια των επιστημόνων, της επιτροπής για την αντιμετώπιση του Covid, του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ, έτσι ώστε να κατευθύνουν για την ημερομηνία την οποία πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία».

«Εμείς έχουμε κάνει όλη την προετοιμασία για να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου. Προετοιμασία σημαίνει προσλήψεις αναπληρωτών, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, περισσότερους από κάθε άλλη χρονιά. Περισσότεροι από 24.000 αναπληρωτές, εκπαιδευτικοί και ειδικό προσωπικό, έχουν προσληφθεί, ενώ προετοιμαζόμαστε για τις καινοτομίες λόγω της πανδημίας», είπε η κυρία Ζαχαράκη και τόνισε πως οι αποφάσεις για την ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων θα ληφθούν την Δευτέρα.

Σχετικά με τον αριθμό των μαθητών στα σχολεία, η υφυπουργός Παιδείας τόνισε πως κάθε σχολείο έχει διαφορετική χωρητικότητα και υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε πιο απομακρυσμένες περιοχές και τα αστικά κέντρα.

Την ίδια ώρα, ωστόσο πληροφορίες που μεταδίδει το MEGA, θέλουν την αύξηση των κροσυμάτων τον Αύγουστο και ο γρίφος της επιστροφής των αδειούχων για την διασπορά στην κοινότητα να φέρνει ως επικρατέστρεο σενάριο έναρξης των μαθημάτων αυτό της 14ης Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του MEGA, το κουδούνι αναμένεται να χτυπήσει στις 14 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Μάλιστα, όπως φαίνεται, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, θα επαναλειτουργήσουν την ίδια μέρα.

Αγκάθι για τους γονείς αλλά και για τους εκπαιδευτικούς παραμένει το θέμα των αποστάσεων και φυσικά ο αριθμός των μαθητών στις αίθουσες.

Κόντρα των επιστημόνων για το θέμα των αποστάσεων

Την ίδια ώρα, επιστήμονες όπως ο καθηγητής Ηλίας Μόσιαλος, προτείνουν την εξασφάλιση επιπλέον χώρων διδασκαλίας, προκειμένου να εξασφαλιστούν, όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των μαθητών.

Ταυτόχρονα, με σχόλιά του σε ανάρτηση του Γκίκα Μαγιορκίνη, ο καθηγητής Γενετικής Ιατρικής του πανεπιστημίου της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης εξέφρασε την αντίθεσή του για το μοντέλο με τις αποστάσεις των μαθητών στα σχολεία.

«Όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα » ο κ. Δερμιτζάκης.

Σε νέα σημερινή του ανάρτηση, ο κ. Μαγιορκίνης, τόνισε πως «η απόσταση του 1,5 μέτρου είναι σημαντική για την μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας».

Μάσκες

Η λέξη κλειδί φέτος είναι μάσκες στους κλειστούς χώρους για όλους από τα νήπια μέχρι και τους τελειόφοιτους. Οι μαθητές που δεν θα τις φορούν θα βλέπουν την έξοδο του σχολείου και θα παίρνουν απουσίες.

Ούτε δάσκαλοι και καθηγητές θα γίνονται δεκτοί στις εκπαιδευτικές μονάδες χωρίς μάσκα.

Η επιστροφή όλων των μαθητών σε καθημερινή βάση στις τάξεις συνεπάγεται πως οι αποστάσεις θα είναι δύσκολο να τηρηθούν.

Κι αυτό, καθώς στα θρανία των περισσότερων σχολείων θα κάθονται δύο μαθητές, καίτοι αμφότεροι θα φορούν μάσκα.

Σύμφωνα με στοιχεία των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών περίπου στα 2/3 των τάξεων οι μαθητές είναι πάνω από 20, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις προσεγγίζουν και τους 30.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here