«Λουκέτο» στα δημοτικά: Γιατί η κυβέρνηση έκανε νωρίτερα την τελευταία επιλογή της

Η «σιγή» στο «κουδούνι» των μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευση έχει καθαρά προληπτικό χαρακτήρα

Η «κατάσβεση» της «φωτιάς» που «έκαιγε» έξω από τα δημοτικά και «υποδαύλιζαν» η κινητικότητα και ο συγχρωτισμός των συνοδών, και όχι οι διάσπαρτες «μικροεστίες» κορονοϊού κατά τη διάρκεια της δίμηνης λειτουργία τους, έφεραν νωρίτερα την επιλογή που η κυβέρνηση είχε διακηρύξει ότι θα ήταν η τελευταία που θα έκανε.

Άλλωστε, η αναστολή των δια ζώσης μαθημάτων για παιδιά μικρής ηλικίας που δημιουργεί δυσεπίλυτα προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς, δεν ήταν ούτε η κατεύθυνση προς την οποία έδειχναν και οι ειδικοί. Όπως πληροφορούμαστε, η αρχική εισήγηση των λοιμοξιωλόγων, όταν το ζήτημα συζητήθηκε προ ημερών στην επιτροπή ήταν αρνητική. Οι εξελίξεις καταδεικνύουν τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η «σιγή» στο «κουδούνι» των μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευση έχει καθαρά προληπτικό χαρακτήρα και όπως επιμένουν από την κυβέρνηση δεν υπαγορεύεται από το επιδημιολογικό φορτίο, καθώς δεν έχει καταγραφεί τάση διασποράς του ιού στα σχολεία. Υπό αυτά τα δεδομένα και η νεότερη ψηφοφορία στην επιτροπή έληξε με 15 ψήφους υπέρ του κλεισίματος κι οκτώ κατά. Γιατί και από πλευράς των ειδικών δεν διαπιστώνεται πρόβλημα μετάδοσης του ιού στο σχολικό περιβάλλον.

Ο παράγοντας ανησυχίας είναι είναι η έντονη κινητικότητα που παρατηρήθηκε από γονείς, παππούδες και γιαγιάδες που συνόδευαν τα παιδιά ή τα εγγόνια τους στο σχολείο, καθώς επίσης από δασκάλους και διοικητικό προσωπικό. Πάνω σε αυτήν την βάση έγινε η εισήγηση της επιτροπής επιδημιολόγων για το κλείσιμο των σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα. Περισσότερα από 650.000 παιδιά φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και γίνονται αντίστοιχες μετακινήσεις γονέων, παππούδων, γιαγιάδων και σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρείται συγχρωτισμός.

Η εισήγηση και η πολιτική απόφαση βάλλουν κατά της κινητικότητας -γιατί μέσω αυτής τρέφεται ο ιός- και στόχος είναι ο περιορισμός της. Τα στοιχεία των τελευταίων ημερών έδειξαν ότι μετά το lockdown η κινητικότητα έβαινε μειούμενη, αλλά όχι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Κι αυτό ήταν ένα ρίσκο που δεν θα μπορούσε να παρθεί με την καμπύλη της πανδημίας να αγγίζει συνεχώς νέα υψηλά επίπεδα.

Τα νέα δεδομένα από Δευτέρα

Έτσι από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου και για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης διδασκαλία στις δομές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στους δημόσιους και ιδιωτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, σε ολόκληρη την επικράτεια. Υπενθυμίζεται ότι κατά τον ίδιο τρόπο είναι κλειστά τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας. Ανοιχτές θα παραμείνουν οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Την περασμένη εβδομάδα τα γυμνάσια και λύκεια της χώρας προχώρησαν κανονικά σε πλήρες 6ωρο ή 7ωρο πρόγραμμα -κατά περίπτωση- μέσω τηλεκπαίδευσης. Λειτουργούν ταυτόχρονα περισσότερα από 40.000 διαδικτυακά τμήματα ανά ημέρα, στα οποία συμμετέχουν 700.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Τηλεκπαίδευση σε δημοτικά και νηπιαγωγεία

Οι μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ξανακάτσουν όπως και την περασμένη Άνοιξη στις ψηφιακές τάξεις τους, ενώ το εξ’αποστάσεως πρόγραμμα θα συμπληρώσει η εκπαιδευτική τηλεόραση. Από τη Δευτέρα το πρωί στις 9 π.μ. -πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων- θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού.

Την Κυριακή θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα των μαθημάτων. Από τη Δευτέρα οι διευθύνσεις των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα καταρτίσουν πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και θα κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές. Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου. Θα είναι υποχρεωτική, κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ και τα μαθήματα θα διαρκούν από τις 14:00 έως τις 17:00 για τα δημοτικά, και από τις 14:00 έως τις 16:20 για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων μικρών διαλειμμάτων

Ο προγραμματισμός των τηλε-μαθημάτων μεσημεριανές και απογευματινές ώρες προκρίθηκε για δύο λόγους: Αφενός, για να διευκολυνθούν οι οικογένειες, είτε επειδή έχουν μεγαλύτερα παιδιά που θα έχουν τηλεκπαίδευση τις πρωινές ώρες είτε επειδή οι γονείς εργάζονται εξ αποστάσεως και μπορεί να μην έχουν επαρκή αριθμό συσκευών στο σπίτι. Και αφετέρου για να περιοριστεί η ταυτόχρονη χρήση όλων των δικτύων από μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους.

Πρόγραμμα εξοπλισμού των σχολείων με συσκευές

Από τον Μάρτιο το Υπουργείο Παιδείας στέλνει τεχνολογικό εξοπλισμό στα σχολεία, αξιοποιώντας σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια και δωρεές. Έχουν εξασφαλιστεί ήδη 65.965 φορητές συσκευές αξίας άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ μέσω ΕΣΠΑ και 25.648 φορητές συσκευές αξίας άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ μέσω δωρεών. Όπως τόνισε στη Βουλή ο Πρωθυπουργός ο προγραμματισμός είναι να διατεθούν στα σχολεία σχεδόν 90.000 tablet και φορητοί υπολογιστές. Οι φορητές συσκευές αποτελούν περιουσία των σχολείων και διατίθενται σε μαθητές ή εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση. Δίνονται κατά προτεραιότητα βάσει κριτηρίων, μεταξύ των οποίων το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας.

Σε ό,τι αφορά την κατανομή των συσκευών στις σχολικές μονάδες, λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια, ξεκινώντας από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης.Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 2019 στα νηπιαγωγεία υπήρχαν 976 tablet και laptop ενώ σήμερα 2.709, στα δημοτικά 2.313 ενώ σήμερα 12.119, στα Γυμνάσια 793 ενώ σήμερα 10.570 και στα Λύκεια 468 ενώ σήμερα 14.880.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here